/ Fórumok /

Most történt

Az makettezampőket érintampő aktuális események (versenyek, akciók, stb)
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221.
torpokoska 87101 2010. április 15. 10:10
Válasz erre
Csak néhány észrevétel a hírhez: a Rába már gyártott buszt- felszámolta a gyártást, Credo néven a Kravtex gyárt autóbuszt- magyar, a Nabi gyártott buszt- nem kapott megrendelést, az Ikarusz Egyedi Busz gyárat csalásért kizárták a közbeszerzési pályázatról majd a gyárat bezárták (ki a jogutód?, honvédségi buszok?), több volán javító üzem készített manufaktúrában buszt. Vajon milyen elgondolások mentén születnek meg az elhatározások?
HUJBI 87100 2010. április 15. 10:03
Válasz erre
Air&Space 094
Air&Space 094
Air&Space 095
Air&Space 095

Concorde a Concorde mellett. :)))
Toth_Gabor 87099 2010. április 15. 09:03
Válasz erre
ragyogó lehetőség a Magyar ipar támogatására (lásd Mercedes buszok...)
sarkanyhuzo 87098 2010. április 15. 08:56
Válasz erre
Azért, Kossuth uram, mert az elhallgatott félmondatban van az igazság és a lényeg! ;-)
A MIÉNK! :-)
...és reméljük, hogy a helyzet nem fokozódik annyira ;-), hogy félmegoldásokkal éljenek! :-)
KossuthLajos 87097 2010. április 15. 08:45
Válasz erre
Most miért mondod? Így elsőre szép meg jól néz ki. Majd kíváncsi leszek, ha belevernek min. 500.000 km.-t, hogy hullik e szét benne valami. De a magyar viszonyokat ismerve majd itt is lesz okos félmegoldás. Vesznek ezekből 2 db.-t, hogy ne érje szó a ház elejét, és vesznek hozzá 200 kínait.
sarkanyhuzo 87096 2010. április 15. 08:28
Válasz erre
www.vezess.hu/magazin/ujra_van_ikarus_busz/23803/
;-)
kicsit sárga, kicsit savanyú... :-)
T.Csaba 87095 2010. április 14. 20:56
Válasz erre
Szerintem ilyen a világon nincs máshol ami ott: Concorde a Tu-144 mellett. :)
Tényleg nagyon szuper múzeum.Néhány száz eurót ott hagytam a két múzeumban.Elég gyakran megfordultam bennük.Sajnos akkor még nem volt digitális gépem,csak filmes,de abból van egy doboznyi kép. :)
Solo 87094 2010. április 14. 20:26
Válasz erre
A hír részben igaz. Hamarosan hivatalosan is bejelentik. 8db F-16 jön, ha jön Ohio-ból. :)

Ők:
jetstreamcorporatecenter.com/db3/00228/jetstreamcorporatecenter.com/_uimages/F16DLZ2.jpg
KossuthLajos 87093 2010. április 14. 19:12
Válasz erre
Fridi 87092 2010. április 14. 19:01
Válasz erre
Ha minden igaz és jók az infóim akkor a jövő héten érkezik Kecskemétre a az amerikai légi nemzeti gárda 14 db. F-16 -a közös gyakorlatra.Van valakinek biztosabb infója erről?            Fridi. 
going 87091 2010. április 14. 18:56
Válasz erre
24 darab, használt F-16-os amerikai harci gépet vesz Románia, hogy erősítse légi erejét.
romeo 87090 2010. április 14. 17:43
Válasz erre
T.Csaba 87089 2010. április 14. 15:54
Válasz erre
Szia Sturmann!

Hol dolgozol Speyerben?
Én 4 évig dolgoztam ott.Imádtam a Technik Museumot.Nézd meg a testvérét 30km-re Sinsheimben! Még jobb,mint a speyeri.

Csaba
HUJBI 87088 2010. április 14. 09:58
Válasz erre
Sturmmann 87087 2010. április 13. 20:17
Válasz erre
Hali mindenkinek!

Munkam soran eljutottam Speyerbe a technikai muzeumba. A shopban sok nagyon jo könyvet talältam. Pl. a 11, 13 Panzer division-rol, külön könyvben persze, kb 20 € äron. nem tudom ez mennyire versenykepes är, ha van a shopnak honlapja nezzetek meg a kinalatot es ha kell valakinek esetleg könyv, akkor keressen meg mailben!

kz77@freemail.hu

Üdv!
romeo 87086 2010. április 13. 20:02
Válasz erre
113927_1
113927_1

Megérkeztek Romániába az új C-27J Spartan-ok.
exec 87085 2010. április 11. 21:38
Válasz erre
így van! Hajrá Talma!
exec 87083 2010. április 11. 21:19
Válasz erre
Felhívom a kedves fórumozók figyelmét, hogy a Makettinfon 24 órán át, és évi 365 napon át tart a kampánycsend! Se politikai, se a szavazással kapcsolatos egyéb problémáknak nincs helye e fórumon.

Üdv.
exec
KeyPi 87076 2010. április 10. 17:07
Válasz erre
Miután a "hivatalos" orosz megemlékezésre nem hívták meg ...
www.metropol.hu/nagyvilag/cikk/551093
HUJBI 87075 2010. április 10. 16:44
Válasz erre
sanyi 87074 2010. április 9. 20:23
Válasz erre
Kép2 008
Kép2 008
Kép2 009
Kép2 009

Jó estét Mindenkinek!
Itt járt a postás...
HUJBI 87073 2010. április 9. 15:42
Válasz erre
mirazsmarci 87072 2010. április 9. 14:38
Válasz erre
Sziasztok!

Most voltam a Savoya-Parkban, és az Auchan előtti hosszú folyosón makettkiállítás van . Főleg autók, Rc makettek, (sok szoci típus is), hajók, és néhány repülő.

XI. ker Savoya Park, 18-as villamos végállomása.
HUJBI 87071 2010. április 9. 14:25
Válasz erre
tranvia_lisboa
tranvia_lisboa

például.

a moduni-n annak idején volt balsából madridi, barcelonai és lisszaboni villamos, még gondolkoztam is rajta, hogy rendelek, de akkor volt a nagy átalakulás náluk. egy zöld sörreklámosat akartam.

és akkor most ne beszéljünk arról, hogy ezek ott kint miért tudnak még mindig járni. a külföldieknek biztosan jobban tetszik, mint a Combino.

és innen már csak egy ugrás a metró...:)))
lucky 87070 2010. április 9. 14:13
Válasz erre
Ha mondjuk vki metró kocsit akar építeni akkor ezek adalékok hozzá..
rod666 87069 2010. április 9. 13:11
Válasz erre
Igen, és az is egy kis érdekesség, hogy az első beérkezett kocsi - a 100-as pályaszámú - rendelkezik egyedül még fából készített ablakkerettel, a többin ez az alkatrész fél (talán alumínium?).
HUJBI 87068 2010. április 9. 10:00
Válasz erre
bocsánat, én hoztam fel a korukat. azt pedig, hogy még mindig miért ezek járnak, nagyjából mindenki sejti, de az már tényleg nem a makettezés körébe tartozik.
lucky 87067 2010. április 9. 09:46
Válasz erre
Nekem a "barbi" belsőjű kocsik tetszenek. Kicsit németes a színvilág, de végre nem a kórház zöld.
páncélos 87066 2010. április 9. 09:14
Válasz erre
Érdekes, hogy egy évfordulóból elmentünk a szerelvények életkora és a vonalak száma felé.
Én csak a 40-éves évforduló időpontját jegyeztem meg, hogy 1970.04.02.-án indult el a budapesti Metró.

De ha ennyire ragaszkodunk az évszámokhoz és életkorokhoz, ám legyen.
1970.04.02. az átadás időpontja.
1970.04.03. az utasforgalom előtt is megnyílik a metró az Őrs vezér tere és a Deák tér között, 3 kocsis szerelvényekkel. A szerelvények az egykori SZU-ban készültek típusjelzésük Ev.
Az E a típus, a V Vengrijá = Magyarország. Az első 4 db teszt szerelvény, 100-103-as pályaszámmal 1968-ban jött az országba, a többi, 104-149 pályaszámmal az 1970-es átadásra lett állományba véve, de 1969-es gyártmányok.
1972. december 22.-én adták át a Deák tér és Déli pu. közötti szakaszt, ehhez újabb 50 kocsi érkezett 150-199-es pályaszámmal, 1972-es évjárat. Ettől kezdve 4 kocsis szerelvények közlekedtek. Majd bejött egy újabb típus az Ev3 200-224-es pályaszámmal 1974-ben. Ettől kezdve 5 kocsis szerelvények közlekednek a 2-es vonalon. A későbbi utasforgalom megkívánta volna a 6 kocsis szerelvény kiosztást, de ezt az Őrs vezér tere fogadóképessége nem tette lehetővé, de az állomások (120 m) erre alkalmasak lennének.
A 3-as metróra most nem térnék ki, mert akkor kb. 6 oldalt írhatnék még. Csak annyit még a szerelvényekkel kapcsolatban, hogy a 3-as vonal 75 db Ev3-as szerelvényt kapott 1975-79-es évjárattal, 225-294-es pályaszámmal. Majd 1979-től a 81-000-es típus, pontosabban 81-717 és 81-714 típusjelzésű szerelvények érkeztek 300-as pályaszámmal a vezér és 3000-es pályaszámmal a közép, de szintén (vezető állás nélküli) motorkocsik.
A Ganz metró sikertelensége miatt, az utolsó Árpád-híd, Újpest központ szakasz átadására újabb 81-es szerelvényeket vásároltak, melynek utolsó 10 kocsija a 2-es vonalra került 359-362, és 3117-3122-es pályaszámmal. Majd 2000-ben érkezett az utolsó 10 kocsi, már 81-717M2 jelzéssel, az un. "Vízipók" (a sok lámpa miatt) 363-366, és 3123-3128-as pályaszámmal.
Ezzel egy időben 9+1 kocsit selejteztek, pályaszám szerint: 115, 117, 118, 119, 122, 145, 146, 151, 153 és a 3016, utóbbi az Árpád-hídnál motorikusan leégett. A 154-es tartalékként egy darabig megmaradt, majd később azt is selejtezték.
A 3 millió kilométer futást meghaladó szerelvények (Ev), nagyjavítását megkezdték, ezek az un. "barbi" szerelvények, rózsaszín belsővel, de a felújítás abba maradt, új szerelvények beszerzése miatt.
Röviden ennyi...
Elektrolakatos 87065 2010. április 8. 22:34
Válasz erre
Sanyi!

A sárga, még ma is M1 Földalatti néven fut!

A kékről, már kisiskolás koromban, ...ami '72-től kezdődött... meglepődve olvastam, hogy a kocsik öregebbek nálam...
harold 87064 2010. április 8. 22:18
Válasz erre
metró=retró
lucky 87063 2010. április 8. 22:03
Válasz erre
Saját vonalon én is így vagyok.
Megnézem a kocsi adattábláját és kiderül h egy idősek vagyunk.( az un lengyel kocsik 1974-75)
Pl az újonnan beszerzett u Halberstadti kocsik eredetileg 1985-86-ban épültek, a DB meg átépítette őket 1990-91-ben.
HUJBI 87062 2010. április 8. 21:24
Válasz erre
néha nyugtázom magamban, hogy végre, már vannak olyanok is,a mik a nyolcvanas évek óta járnak. aztán elkezdek számolni. :)))
Nyugger 87061 2010. április 8. 20:22
Válasz erre
Egy kis javítás a 2 metró ügyében:

'A forgalom az első szakaszon, a Fehér út és a Deák Ferenc tér között 1970. április 3-án indult meg, míg a teljes vonalszakaszon 1972. december 23-án'
Kalóz 87060 2010. április 8. 15:33
Válasz erre
Az (1-es) metró csak később kapta ezt a nevet, addig kisföldalattiként üzemelt.
A jelenlegi (2-es) metró valóban 1960-ban indult, mint metró, akkor még nem különböztették meg a viszonylatokat, csak mikortól a többi is megépült.
mirazsmarci 87059 2010. április 8. 09:24
Válasz erre
Üdv
Gondolom a metrószerelvények életkorára utalt.
páncélos 87058 2010. április 7. 07:45
Válasz erre
Fodi 87057 2010. április 6. 20:29
Válasz erre
Szar dolog a háború, előszőr rpg-nek nézik a teleobjektívet, aztán megölnek egy rakás embert, rájönnek a hibájukra és elkezdenek hazudozni. De ismerjük a történetet a sánta kutyáról...
HUJBI 87056 2010. április 6. 17:21
Válasz erre
HUJBI 87055 2010. április 6. 17:17
Válasz erre
nézd meg az évszámokat a szerelvényeken. :)))
HUJBI 87054 2010. április 6. 17:17
Válasz erre
KossuthLajos 87045 2010. április 2. 23:13
Válasz erre
Szép gép, és végre egy modern "orosz" gép.
páncélos 87044 2010. április 2. 22:18
Válasz erre
Ma 40-éve indult el a budapesti (2) metró.
Kalóz 87043 2010. április 2. 15:35
Válasz erre
sulyid 87042 2010. április 1. 17:21
Válasz erre
Tibcsi 87041 2010. április 1. 16:42
Válasz erre
(homlokára csap) tényleg b+! 

:-)))
sulyid 87040 2010. április 1. 16:40
Válasz erre
Tibcsi 87039 2010. április 1. 16:38
Válasz erre
Sziasztok,

Ti mit láttok az Aircraft Resource Center helyén?
Itt: www.aircraftresourcecenter.com/

Azért kérdezem, mert én nem azt látom, amit szeretnék...
Kalóz 87036 2010. április 1. 15:46
Válasz erre
Talán nem egészen ide való, de a buszos topikot nem találtam meg:((

hvg.hu/napi_merites/20100401_ikarus_felujitas_szekesfehervar
HUJBI 87035 2010. március 28. 21:02
Válasz erre
-Te Igor, ez nem egy dél-koreai utasszállító volt?
-De az, eltaláltad.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221.