/ Fórumok /

Most történt

Az makettezampőket érintampő aktuális események (versenyek, akciók, stb)
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221.
Elektrolakatos 87153 2010. április 19. 19:47
Válasz erre
na jóvanmá :D:D:D
Gabi 87152 2010. április 19. 19:06
Válasz erre
Elektro!
Másnak ehhez elég 3 év, nem kellett hozzá 75!DD
Gabi
SSgt_Chris 87150 2010. április 19. 19:03
Válasz erre
Szép hosszú időszak ! :-) tele emlékekkel... Az a 75 év hipp-hopp elreppent :-P

Sorry nem bírtam kihagyni!
Elektrolakatos 87149 2010. április 19. 18:22
Válasz erre
Elektrolakatos 87148 2010. április 19. 18:21
Válasz erre
Jani!

Előre is köszönöm, akkor a tavalyihoz hasonlóan összeraknék belőle egy cikkfélét.

Üdv:Elektro
búza 87147 2010. április 19. 14:46
Válasz erre
Szia A-3!
Ez a nyílt nap szerintem többeket érdekelne itt!
Üdv neked, meg a volt kollégáknak is!
Búza
búza 87146 2010. április 19. 14:43
Válasz erre
Hali Elektrolakatos4

Mikor jártál oda?

Üdv: Búza
zoli1989 87145 2010. április 18. 23:29
Válasz erre
Hát, nem valami közel, de annyira nem is vészesen távol. Kb. 2,5 km lehet légvonalban (ha jól mértem a google maps-on...). Tököl Táncsics utca amúgy.
A-3 87144 2010. április 18. 22:54
Válasz erre
Ekkor a paripa 11200-at pörgött csúcsrezsimen és iszonyú erővel próbált kiugrani alólam. Megkérdezhetem, hogy milyen távol laksz a reptérhez mert igen jól hangzik a zene?
A-3 87143 2010. április 18. 22:40
Válasz erre
Üdvözöllek szakember!
Ráér a CD még egy néhány hétig mert elvagyok havazva a múltheti és hétvégi események dokumentálásával. Utánna szeretnénk tartani egy nyíltnapi hajtóművezést amiről kellő időben értesítelek.
Elektrolakatos 87142 2010. április 18. 21:41
Válasz erre
jááájjj...visszatért fiatalkorom, amikor a Steinmetzben óra alatt ettől remegtek az ablakok
zoli1989 87141 2010. április 18. 21:35
Válasz erre
Egy kis "home" videót én is készítettem a kertből :) Kb. 0:27-től hallatszik, aztán egyre erősebb.
www.youtube.com/watch
Zsóti 87140 2010. április 18. 21:26
Válasz erre
Akkor bocsi nem drift volt, amugy gyanus volt nekem is, hogy nem autó adja ez a hangot, cak hát repülni nem láttam semmit, ezért gondoltam! ;)
zoli1989 87139 2010. április 18. 21:25
Válasz erre
Éreztem én hogy nem drift az, csak amíg senki nem írt semmi konkrétat addig én sem erőlködtem :) Épp maketteztem az emeleten, és az élből leesett hogy "repülő" repülő nem lehet, mert légtérzár van :)
Elektrolakatos 87138 2010. április 18. 21:23
Válasz erre
Szia Jani!

A cd, rajta a látogatásunk képivel még mindig nálam...be kéne vinnem hozzád.

Üdv:Hara István
A-3 87137 2010. április 18. 21:15
Válasz erre
Jó füled van mert az általad jelzett időben szabályoztuk a MIG-15-ös hajtóművét és segédberendezéseit 100%-os sikerrel. A drifteseknél már az eredményhírdetés volt akkor és egyrészük nézte a gép hajtóművezését természetesen tisztes távolságból.
zoli1989 87136 2010. április 18. 20:33
Válasz erre
Akkor lehet azt hallhattam, nemtudom. Mindenesetre jó nagy hangja volt :)
Zsóti 87135 2010. április 18. 20:32
Válasz erre
Drift verseny volt egész nap ma. Én csak onnan tudom, mert mellette airsoftoztunk, kb 100 ember, háború volt! :)
Jimbobá 87134 2010. április 18. 20:01
Válasz erre
Sziasztok!

Találtam egy anyagot a katonai beszerzések ellentételezéséről, érdemes lehet átnézni:
www.nfgm.gov.hu/data/cms838014/ellentetelezes.pdf

Üdv,

Ádám
zoli1989 87133 2010. április 18. 14:24
Válasz erre
Tököli reptérről az imént pár perccel ezelőtt igen hangos hajtóműhang hallatszódott. Nem tudom mi lehetett... :)
Monox 87132 2010. április 18. 13:09
Válasz erre
Addig is egy ki ízelítő Speyerből és a "közeli rokon" Sinsheimből :)

www.panoramio.com/user/1222070/tags/Speyer
www.panoramio.com/user/1222070/tags/Sinsheim
T.Csaba 87131 2010. április 17. 22:16
Válasz erre
Ja ,még egy!
Ha Speyerben jársz menj el a Zur Alten Münz étterembe.Nem messze van a Dóm-tól.Befelé a Maximilian str-n.A szökőkút melletti kis utcában.
Köszönj be magyarul.Nagyjából mindenki hazánk fia.Még a tulaj is. :)
T.Csaba 87130 2010. április 17. 22:12
Válasz erre
Szia Sturmmann!

Ha tudsz mindenképpen menj el a sinsheimibe!Megéri!

Vágyom vissza. :)

Melyik városban laktok?
Sturmmann 87129 2010. április 17. 21:46
Válasz erre
Udv!

Egy szalloda hajon vagyok matroz es a jelenlegi plan szerint kethetente megallunk Speyerben. Remelem ki tudok menni meg tobbszor is.
Samee 87128 2010. április 16. 19:10
Válasz erre
kuruc.info/r/2/58286/
Ezt is megértük. 24 órára lezárták a légteret.
SSgt_Chris 87127 2010. április 16. 17:38
Válasz erre
Nagybani vásárlással minden olcsóbb :-D
HUJBI 87126 2010. április 16. 15:49
Válasz erre
HUJBI 87125 2010. április 16. 14:17
Válasz erre
állami beszerzés esetén nem ritka az akár háromszoros ár. hogy egy országban mekkora felelősséget érez az, aki az adófizetők pénzén köt szerződéseket, rendel, gyártat le, nagyban függ a bőr vastagságától az orcáján. na de hogy már a románok és a bolgárok is megelőznek vékonyságban!
Jimbobá 87124 2010. április 16. 14:15
Válasz erre
26 milla? Az kemény. Mondjuk az tény, hogy itt merőben mások a standardok, sokkal több mindent kell bírnia egy ilyennek. Az mondjuk más tészta, hogy Afganisztánban, Irakban a Toyoták is megfelelnek (rendőrség, katonaság, különleges egységek, sőt a magyarok is néha)

Azt hiszem, ezeken sokáig agyalhatnának, de szerintem fölösleges, amíg nem vagyunk 100%-ig tisztában a szerződések tartalmával, az árakkal, és avval, hogy pontosan mit, és milyen tulajdonsággal vettünk.
torpokoska 87123 2010. április 16. 14:09
Válasz erre
Á dehogy, megegyeznek az ellentételezésről, na és akkor járnak jól :)))
HUJBI 87122 2010. április 16. 14:05
Válasz erre
és ha megveszik gépágyúval együtt, majd kiszerelik a Gripenből és beteszik a Mercibe? mindenki jól jár! :)))
torpokoska 87121 2010. április 16. 13:52
Válasz erre
exec
ilyen érvet, akkor hallottam utoljára mikor megkérdeztem, hogy a Mercedes G-wagen ponyvás miért kerül 26 millióba mikor a hasonló motorral, aut. váltóval szerelt ezüst metál, full bőr, légkondis, fűtött első ülésekkel, gyári zenével kiskereskedelmi forgalomban lista áron 13,5 millió. Az mondták azért, mert sok extra kiszerelése ennyibe kerül...
A repülőkre vonatkoztatva annál kevesebb fegyverrel mint Mo. vette, csak úgy vehétnék ha még gépágyút sem vesznek bele. A Mo. vásárlási szerződéséből nem tudjuk mennyi a lízing maradványértéke és mennyi lesz a kiszolgáló technika ára (mert ez sincs benne), tehát nyugodtan összelehet hasonlítani 1,3 milliárdért 14 gép 10 évre lízingelve, vagy 24 gép 15 év alatt kifizetve.
exec 87120 2010. április 16. 12:47
Válasz erre
torpokoska,

ez most hogy jön ide? Amit én írtam az az volt, hogy a vadászgép beszerzés, legyen szó bármely típusról egy fegyverrendszerről szól, amihez rengeteg kiegészítő tartozik, és nem lehet két ismert tulajdonság, jelenesetben ár és darab alapján nyilatkozni. Ami pedig a gyártósort illeti, nézz utána, és meglátod hogy így van.

üdv.
exec
torpokoska 87119 2010. április 16. 12:26
Válasz erre
Ez most komoly?
Sorolok neked még néhány érvet: talán nem légi utántölthetők, esetleg nincs ellentételezés, sőt ezeket a Tesco/Auchan forgalmazza, nem is léteznek
exec 87118 2010. április 16. 12:17
Válasz erre
balaton,

AZért ez így flélrevezető. Itt egy fegyverrendszerről van szó, nálunk 1 milliárdért x kiszolgáló eszköz volt hozzá y mennyiségű fegyver, z idejű garancia és tanácsadó személyzet. Lehet hogy náluk a gépek száma több, míg a másik 3 említett dolog "kevesebb". Emellett minél régebben gyártanak egy gépet, annál olcsóbban szokták adni. Az is lehet pl, hogy nem akarják leállítani a gyártósort, mert annak újraindítási költsége sokkal nagyobb, mintha kisebb haszonnal, de a sort életben tartva gyártják a gépeket, életben tartva a gyártósort...

Üdv.
exec
balaton 87117 2010. április 16. 11:14
Válasz erre
Nem kell, olvasok a gondolataidban :DDD
HUJBI 87116 2010. április 16. 10:16
Válasz erre
ha most válaszolok, az összes eddigi hozzászólást törölni fogják. :)))
lucky 87115 2010. április 16. 10:10
Válasz erre
Sok van nekik raktáron... pang a piac és kell a hely.Amíg megvannak a régiek addig nem lehet újat venni.
balaton 87114 2010. április 16. 10:07
Válasz erre
Csak én látom úgy, hogy a románoknak és bolgároknak jóval olcsóbban adnák ugyanazokat a gépeket, mint nekünk? Mi "vettük" 1 milliárd dollárért a 14db-ot. Nekik 1,3 milliárdért már 24db jár? Hogy van ez?
torpokoska 87113 2010. április 16. 09:56
Válasz erre
egy hír: új gripen árajánlat Bulgáriának www.novinite.com/view_news.php (háttér info: mindenestől 24 db új gép 1,3 milliárd dollár vételár, 15 éves törlesztési idő) A két hír között nincs összefüggés. www.mno.hu/portal/707490)
romeo 87112 2010. április 16. 09:01
Válasz erre
lucky 87111 2010. április 15. 19:20
Válasz erre
HUJBI 87110 2010. április 15. 18:43
Válasz erre
Fridi 87109 2010. április 15. 18:24
Válasz erre
Mert 2009-ben a svédekkel való közös gyakorlatot sem jelentették be sehol. Hát kiváncsi leszek rá hogy most tényleg lessz-e sajtótájékoztató.
Solo 87108 2010. április 15. 18:03
Válasz erre
Általában sajtótájékoztatón. :) Nagy hírverést terveznek, hogy időben megtudja mindenki. Így talán nem lesz annyi morgolódás és a környék civil repülését sem éri váratlanul a dolog. A Jetfly-on tuti fent lesz. :)
Fridi 87107 2010. április 15. 17:54
Válasz erre
Kedves Solo!
Hol szokták ezt hivatalossan bejelenteni?
HUJBI 87106 2010. április 15. 12:45
Válasz erre
amikor kiírták a Combinora a pályázatot, akkor a Ganz külföldi tulajdonosa azt nyilatkozta, életében nem látott még olyat, hogy egy ilyen megrendelésnél ne a hazai ipart támogatnák és a pályázat kiírásakor a cégnek volt Budapestre való típusa.

amikor egy Volán pályázatot írtak ki, a későbbi nyertes cég udvarán már ott álltak a buszok. nem volt veszíteni valójuk, a pályázatot kifejezetten erre a típusra írták ki.

ha külföldi befektető lennék, én messziről elkerülném ezt a banánköztársaságot.
exec 87105 2010. április 15. 12:35
Válasz erre
Kedves torpokoska,

a NABI összesen egy 15 darabos szériát adott el Volán társaságoknak, a BKV tenderen való indulásnak több nem kitalált szempontból sem feleltek meg.

NABI = North American Bus Industries, egy kivétel volt, ahol az anya cég volt magyar, és a leány volt az USA-ban. De, Amerikában él a buy american törvény. Magyarországon kizárólag karosszéria készült, meghajtás, légkondi, és a valódi hátsó tengelyek mind az USA-ban kerültek beépítésre, és ott fényezték és fényezik a buszokat. A NABI nem rendelkezett végig alacsony padlós konstrukcióval, sem olyannal, melyet könnyedén lehetett volna módosítani 4 ajtós, alacsonypadlósra. (Ezen fő okok miatt esett ki pl a BKV tender) Mindemellett a NABI nem is igazán törte magát azért, hogy honi tendereken elindulhasson, mert az amerikai piaccal jobban járt. Amikor szorgalmaztam, hogy a Gripen ellentételezés kapcsán, ha már Scania alvázakra építjük a Volán szériákat, akkor vegyük fel a kapcsolatot az ITHD-vel, és így állapodjunk meg, alapos fejmosást kaptam, hogy csak ne toljam a Scania szekerét... A gyár virágzott egészen egy elhibázott szériáig, egy korai fejlesztésig és a dollár gyengüléséig. A többi már történelem. A cég valaha 6000 Ft fölötti részvényárfolyama lezuhant (amikor én kiléptem 400 Ft körül járt) és meg sem állt 79 Forintig...

Úgyhogy hidd el, a NABI kapcsán sok mindent lehetne mesélni, de azoknak semmi köze a hazai politikai életnek és az EU szabályoknak!

Üdv.
exec
exec 87102 2010. április 15. 10:27
Válasz erre
Kedves torpokoska,

a NABI-t ne soroljuk ide, ott teljesen más volt a helyzet. Régebben pl a mosonmagyaróvári verseny estéjén meséltem a srácoknak az Engler kerthelységében, és dőltek a röhögéstől.

Üdv.
exec
torpokoska 87101 2010. április 15. 10:10
Válasz erre
Csak néhány észrevétel a hírhez: a Rába már gyártott buszt- felszámolta a gyártást, Credo néven a Kravtex gyárt autóbuszt- magyar, a Nabi gyártott buszt- nem kapott megrendelést, az Ikarusz Egyedi Busz gyárat csalásért kizárták a közbeszerzési pályázatról majd a gyárat bezárták (ki a jogutód?, honvédségi buszok?), több volán javító üzem készített manufaktúrában buszt. Vajon milyen elgondolások mentén születnek meg az elhatározások?
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221.