/ Fórumok /

Most történt

Az makettezampőket érintampő aktuális események (versenyek, akciók, stb)
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221.
Zoli 585985 2015. május 20. 10:17
Válasz erre
Ez elég szomorú és a nagyobb baj az, hogy az egyik kétüléses tört össze, szerintem javíthatatlanul. Remélem a svéd vagy harmadik, független fél fogja kivizsgálni a dolgot.
z
PETI 585961 2015. május 19. 20:51
Válasz erre
Sennás 585960 2015. május 19. 20:39
Válasz erre
Kemény egy lista,rájár a rúd a Cseh légtérre.

aviation-safety.net/wikibase/dblist.php?Country=OK
Sennás 585959 2015. május 19. 20:33
Válasz erre
Igen igazad van.Bocs

Date: 19-MAY-2015
Time: 13:40
Type: SAAB JAS 39D Gripen
Owner/operator: Hungarian Air Force
Registration: 42
C/n / msn:
Fatalities: Fatalities: 0 / Occupants: 2
Airplane damage: Written off (damaged beyond repair)
Location: 21. základna taktického letectva Čáslav. - Czech Republic
Phase: Landing
Nature: Training
Departure airport: Kecskemet
Destination airport: Čáslav airfield
Narrative:
"Around 13:40 hours the accident occurred airplane Hungarian Air Force JAS-39 Gripen during the landing maneuver at the airport 21st Tactical Air Force Caslav. The aircraft callsign PUMA66 flew from Hungary to exercise Lion Effort 2015 "
"The crew not brake during landing two seater and before the end of the track was ejected. Both pilots are fine. The airplane rolled out of the flight and landing runways free field "
The aircraft ended up behind the runway in the field.
PETI 585958 2015. május 19. 20:31
Válasz erre
42-est is hallottam, csak azért. Biztos ez a 43?
Sennás 585957 2015. május 19. 20:30
Válasz erre
"43"
PETI 585956 2015. május 19. 20:29
Válasz erre
Oldalszámot tudunk?
Benedek 585955 2015. május 19. 20:28
Válasz erre
Nincs az az ember aki ezt a gépet aláírná...sem aki megrepülné .Ez kuka.Lezuhant gépből történő alkatrész kannibalizmus nem egy elfogadott dolog.
ssanyi 585954 2015. május 19. 20:08
Válasz erre
Üdv!

A lényeg hogy a pilóták megúszták ép bőrrel!
A tulajdonos pedig vagy újjáépíti vagy újrahasznosítja, szerintem.
Sajna ez nem a Magyar Légierő.
erwyn 585952 2015. május 19. 19:59
Válasz erre
Hiába! Már csak a nosztalgiázás jut neki!
Sennás 585948 2015. május 19. 18:57
Válasz erre
489973-original1-tmkcv
489973-original1-...
1544800
1544800
2009-08-15 at 11-29-16
2009-08-15 at 11-29-...
Hornet and Arrow
Hornet and Arrow

A fülke van ott oldalra borulva ugye?Viszonylag egyben.Abból nem lehetne egy múzeumi példányt "építeni"?Volt CF-18B ilyen képem de most csak ezt találtam.Áttelepítik a "Reptárt"-t Szolnokon oda pont jó lenne.
medor 585947 2015. május 19. 18:57
Válasz erre
Lehet,hogy javítható csak az a kérdés mennyiért?Megéri-e egyáltalán?
A teljes orr rész,a függőleges,a 'kacsák',a beömlők és ahogy látom
a futók is cserések.Így a has is sérült valószínűleg.
A hajtómű sem hiszem,hogy túlélte mert bezabál ezt-azt ilyenkor.
A szárnyak sérülései nem látszanak rendesen.Lehet azok is eldobósak.
Rumcájsz_52 585943 2015. május 19. 18:42
Válasz erre
Most is az eget szagolja, azért emeli az orrát szegény :-(
zsocate 585942 2015. május 19. 18:39
Válasz erre
Úgy látom, le lehet cserélni az Il-28-ast Kecskeméten. Pont úgy áll, mint az.
sanyi 585941 2015. május 19. 18:36
Válasz erre
Szerintem a főfutószárak megmaradtak és a hajtómű súlya megbillentette. Szörnyű látni egy csodás technikát ilyen állapotban, de az a lényeg, hogy a pilóták túlélték!
modano 585940 2015. május 19. 18:22
Válasz erre
SAjnos képek alapján egyértelmű , hogy GAMe OVER :(
erwyn 585938 2015. május 19. 18:02
Válasz erre
Ugye senki nem gondolja komolyan, hogy ez a gép még egyszer eget szagol?
Sennás 585937 2015. május 19. 17:54
Válasz erre
Urak a gép az mire akadt fel?Vagy mire van ott feltámaszkodva?
Gabusch 585935 2015. május 19. 17:42
Válasz erre
Ne viccelj már, jelenleg 18 fok van Caslavban, mi a bánattól jegesedhetett volna le a kifutópálya? Déli kettőkor sem lehetett 20-25 fokkal hidegebb.
Kamovos 585934 2015. május 19. 17:13
Válasz erre
Sajnos Gergő volt az egyik. :(
De szerencsére semmi bajuk.
Túlfutás miatt kellett katapultálni.
Két jól képzet pilóta nem hibázhatott.
Szerintem műszaki meghibásodás lehetett, vagy le jegesedett futó pálya.
Azt olvasom, hogy a gép javítható.
A kép alakján én kétlem, hogy biztonsággal repülhető is lesz. :(
Tibcsi 585932 2015. május 19. 16:30
Válasz erre
gripen
gripen

Hiányzik a teljes orr-rész. Ez eléggé komoly sérülés. Lényeg, hogy a pilóták jól vannak.
Tibcsi 585931 2015. május 19. 16:24
Válasz erre
489941-gallery1-iz3g1
489941-gallery1-...

Nem sok látszik, de szerintem ez a Gripen elég rosszul néz ki...
Tibcsi 585930 2015. május 19. 16:23
Válasz erre
Ugrik Csaba és Gróf Gergely ült benne.
Commissar 585929 2015. május 19. 16:21
Válasz erre
Azt írta a zindexes cikk, hogy leszálláskor nem tudtak fékezni valamiért és ezért katapultáltak. A gép megállt a fűben a pálya végénél komolyabb sérülés nélkül.
Kamovos 585928 2015. május 19. 16:19
Válasz erre
PETI 585927 2015. május 19. 16:19
Válasz erre
Caslavban perecelt az egyik kétüléses. Pilóták kijöttek.
vfrtom 585926 2015. május 19. 16:19
Válasz erre
Állítólag túlfutott a kifutón, és katapultáltak, a gép meg egy szántóföldön állt meg. De? Guruló gépből katapultálni? Origón van egy "cikk".
Kamovos 585925 2015. május 19. 16:10
Válasz erre
mirazsmarci 585923 2015. május 19. 15:32
Válasz erre
- 1 Gripen
sanyi 584879 2015. május 2. 08:38
Válasz erre
bandy 584861 2015. május 1. 19:58
Válasz erre
Mindegyikre kell szerelni egy lapát nyelet és ki írni hogy vigyázz dolgozni kell vele.Talán akkor nem hordják szét.
juge75 584852 2015. május 1. 18:57
Válasz erre
Otto 584851 2015. május 1. 18:44
Válasz erre
én is úgy tudom, hogy 2-3 éve újították fel az indóházat és környékét, de a helyi norvég diákok széthordták ami nem volt lebetonozva, sőt még azt is...
sanyi 584840 2015. május 1. 17:02
Válasz erre
Igen? Szép... Akkor fognak örülni a ... skandinávok... az új zsákmányoknak. Lehet hogy rájuk kell írni, hogy műanyagból van. De azzal meg lehet tüzelni...
ssanyi 584839 2015. május 1. 16:46
Válasz erre
Üdv!

Úgy tudom volt ilyen, a tervezett helyen de ... a svédek ...széthordták.
Nem vagyok 100%-ig biztos benne, mármint hogy pont ezen a helyen volt de úgy rámlik.
sanyi 584836 2015. május 1. 16:28
Válasz erre
Az a gond, hogy valakinek kell a múzeum helye: forgalmas, parkoló biztosítva, tehát máris adott egy bevásárlóközpont - az már más, hogy tőle nem messze van több is.
A régit emiatt nem lehet felújítani... Szerintem azt figurát kellene valami balesetnek érnie - pl. betoncsizmát viselve megpróbálja átúszni a Tiszát - és máris minden rendben lenne.
Juge75! Köszi a képet, ez jó, kár hogy az illetékes ebbe nem gondol bele...
Számomra az a vad, hogy ezt így engedik...
Egyébként van egy másik ötletem. Mivel Szolnok vasúti csomópont, vasútparkot csinálni... Az állomáson szerintem lenne is rá anyag. Már megint egy ötlet, bocs.:)
TAMÁS78 584831 2015. május 1. 15:31
Válasz erre
De, beleférne, csak nem az a valós cél, hogy bármi jobb legyen.
Otto 584828 2015. május 1. 15:14
Válasz erre
tudom veszélyes gondolkodni, de abból a pénzből a régit miért nem lehetett fejleszteni...
Sennás 584827 2015. május 1. 15:00
Válasz erre
1406111237-MI26air-o
1406111237-MI26air-o
1210527
1210527

Megint csak visszatérve az Uniós pénzre.Nem fér bele a költségvetésbe ,rendelni Ukránból egy Mi-26 1-2 órára és minden "komplikáltabb" cuccot átvinni azzal?

Kösz a képeket Gabi!
juge75 584826 2015. május 1. 14:52
Válasz erre
Láthatóan kevesebb helyre lesznek zsúfolva a gépek plusz hadi technika is (?), ott a Tisza a szomszédban (árvíz veszély), valamint a szemben levő oldalon található a Kőrösi út, helyi viszonylatban nem kell magyaráznom, miféle környék...
juge75 584824 2015. május 1. 14:47
Válasz erre
reptár helyszín
reptár helyszín
reptár a helyén és google
reptár a helyén é...
reptár a helyén és google valamint repülőmúzeum azonos méretben
reptár a helyén é...

Reptár helye a googlemap-on, beillesztve a terv, illetőleg azonos méretben a repülőmúzeum kivágott nézete (azonos méretek)
migi 584823 2015. május 1. 14:45
Válasz erre
Tudtommal a nagygépek maradnak , mert lekellene szerelni a szárnyakat a szállitáshoz , de a szakemberek azt mondják ahoz nincsenek meg az eszközök és a speciális szerszámok .
sanyi 584821 2015. május 1. 14:22
Válasz erre
Akkor csodás... Lesz egy múzeum a mostani helyén, alig pár géppel ingyen. Lesz egy másik a város túlsó végén drágán. Taps!
Az egyik biztos tönkre fog menni. Mi lesz majd akkor a kiállított cuccokkal? Tudom: MÉH, jó ára van az alunak, pár hete vittünk ki pár kilót 270Ft rémlik.
Sennás 584819 2015. május 1. 14:16
Válasz erre
Van benne valami. Elméletileg 100% Uniós pénz abból meg könnyű építkezni(tegyük fel egy fillér se fog eltünni)! Én attol félek a felújitott gépek mennyire lesznek "eredeti"-re készre feljavítva(újrafestett gépek pár év múlva lehet még sz@rabbúl fognak kinézni)
Illetve ha ingyé volt az felújitás akkor menyi lesz a belépő,mert tuti hogy az már nem úgy lesz mint Skanzenban."Családi jegy 10.000 Ft"--csak úgy irtam--de tuti nem megyünk többet.
migi 584818 2015. május 1. 14:15
Válasz erre
Tudtommal a nagygépek maradnak , mert lekellene szerelni a szárnyakat a szállitáshoz , de a szakemberek azt mondják ahoz nincsenek meg az eszközök és a speciális szerszámok .
sanyi 584816 2015. május 1. 14:09
Válasz erre
F-15? Szu-25? Milyen léptékben? Mert befonom a 9 sorban 6 szál 2mm-es tüskémet, ha lesz valaha is kiállítva itthon ez a két gép - egymásnak ellentmond, hisz az egyikért keletre, a másikért nyugatra kell nyalni... Megint olyanokra bíznak dolgokat, akik repülőt csak a Balu kapitányban látnak.
Az utolsó mondatodban ott a lényeg, csak .-ot rakjál a végére.
Egyébként ez a hely hol van? Megközelíthetőség? Parkolás? Mindegy, már megint gondolkodok, elnézést.:)
Rumcájsz_52 584805 2015. május 1. 11:10
Válasz erre
Senki nem mondta közülünk, hogy bármi értelme is lenne. Viszont lehet rajta kaszálni EU-pénzből, következmények nélkül.
Üdv R.
AndrásH 584803 2015. május 1. 10:54
Válasz erre
Szép az a terv grafika. Ebben a múzeumban lesznek elhelyezve az F-15 és Szu-25 típusú gépeink. Meg persze a bérelt Gripenek is. Remélem a meglevő állománnyal is csináltak egy tervet, hogy egyáltalán rendesen odafér-e, vagy csak egymásra hányva.
Ha a gépek egy része nem kerül át, akkor mi lesz azoknak a sorsa? Ugye nem az, hogy egy darabig itt-ott kallódnak, aztán be lesznek olvasztva? Mi az értelme a költözésnek, azon kívül, hogy valaki biztosan jól kaszál rajta?
Sennás 584800 2015. május 1. 10:04
Válasz erre
REPtar_1
REPtar_1
REPTÁR
REPTÁR

Szia Gabesz!De jó a helybelinek:)Remélem ha időd engedi az átköltözést nyomon követed.(akár még fényképekkel is)Az IL-18 vagy a T-134 szép látvány lesz az utakon:)Jól számolom a vasútállomástól 1-1,5Km?Tényleg hoznak F-15 is?Azt írják 55 haditechnikai cucc lesz kiállítva 60.000 négyzetméteren.
sanyi 584798 2015. május 1. 09:56
Válasz erre
"Ide fognak a Szolnoki Repülőmúzeum kisebb gépei, valamint Zsámbéki Légvédelmi Múzeum egyes technikái is kerülni."
Tehát a nagy gépek maradnak a helyükön? De jó, akkor dupla mászkálás, dupla őrzés, dupla kiadás, de a cimbik jól járnak és ez a lényeg. Magyarisztán... Épp tegnap olvastam hogy brüsszel - nem véletlen a kisbetű... - fel van háborodva a halálbüntetés megemlítése miatt. Igaza van, nem említeni kell, hanem végrehajtani! Lehetne kezdeni az ilyenekkel akik szétlopnak mindent!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221.