/ Fórumok /

Most történt

Az makettezampőket érintampő aktuális események (versenyek, akciók, stb)
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221.
Nyugger 713095 2023. szeptember 8. 10:40
Válasz erre
A hír igaz, de a Gogo részére...
Nyugger 713094 2023. szeptember 8. 10:39
Válasz erre
A szegedi repülőnapra igyekező szlovák Ocovski Bacovia Blanik Team-et fotóztad le,
valamint a kisérő gépüket. Egy turbó Csmelák vontat 4 db Blanyik vitorlázógépet.
atika 713090 2023. szeptember 8. 09:38
Válasz erre
Nehéz volt kiválasztani a "leget", de most a 6-os lett nálam az. Gratulálok! :)
Gogo 713089 2023. szeptember 8. 09:35
Válasz erre
IMG_20230908_092828

Kötelék Jászberény felett
IMG_20230908_092828

Sziasztok!

Ebben a pillanatban repültek Jászberény felett ezek a gépek. Talán Szolnok felé.

Nekünk hozzá nem értőknek el tudja valaki magyarázni, hogy mi zajlik éppen?

Az első gép nyilván motoros. Az azt követő 4 gép pedig vitorlázós? Vagy az új motoros oktatógépek? Az őket picit távolabbról követő gép pedig elemzi őket?
PETI 713084 2023. szeptember 8. 00:08
Válasz erre
1

1
1
2

2
2
3

3
3
4

4
4
5

5
5
6

6
6
7

7
7
8

8
8

Ismét egy kis szúnyogozás.
DzsunKa 712803 2023. augusztus 31. 18:28
Válasz erre
gore-tex-products-logopng_49532
gore-tex-products-...

Számomra ez a kesztyűs buli olyanná vált mint a szegecsszámlálás.

Ez tender arról szól, hogy leírták, valakiktől maximum ennyiért meg annyiért lehet megvásárolni különféle, meghatározott minőségű ruházatot és felszerelési cikkeket. Az már nem érdekes (üzleti-, államtitok), hogy ez hazai vagy import termék, közvetlenül a gyártótól, vagy közvetítőn (-kön) keresztül kerül a sereg tulajdonába.
A katonai beszerzések, szinte az egész világon felül árazottak
Az átkosban a nyári hajózó kesztyű, gyakorlatilag a tiszti nyári bőrkesztyű volt. Ezeket borjú nappa-bőrből varrták több féle minőségben pl.: gépi kívül varrott, kézi belül varrott stb. Áruk megegyezett a kiskereskedelemben kapható hasonló minőségű termékekkel.
A sereg átvevői közvetlenül ellenőrizték a gyártási folyamatot. Legalábbis papíron, és némelyikben valóban ott volt az átvevő pecsétje.
Azt, hogy a magassági ruhához milyen kesztyűt viseltek nem tudom.
Bandika! A tanúsítványt nem fiszre-faszra adják. Igenis számít!
Pl. A Gore-tex® minőséget igazoló logó.
Bandika 712797 2023. augusztus 31. 14:09
Válasz erre
Nem a varrástól, meg a szövettől lesz drága, hanem a 12 féle tanúsítványtól, amivel rendelkeznie kell.
piratvitorla 712759 2023. augusztus 30. 07:52
Válasz erre
Igen, bár magát a papírt nem tudom...
borisz 712751 2023. augusztus 29. 21:44
Válasz erre
piratvitorla 712749 2023. augusztus 29. 21:27
Válasz erre
- Én se tudtam, hogy nem mosható, gyorsan meg is adta magát, az egyik kolléga mondta, hogy ne mossam...
- A kesztyű gyorsabban kopik, mint a komplett ruha és a kesztyű régóta hiánycikk volt.
magyaralba 712683 2023. augusztus 28. 20:42
Válasz erre
A kesztyű nem fűthető és nem légmentes... van ilyen cucc a Gripen immerson suit készletben de az speciális, személybeszabottan a svédek gyártják... abból nem rendelnek ilyen nagy tételeket. Ezek "csak" bizonyos mértékig tűz álló kesztyűk...
halaci 712677 2023. augusztus 28. 19:09
Válasz erre
Ahogy írtam is, az árakat direkt nem néztem, mert a) fogalmam sincs a speciális katonai öltözetek árairól és b) van bennem előítélet a magyar közbeszerzésekkel kapcsolatban. Mondjuk 50k bruttóban egy pár kesztyűért tényleg szép pénz.
DzsunKa 712671 2023. augusztus 28. 18:00
Válasz erre
Sziasztok!
Vettem a fáradtságot végigolvastam a "2022/S 231-666368 Ajánlati/részvételi felhívás
Árubeszerzés" szövegét. Egy kis matek, egy pár nyári hajózó kesztyűért nettó 41 139,
bruttó 53170 Ft-t hajlandó fizetni a sereg.
Tudom, hogy a hajózó öltözete speciális ruhadarabokból áll, valószínű védőöltözet
(?) a besorolásuk, ezt ha megsérül cserélni kell.
Biztosan a kesztyű is, fűthető, esetleg van benne kompressziós zóna is,
elképzeltem, hogy légmentesen összekapcsolható a felsőruházattal. Na de mégis (mi
kerül ebben a fotelben 5000 forintba?)
halaci 712666 2023. augusztus 28. 17:23
Válasz erre
Köszi, a 100 eszközön egy picit megakadtam, de aztán rájöttem, hogy valamikor majd jön még pár helikopter is. Azt nem tudtam, hogy ez nem mosható, és még mindig nem tiszta, hogy téli miért nem kell belőle (ha minden egyébből igen), de így azért már kerekebb, ha nem is kerek. A HM azért spórolósabban számol a legénységgel, csak 250 hajózó ruhát rendeltek.
piratvitorla 712657 2023. augusztus 28. 15:58
Válasz erre
Van/lesz ugyebár közel 100 darab repülő eszköz. Ahhoz kellene körülbelül 400-500 főnyi hajózó állomány. Plusz mások is szép számmal használnak hasonló ruházatot pl. ejtőernyősök, különleges műveleti katonák, harckocsizók. Ez nagyságrendileg már kb 1000 fő.
Intenzív használat esetén az élettartama pár év, ráadásul az anyaga miatt általában nem mosható.
Ha figyelembe vesszük, hogy nem lehet előre mérettel, pontos létszámmal kalkulálni, akár korrekt is lehet a mennyiség.
halaci 712647 2023. augusztus 28. 14:20
Válasz erre
Nem kekeckedés (az árakat nem is néztem) tényleg érdekel, hogy miért kell idénre 2576, jövőre pedig 1941 pár nyári hajózó kesztyű a Honvédségnek? Ezek eldobhatók, egyszer használatos darabok? Ha igen, akkor miért nem kell belőle téli?
Még egyszer: tényleg érdekel, pont azért, mert laikusnak ez abszurd. (II.2.1. tétel, 3. részajánlati kör)
ted.europa.eu/udl
PETI 712603 2023. augusztus 27. 20:20
Válasz erre
1

1
1
2

2
2
3

3
3
4

4
4
5

5
5
6

6
6
7

7
7
8

8
8
9

9
9

Sziasztok!
Péntek hajnali reglonozás Mi-2-es típussal!
Üdv KP
PETI 712559 2023. augusztus 27. 04:02
Válasz erre
Bishop 712531 2023. augusztus 26. 13:06
Válasz erre
Huh... Ez egy nagyon jól sikerült kép lett. Gratulálok!
G-cart 712465 2023. augusztus 23. 19:36
Válasz erre
PETI 712439 2023. augusztus 22. 20:15
Válasz erre
HA-MPL

ULV
HA-MPL

Tegnap esti szúnyogozás Vasváron.
G.D 712371 2023. augusztus 20. 09:39
Válasz erre
IMG_1402
IMG_1402
IMG_1405
IMG_1405
IMG_1406
IMG_1406
IMG_1404
IMG_1404
IMG_1411
IMG_1411

Ilyenkor praktikus ha az ember a várakozási légtér alatt lakik:)
warbirds 712327 2023. augusztus 18. 10:40
Válasz erre
Forgolódnak a szitakötők a Duna felett, próbálják a 20-i műsort. :)
Sennás 711477 2023. július 20. 18:03
Válasz erre
IMG_20230720_171652_251
IMG_20230720_171652_...
IMG_20230720_171605_798
IMG_20230720_171605_...
0537690
0537690

Ez meg ma a Tour de France mai szakaszán egy félre állított kamionon egy régi gondolom bontásra váró C160 szállítógép.
Sennás 711446 2023. július 19. 13:36
Válasz erre
20230719_120618~2
20230719_120618~2
20230719_120634~2
20230719_120634~2
20230719_120726~2
20230719_120726~2
20230719_120732~2
20230719_120732~2
20230719_120736~2
20230719_120736~2
20230719_120749~3
20230719_120749~3

Hatvan állomáson. Ma.
KarBal 711397 2023. július 17. 22:03
Válasz erre
1689614886-temp-nAjJNb_facebook
1689614886-temp-...

Megérkeztek az első H225M-ek. Szerintem jól néznek ki ezzel a festéssel.
PETI 711354 2023. július 16. 10:10
Válasz erre
1

1
1
2

2
2
3

3
3
4

4
4
5

5
5
6

6
6
7

7
7
8

8
8
9

9
9
10

10
10
11

11
11
12

12
12

Napraforgó permetezés.
PETI 711353 2023. július 16. 09:49
Válasz erre
Szia!
Köszi szépen, lesznek ma is képek, a tegnapi tevékenységről! :)
Örülök, ha tetszenek.
Propellerfanatic 711351 2023. július 16. 08:37
Válasz erre
Bocs Sennás, PETI helikopteres képeire akartam reagálni, csak rossz előzményt raktam be... :)
Propellerfanatic 711350 2023. július 16. 08:33
Válasz erre
PETI!
Besz@rás, milyen jó képeid vannak! Ráadásul totál egyedülálló témakörben. Már többször belelkesedtem rajtuk, hogy építek ilyen röpcsiket is.
Abba ne hagyd!
Üdv
LP
Norm 711346 2023. július 15. 23:47
Válasz erre
Sajnos nincs, a sokk miatt elfelejtettem fotózni :/
KarBal 711339 2023. július 15. 15:22
Válasz erre
Úgy tűnik, hogy bezár a Friulmodel :(
friulmodel.hu/
halaci 711302 2023. július 14. 12:26
Válasz erre
Mai RIAT érkezések Fairfordban

www.youtube.com/watch
PETI 711255 2023. július 12. 10:34
Válasz erre
A belső részekről nincsenek fotóid?
PETI 711254 2023. július 12. 10:32
Válasz erre
1

1
1
2

2
2
3

3
3

Tudok még mutatni jókat, ha érdekel! :)
Sennás 711251 2023. július 11. 21:40
Válasz erre
Nagyon durva! Oltári jó képek!
PETI 711249 2023. július 11. 21:01
Válasz erre
1

1
1
2

2
2

Egy jó kis permetezés ma reggel...
Sennás 711232 2023. július 11. 08:54
Válasz erre
20230710_192120
20230710_192120

Tegnap a messzi messzi galaxisban 2 permetező Nyírben.
Sennás 711209 2023. július 10. 08:13
Válasz erre
Ja mint a Red2-ben a sütire "ezt még akkor gyártották amikor nem kellett feltüntetni a szavatosságot" vagyis korlátlan ideig jó:)
Gondolom a sárkány(repedés ne legyen)főbb részei, szárnybekötések,vezérsík, ezek a fontosak.
Muzzy 711208 2023. július 10. 07:46
Válasz erre
A sima nagyjavítás egy adott technikai színvonal megtartása, biztosítása. A modernizálást lehet nagyjavítással egybekötni, itt már egész rendszereket cserélnek, a nagyjavításkor meg nem. Esetleg akkor, ha kijött bülletinben, és megrendelték...
A szovjet/orosz üzemidő hosszabbítás nem mindíg volt szereléshez kötött, (pl. Mi-8/24forgószárnylapátok, TV2 és TV3 hajtóművek), kijött a szaki, megnézte a papírokat meg a gépet (jó esetben) és ment a pecsét. Nem szórakoztak holmi ipari nagyjavítással, vagy hasonlóval. Még az állapot felmérést se csinálták meg több esetben , Tudták, hogy mit bír a rendszer, az üzemidő többszörösen túlbiztosítva lett megállapítva.
Az élettartamot az orosz/szovjet technikánál elsősorban repült órában, vagy ciklusszámban (le-és felszállás) vagy naptári üzemidőben határozták meg, az An-12 gyártásakor az állapot szerinti üzemelés nem volt divat.
borisz 711204 2023. július 10. 00:10
Válasz erre
Nem nagyjavításra vagy üzemidő hosszabbításra gondolsz?

Sennás:
Bár AN-12-vel sosem dolgoztam, általánosságban a szovjet típusoknak volt egy tervezett üzemideje, azaz hogy hány órát repült, és egy tervezett naptári élettartama. Ha valamelyiket elérte egy gép, akkor A; üzemidő hosszabbításra ment gyárba, ahol alaposan szétszedték és átvizsgálták. B; vége a dalnak- ez inkább a harci típusokra volt jellemző.
Van egy C változat is, ez már újabb keletű, illetve nyugatias, az állapot szerinti üzemeltetés. Ha valami elromlik, azt cserélik, amúgy meg mennek vele,ameddig mernek.
Norm 711203 2023. július 9. 23:01
Válasz erre
IMG_3494
IMG_3494

Állítólag autóalkatrészeket szállítanak vele és elég sok munkájuk van. Amúgy a szerelők nagyon rendesek voltak, meg sem kellett kérdeznünk, máris felengedtek körbenézni :)
Muzzy 711193 2023. július 9. 14:01
Válasz erre
Nayg általánosságban egy repülőgépet 30 éves szolgálatra terveznek. Ennél hosszabb időt is kibírnak, de CSAK MODERNIZÁLÁSOKKAL Ez az az idő, ami alatt a legtöbb gép fizikailag és morálisan elöregedik. Természetesen megfelelő nagyjavításokkal, modernizálásokkal ez az idő kitolható, ennek gazdaságossági hatásai vannak. Ha nincs más, akkor nincs mit tenni, ezt kell használni.
Lásd B-52, Tu-95
PETI 711192 2023. július 9. 13:58
Válasz erre
Nem tudom, milyen üzemeltetésben vannak, de gondolom "párszor" ki lehet tolni néhány 1000 órával, aztán ha kirepülte, újra.
Sennás 711191 2023. július 9. 12:39
Válasz erre
Szia. Egy ilyen gép(nek) mennyi lehet a "MAX repülős órái" hogy mondjuk ezt. 57év alatt 57-vagy 100ezer óra is lehet akár? Évente max mennyi?
PETI 711190 2023. július 9. 12:27
Válasz erre
1

1
1
2

2
2
3

3
3

Bizony! 57 éves és 6 hónapos.
Nem tudom, hogy mit cuccolnak vele, de jó, hogy jön.
Sennás 711189 2023. július 9. 12:16
Válasz erre
Ostend-Győr között ingázik mostanában. Jul.2-8 között vagy 5 jött át Belgiumból. Mit hordanak vele vajon?
Kferro 711187 2023. július 9. 11:46
Válasz erre
Az szép! Egy majdnem 58 éves példány!
PETI 711182 2023. július 8. 23:25
Válasz erre
An-12BP

UR-CBG
An-12BP

Péren is van élet, ma pl. ez az An-12-es várt a felszállásra.
PETI 711080 2023. július 5. 08:50
Válasz erre
1

1
1

Sziasztok,
meg nem jelölt helyen és meg nem jelölt céllal Mi-17 a búzatáblában, tegnap.
Csak a fotó kedvéért dobom be.
Üdv KP
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221.