/ Fórumok /

Most történt

Az makettezampőket érintampő aktuális események (versenyek, akciók, stb)
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221.
torpokoska 87123 2010. április 16. 14:09
Válasz erre
Á dehogy, megegyeznek az ellentételezésről, na és akkor járnak jól :)))
HUJBI 87122 2010. április 16. 14:05
Válasz erre
és ha megveszik gépágyúval együtt, majd kiszerelik a Gripenből és beteszik a Mercibe? mindenki jól jár! :)))
torpokoska 87121 2010. április 16. 13:52
Válasz erre
exec
ilyen érvet, akkor hallottam utoljára mikor megkérdeztem, hogy a Mercedes G-wagen ponyvás miért kerül 26 millióba mikor a hasonló motorral, aut. váltóval szerelt ezüst metál, full bőr, légkondis, fűtött első ülésekkel, gyári zenével kiskereskedelmi forgalomban lista áron 13,5 millió. Az mondták azért, mert sok extra kiszerelése ennyibe kerül...
A repülőkre vonatkoztatva annál kevesebb fegyverrel mint Mo. vette, csak úgy vehétnék ha még gépágyút sem vesznek bele. A Mo. vásárlási szerződéséből nem tudjuk mennyi a lízing maradványértéke és mennyi lesz a kiszolgáló technika ára (mert ez sincs benne), tehát nyugodtan összelehet hasonlítani 1,3 milliárdért 14 gép 10 évre lízingelve, vagy 24 gép 15 év alatt kifizetve.
exec 87120 2010. április 16. 12:47
Válasz erre
torpokoska,

ez most hogy jön ide? Amit én írtam az az volt, hogy a vadászgép beszerzés, legyen szó bármely típusról egy fegyverrendszerről szól, amihez rengeteg kiegészítő tartozik, és nem lehet két ismert tulajdonság, jelenesetben ár és darab alapján nyilatkozni. Ami pedig a gyártósort illeti, nézz utána, és meglátod hogy így van.

üdv.
exec
torpokoska 87119 2010. április 16. 12:26
Válasz erre
Ez most komoly?
Sorolok neked még néhány érvet: talán nem légi utántölthetők, esetleg nincs ellentételezés, sőt ezeket a Tesco/Auchan forgalmazza, nem is léteznek
exec 87118 2010. április 16. 12:17
Válasz erre
balaton,

AZért ez így flélrevezető. Itt egy fegyverrendszerről van szó, nálunk 1 milliárdért x kiszolgáló eszköz volt hozzá y mennyiségű fegyver, z idejű garancia és tanácsadó személyzet. Lehet hogy náluk a gépek száma több, míg a másik 3 említett dolog "kevesebb". Emellett minél régebben gyártanak egy gépet, annál olcsóbban szokták adni. Az is lehet pl, hogy nem akarják leállítani a gyártósort, mert annak újraindítási költsége sokkal nagyobb, mintha kisebb haszonnal, de a sort életben tartva gyártják a gépeket, életben tartva a gyártósort...

Üdv.
exec
balaton 87117 2010. április 16. 11:14
Válasz erre
Nem kell, olvasok a gondolataidban :DDD
HUJBI 87116 2010. április 16. 10:16
Válasz erre
ha most válaszolok, az összes eddigi hozzászólást törölni fogják. :)))
lucky 87115 2010. április 16. 10:10
Válasz erre
Sok van nekik raktáron... pang a piac és kell a hely.Amíg megvannak a régiek addig nem lehet újat venni.
balaton 87114 2010. április 16. 10:07
Válasz erre
Csak én látom úgy, hogy a románoknak és bolgároknak jóval olcsóbban adnák ugyanazokat a gépeket, mint nekünk? Mi "vettük" 1 milliárd dollárért a 14db-ot. Nekik 1,3 milliárdért már 24db jár? Hogy van ez?
torpokoska 87113 2010. április 16. 09:56
Válasz erre
egy hír: új gripen árajánlat Bulgáriának www.novinite.com/view_news.php (háttér info: mindenestől 24 db új gép 1,3 milliárd dollár vételár, 15 éves törlesztési idő) A két hír között nincs összefüggés. www.mno.hu/portal/707490)
romeo 87112 2010. április 16. 09:01
Válasz erre
lucky 87111 2010. április 15. 19:20
Válasz erre
HUJBI 87110 2010. április 15. 18:43
Válasz erre
Fridi 87109 2010. április 15. 18:24
Válasz erre
Mert 2009-ben a svédekkel való közös gyakorlatot sem jelentették be sehol. Hát kiváncsi leszek rá hogy most tényleg lessz-e sajtótájékoztató.
Solo 87108 2010. április 15. 18:03
Válasz erre
Általában sajtótájékoztatón. :) Nagy hírverést terveznek, hogy időben megtudja mindenki. Így talán nem lesz annyi morgolódás és a környék civil repülését sem éri váratlanul a dolog. A Jetfly-on tuti fent lesz. :)
Fridi 87107 2010. április 15. 17:54
Válasz erre
Kedves Solo!
Hol szokták ezt hivatalossan bejelenteni?
HUJBI 87106 2010. április 15. 12:45
Válasz erre
amikor kiírták a Combinora a pályázatot, akkor a Ganz külföldi tulajdonosa azt nyilatkozta, életében nem látott még olyat, hogy egy ilyen megrendelésnél ne a hazai ipart támogatnák és a pályázat kiírásakor a cégnek volt Budapestre való típusa.

amikor egy Volán pályázatot írtak ki, a későbbi nyertes cég udvarán már ott álltak a buszok. nem volt veszíteni valójuk, a pályázatot kifejezetten erre a típusra írták ki.

ha külföldi befektető lennék, én messziről elkerülném ezt a banánköztársaságot.
exec 87105 2010. április 15. 12:35
Válasz erre
Kedves torpokoska,

a NABI összesen egy 15 darabos szériát adott el Volán társaságoknak, a BKV tenderen való indulásnak több nem kitalált szempontból sem feleltek meg.

NABI = North American Bus Industries, egy kivétel volt, ahol az anya cég volt magyar, és a leány volt az USA-ban. De, Amerikában él a buy american törvény. Magyarországon kizárólag karosszéria készült, meghajtás, légkondi, és a valódi hátsó tengelyek mind az USA-ban kerültek beépítésre, és ott fényezték és fényezik a buszokat. A NABI nem rendelkezett végig alacsony padlós konstrukcióval, sem olyannal, melyet könnyedén lehetett volna módosítani 4 ajtós, alacsonypadlósra. (Ezen fő okok miatt esett ki pl a BKV tender) Mindemellett a NABI nem is igazán törte magát azért, hogy honi tendereken elindulhasson, mert az amerikai piaccal jobban járt. Amikor szorgalmaztam, hogy a Gripen ellentételezés kapcsán, ha már Scania alvázakra építjük a Volán szériákat, akkor vegyük fel a kapcsolatot az ITHD-vel, és így állapodjunk meg, alapos fejmosást kaptam, hogy csak ne toljam a Scania szekerét... A gyár virágzott egészen egy elhibázott szériáig, egy korai fejlesztésig és a dollár gyengüléséig. A többi már történelem. A cég valaha 6000 Ft fölötti részvényárfolyama lezuhant (amikor én kiléptem 400 Ft körül járt) és meg sem állt 79 Forintig...

Úgyhogy hidd el, a NABI kapcsán sok mindent lehetne mesélni, de azoknak semmi köze a hazai politikai életnek és az EU szabályoknak!

Üdv.
exec
exec 87102 2010. április 15. 10:27
Válasz erre
Kedves torpokoska,

a NABI-t ne soroljuk ide, ott teljesen más volt a helyzet. Régebben pl a mosonmagyaróvári verseny estéjén meséltem a srácoknak az Engler kerthelységében, és dőltek a röhögéstől.

Üdv.
exec
torpokoska 87101 2010. április 15. 10:10
Válasz erre
Csak néhány észrevétel a hírhez: a Rába már gyártott buszt- felszámolta a gyártást, Credo néven a Kravtex gyárt autóbuszt- magyar, a Nabi gyártott buszt- nem kapott megrendelést, az Ikarusz Egyedi Busz gyárat csalásért kizárták a közbeszerzési pályázatról majd a gyárat bezárták (ki a jogutód?, honvédségi buszok?), több volán javító üzem készített manufaktúrában buszt. Vajon milyen elgondolások mentén születnek meg az elhatározások?
HUJBI 87100 2010. április 15. 10:03
Válasz erre
Air&Space 094
Air&Space 094
Air&Space 095
Air&Space 095

Concorde a Concorde mellett. :)))
Toth_Gabor 87099 2010. április 15. 09:03
Válasz erre
ragyogó lehetőség a Magyar ipar támogatására (lásd Mercedes buszok...)
sarkanyhuzo 87098 2010. április 15. 08:56
Válasz erre
Azért, Kossuth uram, mert az elhallgatott félmondatban van az igazság és a lényeg! ;-)
A MIÉNK! :-)
...és reméljük, hogy a helyzet nem fokozódik annyira ;-), hogy félmegoldásokkal éljenek! :-)
KossuthLajos 87097 2010. április 15. 08:45
Válasz erre
Most miért mondod? Így elsőre szép meg jól néz ki. Majd kíváncsi leszek, ha belevernek min. 500.000 km.-t, hogy hullik e szét benne valami. De a magyar viszonyokat ismerve majd itt is lesz okos félmegoldás. Vesznek ezekből 2 db.-t, hogy ne érje szó a ház elejét, és vesznek hozzá 200 kínait.
sarkanyhuzo 87096 2010. április 15. 08:28
Válasz erre
www.vezess.hu/magazin/ujra_van_ikarus_busz/23803/
;-)
kicsit sárga, kicsit savanyú... :-)
T.Csaba 87095 2010. április 14. 20:56
Válasz erre
Szerintem ilyen a világon nincs máshol ami ott: Concorde a Tu-144 mellett. :)
Tényleg nagyon szuper múzeum.Néhány száz eurót ott hagytam a két múzeumban.Elég gyakran megfordultam bennük.Sajnos akkor még nem volt digitális gépem,csak filmes,de abból van egy doboznyi kép. :)
Solo 87094 2010. április 14. 20:26
Válasz erre
A hír részben igaz. Hamarosan hivatalosan is bejelentik. 8db F-16 jön, ha jön Ohio-ból. :)

Ők:
jetstreamcorporatecenter.com/db3/00228/jetstreamcorporatecenter.com/_uimages/F16DLZ2.jpg
KossuthLajos 87093 2010. április 14. 19:12
Válasz erre
Fridi 87092 2010. április 14. 19:01
Válasz erre
Ha minden igaz és jók az infóim akkor a jövő héten érkezik Kecskemétre a az amerikai légi nemzeti gárda 14 db. F-16 -a közös gyakorlatra.Van valakinek biztosabb infója erről?            Fridi. 
going 87091 2010. április 14. 18:56
Válasz erre
24 darab, használt F-16-os amerikai harci gépet vesz Románia, hogy erősítse légi erejét.
romeo 87090 2010. április 14. 17:43
Válasz erre
T.Csaba 87089 2010. április 14. 15:54
Válasz erre
Szia Sturmann!

Hol dolgozol Speyerben?
Én 4 évig dolgoztam ott.Imádtam a Technik Museumot.Nézd meg a testvérét 30km-re Sinsheimben! Még jobb,mint a speyeri.

Csaba
HUJBI 87088 2010. április 14. 09:58
Válasz erre
Sturmmann 87087 2010. április 13. 20:17
Válasz erre
Hali mindenkinek!

Munkam soran eljutottam Speyerbe a technikai muzeumba. A shopban sok nagyon jo könyvet talältam. Pl. a 11, 13 Panzer division-rol, külön könyvben persze, kb 20 € äron. nem tudom ez mennyire versenykepes är, ha van a shopnak honlapja nezzetek meg a kinalatot es ha kell valakinek esetleg könyv, akkor keressen meg mailben!

kz77@freemail.hu

Üdv!
romeo 87086 2010. április 13. 20:02
Válasz erre
113927_1
113927_1

Megérkeztek Romániába az új C-27J Spartan-ok.
exec 87085 2010. április 11. 21:38
Válasz erre
így van! Hajrá Talma!
exec 87083 2010. április 11. 21:19
Válasz erre
Felhívom a kedves fórumozók figyelmét, hogy a Makettinfon 24 órán át, és évi 365 napon át tart a kampánycsend! Se politikai, se a szavazással kapcsolatos egyéb problémáknak nincs helye e fórumon.

Üdv.
exec
KeyPi 87076 2010. április 10. 17:07
Válasz erre
Miután a "hivatalos" orosz megemlékezésre nem hívták meg ...
www.metropol.hu/nagyvilag/cikk/551093
HUJBI 87075 2010. április 10. 16:44
Válasz erre
sanyi 87074 2010. április 9. 20:23
Válasz erre
Kép2 008
Kép2 008
Kép2 009
Kép2 009

Jó estét Mindenkinek!
Itt járt a postás...
HUJBI 87073 2010. április 9. 15:42
Válasz erre
mirazsmarci 87072 2010. április 9. 14:38
Válasz erre
Sziasztok!

Most voltam a Savoya-Parkban, és az Auchan előtti hosszú folyosón makettkiállítás van . Főleg autók, Rc makettek, (sok szoci típus is), hajók, és néhány repülő.

XI. ker Savoya Park, 18-as villamos végállomása.
HUJBI 87071 2010. április 9. 14:25
Válasz erre
tranvia_lisboa
tranvia_lisboa

például.

a moduni-n annak idején volt balsából madridi, barcelonai és lisszaboni villamos, még gondolkoztam is rajta, hogy rendelek, de akkor volt a nagy átalakulás náluk. egy zöld sörreklámosat akartam.

és akkor most ne beszéljünk arról, hogy ezek ott kint miért tudnak még mindig járni. a külföldieknek biztosan jobban tetszik, mint a Combino.

és innen már csak egy ugrás a metró...:)))
lucky 87070 2010. április 9. 14:13
Válasz erre
Ha mondjuk vki metró kocsit akar építeni akkor ezek adalékok hozzá..
rod666 87069 2010. április 9. 13:11
Válasz erre
Igen, és az is egy kis érdekesség, hogy az első beérkezett kocsi - a 100-as pályaszámú - rendelkezik egyedül még fából készített ablakkerettel, a többin ez az alkatrész fél (talán alumínium?).
HUJBI 87068 2010. április 9. 10:00
Válasz erre
bocsánat, én hoztam fel a korukat. azt pedig, hogy még mindig miért ezek járnak, nagyjából mindenki sejti, de az már tényleg nem a makettezés körébe tartozik.
lucky 87067 2010. április 9. 09:46
Válasz erre
Nekem a "barbi" belsőjű kocsik tetszenek. Kicsit németes a színvilág, de végre nem a kórház zöld.
páncélos 87066 2010. április 9. 09:14
Válasz erre
Érdekes, hogy egy évfordulóból elmentünk a szerelvények életkora és a vonalak száma felé.
Én csak a 40-éves évforduló időpontját jegyeztem meg, hogy 1970.04.02.-án indult el a budapesti Metró.

De ha ennyire ragaszkodunk az évszámokhoz és életkorokhoz, ám legyen.
1970.04.02. az átadás időpontja.
1970.04.03. az utasforgalom előtt is megnyílik a metró az Őrs vezér tere és a Deák tér között, 3 kocsis szerelvényekkel. A szerelvények az egykori SZU-ban készültek típusjelzésük Ev.
Az E a típus, a V Vengrijá = Magyarország. Az első 4 db teszt szerelvény, 100-103-as pályaszámmal 1968-ban jött az országba, a többi, 104-149 pályaszámmal az 1970-es átadásra lett állományba véve, de 1969-es gyártmányok.
1972. december 22.-én adták át a Deák tér és Déli pu. közötti szakaszt, ehhez újabb 50 kocsi érkezett 150-199-es pályaszámmal, 1972-es évjárat. Ettől kezdve 4 kocsis szerelvények közlekedtek. Majd bejött egy újabb típus az Ev3 200-224-es pályaszámmal 1974-ben. Ettől kezdve 5 kocsis szerelvények közlekednek a 2-es vonalon. A későbbi utasforgalom megkívánta volna a 6 kocsis szerelvény kiosztást, de ezt az Őrs vezér tere fogadóképessége nem tette lehetővé, de az állomások (120 m) erre alkalmasak lennének.
A 3-as metróra most nem térnék ki, mert akkor kb. 6 oldalt írhatnék még. Csak annyit még a szerelvényekkel kapcsolatban, hogy a 3-as vonal 75 db Ev3-as szerelvényt kapott 1975-79-es évjárattal, 225-294-es pályaszámmal. Majd 1979-től a 81-000-es típus, pontosabban 81-717 és 81-714 típusjelzésű szerelvények érkeztek 300-as pályaszámmal a vezér és 3000-es pályaszámmal a közép, de szintén (vezető állás nélküli) motorkocsik.
A Ganz metró sikertelensége miatt, az utolsó Árpád-híd, Újpest központ szakasz átadására újabb 81-es szerelvényeket vásároltak, melynek utolsó 10 kocsija a 2-es vonalra került 359-362, és 3117-3122-es pályaszámmal. Majd 2000-ben érkezett az utolsó 10 kocsi, már 81-717M2 jelzéssel, az un. "Vízipók" (a sok lámpa miatt) 363-366, és 3123-3128-as pályaszámmal.
Ezzel egy időben 9+1 kocsit selejteztek, pályaszám szerint: 115, 117, 118, 119, 122, 145, 146, 151, 153 és a 3016, utóbbi az Árpád-hídnál motorikusan leégett. A 154-es tartalékként egy darabig megmaradt, majd később azt is selejtezték.
A 3 millió kilométer futást meghaladó szerelvények (Ev), nagyjavítását megkezdték, ezek az un. "barbi" szerelvények, rózsaszín belsővel, de a felújítás abba maradt, új szerelvények beszerzése miatt.
Röviden ennyi...
Elektrolakatos 87065 2010. április 8. 22:34
Válasz erre
Sanyi!

A sárga, még ma is M1 Földalatti néven fut!

A kékről, már kisiskolás koromban, ...ami '72-től kezdődött... meglepődve olvastam, hogy a kocsik öregebbek nálam...
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221.