/ Fórumok /

Most történt

Az makettezampőket érintampő aktuális események (versenyek, akciók, stb)
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221.
molnibalage 86691 2010. február 12. 10:51
Válasz erre
A htka.hu oldalon pár hete kint volt, hogy a tajvaniak kb. ötszörös áron reptetnek egy M2k-t az F-16 gépekihez képeset.
molnibalage 86690 2010. február 12. 10:48
Válasz erre
Mert egyáltalán nem olyan rossz gép az, csak mi nem használjuk ki. Valóban nem olyan impresszív repülési teljesítménye van, mint a MiG-29-nek, csak éppen valódi multirole gép. Egyedüla SEAD képessg hiányzik róla. Elektronikai önvédelm rendszere az élvonalat képviseli. A gond az, hogy a IRIS-T integrácót spórolták ki belőle, a repórákat a géphez, mert a földi személyzet költségét, hogy legyen aki üzemeltetsse...
molnibalage 86689 2010. február 12. 10:45
Válasz erre
A MiG-29 flotta régen túl van azon a ponton sajnos, hogy bármi érdemlegeset lehessen kezdeni velük. Sikeresen elrohadt a rekettyésben - ahogy más fogalmazott - majdnem 800 millió dollár.
molnibalage 86688 2010. február 12. 10:43
Válasz erre
A JAS-39A igenis jó döntés volt, az utólagos szerződése modosítást toltál el, de nagyon. Az alap felállás szerint az 'A' verzió csak légtérvédelemre kellett. Ugyanúgy egyfeladatosként használtuk volna, mint a MiG-29 gépeinket. Csak éppen elektronikailag és BVR képességek terén már az 'A' verzió is más dimenzió, mint egy MiG-29. Kb. 120 óra / gép volt bérelmve, ami a célnak elég is lett volna, a hanyatláshoz képest előre lépés lett volna. Már 2006 táján rendelkezésre álltak volna a gépek.

A későbbiekben minimális ráfordítással repórát is lehetett volna venni. Ha 8 ezer órás repóra költséggel számolsz, akkor is a szerződés módosítás összegének töredékéből lehetett volna venni 10 ezer órás nagyságrendben repült órát. A gép a MiG-29-cal összevetve többefeladatos, az elektronikának köszönhetően a buta bombák célbajuttatása is pontosabb végrehajtható, mint a MiG-gel és az AGM-65 az 'A' verzió esetén is rendelkezésre állt. A gépek utólag is toábbfejleszthetőek lettek volna, részletben fizetve. A svéd flotta is korszerűsödött az évek folyamán.

Az alap döntés jóval megfontoltabb volt szerintem és esetlegesen továbbfejleszthető lett volna szándék és gazdasági helyzetnek megfelelően.

Most itt van a méregdrága EBS HU, amivel semmit nem csináltunk még, amit az 'A' verzióval ne lehetett volna, csak éppen sokkal drágábban. Zseniális...

A NATO kompatibilitás terén a motani verziónál az IFF terén ez mit takar?
molnibalage 86687 2010. február 12. 10:28
Válasz erre
Szerintem mindenki jót röhög ezen. Az a baj, hogy a sok marha ezt még el is hiszi, aki monjda az meg lehet, hogy komolyan veszi...

Nem ártana el elmeorvosi vizsgálat annál, aki ez le merte írni.
Kalóz 86686 2010. február 12. 09:57
Válasz erre
Már nem gyártják, és nem is próbálták kenőpénzezni. Az F-16 ügyében sem sikerült, pedig az modernebb gép! :D
Kalóz
HUJBI 86685 2010. február 12. 09:52
Válasz erre
az F-4 Phantom II is kiforrott technika, miért nem vettünk olyat?
páncélos 86684 2010. február 12. 09:45
Válasz erre
Igen igazad van.
Véletlenül vettek a görögök Sz-300-ast, BMP-3-ast, az ex-NDK BMP-1 készletét és SA-8-ast.
A törökök BTR-t és T-84-est az Ukránoktól.
A svédek is vettek BMP-1 és MT-LB harcjárműveket.
A NATO nem írja elő mit vegyél (mint a VSZ), csak vannak államok akik nyalókáznak, és vannak államok ahol a szakma dönt.
Kalóz 86683 2010. február 12. 09:31
Válasz erre
Szia!
Már megbocsáss, de a Gripenek vásárlása körül elég sok botrány lengedezik.Valóban a legideálisabb változat lett kiválasztva, vagy más szempontok szerint döntöttek egyesek?
Nem akarok újabb vitát generálni, de én nézegetem olvasgatom a híreket, és ott erről is szó van:
Kalóz
exec 86682 2010. február 12. 09:21
Válasz erre
MoMi,

és ez így van rendjén. Hányháborút döntött már el a logisztika? Márpedig ha nincsenek sztenderdek, akkor a logisztikánál kapásból megvan a hátrány...

exec
MoMi 86681 2010. február 12. 09:11
Válasz erre
sziasztok!

Kérek mindenkit,mielőtt véleményt mond nézzen rá a térképre és olvassa el,tanulja meg milyen szövetségi rendszer része vagyunk. Tanulmányozza társadalmi berendezkedésünket és utána ha van még mondanivalója tegye meg. Ja el lehet menni 4 évente szavazni. NATO tagállam orosz technikát SOHA nem fog venni. Se szárazföldit,se légit,se kézit,semmilyet sem. No comment.
momi
Solo 86680 2010. február 12. 09:08
Válasz erre
Magyar oktatók tanítják itthon a többieket. Kiképzett pilótából van valóban kevés. Aki pedig kiképzett annak szolgálatot is kell adnia. Ha szolgálatban van akkor nem tud repülni (eleget), oktatni.
Solo 86679 2010. február 12. 08:56
Válasz erre
Az a probléma, hogy pénzt nem adnak érte. Helikoptert meg csak akkor kapnánk ha az oroszok a cégek egymás között valahogy lezsíroznák. Erre most nem sok esély van. Voltak más cserebere lehetőségek is, de nem tartottunk rá igényt.
exec 86678 2010. február 12. 08:56
Válasz erre
MoMi, Han,

A Gripen témához egyet had tegyek hozzá. A 14 gép NATO feladatok vállalására kevés. Valóban. Jelenleg azonban ahogy én tudom a 14 gép sincs kihasználva, ugyanis nincs elég pilóta, aki megüti a svéd oktatók által kívánatosnak tartott mércét... Erről esetleg tud bővebbet valaki?

Valaki felvetette a Mirage-2000-rt. Ahogyan én olvastam, tudom, kb az lehetett volna a legrosszabb választás.

Éltalánosságban még valami a ttémához. A harcirepülő egy fegyver rendszer, aminek a gép maga csak egy része, ráadásul kissebb hányaddal, mint sokan hinnék. A döntésnél viszont ezek is fontos részletek. Egy példa: A Mirage-2000 karbantartásához szükség van egyspeciális karbantartó kocsira, amire ki tudják húzni a hajtóművet, nem mellessleg az egész törzshátsó szekciót szét kell bontani. Ha ezt a munkafolyamatot beárazzuk, és hozzátesszük a méregdrága kocsi árát, akkor a Mirage mindjárt jóval drágább. Az sem véletlen, hogy híreket böngészve kiderül, kevés használójának jelentős része a cseréjén gondolkozik...

Üdv.
exec
exec 86677 2010. február 12. 08:47
Válasz erre
páncélos,

legjobb tudtommal az oroszok határozottan nem akarják visszavenni a MIG-29-eseket. Ezek után az összes többi csak álmodozás...

exec
páncélos 86676 2010. február 12. 07:55
Válasz erre
Agent!

(((Több más topicban is megy a vita, hogy miért szereljük le esztelenül az orosz gépeket. Ez még érthető is például a BMP esetében)))

Nem, a BMP esetében sem érthető!
De nem is az a legnagyobb probléma, hogy közel 500 db jármű a kukában végezte, hanem az, hogy azok árának még tizedét sem fordítják, másik eszköz beszerzésére.
Nem kellett volna újra 500 db gyalogsági harcjármű, de 65 db új BMP-3 azért kijött volna belőle. Akkor egy normális gépesített lövész zászlóaljat fel is lehetne állítani, a könnyűlövész bohóckodás helyett.
A MiG-29-ről meg az a véleményem, hogy két működőképes gépet el kellene tenni, plusz egyet a Hadtörténeti Múzeum udvarára, a maradékot, meg helikopterekért, vagy műszaki eszközökért cserébe, esetleg 2Sz19 önjáró tarackokért visszaadni.
MoMi 86675 2010. február 12. 07:53
Válasz erre
Szia Han!

Szenzációs a cikk! A valóságot mutatja be. Kitűnő elemzés. Mindenki olvassa el aki állást akar foglalni nemzetvédelmi ügyekben.
Újságokból pedig senki ne vonjon le messzemenő következtetéseket,mert szakemberrel való találkozáskor óriási csalódás fogja érni.

momi
p-51 86674 2010. február 12. 07:36
Válasz erre
az orosz gépekről adott értékeléseddel egyet kell, hogy értsek.
p-51 86673 2010. február 12. 07:35
Válasz erre
Ez a mig-29 modernizálási lehetőséget. kicsit túlfújják nálunk. Az, hogy a szlovákok tettek bele IFF-et, meg tisztességes rádiót, az nem azt jelenti, hogy a gépük korszerű. A kategória többi gépében élvonalbeli radar van, élvonalbeli fedélzeti számítógéppel. Ettől még a mig ugyanúgy nem állja meg a helyét. Régi radar, régi műszerek, ezt a magyar pilóták is számtalanszor nyilatkozták a mig-29-einkről, mióta kipróbálták és repülik a Gripent.
p-51 86672 2010. február 12. 07:31
Válasz erre
A gyakorlaton nem derül ki, hogy melyik jobb közelharcban. Az ilyen dolgok háborúban derülnek ki.
Agent 86671 2010. február 11. 22:40
Válasz erre
És mi a helyzet a modernizált román MiG-21-esek hadrafoghatósági arányával? A Lancerek Kb. fele ott áll a földön.
Több más topicban is megy a vita, hogy miért szereljük le esztelenül az orosz gépeket. Ez még érthető is például a BMP esetében...de mindenféle ruszki elfogultság mellett is be kéne látni, hogy az alkatrészellátás az oroszoknál régen sem elsősorban pénz, vagy szakmai kérdés volt, hanem politikai. Ha nem áll érdekükben, hogy annak a kis országnak, amely pl. MiG-29-est üzemeltet, 80%-os hadrafoghatósági arányt produkáljon, akkor egyszerűen nem fog neki alkatrészt szállítani hozzá.
Ha már szlovák MiG-29: valahogy nem mutogatják őket még külföldi repülőnapokon sem...vagy csak az én figyelmemet kerülik el?
Han 86669 2010. február 11. 21:59
Válasz erre
Egy kis olvasmány, hogy miért is nem a legjobb az a gripen...: www.kommentar.info.hu/kern_tamas_a_gripen-project.pdf
Azért ehhez a fegyverhez és a gépek állapotához is hozzá lehet tenni, hogy lehetne egy hangyányit tunningolni, mert mi mindent csak elajándékozunk, vagy beolvasztunk, amit pedig veszünk, az is olyan, hogy sokkal jobb is lehetne helyette. Érdekes módon a Szlovákoknak jó a modernizált 29-es, hovatovább a Románoknak jó a modernizált 21-es! Hangyányit olcsóbb modernizálni, és nem kéne azt ami van elkótyavetyélni, mivel nem vagunk olyan nagyon gazdag ország, hogy ajándékozgassunk és olvasztgassunk, bontsunk, mikor lenne vevő is...
Solo 86668 2010. február 11. 21:57
Válasz erre
A Gripennel egy kategóriában csak az F-16 van. Ahogy Exec is írta egy hajtóműves gép volt a nyerő. Az F-16 kiforrottabb, jobb a fegyverzete. A Gripent még mindig fejlesztgetik. A politikusok döntöttek. Ez van. Az hogy melyik a jobb gép közelharcban, majd kiderül tavasszal a gyakorlaton. :)
p-51 86667 2010. február 11. 21:46
Válasz erre
T...m tele van azzal, hogy sokan azt szajkózzák, hogy milyen jó gép a Gripen.
A Gripen egy olyan osztályba jár, ahol f-16, f-18, mirage-2000, rafale, typhoon, mig-29 van még rajta kívül. Ebben az osztályban csak a mig-29 a rosszabb tanuló nála.
ez van, a legrosszabbat választottuk.
exec 86666 2010. február 11. 20:01
Válasz erre
A Gripen beszerzéssel kapcsolatban azért pár dolog megjegyzendő:

1.) A NATO csatlakozás kapcsán azért elég normális elvárás volt és most is az a kompatibilis gép beszerzése. Szuhoj kiesett
2.) Az olcsón üzemeltethetőség valljuk be, elég fontos szempont. Nincs tengerünk, illetve olyan alkalmazás ahol igazán számítana: kéthajtóműves gépek kiestek (F-18)
3.) Az EU a csatlakozásunk kapcsán "Európai megoldást" várt el. Ebből a vetületből politikai a döntés. Vissza lehet keresni, a honvédelmi bizottság űlése után bejelentették, hogy Magyarországnak az F-16-os beszerzésére tettek javaslatot. Másnap Orbán Viktor a gazdasági és a pénzügy miniszterekkel történt egyeztetés után bejelentette, Magyarország a JAS-39 Gripen Batch A változatot választja. (Ez sem volt NATO kompatibilis).
4.) A jelen szériák egy szerződés módosítást követően (mely megjósolható volt, és amelyet a Medgyessy kormány kötött) a Gripenek részben használt, részben új példányok lettek (az ismert átépítés)
5.) A Saab és a BAe konzorciuma 130%-os ellentételezést ajánlott Magyarországnak, míg a Lockheed csak 65-öt. A Lockheed először ellentételezés kapcsán csak az elbukott cseh és magyar tender után a lengyel tender kapcsán erőltette meg magát.
6.) Az Orbán kormány lehet hoyg nem is igen merte az F-16-ost választani, miután még a tender folyamán Selmecy Gabriella Fideszes országgyűlési képviselő korrupciós botrányba keveredett a Lockheeddel
7.) A Szuhoj sohasem indult a tenderen...

Végül két személyes megjegyzés: Látványra nagyon szeretem az orosz gépeket, és az aerodinamikájuk valóban a tervezés magasiskolája. DE. Nyugati gép ellen mikor is nyertek utoljára légiharcot keleti gépek, illetve mi a típusok egymással szembeni veszteség aránya? Tudom hogy ez nem csak a gépek különbsége, hanem a képzésé, harci taktikáé, stb, de azért érdekes adat akkor is...
A másik, a Szuhojoknak milyen valóban működő képes, sikeres fegyvere van? (nem kötekedés, kérdés. Tényleg nem tudom. Lehet hogy csak szelektívek azok a lapok, amiket olvastam a témával kapcsolatban.)

Üdv.
exec
Nincs 86665 2010. február 11. 19:06
Válasz erre
És a lengyelek a 2003-as Öbölháborúban egy zászlóaljnyi különleges erővel vettek részt, Magyarországnak, ha jól emlékszem még az is gondod jelentett, hogy takarókat és vv. cuccot küldjön a kurd menekülteknek. Persze a szokásos orvoscsoport gondolom kiment.
Freddy 86664 2010. február 11. 18:49
Válasz erre
Erről nem is beszélve. Afrikába ők is nagyon szeretnének MiG-29-eseket eladni.
Jimbobá 86663 2010. február 11. 18:40
Válasz erre
Sziasztok!

Tudtommal a szovjet/orosz beszerzésű haditechnikát tilos újból eladni, vagy csak az ő engedélyükkel, fene tudja.

Üdv!
Freddy 86662 2010. február 11. 18:37
Válasz erre
Eladástól én félek, amíg a reptéren áll, addig nem lehet ellopni, de pénzzé téve hamar eltűnik/elpocsékolják. Amíg lehet, addig használni kéne, felújítva, ha kell. Persze most, a Gripennekkel már más a helyzet, mert két ugyanolyan feladatkörű gépet kellene egymás mellett üzemeltetni, szóval nem jó ez sehogy:)
sulyid 86661 2010. február 11. 18:24
Válasz erre
A mig 29-eseket le kell passzolni valahova afrikába ott jó pénzt adnának érte.Ha legalább valamelyik mig 29 továbbfejlesztést vettük volna még oké met azokat könnyű NATO kompatilibisissé tenni.
Freddy 86660 2010. február 11. 18:19
Válasz erre
A Gripen egy modern, korszerű vadászgép, függetlenül a beszerzés körülményeitől, jórészt okkal irigykedik rá, akinek nem jutott. Persze, lehetne kevésbé balfasz módon csinálni, de ez sajnos általános jelenség, menj el szétnézni bármilyen állami intézménybe. Hogy tizenegynéhány repülőgép beszerzése 5 évre padlóra vágott minden fejlesztési költségvetést, az pedig megint egy más jellegű probléma.

A Szuhojok nekem is tetszenek, szépen repülnek, jól mutatnak makettben, de azért van velük jónéhány alapvető probléma. NATO-kompatibilissé tételük rengeteg előreláthatatlan gonddal és költséggel járna, alkatrészellátásuk bizonytalan (pláne, hogy ugye nem kimondottan az orosz szövetség a külpolitika fő irányvonala), mint típusok kiforratlanok, terméktámogatásban eddig az oroszokról nem sok jót olvastam.

A MiG-29-esekkel kellene valamit kezdeni, felújítani őket, vagy valami, sokba kerültek ahhoz, hogy a reptér sarkában állva rohadjanak el.
sulyid 86659 2010. február 11. 18:01
Válasz erre
A grippen rohadtul nem volt jó alku.Évekre hátráltatja a magyar hadsregnek a korszerűsítését.Amúgy szerintem jobban jártunk volna a szuhojokkal...
Freddy 86658 2010. február 11. 17:58
Válasz erre
Állítólag a sok millió lengyel származású amerikainak köszönhetően az USA hagyományosan jobban odafigyel Lengyelországra, szóval kölcsönös a jó viszonyra való törekvés.
Ráadásul (például Törökországhoz hasonlóan) első számú potenciális frontország, így biztos jobban odafigyelnek a hadseregre.
Meg négyszer akkora, mint Magyarország.

Persze attól még lehet tőlük tanulni, sőt kell is, csak lássuk árnyaltabban a képet.
Jimbobá 86657 2010. február 11. 17:47
Válasz erre
Lengyelország azért más kategória. Jobb a gazdasági helyzete, nagyobb a potenciálja, van tengerpartja, és nem utolsó sorban tövig benyal US and A-nak...

Üdv!
Freddy 86656 2010. február 11. 17:37
Válasz erre
Az egész volt szocialista blokkban ugyanilyen leépítés van, ha nem is ekkora mértékben. És ott ugyanígy hörögnek, csak nem azon, hogy 15 tank van üres ERA-kazettával, hanem hogy ni, a ,,magyarszkik"-nak már Gripen van, mi meg csíra használt F-16-ost veszünk/MiG-21-est korszerűsítünk.
romeo 86655 2010. február 11. 17:27
Válasz erre
sulyid 86654 2010. február 11. 17:27
Válasz erre
Szerintem az egész volt szocialista blokk rajtunk röhög már évek óta...
Zsury 86653 2010. február 11. 16:50
Válasz erre
Idézet a cikkből: "A miniszter kitért arra is: az elmúlt időszakban a szervezeti átalakulás mellett komoly technikai fejlesztés is megvalósult a Magyar Honvédségnél, mely ennek köszönhetően ma már talán a volt szocialista blokk legmodernebb hadereje."

Gondolom pl. a lengyelek jót röhögnek ezen a kijelentésen...
joci232 86651 2010. február 10. 23:05
Válasz erre
amugy láttam még érdekességeket...

Revell ferrari f 2002 1:12
Revell yamaha yzr 500 1:6
Dragon 60 cm morser karl 1:35
Revell Queen Mary 2 1:400

és még sokan mások:D
joci232 86650 2010. február 10. 20:16
Válasz erre
Nyíregyházán póni játékbolt :D
Spike 86649 2010. február 10. 18:43
Válasz erre
Ez F-117-nél jó vagy rossz? Nálam a MiG-19PM volt valamikor 12000.
exec 86648 2010. február 10. 18:40
Válasz erre
joci,

ennek itt a helye! Hát még ha boltot is írnál... :)

exec
joci232 86647 2010. február 10. 18:37
Válasz erre
sziasztok

voltam ma egy makettboltba és tudjátok mitláttam ami nagyon "megrettentett":D egy F 117 Nighthawkot 1:32-ben :O:O:O

8400 pénzért:D

(máshova nemtudtam írni eme élményemet):D
torpokoska 86645 2010. február 10. 11:27
Válasz erre
Ez szép szám, saját ismeretségi körömből tudom, hogy van aki egy éve vár valamilyen -hangsúlyozom valamilyen- válaszra a toborzó irodáktól, illetve, hogy az alakulat nagyon feltöltené az adott beosztást, de nem lehet (létszám stop- vélhetőleg a bérkeret miatt). A jelentkező és az említett beosztás nem összefüggő.
romeo 86644 2010. február 10. 10:37
Válasz erre
9 ezren várnak arra, hogy katonák lehessenek

forrás: hvg.hu/itthon/20100209_magyar_honvedseg_evertekelo
Jimbobá 86643 2010. február 10. 10:27
Válasz erre
"Az amerikai hadvezetés csapaterősítést tervez küldeni Afganisztán északi részébe, amely térség német parancsnokság alatt van. Az amerikaiak a felkelők Kunduz tartományban tapasztalható erősödése miatt vették fontolóra az újabb katonák küldését az észak-afganisztáni tartományba - közölte egy magát megnevezni nem kívánó illetékes az AFP francia hírügynökségnek.
Német médiaértesülések szerint hozzávetőleg 2500 amerikai katona készül Kunduzba, közülük ezer a helyi afgán biztonsági erők kiképzésében vesz majd részt. A névtelenül nyilatkozó amerikai forrás közölte, hogy a németek kértek további csapatokat. Az amerikai katonai tervezők most azt vizsgálják, milyen mértékű erősítésre van szükség Afganisztán északi részén."

Na egyre forróbb lesz a talaj Baghlanban is.

Üdv
Forrás: honvedelem.hu
romeo 86642 2010. február 10. 10:18
Válasz erre
Üdv Monox!

Ja, elfelejtettem a 703-as és 705-ös lett Mi-17N-re modernizálva.
romeo 86641 2010. február 10. 10:15
Válasz erre
Az eredeti terv szerint hadrendben maradna 6db Mi-24V és 6db Mi-24P, persze ennek az a feltétele, hogy a jelenleg még tartalékban lévő 4db Mi-24P fel legyen újítva. Úgy tudom a Mi-17-ből 2db lett átépítve Mi-17N (night) vátozatra.
Üdv!
Monox 86640 2010. február 10. 08:44
Válasz erre
A cikkben csak látszatintézkedésekről van szó. A Mi-17-eskből 1db-t modernizáltak, 2db-ot nagyjavítottak, 2db gép még a PG-ben ipari javítódott. Az ipari javítást és a modernizációt együtt sehol nem végezték el, a meglévő 7 gépből 2 kannibalizálva van. Ha mind a 7 azonos szintre lenne hozva és repülési idővel el lenne látva, talán lenne értelme a dolognak, így viszont...
Tavalyi infók szerint a Mi-24-eskből még 8 gépnek van üzemidő tartaléka, ebből is lehetne még valamit kihozni, sajnálatos viszont, a legfiatalabb gép (336) helyzete, ami valóban sokat elárul a helyzet valódiságáról. Érdekes viszont, hogy a felújítást emlegetik. Csak nem a 6 darab NDK-s Mi-24P-re gondoltak...?
VO101_Papi 86639 2010. február 9. 22:45
Válasz erre
lejár az üzemidejük, ezért vonják ki őket
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221.