/ Fórumok /

Most történt

Az makettezampőket érintampő aktuális események (versenyek, akciók, stb)
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221.
SSgt_Chris 85618 2009. szeptember 4. 12:33
Válasz erre
Jaja...jól nyomják a srácok. Párszor elhúzott a város felett is késben mint egy vadászgép. Este meg kivilágítva, mint egy karácsonyfa. Nah mondtam magambam, holnap UFO észleléses hírekkel lesz tele a sajtó...
Zépisti 85617 2009. szeptember 4. 12:17
Válasz erre
Ha megkérlek elmondanád ,hogy milyen szakmai hibákat és tévedéseket tartalmaz az írás? Tényleg kíváncsi vagyok rá...

Zépisti
Pietrino 85616 2009. szeptember 4. 12:08
Válasz erre
Tegnap szüleimhez mentem haza és a belinkelt videót sikerült készítenem. Sajnos csak a telefonom volt nálam, ezért elég rossz a minősége. Legközelebb már teljes menetfelszereléssel megyek (kamera + DSLR) :)

www.youtube.com/watch

[Spoiler: Annyit elárulok még, hogy közel 1 órán keresztül "touch and go" -zott a "kicsike"] :)
borisz 85615 2009. szeptember 4. 11:59
Válasz erre
Sziasztok!
Lakihegy felett kb 100 méterrel, lehet alacsonyabban húzott át ék alakban két rendőrségi Mi-2, három ugyancsak rendőrségi MD-500.
Hihetetlenül jól nézett ki, bánom, hogy képet nem tudok mutatni.
Monox 85614 2009. szeptember 4. 11:59
Válasz erre
Senki nem vonja kétségbe a hozzáértését, magam is többször olvastam az irásait, a fotói pedig valóban tényleg nagyon jók.
De ez a cikk akkor sem a szakmaiság csúcsa, sőt... Laikusnak talán nem tűnnek fel a hibái, viszont a magam részéről mást vártam volna - de ugyanebben a stílusban.
MrChef 85613 2009. szeptember 4. 10:56
Válasz erre
marci 85611 2009. szeptember 4. 09:23
Válasz erre
Zépisti 85610 2009. szeptember 4. 09:06
Válasz erre
Sziasztok!

Halkan annyit azért megjegyeznék a cikkel kapcsolatban,hogy a szerző Temesvári Péter mögött jó néhány év szakírói munkásság áll.Szinte minden jelentőseb repülőnapon és repülős rendezvényen ott van és remek fotókat készít.Írásai számos helyen megjelentek már(Jetfly,Origo,Aranysas,Regiment) és valószínűleg jóval többet tapasztalt és látott már a témában az itt felszólalók-köztük magam is természetesen-többségénél...Egyszóval nem olyan rossz az a cikk...

Maradok tisztelettel:
Zöldág István
PUMA Makettklub kecskemét
Tripió 85609 2009. szeptember 3. 21:29
Válasz erre
HUJBI 85608 2009. szeptember 3. 20:55
Válasz erre
történelemkedvelők, HBO elkezdte a Tudorok folytatását.
Monox 85607 2009. szeptember 3. 17:31
Válasz erre
Gyenge cikk, sok helyen mond ellent önmagának. Találgat, de sajnos igazából szerintem csak egy helyben kering a fa körül vele. Viszont mindenképpen mellet
te szól, hogy nem bulvárstílusban tálalja a dolgot, saját maga élményét próbálja átadni, az ilyesmire mindig vevő vagyok.
Amatõr 85606 2009. szeptember 3. 16:18
Válasz erre
Tripió 85605 2009. szeptember 3. 14:42
Válasz erre
Visi 85604 2009. szeptember 3. 10:11
Válasz erre
így jobb lett volna:

http://www.hermuz.hu/aktual/2009/gepesztal/gepesztal.pdf

www.hermuz.hu/aktual/2009/gepesztal/gepesztal.pdf
Visi 85603 2009. szeptember 3. 09:59
Válasz erre
geep

1
geep
geep2

2
geep2

Üdv
Lehet nem ez a legjobb helye, de most fog történni!
Mezőkövesden szombaton, gép felvonulás traktorok, veterán járművek, gépek... mi megszoktuk nézni, nagyon látványos!
Zéé74 85601 2009. szeptember 2. 23:58
Válasz erre
KossuthLajos!
Hát lehet, hogy túlságosan szókimondó voltál! Esetleg mint "képviselő" fekete listás vagy...
KossuthLajos 85600 2009. szeptember 2. 23:30
Válasz erre
Zéé74!
Szakadjak meg ha értem a cenzurát. Mi volt benne olyan, ami nem ide való volt?
Monox 85599 2009. szeptember 2. 21:35
Válasz erre
Én is töröm és töröm a fejem... látva a ciket kezd szűkülni a kör. Talán a végső következtetésről is hallunk majd.
Monox 85598 2009. szeptember 2. 21:32
Válasz erre
z6982932X
z6982932X
z6991565X
z6991565X
z6983846X
z6983846X
z6991566X
z6991566X
z6981564X
z6981564X
z6981548X
z6981548X

Pár kép a az utolsó 2 másodpercről, majd az utána következő percekről és másnapról...

A második képet látva az a benyomásom mintha a gép már átesés közben lenne. A fák mögött még vizszintes repülésben tünt el, de ezen tisztán kivehető, hogy a pilóták húzzák a botot, a gép pedig majdnem félhátban van.

Közben meg ezt olvasom a jetfly.hu-n:

www.jetfly.hu/rovatok/repules/katonai/hirek/a_feherorosz_vedelmi_miniszterium_a_biztositason_sporolt/
PETI 85597 2009. szeptember 2. 21:28
Válasz erre
Én vasárnap óta ezen gondolkodom...
Monox 85596 2009. szeptember 2. 21:24
Válasz erre
PETI 85595 2009. szeptember 2. 21:10
Válasz erre
Belorusz pilóták
Belorusz pilóták

Ez a kép szombaton készült. Remélem kiderül, hogy mi okozta a katasztrófát!
Tibcsi 85593 2009. szeptember 2. 14:13
Válasz erre
Sziasztok,

Nem tudom, miről van szó (azóta törölték a hsz-t), de mint volt (és egy kicsit talán alapító) Armadást, érdekelne, hogy mi történt. Megtenné valaki, hogy megírná levélben? Csak hogy "képben" legyek.

Kösz: Nagy Tibor

kistee kukac freemail.hu
Nyugger 85592 2009. szeptember 2. 13:49
Válasz erre
Szu-27UB Alexander Morfickij, Alexander Žuravlevič
Szu-27UB Alexander...
Szu-27UB Alexander Morfickij, Alexander Žuravlevič 0
Szu-27UB Alexander...

Egy szlovák site-on találtam:
Zéé74 85591 2009. szeptember 2. 12:51
Válasz erre
Jól, jól... s köszönöm(jük) a "fordítást"! Üdv Zéé
Nyugger 85590 2009. szeptember 2. 11:14
Válasz erre
Monox !

A 18. másodpercnél nincs más mint egy videó tömörítési hiba. Ha megnézed a gép körül és távolabb is van képhiba. Nincs semmilyen robbanás. Én is ott voltam, láttam, hogy mi történik, szó sem lehet robbanásról. Nekem is dinamikátlannak tünt a végzetes repülés -azért már láttam sok esetben ezt a típust repülni. Sok találgatás van-e témában pl. miért hajtóművezték le kb. 1 órával a felszállás előtt a gépet. Ez volt a sokadik repnapom de ilyent még nem láttam ill. hallottam. Ha valami gáz lett volna a hmü.-el akkor miért folytatták a bemutatót, miért kell 'korosabb' ezredeseknek bemutatót repülni stb. Talán egyszer lesz válasz ezekre a kérdésekre is.
Tibor 85588 2009. szeptember 2. 09:36
Válasz erre
Szevasz!
Ne haragudj, de annyira rejtélyes a közlésed, hogy semmit sem értek belőle. Nem fejtenéd ki miről van szó?
Üdvözlettel: Borsody Tibor
Monox 85587 2009. szeptember 2. 09:23
Válasz erre
Papa és mindenki!

Valóban tény, hogy a gép repülése nagyon erőtlennek, kifejezetten "amatörnek" tűnt. Az egyetlen látványos elem megtett 4 a vizszintes forduló és a 3 bukfenc között egyetlen palástorsó volt, semmi egyéb. Meglepett engem, hogy a MiG-29-es földrengtő hangjához képes képest a Szuhojnak mennyire lightos a hangja, pedig sokkal nagyobb gépről van szó. Amikor a gép azon a magasságon majdnem 70 fokra leadta az orrát már végigfutott a hideg rajtam, éreztem, hogy nagyon nagy baj van, de abban a 6 másodpercben amíg eltünt a gép és felszállt a füst, még reméltem, hogy talán ez is csak a só része...

A videó 18. másodperce tényleg nagyon érdekes. A gép alatt/mellett nagy erővel robbant szét valami. Biztosan nem madár és nem kabintető, hiszen négy apró darabbra hullott szét és sötét színűnek tünik. Lehetséges, hogy a hajtómű akkor és ott adta meg magát. A becsapódás előtt készült életlen fotón kivehető, hogy a kabintető a helyén van.
Lehetséges az is, hogy a pilóták (is) hibáztak. Talán ezért is nem kattintottak, mindenáron menteni akarták a gépet. Szerintem nem kellett volna csak még kb. 30 méter a gép alatt és ma egészen másképp emlékeznénk Lengyeországra. A képeken lehet látni, hogy a gép hosszan, de egyáltalán nem mélyen "szántott" a földön mielött robbant volna.

A Mirzsamarci által idézett rádiózás nagyon elgondolkodtató. Ha baj volt miért folytatták? Mért repült hosszan a gép háton, hogy utánna emelt egy rövid emelkedés után meginduljon lefelé, amiből nem volt tovább? Lehetséges, hogy ott és akkor válságosra fordult a helyzet és minél előbb vissza akarták hozni a gépet, de az a kritikus pillanatban megadta magát? Kérdések... Remélem, hogy mindegyikre megtaláljuk a választ.
Zéé74 85586 2009. szeptember 2. 09:13
Válasz erre
Kedves barátaink, makettező társak!

Ezúton szeretnénk elhatárolódni mindennemű kezdeményezéstől, amely
Karácsonyi András (volt klub társunk, vezetőnk) részéről esetlegesen a közelmúltban kezdődően tapasztalható!
Tagságunk nem kíván semmilyen formában együttműködni, közösen fellépni!

Az "ARMADA" szeretett és tisztelt alapítónk Gál István "hagyatéka" !

Tisztelettel, baráti üdvözlettel az Armadás csapat:
Csöme Zoltán
Zákányi Péter
Balogh Attila
Lovrencsics Károly
Sebestyén Gábor
Keresztes Béla
Vízi Balázs
Pince Attila
Törő Tamás
Babócsai Norbert
Radó Gábor
Deák György
Giroszász Roland
mirazsmarci 85585 2009. szeptember 1. 20:33
Válasz erre
Sziasztok!
Én a helyszínen végignézve az esetet, nem láttam bármiféle katapultálási kisérletre utaló jelet, mielőtt a gép eltűnt volna a fák mögött. Ezt követően hosszú másodpercek teltek el, míg megjelent a füstgömb.
Nem tartom kizártnak a madárral való ütközést, bár a 27es repülése folyamán nem láttam madarakat, viszont mindegyik ott töltött napra jellemző volt, hogy tucatnyi gólya repkedett a reptér felett.
Szerintem talán a hajtóművel lehetett valami. Nem vagyok szakértő, de nékem is, és másoknak is feltűnt (pl. a magyar An-26 kiszolgálószemélyzetének egyik tagjának) , hogy a gép a pénteki gyakorlórepüléshez képest erőtlenebbnek , és bizonytalanabbnak tűnik. A gyakorlórepülésen a gép végig a reptér felett forgolódott, és egyszer sem ment ki oda hátra a reptér mögé. A sajtószektorban tartózkodó valamelyik külföldi által, a rádiózásból lehallgatottak szerint a pilóták a bemutató közben le akartak szállni.
Az utolsó áthúzást háton tette meg, amiből kijövet ment ki a reptér mögé.Ennek okán felmerült hogy a nagy túlterhelések miatt esetleg a pilóta elájult, vagy valami problémája akadt (pl Rácz Zsolt). Mivel a gépben ketten ültek, ezért számomra eléggé valószínűtlennek tűnik, hogy egyszerre mind a kettő pilótával történt valami, amitől képtelenek lettek volna megtalálni a helyes megoldást (pl. időben meghúzni a kart).
mig23papa 85578 2009. szeptember 1. 18:16
Válasz erre
balaton

Na látod, ez itt a kérdés, aki engedélyezte neki a repülést, repüléseket, azt megkérdezte már valaha valaki?
Solo 85577 2009. szeptember 1. 18:15
Válasz erre
mig23papa 85576 2009. szeptember 1. 18:15
Válasz erre
Monox

Amennyiben madár volt egyáltalán. Én még várnék egy kicsit, hátha többet is elárulnak az illetékesek.
mig23papa 85575 2009. szeptember 1. 18:12
Válasz erre
Solo

honnan számolva a 18. másodperc?
Topi 85573 2009. augusztus 31. 22:16
Válasz erre
Hali!
A videót többször nézve, úgy tünt, ehhez a manőverhez túl alacsonyan volt a gép.
Ami levált róla, talán a kabintető lehetett, átlátszónak tűnt, lehet próbáltak kijönni, csak kevés volt az idő, esetleg csak a dekk ment el, a többi nem működött.
Gondolom kiderítik az okát, az adatrögzítőt nem lesz nehéz megtalálni.
Topi
Tibor 85572 2009. augusztus 31. 15:22
Válasz erre
Szevasztok!
A www.index.hu-n az indafotó részen fel van téve egy sorozat fotó a Su-27 utolsó repüléséről.
Üdv.
Monox 85571 2009. augusztus 31. 14:54
Válasz erre
Egy lengyel oldalon van egy fotó. A füstfelhőben egy hosszúkás lehulló "valami" esik lefelé az égből, ami be van a képen karikázva. Nem tudom kinézni mi lehet ez, de "normális esetben" nem volna a képen a helye. Másnak is feltünt, nyílván jó okkal emelte ki.

wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/51,80269,6980373.html
Monox 85570 2009. augusztus 31. 14:42
Válasz erre
Solo, jó a meglátás, észre sem vettem. De bármi is legyen az a valami, ami szétdurran a gépben v. elüt a gép ez már a zuhanás stádiumában történik. A világért sem szeretném a nézeteimet eröltetni, de videón látott valamik akár a szétrobbanó hajtómű alkatrészei is lehettek. Hiszen nem egyszerűen csak átmegy rajta a gép, hanem hátra/oldalt/lefelé nagy sebességgel végódik ki az a valami amit a videón látunk.
zoli1989 85569 2009. augusztus 31. 14:34
Válasz erre
Ja jó ok, csak mert van rengeteg.
Solo 85568 2009. augusztus 31. 14:33
Válasz erre
Amit kicsit lejjebb belinkelt valaki.

www.youtube.com/watch
zoli1989 85567 2009. augusztus 31. 14:32
Válasz erre
Monox 85566 2009. augusztus 31. 14:22
Válasz erre
Most találtam egy videót. Ahogy elnézem ebben a gépeben biztosan nem fognak feilsmerhető madárnyomokat találni.

www.tvn24.pl/2260784,28385,0,1,1,katastrofa-mysliwca-su_27-film-jan,wideo.html
Solo 85565 2009. augusztus 31. 14:21
Válasz erre
Nézzétek meg a videót. A 18. másodpercben valamit elüt a gép vagy leszakad róla valami. Utána már zuhan is.
zoli1989 85564 2009. augusztus 31. 14:08
Válasz erre
Mindenesetre ha valaki valamit megtud, akkor szerintem íjrátok (írjuk) ide be.
Engem is nagyon érdekel az eset, mert úgy volt hogy megyek Radomba, ráadásul vasárnapra volt tervezve. Szerencsére nem mentem...
Amúgy sajnálom a belorusszokat, ez volt az első szereplésük nemzetközi repülőnapon...
Muzzy 85563 2009. augusztus 31. 13:44
Válasz erre
Monox!
Előre jelzem ez is csak találgatás, a bizonyítékok nélkül az is marad. A képen szerintem mindkét hmű működik, mindkettőnek látszik a füstje. Ha asszimetrikus tolóerő lett volna, akkor az oldalkormányt lépték volna, de a képen ezt nem látom, meg a videofelvételek is mintha egyenes megközelítést mutattak volna. Lehet, hogy a szívócsőben megtalálták a madár maradványait, ezért is jelölték meg ezt oknak.
Egy biztos, az adatrögzítők, roncsok átvizsgálásának eredménye nélkül mindez csak elmélet gyártás.
Muzzy
Monox 85562 2009. augusztus 31. 13:29
Válasz erre
5250743_fa06a1fb2b5d24bdbfc49461b5640163_xl
5250743_fa06a1fb2b5d...

Azóta is a net előtt ülök. Előkerütek azok a fotók is, ami a becsapódás előtti állásszögön mutatja a gépet. A hajtóművekből áramló füstcsík a két hajtóműnél teljesen más, az egyiknél tisztán látszik, a jobb oldalinál úgyszolván semmi. Lehetséges azért, mert azon utánégetés van, bár a lángnyelv nem látszik, ebből a képből ezt nem lehet megállapítani, az viszont biztos, hogy ha csak egy pillanatra is, de a két erőmű nincs szinkronban.
A hivatalos verzió szerint madarat kapott a gép, de minél többször nézem a videót annál inkább azt hiszem, hogy nem, ez lehetetlen.
Élőben látva és a videót nézve egyre valószínűbbnek látom a feltevést, hogy a gép v. műszaki hiba, v. pilótahiba miatt zuhant le.
A magam részéről az előbbi áll közelebb hozzám. Ehhez hozzá tartozik, hogy a gépet 11 körül beinditották, majd leállították, de látható szerelést senki nem végzett rajta.
Mindenképpen meg szeretném tudni mi is történt pontosan, de azt hiszem, sok időbe telik mindez, ha valamikor is lehetőség lesz rá.

Tibor és Topi, köszönöm a hozzászólásotokat.
Monox 85559 2009. augusztus 31. 07:19
Válasz erre
DSCN9610
DSCN9610
DSCN9612
DSCN9612
DSCN9617
DSCN9617
DSCN9627
DSCN9627
DSCN9628
DSCN9628

Nagy volt az öröm és a várakozás Radomban. A szombati napi program ugyanígy félbeszakadt, csak ott az ég esett a földre és nem repülőgép.
A repülőnap nagyon vontatott és nagyon unalmas volt, de a Szuhoj típusok mindig mindenhová elvonzottak. Láttuk repülni kötelékben a Szu-22-est négy géppel, igaz csak a földön de közvetlen közelről megcsodáltuk a Szu-24-est és a dinamikus soron kiállított Szu-27-es repülése volt az amire mindenki kíváncsi volt.
Hogy mennyire így volt az jól bizonyítja, hogy alig kapok levegőt, mert nekinyomtak a kerítésnek, mert a gépet a felszálláshoz való gurulásakor gyakorlatilag mindenki látni akarta.

Amikor az első két kép készült valami földöntúli borzongás töltött el engem és biztosan mindenki mást is. A gép impozáns mérete, királyi megjelenése a MiG-29-eshez hasonlóan senkit nam hogyott hidegen. Kifordulva az állóhelyről, mintegy 10 méterrel az orrom előtt elgurult a pálya végére. Mindenki várta a csodát, valaki már részben meg is kapta, mert látta már gurulni ÉLNI a gépet, úgy mint még máskor nem, talán csak a képeken.

Leszálltak a finn Hawkok, indulhatott a program. Nem részletezném a Youtube-on megtalálható már a teljes repülés szinte ami 4 körből állt mintegy 2 perc idő elejéig. És akkor következett be az, amikor az ember egészen egyszerűen nem akar hinni a szemének. Most sem értem, kezdem viszont kapisgálni mi történhetett.
De nagyon fáj az egész. Ez nem híradás volt, hogy valahol lezuhan valami, hisz olyan mindennapra jut egy. Itt szinte mindenki együtt élt a géppel, integettünk a pilótáknak guruláskor és ők vissza, amikor meg felbődült a fáklya, egy emberként mindenki újjongott és figyelt, hogy láthassa a csodát. És megláthatta. Majd egy olyan csodát is ami porig rombolt mindenkit és mindent. Bennünket is aki csak egy kicsit is tovább látott a technikán.

A részleteket már megírta a Jetfly. Amit az okokról írtak szerintem egyáltalán nem igazak, de ez semmit nem von le abból, hogy az eltávozottak az utolsó pillanatig próbálták menteni a lehetetlent és az életüket áldozták a hazájuktól távol egy szép ügy érdekében. El kell temeni őket és meg kell gyászolni, kicsit viszont nehéz azt érezni, hogy ma reggel is megint felkelt a nap...

Pár saját fotó van itt tegnapról.

Az első kettő magát a csodát ábrázolja.
A harmadik egy szép kezdetet amiről akkor senki nem gondolta, hogy valmi befejeződése is egyben.
A negyedik képen a becsapódás utáni 7. másodperc látható. A gép eltűnését a fák mögött szerintem senki nem fényképezte le, abban a pillanatben senkinek sem jutott eszébe fényképezni, amikor egyszerűen nem akar hinni annak amit lát.
Az ötödik kép is jól mutatja azokat, akik itt maradtak és akiknek el kell számolniuk majd a saját munkájukkal és lelkiismeretükkel, az itt maradottak elött. Súlyos teher amit el kell cipelni. Valahol nekünk sem volt egyszerű.

Nyugodjon békében a két elhunyt pilóta.
Szabi77 85556 2009. augusztus 30. 18:48
Válasz erre
Sziasztok!
Ha valakit érdekel egy videó a szomorú Radomi eseményről:
www.youtube.com/watch

Szabi77
HUJBI 85555 2009. augusztus 30. 18:48
Válasz erre
balaton 85554 2009. augusztus 30. 18:38
Válasz erre
És Bochkor Gábor mit keresett a Mig-29 fedélzetén? :D
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221.