/ Fórumok /

Most történt

Az makettezampőket érintampő aktuális események (versenyek, akciók, stb)
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221.
SIG 84128 2009. április 8. 12:35
Válasz erre
Halihó ! Tényleg nem akarok politizálni, de én azt gondolom, hogy Putyin gatyába rázza a ruszkikat és lesz még mitől félni. Ez a gázcsak elzárogatás is ennek a része és talán pont a földgáz árából, vissza fogja állítani a régi hatalmi státuszukat. Én beszéltem orosz emberkével,aki azt mondta, hogy annak a népnek igenis szüksége van a "cáratyúska feeling-re". A 90-es években mindenki azt csinált náluk, amit akart és szét is csúsztak rendesen. Putyint csípik és fel is néznek rá. Fog ő még borsot törni mások orra alá és szerintem még mi is fogunk pitizni az oroszoknak. Nyugi nem vagyok szoci és nem kívánom ezt, de az orosz medvét nagy hiba leírni...
vlevi 84127 2009. április 8. 12:29
Válasz erre
Az F-22 légifölény vadászgépnek készült, az F-15 leváltására. Namármost kinek van még légiereje? Iránnak?
Lazarusgen 84126 2009. április 8. 12:08
Válasz erre
Időközben persze rengeteg új dolog történt, ami sokszor még ezeket a régi gépeket is feleslegessé teszi (pilóta nélküli gépekre gondolok)

Ezzel teljesen egyetértek. Valószinüleg csak az erős lobby miatt került gyártásba a Raptor... Semmilyen érv nem szólt mellette.

www.haborumuveszete.hu/rovatok/news/humor/uav_a_konvoj_ellen/
És amikor az ember ilyen híreket olvas, tényleg elgondolkodik a hagyományos repülők létjogosultságán
Gknight 84125 2009. április 8. 12:08
Válasz erre
Magyar katonákat fog védelmezni, az már nekem bőven elég.

Itthon mire volna jó? :)
romeo 84124 2009. április 8. 11:52
Válasz erre
Most válaszolt ismerősöm, hogy a járművek az afganisztáni magyar kontingenshez kerülnek, tehát nem hazánk védelmét erősítik majd.
romeo 84123 2009. április 8. 11:46
Válasz erre
1
1

Vajon melyik típust vásároljuk meg?
vlevi 84122 2009. április 8. 11:38
Válasz erre
"Az F-22-es ezzel a "túl jóra sikerült" kudarctermék iskolapéldája lehet."
Gyakorlatilag azzal, hogy a Szovjetúnió megszűnt, és nemsokkal utána (91-ben) Irakban kipróbálhatták a szovjet technika ellen az F-117, F-15, F-16 gépeiket, majdhogynem borítékolhatónak mondható egy ilyen döntés. Időközben persze rengeteg új dolog történt, ami sokszor még ezeket a régi gépeket is feleslegessé teszi (pilóta nélküli gépekre gondolok)
Ki emlékszik már az RAH-66 Comanche helikopterre? A jelenlegi AH-64 Apache leváltása mellett sem szól semmilyen érv.
A B-2 is teljesen felesleges, a tálib és kolumbiai gerillák nem sértődnek meg, ha helyette a régi 50-60 éves buff szórja rájuk a "cuccot" 12000 méter magasról.
Iránt, Észak Koreát pedig remélem, nem akarják megtámadni.
Lazarusgen 84121 2009. április 8. 11:31
Válasz erre
Üdv urak!
Na ez az amit nem gondoltam volna, leállítják a Raptor gyártását.

'Túl jónak' bizonyult az F-22-es, gerillák ellen készül a Pentagon

Az F-22-es Raptor nehéz vadászbombázó a világ első, ötödik generációs harci repülőgépe, viszont darabja 140 millió dollárba kerül. Most a védelmi tárca, nem engedve a légierő igényeinek, a minimálrendeléshez képest négyet kér már csak belőlük, és 187 gépnél befagyasztja a beszerzéseket.
Eredetileg 750, majd 381 Raptort álmodtak a hadrendbe, exportját technológiai újításai miatt nemzetbiztonsági okokból nem támogatják. Az F-22-es ezzel a "túl jóra sikerült" kudarctermék iskolapéldája lehet.

nol.hu/kulfold/washington_leall_az_f-22-esek_gyartasaval_
Ákos 84120 2009. április 8. 09:18
Válasz erre
Gondolom, egyhavi magyar átlagfizetés az ára...
Amatõr 84119 2009. április 8. 08:39
Válasz erre
Gyanítom az ára is nagyban közrejátszik, bár ahol futotta 700k ért laptopokat venni bármi előfordulhat...
Grande 84118 2009. április 8. 08:34
Válasz erre
Gknight 84117 2009. április 8. 08:15
Válasz erre
A mindenit, de brutálisan néz ki ez a gép!
Mit nem adnék egy 1/35-ös makettért :)

3db nem nevetségesen kis mennyiség? Vagy most csak tesztelni kell, és ha beválik, akkor rendszeresítjük nagyobb számban?
Tényleg nem értek hozzá, de egy ilyen kategóriát képviselő járgányból a biztonságos
üzemeltetéshez nem kéne ennél nagyobb mennyiség?
Jimbow 84116 2009. április 8. 07:22
Válasz erre
tmp_main_image

Cougar MRAP
tmp_main_image

Sziasztok!
A Magyar Honvédség is halad a korral és vesz 3 db MRAP kategóriájú Cougar járművet. Nem írják, de feltehetőleg Afganisztánba. Nyáron jönnek.

Üdv!
Amatõr 84115 2009. április 3. 20:54
Válasz erre
Ja, ünnepélyes cél 04.05 kb. 12:50, szintén lenti webkamerán
Amatõr 84113 2009. április 3. 20:47
Válasz erre
Start Auto Rallye Eger rajt doboter.borsodweb.hu/
Boeing 84111 2009. március 27. 20:54
Válasz erre
Aki nem ért hozzá az mindent benyel! Amikor a TV-ben nézek valami műsort és tudom hogy nem helyes amit mondanak, tiszta ideg vagyok. Tudom hogy nem a narrátor hibája, hanem azé aki fordította a műsor nyelvét.
HUJBI 84110 2009. március 27. 19:00
Válasz erre
mint tudjuk, lezuhant az amerikai légierő egyik F-22-es Raptor repülőgépe.

na mondanom sem kell, ma egy ilyen volt az ingyenesen terjesztett METROPOL újság címlapján.

a képaláírás szerint éppen rakétákat lő ki.

szerintem meg infracsapdákat, de mindegy.

nem lehet mindenkinek a katonai repülés a hobbija, de akkor nem kell tömegtájékoztatni hülyeségekről.
doky3 84109 2009. március 26. 08:32
Válasz erre
korzaar 84108 2009. március 23. 23:12
Válasz erre
Ma az Árpád_hidnál a kis duna ágban a Clark Ádám uszodaru a yachtkikötö területén állo kb. három éve parton levő bazinagy hajot emelte éppen, valaki esetleg látta a végeredményt?
HUJBI 84107 2009. március 23. 18:53
Válasz erre
három - említésre méltó - repülőgép baleset történt ma a világban.
romeo 84106 2009. március 20. 11:04
Válasz erre
Magyar katonák is részt vesznek majd afgán helikopterpilóták képzésében. Bocskai István, a Honvédelmi Minisztérium szóvivője az MR1-Kossuth Rádiónak elmondta: a közös NATO-programhoz a Magyar Honvédség két üzemképtelen helikoptert is felajánl, ezeket valószínűleg brit pénzből újítják fel. Azt még nem tudni, hány magyar kiképző utazik majd Afganisztánba. Bocskai István szerint várhatóan április közepére dolgozzák ki a program részleteit. (MR)
romeo 84105 2009. március 19. 19:48
Válasz erre
Apropó, az igaz, hogy a 3 darab Mi-8T-ből már csak 1 repül, mert ha így van az nagy gáz!
romeo 84104 2009. március 19. 19:46
Válasz erre
Szia!

Ha az EC-135-öt választották volna, akkor megoldották volna a VIP szállítást is, mert információim alapján az 1 db Mi-8P már nem húzza sokáig.
Nyugger 84103 2009. március 19. 19:12
Válasz erre
Hali,

Az alapok elsajátításához és a helikopter vezetéshez szükséges készségfejlesztéshez jó.
borisz 84102 2009. március 19. 18:59
Válasz erre
romeo 84101 2009. március 19. 18:46
Válasz erre
Robinson-R44_2
Robinson-R44_2

Szia!

Hát ez nem éppen egy katonás fazon.
Nyugger 84100 2009. március 19. 16:43
Válasz erre
Sziasztok,

Mivel helikopter vezető jelöltek alapképzésére használnák és minimum 3 személyesnek kell lennie ezért szeritem a Robinson R44 Raven lesz a nyertes...
romeo 84099 2009. március 19. 16:22
Válasz erre
A honvédelmi tárca reményei szerint hamarosan újra szolgálatba állhatnak a MiG-29 vadászgépek, amelyeket több oroszországi gép meghibásodása után vontak ki a légtérvédelemből - közölte a Honvédelmi Minisztérium.

www.fn.hu/belfold/20090319/csatarendbe_allnak_mig_ek/
romeo 84098 2009. március 19. 12:07
Válasz erre
Üdv!

Talán nem is helikopter-vásárlás lesz, cask bérlés:

Helikopterek bérlése 2008-2010. évekre.
Mennyisége: 2 (két) darab folyamatos üzemképességgel rendelkező (a kiképzést folyamatosan biztosítani képes) helikopter, plusz 1 (egy) darab „meleg” tartalék helikopter.

link: hir.hmflu.gov.hu/_layouts/hirdetmeny/AJFELH45500_08-70_16.pdf
romeo 84097 2009. március 19. 11:03
Válasz erre
Solo 84096 2009. március 19. 10:33
Válasz erre
ugrató 84095 2009. március 19. 10:20
Válasz erre
Annyit hallottam, hogy talán 3 db EC-135 lesz.
romeo 84094 2009. március 19. 10:10
Válasz erre
Képzési céllal vásárol helikoptereket és alkatrészeket a honvédelmi tárca, a légi járműveket a szolnoki bázison hasznosítják majd. Tárgyalásos közbeszerzési eljárás keretében képzési célokra vásárol könnyű helikoptereket a Honvédelmi Minisztérium Fejlesztési és Logisztikai Ügynöksége. A 2010. március végi teljesítési határidővel meghirdetett pályázatban szereplő három légi járművet nem harcászati céllal szerezné be a tárca: ezeket a Magyar Honvédség (MH) helikoptervezetői utánpótlásának hosszú távú biztosítása érdekében vásárolják. (Napi Gazdaság 8. old)

Vajon milyen típust vásárolunk?
romeo 84093 2009. március 19. 09:57
Válasz erre
Üdv!

Egy aktuális rossz hír:

Valószínűleg nem emelkedik többé magyar felségjellel a levegőbe MiG-29-es vadászrepülőgép - írta a csütörtöki Magyar Nemzet. Az eredetileg 28 gépes flotta üzemképes maradékát jelentő néhány példány mintegy másfél hónapja vesztegel a kecskeméti légi bázison egy Oroszországban decemberben bekövetkezett katasztrófa nyomán - olvasható a lapban.

link:www.hirszerzo.hu/cikk.vegleg_foldon_maradnak_a_mig-ek_.101721.html
sarkanyhuzo 84092 2009. március 18. 10:24
Válasz erre
Tegnap este mondta be a híradó, h a märklin off...
index.hu/gazdasag/magyar/2009/03/17/gyorben_is_megerzik_a_marklin_csodjet/
:(
kovács_bt 84091 2009. március 7. 20:36
Válasz erre
:d
Geriqe94 84090 2009. március 7. 12:50
Válasz erre
Grat és sok sikert
kovács_bt 84089 2009. március 6. 23:48
Válasz erre
Ha gondoljátok ott van a 2009-es résznél a feladlapok lessétek meg a villanyszerelőt :)
kovács_bt 84088 2009. március 6. 23:47
Válasz erre
www.szakmasztar.hu
Villanyszerelő szakon indultam : )
KossuthLajos 84087 2009. március 6. 23:09
Válasz erre
Én szurkolok. Hajrá. Pontosan milyen szakmai verseny?
kovács_bt 84086 2009. március 6. 23:08
Válasz erre
Szeretném elmesélni nektek vagyis büszkélkedni hogy részt vettem egy versenyen..
Ez a verseny a SZKTV Szakma Kiváló Tanulója Versenye amit most megyei elődöntőnél tart.
Ma Bementem megnézni a kjavított feladatlapom és 100-ból 74 pontot értem el ami szerintem nagyon jó!
10-én derül ki hogy továbbjutottam e.
Remélem mindannyian szukrkoltok hogy bekerüljek az országos döntőbe!

:D
Monox 84085 2009. február 26. 18:17
Válasz erre
Mélységesen megtisztelve éreztem ma magamat, amikor Szeged városa felett ma délután 13:24-kor jól azonosíthatóan elrepült a 135-ös oldalszámú L-39 Cápetink. Még fotót is sikerült készítenem róla, igaza minősége nem kielégítő. Vadászrepülőgépet legutoljára 2007. nyarán láttunk a városban, előtte pedig 2004. márciusban (egy géppárnyi Albatroszt) .
KossuthLajos 84084 2009. február 21. 08:51
Válasz erre
Én maradok a húrnál, kedves szakállas barátom.
Zsola 84083 2009. február 20. 22:56
Válasz erre
én speciel az italeri öntőkeretével próbálkoztam,vagy elszakadt,vagy ha már vékony volt kiderült hogy lyukas a belseje,vagy csak buborékos volt fene tudja.
Kalóz 84082 2009. február 20. 21:39
Válasz erre
Kedves szakállas barátom!
Eleinte nekem sem sikerült, aztán a leghosszabb idáig olyan 1 m körülire sikeredett. Igaz, jó volt a műanyag minősége. Mert enm minden sztirolból lehet húzni. Amelyik melegíytés közben olyen lesz mintha bugyborékolna az anyag, az csak szakad, nem nyúlik. Ráadásul gyártófüggetlen! Az egyikjkeret jó, amásik nem
Üdv: Kalóz
Z63 84081 2009. február 20. 20:16
Válasz erre
Sziasztok!
Antennát lehet készíteni vékony acélszálból( ilyet árusítok is), de aki saját beszerzésben gondolkodik, a hangszerboltokban elvétve még kapni nagyon vékony citerahúrt. Antennához tökéletes!
A húzott szálról. Lehetőleg sorjamentes hosszabb darabokat keressünk az öntőkeretekről.
Ne öngyújtót, hanem gyertyát használjunk, mert két kéz kell hozzá!
Az anyagot ujjaink között sodorgatva és ide-oda húzogatva lágyítsuk, bőven a láng felett.
Vékony szálhoz gyorsan húzzuk szét, majd az egyik kezünkkel elengedve, csak egy kézben tartva lógassuk. Ha kihűl, csípjük le a végeit és daraboljuk tárolási méretre.
Vastag szálhoz legalább 3-4cm hosszan lágyítsuk meg az anyagot, az egyenletességhez elengedhetetlen a fent leírt sodorgatás. Ezután lassú mozgással húzzuk szét, szemmel megbecsülve a nekünk kellő vastagságot. Ha érezzük, hogy már merevedik, álljunk meg a nyújtással, mert különben elkunkorodik majd. Így széthúzva tartsuk egy ideig, picit fújkálhatjuk is. Ha nem feszítettük meg, akkor nagyjából egyenes marad.
Ha kifogyok a húzott szálból, akkor általában rászánok egy estét és egyfolytában szálakat gyártok. Van egy dobozom három rekesszel, ezekbe külön-külön belefektetem a nagyjából azonos vastagságú, közel egyforma hosszúra csipkedett szálakat. Ha szükségem van szálra, egyszerűen beletúrok és kiveszek a dobozból néhány nagyjából megfelelő szálat.
Remélem ezzel tudtam picit segíteni azoknak, akik még nem tudták ezt a kérdést megoldani!
Jó munkát!
Üdv,Z63
Bebá 84080 2009. február 20. 11:57
Válasz erre
No még húzottszál.Aki hozzátud jutni egy darabka optikai kábelhez,azt szétberhelve üvegszálakat talál ami kész antenna anyag.Méretre vág, beragaszt.Nem törik hacsak
ketté nem hajtod,tűri az alakváltozást, ami a húzottszálnál nem mindig mondható el.

Bercibá
Russell 84079 2009. február 20. 09:54
Válasz erre
Még csak annyit a húzottszál témához, hogy a szálak tartják az eredeti formájukat.
Gondolok itt arra, hogy a cső cső marad húzás után is, csak kisebb átmérővel. pl. fülpiszka szárát szoktam húzni. Vagy Ákos javasolta nem is régen Gabinak, hogy öntőkeret darabot reszeljen hatszögletűre, majd úgy húzza meg. Kész a méretarányos anyacsavar, ha a szálat utána feldaraboljuk...

Üdv:
Russell
Miggyuri 84078 2009. február 20. 06:18
Válasz erre
kovács_bt
Minden gúny és hátsógondolat nélkül gratu! Gyakran húzok szálat és tudom, milyen jó, ha saját erőből feldobhatom vele a makettemet. Így tovább! Senki nem gondolja, hogy anno a kőbaltát csupán egyetlen barlangban fedezték fel, no meg a tüzet. Kicsit mi is így vagyunk. Ülünk a magunk barlangjában és alakítgatjuk a magunk "kőbaltáját". Anno, ha sikerült, az aktuális ősember kirohant a barlang elé és ordított. Most feltesszük a netre. :) Én is, te is. Szóval hajrá!
Miggyuri
HUJBI 84077 2009. február 19. 23:34
Válasz erre
1985 óta makettezem, még soha nem sikerült. viszont most már van pénzem és olyan antennát veszek, amilyet csak akarok. :)
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221.