/ Fórumok /

Most történt

Az makettezampőket érintampő aktuális események (versenyek, akciók, stb)
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174.
Sherman 638518 2018. január 19. 21:57
Válasz erre
Kedves sanyi és ssanyi kérlek egyikőtök változtassa meg a nevét, mert egy órája olvasom ezt az eszmecserét de csak most jöttem rá hogy két különböző személy írta.
Édes istenem már azt hittem, hogy valaki tudathasadásban szenved.
Sokol 638514 2018. január 19. 21:34
Válasz erre
:) jelen pillanatban csak három-négy super tucano vagy portolt róka kellene az afgán tréningprogramból átemelve csendben. Azokat szomjan sem maradnak, max a tréning majd élesben megy. A legsürgősebb problémákat le is lehetne tudni egyből -lásd pl. a határon szántó-vető, drazséval töltött Ánuskák vagy a murai hajósok esete a Tóth Marival.

Ja, a Honvéd Hont véd.

A jó konyak nátópákó meg menjen busszal, -nyugdíjazásig pont odaér ahol várják- vagy nem.
sanyi 638513 2018. január 19. 21:27
Válasz erre
A Griff szív csak példa volt. Mondhattam volna, egy békefenntartó csapat cuccai konténerben, mondjuk Szíriába 2020-ban...
A KC-390 szerintem jó lenne, bár az is igaz, hogy nem holnapután lenne meg. Az igaz, hogy katonák külföldi küldetéseire jó lesz az Airbus, hiszen több hadsereg is hasonló gépeket használ erre a feladatra, csak "igazi" katonai akcióra nem megfelelő, arra kell még egy típus, ami logisztikailag nem biztos hogy kifizetődő.
ssanyi 638511 2018. január 19. 21:12
Válasz erre
No, lehet itt beszélgetni kérem!
Beígérték a szállítógép beszerzést is, nagyon remélem hogy nem csak politikai tilitoli lesz belőle!
Abban nem vagyok biztos hogy a mi műszaki szolgálatunk feladata lenne ilyen esetben a hajtómű szállítása.
A Griffek egy évre előre betervezve repülnek (excel tábla szerűen) napi szintre lebontva, a "rosszidős" évszakokban pl 60-70%-os-ra beírva.Ez alapján igénylik az alkatrészeket, az esetleges váratlan meghibásodásoknál megrendelik azokat.

Mennyi idő és pénz lenne a kiképzés megszervezése és a gépek beérkezése pl. KC 390 esetén, 1-1,5 év? Van "felesleges" KC 390 ami rövid időn belül elvihető?
Magyarország szempontjából ezek is fontosak, mert sikerült ellébecolni rengeteg időt fejlesztés nélkül.
A kommunikációt pedig fejleszthetnék, a kormány és a honvédségire gondolok (ne utólag magyarázzák mit miért).
sanyi 638509 2018. január 19. 20:54
Válasz erre
Az A-319-el kellene mezőn leszállnia... Erre gondoltam! :)
Egyébként van igazad Neked is, mert utasszállításra is kell gép és arra ez tökéletes, csak kell majd egy tehergép is... Pl. hogy tesznek be egy A-3xx-be egy Gripen hajtóművet, ha mondjuk a Balti misszióbana lerohad az egyik... Oké, ott a C-17, biztos "tisztahaszon" kategória lenne egy nehézszállítóval utaztatni 2 tonnát. No és a C-27 szerintem jó lenne mindkét feladatra. Vagy a KC-390, mert az gyorsabb és akkora, mint egy Herki.
ssanyi 638508 2018. január 19. 20:53
Válasz erre
Teljesen jogos!
Akkó szerintem sikerült ezt az eszmecserét is zátonyra futtatni a jól felépített "csak saját magamat hallom" érveléssel, a focis érv überelhetetlen! :-)
Nehogy örüljünk már annak hogy katonákat normálisan lehessen külszolgálatra szállítani, de aKóóórmány is használni fogja, akkó nehogy mán! :-D
Tessék reklamációt írni hogy 380-ast köll vönni, nehogymáán mást! :-D
Ahogy egy több diplomás mondta, "gyááááá heee, milyezmán"? :-D

Alig várom már a választásokat hogy az emberek újra egymásnak essenek, a politikusok meg röhögnek a háttérben!
Sennás 638507 2018. január 19. 20:33
Válasz erre
Lehet az Érbászba befér egy kicsi foci pálya is!--MÉG:)
Nem is értem miért nem egy 380-al kezdtünk? Én a múltkor mellót hoztam a srácnak akivel maszekolok kaptam 5% jutalékot pluszba! Hát ki tudja ezt fáradtegér szürke gépet ki ajánlotta be:)
ssanyi 638505 2018. január 19. 20:29
Válasz erre
Elsősorban az állomány mozgatását kellett megoldani, tavaly 50 valahány alkalommal béreltek gépet (gondolom az sem volt olcsó).
Bejelentették hogy lesz teherszállító gép beszerzés is, az kevésbé sürgős, levelezni és ajánlatokat böngészni.Ott jó választásnak tűnik a C-27, bár ott is lehet olyan hátulütője a dolgoknak amire én nem is gondolok (vagy más típusnál).

Milyen mezőn kellene leszállnia? Eddig hány alkalommal hiúsult meg bármilyen szállítás (személy vagy technikai) mert nem tudtak leszállni mezőn vagy ippencsakelőkészített reptérre?
sanyi 638503 2018. január 19. 20:20
Válasz erre
Megnézném, hogy pl. az Érbász hogy száll le egy mezőn, vagy ippencsakelőkészített reptéren... Egyszer biztos megcsinálja... Oké, gyorsabb, mint a turboprop, de én akkor is mellette voksolok. Vagy, KC-390: gázturbina, de mégis jó terepre is! Sőt, tankerré is átépíthető, lehetne itatni a Griffeket!
ssanyi 638502 2018. január 19. 20:00
Válasz erre
Üdv!

Eddig tojtak a hadseregre, ezért hagyták lezülleni, így volt "olcsóbb".

A felújított Mi 24-eken kívül hamarabb semmit nem tudnak szolgálatba állítani, még (talán) össze tudnak szedni pilótákat és műszakiakat. Nekik "csak" a jártasságot kell újra megszerezni, szerintem.!
Következő gondolatként össze lehetne kötni a csempész An-2 berepülést (ugye nem gondoljuk hogy az újra bevethető Mi-24-ek kitelepülésével, mondjuk Nyíregyházára (például) vagy másik repülőtérre (repülőterekre).Szerintem.
ssanyi 638499 2018. január 19. 19:48
Válasz erre
Üdv!

Legyenek szívesek megkérdezni, akit érdekel a katonák véleményét (az "egyszerű katonáé!), hogy örülnek neki vagy nem!
Jó lenne belegondolni hogy milyen jó érzés An-26-al "laffogni" a közel keletig 300-400km/h-val, zajban "kényelemben"!Légvonalban valamivel több mint 4300km!
Legyen C-27-C-130-C-17-C-5 (úgyis van a sivatagi "tárolóban", hátha akciós!).
Megint nem gondolunk bele hogy mégis miért vehetik, csak a régi doktrínák elméletei dolgoznak, desszant-harcjármű szállítás-hatalmas terhek dobása!
A "katonának jó a lehajtható ülés is", ahogyan megjegyezte egy kommentelő egy internetes oldalon.
Nem tudom miért olyan nagy probléma hogy megoldották a személyi állomány emberi mozgatását! Akkor kezdjünk el hőbörögni ha nem a katonák lesznek szállítva vele, de jó hangosan!
Utánanézett bárki annak hogy mennyi ideig dekkoltak a leváltott állomány tagjai a Kabuli repülőtéren, csak azért mert az Ancsa nem volt repképes és éppen légtérzárlat volt (polgári gépeknek)! Segítek 10 napig, biztosan jól érezték magukat!

A lényeg hogy makettben lehessen kapni! Így is lehetne tenderezni! :-D
Sennás 638498 2018. január 19. 19:29
Válasz erre
Az nem megy csak haccázzal:( Haa sose érnek oda:) De a AirBus meg majd kilenccázzal!
sanyi 638497 2018. január 19. 19:21
Válasz erre
Ismét a "szakmai és katonai" szempontoknak megfelelően döntöttek... C-27 Spartan? Totttál feleslges egy erfórszván, C-27 szerintem nekünk tökéletes lett volna/lenne, a méretei ellenére sokat el tud vinni és messze is, modern, aránylag olcsó üzemeltetni, igénytelen, lehetne VIP szállításra is használni. Ja és a legfontosabb: 72-es makettben is be lehet szerezni!:)
Kíváncsi vagyok, hogy mennyibe is fájt nekünk ez a hirtelen és ellenálhatatlan vásárlás.
Sennás 638495 2018. január 19. 19:15
Válasz erre
926x504

ILLUSZTRÁCIÓ
926x504

És a "mi" Air Force One-unk megjött már? Vagy még most húzzák az üléseket NAPPA bőrrel?
vrauko 638490 2018. január 19. 18:40
Válasz erre
"Olyan gépek beszerzésére is szükség van, melyek teherszállításra is alkalmas, mely technikai eszközöket tud cipelni és deszantolni, továbbá ha kell, légi utántöltési feladatot is végre tud hajtani."
"Az új helikoptereknél elvárás, hogy kiképzési, szállítási és tűztámogatási feladatokat is képes legyen ellátni." - sápadtarcú beszélni furcsa magyar. Nem ösmerni szám-személy egyeztetés. Hogy üzemeltetni majd így bonyolult tehnika?
Altengernagy 638487 2018. január 19. 18:08
Válasz erre
Ezzel semmit se mondtak...

Amugy meg, nem ezt mondtam a masik topicban? Uj beszerzes... De amit ingyen kaptunk az exNDK-bol azt hagytak elrohadni. Az jelenlegiek se mentek volna tonkre ha koltenek ra. Most megveszik ugyan azt uj aron, es azt is hagyjak majd elrohadni, mert nem fognak ra kolteni.
Kerdem en, akkor miert nem vesznek MOST ujakat, ha mar evekig a nagy semmi elegseges volt? Minek ujitgatni, arra is menjen a penz ki az ablakon? Aztan majd hirtelen le kell selejtezni, mer koltseges a fenntartasa es amugy is elavult - Ezt mar lattuk egyszer a SU-22-esekkel. Felujitasbol a daraloba. Aztan megint uj beszerzes.
Safranek 638485 2018. január 19. 17:33
Válasz erre
Sennás 638450 2018. január 19. 07:32
Válasz erre
Altengernagy 638448 2018. január 19. 05:03
Válasz erre
Elirtam... az P-19 Dunaj. "Дунай" avagy "Flat Face B" kereso (celfelderito) lokator a Nyeva-M1 rendszerhez (tipikusan Zil-131-re epitve). Epp ezert kifejezetten kis magassagokra lett kifejlesztve. Persze van teljesen uj tipus is, azt hiszem Kaszta a neve, az mar Kamaz alvazon van, egy ugy nez ki mint egy hosszu nyelu kanal. De a kis beszivargok ellen boven eleg lenne az osregi a P-15 is (na az a Tropa Zil-157-es alvazon), szerintem olyan mar tenyleg nincs uzemkepes.

A lopakodot szerintem a P-18 Terek (ekezet nelkul))) "Spoon Rest D" vette eszre, az 1Ghz alatti frekivel dolgozik, ott loszerszamot sem er a lopcsi felulet. De valoban vegul a Nyeva szedte le azt is.
Sennás 638440 2018. január 18. 21:41
Válasz erre
Ez olyan amivel észrevették anno az F-117est? Az is egy "ősrégi" lokátor volt mi?

Altengernagy tudsz úgy írni legyen ékezet mert sokszor nem értem.Köszönet!
Altengernagy 638435 2018. január 18. 19:38
Válasz erre
Jah, ki kell telepulni egy reskitolto lokatorral, kb Vasarosnameny kozelebe, Lehetoleg Tropa-val (P-19) - HA van meg olyanunk. Az elol hiaba megy 50 ala, es onnan a domborzat se arnyekol.
Altengernagy 638434 2018. január 18. 19:32
Válasz erre
Hatt, sok ujat nem mond. Annyit hogy ok sem terveztek hogy bebukjak a gepet. Ha a pilota fusi fuvarban volt a tulaj tudta nelkul, valszleg tobbet nem repul. Betoncsizmabal nehez lenne...
Sennás 638428 2018. január 18. 16:10
Válasz erre
Pár fejlemény. Vagy csak kuszálódnak a szálak?

faktor.hu/faktor-kallosemjen-migrans-repulo-kerdesek
Altengernagy 638418 2018. január 18. 11:19
Válasz erre
A migransok nagy reszenek megeri, mert ugy tudja ennyit havonta fog kapni odakint. (Amugy is 1000+ euro a minimalber, a "menekult" segely meg tobb)

A masik hogy tobb 10ezer euro azert van naluk, mert ezt (is) szallitjak. Nem az o penzuk, hanem a csempesz halozate (az meg eselyes hogy nem jo szandeku, akar terrorista is lehet). A "menekult" csapat az utja soran a penzt "leadja" a lanc tagjainak, illetve megerkezeskor atadja a cimzettnek.
Elso lepcsoben az emberek erkeznek, masodik lepcsoben a penz, aztan azt jobb nem tudni mire koltik.

Az egyeb csempeszes is eselyes persze, az is befer alapon.
Sennás 638406 2018. január 18. 07:53
Válasz erre
Névtelen
Névtelen
maxresdefault
maxresdefault

Köszi a választ.Megmondom őszintén nem gondoltam hogy ennyire "bonyi" a dolog. Simán elképzeltem a feltöltött képet.De más húzni meg tolni ezek szerint:) Drága Hofi is megmondta "a farkammal el bírnék húzni egy hegyet de eltolni egy gyufásskatulyát SE!"
De nekem van Tolatás Vezető Vizsgám rákérdek már segíthetek?:))
Safranek 638402 2018. január 17. 22:01
Válasz erre
Weizi 638400 2018. január 17. 21:34
Válasz erre
A kép Kecskeméten készült és eddig a legelső alkalmat leszámítva, amikor hazahozták a három vásárolt orosz helikoptert, minden alakommal lehozták a vontatót az An-124-hez! Mindig megfordították vele miután legurult a pályáról, így egyszerűbb volt neki megint visszagurulni a felszállóra!
A kérdésedre a válasz pedig igen! Kecskemét is rendelkezik nagyméretű vontatójárművekkel, ellenben ekkora gép vontatására és tolására kiképzett szakszemélyzettel már nem igazán!
Valamit a gép gyári vontatóvillája sem biztos hogy lehetővé tenné pl. a kialakítása méretei miatt a teherautós tolást-vonás.
Sherman 638397 2018. január 17. 21:16
Válasz erre
Amikor először hallottam, hogy egy két emberke 4000. vagy több eurót fizet az Európába jutásért embercsempészeknek, nem értettem. 1000 euróból ruhát vesz és 3000-böl körbe utazza a világot repülővel. Ha nincs az Interpol körözési listáján nincs olyan ország ahova ne kapna vízumot és belépési engedélyt turistaként. Aztán marad amíg meg nem találják.

Szerintem pár migránsért nem indítanak repülőt (még AN-2-est se):-). Szerintem minimum kábszer csempészet volt a háttérben, de jó fedősztorinak.
zoli1989 638388 2018. január 17. 18:47
Válasz erre
Sok oka lehet. És nem feltétlen a BIG teherautó hiánya...
Freddy 638383 2018. január 17. 17:34
Válasz erre
Nálunk még megvannak ezek, és szerintem néha használják is.
Azt egyébként írja a cikk, hogy egy barázdában elakadt, azért nem tudott továbbmenni a gép.
Altengernagy 638381 2018. január 17. 17:14
Válasz erre
Az a legvaloszinubb... bar ha csak a penzrol van szo, nem lenne akadalya, mert az van nekik annyi hogy a Mi-6ot is megvehettek volna. Az autos csempeszeknek is majd ennyit kifizettek, csak az mar nem jarhato ut.
Sennás 638376 2018. január 17. 16:54
Válasz erre
IMG_2532
IMG_2532

Csak kérdem. Miért vittek Szolnokra a katonai reptérre egy régi "malév"-os nehézvontatót és kísérő autót? Szolnokon csak van olyan "BIG teherautó" amivel ha muszáj tudnának mozgatni akár egy AN-124est nem?

forrás:Repülni Jó VámosiSándor képe
Sennás 638375 2018. január 17. 16:45
Válasz erre
illusztráció
illusztráci

Ja abba többen férnek:)
Sennás 638374 2018. január 17. 16:35
Válasz erre
Ááá tuti nem. Olyat itt már nem nagyon használnak. Legtöbbet a Nyiregyi reptérről látom felszállni a Kamovot,Ancsát meg vissza. És a képek alapján nem is akadt el.
Abban igazad lehet egy útra nem vesznek gépet ha nem Pablo Escobárt akarták volna becsempészni:) De ezért kérdeztem miért nem indult vissza rögtön--lehet műszaki gond.
PETI 638372 2018. január 17. 15:55
Válasz erre
Ezert lenne indokolt Mi-6-osra valtani... :)
Freddy 638371 2018. január 17. 15:53
Válasz erre
Egy útért senki nem vesz repülőt. Ez szerintem az ilyenkor teljesen elhagyott permetszerbetöltő leszállópályákra akarta behozogatni az embereket, csak elnézte a leszállást, és megakadt a szántásban.
Altengernagy 638366 2018. január 17. 14:32
Válasz erre
Nem kellett azt lopni... belinkeltem az elado repulot. 290 ezer grivnya... kb 3.5milla forint. Sz*ros 10-12000 Euro. A csempeszhalozatok fejenkenti tobb ezer Euro-t szallittatnak a migrikkel, hiradoban mitattak is olyat akinel 10ezer euro volt. voltak kb 15-20-an, fejenkent 1000 Euro meg olcso is volt. Az autos csempeszek is elkertek mar annyit. Siman megvehettek a gepet pilotastul, amilyenek odaat a viszonyok, az "anarcho-szindikatusban".
Sennás 638363 2018. január 17. 14:11
Válasz erre
Remélem tesznek még próbát, mi meg összegyűjtjük őket. Vannak még jó típusok!
Sennás 638362 2018. január 17. 14:07
Válasz erre
Na majd Colombo kinyomozza:) még ha nem is volt hulla a gardróbban.
ssanyi 638360 2018. január 17. 13:59
Válasz erre
Üdv!

Lehet hogy valamilyen műszaki hiba volt, vagy nem mert már elstartolni a terület miatt (lentről már kicsinek találta?).
Most az jut eszembe hogy lehet a Mi 24-ek felújítás után ezekkel fognak kergetőzni? ;-D
Rumcájsz_52 638359 2018. január 17. 13:57
Válasz erre
Biztos vagy te abban, hogy az ukrán (?) pilóta annyira haza akart menni - oda, ahonnan nyilvánvalóan LOPTA az Ancsát! Szerintem simán csak megfizettette az utasokkal a saját dobbantását is, így már meglett a pénze a vonatjegyre/taxira Bécsig vagy tovább! Lehet, hogy a behívó elől lógott meg, talán nem volt kedve a Donbassz-ban lövöldözős játékban részt venni! :-)
Üdv R.
Sennás 638354 2018. január 17. 13:40
Válasz erre
De miért állította le a gépet az utolsó csávót már csak ki kellet volna lökni gázt adni "tűz dombrád" és irány haza. Mire kijön a jard már a határ felett vannak.Nem?
Sennás 638353 2018. január 17. 13:38
Válasz erre
Hát jövőhét hétfőn még tuti nem jöhet az új fuvar azt írják lefoglalták "bűnjelnek" háát ez mit jelent:) Messze az autópálya muszáj lesz Kállón keresztül vinni a törzset meg a szárnyakat.
PETI 638352 2018. január 17. 13:33
Válasz erre
Az Indexen is irnak rola, megvan minden valasz, ami erdekelt.
Megajokvanyja az osszes ujsagironak, aki "kisrepulonek" nevezi az An-2-est. Javaslom, h masszon ki a felso szarny belepoelre es ha osszesz***ta magat a magassagtol, akkor kisrepulozzon... sok gyoker.
Sennás 638351 2018. január 17. 13:29
Válasz erre
PETI 638350 2018. január 17. 13:29
Válasz erre
Visszaadjak az ukrannak, mit mondanak?
vrauko 638348 2018. január 17. 12:42
Válasz erre
Most mondta a híradó, hogy szétszedik a gépet, és úgy szállítják el. A pilótát tovább ülédözik.
Zoli 638342 2018. január 17. 11:45
Válasz erre
PETI 638329 2018. január 17. 11:01
Válasz erre
Az de durva! Meg a lajstromot is kivagtak (!) a vasznazott torzsbol a kamu ukran festesu Smelakbol! Ilyet meg nem lattam.
Sennás 638324 2018. január 17. 09:50
Válasz erre
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174.