/ Fórumok /

Most történt

Az makettezampőket érintampő aktuális események (versenyek, akciók, stb)
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183.
PETI 658375 ma 16:25
Válasz erre
1

1
1
2

2
2
3

3
3
4

4
4
5

5
5
6

6
6
7

7
7
8

8
8

Sziasztok!

Ha esetleg valaki ki akarna menni a héten Nyitrára, a Pribina vitorlázó kupára, azzal a hátsó szándékkal, hogy az Aero Slovakia Z-37A, Z-37A-2 és Z-137T típusait megnézze üzem közben, akkor szólok, hogy egy darab Cmelák nem vontat az egész rendezvényen. Sajnálatosan valami probléma van a repülőklub és az Aero Slovakia között és más vontat nekik. Ezzel elérték, hogy az egyetlen biztos Cmelák üzem is múlttá váljon és még kevesebb esély legyen üzemelő Méhecskéket látni.

Néhány kép tegnapról.

Üdv KP
Gabusch 658242 2019. április 15. 23:39
Válasz erre
Sok köze nincs a makettekhez - bár mondjuk papírból vagy gyufából biztosan klassz lehet - de baromi szomorú dolog.

index.hu/kulfold/2019/04/15/kigyulladt_a_parizsi_notre-dame_katedralis/
atika 658024 2019. április 9. 09:48
Válasz erre
Nagyon érdekes, amit írsz. Az tudtam, hogy többféle elhagyási lehetőséget be lehet állítani, de azt nem gondoltam volna, hogy az utas pánikszerűen kilőheti magát.
Nyilván a leírt metodika adja a legnagyobb biztonságot (mindenkinek van esélye a túlélésre). Bár az utas így okozhat vészhelyzetet (szerintem katasztrófát is), mint itt is előfordulhatott volna - hiszen a pilóta attól sérült meg, hogy az utas kilőtte magát.
sanyi 658020 2019. április 9. 08:24
Válasz erre
Oh, ilyen már volt, lesz is. Felpattant a lövedék és "talált"...
Sennás 658016 2019. április 9. 00:21
Válasz erre
Na akkor ezt beszéljük majd át mert ez még kacifántosabb:)

24.hu/kulfold/2019/04/07/sajat-magat-lotte-le-a-holland-legiero-egyik-vadaszgepe/amp/
Weizi 658015 2019. április 8. 23:02
Válasz erre
Ez amolyan szériafelszereltség a modern kétüléses gépeknél! Általában három opció valósítható meg egy háromállású szelep segítségével, amit manuálisan állítanak egyik helyzetéből a másikba! Az alap helyzet az amikor két pilóta ül a gépben, mindkettő kiképezve az adott gép vészhelyzeti előírásaira! Mindketten tisztában vannak azzal, hogy az adott vészhelyzeti szituációban el kell-e hagyni a gépet vagy nem! Ebben az esetben bármelyikük indítja el a katapultálást, az egy meghatározott sorrendben, de mindkettejükre igaz lesz!
Természetesen van olyan eset is, amikor egy kétüléses gépben csak egy pilóta ül, vagyis a hátsó ülés üres! Ha a szelepet átállítják ennek megfelelően, akkor egy esetleges katapultálásnál a hátsó ülés nem kerül kilövésre, mert nem indokolja semmi! És vannak azok az esetek, amikor ketten ülnek a gépben, de a hátsó ülésen egy utas foglal helyet, akinek nincsenek a birtokában azok az eljárások, helyzetek, amikor el kell hagyni a gépet! Ebben az esetben azon múlik, hogy ki indítja el a katapultálás folyamatát! Ha az utas pánikba esik és úgy gondolja hogy mindennek vége (pedig nem!) és indítja a katapultálás folyamatát , akkor csak ő egyedül fogja elhagyni a gépet a pilóta nem! Ellenben ha a pilóta indítja a katapultálási folyamatot, akkor mindketten menni fognak egy előre meghatározott sorrendben! Röviden ennyi.
Altengernagy 658009 2019. április 8. 20:05
Válasz erre
Oktató gépeknel hallotam olyat hogy a tanuló katapultja külön van, hogy ha kiold, az oktatót ne katapultálja automatikusan, mert mi van ha csak bepánikolt vagy idegállapotba kerül))
Viszont az is érdekes lenne ha az öreg "abba kapaszkodik ijedtében" és ennyitől az beindul...
sanyi 658006 2019. április 8. 18:49
Válasz erre
Üdv!
Ha jól tudom, alapállapotban kilövi mindkét ülést, de át lehet állítani, hogy csak az egyik menjen ki - épp az ilyen "balesetek" elkerülése érdekében. Sokáig kellene törlesztenie az illetőnek, ha véletlenül összetört egy 20-30 millió dolláros gépet, szaladgálhat a providenthez egy ideig...:)
Ettől függetlenül, lehet, hogy áprilisi tréfa a cikk.
atika 657997 2019. április 8. 15:32
Válasz erre
Mert olyan nincs, hogy az egyik kiszáll.
"Ép ember ép ésszel ép gépet ..."
Sennás 657995 2019. április 8. 15:31
Válasz erre
Miért gondolom ez hátsó üléses sétarapülés. Aki hátúl katapultál azt elől miért lőtte volna ki?
atika 657994 2019. április 8. 15:29
Válasz erre
Nem hiszem. Ha elindítja a folyamatot, akkor kilőtte volna a pilótát is. A pilóta a gépet letette.
A honvedelem.hu meg legendát ír (vagy ő az igazat), egyik cikk szerint nem sérült meg, szerintük meg súlyosan az öreg.
Sennás 657993 2019. április 8. 15:23
Válasz erre
90%hogy Ő piszkálta nyúlt rossz helyre.
Kamovos 657992 2019. április 8. 15:23
Válasz erre
Kamovos 657991 2019. április 8. 15:22
Válasz erre
Ezt vagy nagyon benyaltuk vagy roppant szerencsés volt az öreg. :)
Sennás 657989 2019. április 8. 15:22
Válasz erre
Ok de sehol egy felvétel pár fotó?
Kamovos 657988 2019. április 8. 15:21
Válasz erre
Kamovos 657987 2019. április 8. 15:18
Válasz erre
Sennás 657985 2019. április 8. 15:03
Válasz erre
Rumcájsz_52 657030 2019. március 14. 14:51
Válasz erre
Halihó, újra van Makett.org is!
Üdv újra a fedélzeten R.
búza 656440 2019. február 27. 12:51
Válasz erre
Egy Bison meg egy Minyó a roncsok.
Kferro 656439 2019. február 27. 12:15
Válasz erre
MI-171
MI-171

Igazad van. A képen jól látszanak az említett részek.
Rumcájsz_52 656437 2019. február 27. 10:47
Válasz erre
Ez a roncs a Mi-8-nak valamelyik modernebb változata (Mi-171?), a kép középvonalában jobboldalt a törzs hátsó vége és a faroktartó egy része látható az alján lévő antennadobozzal - vagyis alulnézetben. Az ívelt szélű furatokkal könnyített lemez az az utas/tehertér plafon hátsó részének a maradéka, ami jobbra a faroktartó maradékával folytatódik.
Kferro 656431 2019. február 27. 10:22
Válasz erre
Kferro 656430 2019. február 27. 10:21
Válasz erre
Én is próbáltam sasolni, de nem ismerős. A futómű alapján talán An-32-es?
sanyi 656429 2019. február 27. 10:16
Válasz erre
G-cart 656426 2019. február 27. 09:51
Válasz erre
Milyen vas lehetett? Nem tudtam rájönni.
pumba 656423 2019. február 27. 09:41
Válasz erre
Diorámatéma, profiknak...
És, félelmetes történés!
index.hu/kulfold/2019/02/27/pakisztan_india_harci_gep_leloves/
Altengernagy 656248 2019. február 23. 20:38
Válasz erre
Igazad van, pedig mar en is hallotam errol :S Valojaban nem is BRDM-2, hanem a GRAU neven nevezett raketahordozo PTRK (panceltoro raketa komplexum) csak a GAZ alvaz a kozos...
Murmuc 656043 2019. február 19. 18:22
Válasz erre
Üdv Lacipapa!
Ha a Dragon makettre gondolsz, akkor ami hirtelen eszembe jut. A szélvédők illetve a besüllyesztésük nagyobb méretű mint valójában, a homlok páncél dőlésszöge kisebb, ugyan úgy mint a orr rész felső felének a szöge. Ha megnézel egy makett orr részt és egy BRDM-2 képet ugyan erről a részről, már elsőre feltűnik a különbség! Arra nem figyeltek oda, hogy a hasi részen a csörlő ajtaja nem középen van mint a maketten hanem jobb oldalon! Ezek kijavítása szinte lehetetlen.
lacipapa 656037 2019. február 19. 14:00
Válasz erre
Szia Murmuc!
A külön véleményedre kíváncsi lennék!Nem vagyok "szakmabeli",ezért érdekelne,hogy mire alapoztad a külön véleményt?
Murmuc 656027 2019. február 19. 09:25
Válasz erre
Üdv Lacipapa!
Nos, a téma elkezdett engem is érdekelni, így pár oldalt végignéztem de, csak a "Flanga" rakétáról írtak bővebben. Ha jól értelmezem akkor a Konkursz testvérének tekinthető, így az irányítása is azonos, ha nem, kijavítanak majd a hozzáértőbbek.
Idézet: "A Fagot rendszer félautomata parancsközlő távirányítást alkalmaz. A rakéta és az irányzóberendezés közti parancsjeleket a rakétában lévő dobról repülés közben legördülő vékony vezeték továbbítja. A kezelő az irányzékot folyamatosan a célon tartja. A vezérlőrendszer érzékeli a befogott cél és a rakéta hátulján lévő infravörös fényszóró helyzetét. Amennyiben a kettő helyzetében eltérés van, a vezérlőberendezés megfelelő kormányjeleket dolgoz ki, és a rakéta korrigálja a pályáját. Ez a félautomata parancsközlő irányítás nagy megbízhatóságot biztosít a rendszernek, és a viszonylag képzetlenebb kezelők is nagy hatékonysággal tudják alkalmazni."
pumba 655995 2019. február 18. 16:52
Válasz erre
Murmuc 655994 2019. február 18. 16:41
Válasz erre
Üdv Páncélos!
Így már érthető! Mondjuk a Dragon BRDM-2-es harcjárműveinek pontosságáról amúgy is meg van a véleményem.
lacipapa 655993 2019. február 18. 16:18
Válasz erre
Meg tudnátok mondani,hogy a Konkurs milyen elven működött?
Azt tudom,hagy a Maljutka huzal vezérlésű volt.A Konkurs mennyiben volt más?
páncélos 655987 2019. február 18. 14:43
Válasz erre
Semmitől. Egyszer írt egy S. Zaloga egy kiadványt, amiben BRDM-3-nak nevezte el (nem tudom miért), azóta a makettgyártók, de főleg a Dragon (elsőnek) átvette ezt az elnevezést, és rajta ragadt, a makettezők körében, meg a "nyugati" olvasótáboron. Egyébként 9p148 konkurs néven kell rákeresni, ez a hivatalos neve a komplexumnak, ami egy BRDM-2-re épült.
Murmuc 655967 2019. február 18. 08:57
Válasz erre
Üdv Altengernagy!
Mitől lett a 2-ből 3? Ez nagyon érdekelne!
borisz 655966 2019. február 18. 08:39
Válasz erre
Ha jól tévedek két osztálya van a Klapkának.
Altengernagy 655956 2019. február 17. 21:18
Válasz erre
Raketas BRDM-3 becsukott veto allvanyal. Orom ilyet latni... Azt hittem mar nincs is rendszerben
Murmuc 655829 2019. február 14. 18:18
Válasz erre
Bishop 655828 2019. február 14. 17:04
Válasz erre
20190214_103436
20190214_103436
20190214_103402
20190214_103402
20190214_103339
20190214_103339
20190214_103302
20190214_103302
20190214_103333
20190214_103333

Sziasztok!

Ma Tatán jártam és egy érdekességre figyeltem fel. Valami bevagonírozási gyakorlat lehetett és szerepelt ott egy BRDM-2 (esetleg BRDM-3 ?)is. Furcsa tornya volt. Ez esetleg a régi vegyvédemi változat lenne, vagy a rakétás BRDM-3?
Szerintetek?

Üdv
lukács zsolt 655814 2019. február 14. 12:19
Válasz erre
Két uh60 As ocsa felett
p-51 655745 2019. február 12. 18:27
Válasz erre
Van abban is igazság, amit Te mondasz. Hát, végül úgysem hiszem, hogy megtudjuk... meg szerintem, bár 16párti vagyok, az a lényeg, hogy a griffjeinkre vigyázzunk jól.
Rumcájsz_52 655744 2019. február 12. 18:07
Válasz erre
Ne légy benne biztos, a gyártás nem feltétlenül jelent nagyjavítási kapacitást is, főleg amíg folyik a gyártás addig legtöbbször vagy-vagy, utána esetleg átáll a cég nagyjavításra - ha megkapja hozzá a jogosítást. A világ egyik legnagyobb repülőgépgyára a Boeing, és semmiféle karbantartási/nagyjavítási tevékenységgel nem foglalkozik, ezt a szenvedést meghagyja másoknak. Aki javít az se kapja meg minden gép/tulajdonos felé a jogot hozzá, a nekünk felkínált UH-1-eket se engedték volna az olaszoknál nagyjavítani (pedig ők gyártották és javítják is ezt), az volt a hozzáállás hogy x repóránként hajóztassuk át a gépeket az USA-ba nagyjavításra. Az F-16-ra meg a két európai gyártósor már a múlt homályába vész, mindkét említett légierő már az F-35-nél tart. Szóval ezekre nincsenek szabványok, eléggé üzleti megegyezéses alapon működnek a megoldások.
p-51 655742 2019. február 12. 16:28
Válasz erre
Totál nincs szükség óceánátrepülésre. F-16 esetében holland és török gyártódor van, + nagyo komoly görög ipari háttér, f-35 esetén olasz gyártósor. Amúgy az egész holt téma, az elmúlt évak magyar külpolitikája után nem fognak f-35-öt felajánlani, ha mi kérjük, meg kiröhögnek.
sanyi 655739 2019. február 12. 15:33
Válasz erre
Üdv!
Ma 12 után pár perccel 6 Blackhawk ballagott el Orosháza fölött/mellett. Nem semmi volt, hogy "sose" akart vége lenni a sornak.:)
Matthias 655736 2019. február 12. 14:38
Válasz erre
Nos ami az európai eredetű haditechnika beszerzését illeti, mindig prioritást fog élvezni az amerikaival szemben! És ez teljesen rendben is van így! Tény, hogy bizonyos részegységek amerikaiak, de ezek nagyrészt már Európában készülnek. Mivel az amcsik nem fognak egy konkrét gyártósort, vagy javítóüzemet Mo-ra telepíteni, ezért addig jó amíg Európai fegyverrendszereket vásárolunk. Például a Gripeneket is rendszeresen visszarepülik a svédországi gyártóhoz, nagyjavításra. Ez a tengeren túlra nehezen lenne kivitelezhető. Ráadásul az amcsik nem arról híresek, hogy csak úgy ideadnák a legmodernebb eszközeiket... Ha csak az elaggott bell uh-1-re gondolunk amiket ugyan felújítottak, de igazából nekik már csak mint inkurrencia merültek fel ezért lepasszolták volna... Nem beszélve az usa azon szokásáról, hogy beleszól mire használjuk az általuk gyártott és eladott fegyvereket. Addig jó amíg Mo. Európából vásárol/lízingel haditechnikát. (Főleg a lízingelésen van a hangsúly, hogy ne tudják tönkretenni, mint a mig-29-ket)
Sherman 655733 2019. február 12. 13:38
Válasz erre
Én a közép hatótávolságú légvédelmi rakétarendszertől többet várok, mint bármilyen újgenerációs vadászgép erőtől. Pedig imádok mindent ami repül.
atika 655696 2019. február 11. 15:48
Válasz erre
Emlékeim szerint bizonyos döntéshozók kaptak ezt-azt ajándékba, és ez ki is szivárgott. Sőt még valami ejnye-bejnye is lett nekik beígérve; arra persze vigyáztak, nehogy nagy port verjen fel az ügy.

/dream on:
Nyilván jó lenne, ha a fegyvervásárlás mutyi nélkül történne mint minden más, ami közpénzből megy. Nem fog. Soha.

Szóval az lenne a feladat, hogy céljainknak a lehető legmegfelelőbb technikát vegyük a szükséges felszereléssel - az optimális öszzeghez képest legkisebb plusz költséggel. Sok becsületes katona és szakértő kell ehhez.
/dream off.

... én hobbistaként azt gondolom, hogy alakulhatnak úgy a dolgok, hogy megérje az F-35 - nekünk is. Ugyanakkor nem leszek szomorú, ha nem lesz.
lacipapa 655695 2019. február 11. 15:39
Válasz erre
Miért a Gripeneknek nem volt mutyi szaga?
rod666 655694 2019. február 11. 15:25
Válasz erre
Szerintem addig jó, míg nem tudjuk megveni a svéd madarakat. A MiG-29-esek a mieink voltak, nézd meg, milyen állapotba kerültek. Az meg külön szégyen, hogy ez utóbbi miatt senki sem került haditörvényszék elé.
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183.