Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Yuki | Adatlap | 722724 | tegnap 17:11 | ||||||||||||
puskaspeti | Adatlap | 722701 | tegnap 08:45 | ||||||||||||
F-16 Ez közel volt. https://www.youtube.com/watch?v=GN6u_LQT1RE | |||||||||||||||
hirzel | Adatlap | 722630 | tegnapelőtt 07:49 | ||||||||||||
hirzel | Adatlap | 722629 | tegnapelőtt 07:46 | ||||||||||||
ha még nem ismernétek, némi II vh technika, SdKfz250 eredeti színben (nincs újrafestve): www.youtube.com/watch | |||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 722524 | 2024. március 26. 00:36 | ||||||||||||
Igen, és mindkettőnek ez a hatalmas hátsó ablaka van. Ha jól látom, az eredeti Kübeleken két kisebb, négyzet alakú volt. | |||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 722519 | 2024. március 25. 23:24 | ||||||||||||
Szinte biztos hogy ugyanaz a jármű. Mekett hozzászólásában látszik hátulról egy légbeömlő a motortér oldalán, ami az Echte Deutsch Kübelnek nem tartozéka. Ugyanez a légbeömlő (csak másik oldalon) látszik a Bors2 képen szemből. Ugyancsak egyforma - és az eredetitől eltérő - a motortér ajtó kialakítása is. Az is biztos, hogy ez a jármű más mint a "szódás Kübel" (CA-78-93) mert az a 80-as évekig futott és nem volt átalakítva az orra. | |||||||||||||||
borisz | Adatlap | 722517 | 2024. március 25. 22:43 | ||||||||||||
Van egy érzésem, hogy ezt még viszontlátjuk Revell dobozban. theaviationist.com/2024/03/25/luftwaffe-and-airbus-unveil-special-livery-for-tornados-50th-anniversary/ | |||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 722515 | 2024. március 25. 21:51 | ||||||||||||
Nem tudom. Nekem inkább az az ötletem támadt, hogy kellett egy kicsit nagyobb csomagtér - már, ha a kübelnek eredetileg egyáltalán volt olyan elöl. | |||||||||||||||
Wrecker | Adatlap | 722511 | 2024. március 25. 20:34 | ||||||||||||
Nem lehet, hogy valamikor fagáz meghajtású volt eredetileg, és azt alakították vissza házilag? | |||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 722505 | 2024. március 25. 20:20 | ||||||||||||
Van. :) Hátulról sajnos csak így stáblistával. Jobban megnézve valószínűleg mégsem bogár, hanem valami házilagos gányolmány. | |||||||||||||||
Elnar | Adatlap | 722475 | 2024. március 25. 14:00 | ||||||||||||
Mekett | Adatlap | 722441 | 2024. március 24. 21:11 | ||||||||||||
Mekett | Adatlap | 722440 | 2024. március 24. 21:09 | ||||||||||||
Van erről egy képed? | |||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 722376 | 2024. március 23. 13:10 | ||||||||||||
Hirtelen eszembe jutott, hogy a Borsban van egy öszvér kübel, a csomagtérfedél már mintha egy bogárból lenne. Meglehet, a képen is ez van. | |||||||||||||||
Propellerfanatic | Adatlap | 722346 | 2024. március 22. 19:22 | ||||||||||||
A Főnix Útja c régi, és új filmekben is így indítják el a film végén az összetákolt gépet. Mindeddig azt hittem, ez valami amcsi látványelem. Nagyon jó, hogy most már ezt is tudjuk. Köszönjük. | |||||||||||||||
rod666 | Adatlap | 722328 | 2024. március 21. 20:24 | ||||||||||||
Az első videón 0:40-nél hogy megijedt a technikus 😂 Látványosak, az biztos! | |||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 722324 | 2024. március 21. 19:16 | ||||||||||||
Az korai (sőt nem annyira korai) sugárhajtóműves gépeknél gyakran alkalmazták ezt a megoldást hidegindításra. Így nincs szükség APU-kocsira, segédhajtóműre, és készenlétben sokkal gyorsabb az indítás. Az említett Canberra startja, itt jól látszik a töltet cseréje is: www.youtube.com/watch B-52-nél ma is használják, a 8 hajtóműnél nem mindegy: www.youtube.com/watch Valójában a RAF és talán a US NAVY már a dugattyús motoroknál használta ezt a megoldást. Itt egy Wildcatnél szuperül látni és hallani a töltést-elsütést: www.youtube.com/watch Ez a Merlin és a Sabre motorokon alkalmazott indító: en.wikipedia.org/wiki/Coffman_engine_starter | |||||||||||||||
Yuki | Adatlap | 722323 | 2024. március 21. 19:06 | ||||||||||||
Köszönöm így már legalább tudom mire való ez a gép. | |||||||||||||||
zzo160 | Adatlap | 722300 | 2024. március 21. 11:32 | ||||||||||||
borisz | Adatlap | 722298 | 2024. március 21. 09:53 | ||||||||||||
Meg a régi Passatok az 1.9 TDI-vel. :D | |||||||||||||||
rod666 | Adatlap | 722294 | 2024. március 21. 08:32 | ||||||||||||
Az amerikai Canberra bombázók is valami hasonló füstfelhővel indultak... | |||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 722288 | 2024. március 20. 21:29 | ||||||||||||
Még egy RAF kép. De Havilland Venom FB1-ek hajtóműveinek indítása patronnal. www.facebook.com/ssbricker/posts/pfbid02J6JDCpinkfG5VC2F7kPEbYMu635UhdrBPoq2rQHr7FgcSKeYqCwTgc4dv6wHYSazl | |||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 722244 | 2024. március 20. 15:53 | ||||||||||||
Mekett | Adatlap | 722182 | 2024. március 19. 15:06 | ||||||||||||
Igen, először én is odaírtam, hogy "utólag színezett", de csak színeset találtam a neten. 1944-es, tehát a háború csúcspontján készült, ráadásul tengerészeti gépekről, köztük olyanokkal, amik ekkorra már rendesen elavultak. Szóval van ok az erős elhasználtságra. | |||||||||||||||
kervil | Adatlap | 722181 | 2024. március 19. 15:02 | ||||||||||||
Nem, tévedtem, rákeresve a fotóra mindenhol színesben dobja ki. | |||||||||||||||
kervil | Adatlap | 722179 | 2024. március 19. 14:53 | ||||||||||||
Szeretem ezt a képet nagyon. Viszont ez nem utólag színezett verzió? Mintha fekete-fehérben emlékeznék rá (persze lehet, hogy tévedek). Amúgy ez is egyike azoknak a képeknek, amit bátran amit meg lehet mutatni a maketteken "túltolt weathering" miatt siránkozóknak/panaszkodóknak :) | |||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 722171 | 2024. március 19. 13:44 | ||||||||||||
1944-es kép a Royal Navy repülőerőinek Millmeece-i karbantartó műhelyéről. Elég komoly típuskavalkád látható: Spitfire, Corsair, Wildcat, Hurricane, Fairey Barracuda és talán Fulmar. www.royalnavyresearcharchive.org.uk/FAA-Bases/Millmeece.htm | |||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 722147 | 2024. március 18. 21:59 | ||||||||||||
Itt vannak képek a berakodásról: www.jetfly.hu/regi-jetfly/4386-leszallt-ferihegyen-a-vilag-legnagyobb-repulogepe---galeria | |||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 722145 | 2024. március 18. 21:51 | ||||||||||||
Ha jól emléksem, az An-225 azért jött Magyarországra egyetlen alkalommal, hogy ilyeneket vigyen valahová a Közel-Keletre. | |||||||||||||||
Yuki | Adatlap | 722134 | 2024. március 18. 20:34 | ||||||||||||
Köszönöm szépen azért tettem fel mert nem mindennapi jármű. | |||||||||||||||
sárkányos | Adatlap | 722131 | 2024. március 18. 20:23 | ||||||||||||
MOL használja természetes gáz és olaj tározókat keresnek vele. | |||||||||||||||
Yuki | Adatlap | 722129 | 2024. március 18. 19:53 | ||||||||||||
Sennás | Adatlap | 721857 | 2024. március 14. 15:53 | ||||||||||||
Mekett | Adatlap | 721802 | 2024. március 13. 19:56 | ||||||||||||
Elnar | Adatlap | 720815 | 2024. február 20. 15:53 | ||||||||||||
Sennás | Adatlap | 720795 | 2024. február 19. 18:17 | ||||||||||||
Ja ja. De Ő meg lehet a TSz hátsó udvarán 3at lepattíntott Steiger(ek)-ről:( | |||||||||||||||
mati | Adatlap | 720789 | 2024. február 19. 17:42 | ||||||||||||
Ez annak lehet a tipikus esete ha tetszik egy tárgy és nem akarod mindenáron eladni. Ennyiért viszont igen. Egy ismerősöm viszont siman azt mondja ilyenkor: ez nem draga, ennyi az ára, megvenni viszont nem kötelező, a döntés a tiéd. :) | |||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 720788 | 2024. február 19. 17:25 | ||||||||||||
Sennás | Adatlap | 720766 | 2024. február 19. 09:43 | ||||||||||||
Mekett | Adatlap | 720760 | 2024. február 19. 00:01 | ||||||||||||
Elnar | Adatlap | 720423 | 2024. február 11. 10:06 | ||||||||||||
nemzetiarchivum.hu/public/uploads/background_image/FMAFI19485923004.jpg 1948: Mindent felhasználni amit csak kicsit is lehet!. Ford G917T-V3000 hibrid :) | |||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 719385 | 2024. január 24. 16:38 | ||||||||||||
A Luftwaffe topikban merült fel, de másnak is jól jöhet. Ez egy oktatófilm a Disney-stúdiótól, ami a repülőgépek szegecselési technikáit mutatja be. Tudom, hogy egy maketten ezek csak gömbszeletként, vagy kerek lyukként jelennek meg, de ha valakit érdekel, valójában mennyi tudomány volt ebben a hegesztés általánossá válása előtt, az feltétlenül nézze meg. (Tudom, a hegesztés ma sem szorította ki a szegecselést, de ez a műfaj kifejezetten a 40-es évekig készült gépeken látványos.) www.youtube.com/watch | |||||||||||||||
rod666 | Adatlap | 718924 | 2024. január 17. 20:28 | ||||||||||||
piratvitorla | Adatlap | 718884 | 2024. január 17. 08:32 | ||||||||||||
A Kistuskón látványos volt elől csücsülni. Egyéb előnye nem sok volt, sőt a magasabb hajózóknak macerás volt bemásznni. | |||||||||||||||
Muzzy | Adatlap | 718881 | 2024. január 17. 08:06 | ||||||||||||
Nézd meg a Tu-16 és a Tu-134 üvegorrának kialakítását. Feltűnően hasonló. Vajon miért? | |||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 718878 | 2024. január 16. 22:36 | ||||||||||||
"A korai Tu-134-esen a navigátor ugyanúgy műszerekkel navigált és számolt. Ezért tették át a pilóták mögé." Ezzel is teljesen egyetértek. Utaltam is rá, hogy feleslegessé vált/feleslegesnek bizonyult ez a kialakítás. | |||||||||||||||
piratvitorla | Adatlap | 718876 | 2024. január 16. 22:27 | ||||||||||||
A korai Tu-134-esen a navigátor ugyanúgy műszerekkel navigált és számolt. Ezért tették át a pilóták mögé. | |||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 718874 | 2024. január 16. 22:25 | ||||||||||||
"Másrészt a célzókészülék nemcsak bombázásra használandó: bázisszög lerepülésével föld feletti sebesség vagy széleltérítés szögének mérésére is használható." Teljesen egyetértek. "Ezen kívül pl. személy- vagy teherdeszantra is, a sorozat nagyon hasonló a bombáéhoz." Ezzel is teljesen egyetértek. Ezért is mondtam, hogy egy 134-esnél nem hiszem, hogy személy, vagy teherdeszant dobása indokolná az üvegezett orrot. Legalábbis szerintem az a típus nem igazán alkalmas ilyenre. De lehet, hogy a típus ismerői kijavítanak. Egy An-12, vagy Il-76 esetén biztos vagyok benne, hogy a deszantvetés miatt is lett üvegezett az orr. A hangsúly az IS-en van és hogy más típusoknál NEM FELTÉTLENÜL ezért. | |||||||||||||||
Mekett | Adatlap | 718873 | 2024. január 16. 22:17 | ||||||||||||
Ne haragudj, de mintha két külön nyelvet beszélnénk. Az állításaim között válogatsz, és többször teljesen mást adsz a számba, mint amit mondtam. Először is: "Bocsi, de a JAK-40-esnek hol volt üvegorra?" Mea culpa, itt valóban megtréfált a memóriám, a Jak-40-re vonatkozó érvemet tekintsd semmisnek. De: egyszer sem állítottam, hogy minden navigációs tevékenységet csak az orrban lehet végezni, sőt. Az, hogy néha kellhet, szerintem jó indok az navigátor pozíciójának kialakítására, ha épp nem kell másra az orr. A tengeres választ is példának szántam, mert többször azzal érvelsz, hogy ha valamikor nem látni tereptárgyakat, akkor miért akarna valaki máskor a terep alapján navigálni, navigációt pontosítani. Illetve, bár az eredeti vita akörül robbant ki, hogy kettős felhasználásra voltak-e szánva ezek a gépek és azért kaptak üvegezett orrot, annyiban pontosítanám az általam elmondottakat, hogy azt nem hiszem, hogy ez az orrkialakítás bombázás miatt volt. Másodlagos felhasználást, pl fényképezést simán el tudok képzelni, de kétlem, hogy ez prioritás lett volna a tervezésben. | |||||||||||||||
piratvitorla | Adatlap | 718872 | 2024. január 16. 22:10 | ||||||||||||
A civil célra tervezett An-24-esen nincs buborék, csak a katonai célra szánt 26-oson (én közel 400 órát töltöttem benne). De sokon már megszűntették- |
Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Sziasztok monoron reggel ezeket a gépeket fotóztam.