/ Fórumok /

Érdekes képek és videók

Esténként mikor nem makettezem, a neten kutatok érdekes, repülös, és harcjármüves képek után. Kedvencem az airliners.net repülös képhalom. Ezt a webold< látogatom leggyakrabban képek után nyomozva. Úgy gondolom mások is tudnak jó linkeket, így hát osszuk ezt meg egymás között!!!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269.
Yuki 722724 ma 17:11
Válasz erre
IMG_20240328_092111_4
IMG_20240328_092111_...
IMG_20240328_092115_0
IMG_20240328_092115_...

Sziasztok monoron reggel ezeket a gépeket fotóztam.
puskaspeti 722701 ma 08:45
Válasz erre
F-16 Ez közel volt.
https://www.youtube.com/watch?v=GN6u_LQT1RE
hirzel 722630 tegnap 07:49
Válasz erre
s van még ez-az:
www.youtube.com/@Panzer-Farm
lengyel barátaink találtak némi vasat 70 év előttről
hirzel 722629 tegnap 07:46
Válasz erre
ha még nem ismernétek,
némi II vh technika, SdKfz250 eredeti színben (nincs újrafestve):
www.youtube.com/watch
Mekett 722524 tegnapelőtt 00:36
Válasz erre
Igen, és mindkettőnek ez a hatalmas hátsó ablaka van. Ha jól látom, az eredeti Kübeleken két kisebb, négyzet alakú volt.
Elnar 722519 2024. március 25. 23:24
Válasz erre
Szinte biztos hogy ugyanaz a jármű.
Mekett hozzászólásában látszik hátulról egy légbeömlő a motortér oldalán, ami az Echte Deutsch Kübelnek nem tartozéka. Ugyanez a légbeömlő (csak másik oldalon) látszik a Bors2 képen szemből. Ugyancsak egyforma - és az eredetitől eltérő - a motortér ajtó kialakítása is.
Az is biztos, hogy ez a jármű más mint a "szódás Kübel" (CA-78-93) mert az a 80-as évekig futott és nem volt átalakítva az orra.
borisz 722517 2024. március 25. 22:43
Válasz erre
Gabusch 722515 2024. március 25. 21:51
Válasz erre
Nem tudom. Nekem inkább az az ötletem támadt, hogy kellett egy kicsit nagyobb csomagtér - már, ha a kübelnek eredetileg egyáltalán volt olyan elöl.
Wrecker 722511 2024. március 25. 20:34
Válasz erre
Nem lehet, hogy valamikor fagáz meghajtású volt eredetileg, és azt alakították vissza házilag?
Gabusch 722505 2024. március 25. 20:20
Válasz erre
Bors1
Bors1
Bors2
Bors2
Bors2
Bors2
Bors2
Bors2

Van. :)
Hátulról sajnos csak így stáblistával. Jobban megnézve valószínűleg mégsem bogár, hanem valami házilagos gányolmány.
Elnar 722475 2024. március 25. 14:00
Válasz erre
434184207_3203774209760131_6912407651093804408_n
434184207_3203774209...

Az első gondolatom: mikor benézed a méretarányt és 72-es figurákat raksz a 35-ös járműhöz :D
[BARC (Barge, Amphibious Resupply, Cargo, kétéltű teherszállító uszály), cca 100 tonna raksúlyhoz]
Mekett 722441 2024. március 24. 21:11
Válasz erre
Két F-15 megy két MiG-29 fogadására 1989-ben
Két F-15 megy két...

Két F-15 tart a látogatóba érkező szovjet MiG-29-esek fogadására 1989-ben, az USA légterében.
Mekett 722440 2024. március 24. 21:09
Válasz erre
Gabusch 722376 2024. március 23. 13:10
Válasz erre
Hirtelen eszembe jutott, hogy a Borsban van egy öszvér kübel, a csomagtérfedél már mintha egy bogárból lenne. Meglehet, a képen is ez van.
Propellerfanatic 722346 2024. március 22. 19:22
Válasz erre
A Főnix Útja c régi, és új filmekben is így indítják el a film végén az összetákolt gépet. Mindeddig azt hittem, ez valami amcsi látványelem.
Nagyon jó, hogy most már ezt is tudjuk.
Köszönjük.
rod666 722328 2024. március 21. 20:24
Válasz erre
Az első videón 0:40-nél hogy megijedt a technikus 😂

Látványosak, az biztos!
Mekett 722324 2024. március 21. 19:16
Válasz erre
DH Venom indítása töltettel
DH Venom indítása...
Spitfire Merlin motorja és a Coffman indító
Spitfire Merlin...
A Coffman indító szó szerint egy forgótár volt
A Coffman indító...
A már üres indítótöltény
A már üres indít...
Az indítótöltetek egy Canberra RR Avon hajtóművének kúpjában

Máskor ide egy indító elektromotor kerül.
Az indítótöltetek...

Az korai (sőt nem annyira korai) sugárhajtóműves gépeknél gyakran alkalmazták ezt a megoldást hidegindításra. Így nincs szükség APU-kocsira, segédhajtóműre, és készenlétben sokkal gyorsabb az indítás.

Az említett Canberra startja, itt jól látszik a töltet cseréje is:
www.youtube.com/watch
B-52-nél ma is használják, a 8 hajtóműnél nem mindegy:
www.youtube.com/watch

Valójában a RAF és talán a US NAVY már a dugattyús motoroknál használta ezt a megoldást. Itt egy Wildcatnél szuperül látni és hallani a töltést-elsütést:
www.youtube.com/watch
Ez a Merlin és a Sabre motorokon alkalmazott indító:
en.wikipedia.org/wiki/Coffman_engine_starter
Yuki 722323 2024. március 21. 19:06
Válasz erre
Köszönöm így már legalább tudom mire való ez a gép.
zzo160 722300 2024. március 21. 11:32
Válasz erre
borisz 722298 2024. március 21. 09:53
Válasz erre
Meg a régi Passatok az 1.9 TDI-vel. :D
rod666 722294 2024. március 21. 08:32
Válasz erre
Az amerikai Canberra bombázók is valami hasonló füstfelhővel indultak...
Mekett 722288 2024. március 20. 21:29
Válasz erre
De Havilland Venomok hajtóműveinek indítása
De Havilland Venomok...

Még egy RAF kép.
De Havilland Venom FB1-ek hajtóműveinek indítása patronnal.

www.facebook.com/ssbricker/posts/pfbid02J6JDCpinkfG5VC2F7kPEbYMu635UhdrBPoq2rQHr7FgcSKeYqCwTgc4dv6wHYSazl
Mekett 722244 2024. március 20. 15:53
Válasz erre
Ferihegyi gyorsforgalmi út a Felsőcsatári felüljáróról - Balra egy Kübelwagen

UVATERV 1970
Ferihegyi...
VW Kübelwagen a Gyömrői úton

A rendszám valószínűleg CA-15-78
VW Kübelwagen a Gy...

1970-es kép a Ferihegyi gyorsforgalmi út Felsőcsatári úti felüljárójáról.
Több érdekesség is van a képen, de két dolgot kiemelnék.
Az egyik, hogy mindhárom útpálya kétirányú még, illetve a bal oldalon egy Kübelwagen halad. A rendszám valószínűleg CA-15-78.
Mekett 722182 2024. március 19. 15:06
Válasz erre
Igen, először én is odaírtam, hogy "utólag színezett", de csak színeset találtam a neten.
1944-es, tehát a háború csúcspontján készült, ráadásul tengerészeti gépekről, köztük olyanokkal, amik ekkorra már rendesen elavultak. Szóval van ok az erős elhasználtságra.
kervil 722181 2024. március 19. 15:02
Válasz erre
Nem, tévedtem, rákeresve a fotóra mindenhol színesben dobja ki.
kervil 722179 2024. március 19. 14:53
Válasz erre
Szeretem ezt a képet nagyon. Viszont ez nem utólag színezett verzió? Mintha fekete-fehérben emlékeznék rá (persze lehet, hogy tévedek).
Amúgy ez is egyike azoknak a képeknek, amit bátran amit meg lehet mutatni a maketteken "túltolt weathering" miatt siránkozóknak/panaszkodóknak :)
Mekett 722171 2024. március 19. 13:44
Válasz erre
Royal Navy javítóbázis
Royal Navy javítób...

1944-es kép a Royal Navy repülőerőinek Millmeece-i karbantartó műhelyéről.
Elég komoly típuskavalkád látható: Spitfire, Corsair, Wildcat, Hurricane, Fairey Barracuda és talán Fulmar.

www.royalnavyresearcharchive.org.uk/FAA-Bases/Millmeece.htm
Mekett 722147 2024. március 18. 21:59
Válasz erre
Mekett 722145 2024. március 18. 21:51
Válasz erre
Ha jól emléksem, az An-225 azért jött Magyarországra egyetlen alkalommal, hogy ilyeneket vigyen valahová a Közel-Keletre.
Yuki 722134 2024. március 18. 20:34
Válasz erre
Köszönöm szépen azért tettem fel mert nem mindennapi jármű.
sárkányos 722131 2024. március 18. 20:23
Válasz erre
MOL használja természetes gáz és olaj tározókat keresnek vele.
Yuki 722129 2024. március 18. 19:53
Válasz erre
IMG_20240312_065253_3
IMG_20240312_065253_...

Sziasztok ilyen járművet még nem láttam.
Sennás 721857 2024. március 14. 15:53
Válasz erre
Mekett 721802 2024. március 13. 19:56
Válasz erre
Avro Shakleton MR.3
Avro Shakleton MR.3

A radarkezelők pultjai egy Avro Shackleton MR.3 törzsében.
Elnar 720815 2024. február 20. 15:53
Válasz erre
1936 - 1969
1936 - 1969

Na ja, ez a 69-es logó.
Sennás 720795 2024. február 19. 18:17
Válasz erre
Ja ja. De Ő meg lehet a TSz hátsó udvarán 3at lepattíntott Steiger(ek)-ről:(
mati 720789 2024. február 19. 17:42
Válasz erre
Ez annak lehet a tipikus esete ha tetszik egy tárgy és nem akarod mindenáron eladni. Ennyiért viszont igen.
Egy ismerősöm viszont siman azt mondja ilyenkor: ez nem draga, ennyi az ára, megvenni viszont nem kötelező, a döntés a tiéd. :)
Sennás 720788 2024. február 19. 17:25
Válasz erre
6547993-130-ezer-rizsszembol-keszitette-el-csoriket-a-hires-helikoptert-a-kisujszallasi-cukrasz
6547993-130-ezer-...

Na ez már valami! 130ezer szem rízsből kirakott "3D"-s kép! 11féle különböző színű rizsből:)
Sennás 720766 2024. február 19. 09:43
Válasz erre
Screenshot_20240203_090227_Chrome
Screenshot_20240203_...

Gyerekek hogy nem esik le az orra a pasinak hát ez már a szemtelenség kategória:(
Mekett 720760 2024. február 19. 00:01
Válasz erre
Hűtővizet töltenek a Do X motorjaiba
Hűtővizet tö...

Hűtővizet töltenek az egyik Do X egyik motorpárjába. Érdemes megfigyelni, hogy az elülső motor négyágú légcsavart hajt, míg a hátsó kétágút.
Elnar 720423 2024. február 11. 10:06
Válasz erre
nemzetiarchivum.hu/public/uploads/background_image/FMAFI19485923004.jpg
1948: Mindent felhasználni amit csak kicsit is lehet!. Ford G917T-V3000 hibrid :)
Mekett 719385 2024. január 24. 16:38
Válasz erre
Áramlás a normál szegecs fölött
Áramlás a normál...
Áramlás a süllyesztett szegecs fölött
Áramlás a sü...
Repülőgépek szegecselése süllyesztett szegeccsel
Repülőgépek...
Süllyesztett szegecs - next level
Süllyesztett...
Repülőgépek szegecselése - a fészek kialakítása
Repülőgépek...

A Luftwaffe topikban merült fel, de másnak is jól jöhet. Ez egy oktatófilm a Disney-stúdiótól, ami a repülőgépek szegecselési technikáit mutatja be.
Tudom, hogy egy maketten ezek csak gömbszeletként, vagy kerek lyukként jelennek meg, de ha valakit érdekel, valójában mennyi tudomány volt ebben a hegesztés általánossá válása előtt, az feltétlenül nézze meg.
(Tudom, a hegesztés ma sem szorította ki a szegecselést, de ez a műfaj kifejezetten a 40-es évekig készült gépeken látványos.)

www.youtube.com/watch
rod666 718924 2024. január 17. 20:28
Válasz erre
piratvitorla 718884 2024. január 17. 08:32
Válasz erre
A Kistuskón látványos volt elől csücsülni. Egyéb előnye nem sok volt, sőt a magasabb hajózóknak macerás volt bemásznni.
Muzzy 718881 2024. január 17. 08:06
Válasz erre
Nézd meg a Tu-16 és a Tu-134 üvegorrának kialakítását. Feltűnően hasonló. Vajon miért?
Mekett 718878 2024. január 16. 22:36
Válasz erre
"A korai Tu-134-esen a navigátor ugyanúgy műszerekkel navigált és számolt. Ezért tették át a pilóták mögé."
Ezzel is teljesen egyetértek. Utaltam is rá, hogy feleslegessé vált/feleslegesnek bizonyult ez a kialakítás.
piratvitorla 718876 2024. január 16. 22:27
Válasz erre
A korai Tu-134-esen a navigátor ugyanúgy műszerekkel navigált és számolt. Ezért tették át a pilóták mögé.
Mekett 718874 2024. január 16. 22:25
Válasz erre
"Másrészt a célzókészülék nemcsak bombázásra használandó: bázisszög lerepülésével föld feletti sebesség vagy széleltérítés szögének mérésére is használható."
Teljesen egyetértek.

"Ezen kívül pl. személy- vagy teherdeszantra is, a sorozat nagyon hasonló a bombáéhoz."
Ezzel is teljesen egyetértek. Ezért is mondtam, hogy egy 134-esnél nem hiszem, hogy személy, vagy teherdeszant dobása indokolná az üvegezett orrot. Legalábbis szerintem az a típus nem igazán alkalmas ilyenre. De lehet, hogy a típus ismerői kijavítanak.
Egy An-12, vagy Il-76 esetén biztos vagyok benne, hogy a deszantvetés miatt is lett üvegezett az orr. A hangsúly az IS-en van és hogy más típusoknál NEM FELTÉTLENÜL ezért.
Mekett 718873 2024. január 16. 22:17
Válasz erre
Ne haragudj, de mintha két külön nyelvet beszélnénk. Az állításaim között válogatsz, és többször teljesen mást adsz a számba, mint amit mondtam.

Először is:
"Bocsi, de a JAK-40-esnek hol volt üvegorra?"
Mea culpa, itt valóban megtréfált a memóriám, a Jak-40-re vonatkozó érvemet tekintsd semmisnek.

De: egyszer sem állítottam, hogy minden navigációs tevékenységet csak az orrban lehet végezni, sőt. Az, hogy néha kellhet, szerintem jó indok az navigátor pozíciójának kialakítására, ha épp nem kell másra az orr.

A tengeres választ is példának szántam, mert többször azzal érvelsz, hogy ha valamikor nem látni tereptárgyakat, akkor miért akarna valaki máskor a terep alapján navigálni, navigációt pontosítani.

Illetve, bár az eredeti vita akörül robbant ki, hogy kettős felhasználásra voltak-e szánva ezek a gépek és azért kaptak üvegezett orrot, annyiban pontosítanám az általam elmondottakat, hogy azt nem hiszem, hogy ez az orrkialakítás bombázás miatt volt. Másodlagos felhasználást, pl fényképezést simán el tudok képzelni, de kétlem, hogy ez prioritás lett volna a tervezésben.
piratvitorla 718872 2024. január 16. 22:10
Válasz erre
A civil célra tervezett An-24-esen nincs buborék, csak a katonai célra szánt 26-oson (én közel 400 órát töltöttem benne). De sokon már megszűntették-
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269.