/ Fórumok /

érdekes képek

Esténként mikor nem makettezem, a neten kutatok érdekes, repülös, és harcjármüves képek után. Kedvencem az airliners.net repülös képhalom. Ezt a webold< látogatom leggyakrabban képek után nyomozva. Úgy gondolom mások is tudnak jó linkeket, így hát osszuk ezt meg egymás között!!!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261.
p-51 684345 ma 00:46
Válasz erre
Szerintem majd lenyugszik Egyiptom is, meg cég is fizet minimálisat. Bár így jobban meggondolva, lehet, hogy igazad van, sokat pereskednek, ami Egyiptomnak egy púp a hátán, a cégnek meg pont mindegy, mert úgyis van saját ügyvédi karuk. Ők bírják.
Nekem a hamari kp-s kárrendezés tűnik ésszerűbbnek.
p-51 684344 ma 00:43
Válasz erre
Hát, van min gondolkodniuk.
Persze 1 mrd nagy összeg, de nem vágja haza őket.

450.000 konténert tudnak szállítani, több, mint 150 konténerszállítóhajójuk van.
2016-ban 124 mrd volt a jövedelmük. Akár bevételt, akár hasznot értünk rajta, az sok. Szerintem 1 mrd-t évente fizetnek a könyvelőiknek.
Nem úgy tűnik, hogy 1 mrd megrázná őket.
1968 óta hajózik ez a cég.

Ilyeneket szoktam példának hozni töriórán, hogy a vállalkozás fogalmát a Nyugati világ kapcsán érzékeltessem a tanulókkal.
Nem az a menő vállalkozás, amikor futja egy A8-asra, hanem mikor már a dédnagypapának is flottája volt. :)
medor 684343 ma 00:19
Válasz erre
A per csak az én fejemben született gondolat.
1 mrd dollár minden cégnek nagy összeg.A hajót sem fogják ott hagyni,
mert a ~20000 konténer tartalma lehet többet ér biztosítás ide,vagy oda.
Ráadásul a presztízs sem mindegy.Ha ebbe belesz@rnak akkor végük.
Amúgy a fenyegetőző egyiptommal szembeállítanám a révkalauzukat is.
Nyilván nem lehet mindent a nyakába varrni,de a szélerősségről és
az egyéb időjárási körülményekről talán volt tudomása.
Mégis bevállalta a navigációt.
p-51 684341 tegnap 23:49
Válasz erre
Természetesen ez csak a véleményem, és simán lehet, hogy tévedek. de jelen pillanatban így látom. Ha tévednék, akkor természetesen el fogom ismerni, nem kötöm az ebet a karóhoz.

OFF : Ever Given helyében küldeném a következő ladikot. Aztán kérdezném meg a hivatalnokokat, mit szeretnének, hány nap késést/kiesést.

Rejtőt idézve: ...aztán meg zátonyra futhatunk mi is. Nem kell mindig figyelni...
p-51 684340 tegnap 23:44
Válasz erre
Nincs ebben a cikkben szó perről egy betű sem. Keresetet sem nyújtott be senki. A hajózási társaságot senki nem kereste meg. Nyilván amíg vizsgálódnak, addig ott marad a hajó, a rendőr sem engedi el a helyszínelésről a koccant kocsit.

Kicsit fenyegetőznek az egyiptomi állami hivatalnokok. Aztán ott is csak az lesz, amit a TNC-k diktálnak.

Elhúzodni azért nem fog, mert 1 mrd dollár ennek a cégnek nem összeg. Egy ekkora hajó kb. 2-3 mrd-be kerül, nyilván nem egy van nekik, és ez a munkaeszközük, nem a tőkéjük, vagy a megtakarításuk. Tehát nem erre vették fel aa szocpolt, enm borítja be őket egy hajó mínusz. Ekkora cégek nem egyik napról a másikra élnek. Legrosszabb esetben otthagyják a hajót, szerintem még az is többet ér 1 mrd-nél.
medor 684335 tegnap 22:04
Válasz erre
Bonyolódik a helyzet.Erre gondoltam amikor a kérdést feltettem.
Ilyenre még nem volt példa.Itt egy hosszú per is megtörténhet.
www.szeretlekmagyarorszag.hu/hirek/egymilliard-dollarert-engedik-csak-ki-a-szuezi-csatornabol-az-ever-givent/
Freddy 684055 2021. április 6. 12:48
Válasz erre
Én még azt is olvastam valahol, hogy a Kübel az ostromból maradt meg, és a német katona, aki vezette, turistaként visszatérve Magyarországra a háború után, meg is ismerte.

A katonai motorokból sok megmaradt civil használatban.
Sennás 684009 2021. április 5. 10:15
Válasz erre
p-51 684007 2021. április 5. 00:20
Válasz erre
www.youtube.com/watch

Az izraeliről is van film, persze az akkori vhs , vagy előtti technikával. 2 hónap alatt összerakták, azóta is repül.

Valójában Nyugaton sem játékrepülőket építenek.
p-51 684006 2021. április 5. 00:12
Válasz erre
Később volt egy hasonló eset USAF géppel is, arról már videó is készült a pilótafülkéből. Eléggé úgy van kialakítva a 15-ös, hogy a sok felhajtóerőt termeljen maga a törzs is. Legalább is ezt írták könyvekben.
Sennás 684005 2021. április 4. 23:05
Válasz erre
Köszönöm!
nbali 684004 2021. április 4. 22:01
Válasz erre
Igen. Az izraeli légierő egyik F-15öse ütközött össze, egy A-4-essel, egy kiképző repülésen, az A-4 lezuhant, az F-15-ös viszont le tudott szállni a bázison, hiányzó szárnnyal.
Zoli 684003 2021. április 4. 21:54
Válasz erre
Sennás 684002 2021. április 4. 21:37
Válasz erre
Screenshot_20210404-151624_Instagram~2
Screenshot_20210404-...

Ez "igaz történet"?
halaci 683911 2021. április 2. 10:00
Válasz erre
Érdekes, volt egy szódás, szintén egy öreg küblivel a Landler Jenő (ma István) utca Városliget felőli végén is, még valamikor a 70-es évek elején. Vagy a Kübelwagen volt extra alkalmas a szakmához (végül is strapabíró kabriót nem nagyon kínált a cucialista ipar), vagy ugyanaz a cég, csak átköltöztette a műhelyt az Eötvös utcába a 80-as évek elejére.
Gabusch 683902 2021. április 2. 00:33
Válasz erre
A Gorkij fasorba jártam iskolába 1977-ig. A szikvizes bácsi már akkor is megvolt. Voltak mindenféle urban legendek, hogy ez a motor volt A tizedes, meg a többiekben, meg hogy ajánlottak érte egy vadi új BMW motort, de az öreg nem adta.

Viszont néhány osztálytársam mesélte (és őszintének tűntek), hogy látták, amikor az öreg nekiment szemből a magas járdának, ők meg röhögtek, hogy na, onnan aztán hogy jön majd ki, ha visszaér a motorhoz! Visszajött, felült rá, dugott egy rükvercet és elhúzott. :)
Elnar 683889 2021. április 1. 20:08
Válasz erre
Ha valakinek túl sok Kübelwagenje és/vagy BMW R75-e lenne. Vagy csak unja a háborús témát, de más járműve nincsen :)

https://www.photoblog.com/utazo/2011/08/02/budapest-vi-eotvos-utca-42-dr-harmos-sandor-szikvizkeszito-mester-1982-3/
atika 683857 2021. március 31. 19:25
Válasz erre
Operation_Mount_Hope_III

...or The Hind Heist
Operation_Mount_Hope...

Ez nekem valahogy kimaradt, vagy nem emlékszem: Operation_Mount_Hope_III: en.wikipedia.org/wiki/Operation_Mount_Hope_III.
Youtube video: www.youtube.com/watch.
Sennás 683830 2021. március 31. 07:53
Válasz erre
Na még egy utolsó cikk ehhez a Suezi fiaskóhoz:) Beszebehu de komolyan!

telex.hu/eszkombajn/2021/03/31/alternativ-szuezi-csatorna-terv-izrael-atomrobbantas-asas-negev-sivatag-hajozas
p-51 683774 2021. március 30. 09:05
Válasz erre
Azért ezen a szinten, ahol ekkora társaságok a szereplők, szerintem egy biztosítás alaposabban van lepapírozva, mint mondjuk kis hazánkban egy kgfb, ahonnan simán kibújik egy dörzsölt károkozó sajnos. Az ilyen szintű biztosításoknak kb. 350 éves hagyománya van, még a gyarmatbirodalmak korából. Nem mondom, hogy rutineset, de inkább ügyintézés, mint pereskedés. Ugyanis le van egy ilyen útnál papírozva előre, hogy mi az áru, a határidő, az érték, és hogy a hajóstársaság biztosítása mit és mennyit fedez.
Tehát az árut megrendelő kereskedők és a hajóstársaság között ez elég sima.
Más kérdés, hogy a fogyasztó a kereskedő felé mit tud kiharcolni, pl. az egyszeri webshopos megrendelő, aki várja a futártól a csomagját. De neki a hajóstársasággal semmi dolga nincs, neki a kereskedővel kell egyezkednie.
Itt viszont az jön a képpe, hogy esetleg több tíz, vagy töb száz fogyasztó egyezkedhet majd külön-külön a kereskedőikkel.
A többi hajóstársaságnak is nyilván van eleve ilyen esetre (késés) biztosítása, ott se nagyon kell perelni. Ráadásul nem csak egy általános biztosítás, hanem a konkrét útra kötött is.
DzsunKa 683769 2021. március 30. 06:33
Válasz erre
Majd összeül a bátor 133 ember, és renfeltet hoz, hogy mindenki nyelje le a saját békáját.
Félretéve, ezek a nemzetközi jogszabályokban vannak rögzítve. Egy biztos, hogy a biztosítóknak és a hajó tulajdonosának mélyen bele kell majd nyúlniuk a zsebükbe. A szállított áruk megrendelöinek,a bérbeadó konténer tulajdonos társaságok elmaradt hasznárol, a többi várakozó hajó hasonló problémáiról nem is beszélve. Jó hosszú perek lesznek.
Viszont létezik a "Vis major" fogalma, ebben az esetben az időjárá si viszonyok, és a csatorna meder állapota, a pilot felkészültsége is számíthat.
medor 683767 2021. március 29. 22:20
Válasz erre
24.hu/kulfold/2021/03/29/szuezi-csatorna-ever-given-szabadulas-ujra-jarhato/ Ilyenkor ki fizet a károkért és a munkáért?A hajótársaság?
Vagy van erre biztosítás?
Sennás 683705 2021. március 27. 17:28
Válasz erre
Screenshot_20210327-172424
Screenshot_20210327-...

Ne aggódj nem lesz baj majd a paplan minden eltakar:)

Most meg mér úgy megy a sumák matek NA ezért lesz dràgább a benzinG(?)
zzo160 683704 2021. március 27. 16:21
Válasz erre
p-51 683698 2021. március 27. 10:44
Válasz erre
WD40 

Mindenre jó
WD40

wd40
Sennás 683687 2021. március 27. 08:37
Válasz erre
Köszi a linket!
Hogy hívták a kormányost?
P. Picasso:)
De lehet csak a kormánylapátot tesztelték (?) :)
Sherman 683686 2021. március 27. 07:48
Válasz erre
Azta most szakadok meg, ez tényleg egy bráner manőver volt. Ha ez nem volt szándékos faguriga legyek. Felébresztem a családot a röhögésemmel. :-)))
medor 683678 2021. március 26. 19:58
Válasz erre
Sennás 683672 2021. március 26. 17:20
Válasz erre
Gyerekek mi az a bráner manőver? Tegyétek már fel légyszi!
DzsunKa 683671 2021. március 26. 16:36
Válasz erre
Mivel a csatornán konvojban közlekednek (napi három), elképzelhető, hogy ez egy besorolási manőver volt. A konvojban az "EVER GIVEN" az ötödik helyre került.
Freddy 683667 2021. március 26. 15:15
Válasz erre
Nekem az nem tiszta, hogy azok tényleg ők voltak, vagy az egyik várakozó hajó.
Elnar 683666 2021. március 26. 14:54
Válasz erre
Igen, erre céloztam a "manőver" eufemizmussal :D
Bár lehet, hogy csak egy unatkozó kormányos és egy szerencsétlen időjárás egybeesése
Gabusch 683664 2021. március 26. 14:21
Válasz erre
Tegnap valami olyasmit olvastam, hogy mielőtt behajóztak volna a csatornába, szép, méretes bránert rajzoltak még a nyílt vízen. Azért ez felvethet néhány kérdést. :D
Elnar 683663 2021. március 26. 13:55
Válasz erre
Köszi az infót!
Őszintén, a hajózáshoz még annyira sem értek, mint a repüléshez. Így már reálisabb a dolog.
DzsunKa 683662 2021. március 26. 13:47
Válasz erre
Én kizárnám ezt a lehetőséget! A hídon a csatornán való áthaladáskor több fő is tartózkodik. A parancsnok, az ügyeletes fedélzeti-tiszt és tiszthelyettes, a csatornakalauz (ilyenkor ő felel minden manőverért az áthaladás alatt), az ügyeletes géptiszt, a kormányos. Elvileg működik legalább egy radar, a műholdas helymeghatározó a mélységmérő, a gépészeti berendezések műszerei (orrsegédkormány, fő gép fordulatszámjelző) és még sorolhatnám. Az hírek szerint homokviharban hajóztak, ez leronthatta a látást és a jelzőműszerek észlelési tartományait. Mivel megállni csak a kijelölt kitérőkben lehet, így a meghatározott protokoll szerint kellett hajózni, legfeljebb csak a sebességet csökkenthette a pilot, ez pedig rontotta a világ egyik legnagyobb konténerhajójának manőverezhetőségét, gyakorlatilag a szél kifújta a hajózó útból a csatorna egyik zátonyára és ott keresztbe elfordította. Az "EVER GIVEN" néhány adata: teljes hossz 399,95m, szélesség 59m, max merülés 15,7m. Vízkiszorítása 219079 Brt, terhelhetőség 20 000 TEU 20 lábas konténer, vagy a DWT (teherbíró képessége)199692 t, max.sebesség 22,8 csomó (42,2 km/h)
De ezen kár volt ennyit agyalnom, mert most olvasom a Wikin, hogy ez történt.
Elnar 683660 2021. március 26. 12:56
Válasz erre
Tekintetbe véve az előtte leírt "manővert", nem zárom ki a szabotázs lehetőségét sem. Persze nem felülről, hanem egyéni motivációból
Sennás 683656 2021. március 26. 11:46
Válasz erre
Olyan a ladik:) mintha 3részre lenne osztva. Az első harmadból kiszedik a lomot biztos kicuppan az iszapból a bulba picit tolatnak vele és "tűz Dombrád":)
Gabusch 683654 2021. március 26. 10:56
Válasz erre
Ez van akkor, amikor vége van a régi szép világnak! Már Egyiptomban is kimentek a rabszolgák a divatból! Ha még meglennének, amilyen pikk-pakk felépítették a piramisokat, azt a vacak ladikot már régen elvitték volna a hátukon. Vagy ástak volna új csatornát. :)
atika 683652 2021. március 26. 10:13
Válasz erre
A világ legjobb munkája! A nap nagy részében árnyékban, vízparton, mégis géppel! :D
Sennás 683650 2021. március 26. 09:56
Válasz erre
800x0_s3-51672-MNSW-KOM-EVER-GIVEN-STUCK_jpeg
800x0_s3-51672-MNSW-...

Impozáns méretek!
Sennás 683645 2021. március 26. 09:11
Válasz erre
Ja ja. Most már 50hajó/nap beszélnek. Én még ezt is keveslem. Kurv@ra nem értek a hajózáshoz.
meg mi hajtja a kerekeket amúgy:)
De ha majd 400méter széles ez csatorna egy átlagos thajó meg 70méter széles még ha tart oldaltávolságot is simán oda vissza elférnek libasorban lehet haladni félgázzal. Gondolom ott a az "általános fékút" amit kvra be kell lőni hogy ne legyen dodzsem:)
p-51 683643 2021. március 26. 07:38
Válasz erre
Az se rossz ötlet.

Vagy rászerelni az elakadt hajóra két LIDL kasszát szalaggal és...
p-51 683642 2021. március 26. 07:36
Válasz erre
2003-as adat szerint évente több, mint 17000 hajó halad át. Az naponta 40-nél több. Ez a szám valószínűleg emelkedett is 18 év alatt. Ehhez képest a csatorna megalapítása óta igen kevés hajó állt keresztbe. Mondhatni, csoda, hogy ilyen zsúfoltság mellett nem naponta húzza meg valamelyik a partot a nagyobbak közül.
Sennás 683641 2021. március 26. 07:35
Válasz erre
Simán bombáznék mellé egy másik hajó "folyosót"(?)
p-51 683640 2021. március 26. 07:23
Válasz erre
Véletlen egybeesés.
Azok a multicégek, akiknek érdeke a csatornán szállítás, elég nagy bevételkiesés lesz emiatt, szóval nincs olyan a Földön, aki ezeknek a cégeknek szándékosan keresztbe merne tenni. Mert hogy a hatalmasoknak éppen az az érdeke, hogy pörögjön a biznisz.
Szóval annyira nem aggódok, hamar odébb teszik azt a ladikot. Ha nagyon nem boldogulnak, legfeljebb majd megoldják pár gbu-31-el.
p-51 683639 2021. március 26. 07:18
Válasz erre
Vagy a mögötte veszteglő 50 hajó valamelyikén...
p-51 683638 2021. március 26. 07:17
Válasz erre
Szerintem amúgy itt az 1973-as vízágyúzás kései hatása érzékelhető, egy rövid, ellenőrizetlen ( és nehezen belátható) partszakaszon a töltés negtámadta a hajót.
p-51 683636 2021. március 26. 07:11
Válasz erre
Szép ábra van a veszteglő hajókról is. Milyen jó, hogy oksan, előrelátóan 5 évvel ezelőtt, 2016-ban rendeltem a Ching Kuo-t Tajvanról, nem most...
p-51 683635 2021. március 26. 07:09
Válasz erre
Mondom én hogy még maszk se lesz holnaptól a boltokban. ( csak viccelek, meg ne ijedjedek) A tengeri kereskedelem 12 %-a állt le a nem tervezett csatonameder korrekció miatt.

telex.hu/gazdasag/2021/03/25/ever-given-szuezi-csatorna-gazdasagi-hatas
Sennás 683634 2021. március 26. 06:35
Válasz erre
Ja ja:) de pontosítcsunk ez csak "terror cselekmény előkészítése":)

Ezért nem jön a polóm Kínából tuti azon a hajón van:(
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261.