/ Fórumok /

Repülőnapok

Minden ami repülőnap... :D
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62.
lesli 630963 2017. augusztus 10. 07:36
Válasz erre
spupek 630948 2017. augusztus 9. 17:44
Válasz erre
Sziasztok!
Mit gondoltok jövőre lesz repülőnap Kecskeméten, vagy csak álom marad? Gondolom már elkezdték volna a szervezést. Vagy még nem késő?
makettes 630018 2017. július 17. 19:48
Válasz erre
Sziasztok!

Szépen alakul a SIAF résztvevőinek mezőnye,Airbus-380, B-52 !
cenci 629888 2017. július 13. 16:52
Válasz erre
Köszi, eredetileg a Forgóékkal mentem volna, de ők egy nappal korábban indulnak én viszont sajnos a munkahelyem miatt nem tudom azt a pénteket szabadságba kivenni.
NORAD 629863 2017. július 13. 00:03
Válasz erre
Ha privátban nem megy, van a Goforgo utazási iroda is...

Aranyosgyéres:
www.repulonapok.hu/
www.repulonapok.hu/?page_id=650

Ostrava:
www.repulonapok.hu/

www.repulonapok.hu/?page_id=662

Sok más repülőnapos út.

www.repulonapok.hu/

www.repulonapok.hu
cenci 629860 2017. július 12. 21:42
Válasz erre
Társulnék a július 29-én tartandó Aranyosgyéresi repülőnapra aki esetleg utastársat keresne. Elérhető vagyok a cenci2@gmail.com email címen vagy a 06309489125 telefonszámon.
Gabusch 624956 2017. március 12. 22:44
Válasz erre
Szia Rumcájsz!

Köszi szépen. Barátokkal mennénk öten, így mondjuk az egyéni utazás rentábilisabbnak tűnik egy autóval. Ezen felül tervezzük, hogy hazafelé Auschwitznak jönnénk, mert az is érdekes, bár mi a feleségemmel már láttuk.
Ezért is érdekelt, hogy a programok mennyire redundánsak, mert nyilván ha mindig más, akkor mind a két napon ott kell maradni és ez plusz egy nap szabit igényel, avagy egy elég késői pénteki érkezést jelent.
Rumcájsz_52 624915 2017. március 12. 12:49
Válasz erre
Szia Gabusch
Én kétszer jártam ott, és bárkinek nagyon tudom ajánlani! Szombat-vasárnap ált. ugyanaz a műsor legfeljebb minimális eltérés van, ráadásul nemcsak légi show hanem szárazföldi haditechnikai bemutató is. Minden évben van egy kiemelt meghívott vendég-ország, tavaly a germánok voltak, így a cseh T-72 és egyéb vasak mellett német Leo-val is rodeóztak/durrogtattak, 12-ben meg valami felújított ősi cseh Skoda-harckocsi volt a sztár (a csörömpös kollégáknak igencsak folyt a nyáluk és csillogott a szemük!). A légi-bemutatóban az az egyedülálló, hogy a gépek nem a beton fölött csinálják a műsort, hanem arra majdnem keresztbe. Így aki nem sajnál némi plusz gyaloglást az kimehet az ún. 21-es pontra ami a kerítésen kívül van, a betonkifutótól kb 100m-re, így kiválóan láthatók/fotózhatók a fel és leszálló gépek, viszont pontosan a bemutató alatt állva élvezheted a műsort. Fölöttünk 50-100 m-re dübörögnek a gépek és szórták az infracsapdákat, ilyen lehetőségről még sehol nem hallottam! Már tudjuk, hogy idén újra ott lesznek a svédek a történelmi kötelékükkel, SK-60, Tunnan, Lansen, Draken, Viggen, tavaly 5! Eurofighter repült bemutatót, talán utoljára láthattunk román LanceR-t, szóval hatalmas bemutatókat szoktak repülni! A www.airshowinfo.hu oldalon előzetesen lehet figyelni hogy milyen típusok várhatók. Vasárnap általában ötig tart a műsor. Én eddig mindkétszer a Forgó Travel-al voltam (ők minden repülős/makettezős eseményre mennek, start péntek reggel, hazaindulás az utolsó gép leszállása után min fél órával, érkezés hétfő hajnalban) utazás busszal + 2 éjszakai szállás (diák-kollégiumban) 28000 volt, a belépés ingyenes a műsorra (nehogy már a NATO-reklámért pénzt kérjenek ugye :-), ezért is lehet ki-be mászkálni korlátlanul). Ha ragaszkodsz a saját autós utazáshoz szerintem akkor is megkeresheted őket a szállás intézése ügyében, ha másért nem infóért. Ha a www.HTKA.hu oldalon beírod a keresőbe az "Ostrava nato day" szöveget, két részletes és érdekes beszámolót találsz a 2012-es és a 2016-es Nato-day-ről.
Üdv R.
lacipapa 624891 2017. március 11. 20:21
Válasz erre
Üdv Mindenkinek!
Meg tudná valaki mondani,hogy az idén is lesz Budaőrsön Old Tymer nap és ha igen mikor?
Laci
Gabusch 624889 2017. március 11. 19:57
Válasz erre
Az ostravai NATO-napokról van valakinek tapasztalata? Egyrészt, hogy a szombat-vasárnapi programok között mennyi átfedés szokott lenni, meddig tart (érdemes-e hétfői hazajövetellel számolni), másrészt, esetleg valami nem túl drága szállásötlet is jól jönne.

Köszi.
sanyi 623732 2017. február 21. 13:26
Válasz erre
Pedig ezt a fószert is meghívhatnák:
player.hu/tech-3/reszeg-legi-bemutato/
Páran biztos lehidalnának, de látványra nem semmi.
HUJBI 623691 2017. február 20. 20:07
Válasz erre
de a szlovákokhoz jó eséllyel benéz a me-262.
vlevi 623690 2017. február 20. 20:05
Válasz erre
Sajnos már vagy 3 éve téma, hogy "idénsem" :(
Hogy, hány ilyen, idénsem év lesz még,azt nem tudjuk.
vini 623677 2017. február 20. 17:32
Válasz erre
Sziasztok!
Épp most olvastam hogy az idén se lesz Repülőnap Kecskeméten?
Ez igaz?:(((
Vini
Propellerfanatic 622994 2017. február 10. 14:16
Válasz erre
Sziasztok!
Nem tudja valaki, hogy szokott még lenni a Farkashegyi, vagy a Budaörsi reptéren repülőnap?
Vagy lehet még ilyesmire számítani még a jövőben?
LP
pigasos78 619563 2016. december 17. 10:22
Válasz erre
Hát igen! Szép kis "keringő". :) Itt-ott látszik, hogy igencsak birkózik, de ne feledjük: Hiába szapulnak minket innen-onnan, a repülős fiúk soha nem lesznek ilyenre képesek! És ebben ez a szép! ;)
zkalos 619561 2016. december 17. 10:12
Válasz erre
Tényleg nagyon látványos, de ennél a típusnál eléggé veszélytelen manőver, ha alaposabban megnézed a videót. "Majdnem" függő helyzetben kellene lennie a törzsnek, hogy leérjen a hátsó lapátsor a betonig. Legalább két-3 méterre van a lapátok vége a betontól, és ahhoz, hogy leérjen, jóval meredekebb állásszögben kellene állnia a törzsnek. Ez a manőver rendszeres a Chinook-nál, majd minden bemutatón elsütik, de szerintem ez egy standard manőver is lehet mondjuk egy teljes terhelésű leszálláskor, ha van elég hely a kiguruláshoz, mert kevésbé terheli meg a hajtóműveket és az egész reduktor-lapát szerkezetet, mintha függeszkedve tennék le. Megtehetné persze úgy is, mivel szinte csak a Chinook képes pl. arra, hogy magaslati fekvésű tóból úszva (ahol ugye a hajtóművek ereje lecsökken) kiemelkedjen önerőből a vízből, ami rendkívüli erőt igényel a meghajtás lánctól, de minek, ha van könnyebb lehetőség is, és ezzel kímélik a szerkezetet. Ezt azért nézzétek meg, mert nem semmi ! Ez az egyik kedvenc helis extrém bemutató videóm.
Nem Chinook (CH-46), de ez a típus is képes szinte mindenre.

www.youtube.com/watch
pigasos78 619560 2016. december 17. 10:09
Válasz erre
Pöpec kis video! Mi azért ennyire nem...nem örülne neki pl. egy fejsérült. Viszont pont mondjuk egy fejsérülttel kizárólag kis magasságon (szinte terepkövetően) 240-el...izgalmas!
medor 619552 2016. december 16. 23:52
Válasz erre
Ti (is) szeretitek a határokat feszegetni mi?És ez így jó!
www.youtube.com/watch
(Vagy legalábbis látványos...)
tubaboy 619548 2016. december 16. 21:15
Válasz erre
Taszár 1992
Taszár 1992

Nekem egy évvel később jött el az első...
pigasos78 619547 2016. december 16. 21:06
Válasz erre
Nem, nem vagyunk ilyenek!...csak néha! ;)
medor 619505 2016. december 15. 23:23
Válasz erre
Óóó!Neked (is) dedikált van?Nekem akkor ez még eszembe sem jutott...
A helikopterpilóták meg már csak ilyenek. ;)
Propellerfanatic 619458 2016. december 15. 07:39
Válasz erre
P1050762
P1050762

:)
Mi hárman áltunk a Lada tetején, amikor megláttuk a Thundergbirds vezérsíkokat. Emlékszem, még az amcsi pilóták játszottak a közönségnek, meg a genya helikopterpilóta, aki a pofánkba fújta a lekaszált füvet, és láttam, ahogy röhög. :)
Miggyuri 619424 2016. december 14. 07:24
Válasz erre
Na, ja. Akkor még volt Taszár és volt repülőnap.
medor 619404 2016. december 13. 20:31
Válasz erre
001
001

Ezt találtam az előbb a régi makettezős cuccaimat átnézve.
(Azt hittem már már meg sincs.)
25 év eltelt de hatalmas élmény volt!Most is emlékszem a 'Thunderbirs'-re,
a magyar MiG-21,SU-22,Mi-24... repülésére.(Ma már csak nosztalgia.)
Na meg a statikus soron a 'Desert Storm'-os bevetési jelzésekkel (akkor még) ellátott F-111,A-10... gépekre.
Öt repnapon voltam eddig.(2XTaszár,3XKecskemét.)De ez tetszett a legjobban.
Zali 616090 2016. október 10. 19:08
Válasz erre
DSC_4008
DSC_4008
DSC_4009
DSC_4009

Airpower 2016 - Magyar 39-es Gripen póttartálya:
Sennás 616061 2016. október 9. 21:55
Válasz erre
29744496080_cbb4b5b449_o
29744496080_cbb4b5b4...
29743527590_e0ebbe32c7_o
29743527590_e0ebbe32...
29914827662_9921230e7f_o
29914827662_9921230e...
29167848834_9616c598b7_o
29167848834_9616c598...
29118076063_b57fe79e99_o
29118076063_b57fe79e...
29116067534_5de672dbed_o
29116067534_5de672db...
29631106102_13eac6b319_o
29631106102_13eac6b3...
29742829395_e1260b364e_o
29742829395_e1260b36...
29116042044_f7f97c8de7_o
29116042044_f7f97c8d...
29451408130_18941a92c7_o
29451408130_18941a92...

Ha nem is repnap de valami hasonló összeröffenés volt 2016.05 hóban Zarragózában majd minden Európai Nato tagállam ott volt és hozott új festésű "régi" gépet.Remélhetőleg nemsoká matricában is kijönnek ezek.Nállam egyenlőre a "AlienTiger" Mi-24 a Csehektől ami viszi a prímet.A "hasáról" nem találtam jó képet.
PETI 615874 2016. október 5. 21:44
Válasz erre
TAMÁS78 615866 2016. október 5. 20:20
Válasz erre
www.youtube.com/watch

Peti!

Ha linkelés előtt kitörlöd előle a https://-t, akkor jó lesz.
PETI 615863 2016. október 5. 20:15
Válasz erre
PETI 615862 2016. október 5. 20:14
Válasz erre
Ezek mikor jönnek Ostravába? :)

https://www.youtube.com/watch
Szu-22 614595 2016. szeptember 12. 21:47
Válasz erre
Sziasztok!
Akit érdekel, jöjjön el Szegedre a Repülőnapokra péntek szombat vasárnap!
Ha esetleg már írta volna valaki, akkor elnézést!
Józsi
NORAD 614322 2016. szeptember 7. 19:25
Válasz erre
Valamilyen képszerkesztő programmal simán el tudod tüntetni a "sárgaságot".
vlevi 614320 2016. szeptember 7. 17:54
Válasz erre
Én is megcsináltam pár hete, hogy elbbbtam a beállitast. Tekertem egyet a programtárcsán, csak nem néztem meg, hogy tényleg abba az állásba tekertem-e, ahova akartam. Kézi beállitásra tettem, aminek az eredménye 20-30 darab végletesen tulexponált tiszta fehér kép lett.
zoli1989 614311 2016. szeptember 7. 13:04
Válasz erre
Ezért kell néha ránézni az LCD-re. :-))
De komolyra fordítva, régen a filmes korszakban ugye lesz-ami-lesz alapon ment a beállítás, ma már azonnal ellenőrizhető minden szerencsére.
Sennás 614298 2016. szeptember 7. 08:20
Válasz erre
Inkább csak bosszantó hogy "beleölsz" több 10ezret akár 100ezert egy Orosz,Angol repnapba.Elnézel egy beállítás és paff a napnak.Az időjárás kiszámíthatlan volt már Kecsó szakadó esőben-talpig ködben,meg 40fokban.
Minden másra figyelni kell.Vízre,útvonalra,úgy ahogy írod.
Kferro 614297 2016. szeptember 7. 07:53
Válasz erre
Számomra a repülőnapok témájához kapcsolódik a fotózás kérdése is, csakúgy mint az, hogy mennyi vizet vigyünk magunkkal, vagy hogy miként lehet megközelíteni az adott repteret. Remélem a többiek is osztják ezt a nézetet.

Szóval ne aggódj. :)
SIG 614288 2016. szeptember 6. 22:41
Válasz erre
DSCN0946
DSCN0946
DSCN0957
DSCN0957

Világos és tényleg nagyon köszönöm Minenkinek ! Akkor irány vissza az iskolapadba :) Ezek 7 óra körül készültek, napfelkelténél. Akkor elvileg ezek tükrözik a valós fényviszonyokat !

Tényleg elnézést Mindenkitől, akinek közben marok számra hullott a haja. A téma azért repülőnap volt, na meg az én bénázásom...
zoli1989 614287 2016. szeptember 6. 22:37
Válasz erre
A menüben keress olyant, hogy white balance. Ezt állítsd auto-ra, és jó lesz :)
zoli1989 614286 2016. szeptember 6. 22:33
Válasz erre
IMG_5562
IMG_5562
IMG_5566
IMG_5566

Én is jártam már hasonlóképp, csak itt még rosszabb volt a helyzet. :) A fehérszín-egyensúly manualra volt állítva egy esti fotózás után. 3200Kelvin környékén nyomtam a képeket. Hát... kuka kategóriás :)
vlevi 614284 2016. szeptember 6. 22:15
Válasz erre
1555419_72288_RSCN0272_DxO
1555419_72288_RSCN02...

Fehéregyensúly.
Arról van szó, hogy, amikor fényképeztél, akkor valószínűleg felhősre volt állítva a fényképezőgép fehéregyensúlya, ezért lett sárgásabb a kép.
Általában a napfényes beállítás 5200K, a felhős ennél melegebb (sárgásabb), az árnyékos viszont hidegebb (kékesebb) színeket jelent. Ez azért van, mert ezekben a fényviszonyokban eltolódik a napfény színárnyalata, és a fehéregyensúly beállítással ezt kompenzálják.
De pl. napfelkelte, naplemente környékén is elmegy sárgába, vörösbe a szín, de azt meg nem érdemes korrigálni, mert ott meg pont az a lényeg.
Képjavító programokkal, ahol lehet fehéregyensúlyt állítani, csak ráböksz valami fehér, vagy szürke színre, és kész is.
SIG 614283 2016. szeptember 6. 22:11
Válasz erre
DSCN0429
DSCN0429
DSCN0430
DSCN0430
DSCN0431
DSCN0431
DSCN0432
DSCN0432
DSCN0438
DSCN0438
DSCN0442
DSCN0442

Komolyan kezd fóbiám lenni... Ezekben is benne van a "sárgaláz" ? :S Ez ugye szintén Zeltweg...
SIG 614282 2016. szeptember 6. 21:46
Válasz erre
Na most lefagytam... Nem is kicsit :( Tudom neandervölgyi vagyok, de mi ez a program ?
SIG 614281 2016. szeptember 6. 21:44
Válasz erre
DSCN0378
DSCN0378
DSCN0386
DSCN0386
DSCN0401
DSCN0401
DSCN0403
DSCN0403
DSCN0410
DSCN0410
DSCN0411
DSCN0411
DSCN0415
DSCN0415

Sziasztok !

Igazán köszönöm, hogy foglalkoztok a témával ! nem akarom szétoffolni a oldalt, de ha segítenétek kideríteni a bibit, azt nagyon megköszönöm :) Ha bárkit zavar, hogy itt tartunk fotósulit, írjon és azonnal befejezem. Szóval ez ugyanaz a gép, de egy nagylátószögűvel. Így a bibi talán a telére terelődik. Ez Szliács statikus és akkor talán nem annyira off. Tudni kell még, hogy egyáltalán nem nyúlok bele ps-el, ha valami x@r lett, akkor így jártam, majd jobban kell figyelni legközelebb...
zoli1989 614280 2016. szeptember 6. 21:28
Válasz erre
Képkivágás
Képkivágás

Kicsit el van állítva a masina. :)
zoli1989 614277 2016. szeptember 6. 21:18
Válasz erre
_IGP3139
_IGP3139
_IGP3290
_IGP3290
_IGP3545
_IGP3545
_IGP3591
_IGP3591
_IGP35661
_IGP35661

Kerestem képeket vegyesen, napsütéses/borult időjárásról a korábbi évekből. A gépen ahogy Sennás kollega is említette, valószínűleg a fehérszín egyensúly van rosszul beállítva (vagy rosszabb esetben szimplán rossz a gép). A légi képeken is látszik a sárga "szűrő".
Sennás 614276 2016. szeptember 6. 20:43
Válasz erre
Szia! Köszönet a képekért. Már készültem hogy megírom , na majd a gurulós képek azok f@szák lesznek a háttérrel. Erre, hát érdekesek ezzel sárga beütéssel. Esetleg a beállításokban nézd már meg véletlen a fehéregyensúly nem izzólámpán maradt attól lehet ilyen sárgás? Vagy a felhők átszűrödő napfénytől ilyen sárgás? Viszont akkor a levegőben szálló gépeken miért nem látszik?
PETI 614274 2016. szeptember 6. 19:55
Válasz erre
Viszont tök jó a hangulata! :) Persze szerencsésebb az, ha ilyet csap photoshopban állít elő az ember, nem az eredeti fájl ilyen. :)
zoli1989 614267 2016. szeptember 6. 17:13
Válasz erre
Hát, itt valami lehet a fényképezővel. Nagyon sárgás az összes kép.
SIG 614266 2016. szeptember 6. 16:35
Válasz erre
RSCN0010
RSCN0010
RSCN0032
RSCN0032
RSCN0042
RSCN0042
RSCN0069
RSCN0069
RSCN0147
RSCN0147
RSCN0173
RSCN0173
RSCN0197
RSCN0197
RSCN0272
RSCN0272
RSCN0311
RSCN0311
RSCN0355
RSCN0355
RSCN0655
RSCN0655
RSCN0668
RSCN0668
RSCN0672
RSCN0672
RSCN0673
RSCN0673
RSCN0694
RSCN0694
RSCN0698
RSCN0698
RSCN0700
RSCN0700

Sziasztok Urak !

Zeltweg az nagyon érdekes hely, osztom a véleményt ! Valahogy ott az ember másképp éli meg és amikor hazajön, van nagy pofára esés, hogy nem azt látja a monitoron, amit pár órája átélt :( Nem pont ezek a legjobb képeim, de tökéletesen visszaadják, hogy ez a hülye tompa háttér, hogy bele tud pukizni a dolgok közepébe. Pedig ha jól alakulnak a dolgok, a hegyek fullos hátteret képeznek a világosabb gépeknek !
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62.