/ Fórumok /

Repülőnapok

Minden ami repülőnap... :D
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61.
snus 260519 2007. augusztus 13. 14:42
Válasz erre
G-cart!
Kösz a felhomályosítást!
Üdv:

Andris
Dexi 260518 2007. augusztus 13. 14:38
Válasz erre
Akkor bocs, az utolsora gondoltam. De lenyegtelen, ki tudja mikor lesz egy ujabb SIAD-hoz hasonlo "buli" ujra nalunk...
Vagyishogy az egyik szlovak ker. TV-ben beszelt a szlovak vedelmi min. egyenesen a kecskemeti repnaprol, (oda repult egy L-410-sel pozsonybol) hogy 2 even belul nalunk is lesz valami hasonlo "action", haaat nem volna rossz!
Tophatters 260517 2007. augusztus 13. 14:33
Válasz erre
Dexi 260516 2007. augusztus 13. 13:51
Válasz erre
Hat nekem igy elnezve a hozzaszolasokat csak egy dolog jut az eszembe, hogy miert nem mentem. Otthon nezni interneten a kozvetitest nem volt az igazi. Lehet hogy voltak hianyossagai a repnapnak, meg johetett volna ez meg az, de itt egy valami a fontos, VOLT egyatalan. Nalunk a 2002-es pozsonyi SIAD-dal valami felbe szakadt es felek tole hogy veget is ert. Kecskemeten legalabb valamit osszehoztak a rendezok. Ez egy olyan dolog mint egy makett kiallitas/verseny. Mindig lesznek olyanok akiknek valami nem fog tetszeni. En szemely szerint azert jarok ilyen akciokra mert szeretem es elvezem.
lucky 260515 2007. augusztus 13. 13:51
Válasz erre
Az 5-s képen mi van Bomb kezében?!
Ja persze, sört nem volt szabad bevinni...
xcraft 260513 2007. augusztus 13. 12:57
Válasz erre
Látszik, hogy régi csillagmotoros vagy a szakmában... :)
Én az 1992-es taszári belépőt őrzöm, (91-ben még csattogós lepkét toltam) :) az már sokkal szebb formatervezést kapott, látható a fejlődés. Ha jól emkkszem rajta van Cápa Péter.
Csapo 260512 2007. augusztus 13. 12:28
Válasz erre
Ja és még valami.
A nyitókép alatt az elöttünk lévő fiatal pár egyébként igen dekoratív hölgytagja éppen úgy gondolta hogy hosszú nadrágját átváltja egy rövidebbre, mindezt igen erotikus mozgások közepette, szép lassan, egy falatka fehér tangabugyi kiséretében. A helikopterek meg csak jöttek, egyre csak közelettek, ideje lenne már felnézni az égre, mégiscsak repnapra jöttünk... Ezúton kérek elnézést a helcsik pilótáitól, de hát emberek vagyunk. No bár a görögök corsairja nem volt itt, meg egy csomó más látványosság sem, de én ezek után mégse panaszkodhatok a felhozatalra. Külföldön ilyet nem láttam (legalábbis repnapon nem), igaz ott volt corsair meg F-15...
Üdv. Csapó Ferenc
ChevyG 260511 2007. augusztus 13. 12:25
Válasz erre
Sziasztok!
Volt a Li-2-esen kívül más IIVh-ás madár is?
üdv!
bav 260509 2007. augusztus 13. 12:17
Válasz erre
Kecskeméti Repülőnap 2007. 014
Kecskeméti Repülő...
Kecskeméti Repülőnap 2007. 029
Kecskeméti Repülő...
Kecskeméti Repülőnap 2007. 056
Kecskeméti Repülő...
Kecskeméti Repülőnap 2007. 068
Kecskeméti Repülő...
Kecskeméti Repülőnap 2007. 094
Kecskeméti Repülő...
Kecskeméti Repülőnap 2007. 077
Kecskeméti Repülő...
Kecskeméti Repülőnap 2007. 115
Kecskeméti Repülő...
Kecskeméti Repülőnap 2007. 120
Kecskeméti Repülő...
Kecskeméti Repülőnap 2007. 122
Kecskeméti Repülő...
Kecskeméti Repülőnap 2007. 171
Kecskeméti Repülő...
Kecskeméti Repülőnap 2007. 181
Kecskeméti Repülő...
Kecskeméti Repülőnap 2007. 187
Kecskeméti Repülő...
Kecskeméti Repülőnap 2007. 191
Kecskeméti Repülő...
Kecskeméti Repülőnap 2007. 197
Kecskeméti Repülő...

Egy-két kép a repülőnapról.
bav 260508 2007. augusztus 13. 11:06
Válasz erre
Sziasztok

Én tegnap voltam kint a repülőnapon, törött lábbal, mankóval, igaz rongyá áztam de megérte. Sajnos nem tudtam mindent végignézni mert igy is eléggé elfáradtam. Eddig mindegyik kecskeméti repülőnapon ott voltam, és ha ezeket a gépeket 10, 20, 100-szor is nézem meg, akkor sem lehet megunni. Köszönötemet szeretném nyilvánitani a szervezők felé, és a segitőkész embereknek amit nyujtotak felém.

Üdvözlettel: Ódor Balázs
Highlander 260507 2007. augusztus 13. 10:33
Válasz erre
Állítólag gondolkodnak erősen rajta, hogy jövőre is megrendezzék, mégiscsak 2008-ban lenne 70 éves a Magyar Légierő.
Csapo 260506 2007. augusztus 13. 10:12
Válasz erre
Urak
Elösszőr is köszönetet kéne mondanuk, és mondok is, a szervezőknek, résztvevőknek akik mindenüket beleadták hogy ez a repnap létrejöjjön. Volt szerencsém igen sok repnapot végignézni a Taszáriaktól (azért az egy egy másik, eufratikus világ volt) a külföldiekig. Az egyik legfonossabb dolognak azt tartom hogy balesetmentesen lezajlott, (Pozsonyban láttam amint odaverte magát a Hawk, szívessen kihagytam volna, három gyereke volt az angol pilótának) szerintem talán ez a leglényegessebb. Emlékezzetek vissza a Pápai Mig-23 katasztrófájára amikor a repülés ünnepének inuló nyilt napból félelem, gyomorgörcs, és torokszorító rossz érzés lett egy pillanat alatt.
Más. Az hogy kik jöttek el, attól függ hogy a HM vezetése annó hogyan reagált mások meghívásaira. Gyakorlatilag az évek óta fogyatkozó külföldi létszámból lehet következtetni a vezérkarunk reakcióira...Pedig volt egy elég feltünő, egyedi festésű zümink, amit viszonylag olcsón lehetett volna külföldön szerepeltetni, de a szereplések helyett át lett gyorsan festve számomra érthetetlen okokból...Voltak bemutató pilótáink, európa számolt velünk, és igényt is tartott volna ránk. Hogy ez mennyire fért bele a költségvetésbe abba nem látok bele. De az is igaz hogy a nagy többségnek mindegy mi repül csak hangos legyen, az már izgalmas dolog. Ez van, ez mindenhol így működik, a nézök 90%-a nem ismeri a gépeket, nekik mindegy hogy mi jön el, nincs hiányérzetük, és ez így van jól. Mi meg a maradék 10%, ha akarunk valamit elindulunk a környező országokba. Az hogy az Osztrákoknál a Red Bull igyenes belépésel ötször ennyi géppel rendezte meg, hááát (sajnos)az is egy más világ. Attól még nagyon sokan, nagyon sokat tettek azért hogy a magyar létre jöjjön. Persze biztosan páran bele is szartak rendesen, olyanok akik felülről nézve a dolgokat (ha nézték egyáltalán), sokat tehettek volna a rendezvény még szinvonalasabbá tételén. Sőt lesznek közüllük olyanok akik most előállnak hogy lám milyen jó repnapot szerveztünk, és tetszelegnek a dicsfényben. De ilyen is van mindenhol a világon, sőt a Boros-Bocskor jelenség is létezi külföldön is, ami szerintem se odavaló lett volna. Azt meg hogy a Grippenek géppáronkénti alacsony, nagy sebességű utánégetős áthúzása következik, és be kellene fogni a gyerekek fülét régebben nem volt ilyen gond, a bemondó jó előre időben jelezte. Mint gyakorló apuka néztem szét utána, csak a környezetemben 20-30 sírógörcsöt kapó gyerek között. Úgyhogy a szülők nevében innen is üdvözlöm XY bemondó urat. De ahogy Pető István dandártábornok a reptér parancsnoka sok-sok éves repülőmúltal, és sok-sok pilótatárs elvesztésével a háta mögött frappánsan megfogalmazta, a lényeg az hogy este lefekvéskor ágy ne maradjon üressen. Szembe jött, így megnéztem az arcát szombaton a bemutató közben, szerintem nagyobb feszültség volt rajta mintha egykoron Pápán leállt volna a Mig-21-ese hajtóműve...
Igaz, jobb is, hogy Ő meg nem látta az én arcomat amikor beléptem ezredikként a megtelt Toy-Toy véccébe...
Üdvözlettel: Csapó Ferenc
Gébics 260505 2007. augusztus 13. 10:07
Válasz erre
IMG_0422
IMG_0422

Sziasztok!
Erre a képre vagyok a legbüszkébb.Nem valami éles,de legalább elkaptam a pillanatot.
molnibalage 260503 2007. augusztus 13. 09:50
Válasz erre
A MIG-15-öst én is kegyetlenül várom. Me-109-est nem tudom honnan lehetne hozatni és még arra is megkérni, hogy fesse át a gépet '44-es Puma festésre. Pedig jó lenne. Jöhetne Mustang is La-5 is. Tudtommal van röpképes az utóbbiból is. A B-17 sem lenne rossz, de ez már az álomkategória.
Podva 260501 2007. augusztus 13. 09:31
Válasz erre
Hi

Nekem is nagyon tetszene egy jó kis multidézős jubileumi repnap (fókuszban a 70 éves légierővel) Már látom az albát korabeli magyartarka festéssel, fehérkeresztes felségjellel. (bár bizonyos vezető körökben biztos verné a biztit, és turul, meg árpádsáv kategóriába tartozna...) Beleborzongok, ha arra gondolok, hogy egy ideiglenesen pumafejes messzer, vagy a goldtimer Li-2-ese, és addigra várhatóan elkészülő mig-15-e elhúzna a beton fölöt... az nem lenne semmi tisztelt barátaim.

Üdv Podva
Toth_Gabor 260500 2007. augusztus 13. 09:23
Válasz erre
Nem találtam viszont a makettezős sátrat. Makettárust is csak 1-2 Italerit árusító alkalmi eladót találtam...
A különleges festésű magyar gépekről tudott valaki jó minőségű fotót csinálni? Esetleg mélben szívesen fogadnám. :-)
Az AWACS-ról még annyit, hogy a VIP hangárból is alapvetően a magyar személyzet hozzátartozói, illetve a magas rangúak és hozzátartozóik jutottak el. Igaz, ők fel is mehettek a gépre.
Propellerfanatic 260499 2007. augusztus 13. 09:20
Válasz erre
P1000467
P1000467
P1000468
P1000468

Halihó!

Emlék.

Sokan még csak a csattogós lepkét tolták. :))
Tophatters 260498 2007. augusztus 13. 08:55
Válasz erre
DSCF6865
DSCF6865
DSCF7000
DSCF7000
DSCF7020
DSCF7020
DSCF7098
DSCF7098
DSCF7175
DSCF7175
DSCF6763
DSCF6763
DSCF6831
DSCF6831
Koninklijke Luchtmacht

Ez nagyon tetszett :DD
Koninklijke...

Néhány kép tőlem is:

Nekem nagyon tetszett, jó lenne ha lenne jövőre is.
Bombraider 260497 2007. augusztus 13. 08:42
Válasz erre
S3600150

jézusom,hát ez meg kii??
S3600150
S3600153

Ernőnek tűzoltó
S3600153
S3600173

APAkocsi gerjesztett...végre körbe tudtam egyet fényképezni
S3600173
S3600195

Hmmm..ma már 2xra áztam el...és még söröm sincs:)
S3600195
S3600207

Haverok,Alba,Fanta
S3600207
S3600212

Ezaaaaz,megint esik! by:nagyseggűPeti
S3600212
S3600213

Van olyan ember,aki a Mig-29 műrepülése közben is képes aludni
S3600213
S3600215

Gabinak...Kiss-Ceglédi csapat kamionja,autója
S3600215
S3600191

nyitókép
S3600191
S3600194

nyitókép2
S3600194
S3600196

nyitókép3
S3600196
S3600196

nyitókép3
S3600196
S3600214

Mig-29 műrepül /Peti közben alszik/
S3600214

Sziasztok!
Tegnap fél11re értem haza,nem volt már sok erőm írni:)
Szerintem jól döntöttünk,hogy vasárnap mentünk,mert igaz,hogy 3x gatyáig áztunk délelőtt,de 1óra után kiderült teljesen az idő,és mindenki le tudta repülni a teljes programot,nem a butítottat. Hangulat az megint csillagos5ös volt(a GémegazeM megint összeállt:D),találkoztam sok rég nem látott baráttal,szóval teljesen jó volt.
Pár kép...:)

üdv:bomb
Propellerfanatic 260496 2007. augusztus 13. 08:04
Válasz erre
1
1
2
2
3
3
4
4
5
5
6
6
7
7
8
8
9
9
10
10
11
11

Halihó!

1: Bomb által felfedezett, konkrétumokat tartalmazó, rejtélyes tábla.
2: Miután Bomb kiröhögte a táblát, bezárták egy rács mögé, és innét kellett végignéznie a repnapot.
3-4: Mivel eláztunk, megnéztük a maketteseket, és M. Károlyt. (Magasztos Károly)
5. Bomb rosszban sántikál.
6-8: A mentőhelikopteresek idegesítése. Elég jól bírták.
9-10: F-18, és F-16. Legalábbis én célba vettem őket. :)
11: A végére szép napos idő lett, és vidáman tolták a csíkok a repülőket.

Szóval jó volt!
molnibalage 260495 2007. augusztus 12. 23:03
Válasz erre
Az óránként 15 millió nagyon fura érték, a Grpient azzal reklámozták a svédek, hogy óránként 3000-3500 dollárból lehet majd üzemeltetni... Valaki megint nagyot hazudott vagy itt vagy ott.

Puffyn megintcsak ismételni tudom magam, nem a műszakikakkal van a gond és nem azt írtam hogy rossz volt, hanemhogy gyengébb az eddigiekhez képest. Komolyan mondom itt SENKI nem figyel arra amit írok? Mellesleg talán ha küzdenénk legalább egy kicsit, akkor talán váltzona a helyzet. A gond az, hogy a NATO-ben nem nagyon vesznek már minket túl komolyan, ezen csak úgy lehetne változtatni, ha annyit költenénk a honvédelemre amit elvárnak tőlünk és nem mindenfélével túlvállalni magunkat és szétfolyatni a forrásokat.

Mivel NATO tagok vagyunk megoldhatnánk, hogy hol mi hol a csehek vinnének Gripent külföldre és akkor ide és ode is jönne talán gép. A lengyel-magyar barátság is úgy látom már a múlté, már ebből sem tudunk profitálni. Némi együttműködés kéne, ha már egyazon szövetségben vagyunk. Vagy nem? Az Alba repült órája nagyságrenddel olcsóbb és ilyen festéssel nyugodtan mehet kintre is.

A felső vezetés részéről 0 kezdeményezést és fantázit látok, vegyétek már észre nekem nem azokkal van bajom akik a legvégén vannak a láncnak. A műszakiak és rendezők és a többi "kishal" (most jobb szó nem jut eszembe) megteszik amire csak képesek és ez igen dícséretes. Ez olyan mint a katonai kiképzés. A katonától akkor várhatok el jó teljesítményt, ha megefelelő kiképzést kap. Aki nem tudta, hogy juthatok el az E-3-hoz nem hibás, mert a feljebbvalói nem gondoskodtak arról, hogy Ő tudja és esetleg más is! Ez szervezési probléma és az a fura, hogy a buszos szállítást csillagos 5-ös szinten megszervezték (mint írtam is) , annyi idő alatt felértünk Bp-re, mint legutóbb kiértünk a parkolóból! Fura ez a kettősség.
Cébés 260494 2007. augusztus 12. 22:41
Válasz erre
üdv!

Mondhatom kellemesen csalódtam.A délelőtti/utáni eső miatt kicsit csúszó program az előzetes rémhírek ellenére egyáltalán nem volt rossz.Úgy vettem észre hogy a szervezők igyekeztek úgy oldani az eső okozta feszültséget hogy aránylag elég sűrűn dübörögjön odafenn egy vadászgép.Nem voltak unalmas hosszú percek.Nagyon tetszett a 6 Gripen felszállása,pláne,hogy a 30-ast egy barátom vezette.Minden elismerésem a pilótáké és a műszakiaké!

Cébés
Zebi 260493 2007. augusztus 12. 22:40
Válasz erre
Nem csak az óránként 15 millió forint a korlátozó tényező. Arra is gondolni kell, hogy a szerződés szerint 10 év alatt max 16800 órát lehet beletenni a Gripenekbe, ez évente átlagosan 1680 óra. Lehet számolgatni hogy ez mire elég, főleg ha még bemutatókra is akarnának járni. Ja, meg légi-utántöltést gyakorolni, ami vicc-kategória a repült órák, és a magyar tankerek számát figyelembe véve.
Ehhez hozzájárul az, hogy ha jól tudom nem (csak) "öregek" repülik az új típust, akik elvegetálhatnak minimális repült órával a régi tudásukból.
Tehát örüljünk, ha tudnak repülni.
Puffyn 260492 2007. augusztus 12. 22:09
Válasz erre
Sziasztok!

Rittal! Köszönöm hogy megemlítetted a műszakiakat is mert mint aktív résztvevője (rep.műszakiként) a repnapnak nem volt egyszerű dolog hogy minden rendben menjen!
Arról meg hogy milyen gépek tudnak eljönni a repnapra sokszor az dönt hogy a mieink hova tudnak - akarnak - elmenni viszonzás gyanánt.Pl. idén Dánia, Belgium, Szlovénia.

Molnibalage!!
Ha ennyire sz*r volt a repnap akkor legközelebb nem kell eljönni!! Ilyen egyszerü!!
Nekünk magyaroknak ez van és kész!

Üdv!
Toth_Gabor 260490 2007. augusztus 12. 22:06
Válasz erre
Hali!

Én nem szólhatok sokat a szervezők munkájával, a látogatók panaszaival kapcsolatban, mert sikerült VIP jegyhez jutnunk. Ugyan ez biztosít egy kevés előjogot (jobb közlekedés, parkoló a hangár megett, kaja ) de azért sz*rrá áztunk mire a statikustól visszabandukoltunk.
Tulajdonképpen egy dologgal kapcsolatban nem jutottam dülőre: ha felemeltek 6 gripent, 2 29-est, és 2 albát a nyitóképhez, miért percnyi különbséggel húztak át? Azt hittem, lesz egy áthúzás úgy, hogy egy nagy köteléket alkotva, egyszerre fotózhatóak lesznek.
Tudom, a szoros kötelékhez kell a rep. óra, minősítés, stb. De a lazához nem hiszem, hogy lehetetlen lett volna. Ahogy a bennfentes hangárban polemizáltak egyesek, a Gripenen 1 óra 15 millió forint. (bérlet része, keró, munkaóra, kiképzés, adminisztráció stb) Nem tudom, igaz-e, de lehet számolni,a repnap csak Gripen fronton mennyibe "fájt"...
Nem számítva a felkészülést, gyakorlást, amit biztos a kiképzés kárára lehetett csak kigazdálkodni...
A felhozatal problémáját már többen megfogalmazták: itt vadászgépet lehet, hogy évtizedekig senki sem fog eladni! A mi pilótáink sem juthatnak el külföldre szerepelni. Most itt volt majd két század angol, de egy lufit se küldtek fel. Amikor láttam a magyar miget Cottesmore-ban elhozni a trófeát - 100 méteres felhőalap ellenére - volt angol bemutató "Kecsón" is.
A szervezéssel kapcsolatban csak egy gond volt: az AWACS. Mi a VIP területről sem jutottunk el oda, pedig 1,5 órát vártunk az ígért buszra. (ott állt az orrunk előtt) Az minket felvenni, ehelyett a mindenről jól informált "szekuriti" tájékoztatása ellenére elment felvenni néhány "szerencsést" a nyílt részről. Ha tudtuk volna, ott álltuk volna ki a sorunkat, ahol a mindenki más. Kár, hogy a gép egyáltalán nem volt látható, fotózható.
Azt nem értem, hogy ennyi év után sincs több állóhely nagy gépeknek? Ez mindig probléma volt a reptéren, és sok-sok éve nem voltam úgy bent, hogy láthattam volna az apron és gurulóút változásokat. Aki bejáratos, mit tud erről?
Én "hardcore" katonai repülőnap látogató vagyok igen behatárolt "büdzsével" ami azt jelenti, hogy évek óta nekem Kecskemét jelenti az egyetlen lehetőséget. Pusztán e miatt mindig el fogok menni! A többit sajnos el kell fogadni.
Van egy olyan érzésem, hogy a résztvevők nem "pénzért" jöttek, hanem "összetarttásból" (a csehektől se vettünk ALCA-t, pedig jó lenne az Albák helyett!) szemben a világjáró "ruszkikkal" akik pénzért bármit. (ahogy sikerül :-) )
Nekem is hiányzik a Szu-27, F-15, Eurofighter, Rafale, de talán egyszer...

Üdv,
T.G.
rittal 260489 2007. augusztus 12. 21:56
Válasz erre
Sziasztok!

Sajnos nem tudtam az idei repnapra kimenni és az E-3A és Alpha Jet miatt nagyon „fáj a szivem” Ha valakinek vannak részlet fotói kérem, hogy ossza meg!

Az alanti vitához annyi megjegyzést tehessek, hogy minden tisztelet és köszönet a pilótáknak és véletlenül se feledjük a kiszolgáló műszakiakat se!! Akik a háttérben állandó kemény munkával küzdenek, hogy „flottul” (eseménymentesen) menjenek dolgok (bocsi, egykor RT-s voltam:)

Annyit viszont érdemes tudni, hogy vannak unfair dolgok: amig Kkmét-en güriznek hogy simán lemenjen minden, addig az MH VK –ban vannak „tányérsapkások” akik évközben nagyívben tojnak az egészre. Merthogy a vendégeknél is, a repnapokon való szereplés költséges buli, minden országban fix éves keret van rá, de általában szivességi alapon történik, tehát eljönnek, ha hozzájuk is küldünk ki egy team-et. (A Gripen vásárlás elötti marketing az más tészta) Az elején még úgy-ahogy ment is a kölcsönös vendégeskedés, de mostanség a MH-nál (vagy a HM-nél) csak az igérgetések mennek, de gépek, pilóták nem. És való igaz a kezdeti reklámokban olyan vendégek (tipusok, csoportok) is fel voltak tüntetve akikröl akkor egyértelmüen tudtuk: formálisan meghívtuk, de nem fognak jönni.. :(

Sajnos ez a hozzá állás, az igérketés, szönyeg alá söprés, elkenés a MH-nál (is) komoly probléma és sajnos semmi jele a válozásnak. A számtalan be nem tartott igéret miatt a brittek már a NATO-ból akarnak kirakni minket...
Alkalmanként szerencsém és lehetöségem van a közös NATO hadgyakorlatok adatainak utóelemzésén dolgozni és mindezt nem a magyar fél oldaláról. Aztán meg olvasom az AS –ben hogy már megint mennyire... és hű, de nagyon... (hej Sztálin elvtárs hát te élsz?) közben meg elsírom magam.. mert az nem lehet elmondani –fórumokan sem, sajtóban leírni meg pláne nem, hogy a fiúk tényleg jók (tényleg!) de siralmasan kevés a rep. idő –jó ezt megpendítik- és ugyanilyen mély „szintű” illetmény is, a vk-ban a fejeseket mennyire nem érdekli a személyi állomány, néha katasztrófális a technika állapota, csak a műszakiak bűvészmutatványainak köszönhető a rep képesség és fent masszívan senki nem tesz semmmit stb. stb.

Bocs a hosszúságért, csak a sok göz... :))

Aki teheti igenis menjen Kecskemétre jövőre is, aki ennél is többre teheti, az menjen el még külhoni repnapra is, mert nincs szebb muzsika a forszázs döbörgésénél!
G-cart 260488 2007. augusztus 12. 21:48
Válasz erre
A légcsavaros gép egy SOKO J-20 Kraguj volt. 30 darab készült összesen. A mezőgazdasági használat valóban nem igaz, kimondottan COIN feladatokra tervezték. Valszeg csak a formája alapján hírtelen "összemostam" a dromedárral.
Üdv: G'
Gébics 260487 2007. augusztus 12. 21:47
Válasz erre
Sziasztok!
Nagyon kérlek titeket,hogy hagyjátok abba!Elolvastam a hozzászólásokat tegnap óta,és ez már sok.Nem értetek egyet a szervezést,megvalósítást illetően,még egymásnak is ugrotok (pl. táblák miatt)!!Ahelyett,hogy vitatkoznátok egymással,rájöhetnétek:MINDEGYIKÖTÖK SZERETI A REPÜLŐKET ÉS A TECHNIKÁT,A MŰSZAKI DOLGOKAT,ÉS EZ TART ÖSSZE BENNETEKET,NEM PEDIG ELVÁLASZT!!Sokat gondolkodtam,hogy hozzászóljak-e a vitátokhoz,de úgy éreztem muszály.Kössetek békét,fogadjátok el,hogy néhányotoknak ez a program,szervezés kevés volt,másnak meg elég.Virtuálisan fogjatok kezet.
Előre is köszönöm!
Buza Gábor Attila
vityazi 260486 2007. augusztus 12. 21:42
Válasz erre
molnibalage:

A mirage f1 és az usaf f-15 is statik lesz Brnoban. Ha a bemutató csapatok menetrendje érdekel nézz szét az airshow.extra.hu-n.

Az AWACS rengeteg késett pénteken valszeg azért került oda ahova. (este 7kor jött meg, addigra már minden statikot betoltak a helyére valszeg)
Archy 260485 2007. augusztus 12. 21:39
Válasz erre
haggyátok már abba, nem lesz jobb, ha egymást győzköditek. ez a fórum azért van, hogy elmondjuk a véleményünket, és beszélgessünk a repnapról. Aszem ezt mindenki megette, nagyjából látszik kinek mi teccet, és mi nem. a beszélgetés kezdett ezen túllépni, és végre visszazökkeni az eredeti, nyugodalmas mederbe. Szal légyszíves lépjetek rajta túl ti is, és beszélgessünk olyanokról, mint pl a pénteki spotterkedés. Mert ha valóban repült pénteken a harrier, akkor mindenképpen érdemes kimeni pénteken is. Meg hát akkor garantátlan látsz minden gépet a levegőben is :)
molnibalage 260484 2007. augusztus 12. 21:34
Válasz erre
"az "én csípőből háromszor jobbat csinálnék"

Öcsém itt senki nem tud olvasni? Én nem a kevés repülő miatt siránkozok főleg hanem azokon hináyosságokon amiket "csípőből" meg lehetne szüntetni. Pl. egy eligazítás az ÖSSZES rendezőnek, hogy MINDENKI tudjon legalább egy kicsit segíteni, ha akarok valamit, táblák és info-k hiánya a helyszínen. Fura mindenki beszól, hogy kritizálok, de a jó pontjaimmal amiket említek nem erősítitek meg hogy akkor most tényleg jó volt -e az vagy sem, tehát ti is csak a "flémeltek", csak nem raktam kéne, mert NEM én szervetem...

Mellesleg pénz kérdés kapcsán. Hát akkor becsülgessünk. A forrásokban amiket olvastam az elmúlt években a MIG-29-nél kb. 10-16 ezer dolláros repült órát emlegettek. Akkor legyen modjuk az F-15C-nél vagy E-nél kb. 15 minden apróság és egyéb miatt ami miatt idejönne és repülne 2x10 percet és idejönne valahonnan. Ez lenne kb. 100 ezer dollár. Ez kb. 20 millió forint. Ebből itt lenne egy olyan gép ami itthon igazi ritkaság, ha repül! Akkor ez mennyiben emelné meg a jegyárakat? A 700 milliós költségvetés lenne 720. Ez hány százalék is? Kb. 2% ! Na ettől nem menne fel nagyon a jegyár, de akkor még hívjunk még 2-3 ilyen fizetős gépet ritka gépet és akkor én 5-8 ropit is kipengetnék, ha ilyeneket láthatnék repülni és, ha láthatnám statikuson is! Persze ez csak elmélkedés. Na ennyit a pénzkérdésről.

Mibe került volna kinyomtatni kb. 40 db A0-ás térképet és kirakni? Hát nem millókba...
halaci 260483 2007. augusztus 12. 20:57
Válasz erre
Nem szeretném a flamet éleszteni, de úgy érzem molnibalage, hogy több szempontból sincs igazad.

"...agyonreklámozták és dicsőítették ELŐRE az egészet, hogy fúúú ez mekkora repnap lesz, mikor ELŐRE látszott, hogy ez nem lesz olyan". Először is, a program régóta elérhető volt - a nete legalábbis -, tehát tudható volt, hogy maximum mi lesz. Ha ez kevés, akkor valóban nem kell elmenni. A reklámban pedig ugye te sem gondolod, hogy olyanokat fognak mondani, hogy "ugyan sokkal kevesebb látnivaló lesz, mint x éve, de azért jöjjenek el"!

"... nem pénz kérdése." Tévedsz. Amit reklamálsz, a térképtől az F-15-ig, az mind pénzkérdés. A repülőnap egy drága buli, a katonai még drágább, ráadásul egy olyan honvédségnél, aminél a fejlesztések is folyamatos leépítést jelentenek, egy ilyen rendezvénynek már a léte is öröm.

Ez nem azt jelenti, hogy minden tökéletes volt (mivel én csak a neten néztem, nem is tudom megítélni), de ez az "én csípőből háromszor jobbat csinálnék" hozzáállás távol áll az ú.n. építő kritikától. Egyébként szerintem a szervezők örömmel veszik, ha jelentkezel náluk és felajánlod segítségedet a jövő évi rendezvényhez. A tapasztalatom szerint minden ilyen rendezvényhez számtalan megszállott lelkesedése kell, akik a kulimunkát végzik a háttérben, sokszor ingyen, sokszor csak névleges költségtérítésért. Be lehet szállni és segíteni jobbá tenni, az adott eszközökkel.
Elektrolakatos 260482 2007. augusztus 12. 20:29
Válasz erre
zsolesz 260481 2007. augusztus 12. 20:01
Válasz erre
A kifutó eleje kb 100-150 m-re van a drótkerítéstől,pénteken rengetegen voltak kinn,több százan,ráadásul onnan belátni az egész repteret.
Amúgy ha repülés van hétköznap,oda szoktak kijárni,kis túlzással már a fákat súrolják a leszálló gépek.
Régebben amúgy stabilan megvoltak a repülési napok,nyáron éjszakába nyúlóan,mostanában nagyon rapszodikus.
Archy 260477 2007. augusztus 12. 19:29
Válasz erre
Az tök jó. Ez pénteken milyen időben volt? Délután? mert akkor érdemes lenne legközelebb már pénteken lemenni, nézni valami szállást, és délután kimenni a kifutó végébe.
zsolesz 260476 2007. augusztus 12. 19:21
Válasz erre
Volt egy kis időm pénteken,kiszaladtam a kifutó végéhez/spotterhely/.
Akkor érkeztek a Galebek,a Mig-21,ami hatalmas élmány volt számomra,meg a spanyolok nagy propelleres gépe,meg vagy egy tucat másik gép.
Más.
Szomorú idők lesznek,amikor végleg eltűnnek a Migek,lezárul egy korszak.
Amúgy is Grippen-ellenes vagyok,meg minden eurokonform számítógép-tervezésű műanyag tucat-ellenző...
Éljenek a régi nagyvasak!
snus 260475 2007. augusztus 12. 19:16
Válasz erre
Rumcájsz, Archy!
Mindkettőtöknek köszönöm az infót!
Üdv:

Andris
molnibalage 260474 2007. augusztus 12. 19:02
Válasz erre
A Gripen vásárlásról 2001-ben döntöttek...
Rumcájsz 260473 2007. augusztus 12. 18:21
Válasz erre
Eredeti tipusjelzése Soko P-2 Kraguj, de lehet,hogy ez már valami továbbfejlesztés vagy tipusvariáns, a 60-as évek második felében kezdték gyártani.Az akkori hirek/ti-
pusismertetők nem úgy emlitik,hogy kukacbombázó-átalakitás lenne, hanem célzatosan kifejlesztett tipusról irnak.
Podva 260471 2007. augusztus 12. 18:15
Válasz erre
Életemben 4x voltam Kecskeméten, ebből kétszer gyerekként, de most simán odataláltam, egy szimpla bezinkuti térkép alapján.
Az hozzá tartozik a történtekhez, hogy 4 évvel ezelőtt még nem dőlt el a Grippen vásárlás, ezért mindenki úgy igyekezett benyalni nekünk ahogyan csak bírt. Úgy könnyű volt különleges gépeket idehozni, hogy hogy az egész európa a kegyeinket kereste. De ez a vonat már elment. Annak ellenére nagyon szívonalas Show-t kaptunk, hogy magyar gépeket nemigen lehet látni külföldi repnapokon, így viszonzás képp se tolong senki. Amit a szervezők megtettek az szerintem a maximum volt. Köszönet jár érte! Nagyon sok hívet szereztek a repülésnek

Fodi meg nem idős, de Pilotka az,(bocsi) ez is mutatja, hogy a kor itt indiferens tényező
Podva
Archy 260470 2007. augusztus 12. 18:08
Válasz erre
a típusát Gcart tudná neked megmondani, mejd biztos meg is teszi. Nekem azt mondta, hogy valami mezőgazdasági gép, egy "kicsit" átalakítva, bombákat, nem irányított hordozhat.
snus 260469 2007. augusztus 12. 17:49
Válasz erre
Sziasztok!

Meg tudja mondani valaki a statikus soron a Galeb mellett kiállított légcsavaros szerb felségjelü gép típusát?

Üdv:

Andris
Csillagvadász 260466 2007. augusztus 12. 17:32
Válasz erre
A jó link...bocsi...
kep.tar.hu/kallair/50514935
CSV
Csillagvadász 260465 2007. augusztus 12. 17:31
Válasz erre
Hmmm..
Namindegy,üdv Urak!
Voltam, ma, sz***á áztam, de mégis végigvigyorogtam az egészet, élveztem, a hiányosságok nem tüntek fel, de biztos úgyvan:) Túlzottan lekötöttek a gépek:)))
Fotók alább:
kep.tar.hu/tar/galeriaim/50514935
Vééégre közel kerültem a Phantomhoz egy kedves német pilótának köszönhetően. Pedig szinte az összes alkalommal ott voltam, de ilyen közel még soha:D
Most hullafáradt (1 percet sem ültem), sajnos korán le kellett lépni, de megérte elmenni:)
Éljenek a repülő szerkezetek:)
CSV
kocka 260464 2007. augusztus 12. 17:26
Válasz erre
Hali!
Nem kívánok belefolyni ebbe az egészbe, nem is ohajtok senkit se megbántani, de ezt most fejezzétek be.Én se láttalak még molni, de ha most kezdesz el majd forumozni stb... talán nem kellene az idősebbeknek beszólni és heccelni őket,mert nem ez a leghatásosabb belépő az oldalra.
Akinek tetszett annak tetszett akinek nem annak meg nem. Kész ennyi.
Ha pedig valakinek problémája van valakivel azt magánba intézze.
Kb. ennyi senkit sem akartam megbántani de nekem ez már sok volt amit ide irtatok.
Zárjátok le ezt az egészet aztán irány festeni.
Üdv:kocka
hofi 260461 2007. augusztus 12. 16:32
Válasz erre
No. Szerintem max. 1 millió ember van a több, mint 6 milliárdból, aki látott repülni DC-6B-t.
Kb. még vagy 10 millióan láttak helikoptertől loopingot. A metszethalmaz kb. 700 ezer ember. Aki a tegnapi napot végignézte, az már közéjük tartozik. Max. négyezerért. 10 sörért a Zöld Pardonban. Persze, mér' nem jött a Millenium Falcon, meg a 7fejű sárkány...
Ja, és még valami:
MINDEN repülőnapon MINDEN pilóta úgy száll föl az átlagos repülésnél sokkal veszélyesebb bemutatójára, hogy arra készül: Ha kell, inkább meghal, minthogy ránk ejtse a gépet (volt is rá példa, nem is egyszer). A minimum a tisztelet, ha már "köszönömre" nem fussa.
Tophatters 260459 2007. augusztus 12. 14:39
Válasz erre
Nem tudom ki hogy van vele, de nekem nagyon tetszett tegnap a repnap, jó bemutatók voltak, talán csak a Baby Blue volt egy kissé gyenge. Viszont kedvenceim közé bekerült a Hornet (tavaly is láttam, de azóta nagyon sokat fejlődött) valamint a Chinook helikopter, ami előtt egész nap voltunk :)
molnibalage 260457 2007. augusztus 12. 14:15
Válasz erre
Na ez a tipikus magyar válasz. "Csináljatok jobbat". Hát részben tudnék és az elődök tudtak is...

EGYETLEN egy térképet vagy információs táblát sem talátam, hogyan juthattam volna az E-3-ashoz és a szerbezők sem tudták megmondani. Térképet sem láttam egyet sem, a régi repnapon annyi volt, hogy mire kimentem már fejből tudtam mi hol parkol és mibe lehet bemászni. Ez NEM pénz kérdése ez butaság, miért nem gondolt erre senki. Ha ezeket kerseni kell az már baj, ezeket olyan sűrűn kell kitenni, hogy NE lehessen mellettük elmenni. Ez nekem hiányzott.
Podva 260456 2007. augusztus 12. 14:05
Válasz erre
Az oda látogató emberek közül 10-ből 9-nek fogalma sincs mi a különbség az F-16 meg a Grippen között. Amit látnak az lenyűgözi a közönség nagyrészét. Az a család akivel tegnap voltunk, azok azt mondták, hogy legszivesebben ma is elmennének, annyira tetszett nekik. A két éves lányomat úgy kellett elráncigálni, pedig a legvégén jöttünk el. Én is ma egész idő alatt a közvetítést, ill. az ismétlést nézem.
A színvonalra nem lehet panasz, de akinek nem tetszett az legközeleb majd nem megy... Senkinek nem fognak hiányozni.
Üdv Podva
Miggyuri 260454 2007. augusztus 12. 13:48
Válasz erre
Tegnap voltam a csapat egy részével. Tetszett. Látszott a ygaerekeken, hogy megcsapta őket valami, amit csak igazi - nem hangszóróból kiszűrődő - hajtóműzaj adhat, amiko az ember alatt a föld is remeg egy-egy áthúzásnál. Magam részéről köszönöm, hogy láthattam! Köszönte mindenkinek, aki ezt lehetővé tette. Még valami. A műsor programterve, hár jó ideje a neten is fenn volt. Mit csodálkoztok?
Miggyuri (Mit fikáztok, ha esetleg ez sem lesz?)
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61.