/ Fórumok /

Makett újdonságok

Itt lehet tudatni, ha egy új makett megjelenik
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286.
Gaspi0118 553694 2014. február 12. 13:00
Válasz erre
Csak azért mert Hasegawa, még nem biztos, hogy jó is! Ha ez a régi szerszámmal készült, akkor komoly problémák vannak vele! Nekem az Italeri készlete van meg, egy halom kiegészítővel és így sem kerül ennyibe. Persze ki-ki döntse el megéri-e!
alexkidd 553673 2014. február 11. 23:17
Válasz erre
Az lenne a legszebb, ha mi szabhatnank meg a gyartoi arakat.
Sajnos a piac nem igy mukodik.
zsocate 553672 2014. február 11. 23:11
Válasz erre
1/72-esnek még féláron is drága lenne.
pintair 553666 2014. február 11. 22:23
Válasz erre
Planes 553663 2014. február 11. 21:30
Válasz erre
alexkidd 553642 2014. február 11. 19:50
Válasz erre
Ezt a készletet ismeritek?
www.makettshop.hu/termeklap/makett/hasegawa/hasegawa-172---mikoyan-mig-29-fulcrum-hungarian-air-force_157837
Két hét múlva fogjuk megkapni őket.
Bár az áruk sajnos kissé borsos :(

Üdv.:
Alex
Automakett.hu 553641 2014. február 11. 19:36
Válasz erre
Tudomásom szerint a Fujimi legtöbb repülője méretileg kifogásolható.
medor 553639 2014. február 11. 19:10
Válasz erre
f15e
f15e

Sziasztok!
www.1999.co.jp/eng/10160914
Ezzel a makettel találkozott már valamelyikőtök?
Állítólag snap,ami nem is lenne baj az öntőkereteket nézegetve,
mert elég részletesnek tűnik a ragasztgatáshoz is.
A nagyobbik baj,hogy azt írják túl van méretezve.Inkább 1:66-os...
Ez igaz lehet?
Zoli 553471 2014. február 9. 16:05
Válasz erre
Szia,
Köszi, de még várok, elvileg lesz más változat is belőle. Viszont az ára tényleg sok lett a cég eddigi termékeinek áraihoz képest...
z
alexkidd 553460 2014. február 9. 14:11
Válasz erre
Zoli 553457 2014. február 9. 13:49
Válasz erre
Szia,
Ez mindenkinek új, de már többször is volt róla szó. Talán az eddigi legjobb.
A Buccaneer helyett is egy teljesen újat kellene gyártani, nem felújítgatni.
z
medor 553456 2014. február 9. 13:41
Válasz erre
Sziasztok!
Ez csak nekem új?Elég jónak tűnik.
airfixtributeforum.myfastforum.org/viewtopic.php
(A Buccaneer-t is feltuningolhatták volna így...)
Zoli 553386 2014. február 8. 18:06
Válasz erre
Szia,
Egy hozzászólást csak egy rovatba, ne az összes témábavágóba, köszönjük!
z
zsocate 553385 2014. február 8. 18:04
Válasz erre
Aki egy tisztán fröccsöntött 1/48 repülőt 30 Euróért megvesz, annak van mit a tejbe aprítania. A postát még csak figyelembe sem vettem. Hiába hiánypótló, ha túl van árazva.
Daala 553384 2014. február 8. 17:58
Válasz erre
Szasztok!
Újabb hiánypótló, ráadásul magyar matrica is van benne...
www.modellversium.de/kit/artikel.php
Zoli 552734 2014. február 1. 10:46
Válasz erre
alexkidd 552692 2014. január 31. 20:46
Válasz erre
Szia Gabi!

:D
Utánanézek. Nem te kerestél bilek Uaz-t nem túl régen?
Sennás 552681 2014. január 31. 19:38
Válasz erre
ITL3682
ITL3682

Szia Sanyi!Kérdezném Márciusban lesz nálatok ilyen Italeri Porsche 911 Turbó?Csak rábeszéltem az Asszonyt ,hogy ő szeretne egy ilyet(amúgy is tetszik neki).Ha megoldható.Köszönettel SENNÁS
alexkidd 552671 2014. január 31. 17:47
Válasz erre
P1310558
P1310558

Sziasztok!

Megérkezett az AZ Model szállítmány is.
A Messerekkel Dunát lehetne rekeszteni. :D
A webshopunkban egyelőre még nincsennek a termékek raktáron, dolgozunk az ügyön.
Kérdés-kérés jöhet minden mennyiségben, ha tudunk, segítünk mindenben.

Üdv.:
Alex,
www.makettshop.hu
tankos-romantikus 552646 2014. január 31. 12:17
Válasz erre
Üdv!

Tüzér szerintem nem vagy egyedül. Már csak az a kérdés mikor lehet beszerzni?Minden képpen érdekes és hiánypótló.
tüzér 552639 2014. január 31. 11:10
Válasz erre
Üdv!

Lehet, rajtam kívül más nem várta.De szerintem érdekes lesz.
armorama.com/modules.php
saimon7000 552580 2014. január 30. 20:01
Válasz erre
Sziasztok,

ezt találtam sokak örömére, hallott már valaki erről, állítólag új cucc lesz:www.revell.de/index.php
saimon7000 552579 2014. január 30. 20:01
Válasz erre
Sziasztok,

ezt találtam sokak örömére, hallott már valaki erről, állítólag új cucc lesz:

http://www.revell.de/index.php?id=210&KGKANR=0&KGKOGP=10&KGSCHL=52&L=0&page=2&sort=0&nc=1&searchactive=&q=&SWO=&ARMAS4=&PHPSESSID=fcf3a29afefbb0a311853f4fec2e8257&KZSLPG=&offset=9&cmd=show&ARARTN=07070&sp=1
gábor76 552574 2014. január 30. 19:23
Válasz erre
Tamiya Nashorn :)
zkalos 552485 2014. január 29. 22:27
Válasz erre
zkalos 552484 2014. január 29. 22:26
Válasz erre
Tamiya 1/72 F-16CJ new tool !

szabolcs19681226@gmail.com

Hát nem tudom..., így a képek alapján sok újdonságot nem hoz a Revell-hez képest. Persze közelről látva lehet más lesz a helyzet. De végre lesz korrekt futómű nagy kerékkel és dudoros aknaajtóval, arányosabb műszerfal a takarójával, fél hosszúságú szívócsatorna stb. így a Revell marad majd a korábbi verzióknak bázisul.
Farkas469 552408 2014. január 29. 09:47
Válasz erre
s-125
s-125

Hoppá! Juge75nek:))) is.

Üdv.
Zoli 552015 2014. január 25. 19:04
Válasz erre
Sziasztok,
Ez is megjelent végre:
https://www.modelimex.com/1-72-north-american-fj-1-fury
z
PETI 551814 2014. január 23. 20:40
Válasz erre
amo72263

JAK
amo72263

Új Amodel vas.
juge75 551601 2014. január 21. 21:11
Válasz erre
sa821kw
sa821kw
SA8
SA8
mytor1hg7
mytor1hg7

Van bizony, és Tor is van nekik. (Pedig NATO tagállam...)
Amon 551600 2014. január 21. 21:00
Válasz erre
A Görög jelzésre felkaptam a fejem. Nem is tudtam, hogy használják/ták.
Ha lesz veszem is, mert "kilóg" a sorból.
juge75 551593 2014. január 21. 19:58
Válasz erre
SA-8 Gecko, vagy ahogyan én ismerem, Osza. Tervezzük matrica kiadását a termékhez, NDK,Orosz,Lengyel,Cseh, Görög jelzésekkel, stencilekkel (már készek a rajzok).
Amon 551585 2014. január 21. 18:32
Válasz erre
Trumpi idén is szépen belenyúl a pénztárcámba feltéve, ha idén ki is jön :):)

SA-8, BTR-80A, T-80BV, BMP-2, 2S3 késői, T-72M4CZ!
Hobby-Boss SS-23 spider
tüzér 551571 2014. január 21. 14:54
Válasz erre
Talán lesz belőle valami...
gallery3.kitmaker.net/showphoto.php/photo/408873
Academy Merkava IID 1/35
romsitsa 551561 2014. január 21. 13:07
Válasz erre
Hello,

köszi.
Ha arányosak a rajzok és beleszámolom a bölcsőt, a csőfart és a kb. 30 centis hátrasiklást akkor 75 mm-es löveghez "kényelmes" a torony.

Üdv

Á
denkmeyer 551545 2014. január 21. 08:24
Válasz erre
összehasonlito-Model
összehasonlito-...

Helló fiúk!

Mellékelek egy összehasonlító ábrát amin azok a WM gyártmányú lánctalpasok láthatóak, amikbe a 43M 7,5 cm-es pc.törő ágyút tervezték, vagy be is építették. A tankok az ágyúk középvonalaihoz vannak rendezve. Ebből látható, hogy a Zrínyi és a Tas küzdőtér/torony magassági viszonyai - az ágyú elhelyezkedését illetően közel azonosak. A Turán esetében a torony magassága azért kiemelkedő, mert ott a parancsnokot valamilyen oknál fogva álló helyzetben akarták elhelyezni. Hosszabb is a torony, hiszen a parancsnok pont az ágyú mögött ácsorgott.

D
juge75 551538 2014. január 21. 02:55
Válasz erre
Ugyanígy alakult ki a Szovjet T-34/76 és 85 mm-es löveg is.
Nem véletlen, az azonos lőszer sem.
Ha tudtok elektronikus (PDF) formátumban rajzot küldeni, mérettel, Corel Draw programmal megkísérelhetem megspórolni a ceruza/körző munkát...
romsitsa 551460 2014. január 20. 17:18
Válasz erre
Ha van kedved nekiállhatnál a Turán III / Tas tornyainak összeméréséhez a meglévő rajzok/adatok alapján.

Sajnos nekem nem nagyon lesz erre időm a közeljövőben (ha mégis, akkor nekiállok)

Kíváncsi vagyok a végeredményre.

Üdv

Á
denkmeyer 551458 2014. január 20. 17:09
Válasz erre
Szia!

A pazar metszeti rajzok és leírások alapján betekintés nyerhető a német harckocsikba épített ágyúk kialakításának módjairól. Azok alapján már könnyebb elképzelni, hogy egy hasonló méretű ágyút hogyan szerkesztettek át harckocsiba és építettek be. Így valamilyen képet alkothatunk a torony felépítéséről és a lövegek helyigényéről. De ehhez már körző, vonalző, papír és ceruza is kell.
Emlékeim szerint a Flak88 is légvédelmi ágyúként indult, majd harckocsiágyú is lett belőle...

d
romsitsa 551455 2014. január 20. 16:51
Válasz erre
Hello,

ismerem, köszönöm, a többit is. De ezek a kiadványok hogyan visznek közelebb az alapkérdéshez?

Üdv

Á
denkmeyer 551453 2014. január 20. 16:38
Válasz erre
Szia!

Mivel sajnos hazánkban már régóta (1944.) nem foglalkoznak nehézharckocsi tervezéssel, csak külföldi könyvet tudok ajánlani e témában. A legszemléletesebb kiadványok a külföldi katonai akadémiák tankönyvein kívül például a Walter J. Spielberger német harckocsikkal foglalkozó sorozata. www.amazon.com/Walter-J.-Spielberger/e/B001JSBGUU A pazar metszeti rajzok és leírások alapján betekintés nyerhető a német harckocsikba épített ágyúk kialakításának módjairól. Kiindulási alapnak jó, amig elő nem kerül egy újabb adag terv, mondjuk a Tas toryáról... ;)

d
romsitsa 551450 2014. január 20. 16:13
Válasz erre
Hello,

akkor utoljára, a torony méretét hogyan lehet visszaszámolni egy 8 centis légvédelmi ágyúból?
Mert szerintem sehogy.

Üdv

Á
denkmeyer 551449 2014. január 20. 16:11
Válasz erre
Hello romsitsa!

Szívesen ismételgetem magamat, de nem értem miért nyújtod a témát. Sorozatgyártásról nem írtam egy szót sem úgy a Tas ügyében, ahogy a beépíteni tervezett harckocsiágyúk ügyében sem. 1 WM 1944. márciusára már beépített a 7,5-es ágyúból két példányt a gyártmányaiba. Azaz ekkor már terv szinten is ismert volt számukra az. Tehát 1944. márciusától nyugodtan számolhatunk a 7,5 cm-es ágyúval a Tas kapcsán is. Amit az ágyúkról írsz, teljesen illeszkedik a történetbe. 44' nyarán már a Tasról lemondtak a mindent elsöprő bomázást követően (1944.7.27). A kísérleti stádiumban lévő Turánba és Zrínyibe épített ágyúkról szintén, a lőtéri tapasztalatok és a szovjet csapatok térnyerése okán.

d
romsitsa 551433 2014. január 20. 14:57
Válasz erre
Szervusz,

mikor tervezték át?
Az ajánlati makett elkészülte előtt vagy után?

De találtam egy kis érdekességet.

Még régebben kutatgattam a 43 M. ágyúkkal kapcsolatban és akkor felmerült az az apró mozzanat, hogy a HM 1944 nyarán a 43 M. hk. ágyú lőszergyártását visszamondta és a félkész termékeket átirányította a 40 M. páncéltörő ágyú lőszergyártásához.

Tehát nemhogy 8 cm-es de még 75 mm-es ágyú tervezett sorozatgyártásáról sem beszélhetünk.

Üdv

Á
denkmeyer 551430 2014. január 20. 14:45
Válasz erre
Szia romsitsa!

Szerintem ez történt:

,,A Tas tornyát, ha 8 cm-es löveghez tervezték, akkor átalakították 75 mm-es ágyúhoz?"
Igen. Azért ,,nagyon" nem kell átalakítani egy tornyot egy gondolattal kisebb ágyú befogadása miatt, ez csak szerkesztési kérdés. De erről már elég sokat írtam.

A vadásztas egy legenda, semmi bizonyíték nincs rá egyelőre, pláne a 8,8 cm Kwk43 L71 ágyú beszerzésének a lehetőségére, bár kétség kívül logikus lépés lett volna és nagyon tetszetősre is sikeredett. (Nekem is nagyon tetszett. Az általam rajzolt verzió a dnepromodels borítóján köszön vissza, igaz nem emlékszem, hogy miként történhetett ez meg.)

Gabusch!

Igen valami ilyesmit próbáltam meg bemutatni.

Denkm
Gabusch 551424 2014. január 20. 14:30
Válasz erre
Kösz a választ, Denk.

Elnézegetve a rajzokat és a maketteket, amennyiben feltételezem, hogy a rajzok jók, akkor kb. olyan, mint a Revell 1/125-ös U-47-es kitje. Nem mondom, hogy semmi köze nincs a valósághoz, de hogy nincs túl sok, az is biztos.
romsitsa 551405 2014. január 20. 11:57
Válasz erre
Hali,

az előző irónia volt, de visszatérve a tények mezejére:

Tételezzük fel, hogy a Tas tervezésénél 8 cm-es löveggel számoltak.

A WM elkészítette az ajánlatát, majd a tervdokumentációt, majd megrendelés alapján nekiállt a prototípus(ok) megépítésének.
Mely fázisban kalkulálhattak 8 cmes löveggel?

A könyvekben, publikációkban leírtak alapján a Tas fegyverzete 8 cm-es löveg lett volna, de ezt kényszerből lecserélték a 43 M hk-lövegre a proto építésénél. Ezt mi bizonyítja?

A 29/38 M. Boforsról nem maradt fenn olyan adat, hogy harckocsiba használták volna.

A 29/44 M. Bofosrot akkor lőtték be, amikor a Tast már építették, de szintén nincs adat arról, hogy harckocsihoz adaptálták volna.

Nincs adat harckocsihoz fejlesztett 8 cmes gránátok fejlesztéséről.

Ugyanakkor létezett 75 mm-es nehézharckocsi kísérleti löveg (a Zrinyi és Turán 43 M. lövegétől külön fejlesztve), de ezt nem említik a Tas kapcsán. Ez milyen kocsihoz lett megtervezve?

A hivatkozott MÁV kalkuláció milyen csőhosszal milyen löveggel számol?

A Tas tornyát, ha 8 cm-es löveghez tervezték, akkor átalakították 75 mmes ágyúhoz?

Vagy fordítva, adott toronyban elfért volna egy 8 cmes löveg?

Ui:
A Magyar Királyi Honvédség hazai gyártású páncélos harcjárművei könyv szerint a vadász Tas abból indult ki, hogy a HM két kocsira való alkatrészt rendelt (páncélacél és vas), de ezt a Tas-t feldolgozó kutató úgy értelmezte, hogy 1 adag Tashoz 1 adag vadász Tashoz szükségeltetett.

Üdv

Á
denkmeyer 551397 2014. január 20. 11:08
Válasz erre
hun1
hun1
hun2
hun2
1-144 jtas
1-144 jtas
1-144 tas
1-144 tas

1/72 Hunor Tas:

A Hunor - szerintem nagyon szépen és igényesen kidolgozott - magyar sorát gazdagítja a totálisan - bizonyítottan - elavult rajzok alapján készült új 1/72-es? Tas makettjével. Hiszen ha a méreteket is a régi rajz szerint készítette, akkor az a makett nem 72-es léptékű, hanem mondjuk 1/70-es...

Többet nem is irok róla, beszélnek, ordítanak az összehasonlító képek:

És végezetül egy keleti gyártó szintén a rossz rajzok alapján gyártott 1/144-es makettjei:

D
denkmeyer 551395 2014. január 20. 11:03
Válasz erre
búvónyílás fedél
búvónyílás fedé...
futókerék
futókerék
futókerék2
futókerék2
kihajtás
kihajtás
kihajtás2
kihajtás2
lánckerék
lánckerék
rugóköteg
rugóköteg
támasztókerék
támasztókerék
3556
3556

Végül a kereskedelemben kapható makettekről:

Az 1/35.ös Dnepromodell Tas egyébként elég jó lett, de apróbb talán nem is olyan fontos részéleteiben sajnos a jó szándékú, mégis téves feltételezéseken alapuló - már bizonyítottan rossz - régi rajzok részletei köszönnek vissza. Nem értem miért, pedig az új kutatások eredménye már elérhető volt a mesterdarab készítésekor.

Pár részlet, ami nem sikerült (természetesen figyelemben tartva és nem felróva, hogy mit lehet kihozni egy sorozatban gyártó műgyanta szerszámból):

-búvónyílás fedelek alakja, mérete rossz
-futókerék teljesen más
-kihajtás fedele teljesen más (a kúpos fogaskerékház elhagyását és a lánckerékkel történő egybeöntését értem, de miért találgat a mögöttes, ezek szerint számára ismeretlen részekről)
-lánckerék teljesen más
-laprugó köteg nem jó
-támasztógörgő kialakítása hibás

D

Vajon a Vadásztas rajzot honnan szerezte?
denkmeyer 551393 2014. január 20. 10:45
Válasz erre
Szia Gabusch!

Ahogy írtam már korábban, a tervezés során sokminden változhat, főleg háborús időben, amikor már az ellenség közel jár, vagy akár már a saját területen ,,szabadít fel". Az én álláspontom továbbra is az, hogy 1943-ban egy 8cm-es harckocsiágyú előterveihez készült a Tas kocsiszekrénye, hajtőműve, horműve, futóműve, tornya a megfelelő páncéllemez vastagságokkal a mozgékonyság-tűzerő-védettség erényhármas eszményi sorrendjének betartásának figyelembevételével a WM-ben, Csepelen. A 8cm-es harckocsiágyúból ezek szerint nem lett semmi (talán nem volt idő, reális esély a 7,5-ös löveget felülmúló harckocsiba szánt 8 cm-es harckocsiágyú időben történő elkészítésre és leállították a tervezését, ahogy a WM-23 Ezüstnyil próbáit is leállították a kiforrott külföldi repülőgépek gyártási jogának megvásárlása miatt) és a 7,5cm-es löveget tervezték a továbbiakban a prototípusba építeni, ami akkor már néhány példányban - szintén a WM által tervezett kocsikba építve - kipróbálás alatt volt. Én ebben nem látok semmilyen műszaki és egyéb akadályt, főleg, hogy van némi rálátásom a tervezőirodák működésére. Mindennapos dolognak számít, hogy másik, hasonló tulajdonságú gyártmányra kell kicserélni mindenféle nyakatekert okból az eredetileg betervezettet.

A Haditechnika legújabb számában a Zrínyi járműcsalád története c. cikken ezt áll 7,5-ös ágyúról 1944. februárjában:

A várakozásoknál hamarabb 1944. februárban készült el a Zrínyi 105-el megegyező kivitelű Zrínyi 75 mintapéldánya. Az eltérés a löveg és annak elhelyezésében jelentkezett. A DIMÁVAG azonban jelezte, hogy a megrendelt 75 mm-es lövegeket anyaghiány miatt nem tudja legyártani, így a Zrínyi 75 sorozat gyártása ellehetetlenült. 1944 márciusában Hajmáskéren az ú.n. ,,0-ponton” a hosszú csövű Nehéz Turánnal együtt belőtték az ágyúját és kísérleteknek vetették alá. A belövéskor hüvely-lángolás, utórobbanás és erős füst- és gázképződés volt tapasztalható a küzdőtérben. A két kocsi a kísérleti stádiumnál tovább nem jutott, csapatpróbára sem kerültek.

Denk
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286.