/ Fórumok /

Makett újdonságok

Itt lehet tudatni, ha egy új makett megjelenik
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194.
pmheros 655085 2019. január 30. 21:56
Válasz erre
atika 655082 2019. január 30. 21:30
Válasz erre
atika 655079 2019. január 30. 21:22
Válasz erre
Szia,
anno én már csak a Golden Knight-os verzióra nevezhettem volna be, de az nem tetszett. ...és a kilencvenes évek elején nem igazán bíztam benne, hogy találok jobb matricát hozzá. A Caracal tényleg bevállalós egzotikumok terén, az Xtradecal meg nyomathatja a temérdek angol festést.
pmheros 655078 2019. január 30. 21:19
Válasz erre
Zoli 655076 2019. január 30. 20:56
Válasz erre
Szia,

Az ESCI makettek anno tényleg az élvonalba tartoztak, de ma már messze vannak attól. De nekem is van pár, mert jobb nincs helyettük.
A Fokker is megvan, így az "új" Italeri nem fog kelleni. De bízok benne, hogy lesz olyan cég (Caracal, Xtradecal stb), ami majd mindenféle kuntakinti jelzéseket fog kiadni hozzá.
A közelmúltból megvan az Italeri Stirling, ami nagyon jó ötlet volt és tetszene is, de a felületét sikerült elcseszniük. Más újra nem is emlékszem tőlük.
z
Zoli 655073 2019. január 30. 20:49
Válasz erre
Szia,

Mint mindig!...
A festéseket már nem is nézem, mert gyakran a matricák is pontatlanok és/vagy hiányosak, és akkor mégis meg kell venni a drága matricákat.
Már csak akkor veszek Italeri makettet, ha találok valami régi használtat vagy olyan újat adnak ki, amiből még mindig nincs jobb.
A Hs-129 feljavítókkal még mindig egész jó, de már megvan. Az F-16 viszont a matrica ellenére se kell, a Tamiya, Revell, Hasegawa stb még mindig sokkal jobb, ártól függetlenül. A Sea King esetleg lehet még Dragon, a régi kapcsolatokat ápolandó, bár nem sok esélyt adok neki.
A Tomcat matrica röhej, what if akar lenni vagy tényleg ennyire balfaszok?...
z
Sennás 655006 2019. január 29. 20:33
Válasz erre
Ó de jó hír. Ott alúl írja valaki lehetne olcsóbb (245?honkongi dolcsi) Ő vajon honnét veszi ezt az árat? De az kurv@ jó ,erős 8ezer pont jó lenne. Fiuknak feltehetnéd a linket a ModernMagyarHarcj-mű topikban:)
f2d 655003 2019. január 29. 20:17
Válasz erre
Airfix/Italeri volt, a Hornby időszak előtt, pár makettet átvett az Airfix, lehet most kell visszatörleszteni.
ltom74 655001 2019. január 29. 20:02
Válasz erre
lehet majd magyart csinalni meng leo2a7+
www.moxingfans.com/m/view.php
atika 654999 2019. január 29. 19:46
Válasz erre
Italeri/Airfix és Italeri/Fujimi együttműködés volt már!
...nekem egyik sem rémlik, de ettől most megtörténhet.
sanyi 654996 2019. január 29. 19:29
Válasz erre
Hali!
Az olaszok is kezdenek mókásak lenni, totál igazad van... Ez a katalógus is érdekes, pl. a Mi-24-nél, ahol adja a brazil jelsort - csak épp neki a Mi-35M van, ami egy pöttyet eltér ettől a verziótól... A magyar Hs-129 is érdekesnek igérkezik. Talán Rénóban találtak egy stóc fényképet KelemenGusztávJóska hagyatékában, amiben van kép a magyartarka "konzervnyitóról"... Szóval kicsit érdekes ez kiadvány. A marokkói F-16 viszont remek ötlet, mert eddig csak méregdrága matricában lehetett megvenni! Ez jó pont, mert lehet, hogy olcsóbb lesz, mint a kiegészítős matrica. A Sea King-re tippem sincs, mert ők a Hellertől vettek át pl. CL-415-öst, de ha a Heller Sea Kinget fogja belerakni abba a dobozba, akkor megetetjük velük! Talán Revell? Az jó lenne, viszont a németek az angol gyártásút adták, ez meg az eredeti jenki. Fujiminak volt még épkézláb Sea King, de nem tudom, hogy az lenne-e.
A MiG-21 szerintem is Zvezda.
A Tomcat felségjele elgondolkodtatott...:) Lehet, hogy romlott volt a spagetti!:)
A titkos anyagra viszont én is kíváncsi vagyok! Vajon mit találtak a szerszám raktárban, melyik cégtől vettek át valamit? :)
No mindegy, pár hónap és kiderülnek a dolgok!
f2d 654989 2019. január 29. 18:43
Válasz erre
A Phantom FG.1 szerintem Airfix -a képen fel van hajtva a szárnya-, tudtommal más ilyen bontásban nem gyártja. Ezen kívül van még a Fujimi a British Phantomja, és kész. E kettő közül valamelyik, vagy saját szerszám, amit nem igen hiszek.

Látok én ott egy 72-es Sea King-et is 5 felségjelzéssel, az milyen lehet? Nem rémlik, hogy az Italeri-nek lett volna Sea King-je ebben a méretarányban.
Lehet, hogy az Airfix-től vagy a Fujimi-től átvettek pár típust.
atika 654986 2019. január 29. 16:28
Válasz erre
Minden szavad igaz.
Az Italeri mégis él, 1/32-ben még fejleszt is. (Ami a repülős részt illeti.)
Nagy mákja van, hogy hozzáfért néhány ESCI szerszámhoz, azok közül nem egy csúcs minőség volt a korában - de ezt már kitárgyaltuk párszor.

Az F-27, lehet hogy nyerő lesz nálam, majd meglátjuk végül milyen festések lesznek a dobozban.
Zoli 654984 2019. január 29. 16:20
Válasz erre
Szia,

Egy kicsit hörögnék én is. Eleve már a legutolsók között tartom számon az olasz céget: ha a Heller egyes, akkor ez legyen kettes alá… Nagyon szűk a választék, régen ennél sokkal több makettet is kiadtak, pláne újdonságot. Utóbbiak minősége is kérdéses, a panelvonalak még a régebbieken is vékonyabbak voltak. Egyedül az új csomagolás és matrica lehet vonzó, de nekem az kevés. Tudom, a fákking is ezt csinálja, viszont ők sokkal jobb minőségű és részletesebb maketteket gyártanak már 20 éve, amik közelébe az olaszok azóta se érnek.
Az újdonságok száma is a nulla felé konvergál, ha a 72-es repülőket nézzük és az egyetlen titkosított tétel új szerszámos lesz, akkor kereken 1db, minden más esetben nulla. Persze vannak használható és/vagy régóta keresett készletek, amik - jobb híján - hibáik ellenére is eladhatók (B-58, X-32 stb), de ezekkel nem váltják meg a világot. Az átvételek is kérdésesek, mert azok (Academy? F-86, ESCI F-27, Harrier, FG.1 Phantom? stb) közt is vannak feleslegesek, mint pl a Zvezda? MiG-21.
Szóval én általában egy legyintéssel viseltetek az Italeri iránt...
z
Nagyzo 654982 2019. január 29. 16:11
Válasz erre
Iránon kívül nem volt export Tomcat, valszeg csak összekeverték a felségjelet, mint a magyar/olasz zászlót szokás. Mindenesetre makettgyártó cégtől jó nagy baklövés...
pmheros 654965 2019. január 29. 13:01
Válasz erre
Remélem kicsit jobban odafigyelnek majd, mert a negyedik oldalon a 1423 cikkszámú P-51B makett, egy P-51A verzió képével van illusztrálva.

Üdv.: pmheros
atika 654964 2019. január 29. 13:00
Válasz erre
Szerintem, tévedés. Arra tudok gondolni, hogy lesz benne iszlám iráni és császári iráni festés - és az utóbbit gondolták jelezni, rosszul.
badboy 654963 2019. január 29. 12:56
Válasz erre
Nem tudom láttátok-e a 72-es Tomcatnél mexikói matricát is jeleznek. Erről valakinek van konkrét infója vagy csak nyomdahiba lehet?
rod666 654960 2019. január 29. 12:37
Válasz erre
Az autók között lesz régi Protar is... :(
atika 654957 2019. január 29. 11:51
Válasz erre
Egy része ESCI, a másik régi saját, de a MiG-21bis biztosan Zvezda.
A brit Phantom az elég nagy kérdőjel nálam is...?
rod666 654954 2019. január 29. 11:40
Válasz erre
Lesz Hs-129, meg egy csomó autó! Egynél-kettőnél kíváncsi vagyok, honnan szedik az öntőszerszámot...
Gabusch 654953 2019. január 29. 11:37
Válasz erre
Azt hiszem, értem mire célzol. Azt hittem a méretaránnyal van gondod, de ezek szerint a minőséggel.
atika 654952 2019. január 29. 11:32
Válasz erre
sanyi 654935 2019. január 28. 21:57
Válasz erre
Nem tudom, de egyébként erről a makettről van szó:
www.google.hu/search Wargamer inkább farag magának egyet kazánlemezből, az is élethűbb lesz...
Mellesleg van ilyen Trumpeter készlet:
www.google.hu/search
Erre értettem, hogy meredek...
Gabusch 654931 2019. január 28. 21:08
Válasz erre
"Az is meredek volt, hogy kiadja/kiadta a 144-es Szu-27-est... "

Ehhez is hülye vagyok, de érdekelne, nem lehet-e ez a háttérben. Nem lehet, hogy a wargamereket céloznák vele? Az mintha ilyesmi méretarány is lenne.
atika 654928 2019. január 28. 19:55
Válasz erre
Tőled kérdezem, mint japán szakértőtől, de szívesen veszem bárki észrevételét: a Tamiya modern jet kategóriában mire készül mostanában - 1/48 és 1/72 méretben. Lehet tudni valamit!
Minatoku 654926 2019. január 28. 19:29
Válasz erre
Egy globalis volumengyarto preferenciai masok, mint egy kozep-europai gyartoe (foleg, ha ennek a gyartonak az egyik legnagyobb makettezopiac, a japan az egyik meghatarozo beveteli forrasa, mely az aktiv maketezok szama es vasarloereje miatt egymagaban majdnem akkora, mint a teljes EU piac).
A masik meg, hogy a Tamiyanal mashogy jonnek ki a szamok, mint egy KPnel. Mas a berkoltseg, mukodesi koltseg, stb., egesz mas a koltsegszerkezet es koltsegszint (ertsd:daragabban fejlesztenek uj termeket), nem csak amiatt, mert Japanban termelnek, hanem azert is, mert az egesz globalis piacot le kell fedniuk a termekkel, azaz ehhez kell igazitani a gyartosori kapacitast is, valamint az ertekesitesi/disztribucios/marketing csatornakat is. Es a magas koltsegek miatt erthetoen igyekeznek a szukseges minimumon tartani a termekkinalatot, es nem tul sok uj, esetleg egzotikus makettet es retegtermeket piacra dobni (aminek aztan a fejlesztese/gyartasa nem eri meg es rafizetes lenne).
A kinai gyartokat nem erdemes a Tamiyaval osszehasonlitani, mert egeszen mas koltsegek mellett dolgoznak/fejlesztenek, es azzal, hogy ilyen hihetetlenul szeles a termekkinalatuk, es ilyen iramban dobjak piacra az ujabbnal ujabb maketteket, annak az is a fo oka, hogy igyekeztek betorni a piacra es a dompingkinalattal szilard piaci reszesedest szerezni. Egy erdekes kerdes egyebkent, hogy pl. 10-15 eves tavlatban hol lesz majd a Tamiya, es a kinai gyartok mellett a jelenlegi hightech japan gyartok (pl. egy 1/72 es FineMolds F-14re, vagy egy Tamiya Zerora gondolva itt) mennyire tudjak megorizni a pozicioikat (vag teljesen a japan belpiacra szorulnak majd vissza, ill. leepulnek), no meg az is, hogy a tradicionalis europai tomeggyartoknak (pl Italeri) hol lesz a helye a piacon.

Szoval bocs, hogy ezt mondom, de pl Tokiobol, vagy globalisan nezve jelenleg teljesen logikus a Tamiya uj Messer sorozata mind 1/48ban, mind 1/72ben, akar a piaci igenyek, akar a Tamiya uzleti erdekei szempontjabol nezem.
Sherman 654925 2019. január 28. 19:08
Válasz erre
(hopsz ez elment) (folytatom) A cégek különböző üzletstratégiáiból azt a következtetést levonni, hogy nem létezik "gyártói logika", szintén nem szerencsés. Bármilyen ostobának tűnnek a nagyobb cégek, ők már kicsit régebb óta léteznek mint ezek a kisebb "manufaktúrák". Én ugyan más hobbikból kifolyólag, de már tapasztaltam mekkora bukás néhány új cég új stratégiája amikkel piaci réseket próbáltak betömni.
Sherman 654924 2019. január 28. 18:59
Válasz erre
Szerintem összehasonlítani a Kp és AZ cégeket a REVELL és Tamiya cégekkel em túl szerencsés
sanyi 654922 2019. január 28. 18:38
Válasz erre
Jééé, ez másnak is feltűnt, nem csak nekem? Há' hogy van ez?:) Frankón megfogalmaztad a lényeget!
A gyártói logika szerintem nem létezik. Sokaktól megkapom, hogy szidom a Revellt. Jogos, mert szoktam őket osztani. Vegyes érzelmeim vannak iránta...:) Egyrészt amikor kihoz pl. egy Ju-88-ast, ami megszólal, örülök, mert valami elképesztő makett. Viszont amikor kidobja az F-104G-t fapados szinvonalon, totál szerencsétlen kiszerelésben - se fegyverzet, két tökegyforma német matrica, a most gyártásba kerülő holland és belga festés is ott van az Italeriben... - akkor viszont nem értem őket. Persze, adja ki nyugodtan, de ha mondjuk adna hozzá dán és norvég jelsort - egy német mellett - biztos többen megvenné(n)k. Miért? Ezeket a Csillagvadász matricákat csak kiegészítőként lehet megvenni, még egyszer annyiért, mint a makett. A kis Jürgen megkapja szülinapra, neki tökmindegy, viszont vagyunk páran, akik szeretnének látni egy olivedrab dán Rakétát a polcon emberi áron. Az is meredek volt, hogy kiadja/kiadta a 144-es Szu-27-est... Inkább vitte volna a MÉH-be a szerszámot, a kapott pénzt pedig adta volna oda jótékony célra, mert csak pazarlás azzal foglalkozni.
Freddy 654891 2019. január 28. 14:36
Válasz erre
Freddy 654890 2019. január 28. 14:36
Válasz erre
pintair 654884 2019. január 28. 14:08
Válasz erre
mig-19
mig-19

angol sajtoban leltem. itt rossz a kep, de ujsagban kivalo vesett panelek latszanak
Matthias 654880 2019. január 28. 13:23
Válasz erre
Valóban az eladhatóság is egy érv. De akkor hogy lehet hogy a Kp model 1/72-ben csinál Z-37Cmelákot, vagy a Zlin sportrepülő szériát, Let-200 moravát? Esetleg az AZ modell akik szintén kiadtak egy csomó messert, és spitet, de azon kívül egy rakás vitorlázót és egy csomó olyan típust is amit senki más nem? A nagy gyártók közül ott van pl a Hobbyboss akiknek 1/72-ben szintén sikerült kiizzadniuk magukból egy Zlin Z-42-t és Z-142-t? Ezeket vajon nem lehet eladni, és ott állnak a makettboltok polcain porosodva? Mindenki aki repülőmakettezik nyilván csinált már, vagy fog csinálni messer 109-t, de aztán ha megunta a többi mainstream géppel együtt akkor neki fog állni vajon 2001. messert építeni, vagy esetleg keres valami kevésbé unalmas agyonnyúzott témát? Szerintem ha ma megjelenik egy új messer 109, vagy spitfire, vagy F-14, akkor az max minőségében hozhat újat, de másban nem. Egy normális gyártónak aki már túl van ezeken, inkább ciki megjelentetnie még egy ilyen gépet...
tyimosenko 654879 2019. január 28. 13:20
Válasz erre
Szerelőnyílás fedeleket. A szélvédő előtti lemezen a féldudorok is külön alkatrészek, úgyhogy jönni fog még más alváltozat bizonyára.
Lehet ám, hogy ezek az apró tömítések csak számomra jelentenek sok melót. Rengeteg időt el tudok ilyesmivel tökölni..
ssanyi 654877 2019. január 28. 12:53
Válasz erre
Mit kell tömíteni pontosan és miért?
Nekem még ugyan nincs meg, de eddig nem láttam nagyon tömítőt használni a videós építéseknél.
A 72-es Tamya Emilt nekem (ami már néhány éve piacon van) csak a szárny kilépő és törzs csatlakozás beszívódásánál kellett tömíteni, sehol máshol.
tyimosenko 654875 2019. január 28. 12:18
Válasz erre
A tamiya is variál az új 1:48-as G-6-ossal. Nagyon sok részletet kell eltömíteni a törzsön és szárnyon. Talán a G-10 lesz a következő változat, bár még nem bogarásztam végig. Mindenesetre a sok egyszerűnek tűnő tömítés azért elég jól lelassítja majd a munkát. Számomra szokatlan a Tamiyától, hogy ennyire a makettezőt terheli a két verzió közötti melós átjárással...
ssanyi 654873 2019. január 28. 11:16
Válasz erre
Talán ez is mutatja mennyire más világ a japán makettezők és makettező cégek lehetőségei.
" amikből biztos fogyna egy csomó", biztos fogyna?
Mi itthon egy makettező magazint nem tudtunk eltartani! :-(
Ez a téma is megérne egy misét, sokan inkább másolták vagy leöltötték, mer ugye annyi pénzt kiadni . . . .

Biztosak lehetünk benne hogy a gyártók alaposan átgondolják és utánajárnak hogy amit kiadnak az visszahozza-e az árát vagy nem! Nem egy süketszobában vesznek elő random módon típusokat, bizonyos eladási darabszám fölött fognak kiadni.
Mellesleg az Eduard sem szórja már olyan mennyiségben az új típusokat, variálnak a verziók között és csomagokat találnak ki (Royal Class, vagy most a Bodenplatte).

www.youtube.com/watch www.youtube.com/watch
sanyi 654849 2019. január 27. 20:42
Válasz erre
Üdv!
Jó kis lavinát indítottam el ismét, de ez van.:)
Cessna, Piper és hasonló kisgép sem lenne rossz, mert pl. megépíti a saját repcsijét. Az ARII özönvíz előtti makettje elég mókás - feltéve, ha sikerül beszerezni.
A japán piac sajátosságairól nem tudtam, így viszont tényleg érthető a Gusztáv. A Bosszúállót azért hoztam fel, mert elég fura, hogy elég közismert pl. Bush apuka részéről is és valahogy mégsem foglalkoznak vele. Vagy ott az S-3 Viking, ami szintén csak az őskövület Hasegawa van a piacon - esetleg Ebay-en a hasonló régészetilelet kaliberű Airfix. Pedig ez is egy alap gép volt a flottában.
Nagyon sok típust ki lehetne adni, amikből biztos fogyna egy csomó és ez az a dolog, ami miatt "hisztizni" szoktam, mert lehetne máshogy is gondolkodni... Nem kell bele munkaigényes műanyag műszerfal, elé egy matrica is. Miért? Aki versenyre viszi, úgyis kicseréli gyantára. Lehet úgy csinálniuk, mint az Eduard. Weekend és Profi Pack. Akinek kell a részletes "megszólal" műszerfal és futómű/kerék, az megveszi azt, akinek nem kell, az megveszi az olcsóbbat. Ezzel lehetne csökkentenie a költségeket, olcsóbbra jönne ki a szerszám.
Bishop 654847 2019. január 27. 20:21
Válasz erre
Hasonló nagyságú bolt idehaza csak a nagykerben van (Kék Kobra-Játék makett centrum), illetve ha hozzám hasonlóan elég öreg valaki, akkor talán még emlékezik a Fabulis-ra a Szentendrei úton...Viszont nem szapulom a mai boltokat, mert már az is öröm, ha van hová beugrani festékért és nem kell egy webshopban 2-3 napot várni.
Vadász 654846 2019. január 27. 20:08
Válasz erre
A makett vásárlók mennyíségéről ne is beszéljünk, mert nem ezres, vagy tízezres, hanem több milliós, szervezett, sokszor klubtagsággal rendelkező potenciálís vásárló várja az újdonságokat a távol keleten.
laja 654845 2019. január 27. 20:05
Válasz erre
Mindig kicsit irigykedve néztem az ilyen fotókat mert nálunk egy ilyen üzlet sincs. Még hasonló sem pedig azt hiszem jó néhányan "élevznénk" az ilyen kínálatot. A hozzáértő eladókról meg ne is beszéljek.
Minatoku 654841 2019. január 27. 19:47
Válasz erre
IMG_0500
IMG_0500
IMG_0493
IMG_0493
IMG_0234
IMG_0234
IMG_0237
IMG_0237
IMG_0226
IMG_0226
DSC04847.jpeg
DSC04847.jpeg

Ezek lemaradtak, csak, hogy lassatok, a Tamiya milyen belpiacon mukodik (es hoz "erthetetlen" donteseket), es hol tart odahaza Japanban a piac.
Matthias 654838 2019. január 27. 19:10
Válasz erre
Nos egy jó cessna c-150/152 miért nincs vajon 1/72-ben?Ez a típus legalább annyira befolyásolja a világ jelenlegi állását, mint a bf-109G6 vagy az F-14 stb... Tekintve, hogy a ma repülő pilóták kb kéthramada ezen típuson kezdte a motoros repülői pályafutását. Szerintem ez a típus jobban megérdemelne egy új/egyetlen jó makett verziót mint a 200. Spitfire vagy Messer... ráadásul szerintem egy ilyen makett nem csak kis körben lenne sikeres!
Vadász 654836 2019. január 27. 18:46
Válasz erre
Szétröhögöm magam.
Egy makettgyártót egyetlen dolog érdekel, a profit. Akit nem az hobbiból csinálja, és korlátozott színvonalon. Ha nem tetszik a kínálat állj neki, add el a házad tőkének és vágj bele. Ha ismernétek a gyártók méreteit, piacát, a vámokat, akkor nem nyavalyognátok. Soha nem felejtem el Pádár Karcsi válaszát a egyik makettező kolléga felvetésére, hogy mit szeretne látni. "Te megépítenél belőle egyet, de nekünk a másik ötezret is el kéne adnunk." Amikor elmondta, hogy milyen közismert típusokat fognak kiadni (Bf-109, Spit, P-51, MiG 21), akkor hülyének neveztem, mondván teli van velük a polc. Erre ő azt mondta, hogy ők viszont úgy szeretnék kiadni, ahogy ők gondolják. És ma a legsikeresebb, legjobban építhető és legjobban variálható, tovább fejleszthető maketteket gyártja az Eduard. És bizony tervben van náluk a P-40 család a korai Spittek, a Hurricane. Ebből lesz a profit, mert nekik is 100-150 embert kell eltartaniuk, és ez már innét nem hobbi.
Nagyzo 654831 2019. január 27. 18:13
Válasz erre
Lehet, hogy a Tamiyát kéne jól lebxszni, hogy magába szálljon, és a makettgyártók Elon Muskja legyen, vagyis a szűk rétegeknek kedvezve, a profitot feladva gyártson készleteket. Gondolom nem véletlenül jött a G-6, mert ha az utcán megkérdezel valakit, h 2. vh-s repülő az mi, akkor szerintem nem az Avengert fogja rávágni, még ha azt valóban szívesebben látnánk is a polcon, én is. De itt most a "melyik messzert vegyem" dilemma látszik feloldódni. A Tamiya meg nem arcoskodik, csak megteheti, hogy biztosra menve kiadjon egy perfekt kis tucatrepcsit, megfelelő marketinggel.
Minatoku 654830 2019. január 27. 18:03
Válasz erre
Szerintem azert azt erdemes nem figyelmen kivul hagyni, hogy 1) a Tamiya egy globalis volumengyarto, azaz mas ligaban jatszik, mint a legfrissebb, globalisan nem mindenhol elerheto KKE Messer termekek, 2) a Tamiya egyik fo piaca a japan belpiac, meg mindig innen jon a bevetel meghatarozo resze. Itt azert meg egy Eduard kit is egzotikusnak es ritka madarnak szamit, es sok kulfoldi termek a vedovamok miatt nem versenykepes a japan piacon, ezert nem is nagyon forgalmazzak ezeket es sok japan gyartot uj termek fejlesztese/bevezetese soran elsosorban a japan belpiacos igenyek vezerelnek (pl. innen europabol nezve erthetetlennek tunik, miert ad ki a Tamiya egy vadasztigrist, de Tokioban egy nagyaruhazban nezelodve jol latni, hogy pl meng, takom, trumpeter stb makettek extran dragak, dacara annak, hogy csak a "szomszedbol" kell athozni oket...a boltokban a kinalat kb 80%a japan makett). Ha a Tamiya uzletpolitikajat nezzuk, ne az itteni, hanem a japan piaci viszonyokbol induljunk ki. Tokioban, vagy videki nagyvarosokban meg ma is szamos makettaruhaz van (Europaban, plane idehaza elkepzelhetetlen fizikai arukeszlettel, hatalmas alapteruleten), es akkor nem is emlitettem a Tamiya sajat markaboltjat sem, es ezek a mai online/amazon/ebay stb. vilagban is megelnek...
A masik meg, hogy azt se felejtsuk el, a Tamiya az iparagban peldatlan epitesi minoseget, azaz konnyu/problemamentes epitest biztosit, es azert ez nem elhanyagolhato szempont, mikor a makettezesre fordithato szabadido egyre szukosebb.
Sokol 654829 2019. január 27. 18:03
Válasz erre
04961 Messerschmitt Bf 110 C-7 exDragon kiegészítve! xD

+ az összes exBandai 1:72 Star Wars cucc!

Csak mert lemaradtál róla!
sanyi 654827 2019. január 27. 17:21
Válasz erre
Uraim/Hölgyem!
Grumman Avanger. Ismerős gép? Ez verte rommá a japán flottát és űzte a német tengeralattjárókat, aztán a Koreai-háború idején járőröztek, majd vadászták a bozóttüzeket. Szóval nem egy "ilyen is volt" masina. Építs egy épkézláb verziót 72-ben. Most építs egy Bf-109-est... Melyik egyszerűbb? Melyikből van konkurencia? Ennyi. Ha valaki tud örülni egy 978433. Bf-109-nek, ám tegye. Vagyunk páran, akik inkább egy frankó Avangert látnánk szívesebben. Igazából az a fura számomra, hogy úgy reklámozza magát, mintha olyat adna, ami még sose volt kiadva és akkora dobás, hogy kiszáll a világból.
Dáma társamnak üzenem, hogy hatnak rám ész érvek, de a Tamiya arcoskodás ilyen példája számomra vicc, inkább gáz, tekintve, hogy másba is ölhetne ennyi pénzt. Ja és ha már kioktatsz, legalább nézmá' meg, hogy mit írsz...
Tamás78! Valóban, még nem osztottam ki őket, de csak azért, mert ők nem jelentettek be hasonló, a makettező világot megrengető, szenzációs hírt. :)
Sokol 654825 2019. január 27. 16:09
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194.