/ Fórumok /

Makett újdonságok

Itt lehet tudatni, ha egy új makett megjelenik
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182.
denkmeyer 551067 2014. január 17. 13:28
Válasz erre
Hello fiúk!

Romsitsa:

A Tasnál a tervezésben nem futottak semerre. Pontosan, határidőre dolgoztak, ahogy pl. a Zrínyinél is. Egy tervezési folyamat során a tervezés tárgya (mindegy, hogy az egy zsilip, vagy egy varrógép) folyamatosan változik, formálódik, természetesen a fő paraméterek figyelembe tartása mellett. A megrendelő részéről felmerüő műszaki tartalmat a mérnökök megpróbálják teljesíteni, miközben az elképzelések - így a terv is - módosulnak műszaki (pl. már gyártásban lévő hasonló eszközök tapasztalatai alapján), katonai (pl. már használatban lévő hasonló eszközök kezelői tapasztalatai alapján, vagy kibővített felhasználási terület okán, stb.), akár adatszolgáltatási (pl. az egyik altervező/beszállító nem tudja elkészíteni határidőre, vagy egyáltalán a betervezni kívánt termékét, így egy másik, hasonló tulajdonságú, vagy azzal egyenértékű egységet ajánl betervezésre) okok miatt. A tervek alapján építenek (néhány) mintapéldányt, aminek tapasztalatai során (pl. kialakítás, gyárthatóság, működés, célszerűség, stb.) módosítják a terveket és kidolgozzák a (sorozat)gyártás menetét, dokumentációit. A Tas esetében ez a két mintapéldány építésével valósult volna meg. Nem szabad figyelmen kívül hagyni azt, hogy egy harckocsi nagyon összetett szrekezet. Nem egy vállalat kélszítette, hanem sok beszállító termékéből állt össze. A fent említett okokból történhettek a tervkiíráshoz képest módosulások, mint pl. az ágyúkérdés, vagy a 100 mm-es páncéllemez (miért furcsa? Nehézharckocsi és a tűzerő-védettség-mozgékonyság erényhármas eszményi arányainak betartását vették jó érzékkel figyelembe, 100 mm-t több rétegből is lehet készíteni, de akár még a 100mm is csökkenhetett a gyártásig az ország termelési-megmunkálási lehetőségei szerint), akár a torony hátsóajtó. Én ezeket nem érzem annyira fontos kérdésnek, szemben azzal, hogy ha egy ezközt 85%-ban sikerült rekonstruálni, akkor ne a már régen túlhaladott 10%-os bukkanjon fel (vagy a kettő keveréke) nap mint nap egy ilyen – az apró részletekre – kényes társadalomban, mint a makettezők.
A naplóban nem találtam utalást arra, ,,hogy próbahegesztésénél derül ki, hogy hegeszteni fogják-e vagy csavarozni”.

denk
Planes 550959 2014. január 16. 14:44
Válasz erre
A T-34 viszont az amerikai J.Valter CHRISTIE terveiből készült:-)
romsitsa 550937 2014. január 16. 11:24
Válasz erre
Miért van az érzésem, hogy a Tas konstruktőrei ismerték a Panthert, ami ellenben erősen hasonlít a T-34-re?

Üdv

Á
Gabusch 550936 2014. január 16. 11:01
Válasz erre
Valóban, csak sajnos még másik negyvennel is. :)
migi 550935 2014. január 16. 11:00
Válasz erre
Szia
Már mint te miben látsz hasonlóságot ? mert ennyi erővel mondhatjuk hogy a Tas is hasonlít a párducra ,
papgyuri 550932 2014. január 16. 10:56
Válasz erre
Leo I 2
Leo I 2
Leo I 1
Leo I 1
Tas 1
Tas 1

Miért van az a kellemetlen érzésem, hogy akik az 50-es években megtervezték a Leopardot, ismerték-ismerhették a Tas dokimántációját? Ha összehasonlítjuk a két járművet, meglepő a hasonlóság!
Sennás 550885 2014. január 15. 19:10
Válasz erre
Mihez használnád fel?Apa kocsit szerel Anya tereget?
romsitsa 550881 2014. január 15. 18:39
Válasz erre
És légvédelemre alkalmatlan volt, páncélvadásznak meg kicsi volt az oldalirányzási szöge.

De itt arról van szó inkább, hogy a Tasnál hogyan/mikor merült fel egy 8 cm-es löveg mint fegyverzet?

A Bofors nem volt nagyságrendekkel jobb, mint 43 M hk. ágyú, a 29/44 M Bofors pedig légvédelmi célokra lett fejlesztve.

Ha megnézzük a lövegek hatásadatait, a 29 M 29/35M 8 cm-es páncéltörő gránát átütése 60 fokos becsapódásnál
100 méteren 83 mm
500 méteren 77 mm
1000 méteren 70 mm

Míg a 75 mm-es 43 M páncélgránáté
100 méteren 86 mm
500 méteren 76 mm
1000 méteren 66 mm

Üdv

Á
juge75 550879 2014. január 15. 18:26
Válasz erre
Hát ez valóban fantasztikus ötlet! :-)
juge75 550878 2014. január 15. 18:26
Válasz erre
Szebeny-féle (két változat, elképzelési tervezet) harckocsivadász drága is lett volna, és nehéz is lett volna a Toldi 8 tonnára tervezett futóművéhez.
juge75 550877 2014. január 15. 18:22
Válasz erre
Harckocsilöveg valóban nem létezett, viszont volt Bofors (Licenc) ágyúnk, ami szerintem eléggé nehéz és nagy lett volna...
Z63 550873 2014. január 15. 17:50
Válasz erre
Szia denkmeyer!
A legújabb kutatások azért nem jutnak el a nagyközönséghez, mert az megdöntené egy-két régi, mindentudó "szaki" tévedhetetlen egyeduralmát. A repülős berkekben épp most dőlt le egy több évtizedes fal, maga alá temetve több szaktekintélyt, akik az utolsó leheletükig kardoskodtak, ragaszkodva téves és sajnos, néhány, maguk által kreált "megdönthetetlen" bizonyítékhoz, amit nem tudtak valós dokumentumokkal igazolni. Egy célirányos és jól kigondolt kutatás rendbe tette a dolgokat. Az új eredmények, viszont tökéletesen igazolhatók, valós dokumentumokkal. Így viszont nem lehet kiadni ezután több könyvet, jó haszonnal, de fals adatokkal, nem lehet többé hülyének nézni az embereket. Na, ez az, amiért mindenki titkolózik és, ha rákérdezel, miért van így, a válasz: azért mert ez így volt, én csak tudom, ezer éve ezzel foglalkozom! Bizonyítékot nem mutatnak, mert nem tudnak.
Üdvözlettel,Z63
romsitsa 550865 2014. január 15. 17:09
Válasz erre
Szervusz,

volt, csak abbahagyták a fejlesztését mert teljes zsákutcának bizonyult.

A Tasnál szerény véleményem szerint előrefutottak az adtok feldolgozásánál és a tervezeteket összemossák a prototípussal.

Furcsa módon pl. 100 mm-ben határozzák meg a páncélvastagságot, amit a magyar ipar más esetekben nem volt képes előállítani.
A gyári ajánlatban a torony hátlemezén két ajtó szerepel, nincs nyomuk.
Az általad is idézett napló kitér arra, hogy a torony próbahegesztésénél derül ki, hogy hegeszteni fogják-e vagy csavarozni.

Üdv

Á
Freddy 550862 2014. január 15. 16:30
Válasz erre
Sennás 550852 2014. január 15. 14:47
Válasz erre
01
01
02
02

Sziasztok.Ez lehet már nem újdonság de ettől seggre ülni.Nem legyártani, KITALÁLNI!
denkmeyer 550851 2014. január 15. 14:46
Válasz erre
Romsitsa!

Ki tudja, talán előkerül egyszer a 8 cm-esről is valami, nem csodálkoznék. Sosem lehet tudni. De a legendáknak mindíg van valóságalapja. Akik ezt tudták azok már rég halottak, sajnos. Talán rosszul emlékezem, de mintha lett volna egy Szebeni-féle harckocsi tervezet. Nimródba 8cm-es Bofors ágyú. Ugyan így lehetett egy harckocsiba való átszerkesztett ágyútervezet a 8cm-es B bázisán.
D
denkmeyer 550849 2014. január 15. 14:38
Válasz erre
összehasonlító
összehasonlít

Freddy!

A mellékelt képen látható nagy Tas a régi Bajtos-Bíró-féle ,,fantáziarajz" a kicsi a valóságos Tas. Jól érzékelhető a kettő közötti különbség.

D
denkmeyer 550847 2014. január 15. 14:13
Válasz erre
futómű
futóm

Freddy!

Nem vagyok teljesen biztos abban, hogy korrekt. Vissza kéne mérned. A helyes méretek itt vannak...

D
romsitsa 550843 2014. január 15. 12:14
Válasz erre
Hali,

a 75 mm-es ágyút be lehetett tervezni a toronyba mivel kifejlesztették, ellenben a 80 mm-es löveggel, ami nem létezett (a tudomány mai állása szerint).

A könyv szerint a 75 mm-es löveg kényszermegoldás volt, tehát a tervek eredetileg nem ezzel számoltak.

A gyári makett 8 cm-es ágyúja (ha egyáltalán az) viszont nem létezett, így hogyan terveztek köré tornyot?

Üdv

Á
Freddy 550840 2014. január 15. 11:50
Válasz erre
A Dnepromodel Tas makettje mennyire mérethelyes korrekt vajon?
denkmeyer 550836 2014. január 15. 10:39
Válasz erre
tas
tas

Szia!

A Dimávag 75-ös harckocsiágyúból pár darab elkészült. Ki is próbálták azokat harckocsiba, rohamlövegbe építve Hajmáskéren, de még kiforratlan volt. Erről a Haditechnika legújabb számában találsz pár sort a Zrínyi rohamlöveg család cikkben. Ettől függetlenül a méretei már meg voltak, így be lehetett tervezni úgy a Turán toronyba, ahogy a Taséba is, de mondhattam volna akár a Zrínyi I-et is. Ez meg is történt a Tas esetében is. (A 8cm-es Bofors harckocsiágyúvá alakítása akár fel is merülhetett, talán el is kezdték.) Mivel a Tas is prototpus volt magában hordozta a késöbbi változtatások lehetőségét. A háború után a tervezőket elhallgattatták, nagyon kevés anyag maradt meg, vagy került elő az ott tervezett újdonságokról. A munkálatokban résztvevők nem fecsegtek (csupán bizalmas, belső körben) ilyen dolgokról az 50-es években, volt elég bajuk. Gyerekeiknek - akin ma már zömmel túl vannak a 70-en - természetesen semmit sem mondtak, veszélyes volt akkor (is) a ,,gyerekszáj". A tervek egy részét Strausszler vitte magával (pl. Hunor -> Saladin, Saracen), más részét a győztesek és egy-két szemfüles WM-es. Így került elő pl. Brünnben az a pár fénykép az ajánlati makettről, a kocsitest szerelési, összeállítási rajzai, valamint az építési napló. Az Országos Levéltárban is fellelhető pár anyag a Tassal kapcsolatban. Ne felejtsed el, hogy azok közül akik részt vettek a háború vége felé egy modern harckocsi tervezésében ilyen nagy ívű, szép feladattal csak kevesen találkoztak a későbbiek során. Ezért életük/munkásságuk egyik csúcspontjának tenintették azt és ezt-azt azért papírra vetettek és utalásokat tettek, hiszen az elöbbiek miatt foglalkoztatta őket nagyon a téma(mint pl. Jurek A., Korbuly P., Kovácsházy E., és még páran). Amit eddig tudunk a Tasról azt Korbuly P. kitartó gyűjtésének és kutatásának köszönhetjük, de ő már nem tudta a töredékekből rekonstruálni a harckocsit. Ez a Turcsányi K. könyvében valósult meg. A szerelési napló kivonatában olvasható a kocsi építésének menete. A fenti pár sor is benne van a könyvben bővebben, ahogy a mellékelt naplókivonat is.
D
romsitsa 550833 2014. január 15. 09:59
Válasz erre
Szia,

ha az eddig megjelent rajzokra támaszkodunk a torony kapcsán, akkor a 8 cmes Bofors ágyú szóba sem kerülhet mint főfegyver, nem fér el.
De nyoma sincs annak, hogy valaha komolyan felmerült volna a Bofors harckocsilöveggé alakítása.

A 75-ös löveg rajzai megvoltak a Dimávagnál csak az meg nem készült el, csak a Zrinyi I és a Turán III lövegével.

Mindent összevetve vagy a fegyverzet vagy a torony nem stimmel.

Üdv

Á
denkmeyer 550824 2014. január 15. 07:57
Válasz erre
Szia romsitsa!

A Tas főfegyvere ismert(mindkét variáció), egyedül a homlok és toronygéppuska léte/helye ismeretlen. A rajzasztalról a Tas prototipus teljes tervdokumentációja biztosan lekerült, de sajnos - eddig - nem kerültek elő a torony tervei. Így csak az 1:10 léptékű gyári makett fotójából lehet kiindulni. Egyébként kocsitest kialakítása (oldalfalak dőlési szöge, kibúvő-, szellőzőnyílások, stb. amikről fennmaradtak gyári rajzok és először az általam korábban jelzett könyvben jelent meg) tökéletesen kiadja a torony alaprajzát és alakját. Egyedül a magassága bizonytalan, de az - szintén a gyári képek és a főfegyverzet alapján - kikövetkeztethető. Például az irányzótávcsöve a HTI-ben van(szerintük). A torony összehegesztése folyamatban volt, feltételezhetően el is készült a végzetes bombázás előtt. A már említett könyvbe idézett az építési napló is ezt támasztja alá.
Denk
alexkidd 550732 2014. január 14. 13:29
Válasz erre
MB72001_1
MB72001_1
MB72002
MB72002

Sziasztok!

2 hét múlva várjuk a masterbox újdonságait:
www.makettshop.hu/termeklap/legujabb-megjelenesek/master-box-172---mki-male-british-tank-somme-1916--mb72001_149671
Üdvözlettel,
alex
www.makettshop.hu
Automakett.hu 550729 2014. január 14. 12:56
Válasz erre
romsitsa 550727 2014. január 14. 12:43
Válasz erre
Azt azért hozzá kell tenni, hogy a TAS fegyverzete és a tornya a mai napig javarészt ismeretlen vagy anno le sem került a rajzasztalról.

Üdv

Á
HUJBI 550700 2014. január 14. 09:07
Válasz erre
decente 550699 2014. január 14. 08:40
Válasz erre
Hány milliliteresek ezek az mrpaint festékek?
Azt sehol sem látom...

Zsolt
denkmeyer 550698 2014. január 14. 08:28
Válasz erre
Akit egy kicsit is érdekelnek a páncélosok, a páncélos hadviselés és az igazi, nem fantázia TAS,annak feltétlenül ajánlom ezt az alapkönyvet:

bookline.hu/product/home!execute.action;jsessionid=EWHEOno4VhBpTqRuJ2KdNA**

d
denkmeyer 550697 2014. január 14. 08:22
Válasz erre
b_201004301024312990
b_201004301024312990
b_201004301024357584
b_201004301024357584

Hobby Boss TAS. Igaz dobozbontást, vagy terveket még nem láttam, de a dobozon szereplő kép alapján az első benyomásom ez: Kár, hogy a kínaiak sem néztek rendesen a TAS után. A Bajtos-Bíró féle - 30 éve gyári makettfényképekről találgatásokkal készült - rajz alapján épített Bíró Ádám-féle makett (1/20, vagy 1/25-ös) képe van dobozgrafikaként (ami egyébként a HADITECHNIKA egyik régi számában jelent meg). Nem tudom ki volt a kínaiak segítője, de nagyon mellényúlt. Azóta, gyári rajzok alapján rekonstruálva lett a TAS. Bővebben erről - többek között - a Puedlo kiadó Turcsányi Károly Nehéz páncélosok c. könyvében lehet olvasni látni és egy kicsit számolni kb. 30 oldalon. Vajon miért nem jut el a szakközönséghez a legújabb kutatások eredménye?
denkmeyer
Automakett.hu 550649 2014. január 13. 18:59
Válasz erre
Logo_MRP_black-1000x270
Logo_MRP_black-...

Rendelhetőek az MRP festékek!
automakett.hu/
Zoli 550587 2014. január 13. 09:35
Válasz erre
Sziasztok,
Ha még nem lenne elég F-35 kit:
www.arcforums.com/forums/air/index.php
z
PETI 550447 2014. január 11. 19:43
Válasz erre
Szia Zoli!

Köszi a linket! Te is úgy látod, hogy alakhibás a függőleges? Az nem jó.. :(
zoli1989 550431 2014. január 11. 16:25
Válasz erre
Itt már képek is vannak!

www.airlinercafe.com/forums.php
PETI 550398 2014. január 11. 08:33
Válasz erre
HADvezér 550395 2014. január 11. 08:26
Válasz erre
Tu-134 1:72... már készül a MALÉV matrica is hozzá

üdv: HADvezér
Jimbow 550390 2014. január 11. 00:16
Válasz erre
Ls ha a HobbyBoss is kiad egy T-72 alvázra épített löveget, akkor idővel megindul a T-72-es áradat is valahonnan a távol-keletről...

Ne feledjük hogy az elmúlt években is kijött több olyan készlet, ami nem szerepelt előre a katalógusokban :)
scalemodels.ru/modules/news/img_7075_1389262828_Hobby-Boss_61.jpg.html
Jimbow 550389 2014. január 10. 23:58
Válasz erre
Jó a felhozatal. A BTR-80A képen amúgy magyar járgány van, a kép itt a Makettinfo-n is fenn van :)
silent8 550349 2014. január 10. 16:17
Válasz erre
Academy 1/35 Stryker. Ha minden igaz, akkor AFV Club átvétel.

www.scalemates.com/products/product.php

Üdv
Zsola 550322 2014. január 10. 09:55
Válasz erre
A Trumpi nagyon igyekszik a kedvemben járni:) Westland Whirlwind,De Havilland Hornet...és végre lesz BMP-2 is. Csak a pénztárcám hogy fogja bírni majd?
ruszi 550314 2014. január 10. 00:43
Válasz erre
ja P-51 Mustang 1/24-ben nem semmi
silent8 550294 2014. január 9. 20:30
Válasz erre
Remélem végre lesz normális 72-es intruder, és Magyar BTR fotóval demonstárlt BTR-80A. :)
medor 550292 2014. január 9. 20:15
Válasz erre
Na!
Trumpiék a végén még kiadják az évek óta ígérgetett 1:72-es Intrudereket?
De jó is lenne...
PETI 550283 2014. január 9. 19:49
Válasz erre
Szia!
Hát és a repülős felhozatal sem gyenge! Egyáltalán nem. :)
specnaz78 550276 2014. január 9. 19:11
Válasz erre
De ahogy nézem GAZ-66-ból is lesz utánpótlás, meg persze BRDM-1-es is lesz. :-))
Freddy 550270 2014. január 9. 18:38
Válasz erre
Soha nem hittem volna, hogy valaha akár csak felmerül valakiben egy műanyag Tas kiadása. De a 2. vh utáni magyar technika kedvelői is adakozhatnak majd a Trumpeternek.
ruszi 550261 2014. január 9. 17:07
Válasz erre
a képen Kraz viszont Kraz 214 :)
ruszi 550259 2014. január 9. 16:56
Válasz erre
Trumpeter és HobbyBoss 2014-2015 újdonságai

scalemodels.ru/tag/%EA%E0%F2%E0%EB%EE%E3%E8

HobbyBoss is kiadja a Kraz 255B :) és magyar kedvelőinek egy új magyar tankot
Freddy 550248 2014. január 9. 14:35
Válasz erre
Köszi, ezt megtaláltam én is, viszont az ilyen .ru-s dolgokról elég rosszat hallottam már ahhoz, hogy inkább valami EU-n belüli boltra bízzam a bankkártyaadataimat, ha egy mód van rá.
Sennás 550236 2014. január 9. 10:42
Válasz erre
www.ruscale.ru/product/kama-z-3501-kamaz-431043101-135/
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182.