/ Fórumok /

Magyar Királyi Honvédség szárazföldi járművei

A topik témája az 1945-ig létezett Magyar Királyi Honvédség, annak harcjárművei, autói, és egyéb hadi anyagai.
Tegyetek fel minél több képet!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96.
Sennás 625848 2017. március 29. 19:05
Válasz erre
18275403384_cc9c9e1e70_b
18275403384_cc9c9e1e...
18275419454_2078b614fa_b
18275419454_2078b614...
18747470790_98390a7c89_b
18747470790_98390a7c...
18871687586_e857827ac9_b
18871687586_e857827a...
18892724692_e59abd3807_b
18892724692_e59abd38...
18900797501_e5d59bc69c_b
18900797501_e5d59bc6...
18908911426_e91945271c_b
18908911426_e9194527...
18908914406_66308c5596_b
18908914406_66308c55...
22548132467_dfdedeb663_b
22548132467_dfdedeb6...

Köszi! Én meg egy ilyen oldalt találtam.(kurv@ lassan tölt be--nem értem) de talán meg tudjátok nézni. De a fotókat inkább felteszem.Kib@szott jó minőségű képek! Félelmetes.És elméletileg mind ott készült Nadvirna? akkor ez Nadvorna, csak Ők így írják?
tyimosenko 625832 2017. március 29. 12:16
Válasz erre
Helló,
Rászántam pár percet, hogy megpróbáljam beazonosítani a mai helyszínt, de nem nagyon találtam fotót.
Ha a linkelt képen lévő hegyek ugyanazok, mint a Toldi mögött, akkor úgy tűnik, hogy a folyószakasz ahol átkel, az követlenül Nadvorna város északi szélén van, a google térkép alapján. A várromon túl van a folyó.

static.karpaty.info/data/region/img/if.nd.nadvirna/gallery/1.jpg
romsitsa 625829 2017. március 29. 10:23
Válasz erre
A Toldi fotója az 1944. április 17-18.-ai Nadworna elleni támadásnál készült. Itt tűnnek fel a később átadott Pz IV-k is.

Üdv

Á
Sennás 625821 2017. március 28. 21:48
Válasz erre
Elnar 625816 2017. március 28. 20:59
Válasz erre
Amennyiben jól tudom, 44-ben, Galíciában.
Sennás 625813 2017. március 28. 19:36
Válasz erre
tumblr_nzltn0H9KQ1u8h2hao1_1280
tumblr_nzltn0H9KQ1u8...

Vajon mikor és hol készülhetett?
Elnar 624863 2017. március 11. 16:46
Válasz erre
Üdv,

a TIIF-en viszonylag alig van az 503-asok késői típusú pótjárműveiről (Ersatzpanzer) kép. Nem tudom, ez mennyire helytálló, de sejtésem szerint a már eléggé leharcolt kocsikat adták át (gyanús, hogy annyi maradt nekik, amit a magyarok megkaptak), amikor ők a Királytigriseket kapták.
romsitsa 624860 2017. március 11. 15:20
Válasz erre
Hello,

bocs nem, keverem, két 114 volt (kicsit eltér a számok alakja). Talán sárga a 124-es is.
Nem tudom melyik lehet a Hanna, mert (ha jól tudom):
Az 503., később az 509. osztály is részt vett a képzésben saját kocsikkal.
Az átadott kocsik az 509. és egyéb, javítás alatt álló tigrisek voltak.
A fotók java része az átképzésen készült, nem tudom van-e olyan kocsi, ami később átadásra került ezek közül.
Érzésre Hanna a második körös átképzésen lett lefényképezve.

Üdv

A
Elnar 624850 2017. március 11. 11:24
Válasz erre
Két 115-ös volt? én egy 115-öst és egy 114-est látok sárgának (vörös számmal). Meg talán a 124-est (megzavar a zimmerit a tónusban). Köszi az infókat!
Bónuszkérdés: tudjuk hogy a Hanna feliratú parancsnoki kupolás melyik példány volt?
romsitsa 624848 2017. március 11. 11:17
Válasz erre
A két 115-ös kiképzőgép sárga volt, hogy átadták-e kérdés, ahogy a toronyszám színe is.
A többségük terepezett volt.
A tiif-en nézd meg a Kg. Mittemeyer, 503. és 509. fotóit is, ha eddig kimaradt volna.

Üdv

Á
Elnar 624843 2017. március 11. 10:28
Válasz erre
Üdv!
Magyar Tigrisekről szeretnék némi információt, vagy annak lelőhelyét kérni.
volt-e nekünk egyszínű sárga példányunk, vagy ha nem, akkor hol lehet megtudni a színeit? (minél egyszerűbb mintájú, késői verzióhoz kellene, mert nincs sajnos szórópisztolyom és ecsettel festeném)
Egyszer valahol láttam a 115-ről egy színes rajzot de azóta elszállt a mappám sok más egyébbel együtt. A TIIF-en csak fotókat találtam, azok is elég picik.
Van esetleg valami kimutatás a magyar Tigrisekről (gyártási idők, előélet, események), vagy ez még egy kicsi, de fehér folt?
Sokol 624439 2017. március 2. 22:38
Válasz erre
Nagyon szépen köszönöm!

Az biztos, hogy volt olyan direktíva az osztrák véderőnél, hogy az 1942-es krízist követően a kis beszállítók minden még meglévő készletet, csereszabatos és még garanciálisan javítható alkatrészt felhasználhattak.
Valószínű, a Steyr (nem tudom egyáltalán a Puch önálló, szerződő félként ebben az időszakban még működhetett-e?) is hirtelen valami "kisebbségi komplexust" kapott és úgy tűnik simán elnyomták ők is a felesleges raktárkészletet - nekünk :(

A civil/sport piacra szánt S4-ek esetében pont ugyan így történt:
//www.mvca.at/Museumsseiten/Puch-S4-1939.htm

azt írja: " In den Kriegsjahren dürfte eben alles verbaut worden sein, was noch zu finden war" - elég laza

Így viszont gondolom a mi példányainkra nem is adtak teljes garanciát?

Az anyagfáradásról ne is beszéljünk, - vagy a vegykezelt nyákok, előkent szelepek, évek óta megfeszített bowdenek stb. megdögléséről, -amik már akkor kifutottak az időből, amikor felszerelték nekünk a gyári új gépeinkre. Persze gabonáért, meg takarmányozási célú növényekért cserébe csodákat azért nem kellene várni, de mégis gáz mennyire esetleges minden.
Emerick 624430 2017. március 2. 20:13
Válasz erre
Sokol! Utánanézek a kérdésnek! Mailben majd mutatok 1-2 részletet.

Amúgy a Méray-Puch, alias Puch történet messzire visz. A Méray-Puch 350GS magyarként lett eladva, de osztrák-német volt. Így mehetett rá a magyar felszerelés. Aztán jött a váltás, már csak Puchként. Simán elképzelhető, főleg az 1939 és 1941 között szállított csomagoknál, hogy a jó vegyes anyagból származtak, azaz pl a Méray által megrendelt, de végül törölt megrendelésekből az elkészült készletet is átadták, illetve minden kifutó alkatrészt felhasználtak az összeszereléshez. Rengeteg 350GS-t hoztak, szerintem mindent átvettek ezer örömmel.
A Puch 250 is érdekes kérdés, 1-2 darab volt a haderőnél, kisebb tételben a leventéknek szerezték be, ez volt a levente motor...

I.
Elnar 624376 2017. március 1. 23:35
Válasz erre
A 72312-n pedig tisztán látszódik 2 második és 1 harmadik sorban, az íveltebb sárvédőkön lévő kettős lyukakból, hogy hol voltak felszerelve a régi rendszámok, azoknál, amik már "futottak" (+ a kedvencem a bal alsó sarokban lévő össze-vissza kopott lámpájú)
Sokol 624372 2017. március 1. 22:07
Válasz erre
A 72336 sz. képen például az alsó sorban csak kettő azonos van, A jobbról a második (amin részben látható a sas is :) ahogy visszakopott a festés) mögött álló meg olyan mintha németnek indult volna. A bal szélső takarásban is egy korábbi, nézd a blokk mögötti részt, meg a régi csomagtartó helyett feltett új is furcsán áll.
Sokol 624371 2017. március 1. 21:55
Válasz erre
Azaz :D ! (sőt jó a képazonosítás is) ez egy 1939-ben készült civil export járgány, rajta a doboz is.

A Lissák képeken van több 1939-1941-es civil is (de magyar libában felvezetett kipuffal?) Meg van kettő német első sárvédővel.
Aztán a lámpák is tejesen vegyesek. A fekete kopott az egy régebbi Siemens Scheinwerfer, ami max pótalkatrészként kerülhetett vadi új (lapos sárhányó) 1943-as magyarra, az első sport sorozatokra, meg a S4 Sport Viergang 250-re szerelték 1939-ben utoljára.
A kürtök lefednek vagy 9 évet. Van Bosch claxon rendszerű H6/45, mag H6/17 ami ugye a németeknek kellett. Van korábbi H 4/6 és 6/3 is, ami viszont 1943-ra már elavult típus (gyári új is vagy 6-7 éve volt, aztán kifutott, meg aztán van D-s NSU is aminek az egyetlen előnye, hogy 6 voltos, -mint a többi-, de amúgy már újként is ócskavas volt.
A BMW-k is vegyesek, pedig azokat nem az osztrákok gyártották.
Szóval minden zsír új :D !
Elnar 624363 2017. március 1. 20:00
Válasz erre
39M 350 GS4  = vatera
39M 350 GS4 =...

Arra gondolsz, hogy pl magyar csomagtartó, magyar sárvédő, feketített kipuffogó, de mégis rajta van a sas?
Sokol 624350 2017. március 1. 17:03
Válasz erre
Igen ez így van! Ahogy Emerick írta, ezek gyári új, nekünk szánt példányok - papíron.

De, a játék lényege éppen az, hogyha megnézed a képeket, meglehetősen vicces dolgokat lehet észrevenni. Én eddig 9 példányon találtam komoly miskulanciát az osztrák cajgák között papírformához képest. A BMW-k esetében szintén rengeteg a kérdéses megoldás.
Elnar 624321 2017. március 1. 07:51
Válasz erre
És azt írja hogy a germánokon nincs hátsókerék rugózás, a 72334-en meg tisztán látni. Akkor ezek eleve nekünk készültek, ha jól értem.
Elnar 624320 2017. március 1. 07:49
Válasz erre
WHAT!
Külön nekünk lefestették libára Puchokat! Ez nekem teljesen új. Mindig sötétsárgának hittem őket.
Sokol 624318 2017. február 28. 23:48
Válasz erre
Egy kis játék :) !

Lista:
//www.puchklub.at/Home/index.php/ct-menu-item-17/ct-menu-item-19/ct-menu-item-33

A Fortepan korábban jelzett 72312; 72336; 72335 és 72334 számú fényképein kell keresni a bibit.
Sokol 624315 2017. február 28. 23:10
Válasz erre
Üdv!

Emerick!
A képek 1943-ra vannak a Fortepanon datálva és sok gépen látszik, átfestett.
Nem meglepő hogy papíron minden vadi új.
A zsír új Puch feketében abroncs nélkül jött le a szalagról?
Az osztrákok átálltak a szürkére 1939 decemberétől (ötzis olajzöld és fekete helyett) Látható az is, hogy a keréknyomás jelzőszámok karaktere sem a gyári a legtöbb típuson. Úgy van után festve az új szürke(?) alapra, vagy simán le is felejtették holott papírforma szerint annak gyárilag fel kellett volna kerülnie - szórva.
Van olyan teherkocsi a képek között, aminek az ajtaján javítás van.
Ezek az eszközök pont annyira gyári újak mint a korábban tárgyalt repülőeszközök. Szerintem inkább hagyatkozzunk a józan megfigyelésre, mert a papír sok mindent elbír(t), de valószínű, hogy ezek a motorok csak uniformizálva lettek az osztrák készletről, hogy megfeleljenek a Heer igényeknek nagyjából.

Ez persze nem zárja ki, hogy egy részük zsír új volt (bár furák azok a einheits kabinosok is), vagy 40-41 óta depózott valahol.
Tudnál esetleg,- ha időd engedi - gyári számokat mutatni a témában. Főleg az érdekelne, hogy a bécsi vagy az innsbrucki WeWi depó készlet számával érkeztek, vagy esetleg a bajoroktól. OKW Vertreter-ként kit neveznek meg a papírokon?

Elnar!
Nem talált. Nem értek a motorokhoz. A becenevet is csak rám ragasztották, de inkább офеня mint más jellegű :)

A régi LK magában foglalta az összes Leichtkraftfahrzeug-ot.
Ma az EG szerint csak a négykerekűek számítanak annak, régen Motorradgesspan-ok is megkapták besorolást vontatóként(igaz a három kerék és aszimmetrikus elrendezés kikötés miatt sokkal korlátozottabban és nem erdészeti, vagy mezőgazdasági technikai számmal DE pl. a lánctalpas NSU-k erdészeti eszközökként szerepelnek papíron ma is.
Emerick 624299 2017. február 28. 20:09
Válasz erre
Stét!

1941-től minden BMW R/75 és Puch 350 GS gyári új állapotban érkezett a MKH-hez. A gyári számok is ezt bizonyítják. A Lissák képeken is mind ilyen zsír új motorkerékpár. (kivéve a használt dán Ford Sedanok :D) Mind abroncs nélkül érkezett. A Cordatic ezernyi abroncsot gyártott gyakorlatilag minden német import anyagra, érdekes látvány lehetett az ottani késztermék raktár.

I.
Elnar 624298 2017. február 28. 20:08
Válasz erre
BMW R17 = vatera
BMW R17 = vatera
DB 250 = fortepan_107710+
DB 250 =...
BSA W32-7 = fortepan_73247+
BSA W32-7 =...

Úgy látom van egy motorszakink :) (gyanítom a neved sem a rádiótól van)
Az LK az a Lehrkraftrad akar lenni vajon? Némi német tudásommal ezt logikáztam ki.
Márkatáblásakat főként bevonulási fotókon látni, civil festéssel, ezért gondoltam hogy ez azoknál volt bevett. Én is csak kiállítási és katalógus képeken láttam hosszú ideig, meg is lepett, hogy ezekkel mentek is
Elnar 624295 2017. február 28. 19:54
Válasz erre
BMW R17 = vatera
BMW R17 = vatera
DB 250 = fortepan_107710+
DB 250 =...
BSA W32-7 = fortepan_73247+
BSA W32-7 =...

Úgy látom van egy motorszakink :) (gyanítom a neved sem a rádiótól van)
Az LK az a Lehrkraftrad akar lenni vajon? Némi német tudásommal ezt logikáztam ki.
Márkatáblásakat főként bevonulási fotókon látni, civil festéssel, ezért gondoltam hogy ez azoknál volt bevett. Én is csak kiállítási és katalógus képeken láttam hosszú ideig, meg is lepett, hogy ezekkel mentek is
Sokol 624276 2017. február 28. 17:23
Válasz erre
Üdv!

A márkatáblák úgy tudom csak a kifejezetten civil eszközökre kerültek méghozzá azokra amik se nem sport, se nem LK besorolásúak. Én korábban csak német és francia gépen láttam ilyen reklámokat a rendszám helyére fogatva, de kiállítási meg katalógus képeken. Ha olyan háborús fotód van amin rajt a tábla akkor az a motor nem lett civil irányba továbbértékesítve, hanem már kereskedőtől készletről lett bezúgoltatva.

Az első rendszám baleset veszélyessége miatt hamar kerestek kiskapukat az angol/francia és német gyártók is. Így a harmincas évek legelejétől a kifejezetten sport/verseny papírral rendelkező motoroknál liner-be került (vagy élvédője lett, ahogy a fényképen is látható), vagy el is hagyták az első táblát. DE ezek sport eszközök, ami besorolás nem csak funkcionális (köbcenti és szerelék függő),- hanem a forgalmi és a jogi keretek is mások. Az autópályán akkor is kellett mindkét tábla.

Viszont az oldalkocsis megint más.
Az LK- amit ma úgy mondanánk, hogy kis haszonjármű kategória, miután egy vontatóból (Zugmaschine) és egy meghajtott csónakból áll(Beiwagen/Boot) teljesen más közlekedésrendészeti és kresz szabályok alá esik .
A hivatalos neve így a Heer állományában is ezt a klauzát követi.
Szóval könnyű Kraftrad jogilag, és Motorradgesspan funkcionálisan. Így elvileg rajta kell lennie a rendszámnak is ahogy minden más előírás szerű eszköznek is.

A civil életben ezért találták ki, hogy ezeknek is legyen túra, illetve nomad (usa) kategóriája. Úgy ugyan gesspan marad, de sokkal lazább minden procedúra. Ma is ez a legelterjedtebb kategória besorolás, és régi szabályzatot követi fő vonalaiban a kresz a legtöbb országban.
Elnar 624266 2017. február 28. 12:40
Válasz erre
Valóban. A magyar rendszámból indultam ki ami domborítva is volt, de rákeresve eredeti németekre azok csak festve. És mi van a civil változatok márkatáblájával ugyanitt? Vagy az egy teljesen más dolog?
romsitsa 624254 2017. február 28. 11:12
Válasz erre
Megvan, R71 vagy R71-nek akar látszani.

Üdv

Á
Sennás 624246 2017. február 28. 09:40
Válasz erre
Nem tudom.Lehet de azok meg másban kicsit eltérnek. Az első villa meg tuti BMW nem?
romsitsa 624244 2017. február 28. 09:28
Válasz erre
Ez szerintem nem R75. Kicsi a tank és a váz sem stimmel. Dnepr?

Üdv

Á
Sennás 624239 2017. február 28. 09:02
Válasz erre
összebarmolt
összebarmolt

Mesterek vágjátok a motort is:)had kérdezzek már.Ez egy összebarmolt vagy egy jó állapotra feljavított BMW R75 "korai" változat? A fehér festések(et) haszállták a Németek ill. a sárvédő miért lett ilyen egyszerűre átalakítva? A lámpa testen az álcázás az kritikán aluli(vagy simán lemosható?)Köszönet!
Sokol 624227 2017. február 28. 00:48
Válasz erre
A 72312 sz. képre gondolok. Csókoltatom a fórummotor készítőjét!
Sokol 624226 2017. február 28. 00:46
Válasz erre
Ezt akartam:
//fortepan.hu/
Sokol 624225 2017. február 28. 00:45
Válasz erre
Lapozd végig légyszíves a Lissák sorozatot!
Nézd meg a tehergépkocsikat is!

Azt mondod gyári új?
akkor ezen a 350-esen nem az eredeti osztrák (fekete) festék van a lámpán?
//fortepan.hu/
Sokol 624224 2017. február 28. 00:29
Válasz erre
Nézd meg a képet kicsit tüzetesebben! A kormány szerelékeit, meg az ülés környékét. Át van festve a kapaszkodó burkolata is. Még a ponyva sem azonos az egyidős némettel. A rendszámtábla az élvédős 1935 szabványú. Mikori gyártmányok ezek?
Ahogy írtam, valószínű a gyár automatikusan megkérte rájuk a rendszámot, csak nem lett stempelve. Át van festve, de rajta van maga az alkatrész. A rendszám nem egy matrica volt.
Elnar 624221 2017. február 27. 23:19
Válasz erre
BMW R75 + Ford V8-48 - MKH gk.szertár = fortepan_72331+
BMW R75 + Ford V8-48...

Nem, az a rendszám helye. Tisztán látszik itt is, hogy nincs rajta számnak nyoma sem, pedig ezek gyári szürkék. Láttam már BMW-n, Zündappon, de még Triumphon is
Sokol 624217 2017. február 27. 22:02
Válasz erre
Az az íves lemez, ami az Elnar által csatolt első és harmadik képen is fent van(!), az maga a német rendszám átfestve. Az egész ív az első rendszám amit két bolzen tart alul. 1907 óta kötelező elől és hátul a germánoknál minden gépjárműre/motorra, - amíg ténylegesen nem kapott számot nálunk rajta kellett hagyni. Itt meg csak hátul volt szükséges. Szóval amin elöl is ott figyel az íves lemez, az forgalomba volt helyezve a németeknél, vagy legalábbis meg lett kérve rá az engedély a gyár által, és aztán a leszállítás és átvétel után kapta meg azt a piros Zulassungsstempel-t a helyileg illetékes Behörde-től. Korábban járásra, aztán Wehrkreis szerint is állományban.
Elnar 624204 2017. február 27. 20:27
Válasz erre
Azok a gyári márkatáblák. Hol meghagyva a többnyire fehér/sárga alapot, hol lefestve.
Elöl lévő rendszámot még csak a fekete alapos korból láttam eddig. Az sem ívelt volt, hanem egyenes.
romsitsa 624178 2017. február 27. 15:54
Válasz erre
A barkács táblákat leszámítva, néhány fotón feltűnik a rendszámtábla tartó íves lemez, persze szemből. Még ritkábban oldalról is látszik, persze messziről, így csak annyit tudok kivenni, hogy fehér.

Üdv

Á
Elnar 624173 2017. február 27. 15:25
Válasz erre
Semmiféle motoron nem láttam elöl rendszámtáblát, max a gyári márkajelzésest néha az ex civileken
Sennás 624156 2017. február 27. 13:06
Válasz erre
romsitsa 624150 2017. február 27. 12:39
Válasz erre
Hello,

rendszám volt rajtuk, csak hátul. Lehet, hogy nem tudtak/akartak íves táblát készíteni, de eddig egy magyar R/75-ön sem láttam elöl rendszámot.
A grafika több sebből vérzik, a Solothurn rögzítése fantázia darab, a jelzése a 2. felderítő zászlóaljé (stilizált madár) és a 2. páncélos hadosztályé (hegyére fordított háromszög) 1944-ből.
A sárga BMW-n Cordatic abroncsok vannak, gyakorlatilag mint a Botondé, csak kisebb.

Üdv

Á
Sennás 624055 2017. február 25. 20:16
Válasz erre
Köszönet Elnar! Az utolsó talán sárga és érdekes ott más a gumiminta.
Elnar 624052 2017. február 25. 19:50
Válasz erre
BMW R75  = vatera
BMW R75 = vatera
BMW R75 - 30. hk.e - sebesültszállító - 30.hk.e = filmhíradó
BMW R75 - 30. hk.e...
BMW R75 - 30. hk.e - sebesültszállító = honvéd naptár
BMW R75 - 30. hk.e...
BMW R75 - 30-2. hk.zlj = Markó Ferenc FB
BMW R75 - 30-2. hk....
BMW R75 = Huns on Wheels FB+
BMW R75 = Huns on...

Pl.: 3D-000 - 3D-259-ig (by Emerick)6D-894-ről fotó is van orgon.
A 30. hk. ezrednek tuti volt több R75-e is, de rendszámok nem látszódnak. Ellenben az alakulatjelzések igen.
Sennás 624050 2017. február 25. 19:38
Válasz erre
jelzés
jelzés

Találtam egy jobb képet.Itt még látni is valami alakulat jelzést. Rendszám ezen sincs.
Va_Pe15 624049 2017. február 25. 19:24
Válasz erre
Köszönöm neked is a választ! Nagyon jó kis oldal amit küldtél a linkben! Köszi mégegyszer.
Va_Pe15 624048 2017. február 25. 19:21
Válasz erre
Érdekel persze. Az emailem: varadi.honved@gmail.com.
És köszönök minden választ ! Még lehet hogy fogok kérdezni , mert most kezdem jobban bele ásni magam ebbe a témába.
tank 624045 2017. február 25. 19:12
Válasz erre
Szia! Va Pe15!
Ha érdekel küldhetek e-könyvet!
romsitsa 624006 2017. február 25. 10:01
Válasz erre
Szürke és sárga biztos volt, ff. fotók alapjan nehéz, de szerintem át is festettek valamennyit zöldre. Terepszínűvel nem találkoztam.
A gépjármű emblémát R-75 oldalkocsin még sosem láttam.
Rendszámban emlékeim szerint a 6H-XXX sorban voltak R-75-ök, de majd javítanak.

Ha a nehézpuskás kivitelben gondolkozol, az és a golyószóró magyar fejlesztésű rögzítéssel volt az oldalkocsira szerelve, nem a német szerelvénnyel rögzítették.

Üdv

Á
romsitsa 624005 2017. február 25. 09:55
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96.