/ Fórumok /

Magyar Királyi Honvédség szárazföldi járművei

A topik témája az 1945-ig létezett Magyar Királyi Honvédség, annak harcjárművei, autói, és egyéb hadi anyagai.
Tegyetek fel minél több képet!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96.
mcs 628946 2017. június 12. 23:06
Válasz erre
Szép estét!
Olyan kérdésem lenne, hogy létezik e fotó magyarok által használt Schwimmwagenről, 44-45 ben, esetleg németek által átadott, vagy kiutalt járműről?

Köszönöm.
Üdv: mcs
Sennás 628729 2017. június 6. 18:11
Válasz erre
Ok! Találtam itt Nyirbe egy hasonló régi kocsit de az teljesen ki van belezve.
Majd esetleg tedd már fel lássam én is. Kisvasúti kocsikban is hasonló lehetett.
Üdv Sennás
Kamovos 628713 2017. június 6. 10:55
Válasz erre
Szia romsitsa.

Köszönöm a segítségedet.

Igazad van, valóban a M.Á.V. által használt (rendelt) III. II. oszt kocsikban fapados ülések voltak.
Vas vázra lécek voltak felcsavarozva, vagy natúr fa lakkozással vagy okkersárga és lakkozott.
De.
Ez úgy működött, hogy a kocsi belsejét igényeknek megfelelően alakították ki.
Ezek a szerelvények a Magyar Királyi honvédség megrendelésére készültek.
A szerelvényen belül több kocsi volt és ezek mind egyedi kialakításúak voltak.
Volt az Eü személyzet szállítására rendelt kocsi ez a orvosok, nővérek részére készült.
Ez nem fapados, hanem párnás volt.
Volt a műtős kocsi, amiben műtő asztal volt a szükséges felszerelésekkel bútorzattal.
Volt a sebesült szállító kocsi aminek a belső elrendezése már változó volt.
Ami azonos colt az az, hogy vízszintesen három sorban feküdtek a katonák.
Ami eltért berendezésében az az ágy, vagy hordágy alkalmazása a falra rögzítve.
Kamovos 628712 2017. június 6. 10:44
Válasz erre
Szia Sennás.

Köszönöm a segítségedet.
Van kapcsolatom a vasút történeti múzeummal. :)
Egy jó Barátom és makettező társam van ott aki most épp csoportot vezet körbe, de megígérte lefényképezi nekem a WC kagylót nyitva csukva, mosdót és a csapot felette.

Üdv: kamovos
Sennás 628707 2017. június 6. 06:31
Válasz erre
Igaz igaz akkoriban még a 2osztály fapados volt. Kisvasúti kocsik belseje is ilyen. Nem "bolhás" . Az üveg meg savmart nem átláccó.
romsitsa 628705 2017. június 5. 22:52
Válasz erre
Ha másodosztály, akkor nem fapados volt a kocsi? Az üléseid inkább a későbbi párnázottakra hajaznak. Levehetőre tervezed a kocsi tetejét vagy miért kell a wc alakja, a mellékhelyiség ablakán keresztül nem látszik semmi.

Üdv

Á
Sennás 628703 2017. június 5. 22:51
Válasz erre
Janibátyám tényleg szaladj ki Vasúttörténetibe ott tuti van még ilyen kocsi és kész. De egy fényépér drága mulatság ,próbálok keresni ott ismerőst hátha tud lőni egy képet:)
juge75 628702 2017. június 5. 22:24
Válasz erre
Esetleg az "Egy óra múlva itt vagyok!" sorozatban? Ott ugyanis bezárják a rendőrség emberét a klozettba... :-D
Kamovos 628692 2017. június 5. 19:08
Válasz erre
01
01
02
02

Ezek be kellene a WC és a mosdó.
Kamovos 628679 2017. június 5. 15:12
Válasz erre
IMG_0488
IMG_0488
IMG_0489
IMG_0489

Szia Emerick

Köszi szépen!
Ez alapján építettem meg én is a kocsit.
Sajnos a WC-re nem találtam képeket. :(
Talán a Vasút Történeti Múzeumban lesz róla kép.

Üdv: kamovos
Emerick 628645 2017. június 4. 16:38
Válasz erre
Kamovos 628644 2017. június 4. 15:43
Válasz erre
Sziasztok!

Magyar Királyi Honvédség által használt orvosvonat szerelvényben lévő, Eü személyzet feliratú, GANZ-ban (Győr) 1913 és 1921 között gyártott Bn 55000 sorozatú II. osztályú személykocsinak a WC kagylójáról nincs véletlenül valakinek képe vagy rajza?
A mosdó kagyló is érdekelne!

Segítségeteket előre is kösazönöm!

Üdv: kamovos
Gaunt93 628554 2017. június 1. 18:16
Válasz erre
Köszönöm szépen a segítséget! :)
romsitsa 628544 2017. május 31. 22:03
Válasz erre
Inkább 1944-ben kerültek bevetésre.
Az első kép talán 1944 nyár, a második tavasz vagy ősz.
Nincs ilyen adatbázis.
A Pak36 és a 40M gyakorlatilag minden alkatrészükben különböznek, de Pak 36 volt nálunk is.
Csizmából csak a rövid szárú utászcsizma lehetett (esetleg). Lábszártekercs nem volt, csak bokavédő, de ahhoz át kell szabni a nadrágot pantalló szabásra. A szűkített legénységi nadrág a háború végéig használatban volt.

Á
Gaunt93 628515 2017. május 31. 13:30
Válasz erre
1548715_37556_Toldi_IIA_B40
1548715_37556_Toldi_...
DfDjTJH
DfDjTJH
37mm 36M Flames of War
37mm 36M Flames of...
20512
20512

Üdv mindenkinek!
Nemrég szert tettem néhány magyar témájú makettre 1/72-ben, ezekkel kapcsolatban lenne néhány kérdésem :)
Az egyik egy Toldi IIa. Azt olvastam, hogy 1943-ban kerültek először bevetésre, viszont a Keleti Front melyik szegletében harcoltak akkor magyar alakulatok? Mellékeltem egy képet, amin mély sárban lubickol az egyik, ez az 1943 tavaszi olvadáskor, vagy azon év ősszel készülhetett? A dioráma miatt érdekelne az évszak, van ez a színes kép erről a Toldi menetről, ez gondolom nyáron készülhetett. Ennek a képnek az eredetét és helyszínét ismeri valaki? Létezik valami forrás, ahol a Toldik forgalmi száma (rendszáma?) szerint nyomon lehet követni, hogy melyik hol harcolt, illetve melyik egységhez tartozott? A ceglédi 3./I. harckocsi-zászlóaljhoz vannak matricák, nevezetesen a 443H és a 483H.
A honvédek felszerelésével kapcsolatban: Egy pak 36-ossal szeretném egy diorámán elhelyezni a Toldit, ehhez a Zvezda makettjét szereztem be (tervben van, hogy 1940M löveggé formálom). A mellékelt német kezelőket szeretném magyarrá alakítani. A német figurák csizmát viselnek, ezt érdemes átfaragni lábszártekercses bakanccsá, vagy a csizma is elképzelhető viselet? Ezeket a páncéltörő lövegeket milyen egység alárendeltségébe osztották be? Mármint a paroli vörös lehet, mint a tüzéreké?
A válaszokat köszönöm, szép napot mindenkinek! :)
Kamovos 628435 2017. május 28. 20:02
Válasz erre
Norbert.

Köszönöm szépen a válaszodat!
Pedig már kezdtem örülni, hogy micsoda nagy páncélvonat szerelvényt fogok építeni. :(

Üdv: Kamovos
Számvéber 628420 2017. május 28. 14:46
Válasz erre
Azért, mert magyar katonák fényképezkednek egy szovjet páncélvonat előtt, közel sem biztos, hogy ez magyar zsákmány. Sőt! Elvileg minden hadizsákmányt át kellett adni a németeknek. Persze ezt-azt azért elraktak maguknak honvédeink (pl. harckocsikat is), de zsákmányolt páncélvonatról én nem tudok.
Kamovos 628416 2017. május 28. 13:36
Válasz erre
1942 Szovjet páncélvonat a keleti fronton magyar katonákkal!
1942 Szovjet páncé...

Sziasztok!

Tudja valaki, hogy hány páncélvonatot Zsákmányoltunk az oroszoktól?
Illetve, hogy a zsákmányoltaknak mi volt a nevük?
A képen látható egy ilyen szerelvény magyar katonákkal.
Két ilyen szerelvényt találtam a Бронепоезд 29-й дивизии Красонярец или Енисей volt a nevük.

De mi lehetett a képen láthatónak?

Segítségeteket előre is köszönöm!

Üdv: kamovos
romsitsa 627823 2017. május 15. 12:52
Válasz erre
A középső alakon mintha barett és kezeslábas lenne, így leginkább lengyel harckocsizóra tippelném, a dátumot meg a kocsik átadására.
Ez kizárná a trikolort, cserébe nem látom a lengyel jelzéseket a kocsin.

Üdv

Á
Sokol 627822 2017. május 15. 12:51
Válasz erre
Vagy a lengyel lovasság felderítőinek vízszintes szegmenses festése, vagy a román-moldáv-basarabia-i gyorsfegyvernem kék azonosító sávja?
Freddy 627819 2017. május 15. 12:33
Válasz erre
Wow. A tornyon mintha trikolor lenne?
Wrecker 627811 2017. május 14. 23:06
Válasz erre
r35
r35

Magyar Renault R-35 könnyű harckocsi.
lukács zsolt 627473 2017. május 4. 21:36
Válasz erre
juge75 627428 2017. május 4. 09:11
Válasz erre
?
Mókusról szó sincs, csupán egy nálunk rendszeresített gyártó termékéről, ami a hozzá tartozéknak adott kanna nevéül is szolgált. Ebben nincs semmi meglepő, igazi magyarosított elnevezés.
lukács zsolt 627417 2017. május 3. 22:36
Válasz erre
egyéként a kanna storynak soha nem néztem utána eddig...valóban semmi nincs a neten ami arról szólna,hogy erről a mókusról kapta volna a nevét a kanna...
lukács zsolt 627416 2017. május 3. 22:30
Válasz erre
nem az én gondolataim keveregnek ha ez így van hanem az amerikai volvo kamion gyárnak.egy régebbi általuk írt cikkben foglalkoztak a marmon-herrington tengelyekkel.mert azokat is beépítik.ott írták,hogy a marmon és a herrington amíg két külön cég volt mivel foglalkozott..a marmonra írták a kanna gyártást az amerikai hadsereg részére...óriási darabszámban..ha egy ilyen kaliberű cég mint a volvo north america ezt álmodta akkor én az álomból ídéztem...igaz is lehet meg nem is...
Sokol 627405 2017. május 3. 20:20
Válasz erre
Sennás 625848 számú hozzászólásában a második fotót ha megnézitek, akkor egy kicsit talán érthetőbb lenne miért nem olyan az osztrák kanna, mint a német. A marmon egy másolat, egy korai német Müller változat másolata. Nem olyan a tágulótér mint a későbbi szabvány németen, nem is volt olyan tartós a kialakítása miatt sem. Rakásolni sem lehetett olyan stabilan a fül kialakítása miatt. Ennek ellenére használták a németek is persze de ettől még nem német gyártmány. A gyártó nem szerepel a német Wehrwirtschaft beszállítók között sem.

Tamás!
amennyiben normálisan beszéltek másokkal én is úgy fogok veletek, ebben semmiféle egyéb belegondolt köztes tartalom nincs :)
juge75 627401 2017. május 3. 19:41
Válasz erre
Valóban német találmány, üzemanyag /vagy más folyadék/ tárolására, amit "átvettek" /lemásoltak picit módosítva 1939-ben/, mert nagyon strapabíró tervezésű, egyszerű, bevált szabványos préselt acél lemez anyagú, eredetileg 1930-ból.
Marmon-Herington Ford járművekhez is ilyen volt, onnan a hazai név.
juge75 627398 2017. május 3. 19:33
Válasz erre
lacipapa 627384 2017. május 3. 13:24
Válasz erre
Marmon kanna ügyben!
Úgy fel idegesítettek marmon kanna ügybe,hogy most már én is szeretnék,egy marmon kanna formájú flaskát (lapos üveg helyett),de nem találtam,hogy hol lehetne beszerezni?
Az infót ,ebben az ügyben szívesen venném!
Janikám!Az általad betett linken,csak említik,hogy van ilyen is :-)!
Üdv,Laci
lacipapa 627383 2017. május 3. 13:09
Válasz erre
Janikám!
MÁV és alatta HUNGARIA
Kamovos 627382 2017. május 3. 12:39
Válasz erre
Korház vonat 04
Korház vonat 04
Korház vonat 08
Korház vonat 08

Sziasztok!

107-es aszámú orvos vonat C,55095 Eü. személyzet szállító kocsija.
Valaki esetleg megtudná mondani, hogy a MÁV felirat alá mi lehet írva?
Sajnos én nem rendelkezem olyan technikával amivel ki tudnám tisztítani a képet. :(
De dokumentációm sincs ami tartalmazná, hogy kié volt a kocsi eredetileg. :(
Segítségeteket előre is köszönöm!

Üdv: kamovos
Sokol 627350 2017. május 2. 18:54
Válasz erre
A német marmon kanna?
Kölnben a Ford és a Marmon-Herrington véletlenül nem a Würth Wien és DBV Stuttgart bécsi és grazi üzemében gyártott kannákat szerelte :D ?

Muhahah!

Itt a legteljesebb lista a NÉMET kannák gyártóiról:
www.passionmilitaria.com/t33491-le-jerrycan-20-litres-kraftstoffkanister

" Les producteurs des jerrycans sont :
fcx,ou M et Schwelm=Muller Schwelmer Eisenwerk,
bbz,ou ABP=Ambi-Budd Presswerke,
fhm,ou Brose u. Co ou Brose u. Co Coberg=Metalwerk Max Brosse und Co,
NOWACK BAUTZEN=August Nowack AG,
ebn ou FISCHER ORIGINAL et deux poissons=F et R Fischer,
dwc=Dr.I Boehme et Co,
gnx=Nirona Werk,
auo ou M sur NS=Metall Industrie Gmbh,
LGA,
das,
EHB,
WKO,
gbu
CPS=Karl Endling und Soehne,
MIAG=Muehlenbau und Industrie Gmbh,
dag ou V et N=Vogel und Noot AG,
evu=Lippert und Arnold Metallwarenfabick
rhs=Rheinmetall-Borsig
sku
AUSTRIA WIEN "

CSÓK :* !
Kamovos 627309 2017. május 1. 18:47
Válasz erre
153
153
154
154
155
155
156
156

Szia!

Kicsit keverednek a gondolataid. :)

Az üzemanyag kannához konkrétan semmi köze nem volt gyártás szempontjából.
Az az üzemanyag kanna Német gyártású volt!
De ez egy másik történet. :)

Magyar harc és gépjármű fejlesztés című könyv foglalkozik a 6X6-al.
Nem tudom konkrétan, hogy mire mész a képekkel de nekem lementve kinagyítva olvasható.

Üdv: kamovos
A történet pedig a Marmon-Herrington programról szól.
lukács zsolt 627305 2017. május 1. 18:01
Válasz erre
szia!milyen műszer volt ez?mert érdekelne.itt akarták gyártani ezt a 6x6-os látszólag 2-3 tonna teherbírású gmc vagy ford klónt?a marmon herrington gyártott komplett teherautót?mert a marmon a kannáiról lett híres később a 70-es,80-as években a méregdrága kézzel összeszerelt kamionjairól.egy szerepelt a transformers mark whalberggel futó részében is..a marmon-herrington ma is piacvezető az usában de csak tengelyeket és osztóműveket gyártanak kamcsikhoz...
Kamovos 627300 2017. május 1. 16:40
Válasz erre
IMG_0002
IMG_0002
IMG_0003
IMG_0003
IMG_0004
IMG_0004
IMG_0005
IMG_0005

Szia!

Nem ezt nem lehet!
Amikor ezt készítettem akkor teljesen új hátsó és leső futóművek készültek.
De szerintem megfog jelenni az első hátsó kerék meghajtásos 917 is ami szintén az Ansaldók szállítására készült.
Az alváz is más mint a sima 917-é.

Ennek a kocsinak az a története, hogy Herrington Magyarországra érkezésekor hozta magával ezt az egy alvázat.
Erre épült rá minden egyébb.
Ekkor állapodtak meg a gyártásról, és a 917-sek első kerekes (öszkerekes) meghajtásra történő átépítéséről is.
téglatesó 627257 2017. április 30. 15:38
Válasz erre
Üdv!
Ismét köszönöm a válasz!
Csak még egy kérdés: vissza lehet ezt a háromtengelyest alakítani kéttengelyessé (pl. 40M G917-essé)?
Csak azért kérdezősködöm ennyit, mert most rendelek egy ilyen készletet, és tudni szeretném, lehet-e valamire majd a teherautót is használni? Köszönöm!
Kamovos 627253 2017. április 30. 14:00
Válasz erre
Szia!

Egy azaz egy darab összesen.
Ez sem került ki eredeti felhasználási területére.
Mire minden együtlet, és gyártás elkezdődhetett volna, az Ansaldokat kivonták.
Csapat próbáig talán eljutott, de lehet, hogy még addig sem.
téglatesó 627234 2017. április 30. 09:02
Válasz erre
Üdv!
Köszönöm a válaszokat! Lehet esetleg tudni, mennyi volt ezekből a háromtengelyes teherkocsikból, milyen alakulatokhoz voltak beosztva, milyen (csapat, stb.)-jelzések voltak rajtuk (tudom, rendszám már pofátlanság lenne tőlem, de hátha...)?
Előre is köszi.
Kamovos 627212 2017. április 29. 19:23
Válasz erre
Korház vonat 01
Korház vonat 01
Korház vonat 02
Korház vonat 02
Korház vonat 03
Korház vonat 03
Korház vonat 04
Korház vonat 04
Korház vonat 05
Korház vonat 05
Korház vonat 06
Korház vonat 06

Az én kérdésem pedig az lenne, hogy tudnátok e nekem második világháborús Kórház vonatokról képeket, anyagot betenni ide.

Segítségeteket előre is köszönöm.

Amit én eddig találtam leírást és képeket:
"A magyar kórházvonatok számai: 101, 102, 106, 107, 108, 109, 111, 155 kéttengelyes kocsikkal
151, 152, 153, 154 négytengelyes kocsikkal
Forrás: Magyar vasutak a II. világháború éveiben"

"A II világháborúra érvényes a személykocsiból álló kórházvonat, az "első háborúban" a kórházvonatok jó része Gs sorozatú kocsikból állt. Ezek Grn kocsik változatai voltak, homlokajtókkal, lámpa és kémény előkészítéssel. Voltak "luxus" vonatok is ex CIWL kocsikból, de a sebesültek nagy része teherkocsiban tért haza."

Forrás origo.

Nem mindennel értek egyet, ráadásul a képek némi cáfolatot is adnak a kocsik típusaival kapcsolatban.

De mint tudjuk aki nem ért hozzá az kérdez! :)
Ezért kérdezek én is! :D

Üdv: kamovos
Kamovos 627211 2017. április 29. 19:15
Válasz erre
két tengelyes Ansaldo szállító.
két tengelyes...

Ez pedig a kéttengelyes szállító.
Kamovos 627210 2017. április 29. 19:12
Válasz erre
TAMÁS78 627202 2017. április 29. 16:57
Válasz erre
Nem biztos, hogy nagy segítség, de ezen topik 603393-as hsz-e környékén volt téma.
téglatesó 627199 2017. április 29. 16:39
Válasz erre
01
01

Üdv urak!
Lenne egy kérdésem a tisztelt hozzáértőkhöz: a Hunor Product lenti makettjének eredetije (mármint a teherautó) tényleg létezett, vagy csak költői fantázia? Merthogy sem a M.Kir.Honv. Fegyverzete c. könyvben nem találtam nyomát (se más irodalomba, ami a kezem ügyébe került), se a Google nem dobott ki rá semmit, márpedig köztudott, hogy amiről a Google nem tud, az nincs is... XD Köszönöm!
romsitsa 626814 2017. április 20. 15:22
Válasz erre
A Ruisk kötelékében szerintem sötétkék, mint a rendőrség gépei, a rejtés időszaka után tábori zöld és később terepszín, vagy egyből terepszín, de a Crossleyról nem találtam eddig átfestésre vonatkozó információt.
A sárgás a kocsi eredeti angol színe lehet vagy a magyar tábori barna valami érdekes értelmezése.

Üdv

Á
kera 626813 2017. április 20. 13:28
Válasz erre
Sziasztok!

Crossley M.29 armoured car magyar páncélautó, vagyis magyar szolgálatban lévő páncélautó festéséhez kérnék segítséget. Milyen színű volt? A neten ilyen zöldes alapszínt találtam, az újságban pedig egy sárgás szín szerepel, melyik a valós?

köszönöm!
Freddy 626703 2017. április 18. 10:30
Válasz erre
A Regimentben volte erről egy cikk, ő nem fényképezéssel foglalkozott, hanem kém volt. A japánok az összes Szovjetunióval szomszédos országban foglalkoztak a szovjet rádióforgalmazás lehallgatásával, általában diplomáciai fedésben dolgozó ügynökökkel.

Mikor Magyarország határos lett a Szovjetunióval, hozzánk is küldtek pá ügynököt, ők a magyar szolgálat tudtával és engedélyével működtek egyébként (a legtöbb országban így volt, hiszen az elfogott adások anyagának a helyek is örültek). Először diplomaták voltak, de ahogy a front távolodott a magyar határtól, Budapestről már nem sok szovjet rádióadást lehetett fogni, így a kint harcoló hadsereghez kellett küldeni a japánokat. A magyar bakák között érthető okokból nem nagyon tudtak volna elvegyülni, így lettek haditudósítók.
Számvéber 626568 2017. április 15. 16:31
Válasz erre
Én még nem találkoztam az ő képeivel. Szerintem ő csak egy jelképes figura volt, propaganda célokat szolgált. A fényképezőgép is csak azért volt a nyakában, amiért a japán turistáknak általában...:)
Kitüntetései okán dr. Sallay Gergely Pál foglalkozott a személyével. Talán ő többet tud róla.
Elnar 626559 2017. április 15. 09:53
Válasz erre
Üdvözletem!

Expertékhez (Számvéber&Emerick et al) szóló kérdés:

Ismertek-e/Léteznek-e fotók a magyar hadműveletekről Sunji Sasamoto által? Mert ugye őróla több kép van, hogy a Haditudósító Század ruhájában, fényképezőgéppel van itt-ott. Gondolom, akkor képeinek is kell(ett) lennie (valahol).
romsitsa 625928 2017. március 31. 13:00
Válasz erre
Aki ismeri a teljes nadwornai sorozatot, hány kép van összesen, 50-60?
A világos Csabák ugyan ennek a sorozatnak a részei?

Köszi

Á
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96.