/ Fórumok /

Magyar Királyi Honvédség szárazföldi járművei

A topik témája az 1945-ig létezett Magyar Királyi Honvédség, annak harcjárművei, autói, és egyéb hadi anyagai.
Tegyetek fel minél több képet!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96.
Sokol 641586 2018. március 13. 21:20
Válasz erre
Le kell gyártani a 40M-et

erről a készletről van valakinek bármilyen infója?
www.scalemates.com/kits/107801-miniart-35125-45-mm-at-gun-mod-1942
romsitsa 641584 2018. március 13. 19:51
Válasz erre
Itt még megvan a Pak 36 kereke, de nagyon nem illik a tengelyre (múzeumi pótlásnak tippelem, ami később elkopott), lentebb pedig az Ansaldonk.

www.kpopov.ru/military/kalemegdan_14.htm

Üdv

Á
romsitsa 641579 2018. március 13. 17:43
Válasz erre
Aha :) Az történt, hogy felcseréltek két táblát... Az "ismeretlen" egy Pak 36, ismeretlen eredetű fa abroncsos kerekekkel, de ahogy nézem a fotókat a Tak és Pak tengelyei csereszabatosak. Gyakorlatilag a tengelyre húzták rá a torziós rugót és area gumiabroncsos felnit.

Kösz az utánajárást.

És végre van fotó az Ansaldójuk küzdőteréről is, bár teljesen ki van belezve.

Üdv

Á
Sokol 641553 2018. március 12. 23:28
Válasz erre
Német 1928-as:
www.les-sfu.ru/image2.png
Orosz gyártású 1930-1931 modellek (a mese csak annyiban igaz, hogy majd egy évvel később a Tanács tényleg írt egy megbízást azokra az eszközökre, amit addig nem tudtak a gyártásban saját erőből elindítani.. csak ekkor a BUTAST iroda már nem is működött :D - Józsi elfelejtette megkérdezni a crew-t, hogy mi lenne ha bizniszelnének kicsit a germánokkal):
www.cris9.armforc.ru/rva_1k.htm

45mm 1932-
www.russianarms.ru/forum/index.php
45mm 1932-1933
www.cris9.armforc.ru/rva_19k.htm
Sokol 641551 2018. március 12. 22:25
Válasz erre
Megvan!

Az orosz könyvekben mind 1928-as típusként azonosítják az oroszoknak eladott 12 első 3,7 cm-es TaK-ot. Mind rugózás és persely nélküli.
A Butast üzeletek során nem kaptak más típust 1929-ben. (orosz besorolása 1930M 1-K)

Később a Rheinmetall/Solothurn/Steyr hármas képviseletében létrehozott másik iroda 1935-ös modelleket is értékesített ismeretlen mennyiségben. Ezek a Tavis-hoz kerültek mind, ahhol a 45mm-es projekt is kezdődött.

Magyarországon a Steyr közvetített, de üzletet egyedül még nem köthetett, így majdnem két évet késett beszerzés.
Sokol 641537 2018. március 12. 18:56
Válasz erre
Sokol 641536 2018. március 12. 18:55
Válasz erre
Sokol 641535 2018. március 12. 18:48
Válasz erre
Persze hogy van különbség!

Nézd meg a kalemegdan-i képen keresztben ott megy a tengely mint a későbbi 42mm-es PaK-41-nél (annál előbbre helyezték a tengelyt hogy stabilabb legyen földet éréskor)! Ezért azonosítják állandóan félre. Viszont a 41-esnél a tengelyre még jönnek a lapított zsámolyok, hogy szépen le lehessen ereszteni mélyre. De azt nem tudod megcsinálni a 40M-mel, vagy az 1929M-31M 3,7cm TaK-kal! Egész egyszerűen ott egyben tengelyre mennek a kerekek, és ennek megfelelő hosszúságú a tengely.

A Pak36 meg ilyen:
www.lovettartillery.com/3,7cm_Panzer_Abwehr_Kanone_PAK_1936.html

nézd csak meg hogy mennyi hely marad a pajzs mellett!

A Rheinmetall starrer Räder-lafette megoldása a starrachse miatt kapta a nevét. A lovasságin az állítóperselyek hiányában technikailag olyan nincs.
romsitsa 641532 2018. március 12. 18:09
Válasz erre
Hello,

megvan a lóvontatású 40M, illetve megtaláltam a szovjet lóvontatásút is. Ezek alapvetően ugyan azzal a merev tengellyel vannak szerelve.
Amit sehol sem találok az az, hogy a Tak és a Pak 36 tengelye/zsámolya között volt-e különbség vagy csak a kerekek és a rugózás tért el.
És ezek alapján nem világos, hogy a kalamegdáni példany egy Tak vagy Pak 36. Az már szinte részletkérdés, hogy miért 40M van a tábláján.
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/41/Pak_41_4%2C2cm_kalemegdan.jpg

Üdv

A
Sokol 641530 2018. március 12. 18:06
Válasz erre
Sokol 641525 2018. március 12. 17:46
Válasz erre
Ádi!

Rheinmetall-Waffe szerződés!
Ők lóvontatásban gondolkodtak csak 1931 januárjáig.
Az oroszok 45mm-es K-19/K-53 zsámolyai egy az egyes kópiák, onnan tudsz részleteket nézni.

Ekkor még nincs panzer, csak tank ;)

szóval 37mm vagy még inkább régi jelölés szerint 3,7 cm TaK amit keresel. Kína és mi is ezt vettük.
Wrecker 641522 2018. március 12. 16:33
Válasz erre
150997
150997
151000
151000
151005
151005
151017
151017
151021
151021
151023
151023

Újabb képek a Fortepanon.
romsitsa 641507 2018. március 12. 09:34
Válasz erre
Hello,

létezik az, hogy a Pak 36-ot átépítettük a 40M pct. ágyú (vagy ahhoz hasonló) merev tengelyével? Egyáltalán kompatibilsek voltak a forgózsámolyok?

Köszi

Á
lacipapa 641183 2018. március 6. 15:10
Válasz erre
Köszönöm,egy vázlat rajzot találtam,de nem igazán segített.Fotót,még nem sikerült.
romsitsa 641147 2018. március 5. 21:59
Válasz erre
Hello,

publikus, használható rajz nincs, tudtommal. Fotó tud lenni.

Üdv

Á
lacipapa 640884 2018. március 2. 12:03
Válasz erre
Szervusztok!
egy kis segítséget kérnék.Toldi I.-et építek és jó lenne a torony belsejéről,valami rajz.Szeretném "berendezni" valamennyire.Köszönöm,ha tudsz segíteni.
üdv,Laci
Va-Pe15 640779 2018. február 28. 21:37
Válasz erre
Sziasztok !
Segítséget szeretnék kérni tőletek,hogy egy magyar festésű Opel Blitzet szeretnék elkészíteni a Tamiya készletet szemeltem ki rá,de nem tudom mennyire jó ez a készlet erre. tudom ,hogy különböző féle kerékkel szerelték őket,csak azt nem tudom melyik kereék melyik típushoz jó,ha tudnátok segíteni az jó lenne,Köszi előrre is.
Meg erdemes e költeni kerék szettre ,vagy jó az amit a készlethez adnak?
Elnar 640236 2018. február 18. 17:01
Válasz erre
Sokol 640222 2018. február 18. 12:45
Válasz erre
A Nimródos kép Virágh Ajtony tulajdonában volt? A Jász vitézekben publikálásra is került. Van valakinek további infója?
Elnar 640221 2018. február 18. 12:26
Válasz erre
38a9_1_big 1940 IX 1
38a9_1_big 1940 IX 1
d4a9_1_big belgrad 941 VI 12
d4a9_1_big belgrad...
c4a9_1_big+
c4a9_1_big
c4a9_1_big++
c4a9_1_big
c4a9_1_big+++
c4a9_1_big
c4a9_1_big++++
c4a9_1_big
d4a9_1_big+
d4a9_1_big
d4a9_1_big++
d4a9_1_big
d4a9_4_big
d4a9_4_big
d4a9_8_big
d4a9_8_big

Utóbbi hetek termése.
Kedvence a 31M 15 centis tarack modellje az ágyúcsövön
Gabusch 639421 2018. február 6. 08:28
Válasz erre
Köszönöm, de szerintem nem lesznek olyan gyorsak. :(

Esetleg, ha sok időd van, megtennéd, hogy megnézel egy lapszámot az utolsó évfolyamból, hogy valóban van-e benne papírkivágó?

Legrosszabb esetben, ha megjelenik, én is előfizetek egy hónapot, ha nagyon nem bírok magammal.

Köszi!
Miggyuri 639418 2018. február 6. 06:12
Válasz erre
Ha fenn lesz egy hónapon belül, szólj! Egyhónapos előfizetésem van.
Gabusch 639412 2018. február 5. 22:34
Válasz erre
Elég régi felvetés a 12. sz. páncélvonat papírmakettje kapcsán Kamovos kollégától.0 Meg engem szokott még érdekelni a dolog.

Az arkanum.hu-n vannak Kisdobosok, sajnos csak 1961-1966 közötti példányok. Ha folytatják a felvitelt, akkor előbb-utóbb elérnek 1969-hez és akkor lesz páncélvonat, mert az volt az egyik melléklete, legalábbis emlékeim szerint.

Az 1966-os lapok bélyegképeinek böngészése alapján úgy gondolom, hogy ezek tartalmazzák a papírkivágó mellékleteket is. Akkor már csak egy olyan ember kell, akinek van előfizetése és le tudja szedni a PDF-et - amennyiben a hétvégi ingyenes próbaverzióval ez nem működne.
Elvileg könyvtárakban hozzá lehet férni, de mivel nem vagyok tag, nem tudom, ott engedi-e a letöltést, illetve lenne-e erre egyáltalán lehetőség.

adtplus.arcanum.hu/hu/collection/Kisdobos/
Elnar 638241 2018. január 15. 23:02
Válasz erre
R/16 és R/17 lakott benne az én ismereteim szerint is. Sd. Ah. 24. pótkocsival. A Telefongyár honlapja szerint német Lorenz készülékek voltak.
Emerick 638154 2018. január 15. 10:45
Válasz erre
Hali!

Hát nem túl gyakori. Csak néhány kép ismert a hat kocsiról.
Arra sajnos még nem jöttem rá, hogy melyik típusnak felel meg ez a németeknél a Kfz 72-n belül, mert abból rengeteg változat volt. A magyar egy hibrid volt, mert az antennát és a generátor pótkocsit is egy kocsi vitte, míg a németeknél külön volt antenna kocsi, és maga a távbeszélő kocsi. Nálunk R/16 és R/17 távbeszélő központ gépkocsinak hívták, azt hiszem svájci licenszből származó központokkal szerelték fel. Ahhoz képest, hogy rengetegnek kellett volna lennie állománytáblák szerint, csak ez a kevéske volt belőle.

I.
Elnar 638127 2018. január 14. 22:17
Válasz erre
Henschel 33D1 = vatera
Henschel 33D1 =...

Emerick, magyar Henschel 33D1 Kfz.72 rádióskocsiról milyen gyakran látsz képet? :)
(én ezen kívül hármat tudok)
Gabusch 638105 2018. január 14. 20:18
Válasz erre
Jól körberakták mindenféle feliratokkal, nehogy normálisan lehessen fotózni.
Az idő pocsék volt, a múzeum meg ingyenes.
börni75 638098 2018. január 14. 19:47
Válasz erre
Irigylem azokat, akik élőben láthatták! Biztos jó kis rendezvény lehetett a hétvégén!
páncélos 637981 2018. január 12. 21:54
Válasz erre
Nimród
Nimród

Nimród a Budai Várban.
Emerick 637672 2018. január 7. 17:35
Válasz erre
De csak 1940 és 1942 között! ;)
Kamovos 637667 2018. január 7. 16:52
Válasz erre
1943 Szerelő csarnok Kupp, Stier
1943 Szerelő...
1943 Hadianyagraktárnak használt Iparcsarnok Krupp 05
1943 Hadianyagraktá...
1943 Mátyásföld, Újszász utca 41-43. Magyar Királyi Honvéd gépkocsiszertár 71 javító műhely
1943 Mátyásföld...

Így jöttek a kruppok.
Képek Fortepan.
1943 Hadianyagraktárnak használt Iparcsarnok
Kicsi 637657 2018. január 7. 13:36
Válasz erre
Hungarian STZ
Hungarian STZ

Hungarian STZ
Sokol 637620 2018. január 6. 22:32
Válasz erre
Persze nem értek hozzá, de nem lehet, hogy a motorburkolat kialakításából lehet legegyszerűbben megkülönböztetni? A WM4500 az 1935-ös mintát vette alapul ezeknél az elemeknél (sokkal jobban lekerekített minden él és a sárhányó mélyebb, vaskosabb zsanérpánt).
Romsitsa 637486 hozzászólás második kép pl. vagy itt az első kép:
www.kfzderwehrmacht.de/Homepage_english/Motor_Vehicles/Germany/Krupp/Krupp_Protze/Kfz__70/kfz__70.html
figyeljétek a sárhányó alsó ívét és hogy hol vannak a szegecsek az 1936-os típuson:
www.free-photos.biz/photographs/transportation/cars/459966_bundesarchiv_bild_146-1993-039-09__krupp_1_5-tonner___krupp-protze__.php

Ilyen volt magyar és német felépítménnyel is ez biztos:
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/9a/Trubeckoj_herceg_utca_%28ekkor_Vorovszkij_utca%29._Fortepan_73955.jpg
A következő meg már ilyen (igaz restaurált és az 1936-ra jellemző elemek is rákerültek, de ez már későbbi.
www.flickr.com/photos/52439118@N02/albums/72157650456952987

A H143 és a Luftwaffe számára gyártott gépeket egyszerűsített elemekkel szerelték mind (sárhányó alsó íve, lapos kialakítás, élek kisebb ívben letörve a burkolaton stb.): ncache.ilbe.com/files/attach/new/20170719/377678/2037587595/9903376293/563a72a0cef82b10ea762d76589c9e9d.jpg
Egyértelmű, hogy ezen a jól ismert képen sem 1935-ös alap látható már
i.pinimg.com/originals/3e/af/a1/3eafa1f12a935f1229ed3b629d9d8f62.jpg

-szerintem így talán könnyebb beazonosítani őket
romsitsa 637605 2018. január 6. 20:40
Válasz erre
Hello,

azt tippelem, hogy ez a verzió az L2H43 "rövid" lökhárítója.

cdn-4.olive-drab.com/images/id_krupp_700_02.jpg

A "közepes" és "hosszú" pedig az L2H143 valami fejlesztése.

Á
Emerick 637591 2018. január 6. 18:48
Válasz erre
Nincs más jelzés, mert békeállományon lévő alakulat kocsija. ;) (2. lovas páncélos zászlóalj)
Elnar 637569 2018. január 6. 15:38
Válasz erre
Ez egy nagyon jól fotózott példány így, de sajnos ez nem lövegvontató felépítmény, mint ami az olvtársnak kellene. Érdekes, hogy ezen sincsen semmi a rendszámon és a gépjármű emblémán kívül.
Kamovos 637564 2018. január 6. 15:15
Válasz erre
Krupp 01
Krupp 01
Krupp 02
Krupp 02

Sziasztok!

Most vagy segítek, vagy nem. :D

www.facebook.com/Royal-Hungarian-Army-ww2-856777754399142/

Facebook: Royal Hungarian Army ww2
Krupp Protze gépjármű mellett!
Szamosvölgyi József fotóiból!
forrás:Almási Balázs.
dnepromodel 637533 2018. január 6. 00:18
Válasz erre
L2H43
L2H43
L2H43avagy LD2H43
L2H43avagy LD2H43
L2H143
L2H143

Kulonbsegek a tipusvariansok kozott:
romsitsa 637530 2018. január 5. 23:07
Válasz erre
Valahol van egy dísszemle képem a harmincas évekből, azon a Kruppok lökhárítója alig lóg túl a motorházon, lehet azok lennének az L2H43-ak.

Regal,

a oldal letöltés szekciójában még nagyobb felbontásban vannak fent a rajzok.

Üdv

Á
Regal 637527 2018. január 5. 22:36
Válasz erre
Köszi Romsitsa!
Már ez is nagy segítség.
Üdvözlettel,
Regal
Emerick 637496 2018. január 5. 16:02
Válasz erre
Szerintem nincs sok különbség külsőleg, max a gyártási év különbözött. Abban biztos vagyok, hogy a régebbi sorozathoz gyártott alkatrészeket simán felhasználták később is, mint pl. a motorkerékpároknál.

A kábelesek mind L2H143d alvázra készültek. Sőt, minden magyar felépítmény (bármelyiket nézzük) L2H143 változaton volt.
A korábbi L2H43-ból nem volt túl sok:
- egy korai alváz 1932-ből
- 18 vontató (1935)
- 30 félraj (1937)
Minden más már L2H143 volt.

I.
romsitsa 637486 2018. január 5. 13:14
Válasz erre
2012-01-08_21-25-57_671
2012-01-08_21-25-...
Krupp L2H43 - 1-410, 1-429
Krupp L2H43 - 1-410...

Úgy néz ki mindkét vontató felépítmény létezett a németeknél.

3.bp.blogspot.com/-c7Oustjyvgc/WhVjTeexikI/AAACL_I/BUhXuPfA_OQp9Fv_mX_Dt4ojV5MT0ZhGQCLcBGAs/s1600/CB35133%2BKrupp%2BProtze%2BKfz.69%2BL%2B2%2BH%2B143%2Bwith%2B3.7cm%2BPak%2B36%2B%2528Early%2Bversion%2529%2B%252820%2529.jpg
www.kfzderwehrmacht.de/Krupp_Protze_-_3-7cm_Pak_35.jpg

Az L2H43 és L2H143 között mi a látható különbség? Az irodalom az L2H143-at a hosszabb lökhárítóval és a hátsó kerekek közti 90 mm-es távolsággal azonosítja, de a lökhárító alapján a csatolt pk-i és kábeldob felépítmény L2H43 alvázon lenne?

Üdv

Á
romsitsa 637485 2018. január 5. 12:29
Válasz erre
Hello,

a nagykátai hagyományőrzőknél érdeklődnék, illetve ilyenek vannak a németnél elszórva:
kanone2008.jimdo.com/fotos/b%C3%B6llerkanone/bauanleitung-einer-vorderlader-b%C3%B6ller-kanone/

Üdv

Á
Regal 637413 2018. január 3. 21:08
Válasz erre
Sziasztok!

Egy olyan kérdésem/kérésem lenne, hogy 1848-as szabadságharcban használt ágyúnak (pl egy 6 fontos) honnan tölthetném le 3 nézeti rajzát? Szeretnék egyet scratch-elni.
Bármilyen info jól jönne!
Üdvözlettel,
Regal
Emerick 637412 2018. január 3. 20:53
Válasz erre
Stét!

No, akkor annyit szerintem elárulhatok a Kruppokról, hogy volt egy korai nullszériás alváz (friss ropogósan kipróbálhatták a magyarok), majd L2H43 félraj és vontató (mind gyári német), majd egy rakat L2H143 félraj és vontató (gyári németek), magyar felépítményes parancsnoki L2H143-asok (német alváz, több magyar vállalkozótól pedig a felépítmény; ugyanis az Uhri volt a fővállalkozó, de saját maga mellett a Zupka is alvállakozásban bedolgozott kb a rendelés felével), aztán rengeteg alváz (254), amiből kábeldobszállítók és parancsnoki autók lettek (előbbinél pályázott Fülek is, de az Uhri féle két változatból böktek végül, utóbbit csak az Uhri gyártotta) végül volt egy adag 1943-ban és 1944-ben gyártott felépítmény 160 alvázra, ahol Uhrinál készült mindenféle változat, azaz félraj, vontató, parancsnoki autó, kábeldobos és nem utolsó sorban, tehergépkocsi felépítmény is!

A képek nem csalnak, vontatóként húztak 37mm-es német és 40mm-es magyar páncéltörőket, illetve sorozatvetőket (méghozzá részben régi L2H43-asok), továbbá egyes alakulatoknál hiány miatt félraj kocsikkal is vontattak 37mm-es páncéltörőket. A többi változatnál nincs trükk, arra használták őket, amire szolgáltak.

A jelzésekre kb annyi lehet a válasz, hogy az egyes alakulatok műhelyei maguk festették fel mozgósításkor a jelzéseket, így az ábra méretétől, a készítők vérmérsékletétől és ötletességétől függően lettek elhelyezve, betartva az előírásokat (amennyire sikerült). Előírás csak a szélességjelző csíkok és az alakulat saját jelzésének szélességjelzőhöz viszonyított elhelyezésére szólt. Amíg ezt 1941 körül be nem vezették, nem volt semmi ilyesmi, csak az, hogy a jelvényt mozgósításkor festhették csak fel az elvonuló állományra.

I.
Elnar 637404 2018. január 3. 18:35
Válasz erre
Krupp Protze - I-728 - Kiskunhalas - 41-12-14
Krupp Protze - I-728...

Még abban sem egységes hogy a jelzések a dobozokon vannak, itt például sikerült eltalálni a sárhányót. Szerintem azért kerülhettek magasabbra, mert a vontatmány többnyire kitakarta azt a részt.

Én úgy emlékeztem hogy a rajkocsi mind L2H43 volt. Így már érthető miért tűnt némelyik L2H143-nak. Az Uhry felépítményről nem sokat tudtam eddig, de figyelem a témát.
romsitsa 637397 2018. január 3. 15:29
Válasz erre
Köszi, akkor ez is meglett :)
Korábban már beszéltünk róla, de elszállt az adatok egy része, így nem emlékszem. A raj felépítmény, ami pont úgy néz ki mint a németek korai próbálkozása (vezetőtér ajtó és kétoldalra nyíló hátsó ajtó) az effektíve német gyári felépítmény vagy az is Uhri?
Vagy másként fogalmazva, kaptunk a németektől kész rajkocsikat vagy az Uhrin kívül gyártott más is raj felépítményt?

Üdv

Á
Emerick 637394 2018. január 3. 15:09
Válasz erre
Ádám kiszúrta a lényeget! Ez a magyar Uhri-féle Krupp vontató felépítmény. A többi, azaz a szögletes sárhányós kocsik az eredeti németek (vegyesen L2H43 és L2H143), zömmel Dunlop vagy Continental gumikkal.
Magyar felépítmény csak L2H143d alvázra készült, jellemzően Continental vagy Cordatic abroncsokkal és ezek szerint Uhriék leegyszerűsítették a gyártás rendjét.

Érdekes, hogy az egyes jelzéseket, ha egyáltalán feltették, akkor a dobozokra tették. (Alakulat jelzése előírás szerűen mindig a sárhányón volt.)

I.
romsitsa 637388 2018. január 3. 12:23
Válasz erre
Eddig nem is tűnt fel, hogy a harmadik képeden szereplő kocsi mennyire más kivitel. Ránézésre ívesebb a hátsó sárvédő összes sarka, más a ládák málházása és a pótkerék fedele is egyszerűbb.

Üdv

Á
Elnar 637386 2018. január 3. 11:41
Válasz erre
Hátsó sárvédőn gjm emblémát nem láttam még. Viccesen nézhet ki. Nekem azok a Méray 1000-esek is tetszenek, ahol külön lemezt szereltek fel csak ezért a fényszóró alá.

Makettező szempontból szerintem A B-227 a legjobb választás. Látszódó alakulat, rendszám, és egyszínű Panzergrau, ha jól emlékszem, amit tárgyaltunk itt régebben. Jó kontraszt a csupa zöld magyar holmikkal.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96.