/ Fórumok /

Magyar Királyi Honvédség szárazföldi járművei

A topik témája az 1945-ig létezett Magyar Királyi Honvédség, annak harcjárművei, autói, és egyéb hadi anyagai.
Tegyetek fel minél több képet!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96.
tank 645345 2018. június 3. 22:01
Válasz erre
Szép estét!
Magyar pz4f1-el kapcsolatban kérnék tőletek infót ,storyt!
Tudtok e valamit a 912es toronyszámú gépről?
Egységről,rendszámról van infóm!
Köszönöm!
Elnar 645137 2018. május 29. 18:35
Válasz erre
39M Csaba - Pc-123-- = vatera
39M Csaba - Pc-123...
39M Csaba - Pc-123
39M Csaba - Pc-123
39M Csaba - Pc-123++ = Baranyai Ferenc FB
39M Csaba - Pc-123...

Az 1.f.zlj. többnyire a vaskereszt alakú saját jelzését festette át ahogy a Pc.123 képein is látszik. Azért lett keskeny a kereszt, mert a saját jelzés csúcsait kötötték össze és az nem szabályos nyolcszöget adott ki.
(jelzés nélkül, saját kereszt, átfestett)
romsitsa 645135 2018. május 29. 17:58
Válasz erre
Az a szép ebben, hogy az 1. feld. sem a szabvány keresztet használta, valamivel keskenyebb volt annál, de szélesebb a lovasoknál...
Kizárásos alapon a lenti kocsit én Pc-163-nak tartom nyilván, de elég sok ismeretlen van még a Pc-16... sorból.

Üdv

Á
Elnar 645134 2018. május 29. 17:47
Válasz erre
Más az orrán a folt a villám alatt.

Emerick, köszi, igaz, a dátumot nem figyeltem.
téglatesó 645127 2018. május 29. 14:45
Válasz erre
csaba_0
csaba_0

Üdv!
Laikusként csak belevau: de nem lehetséges, hogy ez a gép is a Pc-164? Erős nagyításban a harmadik számjegybe akár a 4-est is bele lehet látni. Mindenesetre érdekes, hogy kétféle hadijelet is visel: az 1940-es ideiglenest az oldalán (igaz már elég halványan), és a későbbi szabvány stoptáblát a frontlemezen. A felderítők villáma is ott van az orrán. Kár, hogy a fénytörés miatt a torony oldala nem látszik, hogy ott mi van...
romsitsa 645124 2018. május 29. 13:13
Válasz erre
Köszi, én is ezt valószínűsítem a szív kapcsán, csak az időrend nem tiszta.
Az ököl rálóg a rendszámra, viszont a Pc-164 közeli képén nem látom átfestés jelét, így azt valószínűsítem, hogy felkerült a szív, majd lefestették pirossal és felfestették az öklöt.
Illetve az ököl jelentése is bizonytalan, mert a hátul álló kocsi jelzése a 2. feld.-höz (kizárásos alapon) vagy a Ludovikához tartozik (ha kiküldték a Ludovika valamelyik kocsiját).
Az 1. feld. a toronyra festette fel a keresztet, a Lovas feld. pedig a keskenyebb keresztet használta.

Üdv

Á
Emerick 645091 2018. május 28. 20:34
Válasz erre
Pc-184 fizikailag nem létezett 1943-ig bezárólag biztosan.

A szív jelzés szerintem az 1. felderítő zászlóalj (1.) páncélgépkocsi századának egyéni jelzése lehetett. A Pc-164-en egyértelműen látni, de más kocsikon is előkerült.

I.
Elnar 645086 2018. május 28. 20:00
Válasz erre
Az a két jármű tényleg ugyanaz. Viszont szerintem az nem 164 hanem 184.
romsitsa 645074 2018. május 28. 13:11
Válasz erre
Pc 164
Pc 164
1_feld
1_feld

Az hagyján, de a PS is összeomlott.
Az orr és a sárvédők mintája közel azonos és a második fotón szerintem az orron és a kocsi oldalán is ott az 1. feld. jelzése. A felségjel fehér szíve hiányzik, de közel biztos vagyok benne, hogy mindkét kocsi a Pc-164, valahol a Szovjetunióban, 1941-ben.

Üdv

Á
Gabusch 645063 2018. május 28. 11:37
Válasz erre
romsitsa 645062 2018. május 28. 11:05
Válasz erre
Hello,

ezen kívül van valakinek fényképe a Pc-164-ről? Illetve az ismert, hogy a fehér szív mikor került fel a felségjelre és mit jelent?
4.bp.blogspot.com/-gpqYj-wJ7fY/VSGyP98jY0I/AAAB5M/nUpWIhwMm_0/s1600/Pc%2B164.jpg

Köszi

Á
romsitsa 645043 2018. május 27. 19:42
Válasz erre
Kend le "sárral". Vagy rakj oda egy lácszemet, a pőrekocsin a géppuska mellett van egy szem, mondjuk átrakták.

Üdv

Á
romsitsa 645041 2018. május 27. 19:40
Válasz erre
A pőrekocsikon álló Turánokon nem szabványos a minta. Szerintem az történhetett, hogy a csapatnál festették át (részben) kocsikat, majd kiosztották a zöld kötényeket, majd néhány? kocsi kötényét is terepezték, míg a többség maradt zöld.

Az első fotón a Turán III makettje van, az eredeti kocsin talan sárral foltozták a kötényt, vagy simán sáros. A második képen a Zrínyi egyszín zöld, a harmadikon a ma Kubinkában álló irénke is. Emlékeim szerint a kubinkai Turán I és II is zöld volt.

Üdv

Á
Sennás 645034 2018. május 27. 18:39
Válasz erre
McFrost 645032 2018. május 27. 18:36
Válasz erre
Sennás 645031 2018. május 27. 18:31
Válasz erre
ec087ba4334edf4dfbd0ded7e1dbb8d3(4)
ec087ba4334edf4dfbd0...

Ez nem terepes?
Sennás 645030 2018. május 27. 18:24
Válasz erre
0da0ecde7ae8822bef0f0a843cc728fd
0da0ecde7ae8822bef0f...
42a054caa939435a2285320e9ffe6dae
42a054caa939435a2285...
c6b74915a4d2a88ed4f91f54c59c1c6e
c6b74915a4d2a88ed4f9...

Én ezeket a Pinteres-en találtam (nem tudok kié a kép). De ott van ilyen jugatott köténylemez ami a F-F is látszik terepszínű. Nem lehet hogy felváltva alkalmazhatták ahogy idő/kedv/festék engedte?
McFrost 645029 2018. május 27. 18:19
Válasz erre
Eddig csak a 37-es kocsiról készült fotón láttam terepezett kötényzetet.
A proto Szarvas volt még terep mintás, kötény nélkül és még egy fotó kering egy szintén mintás Zrínyiről, az is kötény nélküli.
Sennás 645028 2018. május 27. 18:12
Válasz erre
Csak kérdem tisztelettel az lehet a Turán nem de a Zrinyi kapott terepre festett köténylemezt? Vagy azon is csak sima zöld volt?
Sennás 645024 2018. május 27. 18:00
Válasz erre
Turan_tank_kub2
Turan_tank_kub2

Akkor ami Kubinkán ki van állítva az rosszul rekonstruál/festett Turán? Innen másolták volna?
SSZABI 645016 2018. május 27. 15:01
Válasz erre
Köszönöm a segítségeteket! A kötényeket átfújom majd akkor, de a jelzésekkel nem tudok már mit kezdeni. Egyébként is elég vastag matricák voltak, átfújni és újat felrakni nem lenne jó, lecsiszolni meg nem akarom, eddig sose volt jó vége az ilyen javításoknak :( Majd legközelebb...

Üdv!
romsitsa 644992 2018. május 26. 19:37
Válasz erre
turan_swg
turan_swg

A két fotó alapján egyszín zöld a kötény, főleg a távolabbi képen.
Az alakulatjelzést elnézte a Bronco. A három fehér pöttyös pajzs a 3/III zászlóalj jelzése, a mellette levő 4 viszont a 3/I zászlóalj 4. századát.
A hátsó kötény mögött én 31..-et vélek látni, ami a 3/III zászlóalj 1. százada, így a pajzs mellett szerintem 9-es volt.

Illetve a test kötényének az elejét és a végét meg kellene törni, hogy a sárvédő felé álljon.

Üdv

Á
Emerick 644982 2018. május 26. 13:38
Válasz erre
Üdv!

Elvileg amikor a kötényezést elkezdték kiadni a páncélosokra, már egyszínű zöld volt a rendszeresített festést. A kötények tehát egyszínűek voltak. Ellenben az általad készített festés szerintem elég jól néz ki, nem érdemes elrontani telizöld átfestéssel, mert így sokkal látványosabb!

I.
SSZABI 644975 2018. május 26. 08:56
Válasz erre
87d7ce31b96b0b3711c2276954bc9753
87d7ce31b96b0b3711c2...
100_6371
100_6371

Üdv!

Lenne egy kérdésem (kerestem itt a hozzászólásokban de nem találtam rá választ): a kötényezett 41M Turánoknál a kötények is kaptak valami mintázatot, vagy az sima zöldre volt lefestve?
Mert én ugyan festettem a maketten, de most láttam egy grafikát amit, Deák Tamás készített, ott meg sima zöld az egész (igaz, nem a konkrét 56-os toronyszámot viselő jármű van a rajzokon). A fotókról se tudom eldönteni, hogy mi a helyzet. Dobozból,saját szórakoztatásra építem, így is vannak biztos hibái, de ezt még ki tudom javítani ha kell...

Előre is köszönöm a segítséget!
romsitsa 643087 2018. április 12. 14:04
Válasz erre
A WM sablonokat használt és a foltok helyét variálták, de ez a Toldinál nem segít.
Az erdélyi sorozaton alig látszik mintázat a por és fényviszonyok miatt, de úgy saccolom valami előkép alapján felfújták a foltok körvonalait és azokat kitöltötték, szintén fújva. A minták összképe hasonló a kocsikon, de maguk a foltok eltérhetnek.

Üdv

Á
Zsóti 643063 2018. április 11. 22:12
Válasz erre
Ettől féltem. És a Toldikat mi alapján festették? Volt egy hivatalos folt térkép és ez került fel mindre? Vagy itt is egy konkrét kocsit kellene találni, mert minden Toldi más és más?

Üdv
Zsolti
romsitsa 642758 2018. április 6. 10:31
Válasz erre
Az erdélyi fotókon minden kocsi terepezett, de korábbról és későbbről is vannak egyszínű gépek.
Amíg nem lesz meg az összes mozgósított kocsi fotója és rendszáma, addig elképzelhető egy zöld Toldi Erdélyben, de a bizonyítékot neked kell összeraknod.

Üdv

Á
Zsóti 642749 2018. április 5. 22:40
Válasz erre
Téglatesó, köszi ismét a hozzászólást, hasznos amiket írsz! Romsistának szintén köszönet! 3 Toldit biztosan építek a közeli(?) jövőben.
Az erdélyi jelenethez visszatérve. Az első 40 db Toldi mind tereptarka festést kapott vagy lehetett köztük egyszínű is? A terepminta festése a mumusom egyenlőre...

Üdv
Zsolti
romsitsa 642499 2018. március 31. 12:34
Válasz erre
Hello,

ezekre szerintem van magyarázat, csak a levéltárakat kellene végigbogarászni.
A Csabánál a Firestone Cordatic váltás lehet a kulcs, a harmadik felni meg talán a proto gumijához készült.
A Toldi meghajtókereke talán a magyar alkatrészgyártással van összefüggésben mert az I és II szérián is felbukkan.

Üdv

Á
Elnar 642493 2018. március 31. 10:46
Válasz erre
És akkor még ott vannak a különféle keréktárcsájú Csabák, az eltérő torony szabásmintájú Turánok, csak ami a látható különbségeket érinti.
romsitsa 642465 2018. március 30. 21:03
Válasz erre
Hello,

az a helyzet, hogy a könyvek nem járják körül a témát.
Pl. a teljes Toldi sorozat és a Csabák esetében is hevederes Gebaurrel számolt a HM, de a Danuvia 1 darabbal készült el, mire a Toldi B20 széria kifutott.

Vagy, a Toldi B20 széria magyar motorral készült, míg a Ganz összesen 1 prototípussal készült el.

Vagy, a B40 nem kapott megerősített páncélzatot, mert a futómű nem bírta el, míg ott virít a megpatkolt kubinkai kocsi.

Üdv

Á
Elnar 642453 2018. március 30. 17:25
Válasz erre
Kétfajta meghajtókerék látszódik fotókon. Az egyiken két kerek tárcsa van a központi csavarkoszorún kívül, egymással szemben. Más esetekben ez hiányzik.
www.fortepan.hu/ Az elöl lévő kocsin van, a mögötte lévő kettőn nincs.
téglatesó 642452 2018. március 30. 17:10
Válasz erre
Üdv!
Romsitsa köszi a pontosításokat, javításokat, új infókat!
Azt pl. nem tudtam, hogy a védőlemezt az ágterelőre rakták rá. A fényképeken nem látszik, csak annyi, hogy pl. az egyik oldalin volt lemez, a másikon nem, de ugyebár ez is variálódik. Voltak olyan Toldik, ahol a jobb oldali lámpa védőlemezes, a másik csak ágterelős, voltak olyanok, amiknél ez pont fordítva van. Voltak olyanok is, amiknél mind a két oldalon egyformán lemezes volt, vagy csak ágterelős. Hogy mi alapján variálódott a dolog, nem sikerült még rájönnöm. Mindenesetre pont ezért javasoltam Zsótinak, hogy fényképről készítsen el egy konkrét kocsit, az első 40db-ból, amik ott lehettek 1940 augusztusában a bevonuláskor.
A géppuska hevederesre cserélését a mesekönyvben (meg még itt-ott is) olvastam, de ezek szerint ez téves infó.
A "homloklemez-megerősítés"-be az általad leírt részek megpatkolása is beleértődik természetesen.
Hogy a meghajtókerékből is több variáció létezett volna, ez megint új infó. Van róluk esetleg fotó (vagy rajz) is?
A rajzommal elsősorban az volt a célom, hogy megmutassam azokat a részletbeli eltéréseket, amiket 1/72-ben még meg lehet (és kell is!) jeleníteni, mert ezek alapján lehet az egyes variánsokat viszonylagos pontossággal megépíteni ebben a kicsi méretarányban.
Lacipapa: minden okoskodásom ellenére én csak ugatom ezt a témát! :D Vannak nálam sokkal szakavatottabb ismerői is a Toldinak. De szívesen segítek / válaszolok a kérdéseidre (ha tudok) itt is, vagy a hzoli0510@gmail.com emilen.
romsitsa 642443 2018. március 30. 14:55
Válasz erre
Hello,

az ágterelő rácson volt a védőlemez. Feltételezem, hogy védje a visszapillantó tükröket.
Közel biztosra veszem, hogy a B20 sorozat nem kapott hevederes géppuskát.
A B40-nél a merőleges lemezeket (vezető és mellette levő csík, pk. kupola) is megpatkolták.
A meghajtókerék emlékeim szerint a módosított kormányművel változott, de ez nem biztos.

Üdv

Á
lacipapa 642439 2018. március 30. 14:00
Válasz erre
Lehet,hogy ez naiv kérdés,de:
A II.Vh.-ban a magyar hjm-ek rendszámainál,mi döntötte el,hogy a H,vagy Pc betű jelzés legyen?Melyik mit takart?Köszi!
Laci
lacipapa 642438 2018. március 30. 13:43
Válasz erre
Szervusz!
Én is szalag antennás Toldi I. építésében vagyok benne.Ehhez szeretném a segítségedet kérni,magánban,ha adnál egy elérhetőséget.Az adatlapomon az enyém ott van.
Üdv,Laci
téglatesó 642434 2018. március 30. 12:39
Válasz erre
Toldi evolúció
Toldi evolúci

Szia Zsóti!
Örülök, hogy segíthettem.
A maketted szép lett, gyönyörű a festés, a vedöring, meg minden (kb. csorog a nyálam, ahogy nézem), de pont erről beszéltem, hogy a Toldi így, ebben a konstellációban NEM LÉTEZETT!
Magyarán nem volt erősítetthomlokpáncélzatú-toronyputtonyos-nehézpuskás változat.
Tudom, kb. Móricka-szintű rajz, és a téma szakértői millió fogást találnak rajta majd, de készítettem még korábban egy külföldi csoportba egy összehasonlító ábrát a valóban létezett Toldi-variációkról, hogy helyre tegyem az IBG tévedéseit a "Toldi II." fogalmával kapcsolatban (ez itt most magyar nyelvű, de a külföldiek számára angolul feliratoztam anno).
Romsitsa: A cifraságokkal kapcsolatban tökéletesen igazad van, ezzel vitatkozni nem tudok... Elég sok A20 Toldiról nincs fényképem (még), de amiről van (az egyszem H-355-öt leszámítva), mindegyik szalagantennás. Ettől függetlenül bármi lehetséges.
Zsótinak még egy tanács: ha törekszel a történelmi hűségre, mindenképpen fotó alapján válassz konkrét kocsit, ugyanis a Toldiknál oda kell figyelni, hogy a sárvédő lemezekre melyik oldalra milyen lámpa került: ágterelő rácsos, vagy védőlemezes, illetve, hogy (a meglévő képek alapján) az Erdélybe 1940-ben bevonult kocsikon a szerszámos ládákon nem volt merevítő bordázat, tehát azt a makett vonatkozó alkatrészéről le kell csiszolni.
Köszönöm a figyelmet.
Elnar 642430 2018. március 30. 12:27
Válasz erre
30. harckocsiezred. Itt 620984-es hozzászólás.
lacipapa 642427 2018. március 30. 09:18
Válasz erre
Üdv!
Meg tudnátok mondani,hogy a Doni fronton 1942-ben,milyen páncélos és felderítő alakulatok tevékenykedtek?
Kérem,hogy ne a levéltárba küldjetek :D .
Laci
Emerick 642417 2018. március 29. 22:36
Válasz erre
A 101. gépkocsizó vegyiharc zászlóalj kilenc Ansaldoját eleve ködösítő feladatokra szerezték be, páncélozott pótkocsikkal együtt. A lángszórós kísérlet külön történet. Sima géppuskás Ansaldoba szerelték át próbából a lángszórót, majd vissza.
A csendőr Ansaldok nagyjavított kocsik lehettek, és így valószínűleg zöldre lettek átfestve.
A zsákmány páncélosok egy része nem kapott rendszámot, elsősorban a selejtes állapotúak. (de volt a VI. légvédelmi tüzérosztálynak is egy vontatásra használt páncélosa rendszám nélkül) Ami működött, azt általában ellátták rendszámmal. Alakulatjelzéssel csak akkor, ha mozgósított alakulat járműve volt és hadműveleti területen alkalmazták.
lacipapa 642407 2018. március 29. 19:42
Válasz erre
Köszi,felség jeles képet láttam,valahol,de olyan szögben állt,hogy más nem látszott rajta.Persze,azóta sem találom azt a képet.
romsitsa 642402 2018. március 29. 18:26
Válasz erre
Valami jelzést mindig festettek rájuk. A felségjeltől kezdve az alakulatjelzésen át a fiktív vagy valós? rendszámig.
Hogy volt-e erre szabály vagy szerettek dekorálni, nem tudom.

Üdv

Á
lacipapa 642397 2018. március 29. 17:31
Válasz erre
Szervusz Ádám!
Még egy kérdés.A zsákmányolt harcjárműveket ellátták,valami féle,azonosítóval,esetleg rendszámozhatták?
Laci
romsitsa 642396 2018. március 29. 17:24
Válasz erre
Hello,

a rendőrség volt kék (közel fekete) nem a csendőrség. Csendőr Ansaldokról a Modell&Makett archívumban van fotó, a rendőrség kocsijairól egy filmhíradó.
A lángszórós kocsiról a vegyiharc zászlóalj albumában van kép, de túl sok részlet nem látszik. A ködfejlesztős kocsik pedig valamelyik filmhíradóban szerepelnek, talán a Ludovika bemutatóján.

Üdv

Á
Kamovos 642395 2018. március 29. 17:18
Válasz erre
Ansaldo CV33
Ansaldo CV33
CV35 Lángszórós kocsi 101. vegyiharc zászlóalj
CV35 Lángszórós...
olasz L35Lf-L3-35Lf
olasz L35Lf-L3-35Lf

Szia piratvitorla!

A csendőrök Ansadojának színét nem tudom behatárolni, mert a kép fekete fehér, de itt kiváló színkép elemzők vannak, és megtudják neked állapítani, hogy milyen színű. :)
(szerintem terepszínűek voltak)

Az az egy lángszórós az olasz volt és csak próbára hozták ide, de valahogy elfelejtettük vissza juttatni.
Amik nekünk voltak azokat átalakították, és a 101-es vegyi harc zászlóalj használta.

Üdv: kamovos
piratvitorla 642390 2018. március 29. 16:26
Válasz erre
Sziasztok!
Találkozott-e már valaki az alábbi két Ansaldo fotójával:
- kék színű csendőrségi magyar
- 1+9 darab lángszórós magyar. Egyet lángszórósként kipróbáltunk, de nem vált be, ezért a +9-cel együtt vegyi harcra használtuk.
Köszi
Gabusch 642353 2018. március 29. 01:58
Válasz erre
Nem kell annak átmennie a székelykapu alatt, vélhetően elhúztak mellettük kisebb-nagyobb falvakban. Már persze feltéve, ha nem nagyobb volumenű bokrétás köszöntést akarsz csinálni, mert azt gondolom én, inkább városokban csinálták.
Zsóti 642345 2018. március 28. 22:27
Válasz erre
72028
72028

Üdv!

Téglatesó,
szuper összefoglalás, köszönöm!
Már volt szerencsém a 72028-as készlethez, pont hasonlóan építettem, ahogy leírtad. :)
Csatoltam képet, volt már itt fent korábban.

Kamovos,
köszönöm, ezeket a képeket már én is néztem, én a klasszikus székelykaput építem, már meg is van a Limesmodel-től. :)

Üdv
Zsolti
romsitsa 642317 2018. március 28. 17:58
Válasz erre
Laci,

nem mindegyikben volt rádió. Ha a zsákmányoltban volt és valami csoda folytán együtt tudott működni a mi rendszereinkkel, sem hiszem, hogy a magyar kezelőket átképezték volna szovjet technikára, egyszerűbb lett volna berakni pl. egy R/5a-t.
De érzésre inkább biztosításra használhatták mintsem felderítésre, így eleve kérdéses, hogy kellett-e bele rádió.
Ha tényleg volt Ba-20 használatban.

Téglatesó,

amíg a szeptemberrel bezárólag átadott 50 kocsiról valahonnan elő nem kerül, hogy mind R/5-öt kapott, addig én nyitva hagyom a lehetőséget. Marginális az esély, de a magyar hadiipar produkált cifra dolgokat.
Botantennás kocsi viszont 1944 előtt is megfordult Erdélyben, a hadapród iskola és az akadémia is kitelepült időnként.

Üdv

Á
lacipapa 642315 2018. március 28. 17:26
Válasz erre
Üdv,Mindenkinek!
Igaz nem pont a topikhoz tartozó téma,de hátha!
A II.Vh-ban,az orosz fronton zsákmányoltunk,többek között, BA-20 páncélozott felderítő gépkocsit.Valahol kering is róla valami infó,de nagyon kevés.
Az volna a kérdésem,hogy milyen típusú rádiókat használhattak,ilyen harcjárműben az oroszok.Zsákmány esetén maradhatott benne az a rádió?
Laci
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96.