/ Fórumok /

Magyar Királyi Honvédség szárazföldi járművei

A topik témája az 1945-ig létezett Magyar Királyi Honvédség, annak harcjárművei, autói, és egyéb hadi anyagai.
Tegyetek fel minél több képet!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96.
romsitsa 665294 2019. november 13. 13:06
Válasz erre
Az A-012 a Weiss Manfréd gyári rendszáma teszteléshez, több kocsi megkapta.
Ami érdekes:
A-012 (39M): minta nem egyezik a Pc-101-gyel. Nyitható kitekintő a torony homlokon, “sima” vezetősisak (se csavar, se esővető), nincs a test jobb oldalán ajtó, test orrlemez alján kis csavarok, 6 csavaros felni.
Pc-101: minta nem egyezik az A-012-vel, széria torony, mindkét vezetősisak “sima”, test jobb oldalán ajtó, 8 csavaros felni, később egyedi sarvédő és vezetősisak.

Az A-012 mintája nem egyezik a Pc-101/103/105-tel, így szerintem vagy egy teljesen külön proto vagy a Pc-102/104/106/107/108 lehet.
A rózsadombi fotó csak azért Pc-101 (egyelőre) mert a ránézésre minden funkció nélküli jobb oldali ajtó egyezik.
Az egyedi sárvédő és vezetősisak szerintem egy védettséget növelő teszt? lehetett, több kocsin is látszik 1944-ben.

Üdv

Á
téglatesó 665292 2019. november 13. 12:31
Válasz erre
Ui:
Nem lehet, hogy a vaskocsik a PC-01X rendszámokat kapták, mint az AC-II (Pc-019) is? (csak tipp).
téglatesó 665291 2019. november 13. 12:28
Válasz erre
002
002
A-012
A-012
Pc-101 .jpeg
Pc-101 .jpeg
Pc-101.jpeg
Pc-101.jpeg

Üdv!
Ne megint sikerült jó kérdést feltenni! :D
Az A-012 egy érdekes rendszám, mert rajta volt az AC-II-n is (ami aztán ugye Pc-019 rendszámmal futott tovább, ahogy az általad linkelt Fortepanos képen is látszik - 1. kép), meg egy "szabvány" Csabán is (2. kép).
A Pc-101 meg érdekes jószág, mert van róla fénykép az egyedi mellső sárhányóval (amiről akkor is beazonosítható, ha nem látszik a rendszám - 3. kép) meg a szabvány Csaba-sárhányóval is (4. kép).
Érdekes téma, én is várom a megfejtést. :D
romsitsa 665287 2019. november 13. 11:31
Válasz erre
Hello, ismert az, hogy az A-012 rendszámú Csaba milyen Pc- rendszámot kapott, mert biztosra veszem, hogy nem Pc-101. És az A-012-vel együtt készült 8 vas kocsi vagy azon felül?

Illetve ezen a fotón szerintem a Pc-101 áll az AC II mellett.
www.fortepan.hu/_photo/download/fortepan_72133.jpg

Üdv

Á
téglatesó 664748 2019. október 29. 17:30
Válasz erre
027
027
037
037
038
038
039
039
024
024

Üdv!
Pár fénykép a netről lopva: ez elvileg az itthon maradt példány, restaurálva. Gondolom eredetileg is ugyanígy ződ volt a belseje, mint a képeken. A toronybelső meg a test belseje ameddig belátni ződ, a löveg is, meg minden egyéb cókmók. Az ülések fekete (gondolom mű)bőrrel vannak behúzva, valszeg a rádió is ződ lehetett, nincs nagy színkavalkád, csak amit a rozsda meg a kopások kiadnak. (vannak még képek, csak lusta vagyok mind a negyvenakárhányat feltöltögetni ide...)
Apropó: sikerült pótolni az elveszett görgőket, stb? Én is éppen most küzdök a Hunor Nimródjával, de sajna abban nem tudtam volna segíteni, mert a futóművemet már összeraktam, igaz a "gyári" lánctalpat egy az egyben kidobtam, és egy IBG Toldi láncot tettem rá, kiegészítve még oldalanként 4-4 szemmel, így pont elég volt. Amúgy nem egyszerű eset, főleg, hogy külön megszívattam magam, mert mindenáron forgathatóra akarom megcsinálni a tornyot, és mozgathatóra a löveget, ehhez annyit kellett fúrni-faragni, hogy a végén már ezzel álmodtam, de úgy néz ki, sikerült. Ha szerencsém van, készen is leszek vele, mire kijön és kapható lesz az IBG Nimródja... :P
Miggyuri 664739 2019. október 29. 13:50
Válasz erre
Kérdés: Milyen színű volt a Nimród belseje,(torony, löveg stb)?
Miggyuri 664410 2019. október 19. 16:02
Válasz erre
Miggyuri 664409 2019. október 19. 16:02
Válasz erre
Urak! Segítség kellene! Hozzám került két, alaposan leamortizált, hiányos műgyanta makett. Egy 39M Csaba és egy Nimród. A Csabáról a kerekek hiányoznak, a Nimród futógörgői közül 6,66 darab van meg a kisméretű visszafutókból egy sem. Szeretném őket lábra állítani. Tud-e valaki segíteni alkatrészzel ronccsal, ami donorként használható esetleg. A dolog annyiban lenne sürgős, hogy most pár hétig szabin leszek.
romsitsa 664075 2019. október 7. 20:55
Válasz erre
Nincs. Helyesebben a Shapewaysen vagy egy, de drágább és a CAD alapján rossz.
Esetleg kérdezd meg az IBG-t, hátha gondolkodnak rajta...

Üdv

Á
Miggyuri 664063 2019. október 7. 19:15
Válasz erre
Kérdésem: létezik-e Csaba 39M 1/72-ben a magyar műgyanta változaton kívül?
romsitsa 663946 2019. október 4. 15:23
Válasz erre
A felderítő zászlóalj nagy fehér villáma nyolcszög alakú hadijellel kérdésessé teszi a matricát.
Az akkumulátor doboz szerintem az olasz verzió, nálunk vagy másik dobozt szerkesztettek vagy volt előtte még egy páncéllemez.
Üvegezett kibúvónyílások általában a korai, "lapos" oldalkitekintős kocsikon voltak.
A géppuska kazamatából a "keretes" a korai (korai kocsikra), a "rátét" páncélos a későbbi (későbbi kocsikra).
Nem mindegyik kupolás kocsin volt akkumulátor doboz, és nem mindegyik dobozos kocsin volt kupola.
A CAD-on ábrázol üvegezett és elhúzható búvónyílás egy kocsin elég nagyon ritka kombináció, a H-167-en kívül nem ismerek mást.

És kár a japán vezetőkért.

Üdv

Á
msanyi 663930 2019. október 4. 10:17
Válasz erre
CB35216-1
CB35216-1

újabb magyar harckocsi!
Sennás 663591 2019. szeptember 24. 22:10
Válasz erre
1569355614525
1569355614525

Még ha utólag szinezve akkor is klassz kép!
romsitsa 663589 2019. szeptember 24. 21:30
Válasz erre
Szerelőruha, két részes vagy kezeslábas, bőrruha vagy a “mezei” posztó.

Üdv

Á
Miggyuri 663581 2019. szeptember 24. 17:47
Válasz erre
Urak!
Milyen egyenruhát viseltek a magyar páncélosok 1941-ben. 35M tanketta személyzete.
Freddy 663579 2019. szeptember 24. 17:39
Válasz erre
Civilből? Persze, én már láttam. Még cséplőgépet is hajtott!
Sennás 663565 2019. szeptember 24. 11:39
Válasz erre
De van még ebből akár egy is megmaradva? Mezőkövesden volt most traktor felvonulás ott se láttam bezzeg Porsche az volt:)
romsitsa 663564 2019. szeptember 24. 11:22
Válasz erre
9788
9788
Csaba_04_Pc-105
Csaba_04_Pc-105
Csaba_02_Pc-105
Csaba_02_Pc-105

Hello,

ez még egy számomra ismeretlen vas torony vagy már páncél torony? Ezen a két kocsin kívül ismertek még olyat, amin ezek a fix kitekintők vannak az "ablakok" helyett?

Köszi

Á
Freddy 663561 2019. szeptember 24. 11:09
Válasz erre
Sajnos nem, pedig a polgári változata jól menne a Balaton 35-ös civil traktoraihoz, vagy a Sztalinyecekhez. Nem csak a 30-as években használták, de a téeszesítés korának igáslovai is ezek voltak.
Sennás 663550 2019. szeptember 23. 17:07
Válasz erre
Screenshot_20190923-170058
Screenshot_20190923-...

KV-40es létezik 1:35 makettban? Ezt senki nem akarja gyártani? Bronco rápezseghetne:)
Z63 663003 2019. szeptember 6. 23:47
Válasz erre
Bár már lehurrogtak, de nekem még most is az a véleményem, hogy ezt a Nimródot nem a szokásos zöld alapra foltozták, hanem a sárga az alap!
téglatesó 662786 2019. szeptember 2. 10:38
Válasz erre
10.5cm Bofors
10.5cm Bofors
15cm Bofors
15cm Bofors

És két másik kép ugyanarról a fórumról, ezúttal lövegek, nem tudom, vajon ezek magyarok voltak-e eredetileg, vagy nem.
téglatesó 662785 2019. szeptember 2. 10:35
Válasz erre
post-51550-1286314876,625
post-51550-...
post-51550-1286314953,9298
post-51550-...

Üdv!
Ezekbe a képekbe most botlottam bele egy orosz fórumon (forum.ww2.ru/index.php) a kubinkai Nimródról, amiről korábban már volt itt szó a 661053-661085 hozzászólásokban is. Nem tudom, mennyire ismertek, én még nem láttam őket, érdekes, hogy itt megint más szögben áll a torony meg a löveg is, mint a többi ismert képen.
téglatesó 662566 2019. augusztus 23. 13:39
Válasz erre
Lovasság, Romsitsa, Spangli, köszönöm a segítséget!
Ezek szerint magyarok, akkor mehet ez a kép is a többi közé a gyűjteménybe! :)
A lábszártekercsért bocsi, abszolút nem vagyok képben a katonai ruházatot illetően, (csak a technika érdekel), de nagyon köszönöm az infókat, nagyon hasznosak!
Lovasság 662565 2019. augusztus 23. 12:49
Válasz erre
A katonák biztos, hogy magyarok, hiszen magyar ruházatot és felszerelést hordanak. A fotón az egyik katona még állógalléros 26M. zubbonyban van. (Kilátszik a köpeny gallér mögül az állógallér és a nyakravaló szegélye.) Lábszártekercset pont, hogy már nem hord a lövegszáron ülő baka és a hátul lévő sem - a többinél nem látni. Új, 35M. gyalogsági nadrágban vannak. Erről árulkodik a 3 db gomb a nadrágszáron. A bakancsuk még régi - nem a 35/38M. bakancs, mert nincs még rajta a kétcsatos bokaszíj. Sisakjuk még monarchiás, akár csak a gyalogsági ásó - ami, valószínűleg már az új 36M. ásóhoz rendszeresített keretben van. Keresztbe rajtuk 34M. gázálarc hordtáska van. Egyébként egy 37mm-es 36M. fakerekes páncéltörő ágyút kezelnek.
Üdv!
romsitsa 662556 2019. augusztus 23. 10:54
Válasz erre
Lehetnek németek, de magyar a felszerelésük és ruházatuk.

Üdv

Á
Spangli 662533 2019. augusztus 22. 14:53
Válasz erre
fortepan_95976 (1)
fortepan_95976 (1

Minden bizonnyal a korábbi zsákmánykiállítás része volt... (forrás: fortepan)
téglatesó 662523 2019. augusztus 22. 07:57
Válasz erre
Üdv!
Tüzér, Romsitsa, köszönöm a választ! Tehát ruszki cucc, akkor ezért nem találtam, mi ez, mert kizárólag a német típusok között böngésztem...
Az első fotó katonáiról vélemény esetleg?
Köszönöm!
romsitsa 662520 2019. augusztus 21. 23:36
Válasz erre
Az a gyanúm, hogy a Vérmező sarkába száműzött zsákmánykiállítás része volt, nem “aktív” résztvevője az ostromnak.
romsitsa 662519 2019. augusztus 21. 23:35
Válasz erre
Az, de a kereke is eredeti.

Üdv

Á
tüzér 662513 2019. augusztus 21. 19:45
Válasz erre
Üdv!

Innen nézve, szerintem egy szovjet 107mm M1910/30 tábori ágyú, az eredeti kerekeit cserélték, nagy valószínűséggel német zsákmányanyagként végezte.

üdv
Sennás 662507 2019. augusztus 21. 17:32
Válasz erre
téglatesó 662506 2019. augusztus 21. 16:56
Válasz erre
Üdv Sennás!
Az lábszártekercs. Pont ezek a részletek fogtak meg engem is: bakancs, lábszártekercs, vászon gázálarc-hordtáska, meg a gyalásó. Ezekből gondolom, hogy talán magyarok, de lehet, tévedek. Hátha valaki hozzáértő tud biztosat.
Sennás 662505 2019. augusztus 21. 16:19
Válasz erre
A katona csizma szárán mi az a körbehúzott anyag? Németek olyat nem hordtak nem?
téglatesó 662504 2019. augusztus 21. 15:19
Válasz erre
1
1
2
2

Üdv!
Volna itt két fénykép két kérdéssel:
1. Az első fotón a katonák nem magyarok véletlenül a páncéltörővel? Mindenhol németnek írják őket de nagyon magyarnak néznek ki, bár lehet, tévedek.
2. A második képen egy típus-azonosításban kérek segítséget: a piros nyíllal megjelölt ágyú milyen típusú lehet?
Köszönöm!
romsitsa 662363 2019. augusztus 17. 19:06
Válasz erre
Elméletileg csak a Pc-101 jobb felső oldallemezén volt ajtó, az papíron vas kocsi volt. A hosszított első sárvédő és megerősített vezetősisak viszont elég egyedivé teszi ezt az átépítést, bár lehet, hogy ez lett a Csabák tervezett páncélvédettség növelésének eredménye, mert létezik egy 40M is megerősített hátsó vezetősisakkal.

Üdv

Á
Emerick 662356 2019. augusztus 17. 14:43
Válasz erre
Opel Blitz Matra iker műhely gépkocsi. Remek fénykép, mocskos áron...
ssanyi 662347 2019. augusztus 17. 10:52
Válasz erre
Üdv!

Szerintem a három fölső baka a fülketetőn ülnek. A szemből baloldali katona hónalja alatt mintha látszódna az íves keret és fülke rész is.
téglatesó 662346 2019. augusztus 17. 08:45
Válasz erre
opel-blitz-magyar-katonai-tehergepkocs-magyar-katonakkal-vasuti-kocsin-horthy-idoszak-0a6a_1_big
opel-blitz-magyar-...

Szia Romsitsa!
Köszi az újabb segítséget és infót! Göring! Arra nem is gondoltam, valamiért annyira beakadt a Bofors, de igazad van, annak a bölcsője teljesen más, tényleg inkább 37M lesz az.
A Csabához hozzászólni nem tudok, ahhoz (is) kakukk vagyok, én nem is gondoltam, hogy az vaskocsi lenne...
De van itt egy kép, a Vaterán árulgatják, nekem meglepő, miféle jószág lehet ez: fülketető meg szélvédő nélküli Blitz, a felépítménye meg mintha egy nagy zárt fabódé lenne, lementettem, hátha érdekes lehet valakinek.
romsitsa 662306 2019. augusztus 16. 09:47
Válasz erre
romsitsa 662305 2019. augusztus 16. 09:41
Válasz erre
Kíváncsi vagyok, hogy ugyan az-e? És tényleg egy vas kocsi (Pc-101)?
A Bofors inkább egy Göring és bemutató.

Üdv

Á
téglatesó 662303 2019. augusztus 16. 09:10
Válasz erre
Szia Romsitsa!
A Csaba fotója az 1944. október 15.-i (34. évfolyam 20. szám) számban jelent meg (21. oldal).
A Toldival kapcsolatban pedig köszönöm válaszod!
romsitsa 662302 2019. augusztus 16. 08:45
Válasz erre
A Csaba fotója milyen dátummal jelent meg? A Toldi B20.

Köszi

Á
Déé 662249 2019. augusztus 14. 15:23
Válasz erre
Nem látom hogy provokatív,gunyoros lenne a kérdésem. Pedig adtál neki nevet most meg nem adol, ezt nem értem. Ámbár a képről azt se lehet eldönteni 39M,40M,vagy 40/oM.
"elmés beszólásoddal" az már inkább gunyoros.
téglatesó 662247 2019. augusztus 14. 15:01
Válasz erre
Déé!
Nagyon le vagy ragadva ennél a mesélős dolognál.
Továbbra sem értem, mire akarsz kilyukadni, ahogy azt sem, mire jó ez a provokatív, gunyoros hangnem.
De mindegy is.
Meséket nem mesélek, (nem Andersen a nevem, hanem Horváth), neveket nem adok.
Ha lesz majd értelmes kérdésed is, amit képes vagy normális hangnemben feltenni, szívesen diskurálok veled, ha nem, akkor részemről ennyi kedves Déé, felejtsük szépen el egymást.

Korábban a 662198 sz. hozzászólásomban feltettem 2db kérdést, és intéztem 1db kérést tisztelettel a fórumozókhoz, ezeket továbbra is fenntartom.
Ha kapok választ ezekre, tisztelettel megköszönöm, ha nem az sem baj, legalább kutatok tovább a magam szerény lehetőségei közt.
Ennyi.
Köszönöm!
Déé 662244 2019. augusztus 14. 13:39
Válasz erre
Üdv!
Te írtad:21cm-s 40M Ansaldo-MÁVAG tarack. mesélj nekem erről az elnevezésről!
21cm-s 39M és 21cm-s 40/oM tarackok. Nekik milyen nevet adnál?
téglatesó 662228 2019. augusztus 14. 07:52
Válasz erre
Üdv Déé!
A "kérdésedet" nem érteni... zavar lenni fordítókészülékemben... Lemaradtam valamiről?
Ha valahova ki akarsz lyukadni az elmés beszólásoddal, légy szíves kicsit konkrétabban fogalmazni, hogy a hozzám hasonló egyszerű lelkek is megértsék.
Köszönöm!

Ui.: a lenti alázatos kérdéseimre még mindég remélek -érdemleges- válaszokat. Köszönöm!
Déé 662225 2019. augusztus 13. 22:35
Válasz erre
21 cm.jpg1
21 cm.jpg1

Kihagytam a 21cm-s 40/o! Becsapós ugye?
Déé 662223 2019. augusztus 13. 21:11
Válasz erre
21 cm
21 cm

Mesélj nekem a 21cm-s 40M Ansaldo-MÁVAG tarackról? 21cm-s 39M azt hogy hívnád?
téglatesó 662198 2019. augusztus 13. 10:00
Válasz erre
4.7cm belga 36M
4.7cm belga 36M
4cm 40M pct.á. & 10.5cm 40M k.t.
4cm 40M pct.á. & 10...
5cm 38M pct.á
5cm 38M pct
7.5cm 38M pct.á
7.5cm 38M pct
8.8cm PaK-43
8.8cm PaK-43
8cm 18M Böhler
8cm 18M Böhler
8cm 29M Bofors
8cm 29M Bofors
21cm 40M Ansaldo-MÁVAG
21cm 40M Ansaldo-MÁ...
38M Toldi
38M Toldi
39M Csaba
39M Csaba
BA-10
BA-10

Üdv!
Néhány ritkább kép a "Csendőrök Lapja" c. folyóiratból:
Kérdések:
1. Vajon a második kép (amin a 4cm 40M pct.á. + a 10.5cm 40M tarack + 8cm 29M Bofors(?) látható) tényleg harci körülmények között készült, ahogy a képaláírás sugallja, vagy inkább valami bemutatón? (jómagam utóbbira tippelnék).
2. A nyolcadik képből (amin a 21cm-s 40M Ansaldo-MÁVAG tarack van), van valakinek nagyobb, jobb minőségű képe?
3. A Toldi vajon A20 vagy B20? (szerintem B20, de lehet tévedek).
Köszönöm!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96.