/ Fórumok /

Magyar Királyi Honvédség szárazföldi járművei

A topik témája az 1945-ig létezett Magyar Királyi Honvédség, annak harcjárművei, autói, és egyéb hadi anyagai.
Tegyetek fel minél több képet!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96.
Spangli 671080 2020. április 5. 21:12
Válasz erre
Helyesbítek, a 94-es Berge mellett lefotózott (később 220-as) kocsi valószínűleg Budán 120-as zsákmányszámmal működött.
Spangli 671079 2020. április 5. 21:06
Válasz erre
Nem. Amikor a T-033 zsákmányszáma 24 volt, akkor valahol a Balaton ÉNY-i csücskénél volt (a magyar Hetzerek ott kerültek bevetésre, mielőtt a néhány "túlélő" a németekhez került volna), amikor 225 lett, akkor már Fehérvár közelében állt. A 26-28 zsákmányszámú Pz. IV J-k szintén arrafelé lettek lefotózva, ezek a "LAH" páncélosai voltak. A Fehérvár alatt lefényképezett kocsik (201-202-203) valószínűleg a Heer 1. páncéloshadosztályához tartoztak - nem ugyanazok, mint a 26-28.

A két Bergepanther NEM az Attila úton lett lefényképezve, hanem a Budaörsi út elején. A hátérben álló épület mai is, Józsa Ottó azonosította be a helyszínt (BAH csomópont). A 220-as zsákmányszám később került rá, miután lekerült Fehérvárra. Budán 129-es (bár nehezen kivehető, és a 9-es nem is biztos) számmal szerepelt. Ez a kocsi valószínűleg nem a bekerítésben lett zsákmány, hanem Budától nyugatra. Mivel működött, a szovjetek használták - többek között a zsákmányanyag, meg a roncsok vontatására. Aztán Fehérváron kötött ki, a gyűjtőtelepen.
romsitsa 671077 2020. április 5. 20:54
Válasz erre
Amikor a T-033 zsákmányszáma 24, akkor három Pz IV 26-28 (libasorbanj a Kt 25, a többi magyar Jpz 17-21 (fejből), ezek szerintem egymás közelében voltak. A T-033 nagyságrendileg akkor is ugyanott ott áll, amikor 225 a száma, így szerintem a többi is ott maradt.

Köszi, a két Berge megvan, csak a számot nem láttam. Szerinted az Attila útról kicibálták a Dunántúlra? Vagy a mellette álló hogy lenne 220?

Üdv

Á
Spangli 671073 2020. április 5. 20:24
Válasz erre
Hogy érted, hogy nem mozgatták a T-033-t? Biztos, hogy mozgatták. A többit nem értem... Melyik Királytigris, meg melyik három Pz.IV? És minek voltak a közelében?
Spangli 671067 2020. április 5. 20:03
Válasz erre
94_bergepanther
94_bergepanther

Ott van a 220-as előtt :-)
romsitsa 671061 2020. április 5. 19:21
Válasz erre
Igazából arra lennék kíváncsi, hogy a többi magyar Jpz a Kt és a három páncélfír is ott voltak-e valahol, mert a T-033-at szerintem nem nagyon mozgatták. És a fenti járművek mind a közelében voltak, amikor a kétszámjegyű sorral számoztak.

Azt viszont megmondhatnád, hogy Budán előkerült-e a 94-es zsákmányszám, mert az nagyon hiányzik.

Üdv

Á
Spangli 671058 2020. április 5. 18:53
Válasz erre
Ha megkérded, megmondtam volna. :-)
200-230-ig szinte biztos, hogy mind egy helyen voltak (Székesfehérvártól délre) valami gyűjtőponton.
romsitsa 671018 2020. április 5. 13:05
Válasz erre
Köszi, ez az, csak nagyon rossz helyeken kerestem.
A 225 hátterében szerintem a Bergepanther (220) áll és akkor ezek egy halomban voltak a szovjet/német Stug IV-gyel (223, közvetlenül a T-033 előtt) a Berge IV-vel (211), a Tigrissel (208), a Stug III-mal (207) és valami Pz IV-vel (209).

Üdv

Á
Spangli 670982 2020. április 5. 00:12
Válasz erre
A kis csalafinta ruszkik átszámozták 24-ről 225-re.
Spangli 670981 2020. április 5. 00:11
Válasz erre
Spangli 670980 2020. április 5. 00:08
Válasz erre
0225
0225

Azt hiszem, még ezen kívül is létezik róla kép.
romsitsa 670979 2020. április 4. 23:59
Válasz erre
0344
0344
22078-600
22078-600

Hello,

a Turán fotója rémlik, de a hasábkereszt az oldalán nem, Photoshop?
És a T-033-ról ezen kívül van még fotó?
Ez a konkrét kép számomra új, de valhonnan tudom, hogy a T-033 létezett.

Köszi

Á
Z63 670406 2020. március 22. 14:07
Válasz erre
romsitsa 670400 2020. március 22. 09:21
Válasz erre
A rakéta dupla rögzítőkampója csak a Zrínyire szerelt sorozatvető sajátossága vagy a 43M is így készült?

Köszi

Á
romsitsa 670399 2020. március 22. 09:14
Válasz erre
Sosem láttam, a V3000-nek tűnő BB-k is egyszín zöldek.

Üdv

Á
Z63 670392 2020. március 21. 19:38
Válasz erre
Emerick 670373 2020. március 20. 21:51
Válasz erre
Ilyenre kíváncsi lennék én is. Tudtommal nem volt.
Egy V3000S tehergépkocsi volt, kipróbálásra. PRóbarendszámmal szerepel sok helyen, neten, mesekönyvekben stb. Mint BB Typ 42 gyártotta volna licenszben a Ford Motor Rt. a Váci úton, megrendelés is megvolt, de ennyi. V3000S-ből volt még néhány műhely felépítményes (Matra-ELWE).
Z63 670370 2020. március 20. 19:05
Válasz erre
Szia romsitsa!
Nincs véletlenül fotód terepszínű, magyar Ford V3000-ről?
Üdv, Z63
romsitsa 670230 2020. március 15. 17:56
Válasz erre
Az íves csonk új, az eredeti nyílegyenes és a dob szerves része.

Üdv

Á
Sennás 670216 2020. március 15. 13:17
Válasz erre
Screenshot_20200315-125649_Chrome
Screenshot_20200315-...

És erdekes hogy a kipufogó "dob"része is le lett szerelve csak a motortérből kiforduló csonk látszik. Biztos a rakétavetőböl kicsapó láng miatt(?)
romsitsa 670214 2020. március 15. 12:46
Válasz erre
Sennás 670213 2020. március 15. 12:14
Válasz erre
Ezt akartam mondani hogy a jármű a ruha stb mutatja melyik a helyes kép.
Déé 670211 2020. március 15. 11:08
Válasz erre
És került elő dokumentum a 15 cm 43M sorozatvető csövek páncélosra való szerelésről, Romsita rosszul fejtegette hogy nem tudunk semmit.
Zali 670210 2020. március 15. 11:04
Válasz erre
Üdv.

A tartalék futógörgő helyzete mutatja az eredeti képet.
Déé 670209 2020. március 15. 10:59
Válasz erre
5875_4_big
5875_4_big
5875_3_bigk
5875_3_bigk
5875_5_big
5875_5_big

Mindkét kép egy helyről került elő.
Elnar 670208 2020. március 15. 10:17
Válasz erre
Láttunk már fordítva előhívott képet, olyat is, ami mindkét irányból elő lett hívva. Szerintem ez is olyan. Pontosabbat csak a papírkép vizsgálata adna
Sennás 670207 2020. március 15. 09:50
Válasz erre
Érdekes hogy az "eredeti"-nek a tükörkép a neten talált. Akkor úgy helyes.
Elnar 670206 2020. március 15. 09:03
Válasz erre
43M Zrínyi II - kísérleti
43M Zrínyi II - kí...

stimmel. Én a dokumentum miatt eleve nem feltételeztem, hogy kamu. Láttunk már érdekességeket előkerülni
romsitsa 670097 2020. március 11. 20:21
Válasz erre
A Fiat embléma egy terepezett kocsin kicsit fura lenne. Lehet, hogy nem egyezik a korábbi, RUISKnál használt jelzéssel, csak ugyan ott van. Főleg, hogy az oldalára is felfestették.

Üdv

Á
romsitsa 670096 2020. március 11. 19:51
Válasz erre
A Fiat embléma egy terepezett kocsin kicsit fura lenne. Lehet, hogy nem egyezik a korábbi, RUISKnál használt jelzéssel, csak ugyan ott van. Főleg, hogy az oldalára is felfestették.

Üdv

Á
romsitsa 670095 2020. március 11. 19:49
Válasz erre
Szervusz, előtúrom a hétvégén, itt elérsz: romsitsa kukac yahoo pont com.

Üdv

Á
msanyi 670070 2020. március 10. 21:56
Válasz erre
Szia romsitsa!
A Fiatoknál a 669124 és a 669026 hozzászólásoknál is látszik az embléma. Nem tudom én sem kivenni, de mi van ha FIAT feliratú tábla? Tudom, hogy logikátlan, főleg az oldalukon.
romsitsa 670064 2020. március 10. 19:20
Válasz erre
A Vickers jelzése 2F? A Fiat is egyre érdekesebb, ikergéppuskája van, az orrán ott a kör alakú valami, amire azt hittem a RUISK jelzése, de az oldalán is van valami pajzs.

Üdv

Á
KarBal 670053 2020. március 10. 13:16
Válasz erre
Szia romsitsa!

Bocsánat, hogy eltűntem, kicsit sok dolgom volt mostanság. Érdekelne a gyanta alkatrész a Fiat 3000-hez. Írsz nekem emailt, hogy megbeszéljük, hogy tudom megvenni?

Balázs
téglatesó 670043 2020. március 10. 09:05
Válasz erre
9_0 másolata
9_0 másolata
213113
213113
0de
0de
0dee
0dee
0deee
0deee

Leltem 1-2 érdekes fotót 1939-ből a kassai (Horthy Miklós születésnapja alkalmából rendezett) díszszemléről. Nem tudom mennyire ismert képek, engem megleptek, gondoltam megosztom. (Egyébként innen lettek hiénázva: mnl.gov.hu/mnl/bazml/virtualis_kiallitas/a_gorgey_gyalogezred_hetkoznapjai_1938_1940).
Korábban volt szó a magyar FIAT TIPO 3000-ről, itt volt az is:
msanyi 669926 2020. március 7. 14:34
Válasz erre
1580151_34861_Screenshot_20200305195357_Chrome
1580151_34861_Screen...
MTI-FOTO-Rm15aHVHU1RZQTVSTkRJeVowRm82UT09
MTI-FOTO-...

Azért egy kicsit hasonlít.
msanyi 669924 2020. március 7. 14:06
Válasz erre
Szia Déé!
Köszönöm a válaszodat! Ha egy kicsit vicces akarnék lenni: Nem tévedtem, mert mindegyikről hiányzik Beregfy Károly.
De azért elégé hasonlít rá.
msanyi 669923 2020. március 7. 14:03
Válasz erre
Szia romsitsa!
Köszönöm szépen a válaszodat. Ezek alapján, ha jól értem: Továbbra sem került elő új információ, csak a kép lett „átminősítve” valódinak. A Haditechnikában és a könyvben megjelent információk állnak rendelkezésre jelenleg is. Amit leírtál logikusnak hangzik. Azért mert sok mindent nem láttam még, ettől függetlenül hiszem, hogy létezik! Ha valami előkerülne, arról értesítsetek, mert már nagyon érdekel a téma. Külföldi (főleg Orosz) levéltárakban lévő, dokumentumok vizsgálatára szinte semmi esély, pedig sok érdekes dolog derülne ki.
Déé 669895 2020. március 6. 23:03
Válasz erre
Akit Beregfy Károlynak írsz az Várhelyi Ottó hadnagy tüzér szertiszt, HTI-nél volt állományba.
romsitsa 669891 2020. március 6. 22:18
Válasz erre
Pl. ha jól emlékszem a veszprémi levéltárban van a balatoni hajógyár archívuma, benne a PAM, PM tervrajzaival.

Üdv

Á
romsitsa 669890 2020. március 6. 22:16
Válasz erre
Toldi: eredtileg egy amerikai veterán fotóalbumát töltötte fel, úgy emlékszem a lánya, a facebookra.
Zrínyi: eredetileg a Vaterán hirdették, a képen szereplő tiszt valamilyen személyes okmányának a társaságában.
A Toldi 100%, hogy eredeti.
A Zrínyiről, akkor, amikor kikerült a Vaterára, még nem sokan tudták, hogy a prototípus. Ha hamisítvány, akkor rászerkesztették a sorozatvetőt és tudták, hogy mi a proto és a széria kocsi hátulja között a különbség. Kétlem. A fotón nem Beregfy szerepel. És per pillanat, tudtommal, ez az egyetlen kép a proto hátuljáról.

A vonatkozó iratok vagy Budapest ostromában pusztultak el, vagy a Dunába vesztek vagy a cseheknél, esetleg az oroszoknál vannak. Persze itthon is vannak olyan iratok, amikről a leghalványabb elképzelése sincs szinte senkinek.

Üdv

Á
msanyi 669888 2020. március 6. 21:21
Válasz erre
JAJ SZEGÉNY FEJEMNEK! A témában a következőre emlékszem: Amikor megjelent Bíró Ádám • Sárhidai Gyula: A Magyar Királyi Honvédség hazai gyártású páncélos harcjárművei című könyv indult egy nagy adok-kapok valamelyik fórumon. Már nem emlékszem melyiken. Többek között azt rótták fel a szerzőpárosnak, hogy következtetéseket tényként publikálnak. Ezek között szerepelt ez a Zrínyis kép és a Toldi is. Nem követtem az eseményeket, de úgy emlékszem, hogy a képet is többen „átdolgozták”. Volt ahol nem volt rajta a rakétavető, de volt olyan is amelyiken Beregfy Károly hiányzott. A végén a nagy többség kamunak tartotta a képeket, mert megbízhatóan nem tudták a képek eredetiségét igazolni. Én itt ragadtam le. Aztán teltek az évek, és most újra felbukkant a kép. Ezek alapján írtam a hozzászólásomat. Elnézést kérek a tájékozatlanságom miatt! Valaki összefoglalná az újabb kutatási eredményeket a témában. Azért vagyunk itt, hogy tanuljunk. Nem a 44M. Buzogányvető történetére vagyok kíváncsi, hanem a Zrínyire szerelésre.
Zali 669876 2020. március 6. 19:27
Válasz erre
Üdv.

A keresőbe be írni: Magyar buzogányvető kísérletek
Déé 669865 2020. március 6. 15:38
Válasz erre
Szia msanyi!
Még dokumentumok is előkerültek a kísérletekről, igen csak gondolkoztak a témán.
romsitsa 669861 2020. március 6. 13:58
Válasz erre
Pompás, hétvégén előkeresem az Arcanumon (reklám: megint nyílt napjuk lesz 7.-én).

Köszi

Á
Planes 669857 2020. március 6. 13:07
Válasz erre
REPÜLÉS 1975 áprilisi számában Sárhidai Gyula Samu Béla főtervező visszaemlékezései alapján írt az Me210 magyarországi gyártása című cikkében.A cikksorozat a decemberi szám -ig folytatódott,Punka György és Kováts László is részt vett ezekben.
romsitsa 669852 2020. március 6. 12:23
Válasz erre
Jogos, de nem kapcsoltam sosem össze (pedig látványosan ugyan az a megoldás), mert a légierő kimaradt nálam. Ezek a "dokumentumok" hol elérhetőek?

Köszi

Á
Planes 669851 2020. március 6. 12:18
Válasz erre
Me210 003
Me210 003

Üdv.!
Az Me210 magyar fejlesztésében is ez a 15cm es Köd-vető (Nebelwerfer 41)szerepelt 3-as csőkötegben,az jól dokumentált.
P
romsitsa 669846 2020. március 6. 11:30
Válasz erre
Ne haragudj, de ez blőd. Leveleztem a Toldi kép készítőjénk örökösével, kizárt, hogy mókolták. És a “sirályról” már sok-sok évvel a kép felbukkanása előtt keringtek történetek itthon.
Annak, hogy gondolati szinten sem foglalkoztak ilyen megoldással, ellentmond, hogy Toldi, Krupp, Botond és Zrínyire is szereltek rakétákat.

Üdv

Á
Sennás 669845 2020. március 6. 11:23
Válasz erre
Akkor WhatIff-be lehet nyomatni:)
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96.