/ Fórumok /

Magyar Királyi Honvédség szárazföldi járművei

A topik témája az 1945-ig létezett Magyar Királyi Honvédség, annak harcjárművei, autói, és egyéb hadi anyagai.
Tegyetek fel minél több képet!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97.
SSZABI 605538 2016. március 19. 17:58
Válasz erre
Igen, van egy kis lap is vele, mutatja hol kell hajtani a láncot, sokkal gyorsabb és szebb is szerintem az eredmény, mintha a gyári műanyag pici szemekkel bíbelődök (bár még mindig szebb lenne azzal is, mintha a gumi láncot adnának vele).
lacipapa 605536 2016. március 19. 17:54
Válasz erre
Húúú,ez tényleg nagyon szupi!Mi a teknikája,hajtogatni kell?
SSZABI 605528 2016. március 19. 17:24
Válasz erre
100_5223
100_5223
100_5222
100_5222

Szia!

Nekem ilyenre sikerült. Könnyebb festés érdekében a teknő felső részét még nem ragasztottam rá...
lacipapa 605506 2016. március 19. 10:23
Válasz erre
Szervusz!
Tudnál erről a láncról,felrakva,képet feltenni?
SSZABI 605505 2016. március 19. 09:54
Válasz erre
Sziasztok!

Lenne egy kérdésem: a Toldi II-esek közül, volt rá példa, hogy pótlánctalp tagokat vitt volna magával? Vagy ez csak közepes és nehéz harckocsiknál volt szokás?
Fényképet én erről sajnos eddig nem találtam, de ez nem jelent semmit...

A Balaton-féle maratott lánctalp szenzációs, egyszerű, praktikus és pikk-pakk megvan, és nagyon jól mutat 1/72-ben. :D De maradt pár kimaradt szem, és nem tudom hova tenni...

Előre is köszi a segítséget!
Kamovos 604581 2016. március 5. 20:32
Válasz erre
Szia téglatesó!

Köszi a válaszod.

Megpróbáltam felnagyítani a képet, és tényleg ott van a bukó torony. :)
Csak nem láttam eddig kicsiben. :(
A többivel már nincs problémám. :)
Ezt nagyon benéztem most. :(

Üdv: kamovos
téglatesó 604555 2016. március 5. 14:23
Válasz erre
Szia Kamovos!
Nem értem a kérdésedet, de ezzel a kocsival szerintem semmi gond nincs. Ez egy sima 35M Ansaldo. Valóban nincs beszerelve a fegyverzet, valószínűleg azért, mert a terepjáró-képesség teszteléséhez (amiért a kocsit felmászatták a betonakadályra) nem volt hozzá éppen szükség, de a helye szépen látszik, tökéletesen kivehető a magyar szerkesztésű bukótorony (nincs az belemezelve, látszik is a nyílása).
A tetején, a bal oldalon a szintén magyar szerkesztésű figyelőtorony (vagy parancsnoki kupola, ha úgy jobban tetszik) van. De annak ott is van a helye, hiszen a parancsnok kezelte egyben a fegyverzetet is.
A 150db Ansaldóból 45db kapott ilyen figyelőtornyot, hogy a parancsnoknak jobb figyelési lehetőségei legyenek.
A téma kutatói biztos meg fogják tudni mondani talán a rendszámát is, meg hogy hol használták.
Üdv.
Kamovos 604524 2016. március 4. 21:24
Válasz erre
CV-35
CV-35

Sziasztok!

Ez a kocsi mi?
Ansaldo CV ? (33-nak nézem)
Nincs géppuska de még a helye sincs!
Be van teljesen lemezelve a helye.
De van baloldalon parancsnoki kupolája.
Kik használták, hol?
Kiképzési anyag lehetett?
Mi volt a rendszáma?

Segítségeteket előre is köszönöm

Üdv? kamovos
Kamovos 604471 2016. március 3. 18:52
Válasz erre
Sziasztok!

A HTI részvétele a magyar harckocsiprogramban

A fenti sor beírása google barátnőimnél a lenti pdf fylet adja meg.
Érdemes elolvasni.

mek.oszk.hu/12900/12993/pdf/12993_2.pdf

Üdv: kamovos
téglatesó 604459 2016. március 3. 15:41
Válasz erre
Üdv Romsitsa! Köszönöm válaszod, és köszönöm, hogy időt szánsz a problémámra.
Igen, amit írtál az MK könyvről, az nekem is feltűnt. Nagy hiányossága a könyvnek szerintem, hogy az egyes anyagok (fejezetek) nincsenek egy folyamatos egésszé összeszerkesztve.
A gyártásnál a plusz 12db Csaba gyanúm szerint úgy kerül oda, hogy a 2. (20+12db-os) megrendelésben szereplő 12db parancsnoki kocsit kétszer is beszámítja: egyszer (helyesen) parancsnokinak, egyszer pedig (nem tudni, miért) csatárnak is. Azért gyanítom ezt, mert az előző kommentemben kiszámolt 107db-os, meg a könyvben leírt 119db-os végeredmény között is pont ennyi a differencia.
De lehet, hogy tévedek.
No de mindegy, továbbra is reménykedem, hogy esetleg valakinek van adata, információja a különféle típusok évenkénti lebontású gyártási üteméről.
romsitsa 604432 2016. március 2. 19:40
Válasz erre
A titok az, hogy ez igazából nem egy kézirat, hanem korábbi anyagok összedolgozása. Pl. a Csaba rész 4-5 külön mű volt.

Visszakanyarodva:
Az egyszerűség kedvéért Dombrády könyve DK az M.Kir. Honv. hazai gyártású... könyv MK

HM rendelés
DK (csak HM rendelés ebben a BM két kocsija nem szerepel)
1. rendelés 61
2. rendelés 32
3. rendelés 70 ezt a HM visszamondja
14 talán elkészül

Itt tisztán hiányoznak a folyamerőnek átadott tornyok.

MK
1. rendelés 61
2. rendelés 32
3. rendelés 70
3. rendelés módosul 50
BM rendelés 2

Gyártás
DK
1. gyártás 61
2. gyárás 32
talán további 14 kocsi

MK
Rendszám alapján számolnak
1.+2. rendeles alapján 93+12 kocsi
Honnan lett még 12 kocsi rendelés nélkül?
3. rendelés 6+6 kocsi
BM rendelés 2 kocsi

Honvédségnél lévő kocsik
MK
1942-re datálja 14 kocsi gyártását, majd leírja, hogy 1942-ben csak javítottak.

Á
téglatesó 604414 2016. március 2. 17:01
Válasz erre
Üdv Romsitsa!
Igen, észrevettem, hogy valami egészen sajátos matematikát használnak a szerzők, amikor a gyártási mennyiségekre fordul a szó (vagy lehet, hogy feltaláltak valami új számrendszert...)
Kb. hússzor olvastam el a vonatkozó szövegrészt, és (szinte) mindig másképp sikerült értelmeznem (bár lehet, csak az én szövegértési képességeim gyengék).
Mindenesetre úgy gondolom (a nagy mesekönyv és más művek alapján):
- az 1. megrendelés (61db csatárkocsi -ebből 8db "vaskocsi") teljes egészében teljesült,
- a 2. megrendelés (20db csatárkocsi + 12db parancsnoki) teljes egészében teljesült,
- a BM rendelés (2db csatárkocsi) teljesült,
Ez eddig összesen 61+20+12+2=95db (83db csatár + 12db parancsnoki) Tehát lényegében a Dombrády-könyvben (meg sok helyen máshol is) emlegetett 93db-os össztermelés sem tartható.
A nagy kérdőjel a 3. (véglegesített) megrendelés (32db csatár + 18db parancsnoki): nevezetesen ebből mennyi teljesülhetett?
Itt egyszer azt írja, hogy megépült belőle 6db csatárkocsi + 6db parancsnoki (ezeket a "WM jelentette készre a HM-nek 44' június 14.-én")+ 20db tornyot átadtak a Folyamőrségnek. 20db test befejezetlen maradt.
Így összesen 89db csatárkocsi + 18db parancsnoki kocsit gyártottak le ez összesen 107db lenne.
A 20db-os parancsnoki állomány úgy jön ki, hogy a 18db eleve annak gyártott mellé még 2db csatárkocsit (biztosan) átalakítottak parancsnokivá.
A többi matematikai mutatványukkal nem igazán tudtam mit kezdeni, gyanítom, hogy volt olyan tétel, amit esetleg kétszer számoltak bele az összesítésbe, nem tudom. Sajnos itt-ott a megfogalmazás is kissé szerencsétlen, és felfedeztem a könyvben bosszantó elírásokat is (pl. évszámokat rosszul írnak, stb.) -de ezek valószínűleg nyomdai szedési hibák lehetnek.
Amúgy a gyártási mennyiségekkel való "bűvészkedést" más típusoknál is (pl. Turán-40, Turán-75) is megfigyelhetünk a nagy mesekönyvben.
Na mindegy, amíg fel nem találják az időgépet ennél közelebb talán nem jutunk az igazsághoz. Sajnos.
Más.
Ha már a Csabával nem juthatunk dűlőre,
- a 110db-os Toldi B20 széria gyártási üteme is érdekelne: nevezetesen ebből mennyi készülhetett 1941 és mennyi 1942 folyamán? (ismereteim szerint ezt a szériát 1941 tavaszától -talán áprilistól, mivel az A20 széria utolsó kocsijait márciusban adták át- 1942 decemberéig gyártották, bár lehet, hogy ebben is tévedek).
- ugyanígy érdekelne a Turán-40 gyártási üteme: ebből mennyi készülhetett 1942-ben és mennyi 1943-ban, illetve a gyártás kifutása tényleg áthúzódott-e 1944 januárjára?
- és ha már lűd, legyen kövér: vajon a Turán-75-ből mennyi készült 1943-ban, és mennyi 1944-ben?
Tudom, mivel még a teljes gyártási mennyiségek is vita tárgyát képezik, ezek szinte megválaszolhatatlan kérdések, de hátha tud valaki valamit erről.
Előre is köszönöm a válaszokat (meg hogy végigolvastátok ezt a litániát).
romsitsa 604404 2016. március 2. 15:19
Válasz erre
Tisztellek, hogy a Cabát megpróbaltad abból a könyvből kisakkozni.
Nem tudom, hogy megfigyelted-e a varázslatot.

119 kocsi=97 csatár+20 rádiós/átépítés+2 rendőrségi.
De
61, majd 32 kocsit rendelt a HM. A 32-ből 12 rádiós kellene, hogy legyen, de rendszam alapján 93 csatárt építettek+12 rádióst az első és második rendelésben összesen.

Csapat oldalról viszont augusztusban? 20+16 kocsi (ebbe vajon beleszámolták a vas kocsikat?) októberben 54 kocsi, ez szerintük 20 további kocsi gyártását jelenti.
54=20+16+20?
54=20+16+8+20?

Majd kijelenti, hogy csapat oldalról 129+8 kocsit gyárthattak, ami 25 darabos eltérés a rendszámok alapján feltételezhető darabszámtól?

Enigma szintű az egész.

Á
WerWolf 604386 2016. március 2. 09:24
Válasz erre
Üdv! A bal oldali katona haditudósító lenne?
Sennás 604372 2016. március 1. 20:30
Válasz erre
1942_tkonok_color.jpeg
1942_tkonok_color....

Egy jó színes fotó:)
téglatesó 604311 2016. február 29. 17:49
Válasz erre
Bocsánat, pontosítok: a 39M Csaba (csatár) gyártási mennyisége 101db a "nagy mesekönyv" szerint, nem 111db. Ezt elírtam. Így jön ki a 39M Csaba + 40M Csaba gyártásra a 119db.
téglatesó 604309 2016. február 29. 17:19
Válasz erre
Üdv Romsitsa! Köszi a választ, de ezekkel a számokkal már én is tisztában voltam (ahogy azzal is, hogy 1-2 típusnál a teljes gyártási mennyiség is vitatott).
38M Toldi I: 80db - stimmel
38M Toldi II: 110db - stimmel
38/43M Toldi IIA (löveges Toldi): 80db átépítés - stimmel
40M Turán-40: 285db - na itt találkoztam már 280, meg 279db-bal is
41M Turán-75: 165+21db - itt is változnak a számok 165 és 185 között
40/43M Zrínyi II: 40+14db - itt a könyvek említenek 66db-ot, meg 72db-ot is
39M Csaba (csatár): Kamovos "nagy mesekönyvé"ből én 111db elkészültét silabizáltam ki (ebből 8db vasfelépítményes, 2db rendőrségi)
40M Csaba (parancsnoki): szintén a "nagy mesekönyv" szerint 18db készült el, + 2 sérült példányt átépítettek a csatárok közül parancsnokivá, így a TELJES Csaba termelés (vasfelépítményes+csatár+parancsnoki)119db + 20db csatár tornyot átadtak a Folyamőrségnek
40M Nimród: 135db - stimmel
De engem pont épp az évekre lebontott gyártási mennyiségek érdekeltek volna. Kár, hogy erről nincsenek pontos adatok.
A Dombrády-könyv nagyon jó, olvastam, fájlalom, hogy csak könyvtári példányhoz jutottam hozzá.
Még egyszer köszönöm a választ.
romsitsa 604284 2016. február 29. 09:18
Válasz erre
1938-1944.
Toldi I: 80
Toldi II: 110
Toldi löveges: 80 a 190 kocsiból átépítve
Turán 40 mm: 285
Turán 75 mm: 165 lehetséges további 21
Zrínyi II: 40, lehetséges további 14
Csaba: 93, csatár és rádiós bontás nincs
Nimród: 135

Nincs egyértelmű év szerinti bontás.

Forrás: Dombrády Lóránd: Magyar hadigazdaság a második világháború idején

Üdv

Á
téglatesó 604212 2016. február 28. 09:36
Válasz erre
Üdv! Egy kérdéssel fordulnék a szakértőkhöz:
Tudna valaki részletes leírást (táblázatot) az 1939-44 közötti magyarországi harcjárműgyártásról? Konkrétan az érdekelne, hogy miből mennyit gyártottunk (legalább) éves lebontásban. Tudom, a korabeli dokumentumok hiányossága miatt havi lebontásban nem nem lehet ilyet összeállítani, ezért kérem az éves lebontást. Mindegyik típus (Toldi A20, Toldi B20, Nimród, Turán-40, Turán-75, Zrínyi) érdekelne. Az általam hozzáférhető szakirodalomban az adatok vagy ellentmondásosak, vagy nem elég részletesek.
Előre is köszönöm!
Kamovos 603609 2016. február 18. 22:07
Válasz erre
Szia Emerick!

Igen valóban ötezer van oda írva, de az is sajnos nyomda hiba. :(
De lehet, hogy maga a könyv is az.
MAZ-ok is csak 3000 literesek voltak szerintem.

sajnos így nehéz lesz neki állni.
Se rajz, se kép, talán még ilyen átalakítás sem volt, csak ebben a kis mesekönyvben írtak róla. :(

Üdv: kamovos
Gabi 603581 2016. február 18. 19:12
Válasz erre
aIMG_0489
aIMG_0489

Sziasztok!

Az 5000 liter tuti elírás, ennek a képen látható Ifának annyi kb a tartálya. Szegény 95 lovas benzines motor meg is halt volna 5000 liter benzin, meg 2 kis harkocsi alatt, el se indult volna.

Gabi
Emerick 603579 2016. február 18. 17:47
Válasz erre
És tényleg! :D Így már pláne! Mondom én, ez egy újabb szépirodalmi regény.
Szakmai szemmel: egy 5000 literes tartály egy csőrös teherautó fülkéje mögött és még plató is van, ez a kombó még egy 10 méteres alvázra se fért volna el... Nem is kérdezve, mekkora ménes kellett volna a mozgatásához.

I.
romsitsa 603526 2016. február 18. 08:55
Válasz erre
Én ilyenkor szoktam írni a szerzőnek, hogy milyen információra alapozta azt, amit írt.

Üdv

Á
TAMÁS78 603520 2016. február 17. 23:46
Válasz erre
Kövezzetek meg, de én is 5000-et látok.
Emerick 603518 2016. február 17. 23:20
Válasz erre
Szia!

Pardon, félreolvastam. Az 500 liter már valóban játszik, ahogy levezetted.
Arról bevallom őszintén, fogalmam sincs, volt-e ilyen átépítés. Csak a sima kéttengelyes Marmon-Ford kísérleti HTI-s kocsiról tudom, mi volt a sorsa (fagázasra szerelték át), a jenki háromtengelyesről nem.
Annyiban tartom kérdésesnek, hogy a súlytöbblet miatt biztosan meg kellett volna erősíteni az alvázat egy ráadás tartály és műhelyfelszerelés kapcsán, mert az amerikaiaktól hozott minden Ford teherautó alváza alul volt méretezve e téren.

I.
Kamovos 603443 2016. február 17. 10:26
Válasz erre
Szia Emerick!

Egyáltalán nem vagy unalmas!:)
sőt nagyon is sokat segítettél eddig is!
Ezekből a levélváltásokból sokat lehet tanulni.
A tartály 500 literesnek írták, az elfér vidáman, gyakorlatilag kettő és fél kétszáz literes hordó mérete.
Tételezzük fel, hogy nem henger hanem hasáb forma, a Rába Botond felépítménye 220 cm széles, de számoljunk csak 200 cm szélességgel a tartálynál és 50 cm méter mélységgel.
Az deciméterben 20X5 10 cm magasságonként számolva 100 liter.
Vagyis egy 2 méter széles és 50X50 centiméteres hasábról beszélhetünk.
Természetesen ez csak elméleti forma, hisz valójában az ebbőr kimért mennyiséget mérni is kell, az üzemanyag csőnek és a pisztolynak is kell a hely.
Így valószínűleg csak kb: 170 cm körüli lehetett a maradék 50 cm mélységben a kézi üzemanyag szivattyú, a mérő műszer, tömlő a pisztollyal, foglalgatott helyet.
Így a becsült mérete kb 170X50X58 (59) cm lehetett.
Mindezt figyelembe véve, a Rába Botond felépítményéből a műhely és szerszámok számára még mindig marad a 320 cm-ből kb: 270 cm.
Elméletileg!

Csak az a kérdés, hogy a kis mesekönyvben leírt átépítés vajon igaz lehetett e?

Üdv: kamovos
Emerick 603420 2016. február 16. 23:38
Válasz erre
Szia!

Biztosan unalmas vagyok már, de amit a becsatolt oldalakon olvastam, az bizony ugyancsak borzasztó. :) Minden infó keverve van mindennel, összemosva minden eshetőséget és szállítást. Közük nem volt a mentőknek, meg a marmonoknak, illetve a tartályautóknak a teherautókhoz, pláne a V8-as motoros kijelentésekkel egybevéve. Ez így egy nagy szmötyi.
A konkrét kérdésről: egy 5000 literes tartály nagyon nagy. Rábáéknál gyártottak erre megfelelő kocsikat, a WM is épített ennél nagyobb, összkerekes tartályautót a közelkeletieknek. Ha a háromtengelyes Marmonra öttonnás tartályt tettek volna, elfoglalja az egész platót. Műhelyplató nem fért volna el mögé. Van ötletem, kik adták e remek ötleteket...
Az Ansaldokat 1941 őszétől a harcoló alakulatok állományából vették ki. Ahogy nemrég előadásban is elmeséltem, 1943 őszén minden addigi Ansaldo megvolt, a horvátoknak eladottakon kívül. Szóval szállító eszköz minden formában jól jött ezekhez.

Csak egy apróság: egy darab hivatkozás nincs itt sem, mi alapján írták a különböző állításokat és számadatokat!

I.
Kamovos 603407 2016. február 16. 20:33
Válasz erre
Szia Salieri.

Itt van nagyobban. Hsz: 2016. február 10. 20:58
Még egy kép van valahol, annak a jobb széle sérült és épp a hátsó kerekein ágaskodik.
Ha a 4 tengelyesre gondoltál.

Üdv: kamovos
Salieri 603404 2016. február 16. 20:14
Válasz erre
Sziasztok!

Erről a Rába Ansaldo szállítóról csak a lenti kép van egyedül?
Kamovos 603393 2016. február 16. 19:06
Válasz erre
001
001
153
153
154
154
155
155

Szia Emerick!

Ebben a könyvben találtam: Magyar harc és gépjármű fejlesztés története.

Ford Marmon Herrington 6X6-ról, az első kerék meghajtásos 4X4-es Mávag Fordról az két féle szállítótól és a Ford Marmon Herington sorsáról.
Valójában mire ezeket ki fejlesztették és készen álltak volna a sorozat gyártásra addigra az Ansaldokat állítólag ép kivonták.

Na most, ha esetleg ez a könyv is kamuzik, akkor ez lesz a kis mesekönyv, mivel a nagy mesekönyv elnevezést már ki osztottam egyszer. :D
Emerick 603384 2016. február 16. 17:58
Válasz erre
Szervusz!

Honnan tudod, hogy átépítették az eredeti Marmon Ford teherautót? :) Én úgy tudom, maradt úgy, ahogy volt, gyári kivitelben. Az Ansaldok miatt szükség volt rá, a tartályos dolgot nem is hallottam még.

I.
Kamovos 603361 2016. február 16. 12:27
Válasz erre
Botond Rádiós 00
Botond Rádiós 00
Botond Műhely 01
Botond Műhely 01

Sziasztok!

Mai (ravasz fogós) kérdésem amivel képtelen vagyok meg birkózni egy magam, az az egy szem legyártott Ford Marmon Herrington 6X6-os Ansaldo szállító teherautóval kapcsolatos.
Sorozat gyártása nem valósult meg, visszakerült, a plató helyére kapott egy 500 literes üzemanyag tartályt a fülke mögé, az mögé pedig egy felépítményt.

Na erről létezik e rajz vagy kép?

Nem titkolom megszeretném építeni 1/72-ben.
De egyetlen képet nem láttam még róla és így elég nehéz lenne elkészíteni.

Nem tudom hogy a tartály henger alakú, vagy ovális keresztmetszetű volt e.
Mint ahogy azt sem, hogy a tartály keresztbe vagy útirányban volt e felszerelve.

A felépítménynek valószínű hátul lehetett az ajtaja, de volt e oldalablak?
Mekkorák voltak a méreteik?

Lehetett e ez esetleg a Rába Botond műhely kocsi felépítményének hátsó része?
Lévén, hogy az is hátul két tengelyes volt, és ki volt alakítva a kerekeknek a hely.
Vagy esetleg a rádiós változat hátsó része, amin nem volt ki alakítva a kerék helye.

Hát ez lenne a mai lecke! :)

Tudnátok nekem ebben segíteni kép, rajz valamelyik nagyon jó lenne. :)
A nem publikus anyagokat szívesen fogadom magán levélben is 100 évre letitkosítva. :)

Üdv: kamovos
Ui: Csatolt képek az internetről lettek letöltve
juge75 603139 2016. február 13. 20:24
Válasz erre
Semmi gond, emberek vagyunk. :-D
Minden tiszteletem ettől függetlenül a tiéd!
juge75 603138 2016. február 13. 20:24
Válasz erre
Ugyanezen minta található a zsákmányolt Ksz-12 85-ről 88 miniméteresre Olaszországban felfúrt közepes lövegeinknek is a gumijain.
dnepromodel 603137 2016. február 13. 20:17
Válasz erre
Nos az ilyen ritka, aki nagy nyilvanossag elott belatja, hogy tevedet!
Respektalni kell z ilyet!
Baratkozzunk? :)
romsitsa 603136 2016. február 13. 20:12
Válasz erre
Jogos, elb.tam. 5 csavaros.

Üdv

Á
dnepromodel 603133 2016. február 13. 20:00
Válasz erre
A Magyar Bofors felnijet 5 csavar rogzitette, es nem hat, lentebb mellekeltem a hadtortenetiben kutathato gyari rajzokbol egy reszletet, azon is lathato, hogy 5 csavaros kialakitasu. De nekem mindegy. :)
Mindenki sajat maganak makettezik, es eldonti hogy milyenre krealja a szerzemenyet.
juge75 603123 2016. február 13. 19:01
Válasz erre
Egyedül a Brit / Kanadai QF volt 6 keréktő csavaros, az összes többi 5.
juge75 603122 2016. február 13. 19:00
Válasz erre
romsitsa 603119 2016. február 13. 17:37
Válasz erre
Ránézésre a Bofors kereke pont ugyan olyan mint a tgk.-é. Lemezfelni, kívülről egy rögzítőperem, egy gumiszalag az abroncson azon belső és a gumiabroncs.

Üdv

Á
romsitsa 603118 2016. február 13. 17:34
Válasz erre
Tekintsd meg a kezelési utasítását, mindkét löveg hat csavaros.

Üdv

Á
Emerick 603092 2016. február 13. 11:33
Válasz erre
Üdv!

Visszatérve az eredeti kérdésre. A Rába Ansaldo szállító pótkocsi kerekei 7.00x34-es abroncsok voltak. (Rába Super hátsó tengelyeken volt ilyen, ha jól rémlik) Az Opel Blitz felni kifejezés magyar szempontból kicsit vicces, mert jóval kevesebb volt magából a típusból, mint mondjuk Fordokból. A Blitzek abroncsmérete azt hiszem 6.00x17, illetve 6.50x17-es volt (elöl+hátul). A Bofors abroncsok teljesen másképp készültek, szerintem nem rendes, teherautóra szerelhető abroncsok voltak, de mivel nem vagyok ágyús, nem tudom pontosan.
Egy biztos: maga a gumi mindegyiken Cordatic kellett, hogy legyen, szinte mindenre itthon készült az abroncsozás, mérettől függetlenül. (...és nem a Magyar Ruggyantaárugyár Rt-nél, mint ahogy arra volt egy terelési kísérlet egy másik topicban. Ők mindnféle taligára, lóvonta eszközre és talicskára gyártottak gumikat.)

I.
dnepromodel 603080 2016. február 13. 10:19
Válasz erre
Svedek is gyartottak 6 csavaros kivitelben.
Viszont a Magyar epitesu 5 csavaros volt, viszont nem lehetettlen az olaszok altal, serulten zsakmanyolt, angol epitesu lovegek, magyar alkatreszekkel javitott valtozatanal a 6 csavaros felni. Volt ilyen. :)
Sennás 603079 2016. február 13. 10:13
Válasz erre
post-2-1097579665
post-2-1097579665
post-2-1097873026
post-2-1097873026

Ilyen 6 csavarost én is találtam de ez "elméletileg" Román hadseregben is volt.
De látható ott a 2képen a"Bulldog Men":)--akkor az Angoloknak is lehetett ilyen felni?
dnepromodel 603078 2016. február 13. 10:08
Válasz erre
076
076

Parancsolj, 6 kerekcsavaros Bofi, igaz Albion szulotte, de 6 csavaros!
juge75 603077 2016. február 13. 09:56
Válasz erre
Felni kitöretnél szögletesebb alakú, nem olyan szépen kerekített verziót kell a kocsidra.
dnepromodel 603076 2016. február 13. 09:55
Válasz erre
juge75 603075 2016. február 13. 09:55
Válasz erre
hsr-35067-opel-blitz-late-wheels
hsr-35067-opel-blitz...

A gumi mintázata hazai.
Hussar cég műgyanta OPEL BLITZ kerekei.
Kamovos 603072 2016. február 13. 09:51
Válasz erre
Opel Blitz a 305 s
Opel Blitz a 305 s

Szia Zoli!

Első olvasatra elvettettem a véleményed! :)
De ez nem változtat a valóságon! :D
Én is annak nézem most már.
Rájöttem, hogy Opel kerék változat is van bőven!

Köszi a segítséget.

Üdv: kamovos
Kamovos 603071 2016. február 13. 09:46
Válasz erre
Szervusz Barátom!

Hát bizony volt többféle is. :(

Üdv: kamovos
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97.