/ Fórumok /

Magyar Királyi Honvédség Harcjárművei, autói.

Szóljon ez a topik, a Magyar Királyi Honvédség Harcjárműveiről, autóiról, és egyéb hadi anyagáról.
Tegyetek fel minél több képet.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48.
romsitsa 643087 2018. április 12. 14:04
Válasz erre
A WM sablonokat használt és a foltok helyét variálták, de ez a Toldinál nem segít.
Az erdélyi sorozaton alig látszik mintázat a por és fényviszonyok miatt, de úgy saccolom valami előkép alapján felfújták a foltok körvonalait és azokat kitöltötték, szintén fújva. A minták összképe hasonló a kocsikon, de maguk a foltok eltérhetnek.

Üdv

Á
Zsóti 643063 2018. április 11. 22:12
Válasz erre
Ettől féltem. És a Toldikat mi alapján festették? Volt egy hivatalos folt térkép és ez került fel mindre? Vagy itt is egy konkrét kocsit kellene találni, mert minden Toldi más és más?

Üdv
Zsolti
romsitsa 642758 2018. április 6. 10:31
Válasz erre
Az erdélyi fotókon minden kocsi terepezett, de korábbról és későbbről is vannak egyszínű gépek.
Amíg nem lesz meg az összes mozgósított kocsi fotója és rendszáma, addig elképzelhető egy zöld Toldi Erdélyben, de a bizonyítékot neked kell összeraknod.

Üdv

Á
Zsóti 642749 2018. április 5. 22:40
Válasz erre
Téglatesó, köszi ismét a hozzászólást, hasznos amiket írsz! Romsistának szintén köszönet! 3 Toldit biztosan építek a közeli(?) jövőben.
Az erdélyi jelenethez visszatérve. Az első 40 db Toldi mind tereptarka festést kapott vagy lehetett köztük egyszínű is? A terepminta festése a mumusom egyenlőre...

Üdv
Zsolti
romsitsa 642499 2018. március 31. 12:34
Válasz erre
Hello,

ezekre szerintem van magyarázat, csak a levéltárakat kellene végigbogarászni.
A Csabánál a Firestone Cordatic váltás lehet a kulcs, a harmadik felni meg talán a proto gumijához készült.
A Toldi meghajtókereke talán a magyar alkatrészgyártással van összefüggésben mert az I és II szérián is felbukkan.

Üdv

Á
Elnar 642493 2018. március 31. 10:46
Válasz erre
És akkor még ott vannak a különféle keréktárcsájú Csabák, az eltérő torony szabásmintájú Turánok, csak ami a látható különbségeket érinti.
romsitsa 642465 2018. március 30. 21:03
Válasz erre
Hello,

az a helyzet, hogy a könyvek nem járják körül a témát.
Pl. a teljes Toldi sorozat és a Csabák esetében is hevederes Gebaurrel számolt a HM, de a Danuvia 1 darabbal készült el, mire a Toldi B20 széria kifutott.

Vagy, a Toldi B20 széria magyar motorral készült, míg a Ganz összesen 1 prototípussal készült el.

Vagy, a B40 nem kapott megerősített páncélzatot, mert a futómű nem bírta el, míg ott virít a megpatkolt kubinkai kocsi.

Üdv

Á
Elnar 642453 2018. március 30. 17:25
Válasz erre
Kétfajta meghajtókerék látszódik fotókon. Az egyiken két kerek tárcsa van a központi csavarkoszorún kívül, egymással szemben. Más esetekben ez hiányzik.
www.fortepan.hu/ Az elöl lévő kocsin van, a mögötte lévő kettőn nincs.
téglatesó 642452 2018. március 30. 17:10
Válasz erre
Üdv!
Romsitsa köszi a pontosításokat, javításokat, új infókat!
Azt pl. nem tudtam, hogy a védőlemezt az ágterelőre rakták rá. A fényképeken nem látszik, csak annyi, hogy pl. az egyik oldalin volt lemez, a másikon nem, de ugyebár ez is variálódik. Voltak olyan Toldik, ahol a jobb oldali lámpa védőlemezes, a másik csak ágterelős, voltak olyanok, amiknél ez pont fordítva van. Voltak olyanok is, amiknél mind a két oldalon egyformán lemezes volt, vagy csak ágterelős. Hogy mi alapján variálódott a dolog, nem sikerült még rájönnöm. Mindenesetre pont ezért javasoltam Zsótinak, hogy fényképről készítsen el egy konkrét kocsit, az első 40db-ból, amik ott lehettek 1940 augusztusában a bevonuláskor.
A géppuska hevederesre cserélését a mesekönyvben (meg még itt-ott is) olvastam, de ezek szerint ez téves infó.
A "homloklemez-megerősítés"-be az általad leírt részek megpatkolása is beleértődik természetesen.
Hogy a meghajtókerékből is több variáció létezett volna, ez megint új infó. Van róluk esetleg fotó (vagy rajz) is?
A rajzommal elsősorban az volt a célom, hogy megmutassam azokat a részletbeli eltéréseket, amiket 1/72-ben még meg lehet (és kell is!) jeleníteni, mert ezek alapján lehet az egyes variánsokat viszonylagos pontossággal megépíteni ebben a kicsi méretarányban.
Lacipapa: minden okoskodásom ellenére én csak ugatom ezt a témát! :D Vannak nálam sokkal szakavatottabb ismerői is a Toldinak. De szívesen segítek / válaszolok a kérdéseidre (ha tudok) itt is, vagy a hzoli0510@gmail.com emilen.
romsitsa 642443 2018. március 30. 14:55
Válasz erre
Hello,

az ágterelő rácson volt a védőlemez. Feltételezem, hogy védje a visszapillantó tükröket.
Közel biztosra veszem, hogy a B20 sorozat nem kapott hevederes géppuskát.
A B40-nél a merőleges lemezeket (vezető és mellette levő csík, pk. kupola) is megpatkolták.
A meghajtókerék emlékeim szerint a módosított kormányművel változott, de ez nem biztos.

Üdv

Á
lacipapa 642439 2018. március 30. 14:00
Válasz erre
Lehet,hogy ez naiv kérdés,de:
A II.Vh.-ban a magyar hjm-ek rendszámainál,mi döntötte el,hogy a H,vagy Pc betű jelzés legyen?Melyik mit takart?Köszi!
Laci
lacipapa 642438 2018. március 30. 13:43
Válasz erre
Szervusz!
Én is szalag antennás Toldi I. építésében vagyok benne.Ehhez szeretném a segítségedet kérni,magánban,ha adnál egy elérhetőséget.Az adatlapomon az enyém ott van.
Üdv,Laci
téglatesó 642434 2018. március 30. 12:39
Válasz erre
Toldi evolúció
Toldi evolúci

Szia Zsóti!
Örülök, hogy segíthettem.
A maketted szép lett, gyönyörű a festés, a vedöring, meg minden (kb. csorog a nyálam, ahogy nézem), de pont erről beszéltem, hogy a Toldi így, ebben a konstellációban NEM LÉTEZETT!
Magyarán nem volt erősítetthomlokpáncélzatú-toronyputtonyos-nehézpuskás változat.
Tudom, kb. Móricka-szintű rajz, és a téma szakértői millió fogást találnak rajta majd, de készítettem még korábban egy külföldi csoportba egy összehasonlító ábrát a valóban létezett Toldi-variációkról, hogy helyre tegyem az IBG tévedéseit a "Toldi II." fogalmával kapcsolatban (ez itt most magyar nyelvű, de a külföldiek számára angolul feliratoztam anno).
Romsitsa: A cifraságokkal kapcsolatban tökéletesen igazad van, ezzel vitatkozni nem tudok... Elég sok A20 Toldiról nincs fényképem (még), de amiről van (az egyszem H-355-öt leszámítva), mindegyik szalagantennás. Ettől függetlenül bármi lehetséges.
Zsótinak még egy tanács: ha törekszel a történelmi hűségre, mindenképpen fotó alapján válassz konkrét kocsit, ugyanis a Toldiknál oda kell figyelni, hogy a sárvédő lemezekre melyik oldalra milyen lámpa került: ágterelő rácsos, vagy védőlemezes, illetve, hogy (a meglévő képek alapján) az Erdélybe 1940-ben bevonult kocsikon a szerszámos ládákon nem volt merevítő bordázat, tehát azt a makett vonatkozó alkatrészéről le kell csiszolni.
Köszönöm a figyelmet.
Elnar 642430 2018. március 30. 12:27
Válasz erre
30. harckocsiezred. Itt 620984-es hozzászólás.
lacipapa 642427 2018. március 30. 09:18
Válasz erre
Üdv!
Meg tudnátok mondani,hogy a Doni fronton 1942-ben,milyen páncélos és felderítő alakulatok tevékenykedtek?
Kérem,hogy ne a levéltárba küldjetek :D .
Laci
Emerick 642417 2018. március 29. 22:36
Válasz erre
A 101. gépkocsizó vegyiharc zászlóalj kilenc Ansaldoját eleve ködösítő feladatokra szerezték be, páncélozott pótkocsikkal együtt. A lángszórós kísérlet külön történet. Sima géppuskás Ansaldoba szerelték át próbából a lángszórót, majd vissza.
A csendőr Ansaldok nagyjavított kocsik lehettek, és így valószínűleg zöldre lettek átfestve.
A zsákmány páncélosok egy része nem kapott rendszámot, elsősorban a selejtes állapotúak. (de volt a VI. légvédelmi tüzérosztálynak is egy vontatásra használt páncélosa rendszám nélkül) Ami működött, azt általában ellátták rendszámmal. Alakulatjelzéssel csak akkor, ha mozgósított alakulat járműve volt és hadműveleti területen alkalmazták.
lacipapa 642407 2018. március 29. 19:42
Válasz erre
Köszi,felség jeles képet láttam,valahol,de olyan szögben állt,hogy más nem látszott rajta.Persze,azóta sem találom azt a képet.
romsitsa 642402 2018. március 29. 18:26
Válasz erre
Valami jelzést mindig festettek rájuk. A felségjeltől kezdve az alakulatjelzésen át a fiktív vagy valós? rendszámig.
Hogy volt-e erre szabály vagy szerettek dekorálni, nem tudom.

Üdv

Á
lacipapa 642397 2018. március 29. 17:31
Válasz erre
Szervusz Ádám!
Még egy kérdés.A zsákmányolt harcjárműveket ellátták,valami féle,azonosítóval,esetleg rendszámozhatták?
Laci
romsitsa 642396 2018. március 29. 17:24
Válasz erre
Hello,

a rendőrség volt kék (közel fekete) nem a csendőrség. Csendőr Ansaldokról a Modell&Makett archívumban van fotó, a rendőrség kocsijairól egy filmhíradó.
A lángszórós kocsiról a vegyiharc zászlóalj albumában van kép, de túl sok részlet nem látszik. A ködfejlesztős kocsik pedig valamelyik filmhíradóban szerepelnek, talán a Ludovika bemutatóján.

Üdv

Á
Kamovos 642395 2018. március 29. 17:18
Válasz erre
Ansaldo CV33
Ansaldo CV33
CV35 Lángszórós kocsi 101. vegyiharc zászlóalj
CV35 Lángszórós...
olasz L35Lf-L3-35Lf
olasz L35Lf-L3-35Lf

Szia piratvitorla!

A csendőrök Ansadojának színét nem tudom behatárolni, mert a kép fekete fehér, de itt kiváló színkép elemzők vannak, és megtudják neked állapítani, hogy milyen színű. :)
(szerintem terepszínűek voltak)

Az az egy lángszórós az olasz volt és csak próbára hozták ide, de valahogy elfelejtettük vissza juttatni.
Amik nekünk voltak azokat átalakították, és a 101-es vegyi harc zászlóalj használta.

Üdv: kamovos
piratvitorla 642390 2018. március 29. 16:26
Válasz erre
Sziasztok!
Találkozott-e már valaki az alábbi két Ansaldo fotójával:
- kék színű csendőrségi magyar
- 1+9 darab lángszórós magyar. Egyet lángszórósként kipróbáltunk, de nem vált be, ezért a +9-cel együtt vegyi harcra használtuk.
Köszi
Gabusch 642353 2018. március 29. 01:58
Válasz erre
Nem kell annak átmennie a székelykapu alatt, vélhetően elhúztak mellettük kisebb-nagyobb falvakban. Már persze feltéve, ha nem nagyobb volumenű bokrétás köszöntést akarsz csinálni, mert azt gondolom én, inkább városokban csinálták.
Zsóti 642345 2018. március 28. 22:27
Válasz erre
72028
72028

Üdv!

Téglatesó,
szuper összefoglalás, köszönöm!
Már volt szerencsém a 72028-as készlethez, pont hasonlóan építettem, ahogy leírtad. :)
Csatoltam képet, volt már itt fent korábban.

Kamovos,
köszönöm, ezeket a képeket már én is néztem, én a klasszikus székelykaput építem, már meg is van a Limesmodel-től. :)

Üdv
Zsolti
romsitsa 642317 2018. március 28. 17:58
Válasz erre
Laci,

nem mindegyikben volt rádió. Ha a zsákmányoltban volt és valami csoda folytán együtt tudott működni a mi rendszereinkkel, sem hiszem, hogy a magyar kezelőket átképezték volna szovjet technikára, egyszerűbb lett volna berakni pl. egy R/5a-t.
De érzésre inkább biztosításra használhatták mintsem felderítésre, így eleve kérdéses, hogy kellett-e bele rádió.
Ha tényleg volt Ba-20 használatban.

Téglatesó,

amíg a szeptemberrel bezárólag átadott 50 kocsiról valahonnan elő nem kerül, hogy mind R/5-öt kapott, addig én nyitva hagyom a lehetőséget. Marginális az esély, de a magyar hadiipar produkált cifra dolgokat.
Botantennás kocsi viszont 1944 előtt is megfordult Erdélyben, a hadapród iskola és az akadémia is kitelepült időnként.

Üdv

Á
lacipapa 642315 2018. március 28. 17:26
Válasz erre
Üdv,Mindenkinek!
Igaz nem pont a topikhoz tartozó téma,de hátha!
A II.Vh-ban,az orosz fronton zsákmányoltunk,többek között, BA-20 páncélozott felderítő gépkocsit.Valahol kering is róla valami infó,de nagyon kevés.
Az volna a kérdésem,hogy milyen típusú rádiókat használhattak,ilyen harcjárműben az oroszok.Zsákmány esetén maradhatott benne az a rádió?
Laci
téglatesó 642286 2018. március 28. 08:56
Válasz erre
Üdv Urak!
Engedelemmel én is belekotnyeleskednék ebbe a Toldis témába:
Zsóti: Ha az 1940-es erdélyi bevonulásról készítesz diót, kizárólag a szalagantennás Toldi A20 verzióban gondolkozz (ez az IBG 72027-es makettje). A rendszámnál figyelj oda, hogy akkoriban még csak kb. 40-50db Toldi volt legyártva, tehát a matricalap 368-as rendszáma nem jó ehhez az időszakhoz.
Romsitsa: 1940-ben botantennás Toldik még nem voltak, tekintve, hogy a B20 változatot csak 1941 márciustól kezdték gyártani. (Tudtommal).
Egyébként székelykapu mellé elképzelhető botantennás Toldi II. (B20) is, de az már csak az 1944-es időszakra...
Romsitsa jól írja, hogy az IBG Toldijai közül a:
- 72027-es készlet teljesen jó, (szinte) változtatás nélkül építhető meg belőle akár a szalagantennás A20 (Toldi I.), akár a botantennás B20 (Toldi II.) változat. A botantennás B20 változatnál csak arra kell odafigyelni, hogy a toronyról le kell faragni az elülső antenna-bekötési pontot, a hátsót pedig (amire majd az antenna kerül) át kell alakítani a fotók alapján.
- 72028-as készlet fikció, ilyen összeállításban, ami a doboztetőn és az összeállítási rajzon van, nem létezett (de ezt sem kell feltétlen kukázni, én ebből a készletemből alakítottam ki a Toldi páncélvadászt). Az alkatrész-kiosztás miatt legfeljebb csak a löveges Toldi IIA (B40) ollózható belőle össze.
- 72029-es készlet megint jó, változtatás nélkül lehet belőle megépíteni a Toldi IIA (B40) változatot, a "löveges" Toldit.
- 72030-as készlet szintén jó a Toldi III. (C40) prototípus elkészítéséhez.
A 72029 (Toldi IIA) és a 72030-as (Toldi III) készleteknél oda kell figyelni, hogy a nagy alakú kerek reflektorlámpákat használd fel, mivel ezeken a változatokon már ezt építették be, nem a korai kicsi (ágterelős) lámpákat. A Toldi IIA és a Toldi III. ugyanolyan lámpákat kapott, mint a Zrinyi vagy a Turán (az IBG mindkettőt gyártja 1/72-ben, onnan veheted a mintát hozzá, milyen lámpa kell majd ezekhez a késői Toldikhoz).
Az összes építésnél javaslom, hogy a test alsó részét a komplett futóművel (görgők + lánctalp) rakd össze, fesd le, antikold, mielőtt ráragasztod a test felső részét.
A lánctalp szerelésénél érdemes rá odafigyelni, hogy a vezetőtarajok nem fognak beférni a visszafutó görgők (a két kicsi felső görgő) közé, így ott az odaeső tarajokat vagy kivágod, vagy az összerakási útmutatóval ellentétesen a görgők külső kerekét csak azután ragasztod fel, hogy a lánctalpat már felszerelted.
A makettek amúgy igen jó minőségűek, nem nagyon vannak buktatók, jók az illeszkedések, sorja, beszívódás nincs, kellemes időtöltés építeni őket.
UI.:
- A történeti részeket elsősorban a nagy mesekönyv és egyéb szakirodalom alapján írtam, a szakértők majd kijavítanak, ha nagy marhaságokat írtam volna.
- Az építéssel kapcsolatos részek a saját tapasztalataimból származnak.
Köszönöm a figyelmet.
Kamovos 642282 2018. március 27. 23:42
Válasz erre
Szia Zsóti!

Google barátnőm segítségét kértem.
Konkrétan a kalaszikus Székelykaput nem találtam.
De!
A bevonulás alkalmából szinte minden településen építettek kapukat ami alatt áthaladtak katonáink és technikai eszközei.

Nem teszem fel mindegyik képét külön - külön, mert elég idő igényes.
Beteszem a linket és kedvedre válogat hatsz belőlük, ha tetszenek.

www.google.hu/search

Üdv: kamovos
Zsóti 642280 2018. március 27. 22:06
Válasz erre
Szia,

Köszi a választ!
Akkor szalagantennásnak fogom elkészíteni, úgy a tuti.

Üdv
Zsolti
romsitsa 642245 2018. március 27. 13:17
Válasz erre
Hello,

persze. Az nem biztos, hogy botantennás kocsik voltak-e vagy csak és kizárólag szalagantennások.

A Toldi II elnevezésű készlet teljesen fiktív, a többi jó. Nem építek 1/72-őt, így csak rájuk néztem, mindegyiken lehet finomítani.

Üdv

Á
Zsóti 642218 2018. március 26. 22:29
Válasz erre
Sziasztok!

Észak-erdélyi bevonulás időszaka, székelykapu és Toldi hk. Elképzelhető ez az életkép? Esetleg más időszakban? Toldi I-es ide stimmel?

Másrészt. Páromtól megkaptam az IBG Toldi sorát még Karácsonyra. Van valami összefoglaló, hogy melyik mennyire felel meg a valóságnak, van e hibájuk, amit ki kell javítani, mennyire pontosak, stb.?

Üdv!
H. Zsolti
Sokol 641904 2018. március 20. 18:08
Válasz erre
Déé 641775 2018. március 17. 18:51
Válasz erre
40 mm ágyú
40 mm ágy
DSC_0773
DSC_0773
DSC_0774
DSC_0774
DSC_0776
DSC_0776
DSC_0777
DSC_0777
DSC_0779
DSC_0779
DSC_0785
DSC_0785
DSC_0789
DSC_0789
DSC_0788
DSC_0788

Tüzérismeretek : 40 mm 40 M. és 40 mm 40 M. gv. páncéltörő ágyú : tervezet
Elnar 641764 2018. március 17. 17:52
Válasz erre
Bundesarchiv_Bild_101I-680-8283A-18A,_Budapest,_Pfeilkreuzler
Bundesarchiv_Bild_10...
kepno41
kepno41
9. honv. gye - I. m kir honv HE facebook
9. honv. gye - I. m...

Túl sok kép nincs róla valóban, de azért nem egy fantom :)
téglatesó 641762 2018. március 17. 16:39
Válasz erre
01
01

Üdv!
Köszönöm mindenkinek a válaszokat!
Elnar: a Kalimegdános lövegnél érdekes, hogy a MÁVAG pecsétet lekenték, de a pajzson lévő kis adattábláról (amin a hátrasiklás mértéke, meg a fékhenger űrmérete van feltüntetve) elfeledkeztek... Azért köszi a megerősítést, így már tudom, kb. hogy nézhetett ki a 40M, még ha -ezek szerint- meg is van kissé "hamisítva" szegény.
Sokol: 1/72-ben tervezem megépíteni a kocsit (meg majd az egész jelenetet egy dióban), úgyhogy Tamiyák, Kirinek kilőve... Viszont a Mirage Hobby szép sorozatot hozott ki Stuartokból 1/72-ben (a mellékelt képen lévő van talán a legközelebb az igazsághoz: kerek torony, kis pk. kupola, csak a torony alján kell majd a szoknyát átszabni egyenes fazonra).
Romsitsa: Köszi a megerősítést a felségjellel. Tényleg valószínű, hogy az oldalán meg ott lehetett még az eredeti amcsi szériaszám is. De alakulatjelzésből vajon mi lehetett rajta?
+1 kérdés: (tudom ez már sok): lehet-e tudni, hogy a "131"-es toronyszámú kocsinak mi volt a rendszáma?
romsitsa 641755 2018. március 17. 12:40
Válasz erre
Hello,

1. Az eredeti képen sincs sokkal több információ, de érzésre a két kép nem ugyan azt a jelenetet ábrázolja.
3. Nyolcszög hadijel és nagy eséllyel volt rajta egyéb jelzés. Egyrészt magyar alakulatjelzés lehetett rajta, másrészt a szovjetek nem nagyon festették le az amerikai jelzéseket.
4. A magyar zsákmányok mind benzinesek (már amiről van fotó).

Üdv

Á
Sokol 641753 2018. március 17. 12:09
Válasz erre
Szia!

2: igen ehhez kell a Tamiya, vagy a Kirin parancsnoki kupolája, de jobb ha leméred :( (a Tamiya brutálisan elnagyolt és el kell vékonyítani belülről )

4: volt mindkettő (ismertek az átadott darabszámok, megtalálod, hogyha rákeresel)

+1: 40M csak van rajta pár orosz csere alkatrész
Elnar 641751 2018. március 17. 11:51
Válasz erre
40mm_40M_VMphoto4
40mm_40M_VMphoto4
dsc_9988
dsc_9988

A lap alján lévő "ismeretlen, PaK 41-hez hasonló"nak írt a 40M.
Legjellegzetesebben a PaK 36-hoz hasonló, de egyesen lecsapott lövegpajzsról ismerhető fel messziről.
Az ovális embléma kicenzúrázva a Mávag pecsétje, mint ami a Nimród elején is van.
Érdekes módon, valahonnan van egy olyan képem lementve, ahol még ép a tábla rajta.
téglatesó 641749 2018. március 17. 11:15
Válasz erre
A jelenet
A jelenet
A jelenet 2
A jelenet 2
Toronyváltozat
Toronyváltozat
Ugyanolyan patkós torony kupolával
Ugyanolyan patkós...

Üdv Urak!
Újra elővettem régi kedves témámat: a magyar Pz. 38-ast vontató Stuart-ot.
Volna ezzel kapcsolatban 1-2 kérdésem:
1. Volna-e valakinek a jelenetről jobb felbontású képe? (Az enyémet mellékeltem, az csak 650x480, és elég gyatra minőség).
2. A képet nézegetve jól látom-e, hogy ennek a kocsinak a kerek alaprajzú, de pk. kupolás tornya van, de nem a "szoknyás" változat, hanem a "sima" "patkós (horseshoe)" változat? (Ugyanúgy mint a második képen, amit a katonák vizsgálgatnak, és a mellékelt rajzon, amin bekarikáztam a toronyváltozatot).
3. Jól látom-e, hogy ezen a vontató kocsin még a trikolor "stoptábla" hadijel van az oldalán, és nem a fehérkeresztes? Lehetett-e még más egyéb jelzés is a kocsin?
4. Vajon minden Oroszországba küldött M3 dízeles volt, vagy voltak köztük benzinesek is (és ez a példány lehetett-e az)?
+1 kérdés (más téma): engem is érdekelne a 40M pct. ágyú témája, és kérdésem, hogy a romsitsa kalimegdános linkjén látható galéria legalján lévő löveg lenne a 40M? (csak mert a képei fölé az van írva, hogy német 4,2cm-es PaK-41, de a lövegen magyar feliratos műszaki táblácska van).
Tudom, kicsit sok volt a kérdés, köszönöm a türelmet és a figyelmet.
lacipapa 641689 2018. március 16. 09:03
Válasz erre
Szervusz Elnar!
Köszönöm,csak saját felhasználásra gyűjtök!
Üdv,Laci
Elnar 641681 2018. március 15. 22:11
Válasz erre
Elnar 641680 2018. március 15. 21:32
Válasz erre
lacipapa 641649 2018. március 15. 11:41
Válasz erre
Üdv,Mindenkinek!
Zsákmányolt ,magyar BA-20-ast szeretnék építeni és ahhoz kérnék,minden féle infót.
Gyűjtöttem egy párat,sajnos nem igazán látszanak rajta a magyar "jegyek".A tornyon elhelyezett felség jelen kívül volt más is rajta,rsz. esetleg?
Egy kérdésem lenne azokhoz akik építettek ilyet.
Melyik 1:35-ös készlet a legjobb a Dragon,vagy HB?
Üdv,Laci
romsitsa 641590 2018. március 13. 22:27
Válasz erre
Az a gond, hogy a 40M csak távolról, hunyorítva hasonlít a német és szovjet lövegekre. Egyszer végignéztem mit lehetne felhasználni más makettekből, sajnos majdnem semmit.

Üdv

Á
Sokol 641588 2018. március 13. 21:56
Válasz erre
Bronco rájött a trükkre (ott a tengely az öntőkereten és a szűk zsámolyt adja!):

www.militarymodelling.com/news/article/bronco-1-35-krupp-protze-l-2-h-143-kfz69-with-37cm-pak-36-early-version/26087

Akinek meg van a készlet dobjon már egy dobozbontást legyen szíves!
Sokol 641586 2018. március 13. 21:20
Válasz erre
Le kell gyártani a 40M-et

erről a készletről van valakinek bármilyen infója?
www.scalemates.com/kits/107801-miniart-35125-45-mm-at-gun-mod-1942
romsitsa 641584 2018. március 13. 19:51
Válasz erre
Itt még megvan a Pak 36 kereke, de nagyon nem illik a tengelyre (múzeumi pótlásnak tippelem, ami később elkopott), lentebb pedig az Ansaldonk.

www.kpopov.ru/military/kalemegdan_14.htm

Üdv

Á
romsitsa 641579 2018. március 13. 17:43
Válasz erre
Aha :) Az történt, hogy felcseréltek két táblát... Az "ismeretlen" egy Pak 36, ismeretlen eredetű fa abroncsos kerekekkel, de ahogy nézem a fotókat a Tak és Pak tengelyei csereszabatosak. Gyakorlatilag a tengelyre húzták rá a torziós rugót és area gumiabroncsos felnit.

Kösz az utánajárást.

És végre van fotó az Ansaldójuk küzdőteréről is, bár teljesen ki van belezve.

Üdv

Á
Sokol 641553 2018. március 12. 23:28
Válasz erre
Német 1928-as:
www.les-sfu.ru/image2.png
Orosz gyártású 1930-1931 modellek (a mese csak annyiban igaz, hogy majd egy évvel később a Tanács tényleg írt egy megbízást azokra az eszközökre, amit addig nem tudtak a gyártásban saját erőből elindítani.. csak ekkor a BUTAST iroda már nem is működött :D - Józsi elfelejtette megkérdezni a crew-t, hogy mi lenne ha bizniszelnének kicsit a germánokkal):
www.cris9.armforc.ru/rva_1k.htm

45mm 1932-
www.russianarms.ru/forum/index.php
45mm 1932-1933
www.cris9.armforc.ru/rva_19k.htm
Sokol 641551 2018. március 12. 22:25
Válasz erre
Megvan!

Az orosz könyvekben mind 1928-as típusként azonosítják az oroszoknak eladott 12 első 3,7 cm-es TaK-ot. Mind rugózás és persely nélküli.
A Butast üzeletek során nem kaptak más típust 1929-ben. (orosz besorolása 1930M 1-K)

Később a Rheinmetall/Solothurn/Steyr hármas képviseletében létrehozott másik iroda 1935-ös modelleket is értékesített ismeretlen mennyiségben. Ezek a Tavis-hoz kerültek mind, ahhol a 45mm-es projekt is kezdődött.

Magyarországon a Steyr közvetített, de üzletet egyedül még nem köthetett, így majdnem két évet késett beszerzés.
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48.