/ Fórumok /

Magyar Királyi Honvédség Harcjárművei, autói.

Szóljon ez a topik, a Magyar Királyi Honvédség Harcjárműveiről, autóiról, és egyéb hadi anyagáról.
Tegyetek fel minél több képet.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47.
Elnar 640236 tegnap 17:01
Válasz erre
Zrínyi 3 = vatera
Zrínyi 3 = vatera

Ez meg kimaradt
Sokol 640222 tegnap 12:45
Válasz erre
A Nimródos kép Virágh Ajtony tulajdonában volt? A Jász vitézekben publikálásra is került. Van valakinek további infója?
Elnar 640221 tegnap 12:26
Válasz erre
38a9_1_big 1940 IX 1
38a9_1_big 1940 IX 1
d4a9_1_big belgrad 941 VI 12
d4a9_1_big belgrad...
c4a9_1_big+
c4a9_1_big
c4a9_1_big++
c4a9_1_big
c4a9_1_big+++
c4a9_1_big
c4a9_1_big++++
c4a9_1_big
d4a9_1_big+
d4a9_1_big
d4a9_1_big++
d4a9_1_big
d4a9_4_big
d4a9_4_big
d4a9_8_big
d4a9_8_big

Utóbbi hetek termése.
Kedvence a 31M 15 centis tarack modellje az ágyúcsövön
Gabusch 639421 2018. február 6. 08:28
Válasz erre
Köszönöm, de szerintem nem lesznek olyan gyorsak. :(

Esetleg, ha sok időd van, megtennéd, hogy megnézel egy lapszámot az utolsó évfolyamból, hogy valóban van-e benne papírkivágó?

Legrosszabb esetben, ha megjelenik, én is előfizetek egy hónapot, ha nagyon nem bírok magammal.

Köszi!
Miggyuri 639418 2018. február 6. 06:12
Válasz erre
Ha fenn lesz egy hónapon belül, szólj! Egyhónapos előfizetésem van.
Gabusch 639412 2018. február 5. 22:34
Válasz erre
Elég régi felvetés a 12. sz. páncélvonat papírmakettje kapcsán Kamovos kollégától.0 Meg engem szokott még érdekelni a dolog.

Az arkanum.hu-n vannak Kisdobosok, sajnos csak 1961-1966 közötti példányok. Ha folytatják a felvitelt, akkor előbb-utóbb elérnek 1969-hez és akkor lesz páncélvonat, mert az volt az egyik melléklete, legalábbis emlékeim szerint.

Az 1966-os lapok bélyegképeinek böngészése alapján úgy gondolom, hogy ezek tartalmazzák a papírkivágó mellékleteket is. Akkor már csak egy olyan ember kell, akinek van előfizetése és le tudja szedni a PDF-et - amennyiben a hétvégi ingyenes próbaverzióval ez nem működne.
Elvileg könyvtárakban hozzá lehet férni, de mivel nem vagyok tag, nem tudom, ott engedi-e a letöltést, illetve lenne-e erre egyáltalán lehetőség.

adtplus.arcanum.hu/hu/collection/Kisdobos/
Elnar 638241 2018. január 15. 23:02
Válasz erre
R/16 és R/17 lakott benne az én ismereteim szerint is. Sd. Ah. 24. pótkocsival. A Telefongyár honlapja szerint német Lorenz készülékek voltak.
Emerick 638154 2018. január 15. 10:45
Válasz erre
Hali!

Hát nem túl gyakori. Csak néhány kép ismert a hat kocsiról.
Arra sajnos még nem jöttem rá, hogy melyik típusnak felel meg ez a németeknél a Kfz 72-n belül, mert abból rengeteg változat volt. A magyar egy hibrid volt, mert az antennát és a generátor pótkocsit is egy kocsi vitte, míg a németeknél külön volt antenna kocsi, és maga a távbeszélő kocsi. Nálunk R/16 és R/17 távbeszélő központ gépkocsinak hívták, azt hiszem svájci licenszből származó központokkal szerelték fel. Ahhoz képest, hogy rengetegnek kellett volna lennie állománytáblák szerint, csak ez a kevéske volt belőle.

I.
Elnar 638127 2018. január 14. 22:17
Válasz erre
Henschel 33D1 = vatera
Henschel 33D1 =...

Emerick, magyar Henschel 33D1 Kfz.72 rádióskocsiról milyen gyakran látsz képet? :)
(én ezen kívül hármat tudok)
Gabusch 638105 2018. január 14. 20:18
Válasz erre
Jól körberakták mindenféle feliratokkal, nehogy normálisan lehessen fotózni.
Az idő pocsék volt, a múzeum meg ingyenes.
börni75 638098 2018. január 14. 19:47
Válasz erre
Irigylem azokat, akik élőben láthatták! Biztos jó kis rendezvény lehetett a hétvégén!
páncélos 637981 2018. január 12. 21:54
Válasz erre
Nimród
Nimród

Nimród a Budai Várban.
Emerick 637672 2018. január 7. 17:35
Válasz erre
De csak 1940 és 1942 között! ;)
Kamovos 637667 2018. január 7. 16:52
Válasz erre
1943 Szerelő csarnok Kupp, Stier
1943 Szerelő...
1943 Hadianyagraktárnak használt Iparcsarnok Krupp 05
1943 Hadianyagraktá...
1943 Mátyásföld, Újszász utca 41-43. Magyar Királyi Honvéd gépkocsiszertár 71 javító műhely
1943 Mátyásföld...

Így jöttek a kruppok.
Képek Fortepan.
1943 Hadianyagraktárnak használt Iparcsarnok
Kicsi 637657 2018. január 7. 13:36
Válasz erre
Hungarian STZ
Hungarian STZ

Hungarian STZ
Sokol 637620 2018. január 6. 22:32
Válasz erre
Persze nem értek hozzá, de nem lehet, hogy a motorburkolat kialakításából lehet legegyszerűbben megkülönböztetni? A WM4500 az 1935-ös mintát vette alapul ezeknél az elemeknél (sokkal jobban lekerekített minden él és a sárhányó mélyebb, vaskosabb zsanérpánt).
Romsitsa 637486 hozzászólás második kép pl. vagy itt az első kép:
www.kfzderwehrmacht.de/Homepage_english/Motor_Vehicles/Germany/Krupp/Krupp_Protze/Kfz__70/kfz__70.html
figyeljétek a sárhányó alsó ívét és hogy hol vannak a szegecsek az 1936-os típuson:
www.free-photos.biz/photographs/transportation/cars/459966_bundesarchiv_bild_146-1993-039-09__krupp_1_5-tonner___krupp-protze__.php

Ilyen volt magyar és német felépítménnyel is ez biztos:
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/9a/Trubeckoj_herceg_utca_%28ekkor_Vorovszkij_utca%29._Fortepan_73955.jpg
A következő meg már ilyen (igaz restaurált és az 1936-ra jellemző elemek is rákerültek, de ez már későbbi.
www.flickr.com/photos/52439118@N02/albums/72157650456952987

A H143 és a Luftwaffe számára gyártott gépeket egyszerűsített elemekkel szerelték mind (sárhányó alsó íve, lapos kialakítás, élek kisebb ívben letörve a burkolaton stb.): ncache.ilbe.com/files/attach/new/20170719/377678/2037587595/9903376293/563a72a0cef82b10ea762d76589c9e9d.jpg
Egyértelmű, hogy ezen a jól ismert képen sem 1935-ös alap látható már
i.pinimg.com/originals/3e/af/a1/3eafa1f12a935f1229ed3b629d9d8f62.jpg

-szerintem így talán könnyebb beazonosítani őket
romsitsa 637605 2018. január 6. 20:40
Válasz erre
Hello,

azt tippelem, hogy ez a verzió az L2H43 "rövid" lökhárítója.

cdn-4.olive-drab.com/images/id_krupp_700_02.jpg

A "közepes" és "hosszú" pedig az L2H143 valami fejlesztése.

Á
Emerick 637591 2018. január 6. 18:48
Válasz erre
Nincs más jelzés, mert békeállományon lévő alakulat kocsija. ;) (2. lovas páncélos zászlóalj)
Elnar 637569 2018. január 6. 15:38
Válasz erre
Ez egy nagyon jól fotózott példány így, de sajnos ez nem lövegvontató felépítmény, mint ami az olvtársnak kellene. Érdekes, hogy ezen sincsen semmi a rendszámon és a gépjármű emblémán kívül.
Kamovos 637564 2018. január 6. 15:15
Válasz erre
Krupp 01
Krupp 01
Krupp 02
Krupp 02

Sziasztok!

Most vagy segítek, vagy nem. :D

www.facebook.com/Royal-Hungarian-Army-ww2-856777754399142/

Facebook: Royal Hungarian Army ww2
Krupp Protze gépjármű mellett!
Szamosvölgyi József fotóiból!
forrás:Almási Balázs.
dnepromodel 637533 2018. január 6. 00:18
Válasz erre
L2H43
L2H43
L2H43avagy LD2H43
L2H43avagy LD2H43
L2H143
L2H143

Kulonbsegek a tipusvariansok kozott:
romsitsa 637530 2018. január 5. 23:07
Válasz erre
Valahol van egy dísszemle képem a harmincas évekből, azon a Kruppok lökhárítója alig lóg túl a motorházon, lehet azok lennének az L2H43-ak.

Regal,

a oldal letöltés szekciójában még nagyobb felbontásban vannak fent a rajzok.

Üdv

Á
Regal 637527 2018. január 5. 22:36
Válasz erre
Köszi Romsitsa!
Már ez is nagy segítség.
Üdvözlettel,
Regal
Emerick 637496 2018. január 5. 16:02
Válasz erre
Szerintem nincs sok különbség külsőleg, max a gyártási év különbözött. Abban biztos vagyok, hogy a régebbi sorozathoz gyártott alkatrészeket simán felhasználták később is, mint pl. a motorkerékpároknál.

A kábelesek mind L2H143d alvázra készültek. Sőt, minden magyar felépítmény (bármelyiket nézzük) L2H143 változaton volt.
A korábbi L2H43-ból nem volt túl sok:
- egy korai alváz 1932-ből
- 18 vontató (1935)
- 30 félraj (1937)
Minden más már L2H143 volt.

I.
romsitsa 637486 2018. január 5. 13:14
Válasz erre
2012-01-08_21-25-57_671
2012-01-08_21-25-...
Krupp L2H43 - 1-410, 1-429
Krupp L2H43 - 1-410...

Úgy néz ki mindkét vontató felépítmény létezett a németeknél.

3.bp.blogspot.com/-c7Oustjyvgc/WhVjTeexikI/AAACL_I/BUhXuPfA_OQp9Fv_mX_Dt4ojV5MT0ZhGQCLcBGAs/s1600/CB35133%2BKrupp%2BProtze%2BKfz.69%2BL%2B2%2BH%2B143%2Bwith%2B3.7cm%2BPak%2B36%2B%2528Early%2Bversion%2529%2B%252820%2529.jpg
www.kfzderwehrmacht.de/Krupp_Protze_-_3-7cm_Pak_35.jpg

Az L2H43 és L2H143 között mi a látható különbség? Az irodalom az L2H143-at a hosszabb lökhárítóval és a hátsó kerekek közti 90 mm-es távolsággal azonosítja, de a lökhárító alapján a csatolt pk-i és kábeldob felépítmény L2H43 alvázon lenne?

Üdv

Á
romsitsa 637485 2018. január 5. 12:29
Válasz erre
Hello,

a nagykátai hagyományőrzőknél érdeklődnék, illetve ilyenek vannak a németnél elszórva:
kanone2008.jimdo.com/fotos/b%C3%B6llerkanone/bauanleitung-einer-vorderlader-b%C3%B6ller-kanone/

Üdv

Á
Regal 637413 2018. január 3. 21:08
Válasz erre
Sziasztok!

Egy olyan kérdésem/kérésem lenne, hogy 1848-as szabadságharcban használt ágyúnak (pl egy 6 fontos) honnan tölthetném le 3 nézeti rajzát? Szeretnék egyet scratch-elni.
Bármilyen info jól jönne!
Üdvözlettel,
Regal
Emerick 637412 2018. január 3. 20:53
Válasz erre
Stét!

No, akkor annyit szerintem elárulhatok a Kruppokról, hogy volt egy korai nullszériás alváz (friss ropogósan kipróbálhatták a magyarok), majd L2H43 félraj és vontató (mind gyári német), majd egy rakat L2H143 félraj és vontató (gyári németek), magyar felépítményes parancsnoki L2H143-asok (német alváz, több magyar vállalkozótól pedig a felépítmény; ugyanis az Uhri volt a fővállalkozó, de saját maga mellett a Zupka is alvállakozásban bedolgozott kb a rendelés felével), aztán rengeteg alváz (254), amiből kábeldobszállítók és parancsnoki autók lettek (előbbinél pályázott Fülek is, de az Uhri féle két változatból böktek végül, utóbbit csak az Uhri gyártotta) végül volt egy adag 1943-ban és 1944-ben gyártott felépítmény 160 alvázra, ahol Uhrinál készült mindenféle változat, azaz félraj, vontató, parancsnoki autó, kábeldobos és nem utolsó sorban, tehergépkocsi felépítmény is!

A képek nem csalnak, vontatóként húztak 37mm-es német és 40mm-es magyar páncéltörőket, illetve sorozatvetőket (méghozzá részben régi L2H43-asok), továbbá egyes alakulatoknál hiány miatt félraj kocsikkal is vontattak 37mm-es páncéltörőket. A többi változatnál nincs trükk, arra használták őket, amire szolgáltak.

A jelzésekre kb annyi lehet a válasz, hogy az egyes alakulatok műhelyei maguk festették fel mozgósításkor a jelzéseket, így az ábra méretétől, a készítők vérmérsékletétől és ötletességétől függően lettek elhelyezve, betartva az előírásokat (amennyire sikerült). Előírás csak a szélességjelző csíkok és az alakulat saját jelzésének szélességjelzőhöz viszonyított elhelyezésére szólt. Amíg ezt 1941 körül be nem vezették, nem volt semmi ilyesmi, csak az, hogy a jelvényt mozgósításkor festhették csak fel az elvonuló állományra.

I.
Elnar 637404 2018. január 3. 18:35
Válasz erre
Krupp Protze - I-728 - Kiskunhalas - 41-12-14
Krupp Protze - I-728...

Még abban sem egységes hogy a jelzések a dobozokon vannak, itt például sikerült eltalálni a sárhányót. Szerintem azért kerülhettek magasabbra, mert a vontatmány többnyire kitakarta azt a részt.

Én úgy emlékeztem hogy a rajkocsi mind L2H43 volt. Így már érthető miért tűnt némelyik L2H143-nak. Az Uhry felépítményről nem sokat tudtam eddig, de figyelem a témát.
romsitsa 637397 2018. január 3. 15:29
Válasz erre
Köszi, akkor ez is meglett :)
Korábban már beszéltünk róla, de elszállt az adatok egy része, így nem emlékszem. A raj felépítmény, ami pont úgy néz ki mint a németek korai próbálkozása (vezetőtér ajtó és kétoldalra nyíló hátsó ajtó) az effektíve német gyári felépítmény vagy az is Uhri?
Vagy másként fogalmazva, kaptunk a németektől kész rajkocsikat vagy az Uhrin kívül gyártott más is raj felépítményt?

Üdv

Á
Emerick 637394 2018. január 3. 15:09
Válasz erre
Ádám kiszúrta a lényeget! Ez a magyar Uhri-féle Krupp vontató felépítmény. A többi, azaz a szögletes sárhányós kocsik az eredeti németek (vegyesen L2H43 és L2H143), zömmel Dunlop vagy Continental gumikkal.
Magyar felépítmény csak L2H143d alvázra készült, jellemzően Continental vagy Cordatic abroncsokkal és ezek szerint Uhriék leegyszerűsítették a gyártás rendjét.

Érdekes, hogy az egyes jelzéseket, ha egyáltalán feltették, akkor a dobozokra tették. (Alakulat jelzése előírás szerűen mindig a sárhányón volt.)

I.
romsitsa 637388 2018. január 3. 12:23
Válasz erre
Eddig nem is tűnt fel, hogy a harmadik képeden szereplő kocsi mennyire más kivitel. Ránézésre ívesebb a hátsó sárvédő összes sarka, más a ládák málházása és a pótkerék fedele is egyszerűbb.

Üdv

Á
Elnar 637386 2018. január 3. 11:41
Válasz erre
Hátsó sárvédőn gjm emblémát nem láttam még. Viccesen nézhet ki. Nekem azok a Méray 1000-esek is tetszenek, ahol külön lemezt szereltek fel csak ezért a fényszóró alá.

Makettező szempontból szerintem A B-227 a legjobb választás. Látszódó alakulat, rendszám, és egyszínű Panzergrau, ha jól emlékszem, amit tárgyaltunk itt régebben. Jó kontraszt a csupa zöld magyar holmikkal.
romsitsa 637382 2018. január 3. 10:40
Válasz erre
A színezett képpel az a gond, hogy a kocsi terepezett és jó eséllyel a ponyva is.
A gépjármű emblémát kb. oda rakták, ahova fért. Látszik motorházon, lőszertárolón vagy a hátsó sárvédőn is.

A First to Fight maketten a lőszertartók zárszerkezete nincs besüllyesztve a dobozba, az át kell majd faragni.

Üdv

Á
Elnar 637355 2018. január 2. 22:08
Válasz erre
Máris megértetted miért mondtam hogy fotóról dolgozz...
Színben leginkább sötétzöld homok és barna foltokkal de ez sem általános. Sajnos nincs annyi fotóm lövegvontatóról, mint hittem. Ezen kívül talán még 3, de olyan ahol rendszám is jelzések is látszanak, olyan nincs.
zaran 637350 2018. január 2. 21:00
Válasz erre
Szóval színezett. Ez kissé lelomboz, mert hazai festést nem találtam idáig. Erre vonatkozóan tudnál valamit javasolni?
A második képen látható a gjm az ajtó helyénél látható a ládán. Ez mennyire lehetett általános?
Elnar 637348 2018. január 2. 20:15
Válasz erre
Krupp L2H43 - B-227

1. gk.l.zlj. 1. szd.(vagy nehézfegyver, lehet hogy gp. jelzés, nem 1-es szám)
Krupp L2H43 - B-227
12107884_882793871797530_794134642881176184_n rhaww2

4. gk. l.zlj. nem látszó rendszámmal. A dobozon felismerhető a gjm. embléma
12107884_88279387179...
14264231_1072911362785779_6086331594689383445_n

Ismeretlen rendszámú 5.vegyes dd. gjm. szd.
14264231_10729113627...
Krupp L2H43 - B-23x = Erdélyünk és honvédségünk
Krupp L2H43 - B-23x...

Ez a kép színezett, ugye tudod? A gjm. embléma a vezetőajtón szokott lenni, de a vontatókon nem volt ajtó. Az alakulatjelzés a sárhányón van elöl - és az sem látszik.

Ez lövegvontató, nem rajkocsi valóban. Arról sokkal több képet tudnék. Fel sem tűnt eddig hogy vontatóról alig van kép... Pár jobban látszó példányt azért talán mutatok

Vontatmánynak leggyakrabban Pak 36-ot látni, de a Fortepanon van olyan is ami Nebelwerfert húz.
zaran 637339 2018. január 2. 18:21
Válasz erre
Szervusztok

Az alábbi készletből szeretnék Magyar járművet kihozni. Javítsatok ki ha tévedek, de ez nem egy tüzérségi vontató?
www.super-hobby.com/zdjecia/9/0/9/21818_rd.jpg
Illetve ezt a festést találtam. Itt hol lehet az embléma és az alakulat jel?
i.pinimg.com/originals/b4/60/b6/b460b690b084d280277bb4feba3fd6f7.jpg
Elnar 637334 2018. január 2. 16:31
Válasz erre
Üdv!
Elsőre döntsd el milyen altípust szeretnél, mert sokféle volt. Felségjelek nem voltak rajtuk, csak honvédelmi gjm. embléma, rendszám és alakulatjelzés. Ezeket szerintem szárazmatricával meg lehet oldani, a járműemblémán kívül. Azt vagy fested, vagy a Hunortól rendelsz matricát, ha árulnak külön (nem tudom). Nem is minden képen van rajta.
Próbálj fotó alapján kiválasztani egy járművet ami tetszik mert elég sok apró eltérés volt (rendszám, alakulatjelzés helye/hiánya, festésminta)
zaran 637313 2018. január 2. 09:08
Válasz erre
Szervusztok

A segítségeteket szeretném kérni.
1/72-ben készülne nálam egy kfz69 Krupp Protze. Magyar járműnek készíteném. Volna tudomásotok festés mintáról, illetve honnét rendelhetnék hozzá matricákat?
Válaszotokat előre is köszönöm.
dnepromodel 637153 2017. december 29. 13:12
Válasz erre
Valo igaz, hogy a korai es a kesei 1t-s variansok kozott volt elteres a hutomaszk es a motorhaz kialakitasa kozott, de soha nem volt szelesebb a vezetofulke a motorhaznal.
Valamint a kesei 38 utan kiadott Baby Blitzek hutomaszkja nem ugyan olyan volt mint a 3t-s jarmuveke.
De mindegy.
Elnar 637146 2017. december 29. 09:20
Válasz erre
A képen a 36 és 38 évjárat miatt van eltérő hűtőmaszk. Láttam már én is Eintonnert klasszikus villámmal.

Emerick!
Kamovos 03 jelű képén ugye jól sejtem, hogy az általad említett műhelykocsik vannak? Lenyitható, kitámasztható oldalt és felhajtható felső oldalt láttam rajtuk, mint a SPA 38-akon.
Elnar 637142 2017. december 28. 23:26
Válasz erre
Bocsánat, storno. Sem a tetőcsomagtartó, sem az ablaktörlők nem stimmelnek a Mateosszal.
Elnar 637135 2017. december 28. 20:57
Válasz erre
Az 5A-150 nekem teljesen Mateosz fülkének tűnik, átfestetlen Mateosz Blitzekkel összehasonlítva. A forrásaid és a munkád sosem vonom kétségbe csak az ellentmondásokat akarom tisztázni.
dnepromodel 637126 2017. december 28. 16:20
Válasz erre
Opel 1 ton 023
Opel 1 ton 023

Valoszinu, hogy rosszul azonositottak be a tipust, mert 1.5t-s hutomaszkja van az autonak, ami elviekben nem kompatibilis sem az 1t-s, sem a 3t-s jarmuvekevel!
A motorhazrol meg mar ne is beszeljunk!
Van rola anyagom boven, mind a ket valtozatbol keszitettem jarmusorozatokat.
Emerick 637119 2017. december 28. 14:38
Válasz erre
5A-150 Opel Blitz 1 tonnás, jugoszláv zsákmány, Gépkocsi szertárban nagyjavítva 1941-ben, ezért kapott mimikrit. Mind levéltári forrás alapján. A fülke nem Uhri gyártmány, hanem német, esetleg jugo vállalkozóé. (2. páncélos hadosztály gépkocsizó vonatosztály visszamaradó különítmény)
A Honvédség egyébként nem vásárolt csak 3 tonnás alvázakat, illetve alacsonyplatós tehergépkocsikat és műhely gépkocsikat. (magyar gyártmányként nyitott magasított platót, fényképész és hűtő felépítményeket kaptak) Az 1 tonnás Blitzet kipróbálták, de nem vették meg, azt az egy darabot sem. Zsákmányanyagból viszont volt 1, 1,5 és 3 tonnás is, de jelentéktelen mennyiségben, szinte mind a jugóktól. (továbbá megváltottak egy jó adag Mateosz Blitzet, de az egy másik történet)

I.
dnepromodel 637114 2017. december 28. 12:35
Válasz erre
Az meg lemaradt, hogy az 5A-150-s rendszamu gep 3t-s verzio.
dnepromodel 637113 2017. december 28. 12:31
Válasz erre
Az 5A-150-s Opelt, az Uhri vallalat alltal gyartott, es felszerelt vezetofulkes valtozat. Ezt azokra a jarokepes vazakra szereltek, amik nemetorszagbol erkeztek, kis szeria volt beloluk.
A kepeken 1t-s Baby Blitz csak a 94771-s foton lathato,
1t-s jarmuvek hatso hidjaira soha nem szereltek iker kerekeket!
zaran 637051 2017. december 27. 08:19
Válasz erre
Kedves Mindenki!

Hálásan köszönöm a válaszokat és a linkeket. Ezek szerint amit kaptam az pont nem volt nálunk.
Kamovos 637040 2017. december 26. 21:56
Válasz erre
1943 Hadianyagraktárnak használt Iparcsarnok Opel Blitz 01
1943 Hadianyagraktá...
1943 Hadianyagraktárnak használt Iparcsarnok Opel Blitz 03
1943 Hadianyagraktá...
1943 Mátyásföld, Újszász utca 41-43. Magyar Királyi Honvéd gépkocsiszertár Opel Blitz 05
1943 Mátyásföld...
1943 Mátyásföld, Újszász utca 41-43. Magyar Királyi Honvéd gépkocsiszertár, Opel Blitz 06
1943 Mátyásföld...

foto fortepan
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47.