<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68. |
gaunt1 | Adatlap | 650764 | 2018. november 4. 15:25 | ||||||||||||
Milyen feladatkörben használták ezeket a járműveket nálunk? Kizárólag légvédelmi célra? Csak azért kérdezem, mert az araboknál igen hamar rájöttek, hogy légelhárító fegyverként nem sokat ér, de földi célok ellen viszont kifejezetten hatékonyan alkalmazható. Az ottani tapasztalatok nem jöttek át ide? Előzmény: (650754) juge75 2018. november 4. 12:07 | |||||||||||||||
Miggyuri | Adatlap | 650756 | 2018. november 4. 12:33 | ||||||||||||
Lehet, hogy a tudatlanságom szólal meg: a felségjelzés zöld ötágú csillag közepén a fehér körben piros ponttal? | |||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 650755 | 2018. november 4. 12:13 | ||||||||||||
Festés, a csöveket gyárilag, kémiai úton barnították /ettől feketés barnás színt kapott, ami fémesre kopik/, a csőszájfékek fényes fekete színűek, Zöldre soha nem festették, ennek két oka: leég a festés a csőről, a cső léghűtését gátolja, hamarabb tönkre megy és a festék puszta tömege sem hiányzott plusz súlynak. | |||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 650754 | 2018. november 4. 12:07 | ||||||||||||
Nos, utána néztem és olvastam dolgoknak. Igazad van, gaunt1., valóban OMSZK-ban gyártották valamennyit. De, hazánkba érkezett példányokon vegyes rendszer látható. A gyár a proto és elő széria sorozatok után elkezdte a közép szériát, ennek lapos, középen fejnek kialakított korong alakú vezető búvó nyílással, és szemből bal oldali, oldalra nyitható lemezzel el takarható fényszóróval. Az utószéria egy darabos, lekerekített vezető búvónyílással, módosított fényszóró kerettel, létra alakú préselt merevítésű ZIP /TASZT-Tartalék alkatrész/ ládával szemből jobb oldalon elől, valamint módosított far páncéllal, pót üza tartályok számára tartó elemekkel, egyszerűsített hátsó sárvédőkkel készült. A hazánkba érkezett és kezdetben Vácon összevont ezred kocsijai egy része a közép szériának megfelelő, fele pedig az utó széria elemeit tartalmazó volt, viszont a farpáncél pót üza tartói hiányoztak és a ZIP láda fedele is a közép szérián alkalmazott volt. Gyárilag zöld alváz és torony, belül nagyon halvány világosszürke festést kapott, amit később átfestettek fehérrel. A 24 példány törzskönyvi számait a front páncél gyári száma után ütötték be, ezek 57-01-57-24-ig terjedőek voltak. A járművek tornyán a két utolsó törzskönyvi szám volt festve, középen kétoldalt a deszant kapaszkodók alatt, függőleges tengely vonalában elosztva fehér, szögletes, sarkoknál kerekített számokkal. Az ezred feloszlatását követően hatosával kerültek ütegbe szervezve a Harckocsi ezredekhez, jellemzően az ezrednek megfelelő jelzésekkel. Erre jó példa a Kalocsai ezred ütegének kocsijain a toronyra festett 12 cm átmérőjű fehér korong és azt követő, szintén középre elosztott 3 számot tartalmazó toronyszám. A Szabadszállási kocsikon 4 jegyű számok voltak. Dísz szemlékre ezeket le festették./Forrás archív fotók és rokonom, Szabadi István, járműve 693 toronyszámmal 57-12 törzskönyvi számmal/Elvileg háborús helyzet vagy gyakorlat esetén kellett festve lennie/ Rétsági ezred 6 kocsiból álló ütege 1968-ban részt vett harci alkalmazásban, Léva térségében oltalmazták a csapatokat, fehér egyezményes csíkokkal a tornyon és a jármű testen. Verpelét az M-zárolt 6 kocsijával kiegészítve a Sztrela-1 technikát vett részt hadgyakorlaton, ezeken toronyszám nem, viszont csillag felségjel /Gyanúsan Matrica lehetett/ volt a tornyon kétoldalt, szintén a két deszant kapaszkodó alatt és annak függőleges tengelyében. A gyakorlaton részt vevő példányok: 57-03, 57-13, 57-14, 57-19, 57-20, 57-21 /Forrás Szollár János/ | |||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 650708 | 2018. november 2. 21:15 | ||||||||||||
Megvan, köszönöm és el is olvastam. A cikk íróval is váltottam pár üzenetet még régebben. | |||||||||||||||
gaunt1 | Adatlap | 650707 | 2018. november 2. 21:06 | ||||||||||||
Így van, a csehek azt az egyet használták csapatpróbákra, ahol kiderült, hogy nem jobb a saját Praga M53/59-nél. Ezért nem vettek többet. Amúgy ha érdekel el tudom küldeni az M-Hobbi cikket, nagyon szépen bemutatja mi a különbség az alváltozatok között. | |||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 650699 | 2018. november 2. 19:02 | ||||||||||||
Egyeten példányt kaptak a Csehszlovákok, ez van kiállítva Lesany-ban. Silkát sem rendszeresítették. A Lengyel gyártmányt egy volt harckocsizótól hallottam, ezzel magyarázta az eltéréseket, amik nekem feltűntek. | |||||||||||||||
gaunt1 | Adatlap | 650687 | 2018. november 2. 17:12 | ||||||||||||
Alkatrészt biztosan gyártottak hozzájuk máshol is, de maguk a járművek kizárólag Omszkban épültek. A csehek 100%, hogy nem gyártották, már csak azért is, mert ők úgy ítélték meg (egyébként helyesen), hogy a ZSzU-57-2 hatékonysága légi célok ellen túl alacsony, így a típus megvásárlása helyett inkább a saját Praga M53/59-et gyártották. | |||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 650676 | 2018. november 2. 15:41 | ||||||||||||
Az oroszokéi lehet. Viszont a löveg csövek, a irányzógép az szerinted hol készült? Elárulom: Magyarországon. Gyártották még: Csehszlovákiában is... | |||||||||||||||
gaunt1 | Adatlap | 650673 | 2018. november 2. 15:12 | ||||||||||||
Sőt, olyan, hogy lengyel gyártású ZSzU-57-2 nincs is. Kizárólag Omszkban épültek. | |||||||||||||||
gaunt1 | Adatlap | 650672 | 2018. november 2. 14:59 | ||||||||||||
Nem akarok okoskodni, de most éppen összezavarod azokat akik érdeklődnek a típus iránt. Amiket felsorolsz, hogy különbség az orosz és lengyel gyártmányok között, az nem a gyártó országra vonatkozik, hanem az évjáratra. A lekerekített búvónyílás, a lelemezelt fényszórókeret, és a hátsó sárvédő kialakítása ugyanúgy megtalálható szovjet gyártmányokon is. Mielőtt nekem esnél, inkább adok forrást honnan veszem: м-хобби 2009/9 száma. | |||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 650655 | 2018. november 2. 06:21 | ||||||||||||
Drégelypalánkon, éles lövészeten, legközelebb egy orosz kocsi. Jelzések a lövészet miatt a tornyon /nyilak/, feliratok fehérrel az üzemanyag tartályokon "ÜZEMANYAG", olaj tartályon "M.OLAJ", szabályzat és félre tankolások miatt /Díszszemle/. | |||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 650654 | 2018. november 2. 06:18 | ||||||||||||
juge75 | Adatlap | 650653 | 2018. november 2. 06:16 | ||||||||||||
juge75 | Adatlap | 650652 | 2018. november 2. 06:16 | ||||||||||||
Orosz kocsi sárvédő lemeze hátul, Zsámbékon /ma Győrben/. | |||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 650651 | 2018. november 2. 06:15 | ||||||||||||
juge75 | Adatlap | 650650 | 2018. november 2. 06:06 | ||||||||||||
juge75 | Adatlap | 650649 | 2018. november 2. 06:02 | ||||||||||||
juge75 | Adatlap | 650648 | 2018. november 2. 05:59 | ||||||||||||
Az orosz eredeti kocsi /Múzeumban/. | |||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 650647 | 2018. november 2. 05:56 | ||||||||||||
Ha magyart építesz, a mienkén nem volt NDK-s féktuskó. Viszont vegyesen volt az eredeti és a Lengyel építésű. Az eredeti orosz búvó nyílása lapos, középen kerek kiemelkedéssel szemből bal oldalon fényszóró takaró lemezzel, ami nyitható oldalra. A Lengyel kocsikon a fényszóró előtt nem volt lemez, viszont felette sátor szerűen takart egy víz szintes és elől szögben kialakított lemezke, búvónyílása teljesen kerekített. Felvonulási fotón közelebbi eredeti orosz, majd két Lengyel kocsi látható /MTI/. Rejtő István fotóin, Kecelen 3 kocsi látható, ebből középen egy orosz, szélein 2 Lengyel. Az orosz országúti fényszórót javítások során le cserélték Lengyel változatúra.A közeli képeken /Zsámbék, ma Győrben található/ orosz kocsi látható, de már javított, Lengyel fényszóró kerettel. | |||||||||||||||
páncélos | Adatlap | 650645 | 2018. november 1. 23:49 | ||||||||||||
juge75 | Adatlap | 650515 | 2018. október 29. 14:03 | ||||||||||||
NDK változat? Lengyel és szovjet gyártású volt, 24 db. Facebook: www.facebook.com/BuszkeOnjaroLegvedelmiLoveg/ | |||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 650513 | 2018. október 29. 13:28 | ||||||||||||
kls | Adatlap | 650511 | 2018. október 29. 13:04 | ||||||||||||
Tisztelt Kollégák! Egy Takom ZSU-57-2 készülget nálam, de elakadtam. A leírás választást kínál pár alkatrésznél NDK ill. Szovjet változat között. Természetesen én magyar gépet szeretnék. Szerintetek melyik verzió felé kellene haladnom? Illetve hol találhatnék képeket a mi gépeinkről? Előre is köszönöm a válaszokat! | |||||||||||||||
páncélos | Adatlap | 650322 | 2018. október 24. 20:15 | ||||||||||||
Orosz technika volt. Itt konkrétumokat nem tudok, de az idevezényelt szovjet katonák egy része azt sem tudta melyik országban van. Így útbaigazítás gyanánt több esetben is segítséget kértek, amit egy-egy kisebb csoport ki is használt. | |||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 650315 | 2018. október 24. 18:03 | ||||||||||||
Freddy | Adatlap | 650314 | 2018. október 24. 18:03 | ||||||||||||
Köszi! Elhagyott járművet kötöttek vajon el, vagy ennyire összebarátkoztak az oroszokkal? Orosz tankra mászós barátkozásról csak a Kussuth térről tudok a sortűz előtt, de ott T-54-esek voltak. | |||||||||||||||
páncélos | Adatlap | 650287 | 2018. október 23. 13:29 | ||||||||||||
Freddy | Adatlap | 650278 | 2018. október 23. 11:06 | ||||||||||||
Kis forradalmi hangulat: D-44-es a forradalmárok kezén: kep.cdn.indexvas.hu/1/0/2117/21178/211787/21178760_8b24b6a2ee73a565e6a6ef5ba2523bd1_wm.jpg Itt viszont 2:28-nál mi látható? Elfoglalt magyar ISzU-122? Volt olyan Budapesten? Vagy egy szovjet jármű? Esetleg ISzU-152? www.youtube.com/watch | |||||||||||||||
lacipapa | Adatlap | 650127 | 2018. október 18. 11:28 | ||||||||||||
Szia! Az Unimoggal még nem,de a Merci megvan,csak 2 ajtós kivitelben,mivel csak azt lehet kapni. | |||||||||||||||
uazos | Adatlap | 650125 | 2018. október 18. 10:32 | ||||||||||||
Köszönöm. Lassan, de készülget. Idő,idő,idő mindenhez. Már beindítottam, szépen duruzsol a kiskamaz :)) | |||||||||||||||
uazos | Adatlap | 650124 | 2018. október 18. 10:29 | ||||||||||||
Ha felszerelés szempontjáből nézzük akkor igen, minősülhet eredetinek. Csepeles sztorid is igazolja ezt, ilyen volt pl a DIM uazok amiből lettek utánna a dobozos aknakeresők átépítve. Lehet hogy csak kísérlet volt, de a felszerelést azt modernizálták. (úgy ahogy modernizálták..) Re-motorizáció hivatalosan nem került elismerésre, de azt nem árt tudni, hogy csapatnál voltak kisírletezések! Ilyen volt a Rétsági laktanyai is, ahol a 469-esekbe Avia motort tettek. Környéken élő erdészek/vadászok/vadőrök próbálkoztak is a cserékkel. | |||||||||||||||
Törzsbusz | Adatlap | 650105 | 2018. október 17. 20:17 | ||||||||||||
Háámán hogyafenébene! :-) | |||||||||||||||
Törzsbusz | Adatlap | 650104 | 2018. október 17. 20:16 | ||||||||||||
Igy van, MH 88 mindenféle változatú jogutód alakulattal. Ezek az Uazok Székesfehérváron a most nem tudom milyen hadrendi számú javító zászlóaljnál tervek alapján készültek a '90-es évek elején. Tehát nem ilyen házi mutatvány volt. Összefoglalóan Deszant UAZ -469 - alias rambo Uaz, temperasárkány, dzsiájdzsó Uaz. 88 db. készült. A betett képen saját jármű, 5 db. ilyen Uazunk van. | |||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 650089 | 2018. október 17. 13:49 | ||||||||||||
Szia Laci ilyeneket építettél már? Talán nem is sok átalakítás kell hozzá. Forrás:police.hu | |||||||||||||||
páncélos | Adatlap | 650088 | 2018. október 17. 13:44 | ||||||||||||
Szolnoki 88-as. | |||||||||||||||
lacipapa | Adatlap | 650086 | 2018. október 17. 13:29 | ||||||||||||
Ezeket a járgányokat hol használták? | |||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 650068 | 2018. október 17. 07:09 | ||||||||||||
Naná! És azok is maradunk! :-D | |||||||||||||||
Törzsbusz | Adatlap | 650061 | 2018. október 16. 21:40 | ||||||||||||
Ez sem eredeti de magyar változatban készült 88 db. (vajon miért nem több vagy kevesebb?) De ettől mi még Jugéval jó barátok vagyunk! :-) | |||||||||||||||
Törzsbusz | Adatlap | 650058 | 2018. október 16. 21:20 | ||||||||||||
Szerintem értettem. Van egy - talán ide vonatkozó példám. Csepel Törzsbusz B változat. Összesen egy R-105 volt rendszeresített híradó felszerelése. Mind az ezervalahányszáz törzsbuszban. Majd egy-két alakulat parancsnoka, a náluk lévő törzsbuszba R 123 rádiót és telepíttetett. egy ilyen módosítás életszerű, a re-motorizáció viszont nem,még ha erre születtek is kísérletek de az Uazok nem kerültek re-motorizációra mint a Gaz-69-ek. tehát ha egy rádió belekerült egy kocsiba az életszerű. Csapatnál viszont nem kísérleteztek a motorral. Egyébként a Szerb háború hozott néhány módosítást talán a 107-es is ennek eredménye. Tehát értem Juge miért is írta az eredetit. | |||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 650056 | 2018. október 16. 19:14 | ||||||||||||
Az azért nem mindegy, hogy ezred, dandár vagy hadsereg szintű mentő /sebesült szállító/ az alany. A Szolnoki repülőtéren 2-2 darab volt, kettő-kettő a Főiskola és a Dandár állományában /+M-tartalék/, ezekben nem volt rádió, de! elképzelhető például, hogy Cegléden vagy Tatán volt bennük! Ez a négy említett a 90-es évek során rótta az utat. Az biztos, hogy gyárilag nem volt egyikükben sem. Feladatkörük és az alakulat szintjük miatt lehetséges, hogy követelmény volt a rádió is. Harc közvetlenként LUAZ volt rendszeresítve, például nálunk a reptéren abból nem volt. Tehát azt is illő tudni, hogy mely időszak és mely alakulat technikai eszköze volt az építésre kiszemelt alany. | |||||||||||||||
Kojak75 | Adatlap | 650053 | 2018. október 16. 18:24 | ||||||||||||
Sok sikert és kitartást! És egy kicsit irigy vagyok! Üdv kojak! | |||||||||||||||
uazos | Adatlap | 650044 | 2018. október 16. 14:04 | ||||||||||||
Egy időben dobálták ki a dobozos uazokból a benzines mocikat, és helyette 2.4 diesel merci motort raktak bele. Fogyasztás végett, eredeti - nem eredeti= döntse el mindenki. Nem cáfolásból, csak hogy értsd Juge miért is írta az eredetit. Hagarának az autója. | |||||||||||||||
lacipapa | Adatlap | 650025 | 2018. október 15. 22:45 | ||||||||||||
Köszönöm mindenkinek az információkat! Rádió megrendelve (dnepromodell). Törzsbusz! Köszi,jöhet mindkét info,nincs befejezve a maj.ring.,csak félre tettem. | |||||||||||||||
migi | Adatlap | 650022 | 2018. október 15. 22:25 | ||||||||||||
1980 ban a Zácsh utcai mentönkben nem volt rádió , de ami kijárt hozzánk Csobánkára főiskolából abban volt rádió . | |||||||||||||||
Törzsbusz | Adatlap | 650012 | 2018. október 15. 19:48 | ||||||||||||
Az UAZ tulaját ismerem, a rádiót nem ő faragta bele,csak pótolta. | |||||||||||||||
Törzsbusz | Adatlap | 650010 | 2018. október 15. 19:43 | ||||||||||||
A rádió R-107 D változat. Persze van ez is, majd elfelejtem lefotózni mint a majomringatót is. :-) Jugével nem értek egyet abban,hogy mi eredeti,mi nem. 1990-től annyi minden változott,hogy ha a Honvédség alakított át vagy módosított valamit célszerűségből vagy szükségből akkor az eredetinek minősülhet pláne egy magyar makett vonatkozásában. | |||||||||||||||
lacipapa | Adatlap | 649810 | 2018. október 10. 16:45 | ||||||||||||
Szervusz! Akkor mégis,csak kell rádiót faragnom? :-( Tudnál infót a befoglaló méreteiről,v. hol találnám meg? Azt is jó lenne tudni,akkor,hogy milyen egységek csatlakoznak hozzá az antennán kívül?Tudsz segíteni? | |||||||||||||||
Kamovos | Adatlap | 649798 | 2018. október 10. 09:40 | ||||||||||||
Szervusz Lacipapa! Az első képen látható Sebesültszállítóban lévő rádió előlapja jobban látszik. Az szerint az oda betett rádió R-107. Sebesült szállító alap kialakítása mindenütt azonos. De attól függően, hogy milyen feladatkörben szolgált bizony tettek bele rádiót is. A képem látható rádiós felszereltség teljesen jó! Ha szükséges akkor mondok példákat is. Üdv: Kamovos | |||||||||||||||
lacipapa | Adatlap | 649737 | 2018. október 8. 20:07 | ||||||||||||
Köszönöm szépen.Ezek szerint,ill. juge szerint ez nem eredeti felszereltségű. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68. |