/ Fórumok /

Magyar Néphadsereg szárazföldi járművei

Szóljon ez a topik a Magyar Néphadsereg, és utódja Honvédség Harcjárműveiről, autóiról.
A topik a második világháború és a rendszerváltás közötti időszakot öleli fel. Témái az 1945 és 1951 közötti Magyar Honvédség, valamint az 1951-től 1990-ig létezett Néphadsereg.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68.
lukács zsolt 599781 2016. január 10. 15:18
Válasz erre
hát valószínű az adagolóján és a levegő be kipufogó gáz ki csatornáknál van a kutya elesve...amikkel kecskeméten húzgáltuk a mig-eket azok is úgy pörögtek mint egy kétütemű krosszmotor.ráadásul mentek is...volt egy két nem hivatalos verseny...a terepgumik meg simára koptak 6-8 hónap alatt a betonon..könnyedén húzták a vadászgépeket..de azok gyári szívó motorok voltak...az egyiket próbaképp kerozinnal tankolták..nem tudom mi lett vele,de nem kéne sokat bírnia a keróval...istenem de elfogadnék egy duplaturbósat itthonra..kerék közi difizárakat csináltatni hozzá,az 5 sebességes váltót kidobni a kukába.egy 16os zf ecosplitet beszerelni vagy egy 13-as eaton fullert .volnának ötleteim...a you tubeon láttam az új uralt..nekem tetszik de azért az vicces,hogy a karosszéria alatt maradt minden látszólag a régi...legalábbis a rugólapok,hidak,panhardok ugyanúgy néznek ki mint a 4320 ason...
Ogre 69 599778 2016. január 10. 15:04
Válasz erre
Úgy ahogy mi rendszerváltás előtt, a bolgárok is csillagot használtak a járműveiken is nem csak a légi járgányokon!
Román viszont nem lehet, a román csillagnak nem volt fehér kerete.
lacipapa 599766 2016. január 10. 11:13
Válasz erre
Na,ez az!Ilyet léttam a youtubon,bódésat.Ezért érdeklődtem,hogy nekünk volt ilyen,mert kerekem (gyanta) lenne hozzá.
Sennás 599756 2016. január 10. 09:30
Válasz erre
Az igen Gabesz!26500képet (Orosz témában) kell átnéznem és pont megtalálom a tiedet is közte:) COOL
Sennás 599755 2016. január 10. 09:25
Válasz erre
Bulgarian_Air_Force_roundel_1948 1992
Bulgarian_Air_Force_...
BMP-23a_tracked_armoured_fighting_combat_vehicle_Bulgarian_army_Bulgaria_003
BMP-...

Janibátyám!Erre gondoltál?Ez ku..ra hasonlít de ezt a Bulgár légi erő használta.A g.járműveken én inkább ilyet találtam.
Sennás 599754 2016. január 10. 09:08
Válasz erre
V-g1euZ2mHg
V-g1euZ2mHg

Tényleg hát sárga és kék is van benne.

Ezt Lacipapa kereste.Gaz-66on Ez BTR gumi+felni vagy BRDM-es?
ambasa 599753 2016. január 10. 08:53
Válasz erre
Az NVA a járművein elől általában nem használt rendszámtáblát csak hátul. Az NVA-as járműveken nem csillag volt, hanem stilizált nemzeti címer. Tehát a járművek, még ha német városban vannak is nem lehetnek németek.

Ugyan ezen okokból a cseh és a lengyel is kizárt, hiszen ők sem csillagot használtak. És ahogy nézem a bolgár rendszámtáblák számrendszere más.

Sennás
a képeden román felségjelű jármű van és jellegzetes román katonai rendszámtábla/jelzés és nem bolgár.

TG
juge75 599749 2016. január 10. 07:32
Válasz erre
Kizárt. Valamelyik hadgyakorlat záró része az NDK-ban. A Járművek lehetnek magyarok.
juge75 599748 2016. január 10. 07:30
Válasz erre
Az első 3 kép Kalocsán készült, a volt Légvédelmi laktanyában, ami akkor már inkurrencia raktárként üzemelt és az én képeim.
A 4. képeden egy moderizált orosz ZU-23-2M látható, amire integrálltak 2 Igla kézi légvédelmi rakétát, ennek lényege az, hogy a közeledő célra a 23mm-es gépágyút, távolódóra a rakétát indíthatták, a megoldás ötlete nálunk is felvetődött, folytak kísérletek az Sz-60 57 mm-es légvédelmi löveg csövére szerelhető eszközökkel (és nem csak rakétákkal).
uazos 599746 2016. január 10. 00:35
Válasz erre
Abba a Krazban szerintem már másik motor lehetett beépítve.
Teljesítményben ugyan az, de mégegyszer leírom. MÁS ! Nem kompatibilis a kettő, nem tudod felcserélni - beépíteni átalakítás nélkül. Nem olyna mint az uaz és volga motor. Bár itt is van eltérés, de lényegében pillanatok alatt betehető/cserélhető.
Turbósnál a lőerőt nem kell figyelembe venni, de a nyomatékot már igen. Igaz nem sokat dob rajta, de bőven elég arra hogy azt a 12T páncéldarabot 90km/h utaztassa.
Szívómotort is meg lehet turbósítani. Sőtt tudok egy jobbat, egyik munkatársamnak kellett felújítani az egyik hm-es diesel ural motorját. Szinte egy vadi új motort rakott össze + egy kicsit megbíbelte :)) Elvitték a katonák és pár hétre jöttek vissza vigyorral az arcukon. Ural ponyvával fél gázon 90-100-at megy... szivó motorral. Nem akarták elhinni, pedig igaz volt. Ennyit tesz ha valaki tudja hol kell simogatni az ural punc..ját ;-))
lukács zsolt 599742 2016. január 9. 22:09
Válasz erre
krazból nagykanizsán állította a gazdája,hogy 22literes v12-es blokkal és 440 lóerős...kicsit sokaltam de úgy legyen..a kamaz és az ural motorja a csőrös és a cabover felépítés miatt más.de teljesítményben ugyanaz...a turbós nyilván nem lehet ugyanaz az a nagyobb nyomaték miatt-bár ezt vicces leírni-nagyobb...és a dugattyúkat is hűteni kell alúlról olajjal..de láttam már simán a szívómotorra rászerelt turbót ahogy esik úgy puffan alapon..
lukács zsolt 599739 2016. január 9. 21:53
Válasz erre
igen láttam ezt a képet..amit én láttam az szürke fülke fehér tető...
lukács zsolt 599738 2016. január 9. 21:50
Válasz erre
hát ez már egy újabb változat.volt szerencsém kipróbálni az ár-la kft telepén...dupla turbó és mint a képen egy 16 sebességes zf ecosplit váltóval volt szerelve..most az utóbbi 5 év legújabb szüleménye a kínai gyártású cummins és zf fődarabok beépítése.!
Sennás 599734 2016. január 9. 20:34
Válasz erre
volán tefu
volán tefu
FT8bqz1k7Vg
FT8bqz1k7Vg
82OVcLEyHSQ
82OVcLEyHSQ

Ez nem harci cucc de jó régi kép:)
2-3kép még hogy az Oroszok nem haladnak a fejődéssel!
vfrtom 599733 2016. január 9. 20:14
Válasz erre
http//images.google.de/imgres
Van még itt jó kép.
Ogre 69 599732 2016. január 9. 20:06
Válasz erre
Az 599715 posztban a második képen a parancsnok nem felfelé "tisztelgésre emelt" fejjel látszik és mégis "eláll" a sisakja.
Ogre 69 599731 2016. január 9. 20:03
Válasz erre
Fotóshoppal megbirizgálva sem lett jobb a kép.
De a sisak akkor sem stimmel magyarnak! Túl nyitott az alja.
Lehetne román vagy bolgár a csillag miatt.
Egy biztos a feliratok németek, a zászlók a házfalon NDK zászlók.
Sennás 599730 2016. január 9. 20:02
Válasz erre
hkzhkxz
hkzhkxz

Ez a Bolgár?Hasonló a csillag csak íveltebbek a szárai.
migi 599729 2016. január 9. 19:51
Válasz erre
Esetleg volt kint valami hadgyakorlat amin részt vehettünk ?
Kamovos 599727 2016. január 9. 19:50
Válasz erre
Nono!

A bolgárokkal nem kocifikáltátok össze véletlen?
Gabi 599726 2016. január 9. 19:48
Válasz erre
Az 599715-ös hozzászólásban lévő Ziles kép tuti NDK-ban készült, elég megnézni a házakon a felíratot, valamint az út szélén lévő jellegzetes megálló táblát, tetején a H betűvel. Ha jól olvasom a ház falán, akkor Magdeburgban van fotózva. Lehet magyar a ZIL, de akkor kinn volt valamiért, és úgy vonult fel.
Törzsbusz 599725 2016. január 9. 19:46
Válasz erre
Lehet a kép nem magyar de járművek -szerintem biztosan.
Gabi 599724 2016. január 9. 19:43
Válasz erre
Az NDK-ban sokáig a hozzánk hasonló 2 betű - 4 szám (aa-00-00) kombinációt használták a rendszámnál, később (talán a 70-80-as években) kezdték használni a 3 betű 3 szám (aaa-0-00) kombinációt. Simán lehet NDK-s a rendszám ezért, és az előző képeken is látszik a német felírat a házakon.
Törzsbusz 599723 2016. január 9. 19:42
Válasz erre
Nincs itt baj a sisakkal sem, csak a kép minősége,no meg a tiszteletadás miatt látszódik így. Magyar a kép, a közelebbi,tehát bal oldali Ludmillán látható a "HV" rendszám betűjel ami eleve a platós Zil-157 betűjele is.
Sennás 599722 2016. január 9. 19:23
Válasz erre
rendszám csillag
rendszám csillag

Ez tuti Magyar rendszám(nem igazán olvasható) és a csillag is stimmel.De a buksi a fejükön elég NDK-s.
Sennás 599721 2016. január 9. 19:10
Válasz erre
A feliratot én is nézem NÉMET de tényleg az elég magyar csillagnak néz ki.
Ogre 69 599720 2016. január 9. 19:06
Válasz erre
Bocs elszúrtam!
NDK nem román. Viszont a csillag felségjelet nem értem! A sisakok meg a feliratok biztos németek ( NDK ).
Ogre 69 599719 2016. január 9. 19:02
Válasz erre
Sennás 599718 2016. január 9. 19:00
Válasz erre
33BsjINAiEQ
33BsjINAiEQ

Kamaz 43118-46
Cylinder arrangement and number V-shaped, 8
Cylinder Ø and piston stroke, mm 120/130
Degree of compression 17
Engine displacement, L 11,76
Fuel feed system Common Rail
Maximum net horsepower, kW (h.p.) 221 (300)
at crankshaft rotation speed, rpm 1900
Maximum net torque, Nm (kgfm) 1275 (130)
at crankshaft rotation speed, rpm 1300
Model 740.662-300
Type turbocharged diesel, with aftercooling

Jó!
migi 599716 2016. január 9. 18:53
Válasz erre
Sennás 599715 2016. január 9. 18:51
Válasz erre
3wWT_i3jvJY
3wWT_i3jvJY
9zk7D47afSI
9zk7D47afSI
EHVVGE4v7kg
EHVVGE4v7kg

Na ezek is ott voltak.Ez a '85 dísszemle lenne?
Sennás 599713 2016. január 9. 18:43
Válasz erre
cP7gB8PSaKE
cP7gB8PSaKE
b9RfGh83BKI
b9RfGh83BKI
UWpUebDZlyU
UWpUebDZlyU
EIQQGxnO4X8
EIQQGxnO4X8

Orosz oldalt keresgélek ott találtam ez a 2 képet.Talán 2015 okt feltöltésüek.De hogy hol készült?A 4.kép csak kérdezem így együtt működik a két légvédelmi 2 rendszer?
uazos 599709 2016. január 9. 18:12
Válasz erre
Kamaz és a Kamaz motoros Ural között van különbség. Nem az 1:1-ben egyezik meg a két motor, alkatrészileg igen,csak más felépítéssel. A túrbós kamaz motort pedig ne is soroljuk a kettő közé. Lényegesen eltér közülük, adagoló, turbó+szívócsonk,dugattyú és még sorolhatnám miegymás... Lásd btr

Kraznak az erősebb változata (biztosra nem tudom !) de talán a gvozgyika turbós motor volt. Ez lett bele építve.
lukács zsolt 599648 2016. január 8. 21:33
Válasz erre
ok,köszi...a kraz nagyobb mint az ural,kamaz és a zil..azok kb egy méretűek minden téren...a kraznak van nagyobb köbcentis tán 22 literes motorja is...de erre nem esküdnék...
Sennás 599642 2016. január 8. 20:18
Válasz erre
Műszakilag nem értek hozzá,sőt az Orosz logikát se értem,de lehet a könnyebb blokk,ehhez a kasztnihoz jobban megy.Kraz/Kamaz egy kategóriával feljebb van oda kell az erősebb motor.Csak az az érdekes miért '92-2002 között gyártott modell.

Itt egy Zil történet talán kihámozol belőle valamit.

www.voengruzovik.ru/ZIL-131.html#&panel1-1
lukács zsolt 599637 2016. január 8. 19:37
Válasz erre
érdekes...de a harmat gyenge benzines után miért gyártanak egy hasonlóan gyenge dízelt?amikor ott a kamaz és a kamaz motoros ural 4320.10850ccm v8 210 lóerős szívó,250 lóerős turbós..kb 650 nm nyomatékkal...régi szürke épfus kamazokra még sablonnal rá is volt fújva,mint egy kis adat tábla:erősített kivitel,turbóval ellátva!nehogy elrepüljön vele a sofőr...a vele egyidős kis 1-es m.a.n.meg 280-320-lovas volt akkor...
Sennás 599275 2016. január 3. 19:48
Válasz erre
De.Csak eddig a legtöbb kép amit találtam mind a benzines volt(van) az első 100 kép.Persze hogy feltűnt hogy ez más csak nem tudtam hogy ez sufni tuning vagy gyári.Oroszoknál semmi nem biztos.
lacipapa 599249 2016. január 3. 16:35
Válasz erre
Szervusztok!
Tudná valaki,hogy a fellelhető 1:35-ös, tábori konyhák közül melyik lenne autentikus a Gaz-66-hoz?Találtam több oroszt is,de nem tudom melyiket lehetne, kis reszeléssel esetleg,utána akasztani?
Üdv,Laci
lacipapa 599198 2016. január 3. 09:27
Válasz erre
Remélem,magyarul folytatjátok (legyetek szívesek). :-)
Miggyuri 599192 2016. január 3. 06:40
Válasz erre
Ну, вот! Кому это непонятно?
Sennás 599160 2016. január 2. 18:49
Válasz erre
photos_119 diesel
photos_119 diesel
photos_120 diesel
photos_120 diesel

És igen!Király vagy!1992-2002 között gyártott ЗИЛ-131Н2

двигатель: ЗИЛ-0550
дизель, четырехтактный, 8-ми цилиндровый, V-образный 90°,
верхнеклапанный, жидкостного охлаждения
диаметр цилиндра, мм 100
ход поршня, мм 100
рабочий объем, л 6,28
степень сжатия 18
мощность двигателя, л.с. (кВт) 132 (97)
при 2800 об/мин
крутящий момент, кГс*м (Нм) 38,2 (375)
при 1600-1800 об/мин
Gabi 599159 2016. január 2. 18:35
Válasz erre
Szerintem elég, mert elég nagy felület úgy keresztben. A második képet nem tudom, de így ránézésből inkább arra tippelnék, hogy valami diesel motor van benne, és annak az Intercooler, mert elég vastagok a csövek, de tényleg csak tipp.
Sennás 599158 2016. január 2. 18:25
Válasz erre
6564-1-f
6564-1-f
szellöző
szellöz

Holnapra kész a "bőr kormányom" nekem is:)
Annyira gagyi de ettől igazán Orosz:)
Meg a tető szellőzőt szeretném kinyitni majd.
Sennás 599157 2016. január 2. 18:19
Válasz erre
ZIL-131N2 hütő
ZIL-131N2 hüt

Annyi elég?És ez is az lenne csak "modern"-be?
Gabi 599155 2016. január 2. 18:10
Válasz erre
Az a vízszintes hűtő szerintem olajhűtő lehet.
Sennás 599153 2016. január 2. 17:46
Válasz erre
1406114878_rsrrs-20
1406114878_rsrrs-20
1406115009_rsrrs-21
1406115009_rsrrs-21
1406115192_rsrrs-22
1406115192_rsrrs-22
0_5d4b5_c2a55c52_XL
0_5d4b5_c2a55c52_XL
.kl.k
.kl.k

Még egy pár javítani valót találunk az ICM Zil-131én.Nem örülök neki fene melós lesz a végén.Én a hűtő előtti kereszt hűtő(mi az?) szálakat most hajtottat le majd fel kell rakni ezt is.(érdekes valahol 2+5 valahol egyben a 7 cső)
uazos 598973 2015. december 31. 11:27
Válasz erre
Srácok. Érdemes megnézni, én nem fűzök hozzá semmit. https://www.youtube.com/watch
Törzsbusz 598955 2015. december 30. 23:15
Válasz erre
Kis kiegészítés: KF Konténer Felépítmény - magyar, BUDAMOBIL gyártmány. Hordozó alváz: Zil-131,Csepel D-566,Dac-665T,Ural 375D,4320. A képen KF-2-es. A KF 3 változata létezett.
Sennás 598953 2015. december 30. 22:18
Válasz erre
Gyerekek segítsetek.Hogy hívják az Oroszok a Tábori Könnyű Vezetéket?Barna-Fekete telefonos vezetéket.Köszi
Sennás 598940 2015. december 30. 21:14
Válasz erre
Beszélek én Zolival(Pajerós)hátha rá lehet beszélni 1×segítsen ki:)
Hátha tudunk rendelni:)
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68.