/ Fórumok /

Magyar Néphadsereg, és utódja Honvédség Harcjárművei, autói.

Szóljon ez a topik a Magyar Néphadsereg, és utódja Honvédség Harcjárműveiről, autóiról.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53.
Freddy 645557 2018. június 8. 11:24
Válasz erre
Traktoron lehet pótkocsiban utazni, de csak az elsőben. Egyébként szerintem nem különösebben veszélyes, de ha valami mégis van, a pótkocsiban ülők nem tudnak a vezetőnek jelezni. A platóról meg azért meg lehet ütögetni a fülke tetejét.
Sennás 645551 2018. június 8. 09:14
Válasz erre
trghj
trghj

Én se tudom.Lehet ez is csak egy próba volt. Annyira "veszélyes" lenne? Volt amikor még nem foglalkoztak ezzel:)
Freddy 645529 2018. június 7. 18:25
Válasz erre
Szerintem nem. Lehet egyáltalán Magyarországon nyergesvontató pótkocsiján embert szállítani? Mert utánfutón biztos nem.
Sennás 645525 2018. június 7. 16:21
Válasz erre
maz
maz

Egy kérdés ilyen--ekkora csapatszállító teherautó volt a Magyar seregben? Jól számolom 48katona + kocsi PK+ soför?
juge75 645391 2018. június 4. 21:06
Válasz erre
Sennás 645389 2018. június 4. 20:02
Válasz erre
1984
1984

A Fortepán ajándéka 1984-ből:)
PETI 644772 2018. május 22. 06:08
Válasz erre
Úgy látszik. Szerintem nem sok.
gaunt1 644739 2018. május 21. 15:19
Válasz erre
A 9P148 Konkursz még rendszerben van? Jó látni. Mennyi maradhatott még belőlük?
Sennás 644730 2018. május 21. 13:30
Válasz erre
Scorpion-AFV
Scorpion-AFV
ZETOR-Gerlach
ZETOR-Gerlach

Hát majdnem olyan mint Szlovák ZETOR:)
lacipapa 644728 2018. május 21. 13:13
Válasz erre
lacipapa 644727 2018. május 21. 13:12
Válasz erre
Kanadai gyártású Skorpio!Nem ám Komondor!
Sennás 644725 2018. május 21. 12:46
Válasz erre
Freddy 644721 2018. május 21. 12:07
Válasz erre
A videó elején milyen jármű van?
www.youtube.com/watch
Sennás 644718 2018. május 21. 11:30
Válasz erre
Klassz képek Peti mi köszönjük! Üdv Sennás
PETI 644709 2018. május 21. 10:27
Válasz erre
1

1
1
2

2
2
3

3
3
4

4
4
5

5
5
6

6
6
7

7
7
8

8
8
9

9
9
10

10
10
11

11
11
12

12
12

A hétvégi tatai patara rendezvényen kint voltak a lövész srácok, köszönet nekik a sok szép látnivalóért! :)
Sennás 643732 2018. április 27. 17:46
Válasz erre
Keresem a srácot aki 8 éve ezt feltöltötte:) Talán még van hasonló képe sztorija hozzá.Tetszik a "Magyartarka":) Meg se álmodtam hogy volt ilyen de reménykedtem benne.
Planes 643729 2018. április 27. 16:16
Válasz erre
lacipapa 643726 2018. április 27. 13:35
Válasz erre
Gabi!Ez,biz',magyar rendszám!A festésről írjanak a hozzá értők.
Sennás 643725 2018. április 27. 13:32
Válasz erre
zil
zil

Ezt a képet találtam, 2010 feltöltött kép. Jól gondolom ezen a Zil-en NDK-s terepmintás festés van? Ezt tuti nem Magyar festés. Rendszám alapján ki lehet deríteni valamit? Köszönet!
forrás:forumindex
Sennás 642527 2018. március 31. 22:35
Válasz erre
10227081
10227081
10227081d98e6d
10227081d98e6d

Még a keresett nagy vontató is fent van!
Sennás 642526 2018. március 31. 22:32
Válasz erre
Találtam egy ilyen honlapot. Ismeri esetleg már valaki? Csak a 2 betüt írtam be és sok sok MN jármű rendszámát hozta fel aki "tuti" járművet szeretne lehet itt megtalálja a rendszámot is hozzá:)

avto-nomer.ru/hu/gallery.php
Sennás 642525 2018. március 31. 22:28
Válasz erre
Köszönet a helyesbítésért. Jól áll neki ez a tartály "kompozició".
piratvitorla 642520 2018. március 31. 21:40
Válasz erre
Mi-24-ről származó póttartály.
A finn gépek Mi-8-asok voltak
Sennás 642497 2018. március 31. 11:44
Válasz erre
Szia. És nem kicsi! Mint egy Maruti akkora. Jó választás.
A két MI-17es ezek a "finn" gépek? Mi az a 4 szürke? Póttank? Vagy külső szállító kontíner? Köszi!
Freddy 642495 2018. március 31. 10:52
Válasz erre
Gyártja ezt valaki 1/35-ben?

Ja, Live Resin.
Freddy 642494 2018. március 31. 10:51
Válasz erre
Polarisok a magyar haderőben. Nem a Megadeth által is megénekelt atomrakéta, hanem a könnyű terepjáró, de így is érdekes. Gyártja ezt valaki 1/35-ben?
jetplanes.blog.hu/2018/03/29/visegrad_4sight
lesli 642358 2018. március 29. 08:08
Válasz erre
هنغاريا = Hungary és a legegyszerűbb megoldás matrica papírra nyomtatni, természetesen a méret arány betartásával.
piratvitorla 642355 2018. március 29. 05:28
Válasz erre
Sennás 642344 2018. március 28. 21:34
Válasz erre
Az lesz az! هنغاريا na ilyen matricát szerezzen az ember:)
A rádióhoz csatlakozók,akkuk,áram 12/24V mindent át is kellet alakítani? Vagy az legalább kompatibilis? A Bocskais csapat már cserélt,hazajött? Verdákat ott hagyták?
tüzér 642342 2018. március 28. 21:12
Válasz erre
Ha jól emlékszem, Magyarország, vagy magyarok vagyunk.
A mellső két antenna szériatartozék, míg a pc test végén lévő a Harris rendszer antennája.Ez utólag lett beépítve, a kommunikációt tették így NATO-kompatibilissé.
Láttam a Humvee-t, jó lett:-)
Sennás 642340 2018. március 28. 21:00
Válasz erre
Köszönet Tüzér! Kielégítő válasz.
Az Arab "felirat" mit jelent? Ez egy vezetési pont a 3db antennával?

Más kész a Bocskais HMMWV majd lesd meg a "mi készülben" Köszi az infókat! Üdv SENNÁS
tüzér 642332 2018. március 28. 20:25
Válasz erre
Irak, a Szállítmánykísérő Zászlóalj helyi átalakítása volt.Amerikai raklap alsó részek voltak felerősítve, némelyek mögött a páncéltest oldalán homokzsákokkal, némelyek nem.Ismét pár jármű gyalogsági lőszeres ládák homokkal töltött példányaival voltak felmálházva.Az elgondolás szerint a lelógó vastag gumi szőnyeggel egyetemben a gyalogsági lőszerek és az útszéli robbanótestek elleni robbanások ellen volt hivatott a túlélőképességet növelni.
piratvitorla 642326 2018. március 28. 19:53
Válasz erre
De érdekes!
Szerintem Irak lehet...
Sennás 642322 2018. március 28. 19:20
Válasz erre
képernyőkép
képernyőkép

Ennyi szöveges kép alá írás van "Венгерский БТР-80А с дополнительной "бронезащитой" из поддонов, сделанных из прессованных опилок" jól fordít a gép préselt fűrészporból páncélvédelem? Mikor hol készülhetett a kép? Köszönet!
piratvitorla 642311 2018. március 28. 15:54
Válasz erre
"de közvetlenül részt vesznek a harc megvívásában."
Tehát szerintem nem harcjármű alapból.
Egyértelmű, hogy nem harcra tervezték, én is azt írtam olyan kb mint egy páncélozott teherautó.
Csak sajnos sokan túlmisztifkálják a Komondort és azt mondják milyen jó lenne pl. a lövészeknek új harcjárműnek...
denkmeyer 642302 2018. március 28. 13:20
Válasz erre
Sziasztok. Köszönöm a sok választ.

De úgy érzem, túlzók az elvárásaitok a Komondorral szemben.
Szerintem meg kéne nézni, hogy milyen célra tervezték, és az alapján kéne megítélni, hogy azoknak a feladatköröknek megfelel-e, vagy sem. Azt hiszem, hogy a K nem lövész harcjárműnek készült. Nem hasonlíthatók össze a képességei pl. az itt felmerült BMP-1-ével, vagy a BRDM-2-ével.

A Hadtudományi Lexikon szerint:
A harcjármű olyan katonai jármű, amelyet a harc közvetlen megvívásához szükséges fegyverzettel vagy a harcjárművön kívüli fegyverek irányítására szolgáló berendezésekkel szereltek fel. A harcjárművek csoportjába tartoznak azok a járművek is, amelyeknek fegyverzetük nincs, de közvetlenül részt vesznek a harc megvívásában. A járművek azon csoportját, amelyek a személyzet védelme érdekében lövedékálló burkolattal rendelkeznek, vagy amelyek járműteste teljes egészében lövedékálló, páncélozott harcjárműveknek nevezzük.

Ez alapján akkor a K harcjármű, vagy sem?

denk
piratvitorla 642262 2018. március 27. 18:10
Válasz erre
Mi a baj a Komondorral?
- Eleve MRAP ami egy tök más kategória.
- Magasan van a súlypontja.
- Magas célfelület. Egy lövész harcjármű jóval alacsonyabb.
- Fegyverzete nulla vagy közel nulla.
- Nem úszóképes.
-Egy lövész harcjárműhöz képest más a kerékelrendezése, általában kevesebb is a kereke, ami rosszabb terepjáró képességet eredményez.
- Nincs harci tapasztalat vele. Eleve 5-10 évet késtek vele, hamarabb kellett volna kifejleszteni...
- Függőleges, ballisztikailag kedvezőtlen páncélzat..
- Nincs egységes küzdőtér, két szeparált részből áll.
Stb-stb... A fenzek miatt kb egy páncélozott teherautónak tekinthető...
piratvitorla 642259 2018. március 27. 18:05
Válasz erre
A MAXXPRO-t se lövész harcjárműnek használjuk. Eleve más, MRAP kategória.
gaunt1 642250 2018. március 27. 14:34
Válasz erre
Még annyit a témához, hogy mint nehézgépkezelő, én arra is gyanakszom, hogy rossz a guminyomás. Terepgumiknál nagyon nem mindegy, oda kell figyelni rá! (egy nagyobb bányagépen milliós tétel a gumicsere...)
atika 642249 2018. március 27. 13:42
Válasz erre
Lefordítom, akkor magamnak.
A kijelölt alakulatoktól vasúton érkeztek Budapestre - valahová a Keleti pu. környékére, gondolom.
Onnan már "lábon"?
gaunt1 642244 2018. március 27. 13:09
Válasz erre
Igazából ahoz látnom kellene. Jó pár oka lehet. Amúgy az amcsiknak is volt hasonló problémájuk a Strykerrel, ott is akkor jöttek ki ezek amikor sokat mentek aszfalton.
páncélos 642243 2018. március 27. 12:56
Válasz erre
juge75 642242 2018. március 27. 11:37
Válasz erre
Értesüléseim a Győri 12. Arrabona Légvédelmi Rakéta Ezred járművei, valamint a cikk írójával történt, nem titkos információim alapján, a gumik tesztelésének okán kerültek birtokomba.
juge75 642240 2018. március 27. 11:34
Válasz erre
A gumi kirepedezését, elérését szerinted mi okozza?
atika 642239 2018. március 27. 10:44
Válasz erre
Szervusztok!
Nem az én asztalom, de felmerült bennem a kérdés.
Bevallom, nem néztem utána még sehol. Nem tartom kizártnak, hogy könnyen elérhető infóról van szó, szóval bocs'.
Azt szeretném kérdezni, hogy a 70'-es és 80'-as évek budapesti díszszemléire a harckocsikat (T-55, T-72) és az egyéb lánctalpas járműveket mivel és hogyan szállították a Dózsa György útra. Vagy mind helyi laktanyákból mentek "lábon"?
Köszönöm, előre is válaszaitokat!
gaunt1 642235 2018. március 27. 10:06
Válasz erre
A meghibásodás egy dolog, viszont a hadrafoghatóságukat és közlekedésüket komolyan veszélyezteti a gumiabroncsaik idő közbeni anyag fáradása.

Nem anyagfáradásról van szó. Kopás. A BTR-en terepgumik vannak, ezeket zabálja az aszfalt. Nekünk volt Bobcat-ünk, az első garnitúra gumik elég sokáig bírták, de idővel le kellett cserélni. Vettünk aztán terepgumikat. Pár üzemóra után már látszott rajtuk a kopás, sokkal rövidebb ideig bírták ezek, mint az eredeti nem annyira terepre szánt kerekek.
lacipapa 642233 2018. március 27. 09:59
Válasz erre
Miért a MAXXPRO jobb a több emelet magasságával?Azt is használjuk,úgy tudom!
gaunt1 642232 2018. március 27. 09:58
Válasz erre
Bocs, hogy én válaszolok. Az a baj a mozgékonyságával, hogy rettenetesen nehéz a jármű. Ha jól emléxem 13-14 tonna. Ez annyi mint a BMP-1, ami ugye lánctalpas. A szintén 4x4-es BRDM-2 is csak 7 tonna. Így a Komondor renkdívül könnyen elakad nehéz terepen. Probléma az is, hogy nagyon magas, így borulékony. A kategóriára (MRAP) jellemző a nagy üzemanyagfogyasztás, és az erőátviteli rendszer rövid élettartama, szintén a nagy tömeg miatt.
Harcjárműnek nem alkalmas, egyrészt a rossz mozgékonyság, másrészt a páncélzat és fegyverzet hiánya miatt. Az sem elhanyagolható, hogy mérete óriási, így könnyen észrevehető. Lényegében semmi másra nem jó, mint egy megszállt országban konvojkísérésre, erre is találták ki ezt a kategóriát.
denkmeyer 642228 2018. március 27. 09:13
Válasz erre
Szia piratvitorla!

A Komondor mobilitásával mi a baj? Miért nem számít harcjárműnek?

denk
piratvitorla 642224 2018. március 27. 07:03
Válasz erre
Komondor? Hagyjuk már... Egy páncélozott teherautó minimális plusz képességekkel. Nem HARCJÁRMŰ, ami a fegyverzetén, páncélvédelmén, mobilitásán is látszik.
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53.