/ Fórumok /

Könyvek, folyóiratok

Ha valaki olyan könyvet olvasott, ami a többiek érdeklampődésére is számot tarthat, vagy az elsampők közt jutott hozzá egy hazai, vagy külföldi makettezampő laphoz, itt véleményezheti azt.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56.
Alexandros 586389 2015. május 25. 21:39
Válasz erre
V. 428 Héja Mátyásföld
V. 428 Héja Mátyá...
coloriicmp_1
coloriicmp_1

Szia Zozó!
Csodálkozom,ha Te az eredetit narancssárgának láttad.Nem kételkedem a szakmai tudásodban,éppen ezért furcsállom,hogy egy mezei gépen profi színt vársz el,amin ráadásul még a nyomdatechnika is változtat.A többihez inkább nem fűznék véleményt,mert erősen személyeskedő indíttatású a hozzászólásod.
Csobi 21-nek.
Én segítségül ajánlom a Stormo oldalát,benne különböző színmintákkal.
Felteszem Béla egyik ,, narancssárga" grafikáját is,meg a stormo színeit.
Jó makettezést.
Üdv. N.S.
Z63 586347 2015. május 25. 13:36
Válasz erre
Szia!
Igen,láttam az eredetit is, az is narancssárga volt... Ez pedig azt jelenti, hogy nem jó a grafika. Tíz éven keresztül dolgoztam ebben a témakörben és, bár jómagam nem csináltam ilyesmit, láttam azokat, akik készítettek jó grafikákat és számtalan esetben vettem részt a proof készítésekben, szintúgy, sok esetben az én utolsó jóváhagyásommal indította a gépmester a nyomdagépet. Tehát az átlagnál azért valamivel jobban ismerem ezt a témakört. Mint hangsúlyoztam, elismerem a Béla tudását, de olykor bizony nem értek vele egyet (mint ahogy több szakértő, egykori kollégája sem)és nem vagyok hajlandó feltételek nélkül bármit tényként elfogadni, csak azért, mert ő mondta. A nyílt személyeskedésről annyit, hogy szűk baráti körben elnézett dolgokat nem feltétlenül engedhet meg magának egy "Úr" idegen társaságban. Ezt nem részletezem, tökéletesen tudod, mire gondolok. Az pedig továbbra sem megy le a torkomon, hogy valami azért van úgy, mert valaki kijelenti, hogy ez az ő igazsága.Abban pedig eretnekség kételkedni. A kérdező megkapta az információt, pusztán felhívtam a figyelmét arra, hogy fenntartással kezeljen ott leírt dolgokat. Ebben a témában többet nem szólok hozzá, mindenki azt hisz, amit akar, amit meg saját szememmel láttam, azt tartom mértékadónak.És ne haragudj meg, de, ha valaki a saját fizikális tapasztalatomnak,észlelésemnek ellentmondva lehülyéz, annak a véleményét nem fogadhatom el fenntartások nélkül. Az pedig, hogy emberünk lesz@rja az ilyen beírásokat, nagy ügy, bármi mással sem törődik, ami nem az ő igaza.
Hátralévő életemben nem kívánok több energiát pazarolni erre, főleg, hogy sokkal több jó dolog lenne, amire már nem jut majd időm!
Neked is szép napot!
T.Z.
Alexandros 586316 2015. május 24. 21:30
Válasz erre
Zolikám!
Ez egy piszok rosszindulatú komment volt!
A kérdőjel nyílt személyeskedés,a ,,narancssárga" meg tudatos csúsztatás,mivel Te is tudod,hogy ennyit tud a nyomdatechnika,főleg azok után,hogy láttad az eredetit is.
A többit inkább nem minősítem.
Még mielőtt valaki megint megkérdi,hogy miért én válaszoltam Kovács Úr helyett,azért mert szabad a véleménynyilvánítás ezen az oldalon,meg Kovács Úr le sem szarja az ilyen beírásokat.
További szép napot.
N.S.
Z63 586261 2015. május 24. 08:59
Válasz erre
Szia Csobi21!
A Kovács Béla Úr(?) által szerkesztett cikksorozatot jelenleg a Haditechnika magazin folyamatosan közli. Vannak nagyon érdekes részek benne, de azért ezek mégis csak egy egyéni meglátás és következtetések sokasága, nem árt olykor fenntartással kezelni a leírtakat, főleg a számítógépes grafikák színeit. Azért homokszín helyett naranccsárga, stb.kissé kemény , szerintem.
Üdv,Z
Szabi77 586173 2015. május 22. 21:00
Válasz erre
Sziasztok!
Hát tényleg le vagyok maradva,ez nekem új infó volt még!
Köszi a tájékoztatást!
Szabi77
migi 586171 2015. május 22. 19:47
Válasz erre
Szia Szabi
Le vagy maradva egy félévvel ,Robi bejelentette hogy az ujság megszünt . persze ha azóta nem változott meg valami .
Üdv migi
TAMÁS78 586170 2015. május 22. 19:46
Válasz erre
Ha a ProModellre gondolsz, az sajnos nem mostanában. Felfüggesztették.
Szabi77 586169 2015. május 22. 19:40
Válasz erre
rrobbie!

Szia!
Az új lapszám mikor jelenik meg?
Szabi77
Csobi21 586168 2015. május 22. 19:27
Válasz erre
Sziasztok!
Érdeklődnék, hogy a Kovács Béla Úr által szerkesztett könyv /Héja és Cr-32-es témakör/ hogy áll, lehet e valamit tudni a megjelenésről?
rrobbie 583537 2015. április 11. 19:13
Válasz erre
Movar_2015_kicsi
Movar_2015_kicsi

Sziasztok!

Ha lemaradtatok valamelyik korábbi Pro Modell lapszámról, kölcsönadtátok de nem kaptátok vissza, vagy "lemaketteztétek", most itt az alkalom, hogy még kedvezményesebb áron beszerezzétek a hiányzó példány(oka)t!

Üdvözlettel: Robi
pigasos78 583410 2015. április 9. 08:46
Válasz erre
DSC_0215
DSC_0215

Sziasztok!

Eladó lenne ez a két újság: Der Adler (1940.április 30.) és Magyar Szárnyak (1943.szeptember 1.)
Azért nem a cserebere rovatban hirdetem meg őket, mert ott elvileg árat is meg kellene adnom. Én viszont arra lennék kíváncsi, kinek mennyit ér. (A nyugat-európai árakat tudom, de itthon...) :)

Ajánlatokat ide várok:
pigasos78@gmail.com
Üdv Mindenkinek!
solyom 582748 2015. március 31. 08:56
Válasz erre
nfm921
nfm921

Köszi, hogy felhívtad a könyvre a figyelmet!
Rákerestem a neten, és egy másik könyve is ráakadtam a szerzőnek.

nadasdymuzeum.hu/tartalom.php

BB
magoo 582715 2015. március 30. 18:08
Válasz erre
Szombathely bombázása
Szombathely bombáz...

Tisztelt Fórumozók!
Megjelent Czirók Zoltán kötete a szombathelyi légitámadások történetéről a Vasi Múzeumbarát Egylet kiadásában.
magoo
Dénes 582034 2015. március 23. 06:55
Válasz erre
Magyar Warriors_Cover
Magyar...

Mikor rakattintok az alabb megadott linkre a kettospont eltunik a https utan, igy a link nem mukodik. Ezert ismet felteszem a link-et, ezuttal formattalas nelkul: https://www.facebook.com/MagyarWarriors

Mellekelem a cimlapot is.

Denes
Dénes 581986 2015. március 22. 18:09
Válasz erre
Több, mint húszévnyi munka után (amely során a kézirat tartalma megkétszereződött), több kiadóváltás után, majd több évnyi várakozás után az angol kiadó végre jelezte, hogy a 'Magyar Warriors' c. könyv a múlt hétfőn megjelent. A könyv a Magyar Királyi Honvédség történetét mutatja be 1919-től a háború végéig, angol nyelven. Az 1. kötet végleges terjedelme több, mint 400 oldal lett. A könyvet egyelőre még nem kaptam kézhez, így nem tudok a kinézetéről beszámolni.

Részletekért kérem látogassátok mag a könyvnek szentelt Facebook oldalt: https://www.facebook.com/MagyarWarriors

Üdvözlettel,

Dénes
Gabi 580131 2015. március 2. 20:12
Válasz erre
Sziasztok!

Létrehoztam egy topikot a témának, a jövőben kérném, hogy ott folytassátok annak a fejlécében található szabályok betartásával a témáról az értekezést. Ezt a topikot meghagyjuk az eredeti céljára. Természetesen itt marad minden eddigi bejegyzés, de a továbbiak az új topikban lesznek majd. A festéssel kapcsolatos beírásokat, kérdéseket innen a jövőben törlöm.

Gabi
Durál 580129 2015. március 2. 20:09
Válasz erre
Tanár Úr, hogy megértsd:
"semmiféle olyan német szabadalom nem volt a Krayer birtokában, ami festékrendszerekről, illetve festékszínekről szólna." vagyis megvan azon festéssel, festékekkel, azok használatával kapcsolatos német szabadalmak listája, amiknek a Krayer egyáltalán a birtokában volt
ssanyi 580127 2015. március 2. 20:04
Válasz erre
Köszönöm Varjúbácsi!

Nem Tőled vártam a választ de nagyon köszönöm!
"Mint korábban arról írtam, semmiféle olyan német szabadalom nem volt a Krayer birtokában, ami festékrendszerekről, illetve festékszínekről szólna."
Szabadalom kontra licensz!
Gabi 580116 2015. március 2. 19:15
Válasz erre
Szia Zoli!

Köszönöm, ez a terv, és rövidesen életre is kell.

Gabi
Z63 580114 2015. március 2. 18:41
Válasz erre
Tisztelt adminok, illetve moderátorok!
Kérném, fontoljátok meg a lehetőségét annak, hogy ezt a témát egy új topicba tereljétek! Egyrészt, hogy az eredeti topic az eredeti címének is megfelelhessen, ne csak ez a téma foglalja le,másrészt, hogy a most folyó vita is követhető legyen. Ez utóbbihoz mindenképpen érdemes lenne szétválasztani a jelen vitát is. Javasolnám, hogy legyen egy olyan rész, amelyben a valóban komoly eredmények olvashatók, amelyek kutatási eredményeket, bizonyítékokat, forrásanyagokat lehetne nyomon követni, a másik, amelyben az egymással való csatározások folyhatnának. Így a szakmai részt nem forgácsolnák szét az egyéb viták. Nagyon szomorú vagyok, hogy nem sikerül dülőre jutni személyes dolgokban, de így legalább agy altopicban mehetne az adok-kapok.
Üdv,Z63
magoo 580113 2015. március 2. 18:40
Válasz erre
Tisztelt Történelmi Tények Iránt Érdeklődő Makettezők!
Egyetlen Cellaetern festéken sincs védjegy Magyarországon, annak ellenére, hogy Béla szerint tuti magyar és Krayer fejlesztés. A Trináton pl. van!
De mint tudjuk, nem számít...
Pusztavámon folyt a Krayer fejlesztés!
magoo
Varjúbácsi 580110 2015. március 2. 18:25
Válasz erre
Sanyi!
Itt a két kifejezés lexikális magyarázata, azt hiszem elég egyértelmű a különbség:
"A szabvány elismert szervezet által alkotott vagy jóváhagyott, közmegegyezéssel elfogadott olyan műszaki (technikai) dokumentum, amely tevékenységre vagy azok eredményére vonatkozik, és olyan általános és ismételten alkalmazható szabályokat, útmutatókat vagy jellemzőket tartalmaz, amelyek alkalmazásával a rendező hatás az adott feltételek között a legkedvezőbb."
"A licenc szó a latin/német és angol licence/license szavakból két alakban került a magyar nyelvbe:
licenc (kereskedelemben és jogban) amely védjeggyel ellátott, szabadalmazott termék gyártásának, illetve gyártási eljárásának (know-how) megszerzett joga, engedélye."
J_K 580108 2015. március 2. 18:09
Válasz erre
...és az sem számít, hogy a roncsokon német színek vannak bizonyítottan.

Éljen a Krayer-gyárbirodalom, a barnára (61) korrodálódó alumínium, és a német felségjelkék!
magoo 580106 2015. március 2. 17:23
Válasz erre
Tisztelt Fórumozók!
Négy dátum:
1938. június 1. Német színeket rendszeresített a HM.
1938. augusztus 12. A WM a Sólyomra a Ju.86 német festékét rendeli meg.
1939. május 3. Először ajánlotta a Krayer a WM-nek a G. jelzésű Cellaetern festéksort.
1940. november 28-29. A G. jelzésű Cellaetern festéksor receptjei elkészültek.
1941. március 28. G.1110 Cellaetern repülőgéplakk hígító receptje elkészült.

Nem számít, hogy nincs recept, gyártották.
Nem számít, hogy minden recept, ami megmaradt át lett nézve és nincs benne korábbi G repülő festék recept erről a G sorról. (Béla! Dobd fel légyszi, hogy volt korábbi receptje ezeknek a festékeknek, csak nem találtuk meg!)
Nem volt hígító fél évig a festékhez, nem számít.
Nem számít, hogy van a HM által rendszeresített Krayer színminta, nem jó.
Egy számít: éltetni kell a kitalált sztorit minden áron. Még az sem baj, ha közben kiépült a Krayer gyárbirodalom. (Ezt hány jeles kutató dobta össze? Erre várom a legjobban a választ, mert ez a "szakmaiságot" alaposan bizonyítja!)
Vadász Pisti és én is szakmai kérdéseket tettünk fel, válasz nincs. Van pusztavámozás, trafalgarozás, doksizás, és tudományos szétoffolás.
Engem kiszolgál a fórum, mert a "szakmaiságot" végig lehet követni.
A makettezőt kiszolgálja, ha azért jön ide, mert információra van szüksége a magyartarkáról?
Mindenki döntse el.
magoo
ssanyi 580102 2015. március 2. 15:38
Válasz erre
Megpróbálok még kérdezni hátha valaki elolvassa és válaszol rá, vagy talán a fogalmazással vannak gondjaim mint másnak a szövegérétsse.?
Mi a különbség a szabvány és a licenc között?Szerintem fontos lenne tisztázni.
Varjúbácsi 580098 2015. március 2. 15:21
Válasz erre
"A német szabadalmak vannak meg nálam, szerintem érthetően leírtam..." Ez mit is bizonyít! Ezek szerint a német szabadalmi leírásban benne van, hogy a KRAYERNEK NEM ADTAK EL festékszabadalmat?
Szerintem ez legfeljebb annyit bizonyít, hogy ismered a német festékszabadalmat, de semmi köze a Krayerhez.
A szabadalmi leírásban ugyanis nem rögzítik, hogy a későbbiekben ki veszi majd meg, melyik cég használja!
Varjúbácsi 580097 2015. március 2. 15:15
Válasz erre
Főmérnök Úr!
A szövegértéssel NEKEM nincs bajom, úgy látom nálad lehetnek a gondok! Ha nem tudod a forrást pontosan megjelölni, akkor ezek szerint az "ÚGY EMLÉKSZEM" faktor lép be? Hol is lelhető fel az ominózus 15 kötet? Vagy ez is hadititok, mint a KRAYER kerítésfesték katalógus?
Durál 580095 2015. március 2. 15:01
Válasz erre
Tanár Úr! Nálam a 15 kötet nincs végig kifotózva, és mint mondottam volt a szövegértésről, tessék elgondolkozni. A német szabadalmak vannak meg nálam, szerintem érthetően leírtam...Mint korábban arról írtam, semmiféle olyan német szabadalom nem volt a Krayer birtokában, ami festékrendszerekről, illetve festékszínekről szólna. És újra leírom, abban a bizonyos sok kötetben van az a bizonyos 4 keresett szín receptúrája, a fejlesztéseikkel együtt. Ezekből néhány közre lett adva. Én nem a receptúrát kutattam most, mást derítettem ki. Ami receptúrákat kutatótárstól kaptam, azt meg engedélye nélkül nem tehetem közzé. Azoknak meg különben is szakfolyóiratban, könyvben a helye. Ilyenekben pedig már érdekes dolgok lettek közölve, csak az itt lévő társaság nagy része, tisztelet a kívételnek, nem olvassa el, érzelmi alapon irogat be, lelkizések folynak, stb.
badboy 580093 2015. március 2. 14:49
Válasz erre
Csatlakozom az előttem szólóhoz. Kéretik a forrásokat bemutatni, legalább fényképen. A főiskolán az első hetekben belénk verték a forráskritikát, a források feldolgozását stb. Ezzel nem akarok bántani senkit sem, de úgy vélem a "laikus" többség szeretné ezeket látni. Köszönöm.
Varjúbácsi 580091 2015. március 2. 14:42
Válasz erre
Kedves Bubu!
"A Krayer receptúrája vagy 15 kötetes. Abban benne van a G.1184, csak meg kell nézni a kibocsátás dátumát, és mindjárt megvan, hogy lehetséges-e."
A korrektség kedvéért megtennéd, hogy olyan pontosan megjelölöd ezen állítás bizonyítékát - fellelhetőség, pontos kötetszám, oldalszám - mint ahogy Magó megjelöli a forrásait? Ha nem teszed az állításod csak TERELÉS!
" Ez ugyan a gépemen van, de nem az én kutatásom, így jogom sincs közölni az adatokat."
Már megbocsájts, de ez megint csak terelés. Colombo felesége!
Gabusch 580081 2015. március 2. 13:30
Válasz erre
Számomra ez az egész már totálisan követhetetlenné vált - ámbár igen szórakoztató.

Most egyelőre ott tartok, hogy amennyiben jól értem (ez sem biztos) a Ju-86 a Sólyom festegetése előtt érkezett Magyarországra, német színekben.

Feltételezve, hogy a makettező társadalmat viszonylag kevéssé érdekli, hogy milyen összetételű, milyen a gyártmányú (Herbig, Cellaetern, bármi más) festéket kentek a magyar gépekre, pl. arra a nyomorult Sólyomra, az kizárható, hogy német színekben tündököltek (mert kb. ennyi lenne az érdekes)? Ha igen, milyen dokumentumok alapján? Mert gondolom, hogy a Honvédelmi Minisztérium szabta meg, hogy milyen színeket rendszeresít az MKHL részére és a festékgyártóknak kellett ennek megfelelni, nem a Krayernél éppen fölös mennyiségben rendelkezésre álló színekből kellett a repülőgépet gyártó cégeknek, pl. a WM-nek választani.
exec 580079 2015. március 2. 13:26
Válasz erre
Sziasztok,

a vitába beleszólva, újra szigorúan tudományos oldalról: A nem meg jelölt forrás nem forrás! A más által nem megtekinthető dokumentáció pedig városi legenda, arra tudományos munkában hivatkozni nem lehet! Ha ezt a vitát folytatni akarjátok, kérem a továbbiakban a források prezentálását, a dokumentum, katalógus, vagy az esedékes hivatkozást, ellenkező esetben a vita zárásra kerül!

exec
ssanyi 580065 2015. március 2. 12:22
Válasz erre
Tisztelt Kovács Úr!

" De ami a 100%, amikor a Krayer Lakklánc megszületett, nem használtak fel semmilyen, ismétlem, semmilyen német festék szabványt. Ez dokumentálható, és az is, hogy a későbbiekben se."
Milyen dokumentum vagy dokumentumokkal lehet igazolni ezen állítását?
Gabi 580062 2015. március 2. 11:40
Válasz erre
Sziasztok!

Kérném, hogy ezzel kapcsolatban ez legyen az utolsó hozzászólás, térjünk vissza a tárgyra!
Köszönöm!

Gabi
cimber 580059 2015. március 2. 10:33
Válasz erre
#579720:

"Kedves Sherman,hogy Te nem merted feltenni a kis kacsódat,azért ki a felelős?"

Ha nem arról szól a fent citált hsz.-od idézett része, hogy Sherman gyáva volt és nem mert beleszólni, akkor mi a tartalmaz?

Ha valamit nem merünk megcsinálni, az azért van, mert félünk a következményektől, nem?

Valóban, szó szerint nem írtad le, hogy gyáva, csak egy kőkemény ráutaló jelzős szerkezettel - hogy is fogalmazzak finoman - kétségbe vontad a bátorságát. :-)
ssanyi 580058 2015. március 2. 09:56
Válasz erre
Üdv!

Hátha tudja valaki a választ a kérdésemre, kíváncsi vagyok.
Mennyi időbe telt pl. 100 l vagy kiló rep. festék (egyrétegű) legyártása korabeli technológiával mondjuk a Krayarnél (gondolom ugyanannyi mint más gyártóknál de azok ilyen irányú adatait sem tudom).
Gondolom az alapanyagok nagy része raktáron volt.

Előre is köszönöm!
Podva 580056 2015. március 2. 08:55
Válasz erre
Bocs: ...Béla bácsi...
Podva 580055 2015. március 2. 08:55
Válasz erre
Kedves Béla Bács

Muzzy-nál ott a pont, miért kellett másik "közel azonos", de nem ugyanolyan színsor ha a Junkersek már adott RAL színekben érkeztek?

A másik kérdés nem vagyok ugyan vegyész, de a közzétett receptek alapján az jön le hogy a festékek nagyából 1/4-ed részben pigmentet, 3/4-ed részben lakkott (csak így leírva) tartalmaztak. a lakk száma G1184, ha jól rémlik... Dénesék közzétettek egy Cellaetern színtelen lakk receptet is, azon a lapon viszont nem szerepel ez a G1184, hanem valamilyen Fxxx kód...Akkor ez a két lakk nem ugyan az...?
A feltalált recepteket jobban ismerőket szeretném megkérdezni van a G1184-re is recept? Van annak köze esetleg a Herbig lakk szabadalmához?
Üdv VIktor
Alexandros 580042 2015. március 1. 23:08
Válasz erre
Kedves Cimber!
Igazad van!Ilyet Te valóban nem állítottál.Én hol állítottam,hogy Sherman gyáva?Visszaolvasva sehol sem találom.Ha ezt tettem volna,elnézést kérek.
Barátsággal N.S.
Muzzy 580034 2015. március 1. 21:00
Válasz erre
Kedves Bubu!
Még rémlik pár dolog a flaterről és a csökkentett uránium ellensúlyok alkalmazásáról..
Nekem logikai dolgok nem jönnek össze.
Ha a MHKL egy gépre vesz egy színt, (Ju-86) akkor miért alkalmaz másik színt egy másik repülőn, és egy sorozatban gyártott gépen miért változtatják meg a színt? Nem kutattam, nem vagyok szakértője a festékgyártásnak, de azt nehezen értem, hogy mi az indok eltérő szín alkalmazására. Ami érdekes, hogy katonai gépen igazából a színt nem a gyártó, hanem a megrendelő MKHL határozza meg. (a festés technológia meg a az alapanyagoktól függ.)
Muzzy
cimber 580031 2015. március 1. 20:11
Válasz erre
Szia!

Nem írtad, én viszont ilyet nem is állítottam, akárhogyan olvasok vissza.

Pusztán arra utaltam, ha valaki tiszteletből, jó neveltetésből adódóan nem szól bele egy előadásba, azért nem nevezhető gyávának.
Ennyi volt a megjegyzésem, sem Rád, sem másra nem tettem semmiféle pejoratív jelzőt, utalást.
Durál 580012 2015. március 1. 16:12
Válasz erre
Kedves Big Muzzy! Írtam Neked holmi flatterről. A 21-esen nem dolgoztál, arra a típusra is volt kidolgozva a kormánylapokon végzett javítás után a kiegyensúlyozottság ellenőrzése és beállítása. Sokkal több gondom volt az utasgépekkel. A 737-200 első közepes javítása alkalmából a Tu-154-re alkalmazott mintegy 10 méteres padot szokás szerint ki akarták dobni. Megmentettem és erre konstruáltam át a Boeing felfüggesztő készülékeket. A gyári rajzok szerinti legyártatáskor vettem észre, az amcsik alaposan elcseszerintették, át kellett terveznem. A mérnökök ott is emberből vannak, az ember meg nem tévedhetetlen. A kiegyensúlyozó súlyokat is előre le akartam gyártani a doku alapján. Az oldalkormánynál fönnakadtam a köv. problémán: volt méret és súly, de anyag nem. Nosza kiszámoltam a fajsúlyt, hogy ebből tudjam meg az anyagminőséget. Ekkor akadtam ki. Mengyelejev szerint az anyag az ólom és urán között helyezkedett el. Az USÁban, egy tanfolyamon homályosítottak föl, kiégett urándioxidból van, reszelgetni, vágni is tilos, nagyon mérgező... A mérés során a kiegyensúlyozás tulajdonképpen nagyon egyszerű, a súlyokat az erre kiképzett helyre kell megfelelő számban fel, illetve leszerelni. Tűréshatáron túl (ha adott típusnál nem volt több hely a súlyoknak) meg leszedtük a festéket és újra, vékonyabban felfújtuk. A többi típuson hasonlóképpen folyt a dolog, nem ördögtől való dolog. Boskovics menekülése az Ezüst Nyílból valószínűleg a nem jól kiegyensúlyozott csűrő miatt történt. Az első Sólyom szériagép több hónapos berepülése például a sok ok között azért húzódott, mert ilyen jellegű problémákat is meg kellett oldani. A többi, már szerelősoron lévő géppel meg azért vártak, mert a módosításokat azokon is végre kellett hajtani. üdv bb
Durál 580008 2015. március 1. 15:47
Válasz erre
Lieber Jaeger(Kedves Vadász Pisti)!
A füzetekről: a "vonalas füzet" az "izé", vagy a "valami" kategóriába tartozik. Kézírásos, fejléc stb nélküli. A háboru alatti haditermelésre vonatkozó adatok hiányoznak (mennyiségi jegyzetek meg amúgy sincsenek benne), bizonyára nem véletlenül, pedig a cég folytatott haditermelést, már az első világháboru alatt is K.u.K. hadibeszállító volt egy osztrák dolgozat szerint. De a benne lévő adatok azok valamire bizonyára felhasználhatóak, csak nem a kérdéses vita eldöntésére. A "kockás füzet" viszont hivatalos fejléces, sok kötetből áll. a cég receptúráit tartalmazza, köztük a hadifestékeket. S ezek fejlesztései is ott vannak, amit a használati tapasztalatok alapján dolgoztak ki. Szerintem ez a sorozat jól használható.
Sajnos konkrét felvetésemre csak hosszas elterelő mellébeszélés a válasz. A Herbig későn benyújtott szabdalma, úgy tűnik, egy vászonfeszítő lakk. Egy vásznazott gép alkalmazása nélkül röpképtelen. Ezért is alkalmazták az össze első világháborús gépen, így a magyarországi 3 repülőgépgyárban gyártott 1500 gépen is. Tehát az nem ismeretlen anyag, ráadásul avászonfeszítő lakkok nitroalapúak. Így a Herbig eladta a spanyolviasz receptjét, ha késve is. Jeles kutatótársam közlése szerint, akinek részletes adatait nincs jogom közölni, a Krayer nem rendelkezett német repfestékrendszerek és színek szabványaival.
Tehát a lényeg az, a Krayer a WM gyár segítségéável, amely cég a készülő gépre vonatkozó adatokat adott át és kis tételben német festékeket és lakkokat vásárolt és adott át, amelyeken, mivel nem volt erre vonatkozó magyar szabvány, a normákat be tudta mérni és saját eredményeivel összevetni. Mintegy 30 féle fizikai, kémiai, mechanikai tulajdonságot mérnek a festéken, lakkon, ráadásul egy mérés nem mérés, mérés sorozatot kell végezni. Nyilván megfelelő mennyiséget használnak fel erre a célra. Amire a gép festésre került, a Krayer (nyilván erre is megvoltak az információi, régi hadiszállító révén) a kész festési rendszert fel tudta ajánlani. És ez a német gyári lakkszabvány bejegyzése előtt volt. Ez nem néhány festékből állt, hanem mintegy 30 tételből álló bevonati rendszer, amiből csak 4 tétel a rejtőszín. Olyan anyagok is voltak benne-mivel a Sólyom nagyrészt faépítésű, és ez a Te szakmád, tudod értékelni-mint a különböző, fára való spatulyázó anyagok. És valamennyi anyag Krayer termék volt, az évek óta gyártott és használt Cellaetern bázison, amely közlekedési célokra jól bevált, magyar export járműveken is alkalmazták, sikerrel. Miután a repülőgépgyár elfogadta a termékeket, onnantól "repülőgépes" anyagokká váltak. Hogy a Cellaetern ősmagyar-e, vagy a neve alapján antik görög-római, jelentéktelen, de nem Herbig és nem repülőipari eredetű. Alkalmazásuk (27 féle anyagból álló bevonati rendszer), mivel ezt is kérdezted, 39 május végétől hivatalos. Az első gépet csak októberre adták át a légierőnek, végátadáskor vígan csili-vili-re lehetett festeni Krayerrel az eltelt hónap tesztrepüléseitől és szerelgetéseitől, módosításaiól jócskán megviselt első széria, az igazi Sólyom proto gépet. Tehát a lényeg az, a sok évtizedes gyári és hadiipari beszállítói tapsztalatokkal és kapcsolatokkal rendelkező cég egy többrétegű festési rendszert adott át saját alapokból kiindulva a WM-nek, amelyben biztos nem voltak német szabadalmak, mert azzal a cég nem is rendelkezett a kérdése időben. A németek abban az időben már az egyrétegű fejlettebb rendszerek felé mentek el, illetve alkalmaztak. üdv bb
magoo 579964 2015. március 1. 00:04
Válasz erre
Béla!
A Ju.86-on Herbig festék volt, láttad a doksit. Most már igazolhatóan tudjuk, hogy a Herbig nem 1939-ben érkezett hazánkba. A Herbig festékek levámolva itthon kaphatóak voltak, a doksira néhány tételnél ráírták, hogy a Krayer mit mennyiért szállít.
Én meggyőzhető vagyok:
Ha a HT cikkből kiszámolt 177 kg-ra hivatkozol, akkor hibát követsz el, mert neked, mint technológusnak ki kellett volna hangsúlyozni, hogy 177kg + könnyűfém alapozó, mert az is kell a repülőre, még akkor is, ha a HT-ben ennek nincs odaírva a súlya. Mivel nincs mindennek feltüntetve a súlya cikkben, ezért leírom, hogy a Krayer ehhez a 177 kilóhoz még további 95,5 kiló festéket és hígítót ajánlott gépenként. Összegezve a Krayer beajánlott gépenként 272,5 kiló festékanyagot, ami a korábban jelentettnek (124 kg) a 2,2 szerese. 60 kiló hígítót ajánlottak, ha levonjuk egy részét pisztoly ecset, stb. mosásra, akkor is nagyjából a duplája marad az egy gépre ajánlott festék súlya. Összevetetettem a prototípus és a széria Sólyom adatait (Kováts Lajos adatai). Üres súly: 2080 kg a proto gépen és 2080-2450 között a széria gépen, felszerelés függvényében. A G-vel festett gépek alapsúlya azonos a proto géppel. Repülési súly 3160 kg a proto gép esetében és 3180-3500-ig a széria gépeknél. Ez is a fegyverzet és a felszerelés függvénye. Hol a festék különbségből adódó mázsányi súlytöbblet? Persze lehettek súlykönnyítések a sárkányban, ezeknek én nem néztem utána, mert nem része kutatásomnak, így ha bizonyítod, hogy a széria gép és a proto gép között milyen súlykönnyítések voltak, ami miatt lehetőség volt a sokkal több festék felhasználásra, elfogadom! Addig teljesen mindegy, hogy mennyit ajánlott a gyár.
Szeretnék egy párhuzamot megemlíteni. A Herbig egyik ajánlatában 32800 kg festéket ír elő 33 darab FW.58 géphez, a győri gyár szerint elég 16500.
Én meggyőzhető vagyok:
A flatterrel kapcsolatos problémák is új megvilágításba kerülhetnek. Mivel a Krayer dupla mennyiségű festékanyagot ajánlott egy gépre, ezért mindenhova kétszer annyi anyagnak kellett kerülnie, mert a Sólyom festési utasításában nem találtam utalást arra, hogy a kormánylapokra mindennek a fele kell. Mivel levezetted, hogy milyen fontos a festék mennyiség a flatter miatt, akkor az „új Krayer technológia” miatt a kormánylapokkal is variálni kellett. Ennek én sem néztem utána, mert nem része kutatásomnak, így ha bizonyítékot kapok arra, hogy hogyan oldották meg a flatter (esetleg a súlyponti) problémákat a dupla festékkel, elfogadom!
Én meggyőzhető vagyok:
A magyar festék eredetre te más utat választottál. Gyuri és Dénes figyelmen kívül hagyja az összes olyan doksit, amiben le van írva, hogy az L.J.E sor Titanine. Az L.J.E magyarságára még a „doksizástól” sem riadtak vissza a HT-ben. (Ha Te elfogulatlan vagy, akkor a Titanine-os „tévedés” fel sem tűnik az előadáson kivetített doksik alapján?) Az általad leírt „magyar Cellaetern nitróalapú festékcsalád” eredetét mivel tudod bizonyítani? Ne haragudj meg, de megkérdőjelezem, hogy mennyire vagy tisztában az eredetével, mert a magyar forgalmazás is angol megnevezéssel ment. (A gugli fordító annak ismerte fel.) Magyar nyelvű ajánlásban volt, ha német lenne még meg lehetne magyarázni a gazdasági kapcsolatokkal, meg azzal, hogy jól hangzik a német megnevezés a szomszédos országban. De ez inkább angol! Ez a komplett festékrendszer jó volt a gyári ajánlás szerint autó, vas és fatárgyak festésére. (vászon nincs benne) Használta a jármű, a bútor és a rádió ipar a Krayer szerint. Ezek az iparágak, vajon mekkora tétel festéket használtak fel a repülőiparhoz képest? Mennyivel lehetett többet eladni ebből a sokkal több területen felhasználható festékcsaládból, mint a repülőfestékből? 5-10-20-100 szorosát? Ha a befektetés oldalt nézzük, akkor ennek a festékcsaládnak a kifejlesztése gyorsan megtérülő, jó befektetés lett volna, ennek ellenére nem költött a fejlesztésére a Krayer. Nehezen fogadom el, hogy egy sokkal bonyolultabb festék család fejlesztésébe bele ment a Krayer egy szűk ipari szegmens kiszolgálására. De a Cellaetern C sor eredetére nem terjedt ki a kutatásom, ezért elfogadom, ha bizonyítod az eredetét.
Az is totál furcsa, hogy annak ellenére, hogy a portás lejegyezte, hogy C jelzésű repülőfestéket gyártott a Krayer a WM-nek, 5 színárnyalatban ezzel nem foglalkoztok. Ha valaha volt saját repülőfestéke a Krayernek és ezt a feltevést megszorzom a „mindenképpen kell találni Krayer repülőfestékre bizonyítékot” tényezővel, akkor erre rá tudnátok húzni. De ezzel is van egy hatalmas baj: A portás nem jegyezte fel, hogy mikor vitték ki a kapun a kísérleti gyártásokat a valós körülmények közötti tesztelésre! Tehát minden próba és tesztgyártás nélkül egyszer csak lett és kivitték a gyárból. Ezek a termékek 1934 júliusában készültek és nagyjából két hét alatt gyártották le a különböző tételeket. Van benne pl. narancssárga és szürke is, ezért szinte biztos, hogy nem csak katonai gépre kerültek. Pont ezért szóba jöhet a Sólyom prototípusához. A Sólyom prototípus berepülési paramétereit 1937. április 26-án jelentették, amikor az L.J.E sor (melyről a WM írta, hogy Titanine), valamint a Krayer által gyártott C repülőfestékek létezését lehet csak bizonyítani. Ebből kiindulva a proto gép Titanine vagy a Krayer által gyártott C repülőfestékkel volt festve, a széria gépek eleje pedig Herbiget kapott, hiszen ott a rendelés róla. Tehát a Sólyom festékének a technológiájáról csak akkor lehet egyértelműen bizonyítani, hogy magyar és saját fejlesztés, ha ezektől eltér. Összegezve, akkor a tanulmányod ki fog térni arra, hogy az alap Cellaetern C valószínűleg külföldi technológiára miben különbözik a Cellaetern sor repülőre fejlesztett változatától, a Titanine, a Krayer által gyártott C repülőfestéktől és Herbigtől. Őszintén várom ezt a szakmai levezetést! Tényleg peches vagyok Béla, mert angol nevei vannak a Cellaetern rendszernek és az is pech, hogy egyetlen Cellaetern festékre sem jegyeztek be még védjegyet sem!
Eddig tartottak azok a felvetések, melyek bizonyításával a te bizonyítási eljárásod megszilárdul, ha nincs ezekre bizonyíték, akkor sajnos nem.
Béla! Nagy örömmel olvasom, hogy milyen technológiákat írtál eddig, és nem veszem túlzásnak, hogy mindenkinek el kell fogadnia, hogy mérnökként te jobban tudod. Szeretnék egy tanulságos történettel kedveskedni neked és az olvasóknak:
Egy angol fogadó iroda kitalálta, hogy felmérést végeztet az angol éjszakás nővérek között, hogy melyik képesítésű orvos tudta őket a szakmai pályafutásuk alatt a legjobban megdöngetni. Természetesen a végeredményre fogadni lehetett és szinte mindenki a nőgyógyász képesítésre fogadott, mert ha valakik tudják, hogyan működik a világ közepe, akkor ők igen. Két hónap múlva kihirdették a felmérés eredményét: az altató orvosok 2315, a sebészek 2201, szemészek 1875 szavazatot kaptak a 10000 megkérdezett nővérkétől. Gyuri után maradok Kátónéninél: „A rossz nyelvek szerint, aki nőgyógyász, még nem pornósztár is egyben!”
Tehát nyugodtan oktass ki, hogy mit kell tudnom, hiszen végeztem Mi-8 tanfolyamot, ahogy írtad. Ez volt az alapképzésem, most kezdjem el, hogy milyen típus volt még? Tök mindegy, mert a szememben a doksi, a roncs, a színminták számítanak és nem az, hogy ilyen technológiákat írtál.
1, Béla én voltam már katona. Kiadják a végrehajtási utasítást, de nincs levezetve, hogy miből mi lett, valamint nem kell tudni hogyan készül a festék.
2, A te tudományosságodra hivatkozva akartátok az orgon 2012. április 20-án hasba akasztani a makettezőket, amikor Sanyin keresztül a Junkers szárnyon lévő barna festéket az alumíniumot ért savas hatás korróziós megjelenéseként határoztad meg. Rohadtul érdekes ez a korrózió, ahogy minden roncsfesték: német színe van.
3, Mi fényévekkel a németek előtt jártunk, mert ott a tesztelés 1,5 év volt. Nálunk 1 hónap.

Sanyi!
Szerencsére nem kell a részrehajlástól mentes jellemedet szavakkal illetnem, mert mindenki látja, hogy mit csinálsz.
A memóriád szelektív, mert a portás sztori benne van a tanulmányukban is. Tehát, ha ez késztetett ide, akkor ez megoldva.
A személyeskedést végig tudod követni az orgon. Amennyire nem emlékszel az egy héttel ezelőtti portásozásra, úgy nem emlékszel arra, hogy ki nem mondott igazat a monitoron megállapított kék sztori ügyében.
A memóriád törölte Rumcájsz helyzetértékelését.
Nos a piár! A makettezőknek írt könyv nem váltott ki osztatlan sikert, ezért a HT-ben mindent megkaptak a makettezők. Azt a mai napig sem értem, hogy egy szakmai írásban mit keres ez, hiszen nem sírni kell, bizonyítani.
Tényleg alapos kutató/makettező vagy. Összehasonlítottad a HFC, a HT és az MRT szövegét, megnézhetted, hogy lettek „tévedve” a doksik a konferencián. Ez aztán a szakma: megy a doksizás (lett olyan levél, amilyen kell, kiegészítették a szöveget), a trafalgarozás (ha nincs doksi, azért még lehet, hogy volt), a portásozás (ami csak te memóriádból törlődött) és most itt az ősi magyar Cellaetern wood polish és a Krayer légifigyelés katalógus sem jó.
Még arra szeretnék választ kapni, hogy te egyedül vagy ilyen jó kutató, vagy segített valaki, amikor felépítetted a Krayer festékgyár birodalmát. Egyedül pusztavámoztál, vagy többen dugtátok össze a buksitokat, amikor leírtad?

Gyuri, Dénes, Sanyi, Béla!
Valahogy mindig a stílusom kerül kiértékelésre, mintha én lennék az oka mindennek. Kicsit próbáljatok elszakadni a személyemtől, mert nem nekem mondotok (írtok) ellent, hanem a bizonyítékoknak!
Igazából rájuk kellene haragudni, még akkor is, ha én tálalom nektek. Tudom mindent ti találtok, csak akkor miért nincs tele vele a HFC.

Tisztelt Makettezők, Fórumozók!
Köszönöm, hogy olyan népszerű vagyok, hogy senkit sem érdekel a magyartarka igazi története,csak úgy nekem ad igazat.

magoo
Gabi 579944 2015. február 28. 18:53
Válasz erre
Sziasztok!

Vadász Pista levelét, észrevételét olvashatjátok a lenti sorokban.

Nem vagyok regisztrálva a Makettinfón, ezért Kiss Gabit kértem meg levelem feltételére
Vadász


Kedves Alexandros és Dural!

Én ott voltam a szombati előadáson és tőlem telhetően figyeltem.
Sajnálatos módon a „portás könyv” jelző elhangzott a Dénestől.
Amennyiben humornak szánta, ne csodálkozzon a másik fél hasonló stílusú válaszán, de az adott körülményekhez viszonyítva nem helyén való a humorizálás ez az adott helyzetben számomra inkább személyeskedés. Amennyiben komolyan gondolta, akkor felmerül néhány kérdés ezzel kapcsolatban a részemről:
-miért alkotórészenként lett kiszállítva a festék?
-miért csak festékkiszállítás volt a könyvben, más anyag (mosatás, hulladék, stb) nem hagyta el a gyárat?
-miért kellett a korábbi gyártási számra hivatkozni egy portáskönyvben?
-miért nem szerepel a portáskönyvben a kiszállított mennyiség (súly, darab)
-miért nem szerepel kiszállítást végző személy neve és aláírása?
-miért nem szerepel a kiszállítást végző fuvarozó jármű rendszáma (lovas kocsi esetén a ló neve mellőzhető)
Ezek hiányában még mindig portáskönyvnek nevezhető az adott dokumentum, vagy inkább a gyártáshoz kapcsolódó dokumentumnak?
Abban az esetben, ha véleményetek szerint (mármint gondolom magatokévá tettétek a mérnők úr szakvéleményét) a roncsdarabok összevetése a festék mintákkal nem alkalmas az eredeti színek megállapításához, akkor ez minden roncsra igaz személytől és helytől függetlenül.

Ezeket a roncsdarabokat (WM-21 kerékburkolat) fogtam a kezemben, és kijelentem, hogy teljesen épek, felületük nem bomlott meg, nem napszítta mattak, hanem selyemfényűek. (Vadász)

Ha ezt a vizsgálati módszert elvetjük, akkor marad összevetési alapnak Kiss 2 János repülőgép szerelő negyven év utáni szóbeli közlése, ami már legalább harminc éve történt? Mert hosszú éveken keresztül ez volt a magyar színek egyetlen meghatározása, és ez volt a vita egyik kiindulási pontja.
Szeretném látni a Bubu által birtokolt festékkatalógust, remélem a titkosítása már nem érvényes, hiszen az elmúlt 25 évben is csak 30-70 év közötti időtartamra titkosítottak. Ez annál is fontosabb lenne, mert Karesz felmutatott egy légi figyelés elleni Krayer katalógust, aminek színei megegyeznek, vagy nagyon közel állnak a roncsokon talált, valamint a német RLM festékmintákat tartalmazó festékkatalógusok több színével. Bubu katalógusa miben egyezik ezekkel a színekkel és miben különbözik? Gondolom, hogy erre a RBK kivallóan alkalmas, mert én is távol élek Kőbányától. Amennyiben ezt nem sikerül összevetni a Karesz által bemutatott mintákkal, részemről nem mérvadónak vagyok kénytelen tekinteni eme becses kordokumentumot.
Abban az esetben, ha az első (titkosított) Sólymokra (festendő felületek tételenkénti anyag és felület megnevezése) német Herbig festéket rendeltünk, akkor mikor lett felváltva magyar G lakklánccal, mikor változott a Herbig szín Krayer színre? És miért?
Miért védette le a Herbig Magyarországon a termékeit?
Kitől féltette a Herbig a festékek „titkát” ?

Mikortól számoltok a Krayer G sor bevezetésével?

Hány év kellett egy repülőgép festék kifejlesztéséhez és teszteléséhez? Kb. két év – egy hónap?
Mennyi volt a minimálisan gazdaságosan legyártandó festék?
Megtérülés/nyereség=Eladott érték-(gyártási költség+fejlesztési költség)
A festékfejlesztések kezdetén hány db festendő repülőgéppel számolhatott a Krayer (üzleti terv), ez mennyi festék gyártását vizionálta?

Makettező szemszögből miért nem elégséges nekünk a többféle festék mintagyűjtemény, a Krayer légi figyelés elleni színminta és a roncsok nagyon közeli színazonossága, illetve teljes azonossága?
Mit kéne még kikeverni és miért?


Vadász
Gabi 579879 2015. február 28. 12:05
Válasz erre
Kedves Sanyi!

Sajnálom, ha a mondandómból csak ez a mondat keltette fel a figyelmedet, és ezt értelmezted ilyen formában, ebben az esetben tényleg nincs miről tovább beszélni.
Neked is jó maklettezést!

Gabi
Alexandros 579876 2015. február 28. 11:05
Válasz erre
Kedves Gabi!
Látod,én pont emiatt a ,,portás könyv miatt,vagy ahogy aposztrofálni méltóztattál, ,,kifestőkönyv" miatt nyomtam meg a törlés gombot.Ezek szerint én nem hallottam az előadáson ezeket a kifejezéseket,csak mindenki más,nembaj,ha ott sem volt.
További jó makettezést mindenkinek.
N.S.
Gabi 579865 2015. február 28. 09:57
Válasz erre
Kedves Sanyi!

Nem szeretném különösebben Karcsit védeni, megteszi ő azt magának, ha szükségét érzi, inkább a dolog elvi oldala miatt írok. Eléggé belementél személyes dolgokba, amelyekkel ha burkoltan is, de őt kritizálod ahelyett, hogy az eredeti témáról folytatnátok a tények és nem a teóriák fejtegetését, bizonyítékok bemutatását, ezért elmondanám a véleményem róla.
A magyar egy elég kritkus nép, és ebben nem jelentenek kivételt a magyar makettezők sem, sőt. Ahhoz, hogy valakit elismerjenek elég komoly dolgokat kell lerakni az asztalra, a "virtuális huszárok" csak ideig-óráig tudnak megmaradni ebben a közegben. Mivel nem most kerültél bele ebbe a közegbe, igaz te azért inkább csak a repülős részt ismered, gondolom vannak emlékeid ezzel kapcsolatban. Az, hogy eleve Karcsit kérte fel ez a közeg ennek a történetnek a kivizsgálására, feltáárására, és ezt induláskor minden fél elfogadta, már jelent egyfajta elismerést, szakmaiságot. Ebben az esetben, ha az egyik fél, aki pedig elfogadta őt induláskor, de most nem tudja elfogadni az általa bemutatott eredményt egyet tehet, tényszerű bizonyítékokkal cáfolja azokat, de nem kiragadott idézetekkel, teóriákkal, és olyan katalógussal amiről elvileg mindeki tud, de senki se látta. Ebben az esetben a személyes támadás az én olvasatomban inkább már egy elkeseredett próbálkozás, hogy eltérítse az akinek ez az érdeke a témát, a vitát arról, amiről szólnia kellene. Igen, lehet, hogy Karcsi jól menedzseli magát, de ez a mai világban alapvető dolog, enélkül nem tudsz célt érni, nem lehet a 20 évvel ezelőtti módszerekkel tovább haladni. Biztosan van amiben ő is téved, de annyira ismerem, hogy amiben tényszerűen tudja valaki cáfolni az elméletét, azt elfogadja és elismeri.
Szeretném kérni mindekitől, hogy tényleg fejezéttek be az egymás elleni támadásokat, vélt, vagy valós sérelmek felhozását, és rétestészta szerű nyújtását, mert semmi értelme, és nemhogy előrébb vinne, hanem inkább a távolságot növelni, az árkokat ássa tovább. Elhihetitek, hogy nekem aztán tök mindegy milyen színekből áll a magyar tarka, sose fogok magyar repülőt építeni, de sokan vannak akik szeretnének tisztán látni, és marhára nem kíváncsiak a Krayer portásának kifestő könyvére, hanem csak az érdekli őket, hogy mik voltak a valós tények, valós színek, és kész. Ezeknek az embereknek, makettezőknek kellene segíteni, hogy egyértelműen el tudjanak igazodni ebben a nagy ingoványban ami létrejött.
Köszönöm!

Gabi

Ja, és amit a személykedessel kapcsolatban írtam, azt kicsit több mint kérés, mert lassan kezdem keresni a törlés gombot ezeknél a beírásoknál, ha ez a módszer folytatódik.
Kamovos 579861 2015. február 28. 09:36
Válasz erre
Szép összefoglaló volt Barátom!
Nálad a pontos labda!

Sajnálatos módon a Magyar Királyi Honvédség járműveinél is ez a helyzet!
Könyvről, könyvre vándorolnak a hibák!
Van pár szép képeskönyvünk, köztük a nagy mesekönyv!
Aztán a valós adatokat, úgy kell össze vadászni. :(
Hát mos a Magyar Királyi Légierőnél is ezt lehet észlelni. :(
Hibák vándoroltatása, csillogás a múlt fényében, a frissen felkutatott anyagok pedig tabuk, eretnek dolgok, mert ellenkezik a régi eredményekkel érdekekkel. Bizonyítékok, és ész érvek helyet, a múlt dicsőségével lesöpörni a bizonyítékokkal alá támasztott tényeket. Szomorú! Nagyon szomorú!

Üdv: Kamovos
Alexandros 579849 2015. február 28. 08:17
Válasz erre
Kedves Zozó!
Szép írás,van benne igazság is.De,talán a személyeskedést nem Gyuriék kezdték.Ki akarta mindenáron lenyomni a HFC.-t a vélt sérelmei miatt?
Na,hogy ne én legyek az oka itt a személyeskedésnek,kiszállok.Amit tudnom kell,azt úgyis elolvasom,vagy megkapom elektronikus úton.
Arra kérek mindenkit,főleg az ide beírókat,építsenek már végre egy helyesen lefestett magyar makettet,már csak az okulásom végett is.Több mint harminc éves makettezői múlttal a hátam mögött,egy kezemen megtudom számolni,hányan építik a MKHL. gépeinek léptékhelyes mását.Most milyen sok a hozzáértő hirtelen.Persze Károly fiatal,agilis,a roncskutatásban jeles kiváló makettező,aki az utóbbi években rengeteget publikál is egyéni stílusával,valamint a szolnoki verseny rendezésével makettező körökben rendkívül népszerű.Mondhatnánk úgy is,hogy nagyon jól futtatja magát,jó a Pr.-je. Gyuriék és Béla is visszavonulva a széles nyilvánosság elöl végzik a saját munkájukat,és publikálnak.Nem vagyok senkinek sem a felfogadott ügyvédje,vagy képviselője,nekem is megvan a véleményem a témáról,de a konferencia után itt leírt portásozás és egyéb megnyilvánulások késztettek a regisztrációra engem és Bélát is.Azt hiszem ezzel a válasszal kielégítettem Károly ,,akkor minek regisztráltál ide" kérdését és Viktor karaktergyilkossággal felvetett gondolatmenetére is válaszoltam.
Üdvözlettel N.S.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56.