/ Fórumok /

Malév IL-18 Prop.Jet

A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
Z63 675986 2020. augusztus 22. 23:14
Válasz erre
Két válaszom is elnyelte küldéskor a rendszer.
Kedves PETI!
Húsz éve 1352, Ft volt a netto rezsióradíjam. Ez öt munkanappal számolva 54 080 Ft+ áfa. Ha mindent beleszámolok, a megrendelő extra igénye szerint, akkor ez a munka, csak nekem közel 300 ezerbe került volna én 50-et kértem, a többi a lelkesedés és baráti gesztus volt részemről. Sértettséget is említettél, miből gondolod? Tele voltam egyéb ambíciókkal, megrendelésekkel,jóval jobbakkal.Nem kell, nem kell, jó napot!Szerinted érdekelt? Akkor lepődtem meg, mikor a nevelt fiammal, jó pár évvel később egy randa, esős napon meglátogattuk a parkot. Amikor körülnéztem, az 1400,-Ft-os jegyárral számolva két órai bevételből kijött volna a számlás munkadíjam.
Vadász 675954 2020. augusztus 22. 10:55
Válasz erre
Peti!

A munka az munka, a hobbi meg hobbi. A munkát úgy kell átadni, hogy a vevőnek megfeleljen, még extrák nélkül is. Ha a vevőnek nem tetszik, akkor 2 Forintért is drága. A hobbit meg úgy készítem el ahogy nekem tetszik, és akkor nyilvánítom befejezettnek, amikor akarom. Egyébként tényleg kíváncsi lennék, hogy hány órát saccolsz egy C-47-es összeépítésére. Van amikor lehet jófejségből segíteni, de az más, és ha sokszor kérik ezt a segítséget, akkor gyanús lesz, hogy visszaélnek vele.
PETI 675951 2020. augusztus 22. 10:24
Válasz erre
múzeumnak, bocs :)
PETI 675950 2020. augusztus 22. 10:24
Válasz erre
Ehhez még jön, az én megítélésem szerint, hogy egy múzeumnek elegendő egy igényesen összeállított és lefestett makett, de nem igényli az extra munkaórákat felemésztő kidolgozást, stb. Ha kicsit barátibb lenne a viszony, akkor menne ez a dolog ilyen összegek emlegetése nélkül. Vagyis hogy akkor menne, mert így tárgytalan.
Személyes példám, hogy engem is sokszor keresnek meg fotó kéréssel különböző helyekről és nem az szokott motiválni, hogy kifizettessek velük egy halom pénzt, hanem fel szoktam ajánlani a segítségemet.
Vadász 675947 2020. augusztus 22. 08:48
Válasz erre
Teljesen felesleges, félrevezető hivatalos árról beszélni. Max reális árról beszélhetünk. Mennyi időd menne rá egy ilyen makett elkészítésére? Mennyit szeretnél keresni óránként? Szorozd össze a kettőt, és az a reális ár. Ha nem jött össze az üzlet az valamelyik fél lehetőségei, illetve tájékozatlansága miatt lehetséges. Reális áron makettet építeni nem lehet, legfeljebb szerelemből. "Reális" áron csak már elkészült, valakinek feleslegessé vált makettet lehet vásárolni. Néhányszor engem is megkerestek bérmunkával. egyet elkészítettem, aztán elkezdtem számolni. Ha nem keresem meg vele ugyanazt az összeget óránként, mint a munkámmal, akkor nem éri meg. Illetve a szabadidőm, és az, hogy azt építem a szabadidőmben amit én szeretnék, megfizethetetlen.
PETI 675946 2020. augusztus 22. 08:39
Válasz erre
Hivatásos, de tökmindegy..
PETI 675945 2020. augusztus 22. 08:38
Válasz erre
Szia Z!

Biztos, hogy ez a legmegfelelőbb hangnem? Nem csak a saját sértődésed van e mögött?
2012 óta létezik Amodel Li-2-es.
Mai áron is komolynak tűnik az 50 ezer..
Ha pedig 2012 előtt volt, amikor átalakítás is kellett, akkor meg még durvább.
Mi az, hogy "egy tizede a hivatalos árnak"? Akkor fél misi lenne egy összerakott Li-2-es? Mi az egyáltalán, hogy hivatalos ár?
Z63 675944 2020. augusztus 22. 00:19
Válasz erre
Szia Sennás!
A cégcsoprt nyereségéről szólnak a hírek, nem az Aeroparkról. Mellesleg az előző gárdáról annyit, hogy szerettek volna nyitás környékén egy 1/72-es Li-2-es makettet, ami, ugye nem létezik, tehát először kellett volna faragni egy átalakító készletet. A második kérés, hogy az egyik fele a gépnek nézzen úgy ki, mint felújítás előtt, a jobb oldala pedig a restaurálás utáni, HA-LIX. Ezért kértem volna tokkal vonóval 50 ezret,átalakítva, festve, ami nagyjából egy tizede volt egy hivatásos árának. Nagyon sokallották... Az újabbak még nagyobb sz@revők lesznek.
Pilatus 675830 2020. augusztus 17. 20:38
Válasz erre
Sziasztok !

Segítséget szeretnék kérni ! Szükségem lenne az IL-18-on található antennák pontos helyét ábrázoló BÁRMILYEN irodalomra , fényképre rajzra . A lényeg hogy pontossan be lehessen azonosítani a helyüket !

Elérhetőségem :

triplaiksz2000@gmail.com

Előre is köszönök minden segítséget

üdv
P.
MoMi 655223 2019. február 2. 19:02
Válasz erre
Kedves Mindenki!

Kérem tájékozódjon mindenki és olvassa végig a cikkeket mielőtt mond vagy ír bármit is.

Frissítés: az Aeropark megvenné a gépet

A korábbi tisztázatlan státusz után a felszámolás során kiderült, a HA-MOG IL-18 repülőgép tulajdonjoga a megszűnő alapítványé, ezért nincs más törvényes megoldás, mint a nyilvános értékesítés - közölte lapunkkal az Aeropark repülőmúzeumot működtető LKK. "Az Aeropark minden eszközzel ragaszkodik a repülőgéphez és minden törvényes eszközzel elkötelezett a megvásárlására. Amennyiben az árverés során magasabb licit érkezne, egy esetleges egyéb vevő számára nem a vételár, hanem az elszállítás költsége merül fel a lényegi elemként, ami akár százmilliós tétel lehet."

"Az Aeropark elkötelezett aziránt, hogy a teljesen üres és lezárt, kívül pedig az Aeropark által immár feljavított állapotú repülőgép a helyén marad, és az LKK tulajdonába kerülve, a fejlesztéseket megkapva, változatlanul hirdeti a jövőben is a magyar repüléstörténet szép és izgalmas fejezetét" - írta az LKK a lapunknak küldött tájékoztatásában.

A felszámoló Honoratior Kft. a repülőgéppel egy időben két személyautót is eladásra hirdetett meg a Ferihegyi Repülőgép Emlékpark Alapítvány vagyonából. Az Opel Corsa Van típusú jármű és a Ford Focus Turnier mindegyike működésképtelen, az előbbi 2006-os, az utóbbi 2004-es gyártmány, az irányáruk 300 ezer, illetve 480 ezer forint.
bloke 655212 2019. február 2. 16:37
Válasz erre
Végigolvastátok? :)

A 2018 márciusa óta felszámolási eljárás alatt lévő Ferihegyi Repülőgép Emlékpark Kulturális Alapítvány működtette korábban a ferihegyi emlékparkot és repülőmúzeumot. A szervezetet 2004-ben alapították - három tagú kuratórium vezetésével - azzal a céllal, hogy "a forgalomban már nem közlekedő repülőgépek és azok földi kiszolgáló berendezéseinek segítségével a magyar polgári repülés történetét" bemutassák a nagyközönségnek. A terv nem vált be, a projekt folyamatosan veszteségeket termelt.

A Budapest Airport 2013-ben új céggel szerződött a ferihegyi látogatóközpont megújítására és színvonalának emelésére. Az új cég, a Légiközlekedési Kulturális Központ Közhasznú Nonprofit Kft. (LKK) működteti 2014-től a repülőmúzeumot is, Aeropark néven. A vállalkozásnak jelenleg hat magánszemély a tulajdonosa, és a leadott cégbeszámolók alapján évek óta nyereségesen tevékenykednek, a 2014-es 34 millió forint nettó árbevételük 2017-re 94 millió forintra nőtt, az évben az adózott eredmény meghaladta a 13 millió forintot - derül ki a Céginfo.hu adataiból.
Sennás 655211 2019. február 2. 16:26
Válasz erre
Ja:) 30 meg 90 milliós profit oszt felszámolás? Én tavaly voltam a gyerekekkel nem volt olcsó de megérte. Hát ha 94millát "termel" egy akkora múzeum miért kell felszámolni? Nem csak elírás(félrehallás) valami?
PETI 655207 2019. február 2. 15:10
Válasz erre
Felszámolás? Én erről lemaradtam.
Sennás 655204 2019. február 2. 13:22
Válasz erre
denkmeyer 537094 2013. július 8. 07:53
Válasz erre
100_7605
100_7605
100_7613
100_7613
100_7619
100_7619

Sziasztok!

Az aukciós oldalról végül hozzám került az összerakott, lepusztult Il-18. szerintem megért 6000 Ft-ot, jól néz ki.

D
Fóka 537065 2013. július 7. 19:07
Válasz erre
...plusz egy adalék az 1/100-hoz: 4-5 évesen úgy értettem meg a méretarány fogalmát, hogy a papám aszonta: "nézd, kisfiam, ami ezen a maketten 1 centiméter, az az igazin 1 méter" :-)
Fóka 537064 2013. július 7. 19:03
Válasz erre
Szia Cébés!

Én nagyon megéretem Lapi barátunkat, az NDK makettek rendületlen rajongójaként ugyanis én is gyakran érzem úgy, hogy 1/100-asokat gyűjteni az nemcsak szokás, hanem életérzés, sőt: büszke hitvallás ;-)

A kisvasak 1/144-ben aprók, a szélestörzsűek 1/72-ben óriásiak - 1/100-ban minden pont jó és ideális, áldassék érte a Plasticart meg a Doyusha :-)

Klein kollégának én is tettem egy gáláns ajánlatot, és most bizakodom...

Fóka
Cébés 537061 2013. július 7. 17:42
Válasz erre
Lapi!

Ha nem írod le minden egyes hozzászólásodban hogy neked csak 1/100 és minimum mindenből 10db,akkor is tudjuk! :D
vackor 537024 2013. július 7. 08:40
Válasz erre
kiállított makettek 120525 002
kiállított...

Nekem is van még (már) egy példányom, itt kissé zsúfolt körülmények között látszik. Én azt írtam Neked, hogy 10 eFt-ot megérne, de alapvetően Rajtad múlik, hogy mit kérsz.
Lapi 537019 2013. július 7. 08:18
Válasz erre
Nekem van itthon belőle vagy 8 darab, illetve még bontatlanul is akad...
de ezek mellett érdekelne engem is !
még összeget nem láttam sehol, azt sem tudom lett-e hirdetve bárhol máshol...
kíváncsian várom az eredményt !

én ki vagyok békülve az 1/100 mérettel, mert nekem az összes repülőm csak ebben a méretben van...

NDK, Doyusha, FAller, stb--stb--
Klein 537013 2013. július 7. 00:08
Válasz erre
Köszönöm a válaszotokat! :) Amúgy ti mennyit adnátok érte?
vackor 536969 2013. július 6. 09:53
Válasz erre
Kiegészítve Miggyurit: nagyon sokan a maketezők közül (az "idősebb generáció") ezeken az NDK-s maketteken keresztül érzett rá ennek a hobbinak a szépségeire. A MALÉV-os Il-18 valóban ritkaság, nemrégiben egy aukciós oldalon egy ugyanilyen MALÉV-os Il-18-ért összerakott, de roncs állapotban is aránytalanul magas árat kértek. Ennek a makettnek a méretaránya (ismerve az NDK makettek "pontosságát) 1/100. Ha eladásra kínálod (elnézést a tegezésért), én már adtam egy ajánlatot, nekem mit érne meg. Licittel nyilván feljebb tudnád vinni az árat, Tőled függ, hogy hol és hogyan hirdeted.
Vackor
Miggyuri 536967 2013. július 6. 07:05
Válasz erre
Igazi ritkaság. Sokat! Egyetlen gyengéje a méretaránya. Bár lesz, akinek ez tetszik meg. Ami emelheti az értékét, az a magyar vonatkozása.
Tájékoztatásként egy Tu-154 (sokkal újabb, hozzáférhetőbb) :144-ben 3490 Ft bolti áron.
Miggyuri
Klein 536963 2013. július 6. 00:20
Válasz erre
Üdvözlök mindenkit!
Van nekem egy Malév IL-18 Prop.jet modell-repülőm, összerakatlanul, matricákkal a dobozában. A dobozának a hátulján még az NDK pecsétje is látható. Találtam a neten is egy az enyémmel megegyező gépet az alábbi oldalon: www.familie-wimmer.com/hobby/hr06/hr06-veb/hr06-v14-m/index.html
Arra lennék kíváncsi mennyit érhet ez a modell-repülő.
Köszönöm a válaszaitokat előre is.