/ Fórumok /

Kötöttpályás járművek (vonatok, villamosok, stb...)

Mivel egyre inkább igény volt rá, ezért ide lehet hozni minden vasúttal/sínekkel/vágányokkal kapcsolatos járművet, dolgot, méretaránytól függetlenül.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10.
lucky 574723 2014. december 27. 21:22
Válasz erre
csavarkapocs
csavarkapocs
PB063983
PB063983

Szia Rozsdás fékkulcs!
Azok a vonóhorgok kissé...izék... De gondolom abból dolgoztál ami volt.
A képeken a saját faragású cucc látható, és egy mintadarab.
A távíróvezetéket nem raknám a szenelő daru közelébe.Pláne úgy, hogy a vezeték át is megy a daru felett (gondold el milyen zavart okozhat ha véletlenül leszakítják).
Lacipapa meglátása is jó.
A daru hatókörébe vagy egy un szenelőteret ( ahol a szenet tárolták, ez egy kb 1/2-1 méter magas fallal körbevett tér) vagy egy kutyavasutat (keskeny nyomtávú vasút) tennék. Az utóbbi jobban is menne a felemelt csilléhez.Úgy képzelem el, hogy van két bakban végződő vágány, az egyiken az üres a másikon a teli csillékkel.
A váltó csúcsrésze öntött kivitelű, hevederes kötéssel. Ott nem jellemező a sínprofil továbbvitele.
A második képen lévő piros végű valamiket nem tudom értelmezni. Talán levegőtömlő lenne? A kutyafej ( kapcsolófej) nehéz dió,jelenleg törögetem. A másik végén hiányzik az elzáróváltó.Ez egy golyós csaphoz hasonló szerkezetű valami,némi spec vasúti megoldással...
Unikális valami lesz, így tovább!
rrobbie 574712 2014. december 27. 19:47
Válasz erre
Szia!
Köszönöm szépen a választ!
Üdv! R
att2 574708 2014. december 27. 19:24
Válasz erre
Szia rrobie!

Minden köttötpályás vontatójármű, illetve önerőből mozgásra képes jármű kapott egy úgynevezett UIC pályaszámot, az átjárhatóság, és az azonosítás végett. Ennek a hatodiktól a tizenegyedik számjegyig látod a részletét a homlokfalon. Ha már említetted a 628-t, 92 55 0628 223-3 esetén a vastagon kiemelt. A "628" okát megtalálod a 571922 sz. hozzászólásban. A pályaszám csak részben utal a remotorizációra, nem ez a legfőbb ok, mert a 0-s, a 100-as, 200-as, de még a 300-s gépek esetén is 8-asra végződik.
rrobbie 574699 2014. december 27. 18:31
Válasz erre
Sziasztok!
Mivel ha jól látom vannak itt szakmabeliek is, szeretnék feltenni egy laikus kérdést.
Miért számozták át pl. az M62-eseket 628-ra? Ez már valami remotra utalás?
Miért pont 8-as lett a vége?
Meg ha jól tudom, mindent átszámoztak. Mi ennek az oka?
Előre is köszi a válaszokat és bocs a tudatlanságomért, csak iváncsi voltam.
Üdv! Robi
lacipapa 574692 2014. december 27. 17:19
Válasz erre
Szia!
Ez nagyon jóóóóó!Egy valami,a lámpa oszlopok,szerintem alacspnyak.A mozdony teteje fölé kellene hogy érjen.Kb. egy fél lánpa oszlop magassággal kellene emelni.Szerintem,de te majd eldöntöd!
Laci
Rozsdás fékkulcs 574688 2014. december 27. 16:50
Válasz erre
DSCN0762
DSCN0762
DSCN0766
DSCN0766
DSCN0768
DSCN0768
DSCN0771
DSCN0771
DSCN0773
DSCN0773

Sziasztok.
Egy pár kép a most elkészült igen hosszadalmas átalakításról, építő jellegű kritikát szívesen fogadok mivel én nem vagyok szakmabeli. Az utolsó képen a talán egyszer elkészülő vasúti dioráma egyes résztvevői.
Mindenkinek B.U.É.K.
Üdv.: Rozsdás fékkulcs
Sennás 574208 2014. december 19. 18:24
Válasz erre
IMG_20141219_181426
IMG_20141219_181426

Valami mindig történik:-) Vittem volna vonatra a Remot Szergejt hát nem megy. "Sebesség alapjel nulla" holott 100ra ki vol tekerve. Se előre se hátra. Betelefonáltunk Debibe a fűtőházba de érdemi segitséget nem kaptunk. Így megkapta egy öreg rozsdaboglya és ellvitte javításra.
lucky 573927 2014. december 15. 22:22
Válasz erre
Tulajdonképp ez az üres váltó állás vasúti megfelelője.. :)
Sennás 573910 2014. december 15. 19:50
Válasz erre
att2 573909 2014. december 15. 19:12
Válasz erre
A kiközepelésnek a lényege az, hogy ne legyen visszahajtás a hajtómű felé, amikor a motor nem jár, mert ilyenkor nem megy a szekunder szivattyú, így nincs olaj ott. Ellenkező esetben a hajtómű elfüstölne, így a hajtómű védelme miatt van ez. A géptérben nem kell csinálni semmit, az irányváltót kell csak középállásban reteszelni. Ez az eljárás a BZ-nél, Md-nél, a régi Dácsiáknál is. Az hogy az újabb gépeknél ezt hogy oldották meg nem tudom, de még az is lehet, hogy ezt a módszert alkalmazzák.
Sennás 573907 2014. december 15. 17:09
Válasz erre
Szia.Visszatérve kicsit a Pielstick motorokhoz.Nem simán mozdonyvezetői lustaság de ha Debiből jön a vizsgálós és a Csörgő hoz másik hideg gépet(főleg Szergej,Szili) mindig az a vonógép ne keljen "kiközepelni" a Csörgőt.Kurv@ macera és rettentő piszkos tőle az ember.Tudod miről beszélek.Vajon ezeknek az új gépeknek is van ilyen funkció még?Igazából ez a járatlan motort védi vagy a kihajtást a forgóvázak felé?Nem vagyok műszakis igazából nem tudom.Köszi!
lucky 573622 2014. december 10. 21:25
Válasz erre
Sennás 573595 2014. december 10. 17:48
Válasz erre

Hangfelvétel nincs valahol?A 8 hengeres kicsit fejfájdító.A 12hengeres biztos máshogy szól. Én meg tegnap nappalosban Dinamikus hídterhelést csináltam (igazából egy alúljáró födémszerkezetén)egy Remot Szergejjel.Persze a csávó úgy kezdte 10km/h emelésenként 140ig:-) Mondom bajos lesz egy 100as géppel. Hát szegénykém a 90--100nak már jó 400-450 méterről neki kellett hogy fusson.
Sennás 573593 2014. december 10. 17:31
Válasz erre
Szia Z63! Tényleg szép kérdés más színben hogy mutatna:-) ?
És akkor hogy hívják SzlovenszkáTerminátorová?
att2 573545 2014. december 9. 20:16
Válasz erre
755_001_vrutky_zsr_31-5-08
755_001_vrutky_zsr_3...

Ez a 755 001-5, amely a 753 055-ös gépből lett átépítve a túrócszentmártoni gépgyárban, 1997-ben. Érdekessége a gépnek, a külsején kívül, hogy ugyan az a Pielstick 12 PA4-185 V motor van benne, mint a mi M41-eseinkben. :)
Z63 573542 2014. december 9. 20:00
Válasz erre
Hú, Sennás! Ennek milyen Terminátoros, gonosz arca van!
Gabi 573312 2014. december 5. 22:55
Válasz erre
Parkoló
Parkol
A völgy bejárata
A völgy bejárata
Kiállított mozdony, ilyen volt a hágón az első villamos mozdony
Kiállított mozdony...
jobbra a Loko-Depo
jobbra a Loko-Depo
IMG_0622
IMG_0622
IMG_0623
IMG_0623
IMG_0624
IMG_0624
IMG_0625
IMG_0625
IMG_0630
IMG_0630
Az elöző képen lévő mozdony vezetőállása
Az elöző képen l...
IMG_0635
IMG_0635
IMG_0636
IMG_0636
IMG_0637
IMG_0637
IMG_0638
IMG_0638
három nyelvű felírat
három nyelvű felí...
Alulnézet
Alulnézet
IMG_0645
IMG_0645
Kerékköszörű
Kerékköször
IMG_0648
IMG_0648
IMG_0649
IMG_0649
IMG_0656
IMG_0656
IMG_0657
IMG_0657
IMG_0658
IMG_0658
IMG_0660
IMG_0660
IMG_0662
IMG_0662
Hómaró
Hómar
IMG_0651
IMG_0651
IMG_0653
IMG_0653
Tűzoltó vonat
Tűzoltó vonat
IMG_0665
IMG_0665
IMG_0668
IMG_0668
Túra a vasút mellett
Túra a vasút...
A kép magáért beszél
A kép magáért...
Ilyen szinteltérések és hurkok vannak a vonalon
Ilyen szinteltéré...
IMG_0869 (3)
IMG_0869 (3
IMG_0872
IMG_0872
IMG_0874
IMG_0874

Sziasztok!

Egy kis különlegesség tőlem is, így péntek estére. 2009-ben Svájcban voltunk nyaralni, és egy ottani barátom mozdonyvezető a svájci vasútnál. Mikor látogatóban voltunk nála, elvitt az állomásra ahová tartozik, ez pedig egy Erstfeld nevű városkában van. ennek az a nevezetessége, hogy az utolsó nagy állomás a Gotthard hágó előtt, ezért viszonylag nagy, és komoly. Maga a hágó is lenyűgöző a sok hurokkal amellyel a magasságot győzi, de a mozdonyok is. Bevitt az általuk Loko-Deponak nevezett, nálunk régi szóval élve fűtőházba, és végig mutatott mindent, meg persze mesélt egy csomót. volt sok régi mozdony benn, mind üzemképes, de modernebbek is. Érdekes volt a 3 nyelvű felírat, de nekem az egyik kedvencem a hómaró volt. Egy nagy fogaskerék van a vázon, arra van ráépítve a felépítmény, így a sínen oldalirányba is ki tudják téríteni valamennyire, úgy hogy közben a váz egyenes marad. Másnap túráztunk is egyet a vasútvonal mellett, nagyon szép az út, és a panoráma csodálatos. Csak javasolni tudom annak aki arra vetődik, ne hagyja ki.

Gabi
lucky 573307 2014. december 5. 22:08
Válasz erre
Sennás!
A Skodát felénk Messzerschmidt-nek is hívják.
A második képen egy Laminát látható.Csak a régi narancs-sárga színét cserélték át.
A harmadik képen is látható egy darab belőle a régi színben.
Amúgy mostanában a szlovák vonatokat vegyesen viszik a Gorillák a Pershingek és a Skoda.
A Tesco-s taurus név ismert de túl hosszú a napi gyakorlatban, így maradt a Trax.
Viszont a Taurusra a Fürdőkád elnevezést szinte csak a Keletisek használják.
Egy Trax valamelyik nap kiállt csapágyproblémával.
att2 573278 2014. december 5. 17:37
Válasz erre
siem_21247_52
siem_21247_52
er20-040-fuer-litauen-bei-427149
er20-040-fuer-...

Ha már a Siemens 2016-osa, van a tipusnak egy nagyobb változata, ER-20CF (ER-30), a Litván vasutak részére elsősorban.
MTU 16 V 4000 R41 motorral, 2700 Kw (3600 Le), 135,7 tonna, 450 kN! indító vonóerő
att2 573277 2014. december 5. 17:18
Válasz erre
Egyetértünk ebben, nem jó megoldás. Majd az okosok kitalálnak rá valamit, mi meg majd szídjuk őket ha nem lesz jó :) A Tesco-s gúnynevet még nem hallottam róluk. A 005, 006, 008, 019-est tudom hogy 80-as lett, a többiről fogalmam sincs hirtelen. Mindenesetre a répa vonatokkal elvannak, ha véget ér a szezon meg találnak más munkát nekik :)
Sennás 573271 2014. december 5. 15:01
Válasz erre
Szia att2!Valami rémlik így hogy mondod:)Erre panaszkodtak a mozdonyvezetők is a biztonsági előírások miatt van ez.Csak 120km/h sebességnél pont középen ülsz egy viszonylag szűk kivágású ablakban,rettentő zavaró így a pályát nézni hogy oldalra nem tudsz kinézni.(ugyebár a közel 90° elfordított fej nem ideális oldalra nézésre)főleg hogy viszonylag kis méretűek ablakok.Azt hogy kihajolni tolatás közben főleg ha ívben tolatsz:)Hmm.Azok a kamerák meg SHIT!Főleg sötétben.Att2 a Traxxot csúfolják Tescos gépnek?Már a Csörgő alá csúsztak vele ütik a BZ szintet!Mennyi 8 gép van már így?
Sennás 573269 2014. december 5. 14:16
Válasz erre
116556
116556
78887628
78887628
87070925
87070925
Siemens 2016
Siemens 2016

Szia!Köszönöm.
Ismeretlen volt azért is "jártam" utána.Gondolom azért is nevezik "Skodának" mert tavaly egy hasonló jött amivel tolattunk csak az villanygép volt(1kép).Futáspróbát írtak elő neki azért hozta ide a PSZ.Felirat az oldalán innen ragadhatott rá a Skoda név.De legtöbbet a "Szlovák John Deer" mert én csak így becézem ezekkel a rozsdaboglyákkal jönnek.(2-3kép)De különleges Diesel gép talán még ez az LTE vasút szépsége(régen CER--4kép).
att2 573259 2014. december 5. 10:52
Válasz erre
Én azt mondom, szépen néz ki, viszont nem a kínézet ami meghatározza egy adott vontatójármű értékét. Múlthétvégén Pécsett tartott előadást Szécsey István, a Siemens itthoni üzletágvezetője. Szóba került többek közt a Vectron is. Ha megnézitek, ott is hiányzik az oldalablak, csak az ajtóban van, viszont az lehúzható. Az indok a TSI által megkövetelt biztonsági előírások. Egy esetleges ütközés következtében az ablak gyengítené a szerkezetet, csökkentve a mozdonyvezető biztonságát. Valószínünek tartom a 753-as sorozatnál is ez a helyzet. Speciel nekem hiányozna a fizikai kontakt, hogy kinézhessek tolatás, vagy akár vonattovábbítás közben, ne a kamerát keljen használni, ami nem mindig épp a legjobb, lásd Talent, vagy épp a Traxx. (Már ha működik :)
MoMi 573256 2014. december 5. 10:08
Válasz erre
Szia Sennás!

Nagy csípés! Ez egy CZ_753.6 a CZ LOKO által modernizált régi cseh 753 sorozatú diesel. Siemens a bele és persze új Caterpillar 3512C motor van benne. 2013-ban egy darab épült bemutató példánynak!
Összesen még 3db készült el METRANS DANUBIA-nek!

Misi
Sennás 573254 2014. december 5. 09:42
Válasz erre
20_289
20_289
39_128
39_128
1386701344

Vastag "Á" oszlop
1386701344

Sziasztok.Tegnap este ezzel a "Skoda"diesel géppel tolattam(szerintem köze nincs hozzá).PSZ magánvasút hozott--vitt egy rakott kokxos vonatot. 75t önsúlyával és a 4 tengelyén szépen vonatja a 2200t vonatokat.Elsőre ami "gáz" az a irgalmatlan vastag "Á" oszlop.Csak előre jó a kilátás kicsit oldalra semmi:(
Képek nem az enyémek este a sötétben a telóval nem sok esélyem lett volna.De ez a pályaszámú gép volt!
TAMÁS78 572823 2014. november 26. 19:05
Válasz erre
What ifnél szabad a pálya, ízlés dolga. Én nem raknám össze, egy picit is hozzáértő szemnek ordító lesz az eltérés.

Még gyerekkoromban próbáltam egyszer egy 1/32-es repcsit összeházasítani 1/35-ös figurákkal, és még az akkori, ultraigényesnek nem nevezhető hozzáállásommal is letettem róla, annyira defektes volt az összhatás.
Sennás 572821 2014. november 26. 18:54
Válasz erre
Mit mit mit szeretnél?Egy 1:87 mozdonyra tenni egy 1:72 méretű ágyút? Csak méretezés miatt egy 88mm löveg (ha jól számolom) 1.01mm(1:87ben) és 1.22mm (1:72ben) akkor olyan mintha egy 100mm (1.149--az már majdnem 1.22es) löveg lenne rá téve.De számolj utánna.Simán belefér szerintem:-)
vfrtom 572818 2014. november 26. 18:01
Válasz erre
What if kérdés, az 1/87-es méretarányra fel lehet rakni 1/72-es lövegeket?Vagy nagyon elüt?
lucky 572691 2014. november 24. 15:46
Válasz erre
na mindegy..
BR-52 Vanderbilt címen keressétek.
lucky 572690 2014. november 24. 15:45
Válasz erre
lucky 572689 2014. november 24. 15:45
Válasz erre
A Trumpi BR52-jét követte el Misike. Itt ( makettinfó) fent van a cikk.
Misike viszont eltűnt azóta..
Rozsdás fékkulcs 572659 2014. november 24. 10:52
Válasz erre
Sziasztok.
Köszönöm az elismerő szavakat a Trumpeter 1/35 -ös makettjéből készült a BR-86 , létezik BR-52 is amit szintén jó lenne összerakni. :-)
Üdv. Jani
MoMi 572649 2014. november 24. 09:55
Válasz erre
Sziasztok!

Egy kis vasút jelölési tanfolyam -:)!

DRG Deutsche Reichsbahn-Gesellschaft 1937.-ig
DR,DRB 'Deutsche Reichsbahn' 1937-1945.-ig
DR Deutsche Reichsbahn 1949-1994 NDK Potsdami szerződés szerint!
DB Deutsche Bahn 1949-1994 NSZK
DB Deutsche Bundesbahn 1994-től

Magyarország MÁV
Ausztria ÖBB
Belgium SNCB
Lengyelország PKP
Románia CFR

és így tovább.

Tehát ezen betűk az országokat jelölik.

BR 41 41. sorozatú gőzmozdony (366db épült belőle némethonban 1937-1941 között)

Momi
lucky 572642 2014. november 24. 08:41
Válasz erre
vfrtom!
A DB építési sorozattal jelöli a gépeit így a BR jelölésnek semmi köze a tengely elrendezéshez.

Sennás!
Jó kép egy tipikus csavar rugó törésről.A rugó valószínű többes, de a kép alapján csak annyit lehet mondani hogy kettős, vagyis duplex.
lacipapa 572632 2014. november 23. 21:16
Válasz erre
vfrtom 572594 2014. november 23. 15:36
Válasz erre
Illetve a BR 41 mit jelent ,mert 5 hajtott tengelye van meg egy elöl.
Rozsdás fékkulcs 572593 2014. november 23. 15:35
Válasz erre
DSCN0506
DSCN0506
DSCN0504
DSCN0504
DSCN0706
DSCN0706
DSCN0707
DSCN0707
DSCN0708
DSCN0708

Sziasztok.
Egy párkép augusztus 20. -án készült a vasút történetiben , valamint a nemrég elkészült BR-86-ról. Üdv. Jani
Sennás 572590 2014. november 23. 15:01
Válasz erre
Kép1088
Kép1088

Szia.Igaz inkább hőkamera.Valami újságból fényképeztem ott is csak illusztrációnak volt berakva.Az Atomvonatos kocsik nálunk meg nem ilyenek.Az is titok még is a "TrainSpotterek" lefényképezték:)!

Csörgő rugótörés.
Planes 572579 2014. november 23. 12:50
Válasz erre
Inkább csak az az infó lehet igaz,hogy ugyan a háború befejezése után már nem gyártották,de több száz db készült it-ott a meglévő alkatrészekből... Üdv:! Eses Sándor
lucky 572565 2014. november 23. 10:44
Válasz erre
Azt a furmányos ásógépet minden olyan esetben használják, ahol szűk helyen kell mélyre ásni..Itt aluljárót, ott híd alapot, esetleg metrónál akármit.. Ezek mélyépítési gépek is megérnek pár misét..
lucky 572564 2014. november 23. 10:42
Válasz erre
Sennás első két képén a román Dácsia ami ott Öszvér névre hallgat.A képen MMV-s színekben de láttam a Flyod magánvasútnál is.Csak ott nem ennyire csicsás a színe.
lucky 572563 2014. november 23. 10:40
Válasz erre
Szia Planes!
Ezek szerint vagy én ,vagy a forrásaim kevertek össze valamit.
De azt se zárom ki, hogy Ivánék abból adtak ami ép ott volt nekik, ha új ha régi.
msanyi 572559 2014. november 23. 09:54
Válasz erre
Szia Sennás!
Én is kiigazítanék egy képet. Amit röntgen felvételnek kaptál, valójában egy hőkamerás kép. Ha jól megnézed, még a parkolóban lévő autók is látszanak. Röntgenezésnél egy "kapun" megy át az eszköz. Az egyik oldalról átlőnek egy sugarat, a másik oldalról visszaverődik. Ezt alakítja át a gép képpé. A röntgen kép inkább vonalas, bár meg lehet a képhez hasonlóan színezni. Röntgen képet nem tudok felrakni, mert NINCS ilyen képem. Illetve VÁMTITOKNAK minősül. Ez által nem publikusak.
Sennás 572543 2014. november 22. 22:16
Válasz erre
Szia.Köszi a kiigazítást én nem ismertem ezt a kis gépet pontosan.Sajnálatos természetesen minden baleset ha kolléga ha utas,autóssal történik.Sajnos vannak akik csak a vasutas(mozdonyvezető)fizetési sapkáját látják.Azoknak megmutatom hogy bármelyik úton történhet veled ilyen.Napokban sajnos ott a dunántúlon hunyt el egy mv egy BZ-ben úgy hallottam.
att2 572540 2014. november 22. 22:02
Válasz erre
Érdekes, és nem mindennapi képek Sennás. Igaz a délegyházi baleset, és az ott elhunyt kolléga nem egy jó dolog...
A kis kékség névrokona, illetve szerkezetileg hasonló az M28 ipari változatának. Kéttengelyes dízel-hidraulikus (akárcsak az M28-2xxx) mozdonyokat 1960-tól gyártotta a keletnémet VEB Lokomotivbau Karl Marx Babelsberg (LKM).Kb 100 db került hozzánk, helyen még most is húzzák az igát, több szerencsés gépet fel is újítottak.
Sennás 572534 2014. november 22. 21:26
Válasz erre
Fénykép0278
Fénykép0278
Fénykép0279
Fénykép0279
Fénykép0238
Fénykép0238
Fénykép0237
Fénykép0237
Fénykép0236
Fénykép0236
Fénykép0196_001
Fénykép0196_001
Fénykép0080_001
Fénykép0080_001
Eurocom
Eurocom
20101123688
20101123688
20090514060
20090514060

Sziasztok.Figyelek,jegyzetelek,képet mentek.Sok jó dolog kiderül a gőzösökről.
Pár kép amit mostanában lőttem(1nap--6 évig)
P.ladányba halmozzák a kavicságyazatnak valót.Alig 4MÉTER magas!
H.szoboszlói MOL tolós gép(talán Mazsola?)
Aluljárók oldalfalát ezzel szedik ki.
Záhony egy röntgen felvétel:)
Egy régi már talán nem létező cég gépe tolattam vele még Nyírben.
R.I.P a mozonyvezetők élete se fenékig tejfel!(az ott lekvár de tényleg)
Gabusch 572505 2014. november 22. 16:27
Válasz erre
Szia!

Sajnos nem találok arról az oldaláról képet (mi 8 éve voltunk a nejemmel), de úgy emlékszem, hogy mintha az sima fekete lett volna.

A múzeumok meg szuperek - engem Speyerben a 747-es szárnyán a séta, meg a tengeralattjáró fogott meg leginkább, meg mondjuk a székesegyház se kutya -, viszont harceszköz meg Sinshemben van inkább. Meg a Stuka, ugyebár.
vfrtom 572504 2014. november 22. 16:24
Válasz erre
És a BR01 mit jelent(revell 1/87)?
Gabi 572503 2014. november 22. 16:08
Válasz erre
IMG_0021
IMG_0021

Szia!
Ha jól sejtem, akkor ez az érdekes festésű BR-52. Amennyire emlékszem a másik oldala nem így volt festve, az más álcázással, de nem biztos, mert már lassan 7 éve voltam ott, és az autók, teherautók jobban megfogtak. :) Akit viszont a mozdonyok érdekelnek annak jobb a speyeri társmúzeum, mert ott több mozdony volt. Igaz, ha valaki már arra vetődik, akkor kár lenne kihagyni bármelyiket, mert nagyon látványos múzeumok. :)
Gabi
Freddy 572498 2014. november 22. 14:40
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10.