<<< Vissza | Tovább >>> |
lucky | Adatlap | 574723 | 2014. december 27. 21:22 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
rrobbie | Adatlap | 574712 | 2014. december 27. 19:47 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
att2 | Adatlap | 574708 | 2014. december 27. 19:24 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia rrobie! Minden köttötpályás vontatójármű, illetve önerőből mozgásra képes jármű kapott egy úgynevezett UIC pályaszámot, az átjárhatóság, és az azonosítás végett. Ennek a hatodiktól a tizenegyedik számjegyig látod a részletét a homlokfalon. Ha már említetted a 628-t, 92 55 0628 223-3 esetén a vastagon kiemelt. A "628" okát megtalálod a 571922 sz. hozzászólásban. A pályaszám csak részben utal a remotorizációra, nem ez a legfőbb ok, mert a 0-s, a 100-as, 200-as, de még a 300-s gépek esetén is 8-asra végződik. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
rrobbie | Adatlap | 574699 | 2014. december 27. 18:31 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Mivel ha jól látom vannak itt szakmabeliek is, szeretnék feltenni egy laikus kérdést. Miért számozták át pl. az M62-eseket 628-ra? Ez már valami remotra utalás? Miért pont 8-as lett a vége? Meg ha jól tudom, mindent átszámoztak. Mi ennek az oka? Előre is köszi a válaszokat és bocs a tudatlanságomért, csak iváncsi voltam. Üdv! Robi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
lacipapa | Adatlap | 574692 | 2014. december 27. 17:19 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Ez nagyon jóóóóó!Egy valami,a lámpa oszlopok,szerintem alacspnyak.A mozdony teteje fölé kellene hogy érjen.Kb. egy fél lánpa oszlop magassággal kellene emelni.Szerintem,de te majd eldöntöd! Laci | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Rozsdás fékkulcs | Adatlap | 574688 | 2014. december 27. 16:50 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok. Egy pár kép a most elkészült igen hosszadalmas átalakításról, építő jellegű kritikát szívesen fogadok mivel én nem vagyok szakmabeli. Az utolsó képen a talán egyszer elkészülő vasúti dioráma egyes résztvevői. Mindenkinek B.U.É.K. Üdv.: Rozsdás fékkulcs | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 574208 | 2014. december 19. 18:24 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
lucky | Adatlap | 573927 | 2014. december 15. 22:22 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tulajdonképp ez az üres váltó állás vasúti megfelelője.. :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 573910 | 2014. december 15. 19:50 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Köszönet att2! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
att2 | Adatlap | 573909 | 2014. december 15. 19:12 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A kiközepelésnek a lényege az, hogy ne legyen visszahajtás a hajtómű felé, amikor a motor nem jár, mert ilyenkor nem megy a szekunder szivattyú, így nincs olaj ott. Ellenkező esetben a hajtómű elfüstölne, így a hajtómű védelme miatt van ez. A géptérben nem kell csinálni semmit, az irányváltót kell csak középállásban reteszelni. Ez az eljárás a BZ-nél, Md-nél, a régi Dácsiáknál is. Az hogy az újabb gépeknél ezt hogy oldották meg nem tudom, de még az is lehet, hogy ezt a módszert alkalmazzák. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 573907 | 2014. december 15. 17:09 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia.Visszatérve kicsit a Pielstick motorokhoz.Nem simán mozdonyvezetői lustaság de ha Debiből jön a vizsgálós és a Csörgő hoz másik hideg gépet(főleg Szergej,Szili) mindig az a vonógép ne keljen "kiközepelni" a Csörgőt.Kurv@ macera és rettentő piszkos tőle az ember.Tudod miről beszélek.Vajon ezeknek az új gépeknek is van ilyen funkció még?Igazából ez a járatlan motort védi vagy a kihajtást a forgóvázak felé?Nem vagyok műszakis igazából nem tudom.Köszi! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
lucky | Adatlap | 573622 | 2014. december 10. 21:25 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Elektromodulatora.. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 573595 | 2014. december 10. 17:48 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hangfelvétel nincs valahol?A 8 hengeres kicsit fejfájdító.A 12hengeres biztos máshogy szól. Én meg tegnap nappalosban Dinamikus hídterhelést csináltam (igazából egy alúljáró födémszerkezetén)egy Remot Szergejjel.Persze a csávó úgy kezdte 10km/h emelésenként 140ig:-) Mondom bajos lesz egy 100as géppel. Hát szegénykém a 90--100nak már jó 400-450 méterről neki kellett hogy fusson. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 573593 | 2014. december 10. 17:31 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Z63! Tényleg szép kérdés más színben hogy mutatna:-) ? És akkor hogy hívják SzlovenszkáTerminátorová? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
att2 | Adatlap | 573545 | 2014. december 9. 20:16 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Z63 | Adatlap | 573542 | 2014. december 9. 20:00 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hú, Sennás! Ennek milyen Terminátoros, gonosz arca van! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gabi | Adatlap | 573312 | 2014. december 5. 22:55 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Egy kis különlegesség tőlem is, így péntek estére. 2009-ben Svájcban voltunk nyaralni, és egy ottani barátom mozdonyvezető a svájci vasútnál. Mikor látogatóban voltunk nála, elvitt az állomásra ahová tartozik, ez pedig egy Erstfeld nevű városkában van. ennek az a nevezetessége, hogy az utolsó nagy állomás a Gotthard hágó előtt, ezért viszonylag nagy, és komoly. Maga a hágó is lenyűgöző a sok hurokkal amellyel a magasságot győzi, de a mozdonyok is. Bevitt az általuk Loko-Deponak nevezett, nálunk régi szóval élve fűtőházba, és végig mutatott mindent, meg persze mesélt egy csomót. volt sok régi mozdony benn, mind üzemképes, de modernebbek is. Érdekes volt a 3 nyelvű felírat, de nekem az egyik kedvencem a hómaró volt. Egy nagy fogaskerék van a vázon, arra van ráépítve a felépítmény, így a sínen oldalirányba is ki tudják téríteni valamennyire, úgy hogy közben a váz egyenes marad. Másnap túráztunk is egyet a vasútvonal mellett, nagyon szép az út, és a panoráma csodálatos. Csak javasolni tudom annak aki arra vetődik, ne hagyja ki. Gabi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
lucky | Adatlap | 573307 | 2014. december 5. 22:08 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sennás! A Skodát felénk Messzerschmidt-nek is hívják. A második képen egy Laminát látható.Csak a régi narancs-sárga színét cserélték át. A harmadik képen is látható egy darab belőle a régi színben. Amúgy mostanában a szlovák vonatokat vegyesen viszik a Gorillák a Pershingek és a Skoda. A Tesco-s taurus név ismert de túl hosszú a napi gyakorlatban, így maradt a Trax. Viszont a Taurusra a Fürdőkád elnevezést szinte csak a Keletisek használják. Egy Trax valamelyik nap kiállt csapágyproblémával. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
att2 | Adatlap | 573278 | 2014. december 5. 17:37 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
att2 | Adatlap | 573277 | 2014. december 5. 17:18 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Egyetértünk ebben, nem jó megoldás. Majd az okosok kitalálnak rá valamit, mi meg majd szídjuk őket ha nem lesz jó :) A Tesco-s gúnynevet még nem hallottam róluk. A 005, 006, 008, 019-est tudom hogy 80-as lett, a többiről fogalmam sincs hirtelen. Mindenesetre a répa vonatokkal elvannak, ha véget ér a szezon meg találnak más munkát nekik :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 573271 | 2014. december 5. 15:01 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia att2!Valami rémlik így hogy mondod:)Erre panaszkodtak a mozdonyvezetők is a biztonsági előírások miatt van ez.Csak 120km/h sebességnél pont középen ülsz egy viszonylag szűk kivágású ablakban,rettentő zavaró így a pályát nézni hogy oldalra nem tudsz kinézni.(ugyebár a közel 90° elfordított fej nem ideális oldalra nézésre)főleg hogy viszonylag kis méretűek ablakok.Azt hogy kihajolni tolatás közben főleg ha ívben tolatsz:)Hmm.Azok a kamerák meg SHIT!Főleg sötétben.Att2 a Traxxot csúfolják Tescos gépnek?Már a Csörgő alá csúsztak vele ütik a BZ szintet!Mennyi 8 gép van már így? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 573269 | 2014. december 5. 14:16 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia!Köszönöm. Ismeretlen volt azért is "jártam" utána.Gondolom azért is nevezik "Skodának" mert tavaly egy hasonló jött amivel tolattunk csak az villanygép volt(1kép).Futáspróbát írtak elő neki azért hozta ide a PSZ.Felirat az oldalán innen ragadhatott rá a Skoda név.De legtöbbet a "Szlovák John Deer" mert én csak így becézem ezekkel a rozsdaboglyákkal jönnek.(2-3kép)De különleges Diesel gép talán még ez az LTE vasút szépsége(régen CER--4kép). | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
att2 | Adatlap | 573259 | 2014. december 5. 10:52 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Én azt mondom, szépen néz ki, viszont nem a kínézet ami meghatározza egy adott vontatójármű értékét. Múlthétvégén Pécsett tartott előadást Szécsey István, a Siemens itthoni üzletágvezetője. Szóba került többek közt a Vectron is. Ha megnézitek, ott is hiányzik az oldalablak, csak az ajtóban van, viszont az lehúzható. Az indok a TSI által megkövetelt biztonsági előírások. Egy esetleges ütközés következtében az ablak gyengítené a szerkezetet, csökkentve a mozdonyvezető biztonságát. Valószínünek tartom a 753-as sorozatnál is ez a helyzet. Speciel nekem hiányozna a fizikai kontakt, hogy kinézhessek tolatás, vagy akár vonattovábbítás közben, ne a kamerát keljen használni, ami nem mindig épp a legjobb, lásd Talent, vagy épp a Traxx. (Már ha működik :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
MoMi | Adatlap | 573256 | 2014. december 5. 10:08 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Sennás! Nagy csípés! Ez egy CZ_753.6 a CZ LOKO által modernizált régi cseh 753 sorozatú diesel. Siemens a bele és persze új Caterpillar 3512C motor van benne. 2013-ban egy darab épült bemutató példánynak! Összesen még 3db készült el METRANS DANUBIA-nek! Misi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 573254 | 2014. december 5. 09:42 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok.Tegnap este ezzel a "Skoda"diesel géppel tolattam(szerintem köze nincs hozzá).PSZ magánvasút hozott--vitt egy rakott kokxos vonatot. 75t önsúlyával és a 4 tengelyén szépen vonatja a 2200t vonatokat.Elsőre ami "gáz" az a irgalmatlan vastag "Á" oszlop.Csak előre jó a kilátás kicsit oldalra semmi:( Képek nem az enyémek este a sötétben a telóval nem sok esélyem lett volna.De ez a pályaszámú gép volt! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 572823 | 2014. november 26. 19:05 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
What ifnél szabad a pálya, ízlés dolga. Én nem raknám össze, egy picit is hozzáértő szemnek ordító lesz az eltérés. Még gyerekkoromban próbáltam egyszer egy 1/32-es repcsit összeházasítani 1/35-ös figurákkal, és még az akkori, ultraigényesnek nem nevezhető hozzáállásommal is letettem róla, annyira defektes volt az összhatás. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 572821 | 2014. november 26. 18:54 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mit mit mit szeretnél?Egy 1:87 mozdonyra tenni egy 1:72 méretű ágyút? Csak méretezés miatt egy 88mm löveg (ha jól számolom) 1.01mm(1:87ben) és 1.22mm (1:72ben) akkor olyan mintha egy 100mm (1.149--az már majdnem 1.22es) löveg lenne rá téve.De számolj utánna.Simán belefér szerintem:-) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vfrtom | Adatlap | 572818 | 2014. november 26. 18:01 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
What if kérdés, az 1/87-es méretarányra fel lehet rakni 1/72-es lövegeket?Vagy nagyon elüt? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
lucky | Adatlap | 572691 | 2014. november 24. 15:46 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
na mindegy.. BR-52 Vanderbilt címen keressétek. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
lucky | Adatlap | 572690 | 2014. november 24. 15:45 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
lucky | Adatlap | 572689 | 2014. november 24. 15:45 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A Trumpi BR52-jét követte el Misike. Itt ( makettinfó) fent van a cikk. Misike viszont eltűnt azóta.. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Rozsdás fékkulcs | Adatlap | 572659 | 2014. november 24. 10:52 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok. Köszönöm az elismerő szavakat a Trumpeter 1/35 -ös makettjéből készült a BR-86 , létezik BR-52 is amit szintén jó lenne összerakni. :-) Üdv. Jani | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
MoMi | Adatlap | 572649 | 2014. november 24. 09:55 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Egy kis vasút jelölési tanfolyam -:)! DRG Deutsche Reichsbahn-Gesellschaft 1937.-ig DR,DRB 'Deutsche Reichsbahn' 1937-1945.-ig DR Deutsche Reichsbahn 1949-1994 NDK Potsdami szerződés szerint! DB Deutsche Bahn 1949-1994 NSZK DB Deutsche Bundesbahn 1994-től Magyarország MÁV Ausztria ÖBB Belgium SNCB Lengyelország PKP Románia CFR és így tovább. Tehát ezen betűk az országokat jelölik. BR 41 41. sorozatú gőzmozdony (366db épült belőle némethonban 1937-1941 között) Momi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
lucky | Adatlap | 572642 | 2014. november 24. 08:41 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vfrtom! A DB építési sorozattal jelöli a gépeit így a BR jelölésnek semmi köze a tengely elrendezéshez. Sennás! Jó kép egy tipikus csavar rugó törésről.A rugó valószínű többes, de a kép alapján csak annyit lehet mondani hogy kettős, vagyis duplex. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
lacipapa | Adatlap | 572632 | 2014. november 23. 21:16 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A BR-86-os makett v. modell?Nagyon szép! | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vfrtom | Adatlap | 572594 | 2014. november 23. 15:36 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Illetve a BR 41 mit jelent ,mert 5 hajtott tengelye van meg egy elöl. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Rozsdás fékkulcs | Adatlap | 572593 | 2014. november 23. 15:35 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 572590 | 2014. november 23. 15:01 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia.Igaz inkább hőkamera.Valami újságból fényképeztem ott is csak illusztrációnak volt berakva.Az Atomvonatos kocsik nálunk meg nem ilyenek.Az is titok még is a "TrainSpotterek" lefényképezték:)! Csörgő rugótörés. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Planes | Adatlap | 572579 | 2014. november 23. 12:50 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Inkább csak az az infó lehet igaz,hogy ugyan a háború befejezése után már nem gyártották,de több száz db készült it-ott a meglévő alkatrészekből... Üdv:! Eses Sándor | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
lucky | Adatlap | 572565 | 2014. november 23. 10:44 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Azt a furmányos ásógépet minden olyan esetben használják, ahol szűk helyen kell mélyre ásni..Itt aluljárót, ott híd alapot, esetleg metrónál akármit.. Ezek mélyépítési gépek is megérnek pár misét.. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
lucky | Adatlap | 572564 | 2014. november 23. 10:42 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sennás első két képén a román Dácsia ami ott Öszvér névre hallgat.A képen MMV-s színekben de láttam a Flyod magánvasútnál is.Csak ott nem ennyire csicsás a színe. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
lucky | Adatlap | 572563 | 2014. november 23. 10:40 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Planes! Ezek szerint vagy én ,vagy a forrásaim kevertek össze valamit. De azt se zárom ki, hogy Ivánék abból adtak ami ép ott volt nekik, ha új ha régi. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
msanyi | Adatlap | 572559 | 2014. november 23. 09:54 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Sennás! Én is kiigazítanék egy képet. Amit röntgen felvételnek kaptál, valójában egy hőkamerás kép. Ha jól megnézed, még a parkolóban lévő autók is látszanak. Röntgenezésnél egy "kapun" megy át az eszköz. Az egyik oldalról átlőnek egy sugarat, a másik oldalról visszaverődik. Ezt alakítja át a gép képpé. A röntgen kép inkább vonalas, bár meg lehet a képhez hasonlóan színezni. Röntgen képet nem tudok felrakni, mert NINCS ilyen képem. Illetve VÁMTITOKNAK minősül. Ez által nem publikusak. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 572543 | 2014. november 22. 22:16 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia.Köszi a kiigazítást én nem ismertem ezt a kis gépet pontosan.Sajnálatos természetesen minden baleset ha kolléga ha utas,autóssal történik.Sajnos vannak akik csak a vasutas(mozdonyvezető)fizetési sapkáját látják.Azoknak megmutatom hogy bármelyik úton történhet veled ilyen.Napokban sajnos ott a dunántúlon hunyt el egy mv egy BZ-ben úgy hallottam. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
att2 | Adatlap | 572540 | 2014. november 22. 22:02 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Érdekes, és nem mindennapi képek Sennás. Igaz a délegyházi baleset, és az ott elhunyt kolléga nem egy jó dolog... A kis kékség névrokona, illetve szerkezetileg hasonló az M28 ipari változatának. Kéttengelyes dízel-hidraulikus (akárcsak az M28-2xxx) mozdonyokat 1960-tól gyártotta a keletnémet VEB Lokomotivbau Karl Marx Babelsberg (LKM).Kb 100 db került hozzánk, helyen még most is húzzák az igát, több szerencsés gépet fel is újítottak. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 572534 | 2014. november 22. 21:26 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok.Figyelek,jegyzetelek,képet mentek.Sok jó dolog kiderül a gőzösökről. Pár kép amit mostanában lőttem(1nap--6 évig) P.ladányba halmozzák a kavicságyazatnak valót.Alig 4MÉTER magas! H.szoboszlói MOL tolós gép(talán Mazsola?) Aluljárók oldalfalát ezzel szedik ki. Záhony egy röntgen felvétel:) Egy régi már talán nem létező cég gépe tolattam vele még Nyírben. R.I.P a mozonyvezetők élete se fenékig tejfel!(az ott lekvár de tényleg) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gabusch | Adatlap | 572505 | 2014. november 22. 16:27 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Sajnos nem találok arról az oldaláról képet (mi 8 éve voltunk a nejemmel), de úgy emlékszem, hogy mintha az sima fekete lett volna. A múzeumok meg szuperek - engem Speyerben a 747-es szárnyán a séta, meg a tengeralattjáró fogott meg leginkább, meg mondjuk a székesegyház se kutya -, viszont harceszköz meg Sinshemben van inkább. Meg a Stuka, ugyebár. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vfrtom | Adatlap | 572504 | 2014. november 22. 16:24 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
És a BR01 mit jelent(revell 1/87)? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gabi | Adatlap | 572503 | 2014. november 22. 16:08 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szia! Ha jól sejtem, akkor ez az érdekes festésű BR-52. Amennyire emlékszem a másik oldala nem így volt festve, az más álcázással, de nem biztos, mert már lassan 7 éve voltam ott, és az autók, teherautók jobban megfogtak. :) Akit viszont a mozdonyok érdekelnek annak jobb a speyeri társmúzeum, mert ott több mozdony volt. Igaz, ha valaki már arra vetődik, akkor kár lenne kihagyni bármelyiket, mert nagyon látványos múzeumok. :) Gabi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 572498 | 2014. november 22. 14:40 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Az átmenetet még lehet finomítani, de a teteje sokszor tényleg ilyen tökfekete a füsttől: img6.indafoto.hu/6/3/34633_6a6b9ab46b610b6bf661a9c766f195eb/2185569_498ff24af2ad6cb59d88700de226034c_xl.jpg users.atw.hu/v43/nagyvasut/nagyvasut%20vonatato%20jarmu/m62/m62%202.jpg gigantclub.hu/gigant_club/pic/hu/diesel/m62/m62223.jpg |
<<< Vissza | Tovább >>> |
Szia Rozsdás fékkulcs!
Azok a vonóhorgok kissé...izék... De gondolom abból dolgoztál ami volt.
A képeken a saját faragású cucc látható, és egy mintadarab.
A távíróvezetéket nem raknám a szenelő daru közelébe.Pláne úgy, hogy a vezeték át is megy a daru felett (gondold el milyen zavart okozhat ha véletlenül leszakítják).
Lacipapa meglátása is jó.
A daru hatókörébe vagy egy un szenelőteret ( ahol a szenet tárolták, ez egy kb 1/2-1 méter magas fallal körbevett tér) vagy egy kutyavasutat (keskeny nyomtávú vasút) tennék. Az utóbbi jobban is menne a felemelt csilléhez.Úgy képzelem el, hogy van két bakban végződő vágány, az egyiken az üres a másikon a teli csillékkel.
A váltó csúcsrésze öntött kivitelű, hevederes kötéssel. Ott nem jellemező a sínprofil továbbvitele.
A második képen lévő piros végű valamiket nem tudom értelmezni. Talán levegőtömlő lenne? A kutyafej ( kapcsolófej) nehéz dió,jelenleg törögetem. A másik végén hiányzik az elzáróváltó.Ez egy golyós csaphoz hasonló szerkezetű valami,némi spec vasúti megoldással...
Unikális valami lesz, így tovább!