<<< Vissza | Tovább >>> |
vasútörült | Adatlap | 577593 | 2015. január 31. 23:34 | ||
lacipapa | Adatlap | 577592 | 2015. január 31. 23:29 | ||
Nagyon megköszönöm,ha meg teszed.Azt meg tudod mondani,hogy milyen szerelvényeket ráncibáltak vele?Mert a következő nyugdíjból valamilyen vagonokat (2-3db) is szeretnék neki venni.Nemsokára lesz a szüli napja,ezekkel lepném meg.Én SHELL-es tartály vagonokra,vagy MOL-osra gondoltam.SHELL-eseket láttam a V...n. | |||||
lacipapa | Adatlap | 577591 | 2015. január 31. 23:24 | ||
Nagyon megköszönöm,ha meg teszed.Azt meg tudod mondani,hogy milyen szerelvényeket ráncibáltak vele?Mert a következő nyugdíjból valamilyen vagonokat (2-3db) is szeretnék neki venni.Nemsokára lesz a szüli napja,ezekkel lepném meg.Én SHELL-es tartály vagonokra,vagy MOL-osra gondoltam.SHELL-eseket láttam a V...n. | |||||
att2 | Adatlap | 577589 | 2015. január 31. 23:19 | ||
Azt elfelejtettem, hogy többnyire zárt, eltolható oldalfalú kocsikat, autószállító kocsikat, konténer vonatokat cibálnak. Valamint még egy apróság az eltérések között a homlokfalon lévő hűtőrács teljesen megváltozott a V100-ashoz képest. | |||||
att2 | Adatlap | 577588 | 2015. január 31. 23:15 | ||
Lacipapa! Itthon 469-es sorozat alatt futnak. Első ránézésre ami különbözik, az a fényszórok helye, a régi V100-astól eltérően az ütközővel egy magasságba kerültek kialakításra a lépcsők elött. Továbbá végig vannak kapaszkodók a gép oldalán, és a tolatást megkönnyítendő kisebb ablakok kerültek a fülke elejére a vezetőoldalon. Gépészetileg nem tudom van-e különbség. Google-n vannak képek szépszámmal, BR 295-re keress rá. Ha lesz rá alkalmam körbelövöm neked, és elküldöm a képeket! | |||||
lacipapa | Adatlap | 577571 | 2015. január 31. 19:38 | ||
Mondasz valamit!Nálam az eladás általában azért történik,mert közben rá jövök,hogy ez mégsem az,de ritkán adok el. | |||||
lacipapa | Adatlap | 577570 | 2015. január 31. 19:35 | ||
Szervusz! Köszi ,végre valami jó hír!Tehát ami modellben fellelhető,lehet belő alakítani.Hol találok ezekről fényképet,amin látszanak a jelzéseik,esetleg,hogy miket cibálnak? | |||||
att2 | Adatlap | 577569 | 2015. január 31. 19:28 | ||
Lacipapa! V100-as bizony itthon is van, a DB Schenker Kft tulajdonában. Győri illetőségű a cég, a kikőtőbe, illetve átépítések gyanánt találkozni lehet vele. Székesfehérváron rendszeres vendégek voltak mint kitoló gépek éjjelente. Igaz ezek a gépek némi nemüleg eltérnek a régi, igazi V100-asoktól. De a képekből kivehető minden szinte. | |||||
Sennás | Adatlap | 577567 | 2015. január 31. 19:17 | ||
Ja azt szokták mondani pénz a legkevesebb:)Szentségtörés de ha eladsz valamit?Amit már "meguntál" jobb esetben kiadtak egy szebbet jobbat,arra lecseréled. | |||||
lacipapa | Adatlap | 577564 | 2015. január 31. 18:56 | ||
Nem ééén,a fiam (34 éves).Nekem van mit csinálni,muszáj kategorizálni,mert kevés a hely és a mani sem mindegy. :-) | |||||
Sennás | Adatlap | 577562 | 2015. január 31. 18:53 | ||
Szia.Én úgy tudom ilyen nekünk nem volt.Nem kell ennyire Magyarkodni!Lassan kifogysz mindenből nem lesz mit építeni:)Esetleg a kisvasút ott még van mit kapisgálni. | |||||
lacipapa | Adatlap | 577560 | 2015. január 31. 18:42 | ||
Köszi,de a börzére majd elmegy a gyerek,ő ott lakik Pesten. A többit,meg majd látom,de azért még egyszer köszönöm. Üdv,Laci | |||||
V43-1123 | Adatlap | 577551 | 2015. január 31. 15:54 | ||
Valószínűleg már egy lejárt lemez vagyok, de én a kézzelfogható dolgokat szeretem :) Mindenképpen javaslom a Láng vasútmodell börzét szombatonként: 5mp.eu/web.php Ha itt a neten keresgélsz, akkor pedig ezt az oldalt ajánlom: forum.index.hu/Article/showArticle A művelődési házban árusítók és a börzén hirdetők között van némi átfedés, de ennél sokkal fontosabb, hogy sok segítséget, szaktanácsot adnak az ott lévő szakemberek. Más: néhány hozzászólással ezelőtt szóba kerültek a Revell mozdony makettjei. Egy BR 01-est én is megépítettem, az alábbi cikkben írta róla: www.vonatmagazin.hu/2010/05/egy-ujabb-szobormozdony-a-revell-tol/ | |||||
lacipapa | Adatlap | 577545 | 2015. január 31. 13:51 | ||
Köszi,láttam.Azt meg tudnád mondani,hogy a V 100 dízel volt-van magyar használatban? | |||||
att2 | Adatlap | 577537 | 2015. január 31. 13:07 | ||
Szia Sennás! Ezek a gyanta kasztnik engem is érdekelnének. Tudnál nekem is küldeni egy email címet? Előre is köszönöm a segítséged! att2kukacfreemail.hu | |||||
Sennás | Adatlap | 577534 | 2015. január 31. 12:19 | ||
3000Ft hírdetik gyanta kasznik.Átküldöm az E.címet | |||||
lacipapa | Adatlap | 577530 | 2015. január 31. 11:53 | ||
Köszi,de ebbe,már mint a vasút modellezésbe nem akarok bele folyni.Elég az én gyagyámat kielégíteni.Annyi csak,hogy néha veszek neki valami magyar vonatkozású modellt.Csak az a baj,hogy nem igazán tudom,melyik autentikus.Annyit tudok,hogy volt (van?)magyar gyártás is,de hogy a modell kínálatban melyik felel meg,nem tudom.Csörgő,Szergely,Nohab,BR52 már van.Egy dízel,Pl a Púposhoz hasonlót ,vagy egy vontatót,tolatót szeretnék neki.Főleg a Vaterán keresgélek,mert ott,talán olcsóbban lehet meg kapni.A kínálatból nem tudom melyik lenne jó? | |||||
V43-1123 | Adatlap | 577520 | 2015. január 31. 08:56 | ||
Tanulni, tanulni :) Amennyiben tényleg "megfertőződött" a fiad a vasúttal, és annak modellezésével, ajánlom figyelmedbe a témában megjelent több kilónyi szakkönyvet, ill. az Internetet. A BR nem "BundesRepublic", köze nincs hozzá, valójában Baureihe, vagyis sorozat. A német terminológia használja, pl. BR 01, BR 52, stb. A DB pedig a német vasút, a DEUTSCHE BAHN rövidítése. Szóval tanulni, tanulni :)) | |||||
lacipapa | Adatlap | 577514 | 2015. január 30. 22:25 | ||
Bocs' nekem is este van már a DB=Daich Bahn akart lenni. | |||||
lacipapa | Adatlap | 577513 | 2015. január 30. 22:23 | ||
Nagyon tetszik a 2. kép a pőre kocsin egy VT-34-es van.Most építek egyet 1:16 R/C-ben. Az 1:35-ös már 90%-ban kész. | |||||
lacipapa | Adatlap | 577512 | 2015. január 30. 22:20 | ||
Bocs' én is csak most tanulom,mióta a fiam vasút modellezik. A vasútak elnevezései,BR=BundesRepublic,DB=Dich Republik ...stb. A BR 190-es egy dízel mozdony pl.A modellező oldalakon lehet ezeket meg találni,vagy a Vaterán a vasút modellek között.Rengeteg van,csak én nem igazán értek hozzájuk.! | |||||
Sennás | Adatlap | 577509 | 2015. január 30. 21:57 | ||
Sennás | Adatlap | 577507 | 2015. január 30. 21:38 | ||
Én vagyok fáradt Laci bocs de nem értelek.Igen M44 a típusa.Az első képen egy Remot-os 2.kép régi BoBo van.DVM2 a gyári típusjele.Talán Lengyel,Jugó,Koreai? export is volt belöle. | |||||
lacipapa | Adatlap | 577506 | 2015. január 30. 21:10 | ||
Az M44,gondolom a magyar elnevezés?Gondolok itt a BR,DB...stb elnevezésekre. | |||||
lacipapa | Adatlap | 577504 | 2015. január 30. 21:07 | ||
A működő képesnek van valami más elnevezése is a BoBo-n kívül?Persze modellben,1:78-asra gondolok. | |||||
Sennás | Adatlap | 577473 | 2015. január 30. 17:31 | ||
Esetleg van még BoBo.Van müködőképes és ,sima gyanta csak simán polcra teszed.Összerakod és úgy néz ki de csak ennyi.Szegeden a Hobby boltban volt még 5éve:) | |||||
lacipapa | Adatlap | 577462 | 2015. január 30. 15:57 | ||
Csörgő,Szergely,Nohab már van neki.Olyan kellene,amit lehet itthon kapni és van magyar vonatkozása.Gőzös,dízel-tolató stb. | |||||
lacipapa | Adatlap | 577461 | 2015. január 30. 15:55 | ||
Köszönöm!Nem én vasutazom a fiam.Sikerült neki szerezni (Vatera) egy dig. előkészített 52-est a csónak alakú szenes kocsival. | |||||
Gabusch | Adatlap | 577454 | 2015. január 30. 14:23 | ||
Az MPC/AMT-nek van egy The General gőzőse 1:25-ben. Az is roppant impozáns darab. Ebay-en lehet hozzájutni leginkább, sajnos általában horribilis összegekért. www.oldmodelkits.com/jpegs/MPC%201-2001%20General.JPG www.warrelics.eu/forum/historical-figurines-scale-models/general-12560/ | |||||
Sennás | Adatlap | 577453 | 2015. január 30. 14:11 | ||
Sennás | Adatlap | 577452 | 2015. január 30. 13:58 | ||
Szia Laci.A Fa dobozos 2000Dolcsi az igen,még talán füstgenerátor is van benne.De a Revell az sima ragasztós makett,azt működőképessé tenni hát nem tom.Kemény lenne,de megoldható.Pont a Ludmillát említik hogy a Revelles kasznit felhasználva megépítette müködőképesre.(HO fődarabokat használva) Akik 1:87ben vasutalnak az azért is kerül ennyi pénzbe mert(és ha jók az információim-- egy M62 Sergej,Csörgő névleges teljesítmény,sebessége közel annyi mint az igazi 1/87-ed része)Ugyanezek digitális modellban 3×annyiért már füst,hang generátor,sebességet,fékezést lehet szabályozni.Lehet választani.Union Pacific 4000 "wikipédia" itt leírnak mindent.Csak UP vonalain jártak ezek sehol máshol csak a Wasatch hegységben. | |||||
lucky | Adatlap | 577449 | 2015. január 30. 13:43 | ||
Azt még hozzátenném, hogy az első világháború után érkezett pár (talán lengyel) széles nyomtávú gőzös, az is 520 számon futott.De lehet keverem az 510-zel. | |||||
lucky | Adatlap | 577448 | 2015. január 30. 13:41 | ||
Bigboy-nak nincs. Amcsi vasak közül az USATC S160-nak van. MÁV 411 ( Truman) néven meg lehet találni. Német vasak közül a BR52-nek van: MÁV 520. | |||||
lucky | Adatlap | 577447 | 2015. január 30. 13:38 | ||
Sőt a Modelik és az Angraf 1/25-ben is adott ki többféle vasúti járművet. Igaz papírból.. | |||||
lacipapa | Adatlap | 577444 | 2015. január 30. 13:11 | ||
Szia! Te,látom vasút szakértő vagy!A Bigboy 1:87-es és működő képes?Ennek van magyar vonatkozása? Üdv,Laci | |||||
Sennás | Adatlap | 577438 | 2015. január 30. 12:30 | ||
Szia ChevyG!Csak ismételni tudom amit att2 leírt.Én is megvettem összeépítettem a BIGBOY-t.Szép makett túl sok feljavítást nem igényel.Én még 15 éve Kanadában láttam filmet róla megtetszett de 1000dolcsi nem szándékoztam érte adni.1.5kg és működőképes.Nézd meg most hol jár az ára:)Érdekesség 1984ben a Monogram is kiadta ezt a makettet.Lehet ezt vette át a Revell?De jól megoldották.Ajánlom figyelmedbe.Kezd a legnagyobbal!5-6 ezer Ft pedig nem sok érte.Még 1-2 figura mellé és máris előjönnek a monumentális méretek.Ha nem feltétlen ragaszkodsz az 1:87 mérethez mehet a HobbyBoss 1:72 BR-52 vagy BR-86 gyönyörűek ezek is.Vagy ugyanezek 1:35 méretben.Na ezek a legszebbek. | |||||
att2 | Adatlap | 577435 | 2015. január 30. 12:03 | ||
Szia ChevyG! A Revell Big boy készlete lassan 10 éves, a Br 01-02es készletek se sokkal fiatalabbak ha jól rémlik. A képeket elnézve nem rosszak, szép makett építhető belőlük! Nekem eddig csak a Ludmillákhoz volt szerencsém, de nem volt velük semmi extra, nem tudom hogy a gőzösök mennyivel jobbak vagy rosszabbak. Az Italeri készleteit nézted? Ők is adtak ki gőzöst, igaz nem a Big Boyt, de a bontása egyszerübb, 2 kereten elfért nekik minden. | |||||
ChevyG | Adatlap | 577414 | 2015. január 30. 05:32 | ||
Sziasztok! Szeretnék majd építeni egy mozdonyt. A Revell készleteit nézegettem, melyikről mit lehet tudni? Régi v új készletek? Melyiket érdemes? Elsőre a Big Boy-al szemeztem. üdv! GergőGábor | |||||
lucky | Adatlap | 575961 | 2015. január 11. 06:55 | ||
Ahogy minálunk is.. | |||||
Sennás | Adatlap | 575881 | 2015. január 10. 11:44 | ||
Szia. Még hogy járnak:-) Éjszaka amikor minden emberre szükség lenne akkor jönnek kocsit felvenni vonatba sorozni:-(De most de rögtön ,az irányító meg ugrik mint a pincsikutya! | |||||
lucky | Adatlap | 575862 | 2015. január 10. 09:00 | ||
Látom Floydék arra is járnak. | |||||
Sennás | Adatlap | 575857 | 2015. január 10. 08:00 | ||
Varjúbácsi | Adatlap | 575697 | 2015. január 8. 20:30 | ||
Planes | Adatlap | 575682 | 2015. január 8. 16:23 | ||
Szia tanár úr! Akkoriban sokfelé gyártott GÖRLICH I., II., III. tip. forgóváz lehet, ez alapján már el tudsz indulni. | |||||
Varjúbácsi | Adatlap | 575637 | 2015. január 8. 08:09 | ||
Sziasztok! Kellene egy kis segítség a vasúti guruktól. Erről a forgózsámolyos futómű típusról keresnék információt. Sajnos ezen az egy képen kívül nem találtam semmit. Mivel nem tudom mi a hivatalos elnevezése, még a gugli sem segített. A fotó egy 1937-es "salonwagent" ábrázol. | |||||
lucky | Adatlap | 574887 | 2014. december 29. 14:48 | ||
lucky | Adatlap | 574886 | 2014. december 29. 14:47 | ||
na mindegy itt a kép | |||||
lucky | Adatlap | 574884 | 2014. december 29. 14:46 | ||
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/v/t1.0-9/1604384_715165688508557_1726130291_n.jpg Itt egy kép a széntérről. A Truman konyhája mögött egy serleges szénfeladó teteje,bal oldalt középen meg egy homokfeladó látható. A kép Hatvanban készült. Valamikor a kora 90-es években még megvolt minden, ma már max nyomai vannak. A szénfeladó a széntérrel együtt eltűnt. | |||||
Sennás | Adatlap | 574874 | 2014. december 29. 12:19 | ||
Köszi a választ Lucky! | |||||
lucky | Adatlap | 574867 | 2014. december 29. 09:07 | ||
Ez többrétű dolog. Egyrészt az ütközök se az igaziak már, másrészt a vonórugók se. Valószínűsíthető a csavarkapcsok is meg vannak már nyúlva egy kicsit. A gyűrűzés pont azért került fel ( emlékszem mekkora vokálozás volt, mikor először találkoztak vele a mv-k), hogy az ütközőt/csavarkapcsot ne lessen túlfeszíteni. Egy időben napi 4-5 ütköző csőszár repedés, törés volt, naponta. Akkor épültek be a talplemezhez a merevítő bordák is.Azután az új Trechpak elemes ütközők megoldották ezt a problémát is.Az új csíkos ingán ( posta bhv, 600-tól felfelé) már csak ez van. Az kampó nem a gőz része volt. A gőztömlő használaton kívüli akasztója a fejjel át ellenes oldalon volt, a képen lévő kocsinál már nincs meg. Összekapcsolva meg nemigen lógott be.Volt még vele dolgom. Viszont a leleményes ember használhatja erre is. Azóta láttam már olyat is, hogy a hosszú lengőkábelt erre akasztják, pláne ha átlósan van kapcsolva ( mert másképp nem megy). Mókás dolog vele dolgozni.Legalább annyira mint a 32 eres csatlást szétszedni. A kampó célja a csavarkapocs lesúlyozása, a másik csavarkapocs által.Egy időben a birodalmi kocsiknál általánosan használtunk egy un S horgot, mivel ezeknél a kapcsolt csavarkapocs teljesen összehúzott helyzetben is belóg.Ingáknál valamikor a 80-as 90-es évek fordulóján, egy VIG rendeletben hozták be.Magát a rendelet nem láttam, így nem tudom pontosan mi van benne. Amikor Egerbe is mentek az IC kocsik, szerették volna ingában járatni, akkor merült fel,hogy miért nincs a kocsin kampó. Akkor volt szó róla szőrmentén. Akkor 2-3 kocsira felkerült, de amiket alkalmassá tettek ingára, azok többnyire WC vagy klíma hibával küzdöttek.Így sokat azok se jártak. A többi meg csak húzva volt jó. Azután az IC megszűnt, így erre már nem volt szükség, tehát ha jó a vezérlés, a Szolnokról jövő vasút fordul Eger felé tolatás nélkül. A bolgárok a KGST örökségen felül mostanában beszerezhettek pár cseh vagy szlovák kocsit is, mert errefelé azok jönnek. Átfényezték, de sokkal többet nem raktak hozzájuk. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
Nálunk Tatabányán is szokott állni, és vegyes vonatot nyitott vagonok szén és faszállítmánnyal, zárt vagonokat és néha tartálykocsit szokott húzni az oroszlányi vonalon. Elvileg bármilyen vagont tehetsz mögé mert állomási tartalékként mindenfajta tolatásba bevonhatják.