/ Fórumok /

Kötöttpályás járművek (vonatok, villamosok, stb...)

Mivel egyre inkább igény volt rá, ezért ide lehet hozni minden vasúttal/sínekkel/vágányokkal kapcsolatos járművet, dolgot, méretaránytól függetlenül.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10.
vasútörült 577593 2015. január 31. 23:34
Válasz erre
Szia!
Nálunk Tatabányán is szokott állni, és vegyes vonatot nyitott vagonok szén és faszállítmánnyal, zárt vagonokat és néha tartálykocsit szokott húzni az oroszlányi vonalon. Elvileg bármilyen vagont tehetsz mögé mert állomási tartalékként mindenfajta tolatásba bevonhatják.
lacipapa 577592 2015. január 31. 23:29
Válasz erre
Nagyon megköszönöm,ha meg teszed.Azt meg tudod mondani,hogy milyen szerelvényeket ráncibáltak vele?Mert a következő nyugdíjból valamilyen vagonokat (2-3db) is szeretnék neki venni.Nemsokára lesz a szüli napja,ezekkel lepném meg.Én SHELL-es tartály vagonokra,vagy MOL-osra gondoltam.SHELL-eseket láttam a V...n.
lacipapa 577591 2015. január 31. 23:24
Válasz erre
Nagyon megköszönöm,ha meg teszed.Azt meg tudod mondani,hogy milyen szerelvényeket ráncibáltak vele?Mert a következő nyugdíjból valamilyen vagonokat (2-3db) is szeretnék neki venni.Nemsokára lesz a szüli napja,ezekkel lepném meg.Én SHELL-es tartály vagonokra,vagy MOL-osra gondoltam.SHELL-eseket láttam a V...n.
att2 577589 2015. január 31. 23:19
Válasz erre
Azt elfelejtettem, hogy többnyire zárt, eltolható oldalfalú kocsikat, autószállító kocsikat, konténer vonatokat cibálnak.
Valamint még egy apróság az eltérések között a homlokfalon lévő hűtőrács teljesen megváltozott a V100-ashoz képest.
att2 577588 2015. január 31. 23:15
Válasz erre
Lacipapa!

Itthon 469-es sorozat alatt futnak. Első ránézésre ami különbözik, az a fényszórok helye, a régi V100-astól eltérően az ütközővel egy magasságba kerültek kialakításra a lépcsők elött. Továbbá végig vannak kapaszkodók a gép oldalán, és a tolatást megkönnyítendő kisebb ablakok kerültek a fülke elejére a vezetőoldalon. Gépészetileg nem tudom van-e különbség. Google-n vannak képek szépszámmal, BR 295-re keress rá. Ha lesz rá alkalmam körbelövöm neked, és elküldöm a képeket!
lacipapa 577571 2015. január 31. 19:38
Válasz erre
Mondasz valamit!Nálam az eladás általában azért történik,mert közben rá jövök,hogy ez mégsem az,de ritkán adok el.
lacipapa 577570 2015. január 31. 19:35
Válasz erre
Szervusz!
Köszi ,végre valami jó hír!Tehát ami modellben fellelhető,lehet belő alakítani.Hol találok ezekről fényképet,amin látszanak a jelzéseik,esetleg,hogy miket cibálnak?
att2 577569 2015. január 31. 19:28
Válasz erre
Lacipapa!

V100-as bizony itthon is van, a DB Schenker Kft tulajdonában. Győri illetőségű a cég, a kikőtőbe, illetve átépítések gyanánt találkozni lehet vele. Székesfehérváron rendszeres vendégek voltak mint kitoló gépek éjjelente. Igaz ezek a gépek némi nemüleg eltérnek a régi, igazi V100-asoktól. De a képekből kivehető minden szinte.
Sennás 577567 2015. január 31. 19:17
Válasz erre
Ja azt szokták mondani pénz a legkevesebb:)Szentségtörés de ha eladsz valamit?Amit már "meguntál" jobb esetben kiadtak egy szebbet jobbat,arra lecseréled.
lacipapa 577564 2015. január 31. 18:56
Válasz erre
Nem ééén,a fiam (34 éves).Nekem van mit csinálni,muszáj kategorizálni,mert kevés a hely és a mani sem mindegy. :-)
Sennás 577562 2015. január 31. 18:53
Válasz erre
Szia.Én úgy tudom ilyen nekünk nem volt.Nem kell ennyire Magyarkodni!Lassan kifogysz mindenből nem lesz mit építeni:)Esetleg a kisvasút ott még van mit kapisgálni.
lacipapa 577560 2015. január 31. 18:42
Válasz erre
Köszi,de a börzére majd elmegy a gyerek,ő ott lakik Pesten.
A többit,meg majd látom,de azért még egyszer köszönöm.
Üdv,Laci
V43-1123 577551 2015. január 31. 15:54
Válasz erre
Valószínűleg már egy lejárt lemez vagyok, de én a kézzelfogható dolgokat szeretem :) Mindenképpen javaslom a Láng vasútmodell börzét szombatonként:
5mp.eu/web.php Ha itt a neten keresgélsz, akkor pedig ezt az oldalt ajánlom:
forum.index.hu/Article/showArticle
A művelődési házban árusítók és a börzén hirdetők között van némi átfedés, de ennél sokkal fontosabb, hogy sok segítséget, szaktanácsot adnak az ott lévő szakemberek.
Más: néhány hozzászólással ezelőtt szóba kerültek a Revell mozdony makettjei. Egy BR 01-est én is megépítettem, az alábbi cikkben írta róla:
www.vonatmagazin.hu/2010/05/egy-ujabb-szobormozdony-a-revell-tol/
lacipapa 577545 2015. január 31. 13:51
Válasz erre
Köszi,láttam.Azt meg tudnád mondani,hogy a V 100 dízel volt-van magyar használatban?
att2 577537 2015. január 31. 13:07
Válasz erre
Szia Sennás!

Ezek a gyanta kasztnik engem is érdekelnének. Tudnál nekem is küldeni egy email címet? Előre is köszönöm a segítséged!

att2kukacfreemail.hu
Sennás 577534 2015. január 31. 12:19
Válasz erre
M40
M40
M43
M43
Inter Pici
Inter Pici
M44
M44

3000Ft hírdetik gyanta kasznik.Átküldöm az E.címet
lacipapa 577530 2015. január 31. 11:53
Válasz erre
Köszi,de ebbe,már mint a vasút modellezésbe nem akarok bele folyni.Elég az én gyagyámat kielégíteni.Annyi csak,hogy néha veszek neki valami magyar vonatkozású modellt.Csak az a baj,hogy nem igazán tudom,melyik autentikus.Annyit tudok,hogy volt (van?)magyar gyártás is,de hogy a modell kínálatban melyik felel meg,nem tudom.Csörgő,Szergely,Nohab,BR52 már van.Egy dízel,Pl a Púposhoz hasonlót ,vagy egy vontatót,tolatót szeretnék neki.Főleg a Vaterán keresgélek,mert ott,talán olcsóbban lehet meg kapni.A kínálatból nem tudom melyik lenne jó?
V43-1123 577520 2015. január 31. 08:56
Válasz erre
Tanulni, tanulni :)
Amennyiben tényleg "megfertőződött" a fiad a vasúttal, és annak modellezésével, ajánlom figyelmedbe a témában megjelent több kilónyi szakkönyvet, ill. az Internetet. A BR nem "BundesRepublic", köze nincs hozzá, valójában Baureihe, vagyis sorozat. A német terminológia használja, pl. BR 01, BR 52, stb. A DB pedig a német vasút, a DEUTSCHE BAHN rövidítése. Szóval tanulni, tanulni :))
lacipapa 577514 2015. január 30. 22:25
Válasz erre
Bocs' nekem is este van már a DB=Daich Bahn akart lenni.
lacipapa 577513 2015. január 30. 22:23
Válasz erre
Nagyon tetszik a 2. kép a pőre kocsin egy VT-34-es van.Most építek egyet 1:16 R/C-ben.
Az 1:35-ös már 90%-ban kész.
lacipapa 577512 2015. január 30. 22:20
Válasz erre
Bocs' én is csak most tanulom,mióta a fiam vasút modellezik.
A vasútak elnevezései,BR=BundesRepublic,DB=Dich Republik ...stb.
A BR 190-es egy dízel mozdony pl.A modellező oldalakon lehet ezeket meg találni,vagy a Vaterán a vasút modellek között.Rengeteg van,csak én nem igazán értek hozzájuk.!
Sennás 577509 2015. január 30. 21:57
Válasz erre
BSM41-71kp
BSM41-71kp
post-6892-0-22829300-1388140259
post-6892-0-22829300...
m44211
m44211
l737
l737

1.kép a Lengyel változat.
2.kép egy érdekes Lengyel fotó
3.kép a Nyíregyházi 1.sz prototípus(M44-211)
4.kép a legkülönlegesebb,áramszedős Diesel gép!A villamos előfűtés miatt.
Sennás 577507 2015. január 30. 21:38
Válasz erre
Én vagyok fáradt Laci bocs de nem értelek.Igen M44 a típusa.Az első képen egy Remot-os 2.kép régi BoBo van.DVM2 a gyári típusjele.Talán Lengyel,Jugó,Koreai? export is volt belöle.
lacipapa 577506 2015. január 30. 21:10
Válasz erre
Az M44,gondolom a magyar elnevezés?Gondolok itt a BR,DB...stb elnevezésekre.
lacipapa 577504 2015. január 30. 21:07
Válasz erre
A működő képesnek van valami más elnevezése is a BoBo-n kívül?Persze modellben,1:78-asra gondolok.
Sennás 577473 2015. január 30. 17:31
Válasz erre
kep03
kep03
bo bo
bo bo

Esetleg van még BoBo.Van müködőképes és ,sima gyanta csak simán polcra teszed.Összerakod és úgy néz ki de csak ennyi.Szegeden a Hobby boltban volt még 5éve:)
lacipapa 577462 2015. január 30. 15:57
Válasz erre
Csörgő,Szergely,Nohab már van neki.Olyan kellene,amit lehet itthon kapni és van magyar vonatkozása.Gőzös,dízel-tolató stb.
lacipapa 577461 2015. január 30. 15:55
Válasz erre
Köszönöm!Nem én vasutazom a fiam.Sikerült neki szerezni (Vatera) egy dig. előkészített 52-est a csónak alakú szenes kocsival.
Gabusch 577454 2015. január 30. 14:23
Válasz erre
Az MPC/AMT-nek van egy The General gőzőse 1:25-ben. Az is roppant impozáns darab.
Ebay-en lehet hozzájutni leginkább, sajnos általában horribilis összegekért.

www.oldmodelkits.com/jpegs/MPC%201-2001%20General.JPG
www.warrelics.eu/forum/historical-figurines-scale-models/general-12560/
Sennás 577453 2015. január 30. 14:11
Válasz erre
56930-165
56930-165
150_1031_BR52_Henschel___Sohn_1943
150_1031_BR52_Hensch...
aoZTM
aoZTM
izcZT
izcZT

Br-52 CFR sorszámmal.És pár régi kép a világháborúból.Az utolsó mi lehet?
Sennás 577452 2015. január 30. 13:58
Válasz erre
Szia Laci.A Fa dobozos 2000Dolcsi az igen,még talán füstgenerátor is van benne.De a Revell az sima ragasztós makett,azt működőképessé tenni hát nem tom.Kemény lenne,de megoldható.Pont a Ludmillát említik hogy a Revelles kasznit felhasználva megépítette müködőképesre.(HO fődarabokat használva)
Akik 1:87ben vasutalnak az azért is kerül ennyi pénzbe mert(és ha jók az információim-- egy M62 Sergej,Csörgő névleges teljesítmény,sebessége közel annyi mint az igazi 1/87-ed része)Ugyanezek digitális modellban 3×annyiért már füst,hang generátor,sebességet,fékezést lehet szabályozni.Lehet választani.Union Pacific 4000 "wikipédia" itt leírnak mindent.Csak UP vonalain jártak ezek sehol máshol csak a Wasatch hegységben.
lucky 577449 2015. január 30. 13:43
Válasz erre
Azt még hozzátenném, hogy az első világháború után érkezett pár (talán lengyel) széles nyomtávú gőzös, az is 520 számon futott.De lehet keverem az 510-zel.
lucky 577448 2015. január 30. 13:41
Válasz erre
Bigboy-nak nincs.
Amcsi vasak közül az USATC S160-nak van. MÁV 411 ( Truman) néven meg lehet találni.
Német vasak közül a BR52-nek van: MÁV 520.
lucky 577447 2015. január 30. 13:38
Válasz erre
Sőt a Modelik és az Angraf 1/25-ben is adott ki többféle vasúti járművet. Igaz papírból..
lacipapa 577444 2015. január 30. 13:11
Válasz erre
Szia!
Te,látom vasút szakértő vagy!A Bigboy 1:87-es és működő képes?Ennek van magyar vonatkozása?
Üdv,Laci
Sennás 577438 2015. január 30. 12:30
Válasz erre
Névtelen
Névtelen
178577-12522
178577-12522

Szia ChevyG!Csak ismételni tudom amit att2 leírt.Én is megvettem összeépítettem a BIGBOY-t.Szép makett túl sok feljavítást nem igényel.Én még 15 éve Kanadában láttam filmet róla megtetszett de 1000dolcsi nem szándékoztam érte adni.1.5kg és működőképes.Nézd meg most hol jár az ára:)Érdekesség 1984ben a Monogram is kiadta ezt a makettet.Lehet ezt vette át a Revell?De jól megoldották.Ajánlom figyelmedbe.Kezd a legnagyobbal!5-6 ezer Ft pedig nem sok érte.Még 1-2 figura mellé és máris előjönnek a monumentális méretek.Ha nem feltétlen ragaszkodsz az 1:87 mérethez mehet a HobbyBoss 1:72 BR-52 vagy BR-86 gyönyörűek ezek is.Vagy ugyanezek 1:35 méretben.Na ezek a legszebbek.
att2 577435 2015. január 30. 12:03
Válasz erre
Szia ChevyG!

A Revell Big boy készlete lassan 10 éves, a Br 01-02es készletek se sokkal fiatalabbak ha jól rémlik. A képeket elnézve nem rosszak, szép makett építhető belőlük! Nekem eddig csak a Ludmillákhoz volt szerencsém, de nem volt velük semmi extra, nem tudom hogy a gőzösök mennyivel jobbak vagy rosszabbak. Az Italeri készleteit nézted? Ők is adtak ki gőzöst, igaz nem a Big Boyt, de a bontása egyszerübb, 2 kereten elfért nekik minden.
ChevyG 577414 2015. január 30. 05:32
Válasz erre
Sziasztok!

Szeretnék majd építeni egy mozdonyt. A Revell készleteit nézegettem, melyikről mit lehet tudni? Régi v új készletek? Melyiket érdemes? Elsőre a Big Boy-al szemeztem.
üdv! GergőGábor
lucky 575961 2015. január 11. 06:55
Válasz erre
Sennás 575881 2015. január 10. 11:44
Válasz erre
Szia. Még hogy járnak:-) Éjszaka amikor minden emberre szükség lenne akkor jönnek kocsit felvenni vonatba sorozni:-(De most de rögtön ,az irányító meg ugrik mint a pincsikutya!
lucky 575862 2015. január 10. 09:00
Válasz erre
Sennás 575857 2015. január 10. 08:00
Válasz erre
Fénykép0305
Fénykép0305
Fénykép0308
Fénykép0308
Fénykép0309
Fénykép0309

Csendélet Nyíregyháza,tél.
Varjúbácsi 575697 2015. január 8. 20:30
Válasz erre
Szia Sanyi!
Kösz, így már találtam némi segítséget.
Planes 575682 2015. január 8. 16:23
Válasz erre
Szia tanár úr! Akkoriban sokfelé gyártott GÖRLICH I., II., III. tip. forgóváz lehet, ez alapján már el tudsz indulni.
Varjúbácsi 575637 2015. január 8. 08:09
Válasz erre
10205_1937_696_9_37_aussen
10205_1937_696_9_37_...

Sziasztok!
Kellene egy kis segítség a vasúti guruktól. Erről a forgózsámolyos futómű típusról keresnék információt. Sajnos ezen az egy képen kívül nem találtam semmit. Mivel nem tudom mi a hivatalos elnevezése, még a gugli sem segített. A fotó egy 1937-es "salonwagent" ábrázol.
lucky 574887 2014. december 29. 14:48
Válasz erre
széntér hatvan
széntér hatvan

na talán
lucky 574886 2014. december 29. 14:47
Válasz erre
na mindegy itt a kép
lucky 574884 2014. december 29. 14:46
Válasz erre
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/v/t1.0-9/1604384_715165688508557_1726130291_n.jpg

Itt egy kép a széntérről. A Truman konyhája mögött egy serleges szénfeladó teteje,bal oldalt középen meg egy homokfeladó látható. A kép Hatvanban készült. Valamikor a kora 90-es években még megvolt minden, ma már max nyomai vannak. A szénfeladó a széntérrel együtt eltűnt.
Sennás 574874 2014. december 29. 12:19
Válasz erre
lucky 574867 2014. december 29. 09:07
Válasz erre
Ez többrétű dolog.
Egyrészt az ütközök se az igaziak már, másrészt a vonórugók se. Valószínűsíthető a csavarkapcsok is meg vannak már nyúlva egy kicsit.
A gyűrűzés pont azért került fel ( emlékszem mekkora vokálozás volt, mikor először találkoztak vele a mv-k), hogy az ütközőt/csavarkapcsot ne lessen túlfeszíteni. Egy időben napi 4-5 ütköző csőszár repedés, törés volt, naponta. Akkor épültek be a talplemezhez a merevítő bordák is.Azután az új Trechpak elemes ütközők megoldották ezt a problémát is.Az új csíkos ingán ( posta bhv, 600-tól felfelé) már csak ez van.
Az kampó nem a gőz része volt. A gőztömlő használaton kívüli akasztója a fejjel át ellenes oldalon volt, a képen lévő kocsinál már nincs meg.
Összekapcsolva meg nemigen lógott be.Volt még vele dolgom. Viszont a leleményes ember használhatja erre is.
Azóta láttam már olyat is, hogy a hosszú lengőkábelt erre akasztják, pláne ha átlósan van kapcsolva ( mert másképp nem megy). Mókás dolog vele dolgozni.Legalább annyira mint a 32 eres csatlást szétszedni.
A kampó célja a csavarkapocs lesúlyozása, a másik csavarkapocs által.Egy időben a birodalmi kocsiknál általánosan használtunk egy un S horgot, mivel ezeknél a kapcsolt csavarkapocs teljesen összehúzott helyzetben is belóg.Ingáknál valamikor a 80-as 90-es évek fordulóján, egy VIG rendeletben hozták be.Magát a rendelet nem láttam, így nem tudom pontosan mi van benne.
Amikor Egerbe is mentek az IC kocsik, szerették volna ingában járatni, akkor merült fel,hogy miért nincs a kocsin kampó. Akkor volt szó róla szőrmentén. Akkor 2-3 kocsira felkerült, de amiket alkalmassá tettek ingára, azok többnyire WC vagy klíma hibával küzdöttek.Így sokat azok se jártak. A többi meg csak húzva volt jó. Azután az IC megszűnt, így erre már nem volt szükség, tehát ha jó a vezérlés, a Szolnokról jövő vasút fordul Eger felé tolatás nélkül.
A bolgárok a KGST örökségen felül mostanában beszerezhettek pár cseh vagy szlovák kocsit is, mert errefelé azok jönnek. Átfényezték, de sokkal többet nem raktak hozzájuk.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10.