/ Fórumok /

Kötöttpályás járművek (vonatok, villamosok, stb...)

Mivel egyre inkább igény volt rá, ezért ide lehet hozni minden vasúttal/sínekkel/vágányokkal kapcsolatos járművet, dolgot, méretaránytól függetlenül.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10.
Bogesz 586082 2015. május 21. 15:47
Válasz erre
Sziasztok!

A K.u.K. páncélvonatokról van valakinek valami remek anyaga amin méretek is látszódnak? Jellegrajz lenne a legjobb mondjuk 3 nézetből, de gondolom ez kb. lehetetlen.

Főleg a korai VII-es és VIII-as vonatok érdekelnek.

ah.milua.org/austria-hungaria/arms/panzerzug2/09.jpg
páncélos 585167 2015. május 6. 12:56
Válasz erre
Pár jó magyarországi kép:
www.drehscheibe-online.de/foren/read.php
lucky 585105 2015. május 5. 08:45
Válasz erre
Szia!
Szerintem nem bonyolították túl.. Fapalló úgy 8-10 cm vastagon. Azután hogy erre még mi került?
Egy luxusvonat esetében elképzelhetőnek tartom az acéllemez padlót, amire valamilyen hangszigetelő bevonat ( parafa ?) került jó vastagon. A belső tér felől meg már bármi lehet.Nyilván ki lehet zárni a mai igelit nevű anyagot..
Az acél ebben az esetben kis súlyt, de nagy szilárdságot adott ( mármint a fához képest).
Varjúbácsi 585067 2015. május 4. 12:08
Válasz erre
Sziasztok!
Tudna valaki segíteni abban, hogy a II.VH. idején használt vasúti személykocsiknak milyen anyagból volt, és milyen színű a padlózata?
páncélos 585060 2015. május 4. 11:02
Válasz erre
Moszkvai metró járműtelep:
foto-metro.livejournal.com/322828.html
Sennás 583091 2015. április 4. 18:13
Válasz erre
61oCmiYsFNL._SX258_BO1,204,203,200_-1
61oCmiYsFNL....
518M7m4R4dL._SX258_BO1,204,203,200_-1
518M7m4R4dL....
510UbjWm-vL._SX258_BO1,204,203,200_
510UbjWm-vL....
51mnakaZFnL._SX258_BO1,204,203,200_-1
51mnakaZFnL....

Szia. Ha mákod van ezek a könyvek beszerezhtök és van benne használható adat fénykép.
V43-1123 583074 2015. április 4. 16:02
Válasz erre
PLM-140Baldwin616
PLM-140Baldwin616

A mozdony típusára van egy megfejtésem, persze a tévedés lehetősége fenntartva :)
Szerintem a képen egy, a Baldwin mozdonygyár által (többek között francia vasúttársaságoknak is) gyártott 140 sor. "Pershing" becenevű hadimozdony légicsapásban súlyosan megsérült példánya látható. A kép Franciaországban készülhetett 1944 nyarán, kora őszén.
lacipapa 583073 2015. április 4. 15:58
Válasz erre
Ez egy BR 52-es az(ilyen levegő terelővel még nem láttam), úgy nevezett csónak -szenes kocsival.Modellben nem sűrűn fordul elő és újonan 140 körül van az ára.BR 52 ventillációs kocsival inkább találsz a vitarán.
lucky 583070 2015. április 4. 15:35
Válasz erre
A kis foltos.. :)
Valószínű túlélt már egy támadást, mert a hosszkazán mintha foltozva lenne..
Gabusch 583069 2015. április 4. 15:34
Válasz erre
Persze, hogy nem, írtam is. Amennyiben jól értelmezem a holland szöveget, akkor egy BR55 (AKA porosz G8) 1945. május 13-án Hágában.

Itt van másik három kamós mozdony, amik eredetinek tűnnek:
tinypic.com/fld3dh.jpg
www.drehscheibe-online.de/foren/read.php

Ezen az 1946-os képen csak kissé furcsa a kazán, akár valami kamó maradványa is lehet.

www.nikon-fotografie.de/vbulletin/picture.php
SSZABI 583066 2015. április 4. 15:01
Válasz erre
SSZABI 583065 2015. április 4. 14:54
Válasz erre
fld3dh
fld3dh

Köszi az infókat Urak, most kutakodás közben találtam az egyik német fórumon ezt a képet is.
Így még érdekesebb lenne a mozdony szerintem, de még előbb szerezni kell egy makettet...:)
TAMÁS78 583064 2015. április 4. 14:51
Válasz erre
Mint a később föltett képek egynémelyikének aláírásából is kiderül, ez a kamózás inkább akkor válhatott jellemzővé, amikor már nagyon fogyóban volt a légtér feletti uralom. '44 tavasza v. nyara ebből a szempontból lehet, hogy korai (de nem biztos).
lucky 583061 2015. április 4. 14:29
Válasz erre
Ez tuti nem 52-es. Az 5 hajtott kerékkel rendelkezik, a képen lévő meg 4-el.
Sennás 583060 2015. április 4. 14:17
Válasz erre
6932
6932
6431
6431
7201
7201

Van itt camós de ez tuti Német mozdony?
Sennás 583059 2015. április 4. 14:10
Válasz erre
ezek vajon
ezek vajon

Nem egyszerű:)
Le tudja ezt fordítani valaki?Ez vajon "elmaszatolt" kép vagy tényleg kamós gőzösök vannak itt.
Gabusch 583058 2015. április 4. 13:47
Válasz erre
A "Jung" feliratú a sinsheimi múzeumban van. Nem esküszöm meg rá kilenc év távlatából, de mintha a másik oldala sima fekete lenne. Sajnos fotót csak a kamós oldaláról találtam.

Ez ugyan nem BR52, de kamós és úgy tűnik, echte.

s68.photobucket.com/user/sander1985/media/camo-1.jpg.html
Sennás 583052 2015. április 4. 12:59
Válasz erre
Névteleng
Névteleng
Névtelen
Névtelen
Névtelen4
Névtelen4
Jung
Jung
Névtelen5tua
Névtelen5tua
hueqoh

lehet photoshop?
hueqoh

Szia SSZABI!Konkrét fotót egyenlőre én se találtam a "camos locomotiv" témában.Van egy jó pár makettező aki így csinálta meg.De eredeti képet nem sok van.Más ebben a korban használt mozdony is látható camoval(csak makett).De esetleg egy Fekete+pár szürke(fehér)csík?(1-3 kép) Az még nem túl durva.Gondold el több mint 6100db ilyen mozdony készült tuti nincs mindről kép nem kizárt hogy volt eleve camos vagy utólag átfestett.
lucky 583023 2015. április 4. 08:59
Válasz erre
Szia!
A nyitott füsttér ajtós képen sztem nem Br52 van.
A kocsikon miért ne lehetne Br52? Általános hadi mozdony volt.Hatvanban van egy a fűtőház területén ha kellene valami részlet róla. Mondjuk kissé leharcolt állapotban van.. A Füstiben is van egy, az se sokkal jobb.
A csíkos festés sztem kitalált, bár lehet hogy van alapja, mondjuk valami szabályzatban ráakadt valaki.
Sztem jellemzőbb a szokásos fekete szín. Azt azért hozzátenném, hogy az ilyen fekete- piros-fehér díszfestéses csilli-villi gőzös nem igen lehetett. A fehér ütköző tányér szél, fehér vonóhorog vég, kerék külső homlokfelület, csatló és hajtórudak külső fele elképzelhetőbb számomra.
Ne a nosztalgia üzemes gőzösökből indulj ki, mert azok már inkább reprezentációs feladatot látnak el, a működő voltuk ellenére. ( Azt azért hozzáteszem, rang volt egy gépszemélyzet számára, a gépük mindig tiszta volt. Egyes mozdonyvezetők fehér! kesztyűben vezettek, és nem lett koszos a kesztyű.De ehhez olyan fűtők is kellettek.)
A vasúti üzem alapból poros mocskos, különösen a féktuskós fékezés esetén. A gőzös üzemben ehhez még hozzájön a szén, a pernye ill a salak pora is.
Ha esetleg kell hozzájuk csavarkapocs korrekt vonóhoroggal keress meg. Elérhetőségem ott van az adatlapon.
SSZABI 583022 2015. április 4. 08:36
Válasz erre
lengyel kolléga munkája
lengyel kolléga...
tigerss102__train
tigerss102__train
Tiger_I_late_15 spzabt 503 france 1944
Tiger_I_late_15...

Sziasztok!

Egy ötletemhez kérek segítséget: van egy transzport lánctalpas kései Tigrisem, szereztem alá egy ssyms 80t vagont. Elképzelhető az, hogy egy ilyen Tigriseket szállító szerelvényt egy Br 52-es mozdony húzzon? Az 1/35 adta méretei miatt csak ez a három szereplő lenne benne.
Találtam egy képet, ahol az összeállítás olyan, mint ahogy én raknám össze (mozdony-szerkocsi mögötte közvetlen a tigrissel), csak nem tudom milyen típusú a mozdony. A Tigris miatt az kompozíció mindenképpen 1944 tavaszát-nyarát idézné.

Illetve,ez a mozdony a keleti fronton lehetett-e olyan csíkos álcafestésű, mint amilyen a képen szereplő makett, vagy csak az alap piros-fekete színösszeállításban? Még eddig eredeti képet se találtam erre a csíkos festésre, de még kutakodok...

Előre is köszönöm a segítséget!

Üdv, Szabi
Sennás 582413 2015. március 27. 20:58
Válasz erre
Atti,Misi köszönet a kimerítő tájékoztatásért.
V43-1123 582409 2015. március 27. 20:38
Válasz erre
A mozdonyra vonatkozó adatok az Ezüst könyvből idézve:
"A V43,1051 psz. mozdonyt gyártás közben a Ganz-MÁVAG és a Ganz-VM alakította át -ideiglenes jelleggel- az UFB 3 típusú forgóvázak vizsgálata céljából. A tervezett háromféle kísérleti programból az "A" és a "C" jelű változatokat valósították meg. A fogaskerék-áttétel az előbbinél 17:76, az utóbbinál 25:68 volt. A mozdony engedélyezett sebessége a "C" kísérletnél a módosított fogaskerék-áttétellel összefüggésben 150 km/h, illetve a kísérletek tartamára 160 Km/h volt. 1969-ben a mozdonyt a V43 sorozattal megegyező kivitelűre alakították vissza."
A gépet egyébként 1967-ben gyártották, és 2011-ben vonták ki a fenntartásból. Gyári szám: 1967/179.
att2 582407 2015. március 27. 20:30
Válasz erre
Sennas!

Eredetileg V43-1051, de gyártás közben átalakították, UFB forgóvázat kapott. Sajnos a vontatómotorok teljesítménye nem volt elegendő, így vissza lett alakítva a hagyományos kivitelnek megfelelően.
Sennás 582403 2015. március 27. 20:06
Válasz erre
M62-069
M62-069
Közgép
Közgép

Sajnos nem az én fotóim.Nyiregyen még nem láttam:(
Sennás 582400 2015. március 27. 19:49
Válasz erre
IMG_0006121609
IMG_0006121609

Sziasztok.Ez most mi?Elvesztem a sorok útvesztőjében.Most V-43 vagy V-45?
lacipapa 582390 2015. március 27. 18:34
Válasz erre
Nekem is nagyon tetszik,főleg a mozdony.Nekem sem sikerült jobban körül nézni.
Gratulálok a külön díjhoz.
Laci
Rozsdás fékkulcs 582387 2015. március 27. 18:13
Válasz erre
Köszönöm, sajnos mérete miatt csak oda tudták elhelyezni, így nem lehetett nagyon rálátni.
Üdv.: Jani
sanyi 582341 2015. március 27. 11:17
Válasz erre
Köszi az infót V43 ügyben! Nem is gondoltam volna, hogy még dolgozik a gép. Persze ez pozitív meglepetés!:)
lucky 582333 2015. március 27. 10:03
Válasz erre
Grat!
Sajnos közelről (és távolról se) tudtam megtekinteni élőben, mivel számomra elérhetetlen helyen volt.
A szervezők közül kérdeztem az egyiket, bemehetnék-e közelről megtekinteni, erre közölte ha engem beenged akkor mást is be kell engednie úgyhogy nem...
msanyi 582286 2015. március 26. 19:00
Válasz erre
Szia Sanyi!
Igen, ez volt az első. A V431001-V431007-ig még Németországban készült. V431008-tól a Ganz–MÁVAG gyártotta. A Wikipédián fent van a története.

att2!
Én is úgy tudom, hogy a Közgépé.

Páncélos!
Csak az a pár darab széles Szergej létezik, amit lentebb is beszéltünk. Azok bőven el tudják végezni a munkát.
att2 582285 2015. március 26. 18:59
Válasz erre
Igen, a legelső volt, és 6 társával együtt (1001-1007) Essenben készültek.
sanyi 582279 2015. március 26. 17:55
Válasz erre
Szia!
Nem ismerem a jelölésrendszert, ezért tűnhet pancsernek a kérdés. A 1001-es Szili a legelső volt?
att2 582258 2015. március 26. 13:43
Válasz erre
A fekete Szergej a Közgépé, ha jól rémlik, és normál nyomtávú. Pár hete Debrecenbe is megfordult próbán.
páncélos 582255 2015. március 26. 13:27
Válasz erre
Nagyon jó képek, köszönjük.
A fekete Szergej normál, vagy széles nyomtáv? Illetve kié?
msanyi 582253 2015. március 26. 12:43
Válasz erre
Zh 01-02 1
Zh 01-02 1
Zh 01-02 3
Zh 01-02 3
Zh 01-02 5
Zh 01-02 5
Zh 01-02 6
Zh 01-02 6
Zh 01-02 7
Zh 01-02 7
Zh 01-02 8
Zh 01-02 8
Zh 01-02 11
Zh 01-02 11
Zh 01-02 8
Zh 01-02 8
Zh 01-02 9
Zh 01-02 9
Zh 01-02 10
Zh 01-02 10
Zh 518-1
Zh 518-1
Zh 518-2
Zh 518-2
Zh 518-3
Zh 518-3

Sziasztok!
Néhány kép Záhonyból. Javítóműhely és fűtőház. Az 1001-es „Szili” is járt itt vendégségben:)!
Az 518-as vendég alvázon, teljes felújítás alatt 2015.03.24
Rozsdás fékkulcs 582071 2015. március 23. 18:31
Válasz erre
Kép 816
Kép 816
Kép 817
Kép 817
Kép 819
Kép 819

Sziasztok.
Három kép a közel teljesen elkészült vasúti diorámáról,ami még némi árnyékolást igényel. Egyúttal szeretném megköszönni az Atád Makettklub különdíját amit a hétvégi szolnoki versenyen kaptam.
Üdv.:Jani
sanyi 580691 2015. március 8. 08:50
Válasz erre
Köszi szépen!
Peti! Köszi szépen a felajánlást, hamarosan úgyis névnapom lesz!:)
T.Csaba 580657 2015. március 7. 20:48
Válasz erre
Kár,hogy itt nincs Like gomb! :)
PETI 580654 2015. március 7. 20:29
Válasz erre
Szia Sanyi!

Szép lett, gratulálok!

Jöhet az Il-76! :)

Üdv

KP
T.Csaba 580644 2015. március 7. 18:47
Válasz erre
Nagyon aranyos!A kedvenc mozdony formám. :) A legkedvenc az M-44 a Gysev színeiben.
sanyi 580587 2015. március 7. 09:34
Válasz erre
IMG_2732
IMG_2732
IMG_2734
IMG_2734
IMG_2737
IMG_2737

Sziasztok!
Látom nem mozdul semmi, ezért felrakom a legújabb termékemet: Hobbyboss 1:72 WR-360 az SRK - Sanyi Rélylvéjsz Korporésün - színeiben!:)
Az első kép túl világos, a második túl sötét, szóval a kettő közötti a valós.
A makettet ajánlom mindenkinek, mert elképesztő kis masina, gond és tömítő nélkül összeáll, semmi baj nincs vele. És a makettshopnál most akciós!
lucky 578403 2015. február 11. 10:00
Válasz erre
Varjúbá!
Az az alkatrész a himba vagy himbagerenda. Az nemcsak függőleges, hanem ( a kocsihoz viszonyítva) hossz ill keresztirányban is mozog valamennyit.
tothgun 578226 2015. február 8. 21:53
Válasz erre
Roco MÁV Sgns - tothgun 1
Roco MÁV Sgns -...
Roco MÁV Sgns - tothgun 2
Roco MÁV Sgns -...
Roco MÁV Sgns - tothgun 3
Roco MÁV Sgns -...
Roco MÁV Sgns - tothgun 4
Roco MÁV Sgns -...
Roco MÁV Sgns - tothgun 5
Roco MÁV Sgns -...

Üdvözletem!

Egy kis vasútmodell, H0 méretarányban...
Roco MÁV Sgns (66624) vagon feljavítás.

Üdv, tothgun
Varjúbácsi 578217 2015. február 8. 20:36
Válasz erre
Köszönöm mindenkinek a segítséget, már tisztul a kép.
Planes 578203 2015. február 8. 19:26
Válasz erre
lucky 578197 2015. február 8. 19:11
Válasz erre
lacipapa
Azaz :)

Planes
Úgy látom szépen elbeszéltünk egymás mellett. :) De ugyanarról volt szó mindkettőnknél.

Varjúbácsi!
Ma sem vastagabb a láncszem szála 25-30 mm-nél. De még utána nézek.
lacipapa 578191 2015. február 8. 18:48
Válasz erre
Nem tudok németül,de a "Seitliches Gleitstück" lenne?
lacipapa 578189 2015. február 8. 18:46
Válasz erre
A csúszótámok a csap két oldalán láthatók?
Planes 578186 2015. február 8. 17:56
Válasz erre
Jól látod. Még annyi,hogy a jármű szekrényhez a központi csap rögzül,ekörül elfordul a forgóváz az ívekben ,és a két oldali csúszótámra fekszik fel.Így képes a pályaegyenetlenségeket bólintó mozgással felvenni.
Varjúbácsi 578178 2015. február 8. 17:02
Válasz erre
Ezek szerint, ha jól értem a váz közepén keresztbemenő alkatrész,- amihez gondolom csatlakozik a kocsiszekrény alja - szabadon elmozdulhat függőleges irányba, és az alsó laprugók határolják a mozgását? Az számomra a furcsa, hogy a rugók alsó rögzítési pontjai nekem nagyon gyengécskének tűnnek ahhoz, hogy egy 10 tonnás szerkezet legyen rajtuk. De lehet hogy rosszul értelmezem.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10.