/ Fórumok /

Kötöttpályás járművek (vonatok, villamosok, stb...)

Mivel egyre inkább igény volt rá, ezért ide lehet hozni minden vasúttal/sínekkel/vágányokkal kapcsolatos járművet, dolgot, méretaránytól függetlenül.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10.
Sennás 578169 2015. február 8. 15:34
Válasz erre
SAM_1770
SAM_1770

Ez pedig ma Miskolcon.Gondolom festeni viszik.
Sennás 578168 2015. február 8. 15:33
Válasz erre
2010 Dombóvár
2010 Dombóvár

Csak fotók.
Planes 578167 2015. február 8. 15:33
Válasz erre
Úgy értettem mindkét oldalon lévő, (Rossz volt a Jobbos -balos kifejezés)de nem értem a szavakon lovaglást a működést szerettük volna elmondani,nemdebár...
TAMÁS78 578151 2015. február 8. 13:44
Válasz erre
Ühüm. A rajzot néztem, ott spirálrugónak tűnt... Kösz!
lucky 578150 2015. február 8. 13:44
Válasz erre
Mutass már egy példát a jobbos- balos laprugóra..

A himbarugózás dupla, mindkét oldalon, de nem tudom elképzelni, hogyan lehet egy laprugóköteget jobbos és balos kivitelben elkészíteni. Hacsak nem úgy, hogy a jobb vagy a bal oldalán van szem, esetleg a hajítása aszimmetrikus. De az utóbbira még nem láttam példát vasúton.Több lépcsős kivitelre már igen.
Ebben az esetben nem látom értelmét egy hajlításra igénybe vett elemnél a kétféle kivitelnek.
lucky 578149 2015. február 8. 13:32
Válasz erre
Planes 578139 2015. február 8. 12:40
Válasz erre
TAMÁS78 578136 2015. február 8. 12:35
Válasz erre
Magyarul itt van egy forgóváz, vagy mi, ami egyrészt kapcsolódik egy vagon aljához, két laprugóköteggel, másrészt 4 kerékhez, laprugó+spirálrugó kombinációval? Elnézést, tökéletesen laikus (gyökér) vagyok a témához.
lucky 578134 2015. február 8. 12:15
Válasz erre
Én nem látok jobbos-balos laprugót. Olyan laprugót látok, ami mindkét végén van felfüggesztve, és középen terhelve.
lucky 578133 2015. február 8. 12:13
Válasz erre
Sztem csak kettő.
Az első lépcső valóban két elemből áll, de attól még együtt dolgoznak.
A királycsap hídja a himba..
Planes 578103 2015. február 8. 08:04
Válasz erre
Vagy inkább három lépcsős.Ahogy látszik is, az ágytokon lévő laprugó feltámasztása két spirál rugón nyugszik.A forgóváz keret viszont a királycsapszeg hídjához csatlakozik ugyancsak egy pár (jobbos -balos) laprugóval. Üdv.! Eses Sándor
lucky 578089 2015. február 7. 20:46
Válasz erre
Kétlépcsős rugózású személykocsi forgóváz.
Az első lépcső a keréknél, a második középen a himbán található.
A kettőt a forgóvázkeret kapcsolja össze.
A kétféle rugó típust azok eltérő karakterisztikája miatt építhették be.
Na meg azért mert a laprugónak van némi lengés csillapító hatása.
Varjúbácsi 578075 2015. február 7. 17:53
Válasz erre
goerlitz-iii-schwer
goerlitz-iii-schwer
goerlitz3_schwer
goerlitz3_schwer

Sziasztok!
Van olyan vasúti guru köztetek, aki el tudná magyarázni nekem a Görlitz III működési elvét? Sajnos a rajzok, és fotók alapján nem értem. :-((
lacipapa 578069 2015. február 7. 17:09
Válasz erre
Van sok féle, a 29.oldaltól, vannak az amcsik.Gőzösök,dízelek,vagonok.
Sennás 578064 2015. február 7. 16:39
Válasz erre
Lehet én nem tudok itt rendesen keresni de egy mozdonyt találtam(gyönyörű) amúgy.
lacipapa 578061 2015. február 7. 16:12
Válasz erre
Hát,ha ilyet pont nem is,de USA járművek vannak a V...n!Mozdonyok,vagonok.
Sennás 578059 2015. február 7. 15:11
Válasz erre
IMG_4844
IMG_4844
Challenger_with_dual_water_tenders
Challenger_with_dual...
Water_tank_UP814_Joe_Jordan_concept
Water_tank_UP814_Joe...

Kérdeznék én is Urak.Igaz nem Magyar vonatkozás de ilyen UnionPacific víztartályt láttatok HO méretben?Egyáltalán USA járműveket,kocsikat lehet ithol kapni?Igazából még külföldön se nagyon látok.Köszönet SENNÁS
Sennás 578048 2015. február 7. 10:26
Válasz erre
Ha mákod van valahova beengednek körbefotózni.

hbweb.hu/iparvasut/a21.htm
Sennás 578047 2015. február 7. 10:17
Válasz erre
Névtelen
Névtelen

Nézzél csak utána ez véletlenül nem egy "Mazsola"?
Sennás 578046 2015. február 7. 10:11
Válasz erre
Mi a szart csinál ez?

DB Class Köf III.
Sennás 578045 2015. február 7. 10:10
Válasz erre
lacipapa 578044 2015. február 7. 10:05
Válasz erre
Igeeen!Köszi.Még egy kérdés az utólsó képen lévőnek,mi a 'neve'?140913-as kép.
Sennás 578041 2015. február 7. 09:01
Válasz erre
140913-schenker_1
140913-schenker_1
IMG_0283__140905_Fokto__469108
IMG_0283__140905_Fok...
140913-schenker_6
140913-schenker_6

Na most már boldogulsz ugye?
Sennás 578040 2015. február 7. 08:58
Válasz erre
130916-Glencore
130916-Glencore
IMG_0222__140905_Kecel__469108
IMG_0222__140905_Kec...
140908-kalocsa_3
140908-kalocsa_3
140908-kalocsa_8
140908-kalocsa_8

Emlékeztem én hogy láttam ilyen képet valahol:)És tessék.A 2."adag" T-72 már ezzel hozták el Kalocsáról.

simán annyit írtam a keresőbe "kalocsai tehervonat"
Sennás 578039 2015. február 7. 08:52
Válasz erre
Igen.Elméletileg Kalocsai olajvonat.
lacipapa 578038 2015. február 7. 08:45
Válasz erre
Szervusz!
Köszönöm szépen.Úgy látom,hogy ezt a mozdonyt lehet kapni 1:87-ben is.Persze a részletek nagyon jók lennének.Ez a szerelvény hazai lenne,vajon?
Üdv,Laci
Sennás 578037 2015. február 7. 08:36
Válasz erre
7333895162_5d6e748eae_o
7333895162_5d6e748ea...

Szia Lacipapa.Egy jóbaráttól képe a keresett mozdonyról.Inkább érdekes,LÁTVÁNYOS kép de ígért részletfotókat is. Majd jelentkezek.
Sennás 577891 2015. február 4. 16:25
Válasz erre
2549_6
2549_6

Szia.Nem lehet ez a 004 gép forgóváza?A 99 jun baleset után átszállították Tapolcára és ott fényképezték le ezt.Az tudott a gépet 99'ben selejtezték a többi főbb alkatrészeket még ott a helyszínen "kibelezték".
att2 577860 2015. február 4. 00:18
Válasz erre
Amikor még volt fűtőház Tapolcán. Mit csináltak a forgóvázzal? Mi lett a Nohab forgóvázával? Javították, vagy már szedték szét amennyire lehetett?
Sennás 577853 2015. február 3. 21:52
Válasz erre
m61
m61

Ahol a méret a lényeg!
Sennás 577793 2015. február 3. 14:18
Válasz erre
Szia att2! Mi újság sikerült az emberkével felvenni a kapcsolatot?Árul még egyáltalán valamit?
lucky 577777 2015. február 3. 10:32
Válasz erre
Egészen pontosan EÉVB.
Egyesített Éberségi és Vonatbefolyásoló Berendezés.

Vasútőrült!
Azért remélem tudod mi a vegyesvonat. Bár már régen nem szerepel az F1-es utasítás pontjai között.
Röviden: olyan vonat amiben nem áruként küldött személy és teher kocsik vannak.
Vagyis személy és teherszállításra egy időben használták. A személyszállító vonatokba besorozott poggyászkocsi személykocsinak számít.
A kocsik sorrendjére az út közbeni tolatás volt a meghatározó, ill a fűtési idény.
Ha a teherkocsikat útközben le kellett akasztani a személykocsi ment a gép után, ha fűteni kellett akkor is.
lacipapa 577754 2015. február 2. 20:08
Válasz erre
Planes 577753 2015. február 2. 20:03
Válasz erre
Vonat befolyásoló.A MÁV rendszerű jelfelvevő biztonsági rendszer,ami a mozd.vezezetőt felülbírálja ,vagy helyettesíti ,ha elalszik:-))
lacipapa 577731 2015. február 2. 16:36
Válasz erre
Planes 577730 2015. február 2. 16:12
Válasz erre
Szia Laci!Két éve voltak nálunk VB beépítésre,egy kolega szokott fotózni,megkérdezem,megoszthatom -é.
vasútörült 577694 2015. február 2. 09:07
Válasz erre
Az biztos, hogy rengeteg apró eltérés van az altípusok között. Pl : nem is látszik a motor csere, de kipufogó, hűtőrács stb átalakítása sokat elárul.
lacipapa 577692 2015. február 2. 08:17
Válasz erre
Szervusz Sanyi!
Jó lenne képen látni a külsejüket,hogy mennyiben különböznek a kapható modellektől.
Laci
Planes 577690 2015. február 2. 06:01
Válasz erre
A V-100 al kapcsolatban pontosítanék: a győri illetőségű LCH (Logistich Center Hungaria)tulajdonában vannak,és a Magyar o.-on működő Német cégeket hivatott kiszolgálni.Győr-Szentgotthárd-Kalocsa stb. Ezek remotoros gépek,nem az eredeti Maybach motor hajtja,hanem MTU(mellesleg ugyan az, mint a Merkavákat, csak más segédüzemmel,és szoftverrel) És ahogy lenni szokott, a külsején is van változás,fényszórók ,hűtő maszk stb. Üdv.! Eses Sándor
ChevyG 577686 2015. február 1. 22:36
Válasz erre
Köszönöm a segítséget!

Megfertőződtem!:)
üdv!
vasútörült 577595 2015. január 31. 23:45
Válasz erre
lacipapa 577594 2015. január 31. 23:40
Válasz erre
Köszönöm neked is.Lassan gyűlnek az infók!Hála nektek!
vasútörült 577593 2015. január 31. 23:34
Válasz erre
Szia!
Nálunk Tatabányán is szokott állni, és vegyes vonatot nyitott vagonok szén és faszállítmánnyal, zárt vagonokat és néha tartálykocsit szokott húzni az oroszlányi vonalon. Elvileg bármilyen vagont tehetsz mögé mert állomási tartalékként mindenfajta tolatásba bevonhatják.
lacipapa 577592 2015. január 31. 23:29
Válasz erre
Nagyon megköszönöm,ha meg teszed.Azt meg tudod mondani,hogy milyen szerelvényeket ráncibáltak vele?Mert a következő nyugdíjból valamilyen vagonokat (2-3db) is szeretnék neki venni.Nemsokára lesz a szüli napja,ezekkel lepném meg.Én SHELL-es tartály vagonokra,vagy MOL-osra gondoltam.SHELL-eseket láttam a V...n.
lacipapa 577591 2015. január 31. 23:24
Válasz erre
Nagyon megköszönöm,ha meg teszed.Azt meg tudod mondani,hogy milyen szerelvényeket ráncibáltak vele?Mert a következő nyugdíjból valamilyen vagonokat (2-3db) is szeretnék neki venni.Nemsokára lesz a szüli napja,ezekkel lepném meg.Én SHELL-es tartály vagonokra,vagy MOL-osra gondoltam.SHELL-eseket láttam a V...n.
att2 577589 2015. január 31. 23:19
Válasz erre
Azt elfelejtettem, hogy többnyire zárt, eltolható oldalfalú kocsikat, autószállító kocsikat, konténer vonatokat cibálnak.
Valamint még egy apróság az eltérések között a homlokfalon lévő hűtőrács teljesen megváltozott a V100-ashoz képest.
att2 577588 2015. január 31. 23:15
Válasz erre
Lacipapa!

Itthon 469-es sorozat alatt futnak. Első ránézésre ami különbözik, az a fényszórok helye, a régi V100-astól eltérően az ütközővel egy magasságba kerültek kialakításra a lépcsők elött. Továbbá végig vannak kapaszkodók a gép oldalán, és a tolatást megkönnyítendő kisebb ablakok kerültek a fülke elejére a vezetőoldalon. Gépészetileg nem tudom van-e különbség. Google-n vannak képek szépszámmal, BR 295-re keress rá. Ha lesz rá alkalmam körbelövöm neked, és elküldöm a képeket!
lacipapa 577571 2015. január 31. 19:38
Válasz erre
Mondasz valamit!Nálam az eladás általában azért történik,mert közben rá jövök,hogy ez mégsem az,de ritkán adok el.
lacipapa 577570 2015. január 31. 19:35
Válasz erre
Szervusz!
Köszi ,végre valami jó hír!Tehát ami modellben fellelhető,lehet belő alakítani.Hol találok ezekről fényképet,amin látszanak a jelzéseik,esetleg,hogy miket cibálnak?
att2 577569 2015. január 31. 19:28
Válasz erre
Lacipapa!

V100-as bizony itthon is van, a DB Schenker Kft tulajdonában. Győri illetőségű a cég, a kikőtőbe, illetve átépítések gyanánt találkozni lehet vele. Székesfehérváron rendszeres vendégek voltak mint kitoló gépek éjjelente. Igaz ezek a gépek némi nemüleg eltérnek a régi, igazi V100-asoktól. De a képekből kivehető minden szinte.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10.