/ Fórumok /

Kötöttpályás járművek (vonatok, villamosok, stb...)

Mivel egyre inkább igény volt rá, ezért ide lehet hozni minden vasúttal/sínekkel/vágányokkal kapcsolatos járművet, dolgot, méretaránytól függetlenül.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10.
Sennás 577567 2015. január 31. 19:17
Válasz erre
Ja azt szokták mondani pénz a legkevesebb:)Szentségtörés de ha eladsz valamit?Amit már "meguntál" jobb esetben kiadtak egy szebbet jobbat,arra lecseréled.
lacipapa 577564 2015. január 31. 18:56
Válasz erre
Nem ééén,a fiam (34 éves).Nekem van mit csinálni,muszáj kategorizálni,mert kevés a hely és a mani sem mindegy. :-)
Sennás 577562 2015. január 31. 18:53
Válasz erre
Szia.Én úgy tudom ilyen nekünk nem volt.Nem kell ennyire Magyarkodni!Lassan kifogysz mindenből nem lesz mit építeni:)Esetleg a kisvasút ott még van mit kapisgálni.
lacipapa 577560 2015. január 31. 18:42
Válasz erre
Köszi,de a börzére majd elmegy a gyerek,ő ott lakik Pesten.
A többit,meg majd látom,de azért még egyszer köszönöm.
Üdv,Laci
V43-1123 577551 2015. január 31. 15:54
Válasz erre
Valószínűleg már egy lejárt lemez vagyok, de én a kézzelfogható dolgokat szeretem :) Mindenképpen javaslom a Láng vasútmodell börzét szombatonként:
5mp.eu/web.php Ha itt a neten keresgélsz, akkor pedig ezt az oldalt ajánlom:
forum.index.hu/Article/showArticle
A művelődési házban árusítók és a börzén hirdetők között van némi átfedés, de ennél sokkal fontosabb, hogy sok segítséget, szaktanácsot adnak az ott lévő szakemberek.
Más: néhány hozzászólással ezelőtt szóba kerültek a Revell mozdony makettjei. Egy BR 01-est én is megépítettem, az alábbi cikkben írta róla:
www.vonatmagazin.hu/2010/05/egy-ujabb-szobormozdony-a-revell-tol/
lacipapa 577545 2015. január 31. 13:51
Válasz erre
Köszi,láttam.Azt meg tudnád mondani,hogy a V 100 dízel volt-van magyar használatban?
att2 577537 2015. január 31. 13:07
Válasz erre
Szia Sennás!

Ezek a gyanta kasztnik engem is érdekelnének. Tudnál nekem is küldeni egy email címet? Előre is köszönöm a segítséged!

att2kukacfreemail.hu
Sennás 577534 2015. január 31. 12:19
Válasz erre
M40
M40
M43
M43
Inter Pici
Inter Pici
M44
M44

3000Ft hírdetik gyanta kasznik.Átküldöm az E.címet
lacipapa 577530 2015. január 31. 11:53
Válasz erre
Köszi,de ebbe,már mint a vasút modellezésbe nem akarok bele folyni.Elég az én gyagyámat kielégíteni.Annyi csak,hogy néha veszek neki valami magyar vonatkozású modellt.Csak az a baj,hogy nem igazán tudom,melyik autentikus.Annyit tudok,hogy volt (van?)magyar gyártás is,de hogy a modell kínálatban melyik felel meg,nem tudom.Csörgő,Szergely,Nohab,BR52 már van.Egy dízel,Pl a Púposhoz hasonlót ,vagy egy vontatót,tolatót szeretnék neki.Főleg a Vaterán keresgélek,mert ott,talán olcsóbban lehet meg kapni.A kínálatból nem tudom melyik lenne jó?
V43-1123 577520 2015. január 31. 08:56
Válasz erre
Tanulni, tanulni :)
Amennyiben tényleg "megfertőződött" a fiad a vasúttal, és annak modellezésével, ajánlom figyelmedbe a témában megjelent több kilónyi szakkönyvet, ill. az Internetet. A BR nem "BundesRepublic", köze nincs hozzá, valójában Baureihe, vagyis sorozat. A német terminológia használja, pl. BR 01, BR 52, stb. A DB pedig a német vasút, a DEUTSCHE BAHN rövidítése. Szóval tanulni, tanulni :))
lacipapa 577514 2015. január 30. 22:25
Válasz erre
Bocs' nekem is este van már a DB=Daich Bahn akart lenni.
lacipapa 577513 2015. január 30. 22:23
Válasz erre
Nagyon tetszik a 2. kép a pőre kocsin egy VT-34-es van.Most építek egyet 1:16 R/C-ben.
Az 1:35-ös már 90%-ban kész.
lacipapa 577512 2015. január 30. 22:20
Válasz erre
Bocs' én is csak most tanulom,mióta a fiam vasút modellezik.
A vasútak elnevezései,BR=BundesRepublic,DB=Dich Republik ...stb.
A BR 190-es egy dízel mozdony pl.A modellező oldalakon lehet ezeket meg találni,vagy a Vaterán a vasút modellek között.Rengeteg van,csak én nem igazán értek hozzájuk.!
Sennás 577509 2015. január 30. 21:57
Válasz erre
BSM41-71kp
BSM41-71kp
post-6892-0-22829300-1388140259
post-6892-0-22829300...
m44211
m44211
l737
l737

1.kép a Lengyel változat.
2.kép egy érdekes Lengyel fotó
3.kép a Nyíregyházi 1.sz prototípus(M44-211)
4.kép a legkülönlegesebb,áramszedős Diesel gép!A villamos előfűtés miatt.
Sennás 577507 2015. január 30. 21:38
Válasz erre
Én vagyok fáradt Laci bocs de nem értelek.Igen M44 a típusa.Az első képen egy Remot-os 2.kép régi BoBo van.DVM2 a gyári típusjele.Talán Lengyel,Jugó,Koreai? export is volt belöle.
lacipapa 577506 2015. január 30. 21:10
Válasz erre
Az M44,gondolom a magyar elnevezés?Gondolok itt a BR,DB...stb elnevezésekre.
lacipapa 577504 2015. január 30. 21:07
Válasz erre
A működő képesnek van valami más elnevezése is a BoBo-n kívül?Persze modellben,1:78-asra gondolok.
Sennás 577473 2015. január 30. 17:31
Válasz erre
kep03
kep03
bo bo
bo bo

Esetleg van még BoBo.Van müködőképes és ,sima gyanta csak simán polcra teszed.Összerakod és úgy néz ki de csak ennyi.Szegeden a Hobby boltban volt még 5éve:)
lacipapa 577462 2015. január 30. 15:57
Válasz erre
Csörgő,Szergely,Nohab már van neki.Olyan kellene,amit lehet itthon kapni és van magyar vonatkozása.Gőzös,dízel-tolató stb.
lacipapa 577461 2015. január 30. 15:55
Válasz erre
Köszönöm!Nem én vasutazom a fiam.Sikerült neki szerezni (Vatera) egy dig. előkészített 52-est a csónak alakú szenes kocsival.
Gabusch 577454 2015. január 30. 14:23
Válasz erre
Az MPC/AMT-nek van egy The General gőzőse 1:25-ben. Az is roppant impozáns darab.
Ebay-en lehet hozzájutni leginkább, sajnos általában horribilis összegekért.

www.oldmodelkits.com/jpegs/MPC%201-2001%20General.JPG
www.warrelics.eu/forum/historical-figurines-scale-models/general-12560/
Sennás 577453 2015. január 30. 14:11
Válasz erre
56930-165
56930-165
150_1031_BR52_Henschel___Sohn_1943
150_1031_BR52_Hensch...
aoZTM
aoZTM
izcZT
izcZT

Br-52 CFR sorszámmal.És pár régi kép a világháborúból.Az utolsó mi lehet?
Sennás 577452 2015. január 30. 13:58
Válasz erre
Szia Laci.A Fa dobozos 2000Dolcsi az igen,még talán füstgenerátor is van benne.De a Revell az sima ragasztós makett,azt működőképessé tenni hát nem tom.Kemény lenne,de megoldható.Pont a Ludmillát említik hogy a Revelles kasznit felhasználva megépítette müködőképesre.(HO fődarabokat használva)
Akik 1:87ben vasutalnak az azért is kerül ennyi pénzbe mert(és ha jók az információim-- egy M62 Sergej,Csörgő névleges teljesítmény,sebessége közel annyi mint az igazi 1/87-ed része)Ugyanezek digitális modellban 3×annyiért már füst,hang generátor,sebességet,fékezést lehet szabályozni.Lehet választani.Union Pacific 4000 "wikipédia" itt leírnak mindent.Csak UP vonalain jártak ezek sehol máshol csak a Wasatch hegységben.
lucky 577449 2015. január 30. 13:43
Válasz erre
Azt még hozzátenném, hogy az első világháború után érkezett pár (talán lengyel) széles nyomtávú gőzös, az is 520 számon futott.De lehet keverem az 510-zel.
lucky 577448 2015. január 30. 13:41
Válasz erre
Bigboy-nak nincs.
Amcsi vasak közül az USATC S160-nak van. MÁV 411 ( Truman) néven meg lehet találni.
Német vasak közül a BR52-nek van: MÁV 520.
lucky 577447 2015. január 30. 13:38
Válasz erre
Sőt a Modelik és az Angraf 1/25-ben is adott ki többféle vasúti járművet. Igaz papírból..
lacipapa 577444 2015. január 30. 13:11
Válasz erre
Szia!
Te,látom vasút szakértő vagy!A Bigboy 1:87-es és működő képes?Ennek van magyar vonatkozása?
Üdv,Laci
Sennás 577438 2015. január 30. 12:30
Válasz erre
Névtelen
Névtelen
178577-12522
178577-12522

Szia ChevyG!Csak ismételni tudom amit att2 leírt.Én is megvettem összeépítettem a BIGBOY-t.Szép makett túl sok feljavítást nem igényel.Én még 15 éve Kanadában láttam filmet róla megtetszett de 1000dolcsi nem szándékoztam érte adni.1.5kg és működőképes.Nézd meg most hol jár az ára:)Érdekesség 1984ben a Monogram is kiadta ezt a makettet.Lehet ezt vette át a Revell?De jól megoldották.Ajánlom figyelmedbe.Kezd a legnagyobbal!5-6 ezer Ft pedig nem sok érte.Még 1-2 figura mellé és máris előjönnek a monumentális méretek.Ha nem feltétlen ragaszkodsz az 1:87 mérethez mehet a HobbyBoss 1:72 BR-52 vagy BR-86 gyönyörűek ezek is.Vagy ugyanezek 1:35 méretben.Na ezek a legszebbek.
att2 577435 2015. január 30. 12:03
Válasz erre
Szia ChevyG!

A Revell Big boy készlete lassan 10 éves, a Br 01-02es készletek se sokkal fiatalabbak ha jól rémlik. A képeket elnézve nem rosszak, szép makett építhető belőlük! Nekem eddig csak a Ludmillákhoz volt szerencsém, de nem volt velük semmi extra, nem tudom hogy a gőzösök mennyivel jobbak vagy rosszabbak. Az Italeri készleteit nézted? Ők is adtak ki gőzöst, igaz nem a Big Boyt, de a bontása egyszerübb, 2 kereten elfért nekik minden.
ChevyG 577414 2015. január 30. 05:32
Válasz erre
Sziasztok!

Szeretnék majd építeni egy mozdonyt. A Revell készleteit nézegettem, melyikről mit lehet tudni? Régi v új készletek? Melyiket érdemes? Elsőre a Big Boy-al szemeztem.
üdv! GergőGábor
lucky 575961 2015. január 11. 06:55
Válasz erre
Sennás 575881 2015. január 10. 11:44
Válasz erre
Szia. Még hogy járnak:-) Éjszaka amikor minden emberre szükség lenne akkor jönnek kocsit felvenni vonatba sorozni:-(De most de rögtön ,az irányító meg ugrik mint a pincsikutya!
lucky 575862 2015. január 10. 09:00
Válasz erre
Sennás 575857 2015. január 10. 08:00
Válasz erre
Fénykép0305
Fénykép0305
Fénykép0308
Fénykép0308
Fénykép0309
Fénykép0309

Csendélet Nyíregyháza,tél.
Varjúbácsi 575697 2015. január 8. 20:30
Válasz erre
Szia Sanyi!
Kösz, így már találtam némi segítséget.
Planes 575682 2015. január 8. 16:23
Válasz erre
Szia tanár úr! Akkoriban sokfelé gyártott GÖRLICH I., II., III. tip. forgóváz lehet, ez alapján már el tudsz indulni.
Varjúbácsi 575637 2015. január 8. 08:09
Válasz erre
10205_1937_696_9_37_aussen
10205_1937_696_9_37_...

Sziasztok!
Kellene egy kis segítség a vasúti guruktól. Erről a forgózsámolyos futómű típusról keresnék információt. Sajnos ezen az egy képen kívül nem találtam semmit. Mivel nem tudom mi a hivatalos elnevezése, még a gugli sem segített. A fotó egy 1937-es "salonwagent" ábrázol.
lucky 574887 2014. december 29. 14:48
Válasz erre
széntér hatvan
széntér hatvan

na talán
lucky 574886 2014. december 29. 14:47
Válasz erre
na mindegy itt a kép
lucky 574884 2014. december 29. 14:46
Válasz erre
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/v/t1.0-9/1604384_715165688508557_1726130291_n.jpg

Itt egy kép a széntérről. A Truman konyhája mögött egy serleges szénfeladó teteje,bal oldalt középen meg egy homokfeladó látható. A kép Hatvanban készült. Valamikor a kora 90-es években még megvolt minden, ma már max nyomai vannak. A szénfeladó a széntérrel együtt eltűnt.
Sennás 574874 2014. december 29. 12:19
Válasz erre
lucky 574867 2014. december 29. 09:07
Válasz erre
Ez többrétű dolog.
Egyrészt az ütközök se az igaziak már, másrészt a vonórugók se. Valószínűsíthető a csavarkapcsok is meg vannak már nyúlva egy kicsit.
A gyűrűzés pont azért került fel ( emlékszem mekkora vokálozás volt, mikor először találkoztak vele a mv-k), hogy az ütközőt/csavarkapcsot ne lessen túlfeszíteni. Egy időben napi 4-5 ütköző csőszár repedés, törés volt, naponta. Akkor épültek be a talplemezhez a merevítő bordák is.Azután az új Trechpak elemes ütközők megoldották ezt a problémát is.Az új csíkos ingán ( posta bhv, 600-tól felfelé) már csak ez van.
Az kampó nem a gőz része volt. A gőztömlő használaton kívüli akasztója a fejjel át ellenes oldalon volt, a képen lévő kocsinál már nincs meg.
Összekapcsolva meg nemigen lógott be.Volt még vele dolgom. Viszont a leleményes ember használhatja erre is.
Azóta láttam már olyat is, hogy a hosszú lengőkábelt erre akasztják, pláne ha átlósan van kapcsolva ( mert másképp nem megy). Mókás dolog vele dolgozni.Legalább annyira mint a 32 eres csatlást szétszedni.
A kampó célja a csavarkapocs lesúlyozása, a másik csavarkapocs által.Egy időben a birodalmi kocsiknál általánosan használtunk egy un S horgot, mivel ezeknél a kapcsolt csavarkapocs teljesen összehúzott helyzetben is belóg.Ingáknál valamikor a 80-as 90-es évek fordulóján, egy VIG rendeletben hozták be.Magát a rendelet nem láttam, így nem tudom pontosan mi van benne.
Amikor Egerbe is mentek az IC kocsik, szerették volna ingában járatni, akkor merült fel,hogy miért nincs a kocsin kampó. Akkor volt szó róla szőrmentén. Akkor 2-3 kocsira felkerült, de amiket alkalmassá tettek ingára, azok többnyire WC vagy klíma hibával küzdöttek.Így sokat azok se jártak. A többi meg csak húzva volt jó. Azután az IC megszűnt, így erre már nem volt szükség, tehát ha jó a vezérlés, a Szolnokról jövő vasút fordul Eger felé tolatás nélkül.
A bolgárok a KGST örökségen felül mostanában beszerezhettek pár cseh vagy szlovák kocsit is, mert errefelé azok jönnek. Átfényezték, de sokkal többet nem raktak hozzájuk.
Sennás 574820 2014. december 28. 16:16
Válasz erre
1540456_65544_LH3_ketfele_kivitel_
1540456_65544_LH3_ke...

Jó de tudod hogy már az utasítás nem engedi a mozdony erejével összenyomott ütközőt.De ha meg fékez,feltorlódi utána meg rángat az se jó.Az anyát kanolta volna meg a ravatalon az a marha amelyik a kitalálta azt a régi kampóban végződő vasat ami fel van rakva a csavar orsóra(most csak gagyin odarajzoltam,talán neked van képed)régen erre akasztották a gőztömőt ne lógjon túl mélyre.Minden fordításnál beakad.Na a City-s az jó azok a gyűrűk nem engedik "túlhúzni".
Bolgár kocsikat nem ismerem.
lucky 574819 2014. december 28. 15:49
Válasz erre
Minket meg azért bacogatank, mert lazán jön a vonat,akár a DB ill a CD vasútról is...
A keresztbe tömlőt meg már vesézgettük ig szinten, és az jött ki, hogy mindig a legrövidebb távot adó kapcsolatot kell használni. Meg sem értették mit kérdeztünk...
A bolgároknál meg szabályos lehet a dupla féktömlő, mert a két bolgár kocsi ( és nyáron az onnét jövő vonatrész) így van kapcsolva..
Sennás 574808 2014. december 28. 14:52
Válasz erre
Ja megy is a basztatás ha nincs a helyén valami!Bezzeg Pestről lejön úgy a vonat keresztbe a tömlő:)Amúgy minden szavaddal egyet értek Lucky!
lucky 574786 2014. december 28. 12:19
Válasz erre
LH-3 kétféle kivitel
LH-3 kétféle...

Egy kép a MÁV 20-17-es kocsi homlokfaláról ( gondolván azokra akiknek vasúti gondolatok járnak a fejükben).
A két levegős kapcsolat között a külső vonókészülék ( csavarkapocs ill a vonóhorog),annak bal oldalán a gőzfűtési vezeték csatalakozó feje látható. Erről hiányzik a félkapcsolat ( az un gőztömlő). Az ajtó előtt felhajtott helyzetben az átjáróhíd.
A kocsivég így szabálytalan, mert lógó alkatrész nem lehet. Csavarkapocs is csak abban az esetben,ha nem lehet felakasztani, és akkor is csak összehúzott helyzetben.
lucky 574752 2014. december 28. 09:14
Válasz erre
Ha jól emlékszem valami olyan megoldás is volt a szén szállításra, hogy egy normál pőre kocsin volt pár, alján nyitható konténer.Ezt emelte a daru, majd a szerkocsi, szertartály fölött kinyitották a konténer alját.
Ebben az esetben a kutyavasút elmarad.
HADvezér 574746 2014. december 28. 07:22
Válasz erre
startszett_20
startszett_20
4 kocsi_20
4 kocsi_20
digit V80_20
digit V80_20
ealadó asztal 2_20
ealadó asztal 2_20
eladó asztal_20
eladó asztal_20
ealadó asztal 3_20
ealadó asztal 3_20

Sziasztok!

Eladó egy vadonat új Tillig TT digital start szett, bolti árnál 15 000 Ft-al olcsóbban adom. Mivel maradok a makettezésnél, és nincs helyem a nagy asztal építéséhez csak ezért adom el, kiváló készlet! Egy digitális mozdonnyal ( V 80, DB) négy darab teherkocsival, egy balos váltó és egy dilikörnyi sín van hozzá + kocsi sínre felrakó
+ a legújabb Uhlenbrock digitális vezérlő, távirányító.
Asztalossal készített 230x130mm-es szétszedhetős teljesen üres asztalt adok anyagárban hozzá.

Kérésre fotókat tudok küldeni, mindennel együtt: 94000.-Ft A kedvezmény 30000.-Ft

érdeklődni: info@hadmodels.com

üdv: HADvezér
Rozsdás fékkulcs 574744 2014. december 28. 05:08
Válasz erre
Sziasztok.
Köszönöm a dicséreteket és a hasznos tanácsokat is , persze nem marad így az összkép ahogy most van . De egyelőre csak gyűjtögetem , építgetem a dolgokat . A mozdony most még a Trumpeter dobozban található töltésen áll amit majd leveszek róla ha elkészül a dioráma alap és akkor természetesen a villany póznák is jobban fognak kinézni távol a széndarutól valami épület mellet.A váltó is még kap egy kozmetikát a furatokat eltüntetem onnan mivel az is saját gyártás mert ilyen méretben nem lehet kapni váltót .Még egy kérés esetleg van ötletetek honnan lehetne motort szerezni a Trumpeter WR360-as Diesel mozdonyába ?
Ő lenne aki a szenet hozza.:-))
Köszi.Üdv.Jani
lucky 574724 2014. december 27. 21:28
Válasz erre
Annyit még a számozáshoz, hogy a vontatott járműveknél kb 40 éve használatban van.
Tehát ez csak a vontató járművek terén új,minálunk. A DB ÖBB ZSR évekkel előttünk bevezette.Hozzánk a Teknő művésznevű gépekkel ( ma 470 akkor 1147 sorozat) jött be.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10.