/ Fórumok /

Kötöttpályás járművek (vonatok, villamosok, stb...)

Mivel egyre inkább igény volt rá, ezért ide lehet hozni minden vasúttal/sínekkel/vágányokkal kapcsolatos járművet, dolgot, méretaránytól függetlenül.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10.
att2 572151 2014. november 17. 13:32
Válasz erre
Szia Páncélos!

Ha minden igaz, összesen 8 db széles Szergej van/volt; 501, 503, 505, 508, 509, 517, 518, 519, záhonyi állomásítással.

Ezek közül az 501, 505, 508, 518, 519 aktív most is dolgozik valamit. De akik ott dolgoznak velük, biztos többet tudnak mondani.
msanyi 572150 2014. november 17. 13:21
Válasz erre
Szia Páncélos!
Pontosan nem tudom. De már láttam négyet egyszerre.
Megpróbálom mindet lefényképezni.
páncélos 572149 2014. november 17. 12:49
Válasz erre
Köszönöm a képeket, nagyon jók.
Mennyi széles nyomtávú Szergej van/volt?
msanyi 572138 2014. november 17. 11:07
Válasz erre
628505
628505
628508.1
628508.1
628508
628508

Szia Páncélos!
Két M62 szélles nyomtávú.
lucky 572137 2014. november 17. 10:50
Válasz erre
Nyugi, mi is a nevén emlegetjük valamennyit.
páncélos 572132 2014. november 17. 09:46
Válasz erre
Köszönöm a kimerítő választ.
Nekem akkor is marad M41 Csörgő, M61 Nohab...stb.
Sennás 572015 2014. november 15. 21:56
Válasz erre
Szia.Volt szerencsém kocsiból is és mozdonyból is "megnézni" az Új hidat.Fotót nem készítettem így már csak az emlékek maradnak meg.

Érdekes ezt a böszme gépláncot még nem fotózta le senki a magasból:-) Tudom én hogy nem olcsó egy gép bérlés de szép lenne egy ilyen fotó. A csabai meló szép lehetett az mondják profin dolgoztak.
sanyi 571998 2014. november 15. 19:15
Válasz erre
Szia!
Nagyon klassz képek! A nyáron láttam egy hasonlót a Békéscsaba-Keleti vonalon, eeelképszető volt, ahogy működött! Azon a vonalon van más látnivaló is: az új híd építése Szolnoknál!
Sennás 571964 2014. november 15. 08:51
Válasz erre
Kép1070
Kép1070
_Z8A2078
_Z8A2078
_Z8A2213
_Z8A2213
vasutfejlesztes-_del-balaton_02
vasutfejlesztes-_del...

Köszi az infót.Még jó hogy napi szinten nem kell vele "matekolni"
Na de ez! PM-1000 alépítmény javító. Ez csak egy része, a komplett géplánc 600-800 méter között változhat. Figyelmesen olvassátok el az adatokat! Sajnos a telóm nem fogta be az egész táblát de a lényeges adatok látszanak. Hossz(több egység összeadva), saját tömeg , max sebesség,STB. Igazán jó képet nem találtam a "szörnyről" most ép Siófoknál van "befűzve".
lucky 571925 2014. november 14. 15:45
Válasz erre
Ne lepődjetek meg, de a Nosztalgia rendszeresen dolgozik teherforgalomban ( az meg mellékes hogy tartálykocsit vagy sínszállítót húz). Nem csak a Nohabjaik hanem a Leójuk is.
Úgy látszik nem jövedelmez kellően a turizmus.
att2 571922 2014. november 14. 14:59
Válasz erre
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium által kibocsátott rendelet – 31/2010. (XII. 23.) – rendelkezik a vasúti járművek hatósági nyilvántartásáról, ez az oka annak, hogy a jól megszokott pályaszámokat már nem használjuk. Továbbá az átjárhatóság, és azonosítás is feltétel volt. Az UIC pályaszám, 12 karakterének minden számjegye információt tartalmaz az adott járműről.

Az első számjegy minden esetben 9, ez jelöli hogy vontató járműről van szó.
A második számjegy jelentése:
0 – gőz-, hibridmozdony, városi vasutak és trolibusz
1 – villamos mozdony (V ≥ 100 km/h)
2 – dízel mozdony (V ≥ 100 km/h)
3 – nagysebességű villamos motorkocsi/vonat (V ≥ 190 km/h)
4 – villamos motorkocsi/vonat (V < 190 km/h)
5 – dízel motorkocsi/vonat
6 – különleges mellék-, vagy pótkocsi*
7 – villamos tolatómozdony (V < 100 km/h)
8 – dízel tolatómozdony (V < 100 km/h)
9 – speciális, építési és karbantartási járművek.

A harmadik, negyedik számjegy a besoroló ország kódja, esetünkben 55. A GySEV járművei még kilógnak a sorból ugyan, de nekik is át kell majd térni az 55-re.

Az ötödik számjegy mutatja meg, hogy a jármű hány egységből áll. Ennek leginkább a motorvonatoknál van szerepe;

0 – egytagú egység (minden mozdony és motorkocsi)
1 – többtagú egység A. (kocsija) járműegysége
2 – többtagú egység B. kocsija
3 – többtagú egység 3. kocsija
4 – többtagú egység 4. kocsija
5 – többtagú egység 5. kocsija
6 – többtagú egység 6. kocsija
7 – csatolt - 10-nél több tengelyű mozdony (ekkor a 6. helyen a hajtott kerékpárok száma n-10 áll - pl. 12 tengelyes jármű. jelölése 9x 55 72xx xxx-x.
8 – eltérő nyomtávú egység (mozdony és motorkocsi)
9 – speciális járművek, az ÁME P.11. melléklete szerint.

A hatodik számjegy a hajtott kerékpárok számát jelzi minden esetben.

A hetedik az úgynevezett „folyószám”: a hajtott kerékpárok száma szerint azonos csoportba tartozó járművek közti megkülönböztetés.

A nyolcadik számjegy a típuson belüli azontosítást szolgálja majd.

0 – villanymozdony-sorozaton belüli változat
1 – villanymozdony-sorozaton belüli változat
2 – villanymozdony-sorozaton belüli változat
3 – villanymozdony-sorozaton belüli változat
4 – villamos motorkocsi - sorozat
5 – villamos motorvonat - sorozat
6 – dízel motorvonat - sorozat
7 – dízel motorkocsi - sorozat
8 – dízelmozdony-sorozaton belüli változat
9 – dízelmozdony-sorozaton belüli változat

A kilencedik, tizedik és tizenegyedik számjegy a sorozat, minden mozdonysorozat számozása 001-ről kezdődik.

A tizenkettedik számjegy az ellenőrző szám, melyet ki számolni kell.
páncélos 571918 2014. november 14. 12:56
Válasz erre
"a pályaszámot megfigyeled" Na ettől is eldurran az ember agya. Minek kellett a pályaszámokat átváltoztatni. M61-ről mindenki tudta - gyerektől a felnőttig -, hogy Nohab, az M62, hogy Szergej...stb. Minek kell állandóan megváltoztatni valamit, ami addig jó volt. Egyébként a széles nyomtávú M62-ről szívesen látnék pár jobb minőségű képet.
msanyi 571906 2014. november 14. 08:43
Válasz erre
Sziasztok!
Ma utána kérdeztem! Igazatok volt. Egy normál sínpár bemegy Eperjeskére. Ha képekre lenne szükségetek írjatok, hogy mire, a hónapban lehet le tudom fényképezni.
Sennás 571891 2014. november 13. 21:26
Válasz erre
2012-05-23_zahony-3
2012-05-23_zahony-3

:)
Sennás 571890 2014. november 13. 21:22
Válasz erre
Névtelen
Névtelen
Széles nyomtáv
Széles nyomtáv
Széles nyomtáv.jpg2
Széles nyomtáv....

Itt a vágány hálózat.
99% mondom nincs széles Nohab!
att2 571882 2014. november 13. 20:40
Válasz erre
Szia msanyi!

Ismerem a típust, illetve típusokat, van dolgom velük mostanában, a helyszín is ismerős valamennyire, széles és normál nyomtáv, sőt fonódnak is ha jól rémlik arra felé, de lehet hogy az már Chop. sőt az "Utasítás" is említi. Nézd meg a pályakotró és a forgóváz arányát, és hasonlítsd össze más képekkel, nem fogsz különbséget találni :)
Hogy hol lépnek be a széles nyomtávú kocsik, azt hírtelen nem tudom, de azt igen, hogy anno M41-el, M47-el is mentek ki személyszállító vonatok, vonatszámban, menetrend szerint.
msanyi 571880 2014. november 13. 20:03
Válasz erre
Magyar
Magyar
Kisvonat
Kisvonat
Dupla Szergej
Dupla Szergej

Szia att2!
"Az oda át lesz", egy szó fordulat. X- aktákban volt. A széles nyomtáv majdnem biztos, mert tudomásom szerint itt csak széles van, de azért rákérdezek. Eperjeskén jön Ukrajnából. Meg még Záhonyban is van, csak jelenleg nem használják.A normál nyomtávú szerelvények ott lépnek be. A széles vágányok egy rendszert alkotnak. Eperjeske rendező,Záhony, Fényeslitke háromszögben F.litke már nem biztos, de régen így volt. Az ütközőben és a vonókészülékben igazad van. Felrakok képet a Magyar Szergejről, az Ukrán Államvasutak kivonatáról és Dupla Szergejéről, hátha ez jobban megmozgatja a fantáziádat.
Sennás 571878 2014. november 13. 19:50
Válasz erre
dscf0211_2
dscf0211_2
18780163_1d575d64fefc1130918a07e5645ac53a_xl
18780163_1d575d64fef...
Kép0476
Kép0476
Kép1078
Kép1078
Kép0853
Kép0853

Szia.Ott a pont att2 kollégánál!Ebből a típusból nem volt nekünk széles nyomtávú.Az M62-500 sorozat(1kép) és az M40 sorozat 3 mozdonya.Én úgy emlékszem a 100 vonalon szoktak járni a mérőkocsival.(tesó a képen)Vagy ha kölcsönadják és tehervagonokat húzgálnak vele.Ezzel a két Nohabbal már konkrétan és is tolattam.Érdekessége nem csak az hogy át lett festve hanem a pályaszámot megfigyeled 92 55 0459 021-5 vagyis nem 06 a mozdony típusa.Ennek oka a 6 tengelyből csak 4! van lehajtva vagyis csak ennyin viszi át a vonóerőt a mozdony.
att2 571865 2014. november 13. 18:24
Válasz erre
msanyi!

Ahogy elnézem, nem széles nyomtávú, nem lett átszerelve. Nem is tudok olyan esetet, hogy széles nyomtávra lett volna átszerelve a tipus. Persze megeshetett, nem a szívem csücske ez a típus, sőt... Ukrajnában a széles nyomtáv nem elég, más az ütköző és vonókészülék is. Ezenkívül szükséges lenne az Ukrán hatóságok engedélye is a kinti közlekedésre, különböző mérések, esetleg vonatbefolyásoló berendezés stb... Ha megnézed, ezen a hagyományos csavarkapocs van. Ha jól tudom a gép eddig is pályaépítésnél és felújításnál volt alkalmazva, akárcsak a 006-os.
msanyi 571793 2014. november 12. 10:46
Válasz erre
Nohab1
Nohab1
Nohab2
Nohab2
Nohab3
Nohab3
Nohab4
Nohab4
Nohab5
Nohab5

Urak!
Egy kis nyalánkság! Ezt ma lőttem Eperjeske Rendező pályaudvar területén. Szegénykémet befogták pályafelújításhoz vontatásra. A wikipédia szerint: M61-019 – Üzemképes, a MÁV Nosztalgia Kft. tulajdona (Magyar Vasúttörténeti Park) . A képek tanúsága szerint már nem. Másik érdekessége, hogy ez széles nyomtávú. Már a múlt héten is „megtréfált”, a felbukkanásával, akkor vonalbejáráson volt. Majd utána kérdezek, hogy mi az igazság, hol rejtegetik (Remélem nem oda át lesz).
Rozsdás fékkulcs 570026 2014. október 19. 14:25
Válasz erre
e
e
d
d
h
h
f
f
g
g

Sziasztok.
Egy pár kép az idő hiányában nehezen készülő BR86 -ról. :-)
Üdv. Jani.
V43-1123 566708 2014. szeptember 5. 08:15
Válasz erre
A link helyesen:
www.vonatmagazin.hu/2009/10/ludmillak-a-revelltol/
V43-1123 566707 2014. szeptember 5. 08:11
Válasz erre
Ha már képbe került a Ludmilla, engedjétek meg, hogy bemutassam saját kontárkodásomat:
http://www.vonatmagazin.hu/2009/10/ludmillak-a-revelltol/
Valóban jó ötlet ez a topik, hiszen makettezni kötött pályás járműveket is lehet, sőt érdemes :)
Meriferi 566671 2014. szeptember 4. 13:55
Válasz erre
Metro_009
Metro_009
Metro_011
Metro_011
Metro_025
Metro_025

Sziasztok!

Én korábban ezt készítettem egy ismerősömnek. A metrókocsi gyári, csak az állomást készítettem én. Az 1/87-re már felraktam.

Üdv
Meriferi
páncélos 566669 2014. szeptember 4. 13:35
Válasz erre
UV 3200
UV 3200
MX,A
MX,A
MX,A csatlás 1
MX,A csatlás 1
MX,A csatlás 2
MX,A csatlás 2
MX,A forgóváz
MX,A forgóváz
MX,A mf 1
MX,A mf 1
MX,A mf 2
MX,A mf 2
MVIII vez
MVIII vez
Ganz 400
Ganz 400
Ev vez
Ev vez
Ev3 vez
Ev3 vez
Ev metro S
Ev metro S
3750
3750

Örülök, hogy lett egy ilyen topik is. Ha találok a témával kapcsolatosan érdemleges cikkeket, vagy fotókat jelzem. Kezdésnek pár kép a fővárosi tömegközlekedés kötöttpályás gépeiből.
Gabusch 566624 2014. szeptember 3. 20:12
Válasz erre
Köszi. Szépséghibája, hogy elég sok aranyra krómozott alkatrésze van és ezeket nem tudtam összecsiszolni/tömíteni, mert ötletem sem volt, hogy mivel lehetne visszafesteni. Másrészt voltak olyan csúnyán összeragasztott részei - elkezdve vettem -, amiket nem mertem szétszedni, mert féltem tőle, hogy baromi randán roncsolódna és még úgy sem tudnám visszacsinálni, ahogy volt.

Majd érdekelne a mozdonyod festése, mert a BR52-nek többek között pont azért nem álltam neki, mert szeretném, hanem egy nagydarab fekete izé lenne.
att2 566622 2014. szeptember 3. 19:53
Válasz erre
Azt a kis síndarabot ne nézd, csak a fényképezés erejéig lett alkalmazva! :)
Gabusch 566621 2014. szeptember 3. 19:45
Válasz erre
Köszi. Az egyetlen szépséghibája, hogy elég sok krómozott alkatrésze van és ezeket nem lehetett összereszelni meg tömíteni, holott kellett volna, illetve, hogy pár már összeragasztott alkatrészét nem mertem szétszedni - pl. a lámpáját -, mert zicher, hogy széttört volna.

Majd érdekelne a mozdonyod festése, mert a BR52-nek többek között pont azért nem álltam neki, mert szeretném, hanem egy nagydarab fekete izé lenne.
fékkulcs 566619 2014. szeptember 3. 19:14
Válasz erre
DSCN0546
DSCN0546
DSCN0545
DSCN0545
DSCN0547
DSCN0547

Sziasztok.
Legelőszőr köszönjük a topik létrehozását Elektrolakatos-nak.
Mutatnánk pár képet amibe közösen belefogtunk a vagon egy Blauard 1/35-ös ami majdnem késznek mondható a mozdony az még nagyon kezdeti állapotban van ami egy Trumpeter 1/35-ös Br86-os. A sínekhez vettünk egy kiegészítőt hogy elég hosszú legyen, esetleg még hosszabbítható. Szívesen fogadunk tanácsokat hogy minél élethűbb legyen az első szerelvényünk ez vonatkozik a sínekre is.
Gabusch, nagyon tetszik a mozdony, mikor itt valaki ilyet árult mi is meg akartuk venni de sajnos az eladó vásárlás előtt köddé vált :-(
Üdv.: A két Fékkulcs.
zsocate 566615 2014. szeptember 3. 18:24
Válasz erre
Látom, a mozdony összekoszoltad, az összehatás kedvéért a síneket is be kellene rozsdásítani, mert csak a felső síkjukat koptatják a kerekek fémszínűre.
att2 566608 2014. szeptember 3. 16:28
Válasz erre
DSC_0052
DSC_0052
DSC_0056
DSC_0056
IMG_0011-1
IMG_0011-1
IMG_0013-1
IMG_0013-1
IMG_0005-1
IMG_0005-1

Jó ötlet volt ez a topik!

Engedjétek meg, hogy megmutassam első kötöttpályás témájú makettem! A testvére még a dobozban, idővel ő is elkészül!
Gabusch 566590 2014. szeptember 3. 13:43
Válasz erre
tg4
tg4
tg7
tg7
tg8
tg8

Csak, hogy legyen benne valami. :)

MPC The General, 1/25-ös, 30+éves kit. Ebayről félig összerakva érkezett, alig hiányosan. Szerencsére a hiányt egy ellenállás lábával lehetett pótolni. :)
Árultak itt egy ilyet a múltkorjában, aki megvette, szerintem jól járt.

A BR52 majd valamikor sokkal később, mert van másik nyolc tervem.
Elektrolakatos 566565 2014. szeptember 3. 09:30
Válasz erre
No akkor had éljen a topik!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10.