/ Fórumok /

Magyar Királyi Honvédség Légi ereje.

Szóljon ez a topik, a Magyar Királyi Honvédség légi erejének technikai eszközeiről és történelméről.
Tegyetek fel minél több képet és történetet.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.
1., 2., 3., 4., 5.
TAMÁS78 635345 2017. november 18. 18:34
Válasz erre
solyom 635343 2017. november 18. 18:14
Válasz erre
Bf-109 E3
Bf-109 E3

Egyetértek!
Szerintem is jól mutatott volna!
Én mondjuk meg is csináltam! :)
sanyi 635189 2017. november 15. 21:35
Válasz erre
Köszönöm! Pedig jól mutatott volna...:)
pmheros 635167 2017. november 15. 12:55
Válasz erre
Nem viseltek.
(Még a 109 "Dora" is keresztes vitéz volt.)

Üdv.: pmheros
sanyi 635165 2017. november 15. 11:54
Válasz erre
Sizsztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy a korai Me-109 gépek viselték az ék felségjelet? Ha igen, akkor tudnátok képet is rakni róla?
Előre is köszi!
Üdv
Sanyi
makettes 634914 2017. november 10. 13:25
Válasz erre
Szia!

Én is ezt olvasom mindenhol, de mégis gyanús a történet.
üdv. makettes
solyom 634913 2017. november 10. 13:21
Válasz erre
Helló!

Az UT-2 a G.001-es lajstromot viselte.

BB
Miggyuri 634891 2017. november 9. 18:48
Válasz erre
Szia Podva!
Köszönöm az infókat!
Miggyuri 634890 2017. november 9. 18:48
Válasz erre
Köszönöm a kimerítő részletességű felsorolást. Pillanatnyilag a gondolkodás szintjén van a dolog, de rajta vagyok, hogy megfelelő emléket állíthassunk városunk szülöttének. Nincs annyi hősünk, hogy megengedhetnénk ezt a trehányságot! Amennyiben sikerül a dolog tudósítani foglak.
makettes 634866 2017. november 9. 08:15
Válasz erre
ut-2
ut-2

Sziasztok!

Lehet, hogy már nem a legjobb a látásom, de a felségjel után én kettes számot látok.
Akinek jobb a szeme vagy van valami egyéb trükkje, nézze már meg legyen szíves.
Az Aeromagazinban mintha élesebb lenne a fotó, ott jobban látszik.

üdv. makettes
Podva 633782 2017. október 17. 08:38
Válasz erre
Kedves GaraiK

Részben igazat kell adnom Neked. Valóban jellemzően nem volt minden esetben külön névre szoló. repülőgépe az MKHL pilótáinak. Azonban 1-1 emlékezetes esemény összekapcsol egy-egy adott géppel egy bizonyos személyt: pl Bejczy akkor talán még hadnagy, zseniálisan légcsavarlapátra állította leszálláskor a V-212-es "Kör ász" jelvényes CR42-esét, amiről fotók is maradtak. Valószínűleg ő repülte az utolsó bevetések egyikét a Don-kanyar felett V4+40 jelű Re2000-el. Ezen gépek bemutatása talán jellemzőbbek rá mint a többi általad felsorolt, vele azonos századhoz tartozó többi gép bemutatása.
Üdvözlettel: Viktor
Garaik 633777 2017. október 16. 23:47
Válasz erre
Kedves miggyuri! Most olvastam a bejegyzésed és szeretném kérni, hogy pontositsd. Bejczy, mint a többi pilóta több repülőgépet is repült egy századon belül. Ha erre vagy kíváncsi akkor leirom de mivel repülő pályafutása a harmincas évek masodik felétől datálodik eléggé sok jelzésű repülőgéppel szelte a levegőt. Na mármost mint írod múzeumban kap helyet egy vagy több általa repült gép makettje is. Mi alapján lesz kivalasztas? A gyakorló gép is benne foglaltatik? Melyik század? Bejczy kezdetben az 1/4. Teve majd 1/6. Kör ász majd 1/4. Szent Györgyben is megfordult. Majd 5/1. Vadászosztalyban majd végül a Pumában. Ez több mint 50 gép. Ha javasolhatom akkor ez alapján bármelyik repülőgépet kivalaszthatod, de azert kellene pontosítani mi a kiállítás számára a  fontos. Csak azért szerepeltetni egy makettet hogy egy kiállítást vitrinjét megtöltsünk egy tárggyal nem sok értelmét látom. Amíg nincs tisztázva miért is az a legfontosabb repülőgép addig szerintem egy bármilyen magyar vonatkozású repülőgép makettjet be lehet tenni a kiállításra. Ezt nem kekeckedes miatt írom de a kiállítást megtekintök 99%-a nem fogja összekapcsolni, hogy az a gép miért olyan fontos ott a vitrinben. Na akkor a jelzesek a tevenel és szent Györgynel.
Fiat cr 32 - v-141, v-144, v-145, v-148, v-149, v-151, v-156, v-169, v-188 illetve 61 [1/4]
Fiat cr 42 - v-212, v-218, v-219,v-221, v-225,v-227, v-228, v-250, v-252, v-253, v-258
Fw 56 - HA-XAJ, g-130, g-131
Breda 25 - g-161 illetve g-163
Bucker bú 131 - talán I-201
TÖBBI Jelzésrol talán a pumasokrol tudó személyek tudnak bővebbet. Üdv Garai K
Miggyuri 633747 2017. október 16. 16:44
Válasz erre
Szó van róla. Én jelenleg a múzeumban dolgozom és önként vállalt feladatom Bejczy százados úrról anyag gyűjtése és annak megfelelő módon való bemutatása is.
Köszönöm a segítséget!
ssanyi 633746 2017. október 16. 16:23
Válasz erre
Üdv!

B. Stenge Csaba, Elfelejtett hősök 2. bővített kiadás 304. oldal.
Cr 42 V-212 (1939 VÉGE, 1940 eleje), Re 2000 V.440 (1943. január 12.), Bf 109 G-6 V.794 (1944 nyár eleje).

A nyughelyét is fölújítják Körmenden?

Köszönöm hogy részt vesz az emlékének méltó ápolásában!
Miggyuri 633742 2017. október 16. 15:03
Válasz erre
Urak! Segítség kellene. Szükségem volt Bejczy "Dzso" József által repült gépek lajstromszámaira. Elképzelhető, hogy kap egy kiállítóhelyet szülővárosa múzeumában. Ehhez készítek maketteket. A dolog eléggé sürgős.
pmheros 632291 2017. szeptember 10. 12:20
Válasz erre
Köszönöm szépen!

Mindenképpen az eredeti fotó nagyításáról szeretnék egy képet, mert a nyomdatechnikás megvalósítás sok részlet elvesztésével jár. De hálás vagyok minden segítségért!

Üdv.: pmheros
Emerick 632287 2017. szeptember 10. 10:35
Válasz erre
A fénykép szerepelt Winkler László: Magyar Repülők, repülő magyarok című könyvében (Pallas Stúdió, 2000.), egészen pontosan a 141. oldalon.

I.
pmheros 632283 2017. szeptember 10. 09:51
Válasz erre
DSC_0042b
DSC_0042b

Üdv!

A hazai reptér okán itt tennék bejegyzést a kérésemről.

Volt egy 80 éves budaörsi reptér évforduló, ahol archív képek felnagyított (?feljavított?) másolatait állították ki. budaorsinaplo.hu/80-eves-a-budaorsi-repuloter/

Volt esetleg közülünk valaki jelen akkor, vagy azóta ott? Készített közeli digitális képet az általam bekarikázott képről ? Közkincsé tenné itt (vagy megküldené levélben), ha nagyon szépen megkérném ?

Előre is nagyon szépen köszönöm! Üdv.: pmheros
sanyi 627790 2017. május 14. 15:15
Válasz erre
Rumcájsz_52 627785 2017. május 14. 14:20
Válasz erre
Magyar 210-en éles bevetésen szerintem nemigen lehetett rakéta, mert a protogépen márciusra készült el a felfüggesztés, majd az áprilisi USA-bombázások hatására ápr. végén a germánok és utána mi is nekiálltunk az ipar széttelepítésének, leállították a romboló-gyártást és átálltak az együléses vadász-programra. A nehéz-ágyúval is felszerelt proto aug-ra készült el, de szériagyártás ebből nem lett. Az egyetlen gépet állítólag ősszel átvette a légierő, de további sorsáról nem tudok, viszont erősen kételkedek benne hogy a rakéták használatára volt-e kiképzett személyzet és volt-e rakéta-készlete a Honvédségnek hozzá.
Üdv R.
sanyi 627614 2017. május 9. 19:47
Válasz erre
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy a Me-210-esekre volt-e függesztve rakéta? A kísérleti példányról van képem, de arra irányulna a kérdésem, hogy a "mezei", harcabevetett gépeken is volt rendszeresítve?
Előre is köszi!
Üdv
Sanyi
sanyi 627073 2017. április 25. 22:53
Válasz erre
Bocs, hülyeséget írtam, az angol matricalap V. oldalszáma a fura.
Elnar 627072 2017. április 25. 22:03
Válasz erre
sanyi 627062 2017. április 25. 20:41
Válasz erre
Sziasztok!
Kinek van igaza?
www.72news.eu/2017/04/icm-dornier-do-215-recon-plane-inbox.html Vagy nekik?
www.72news.eu/2017/04/xtradecal-dornier-do-215-incoming.html
Az angolok nem a bakijaikról híresek, de számomra fura az F. oldalszám.
gusztav65 627055 2017. április 25. 20:17
Válasz erre
Köszönöm a válaszokat. Nekem is az a gyanúm, hogy nem volt G-8-asunk.
Podva 626869 2017. április 21. 16:30
Válasz erre
Szia
Nem akarlak nagyon elkeseríteni, de nagyon valószínű, hogy ez egy sosem létezett fikció... NEm volt ilyenünk... :(
Üdv Viktor
vackor 626865 2017. április 21. 14:23
Válasz erre
Megemlíti a Bonhardt-Sárhidai-Winkler: A Magyar Királyi Honvédség fegyverzete könyv a 291.oldalon, illetve Punka A Messzer című könyve is.
sanyi 626862 2017. április 21. 11:54
Válasz erre
Sziasztok!
Ez érdekes, nem is tudtam róla, hogy volt felderítő 109-esünk! Azt nem tudja valaki, hogy más is használta-e? Ha igen, van róla fotó? Eddig csak német gépről találtma képet.
Tudom, nem magyar légierő, de itt jött elő a téma...
Elnar 626775 2017. április 19. 19:03
Válasz erre
Az én listámban is szerepel ilyen, de semmi kép róla. Az avia-info meg nem is ismer ilyen lajstromot...
gusztav65 626769 2017. április 19. 17:49
Válasz erre
Sziasztok!

A magyarok által használt Messerschmitt Bf 109 G-8 felderítőről keresek infót. Több könyv írja, hogy használtunk ilyen gépeket F.801-F.812 azonosítóval, de fotót vagy egyéb infót (egység, reptér, stb.) sehol nem találok. Van valakinek bármilyen infója a magyar G-8-ról?

Előre is köszönöm!
Zoli
J_K 623547 2017. február 18. 09:49
Válasz erre
Akkor tudunk logikusan végiggondolni egy témát, ha az alapokkal (pl. típusismeret) tisztában vagyunk. Amikor ez az alap hiányzik, akkor megindul a fantázia és kezdődik a legendagyártás.

Jelen esetben a saját alul-informáltságodat keverted össze az alul-dokumentáltsággal. A kettő nem ugyanaz.
(Darabszámra megvan, hogy a Luftwaffe mennyi sítalpat rendelt a Stukára, amit -a tesztek után, és az egyszerűbb megoldás miatt- a fronton aztán nem használt.)

De az alapkérdésedre választ kaptál: sem "inváziós bevetésen" (bármi is legyen az), sem "üzemben nálunk" nem volt sítalpas Stuka.
PETI 623536 2017. február 17. 21:37
Válasz erre
Végre valaki, aki tudja! Kösz!
Nem legendákat gyártunk, csak logikusan végiggondotunk egy témát.
PETI 623535 2017. február 17. 21:36
Válasz erre
Emerick 623527 2017. február 17. 20:27
Válasz erre
Üdv!

Focke-Wulf 58-asokhoz biztosan voltak sítalpkészletek beszerezve kisebb mennyiségben. (eredeti német szállítás)

I.
J_K 623476 2017. február 16. 19:58
Válasz erre
Sziasztok!

Nem volt sítalpas Stukánk.

Sítalpas Stukákkal a németek kísérleteztek (ld. B1/U4), de később az egész elképzelést törölték. (A tesztekre is csak néhány gépet alakítottak át.) Egyszerűbb volt téli üzemeltetésnél a futóburkolatot leszerelni, és lehengerelni a havas futópályát, mint sítalpakat szerelni.
A téma nem aluldokumentált. Eddie J. Creek: Junkers Ju 87 From Dive-Bomber to Tank-Buster 1935-1945 c. könyvében (Chevron Publishing Ltd., 2012) pl. külön rész foglalkozik velük (Ski-equipped Ju 87s, 216.-220.old).

Szóval mielőtt legendákat gyártunk, érdemes utánanézni a típusnak...
PETI 623405 2017. február 15. 20:27
Válasz erre
Kérlek! :)
Oké, akkor már világos a dolog. Hát nem tudom. Ez az egész sítalpas téma olyan aluldokumentált, pedig akkor még telek is voltak, nem úgy mint most. Szerintem kellett, hogy legyen erre való felkészülés.
Freddy 623403 2017. február 15. 20:20
Válasz erre
Azt értem, de engem meg nem csak :)
Na jó, viccen kívül, azért írtam, mert ha találunk olyan gépet, aminek volt, annak környékén talán könnyebb megtalálni az esetleges sítalpas Stuka-alakulatot is.
PETI 623394 2017. február 15. 19:56
Válasz erre
Engem az érdekel, hogy Stukánk volt-e sítalppal.
sanyi 623390 2017. február 15. 19:54
Válasz erre
Rémlik egy Fi-156.
Freddy 623375 2017. február 15. 18:10
Válasz erre
Volt bármilyen gépünk sítalppal?
PETI 623372 2017. február 15. 17:20
Válasz erre
Sziasztok!

MKHL Ju-87 üzemeltetés kapcsán lenne egy kérdésem:

volt-e üzemben nálunk, vagy inváziós bevetésen Ju-87B-2 sítalpakkal felszerelve?

Az elméleti gondolatmenetem a következő, de nagyon örülnék, ha lenne konkrét információ is erre nézve:

logikusnak az tűnik számomra, hogy a németek a Stukák rendszeresítésekor készleteztek legalább néhány gépre való sítalpat, téli üzemre. Ha ezt elhisszük, akkor feltételezem, hogy végeztek próbaüzemeket havas felszállópályáról, ha nem is alkalmazták folyamatosan őket, mert az elég nagy probléma lett volna, ha szükség esetén nem tudják megfelelő hatékonysággal használni az egyébként meglévő felszereléseket.
Ez minimálisan is érinthetett néhány gépet, amiket felszereltek időszakosan sítalpakkal. Azon persze nem csodálkoznék, ha róluk semmilyen anyag nem lenne, pedig pont az lenne érdekes, hogy mely lajstromú gépek repültek ilyen feladatot. Éppen ennyi infó kellene a témáról, ha más nincsen.

Köszi! Üdv
pikkasz84 613533 2016. augusztus 22. 08:30
Válasz erre
Szia Sanyi!
Ez nagyon tetszik! Már régóta félre van rakva a szekrényben egy Revell 410-es, ,,magyarításra'', nekem is, és a cimborámnak is.. minket is érdekelne!
Üdv: Pisti
PETI 613528 2016. augusztus 21. 21:43
Válasz erre
Ez nagyon jó Sanyi! Kell nekem is majd ilyen! Üdv
cimber 613419 2016. augusztus 19. 18:17
Válasz erre
A 020-as nagy kedvencem és ha kész lesz a szárny is, már látok esélyt egy Revell beszerzésére! ;-)

Üdv!
Planes 613398 2016. augusztus 19. 14:44
Válasz erre
A motor mindkét kitthez jó,a kipufogó sor helye úgy lett kialakítva ,hogy mindegyik kialakítású(feljavítók is) beleférjen.A szárny a MENG-nél reménytelen ,ezért a REVELL-ét alakítom át.Kis faragással javítja a MENG-et.A MENG-nek viszont jó a függőlegese,a REYELL-é 5mm el szélesebb.
Üdv.!Eses Sándor
cimber 613388 2016. augusztus 19. 13:18
Válasz erre
Üdv Sándor!

Melyik maketthez lesz ez a feljavító?
TAMÁS78 613384 2016. augusztus 19. 11:55
Válasz erre
Planes 613383 2016. augusztus 19. 11:21
Válasz erre
A motorbeépítés
A motorbeépítés
A fehér éket kivágni kell a sárgát betoldani 4 fokban 2
A fehér éket kivá...

A motor beépítés,és a szárny.
Planes 613382 2016. augusztus 19. 11:01
Válasz erre
ME210 C m
ME210 C m
ME210C m1
ME210C m1
ME210C m2
ME210C m2

Üdv.!
Elkészült, és kapható lesz az 1:48-as ME210Ca1 átalakító készlet , Egyenlőre a motorok légcsavarral ár 3500.-.Igény szerint szárny is lehet.A HAD ígér matricát hozzá.
PETI 612761 2016. augusztus 3. 16:39
Válasz erre
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.
1., 2., 3., 4., 5.