/ Fórumok /

Magyar Királyi Honvédség Légi ereje.

Szóljon ez a topik, a Magyar Királyi Honvédség légi erejének technikai eszközeiről és történelméről.
Tegyetek fel minél több képet és történetet.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10.
solyom 646200 tegnap 11:47
Válasz erre
27867327_1760527130671904_1271740505527481481_n
27867327_17605271306...
Ju-86 K2 (B.322)(02)
Ju-86 K2 (B.322)(02

Szia!

Talán ezeket még tudod használni...
Freddy 646172 tegnapelőtt 14:17
Válasz erre
Elnar 646155 tegnapelőtt 08:37
Válasz erre
ab19_1_big
ab19_1_big
eb19_1_big
eb19_1_big

download.fortepan.hu/_photo/download/fortepan_18994.jpg download.fortepan.hu/_photo/download/fortepan_15580.jpg

Ennyivel tudok szolgálni. A semminél kicsit több, talán

A svédek Ju 86K-1-eseiről viszonylag sok jó kép van, de nem tudom, mi a K-1 és a magyaroknak készített K-2 közt a különbség.
Freddy 646119 2018. június 22. 10:06
Válasz erre
Sziasztok!

Van valakinek jó (vagy már most ott tartok, hogy: bármilyen) képe magyar Ju-86 motorgondolájának alsó részéről? 1/72-es Italerit építek, van Kora motorgondolám is hozzá, de azt százszázalékosnak semmiképpen nem nevezném...
Mandras 646095 2018. június 21. 17:25
Válasz erre
Mfold-1-1948-05-01

Mátyásföld, 1948.05.01.
Mfold-1-1948-05-01
Mfold-2-1948-05-01

Mátyásföld, 1948.05.01.
Mfold-2-1948-05-01
Mfold-3-1948-09-04

Mátyásföld, 1948.09.04.
Mfold-3-1948-09-04
Mfold-4-1948-09-04

Mátyásföld, 1948.09.04.
Mfold-4-1948-09-04

Meglepi! 1948-ban ugyan már nem volt MKHL, de azért gondoltam, hogy ezeket ide teszem nektek, hátha még nem láttátok. Az MTVA archívumában nézelődtem.

A képek Mátyásföldön készültek 1948. május 1-jén és szeptember 4-én.

https://archivum.mtva.hu/photobank/item/MTI-FOTO-761557
pmheros 645038 2018. május 27. 19:02
Válasz erre
Üdv!

Van valakinek tudomása szárnyágyús 109G-6 -ról ami magyar használatban, magyar jelzésekkel volt? Ha van hozzá fényképe, megosztaná?

Előre is köszönöm!
cimber 644818 2018. május 22. 22:29
Válasz erre
Egészen pontosan erről van szó.
Nálam az egyik legfontosabb szerszám!
Z63 644812 2018. május 22. 21:53
Válasz erre
Bocsi, a link nem működik!
Tippek, trükkök rovat, panelvonal karcolás- sauber
Z63 644811 2018. május 22. 21:24
Válasz erre
Bocs, a link nem működik!
Tippek, trükkök rovat, Panelvonal karcolás- Sauber
Z63 644810 2018. május 22. 21:22
Válasz erre
Sziasztok!
A cikk, itt a Makettinfón 2007-es :-) A szerszámot, magát, 32 éve használom, 12 éve árusítom.
www.makettinfo.hu/index.php
Üdv, Z63
tyimosenko 644786 2018. május 22. 12:11
Válasz erre
Köszi Zoli, átgondolom, hogy hogyan vethetném be.
lacipapa 644785 2018. május 22. 12:08
Válasz erre
A sauber,szerintem (lakatos szakmával rendelkezem),egy három élű hántoló szerszám.Olyan,mint egy három élű reszelő,csak nem recés,hanem sima és élesek az élei,mind a három.
Z63 644765 2018. május 21. 21:55
Válasz erre
Az átlapoláshoz ott a sauber (schaber). Nem emlékszel, mennyi mindent lehet vele csinálni?
Elnar 644759 2018. május 21. 19:59
Válasz erre
Elnar 644744 2018. május 21. 18:01
Válasz erre
Köszi, az megvan. Meg az Aviolibri speciálja is.
Sokol 644741 2018. május 21. 16:26
Válasz erre
A Sergio Govi könyv nem rossz, ha a különbségeket keresed.

A második kötetete, a Storia degli Aerei Reggiane Gruppo Caproni Il Caccia Re.2000 elég jó.
Elnar 644714 2018. május 21. 10:58
Válasz erre
azért nem csináltam eddig mert voltam olyan naiv, hogy azt hittem, létezik. Pedig van rá elég infó, úgy láttam.
tyimosenko 644706 2018. május 21. 10:12
Válasz erre
Köszönöm Elnar!
Nagyon jó lenne egy részletes, jó minőségű 3 nézeti szegecstérkép a típushoz!
tyimosenko 644700 2018. május 21. 10:01
Válasz erre
Köszi szépen Sokol!
Sajnos egy ennyire szofisztikált megoldáshoz én botkezű vagyok, ez nekem nem menne...
tyimosenko 644699 2018. május 21. 09:59
Válasz erre
Szia Zoli!

Köszönöm a tippet! Nem lesz könnyű összehozni a szegecselést szépen, még ezzel az egyszerűbbnek tűnő fémfóliás megoldással sem. Sajnos az átlapolt lemezelést nem lehet vele megjeleníteni. De még így is jobban nézne ki, mint a negatív panelvonal.
Elnar 644644 2018. május 20. 12:05
Válasz erre
Ha nem határidős vagy, és tudsz várni pár hetet, fejembe vettem egy RE 2000 szegecstérképet eszkábálni, kikapcsolódásként :D Csak elsejéig eléggé halál van munkával.
Sokol 644642 2018. május 20. 11:00
Válasz erre
Így készült pl. az ICM egyik mestere is

www.dishmodels.ru/gshow.htm
Sokol 644641 2018. május 20. 10:58
Válasz erre
tyimosenko!

Széles papír maszkolószalaggal ragaszd le a fő darabokat és satírozd végíg az éleket, hogy levétel után kiterítve megkapd az alakját síkban. Szekkneld be! Aztán egy grafikai programmban a szegecstérképet (már ami elérhető) torzítsd hozzá a beszkennelt formához. Már csak a Zoli által is írt szigetelő fóliára van szükséged (90 és 100 mm széles rolniba lehet venni legtöbbször) amit maszkolócsíkokkal ráragasztasz egy mezei A4-es ívre és a hátlapjára rányomtatod a szegesztérképet. Végígtolod rádlival aztán le a hordozóról és rá a fődarabra.
Z63 644600 2018. május 18. 18:22
Válasz erre
tyimosenko!
Előre szerintem megfelel a sima szegecselővel való szegecselés és hátra a matrica. A lapos csíkok nem jók! Létezik az ólomfólia, de használhatónak tűnik az öntapadós alufóliaszalag is, amit fém szellőzőcsövek toldásánál használnak. Bár arra készülj fel, hogy bármelyiket választod, mindig lesz, aki majd leszólja. Ez persze ne szegje a kedved,lényeg, hogy a maketted nagyon szép lesz!
Üdv, Z63
Elnar 644588 2018. május 18. 15:46
Válasz erre
Vágólap03+
Vágólap03

Most, hogy írod, tényleg, olvastam is valahol erről.
Akkor mégis jól tudtam, hogy magyar jellegzetesség. Akkor korai képeken ezért nem látni.
Ami még jellemző, hogy egy vöröskeresztes jelzés van rajta, mint a német gépeken az elsősegélycsomag helyénél.
solyom 644573 2018. május 18. 12:57
Válasz erre
Sziasztok!

Én úgy tudom, hogy a jobb oldali nagy szerelőnyílás a Re-2000-eseken magyar sajátosság volt. Az eredeti olasz gépeken a csak egy könnyű alumínium pilóta ülés volt, amit könnyen ki tudtak emelni, amikor a mögötte lévő rádiót/akkumulátort kellett szerelni. A frontra induló gépekbe viszont beszereltek egy nagyon nehéz hát és fejpáncélt is az ülés mögé. Ezt viszont nem lehetett a karbantartásokkor/javításokkor kiszerelni, ezért vágtak a törzs jobb oldalára egy nagyobb szerelőnyílást hogy hozzáférjenek az itt lévő berendezésekhez! A Mávag Héja meg már eleve így épült!
Elnar 644568 2018. május 18. 11:35
Válasz erre
Néhány szót a szerelőnyílásról:
Én is utánanéztem. A nómenklatúrában nincs, viszont az az első szériához tartozik a borító szerint (nem tudom, hány széria volt, de ha az Ansaldo kisharckocsiból indulunk ki, akkor ott is változtak apróbb megoldások)
A Catapultabile és a Grande Autonomia (GA) alváltozatokon nem volt.
A V451-ről szemmeél láthatóan hiányzik, pedig ez olasz gép. Nem tartom kizártnak, hogy néhány példány GA altípus volt
tyimosenko 644564 2018. május 18. 10:55
Válasz erre
Szia pmheros!

Nálam mindig van egy kiemelt, lassú építés, meg mellette több mellékes, hogy legyen sikerélmény. Csak a mellékesek is el szoktak húzódni...

Nem ismerem az Italeri készletet. Ez egy impulzusvásárlás volt. Nemrég árulta valaki jó áron. Gondoltam festési gyakorláshoz jó lesz. Meg azt is gondoltam, hogy ezzel el is múlik majd az érdeklődésem a típus iránt, és nem űzöm az aranyárú Classic Airframes készletet vagy a gyémántárú Silverwings-et.
pmheros 644563 2018. május 18. 10:05
Válasz erre
Üdv!

Én is mindig 'gyors építés'ként indítom a projektjeimet, aztán valahogy mindegyik építése nagyon elhúzódik időben. 72 -ben nem is álmodok szegecselésről.

Meg szabad kérdezni, hogy a Special Hobby mellett mi szólt az Italeri ellenében ?

Üdv.: pmheros
tyimosenko 644562 2018. május 18. 09:30
Válasz erre
Szia Elnar!

Köszönöm a kommentet. A gond a sok párhuzamos vonallal van. Szerintem lehetetlen nem hibázni pár század mm-t. Ha 0,1-es tollal jelölöm a csíkok távolságát, már akkor biztosan lesz eltérés a párhuzamostól a többedik szegecssornál.. És nagyon feltűnő lenne a minimális tévedés is. A matrica könnyebben kontrollálható. A szemre beállított matrica ebben az esetben pontosabb eredményt szül szerintem mint a jelölésre szegecselés.

Utánanéztem, érdekes módon olasz re.2000-eken is rajta volt az ovális szerelőnyílás. Pl. Horthy gépén. Viszont a svéd múzeumi gépen nincs rajta, pedig a Horthy gépe ugyanaz a széria volt.
Az is érdekes, hogy ez a szerelőnyílás kitüremkedett a felületből, lekerekített peremmel. Tehát nem is kell bekarcolni. A karcolási próbálkozásomhoz csináltam egy sablont ólomlemezből. Azt fogom felragasztani, aztán a peremét megcsiszolni.

De, a cél a gyors építés volt, már amennyire egy special hobby makettnél ilyesmiről beszélni lehet. Ezzel a pozitív szegecs témával már lassulni fog a dolog.
tyimosenko 644559 2018. május 18. 09:17
Válasz erre
Szia Zoli!

Köszönöm szépen! Szuper ötlet mindkettő. A vegyes alkalmazás a megoldás. A sima szegecsekhez a matrica, a szegecsezett pozitív panelvonalakhoz a szegecselt fémfólia. Szerintem a Z63 ólomcsíkok is megfelelően vékonyak hozzá, nem kell felszabdalnom a fémfóliát. Móváron vettem 1,5-ös szélességűt, de ha jól emlékszem keskenyebb is volt. Na majd Celldömölkön.

Üdv
Marci
Elnar 644554 2018. május 18. 07:17
Válasz erre
Szia!

Nem szövevényes a szegecselés, csak sok. A szárnyon gyakorlatilag kockáspapír, ami csinál két nagy X-et a futóaknák felett.
Jobb oldalon a kerekített téglalap alakú nyílás az a Mávag szexepile.
8 milire 6 sor szegecs lehetséges, csak acélvonalzó kell hozzá és nem szabad elkapkodni..
Én is a lemezekkel újrapanelezést csinálnám. Anno próbáltam, csak kólásdobozzal, naná hogy nem ment. Azért is jobb lemezenként, mert ha egyet elrontasz, csak azt gyártod újra, nem az egész jószágot kell folyton gyötörni. Meg akkor már lehet játszani az egymásra lapolásokkal az ultraélethűség érdekében...

Gyors építés semmiképp nem lesz, de gondolom nem is az a cél
Z63 644540 2018. május 17. 18:54
Válasz erre
Szia tyimosenko!
Én nem adnám fel! A belépőtől a főtartóig simán végiggurítod, a főtartó után pedig feltehetsz Archer transfer szegecsmatricát, ami enyhén domború.
www.archertransfers.com/AR88014.html
Vagy a nehezebb út, hogy vékony fémfólia csíkokat(Z63)hátulról megcsegecselsz és óvatosan a felületre kasírozod.
Üdv, Z63
tyimosenko 644517 2018. május 17. 09:32
Válasz erre
Sziasztok!

Sajnos a szárnyak ultraszövevényes szegecselése miatt elbukik ez a szegecselős ötlet. Elkezdtem a makettet, lendületből kivágtam minden kormányfelületet, bekarcoltam 4 hiányzó panelvonalat, aztán kezdtem volna a szegecselést, méregettem a szárnyon, de rájöttem, hogy képtelen lennék például egy 8 milliméter széles sávon belül 6 párhuzamos sor szegecset egymástól egyenlő távolságra feltolni pontosan... Sőt, a gép jobb oldalán a kabin alatt lévő nagy ovális szerelőnyílás bekarcolása is sok...(bár ez lehet, hogy csak a MÁVAG Héjákon volt rajta, ellentmondásosak az információim) Úgyhogy sajna marad az üres felület. A kabintetőt szétvágom, talán az örvlemezeket a motorburkolaton kinyitom és ennyi lesz az egyéb feljavítás.
Gabusch 644275 2018. május 9. 23:01
Válasz erre
Nincs mit.
Ez pont az, amit Pumba ajánlott, csak a link gomb használatával, amit ő sajnos mellőzött.
lacipapa 644274 2018. május 9. 23:00
Válasz erre
Ez így most működik.Amit először írtál,úgy nem akarja.
Köszönöm,majd végig böngészem.
Gabusch 644267 2018. május 9. 19:59
Válasz erre
Teszek egy próbát. Ha nem megy, marad az, amit délelőtt írtam.

www.google.hu/search
lacipapa 644265 2018. május 9. 19:48
Válasz erre
Szervusz!
Köszi,de nekem,valamiért nem működik.
Üdv,Laci
Z63 644262 2018. május 9. 18:22
Válasz erre
Szia lacipapa!
Minden ilyesminél el kell hagyni az elejéről a https:// részt és máris működik.
Üdv, Z63
Gabusch 644236 2018. május 9. 12:08
Válasz erre
Köszi.
Meglehet, az anyaggyűjtés viszonylagos nehézkessége élből elveszi a kedvem tőle. Nem biztos, hogy nagy veszteség lenne nekem, elég sok makett van itthon, amik szerintem sosem fognak már elkészülni - plusz kettő postán.
tyimosenko 644235 2018. május 9. 11:53
Válasz erre
A HFC2-ben van róla egy felülnézeti grafika is, csak sajnos a telefonommal nem tudnék róla normális minőségben képet csinálni. Mindamellett, szerintem az igényesen megcsinált folttérképek sem a valóságon alapulnak. A 421-ről sok fotó van és még film is készült, a zöld foltokat talán össze lehetne rakni belőlük, de feltételezem, hogy a grafikusok nem bogarásszák végig a képeket, csak az ismert általános séma alapján színeznek. De az is lehet, hogy a történész szakértő eléjük tol egy mm papírra rajzolt tuti folttérképet. :)
Gabusch 644223 2018. május 9. 09:51
Válasz erre
Köszi.
Tekintve, hogy én alapvetően nem igazán repülőzöm, én is "kénytelen" leszek Horthy gépét megcsinálni. :)
Leginkább valami folttérkép kell majd hozzá - bár egyelőre persze ott tartok, hogy megvegyem-e egyáltalán, vagy költöttem már az idén bőven eleget makettekre.
Gabusch 644222 2018. május 9. 09:49
Válasz erre
Ctrl/c, ctrl/v, ha ez problematikus, akkor írd be neki, hogy "heinkel-46 walkaround" és nézd meg a képeket!
lacipapa 644216 2018. május 9. 09:10
Válasz erre
Szervusz!
köszönöm szépen,de valamit biztos nem jól csinálok.Hiába gépelem be,nem nyitja meg.
El tudnád küldeni,más formában,magánban?
Az E-mail címem az adatlapomon van.
Köszönöm,Laci
tyimosenko 644213 2018. május 9. 08:47
Válasz erre
26-HN-Ac-Kits-Silver-Wings-Reggiane-Re.2000-Falco-1.32
26-HN-Ac-Kits-Silver...

Szia,

Sajnos nem vagyok szakértő, és a makettfestékek pontos színegyezőségének sem tulajdonítok jelentőséget. Ezeket figyelembe véve én a Horthy gép színeihez valószínűleg a következő akril festékeket használnám méretarányhoz igazítva: sárga - gunze H34, szürke gunze H317, zöld gunze H303, barna - valami barna... tamiya XF9, XF10, esetleg XF64 vagy gunze 406... A sárga lehet, hogy egy kicsit világos lenne önállóan, de a sötétebb foltozószínek alatt pont jó hatást keltene szerintem.

Szinte minden magyar makettező a Horthy gépet festi, ha Re-2000-ről van szó, kicsit már közhely lett szerintem. Ezért én a 407-est fogom megcsinálni azt hiszem. Ez egy ék felségjeles gép sárga alapon zöld kukac jellegű festéssel.
pumba 644202 2018. május 8. 22:08
Válasz erre
Szia!
Van kép...
https://www.google.hu/search?q=heinkel-46+walkaround&oq=heinkel-46+walkaround&aqs=chrome..69i57.23455j0j7&client=ms-android-prestigio&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8#imgdii=vTyVoH6AYA43EM:&imgrc=WhA6sUFXYORAEM:
lacipapa 644192 2018. május 8. 19:33
Válasz erre
Hááát,ez van.Ja,nincs!
Egy ki segítség kellene,hátha!
huzaloznék,de nem találtam olyan fotót,amin előröl látszana a gép.
A szárny belépő után a Z,vagy N dúcok között volt,szemből X alakú huzal merevítés?Rajzokon nem jelölik.
Elnar 644178 2018. május 8. 07:09
Válasz erre
Sajnos a deutscheluftwaffe.com sem tartalmaz 46-os Heinkelt, csak 70-től felfelé
Z63 644177 2018. május 8. 01:38
Válasz erre
Arra azért figyeljetek, hogy a szárny belépő felőli oldalán süllyesztettek a szegecsek!
Csak a főtartótól hátrafelé vált át félgömbölyűre!
Gabusch 644164 2018. május 7. 22:28
Válasz erre
Megkérnélek, hogy majd a festéséről tegyél fel némi infókat! A dobozgrafika gondolom én, kuka.
Évek óta gondolkozom rajta, hogy illenék Horthy István gépét megépíteni, de mindig van más. De most, ha nem vámolják nagyon meg az űrhajómat (Beesett az USA-ból, sáláláláláláááá, csak nem veszett el!), isten bizony, veszek egyet!
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10.