/ Fórumok /

Magyar Néphadsereg, és utódja Honvédség Légi ereje.

Szóljon ez a topik a Magyar Néphadsereg, és utódja Honvédség Légi erejének technikai eszközeiről.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.
1., 2., 3., 4.
piratvitorla 680358 2020. december 22. 21:49
Válasz erre
Az általad említett primitív afrikai országoknak sokszor több eszük van, mint a magyaroknak. Ennyi pénzt+ szállítási költséget adni veszélyes hulladékért? Nem csoda hogy ránk rohad.
gaunt1 680353 2020. december 22. 18:57
Válasz erre
Szerintem azért sok primitív afrikai ország megvette volna őket, csakhát ugye a fegyverembargó... Na erre kellett volna valamit kitalálni, kijátszani az embargót.
Zoli 680350 2020. december 22. 11:00
Válasz erre
Kedves MoMi,

Szerencsére nem az én feladatom eladni a gépeket, amúgy sok új információt ebből se tudtam meg...
Mellesleg az oroszok szerintem még jobban örülnének, ha lenne ezekre vevő, mert akkor ők is megrendeléshez jutnának a felújítás kapcsán. De azt is el tudom képzelni, hogy többe kerülne a felújítás, mint az új gépek gyártása...
A "csomó potenciális vevőre" lettem volna kíváncsi, illetve az ő véleményükre. Nem zárom ki, hogy voltak érdeklődők, de erről viszont semmit nem hallottam.
További halvány emlékeim szerint az algériaiak az új SMT gépeket is visszaküldték minőségbeli hiányosságok okán...
z
MoMi 680347 2020. december 22. 10:42
Válasz erre
Kedves Zoltán!

Ha tudsz az alábbiaknak megfelelő vevőket találni nagyon örülni fogunk neki.

A 19 gépet és tartozékait 2,8 milliárd forintos kikiáltási áron jegyzi a vagyonkezelő rendszere, viszont egyik repülő sem repképes.
A 19 gép mellett az MNV 20 tartalék hajtóművet és légiharc-rakétákat is aukcióra bocsájt, a licitálásra 2019 augusztus 26 és 28 között került sor. A "csomagot" csak egyben lehet megvenni, így sajnos a haditechnika iránt érdeklődő lelkes műgyűjtők lényegében ki vannak zárva, mint potenciális vásárlók.

Az árverés nem sok reménnyel kecsegtet, hiszen amellett, hogy több százmillió forint lenne a gépeket ismét bevethető állapotba hozni, a tranzakciót a gyártó ország - vagyis a szovjet időkből származó gépek esetén Oroszország - kormányának is jóvá kell hagynia. Egy csomó potenciális vevőre ráadásul emellett - többek közt magára Oroszországra is - EU-s és / vagy amerikai fegyverembargó is vonatkozik.
Zoli 680343 2020. december 22. 09:20
Válasz erre
Szia,

Ezzel tisztában vagyok, de halvány emlékeim szerint a sereg próbált vevőt találni rájuk, csak az állapotuk miatt senkinek nem kellett...
z
piratvitorla 680337 2020. december 21. 22:52
Válasz erre
"Szerintem a MiG-29-esek se az alkatrészhiány miatt pusztultak le. Nyilván alkatrész nélkül nem használhatók, de attól még eladhatók lettek volna, legalább alkatrésznek."
Nem adhatod el csak úgy őket. Egyrészt haditechnikai eszközök, tehát eleve csak szövetséges, baráti ország számára.
Másrészt a haditechnikai beszerzések többségénél az eladó kiköti, hogy csak a hozzájárulásával adhatod tovább. Így nem lesz a piacon nyomott árú cucc, másrészt nem kerül számára nem haveri helyre.
Akinek tovább adod annak is jobb, ha a gyártó hozzájárulásával történik, úgy nagyobb az esély, hogy nem lesz gond belőle pl. nem veszti el az a gép a garanciát amibe bele építed az alkatrészt..
Sennás 680311 2020. december 21. 00:24
Válasz erre
Vettem az értékes információkat köszönöm!
Weizi 680308 2020. december 20. 23:30
Válasz erre
A képen levő berendezés biztosan nem új, hanem egy már valamilyen okból kiépített példány! Persze lehet hogy volt közöttük új is, relatíve elég jól bírták a strapát! Persze azért a 17 év alatt jópár ki lett cserélve ilyen-olyan meghibásodás miatt.
Weizi 680307 2020. december 20. 23:22
Válasz erre
KSZA-2-es segédberendezés (KCA-2)! Ez a két hajtómű közé volt beépítve és egy sor működéshez szükséges berendezés van felépítve rá, úgy mint hidrauloka szivattyúk, generátor (ennek a nyílása van lefóliázva a képen. Ezen a nyíláson kapta a generátor a torlólevegős hűtését) illetve az indítóhajtómű, és mindkét hajtómű szögkihajtásai.
Sennás 680304 2020. december 20. 21:19
Válasz erre
IMG_20201127_123009
IMG_20201127_123009

Ez mi?
Sennás 680303 2020. december 20. 21:15
Válasz erre
Ezt nem tudom. Nekem azt mondták"új". Egy APU(?) láttam kibontva az zsír új volt. Ezek bezárva a dobozba leponyvázva voltak minda25.
ssanyi 680295 2020. december 20. 18:51
Válasz erre
Üdv!

A fotó akkor szerinted azt bizonyítja hogy zsír új (0 "kilométeres") hajtómű van? Biztos vagy ebben?
Nem lehet hogy amit kiépítettek egy gépből azt annak a helyére csomagolták amit kiszedtek belőle (könnyebb tárolás és szállítás miatt)?
Sennás 680293 2020. december 20. 17:06
Válasz erre
Weizi 680289 2020. december 20. 15:46
Válasz erre
Nemrég volt selejtírés, minek keretében rengeteg feleslegessé vált, meghibásodott berendezét szállítottak el a bázis területéről! Biztos volt közöttük még üzemképes, lekonzervált példány is, de javarészük leállított, nagyjavításra váró példányok voltak.
Az RD-33-as hajtóművek üzemideje sajnos nagyon csekély volt! Több esetben fordult elő, hogy az oroszoktól, nagyjavításról hazaérkező hajtóművek 50 órát! üzemeltek repülőgépben, aztán a soron következő endoszkópos vizsgálat során kiderült hogy az égőrerük max csak festéket látott az orosz "nagyjavítás" alatt!
Egyébként még talán így sem a hajtóművek voltak a legszűkebb kersztmetszetek a 29-es érában, hanem az egyéb berendezések, amelyek hiányában a gépek ugyanúgy nem tudtak felszállni! Ha egy gép meghibásodás miatt földre kényszerült, akkor a lassú, akadozó alkatrész ellátás miatt vélhetően donor lett belőle, hogy az időközben meghibásodott másik gép tovább repülhessen!
Zoli 680271 2020. december 20. 11:06
Válasz erre
Akkor ez még több kérdést vet fel, és még rosszabb a helyzet, mint gondoltam...
z
Sennás 680270 2020. december 20. 11:02
Válasz erre
Alkatrész:)? Nemrég 25 "2tonnás dobozt" Mig-29es hajtóművet vittünk egy telephelyre. Ki se voltak bontva zsír újjak. Nem volt idő felhasználni(?) Ki tudja
Zoli 680264 2020. december 20. 08:58
Válasz erre
Szia,

Moslék világot élünk, illúzióim régóta nincsenek. A magyar mentalitás (tisztelet a kivételnek) nemcsak a vezetőinkben van meg. Szerintem a MiG-29-esek se az alkatrészhiány miatt pusztultak le. Nyilván alkatrész nélkül nem használhatók, de attól még eladhatók lettek volna, legalább alkatrésznek. De az állapotuk miatt arra se voltak jók...
Pénz van mindenre, nemcsak stadionokra, kérdés, hogy a gépek üzemeltetésére mennyit szánnak majd. Szállítógép flottára szükség van, és nem utasszállítókról beszélünk.
z
piratvitorla 680240 2020. december 19. 08:20
Válasz erre
Akkor már csak rengeteg ember, infrastruktúra (hangár, állóhely stb), meg bődületes mennyiségű pénz kellene a fenntartáshoz.
Öt Ancsából egy maradt a végére.
A 24-esek egy időben kikoptak, mert b@szták nagyjavításra küldeni.
Ne legyenek illúzióitok.
Zoli 680239 2020. december 19. 07:30
Válasz erre
Zoli 679122 2020. november 17. 20:05
Válasz erre
ecsetes 678469 2020. november 1. 19:24
Válasz erre
Igen, ez már majdnem maga a tökély! Köszönöm!

Ez ugye már nem a szolgálat alatti festés kívül, de azért a belső feltehetően az eredeti. Sajnos az antenna árbóc tövéről nincs kép, de azért az egyik doboz látszik. Ezt amúgy feketének gondoltam, de a képen szürke. Szerintem lennie kellett még 2 másik doboznak is, ha jól tudom. Más országban üzemeltetett gépekben volt egy plexi a két kabin között fent, itt nincs. Vagy MÁR nincs ott.
Zoli 678467 2020. november 1. 17:23
Válasz erre
ecsetes 678464 2020. november 1. 16:05
Válasz erre
Igen ezt ismerem, csak sajnos nem ad választ a kérdéseimre. Illetve talán csak a színekre, ha az osztrák gépek színei megegyeztek.
Vadász 678428 2020. október 31. 18:19
Válasz erre
ecsetes 678421 2020. október 31. 15:43
Válasz erre
Sziasztok!
Jak-11 kérdéseim lennének:
1. Milyenek voltak a hazai gépek kabinbelső színei (műszerfalak, kabin, oldalfalak, ülések, stb.)
2. Az ülések háttámláján felül a hevedereknek volt-e kivágás (1 v. 2) ?
3. A két kabin között volt elválasztó üveg?
4. A fülke végében a rádió árbóc tövében 3 doboz volt?

Köszönöm.
Sennás 677732 2020. október 7. 12:02
Válasz erre
120997363_2822506241303128_6884328004862738852_o
120997363_2822506241...

:) jó mondás!
Vajon így adják a tornyot így "kivágva"?
gaunt1 677731 2020. október 7. 11:48
Válasz erre
Vééééégreee! Nem kell akkor megvenni a szutyok és méregdrága Trumpetert! Egyedül csak azt lehet sajnálni, hogy nem T-72A készlet, úgyhogy magyart nem igazán lehet csinálni belőle.
Varjúbácsi 677729 2020. október 7. 11:22
Válasz erre
Sennás'
Régi kínai bölcsesség szerint minden repül, csak elég erősen kell eldobni! :-) :-)
Sennás 677728 2020. október 7. 10:58
Válasz erre
Klassz! De ezen nincsen szárny:) nem repcsi.
Ennyi fotó van vagy tudsz még felrakni? Köszi!
mercure47 677727 2020. október 7. 10:34
Válasz erre
FB_IMG_1602059412296
FB_IMG_1602059412296
FB_IMG_1602059421682
FB_IMG_1602059421682
FB_IMG_1602059417321
FB_IMG_1602059417321

Sziasztok!
Idén érkezik az Amusing Hobbytól a teljes belső teres T-72M1.
Zoli 677390 2020. szeptember 27. 19:24
Válasz erre
www.msn.com/hu-hu/news/other/rep%C3%BCl%C3%A9s%C3%A9rett%C3%A9-v%C3%A1lt-a-cseh-magyar-l-39ng-kik%C3%A9pz%C5%91g%C3%A9p-az-albatrosz-ut%C3%B3dja/ar-BB19tshm
Biztos nagyon jó választás lehet gazdasági, üzemeltetési szempontok alapján, de szerintem szerény képességei miatt el kéne felejteni, vannak sokkal jobbak. Gondolom a T-7 vagy T-50 nekünk luxus, de talán az M-346 elérhető lehetne. Vagy ha már valami felújított régi típusban kell gondolkodni, a TA-4 Skyhawk modernizálás után tökéletes lenne kiképző/könnyű csapásmérő gépnek.
z
Sennás 668503 2020. január 28. 13:57
Válasz erre
Kivel kéne beszélni hogy oda hátra beengedjenek?
A fiúk bizti örülni fognak a köszöntős tankoknak beülni a szabad:) vagy csak felmászni fotózni lehet? Az állványos Mi-24 be lehet ülni?
rrobbie 668501 2020. január 28. 13:40
Válasz erre
igen, ez a bejáratnál lévő két "köszöntő" jármű.
Sennás 668495 2020. január 28. 10:55
Válasz erre
1580205299653
1580205299653

Itt jól látni.
Sennás 668494 2020. január 28. 10:48
Válasz erre
20200128_081635
20200128_081635
20200128_104309
20200128_104309
20200128_104327
20200128_104327
20200128_104242
20200128_104242

Köszönöm. Olyan hihetetlennek tünt hogy egy szépen állványra felszerelt repülőt leszedtek. De ahogy szoktuk mondani nincs ezzel baj ha jó helyre kerül(t):)
Ezt a két tankot látom új helyen ott középen.
rrobbie 668492 2020. január 28. 09:37
Válasz erre
Én voltam tavaly. Sajnos oda hátra nem tudtunk bejutni. Azt nem tudom mi az újdonság, de a reptechnikát láthatóan elkezdték lemosni, átfesteni, felújítani.
sanyi 668489 2020. január 28. 08:51
Válasz erre
Szia Karcsi!
Köszi az infót! Nem Ellenetek irányult a megjegyzésem, ezt már beszéltük többször, bocsánat, ha Magatokra vetted!
Sennás 668488 2020. január 28. 08:29
Válasz erre
20200128_081617
20200128_081617
20200128_081554
20200128_081554

Ha már Kecel:) Volt valaki tavaly? Elméletileg van pár újdonság-(ha nem is pont repcsi). Ott az a hátsó rész a vasúti kocsik mögött látogatható? Még oda sose tudtam bejutni. Idén jó lenne benézni (meg Ópusztaszerre is--ha már van autóm!)
magoo 668487 2020. január 28. 07:25
Válasz erre
Sanyi!
Kecelen keresd a szárnyat. Szolnokon van darab belőle.

Uazos!
Ami idekerült, itt van. Más esetben kérlek alaposan tájékozódj mielőtt egy múzeumról írsz. Mondjuk egy bocs, vagy tévedtem a szolnoki gyűjteménnyel kapcsolatban azért a korrektség egyik alapvető lépése lenne ebben az esetben. INNEN SEMMI NEM TŰNET EL!
MK
uazos 668481 2020. január 27. 22:01
Válasz erre
Egy kettészakadt roncsot. Egyik szárnya még zuhanás közben leszakadt. A másik becsapódáskor rajta volt.
Én (mi) állításunk az,hogy sajnos időközben nyomaveszett. Ami nem baj, csak szerettük volna tudni hogy mi lesz a végső sorsa. Külhonba kerül, vagy netán gyűjtő veszi meg, mindegy is, csak lehessen róla tudni valamit. De már lemondtunk róla
Nekünk (mégha roncs is) de nagy eszmei értéke van. A sok ejtőernyőkből, cérnákból jópár gyereknek vartak-foltoztak nadrágot. A konzerve ételekről nem is beszélve.
Lehetne mesélni róla, de nem akarok "tanmesét" tartani.
Úgyhogy én ezzel (2004 óta) lezártnak tartom a témát.
Nem akarok én itt senkivel összeveszni, remélem ezt mindenki megérti!

Köszönöm.
ssanyi 668477 2020. január 27. 20:24
Válasz erre
" Szolnok múzeum egy igen érdekes hely.Ha lehet hasonlatot keresni, akkor " bermuda háromszög területnek" nevezném." = "Nem a Szolnoki múzeumot akartam leszólni, "

Repülőgépet ástak ki, vagy egy kisebb roncsot?

Mikor jutunk el oda hogy nem sugallunk vagy "bemondunk" valamit, mások (vagy egy intézmény) rovására vagy hírnevére?
Tegnap este azt hittem van valami konkrétum, most van egy "kiásott repülőgép ami eltűnt" állítás, és van egy amiben az szerepel hogy nem tűnt el (úgy értettem a múzeum területén van, ami már nem látogatható, jól értettem) de nem is jelentős méretű roncs (ami nem jelenti azt hogy nincs eszmei értéke mint kiállított darab).

Most már tényleg érdekel hogy mi az igazság!
uazos 668475 2020. január 27. 19:19
Válasz erre
Üdv.
Bocsi, nemtudtam hogy ez benned felszakít valamit. Nyugodj meg!
Hogy tiszta legyen. Nem a Szolnoki múzeumot akartam leszólni, csupán arra akartam kitérni,hogy volt egy repgép amit kilehetett volna állítani. Ki is emelték, el is szállították, nekünk azt mondták (kiemelés közben-vagyis után)hogy nemsokára megtekinthető lesz a múzeumban. Nem kis kutatás volt, rengeteg öregembert, beszámolókat gyűjtöttünk össze, hogy minnél többet ellehessen mondani a gép múltjáról.
Csak sajnos azt tapasztaltuk hogy "felszívódott", soha nem tudtuk meg a pontos végső nyughelyét.
Erre akartam kitérni, hogy még ennyit sem érdemeltünk.
De kár a gőzért, ha ezzel megbántottalak, NEM szándékosan volt.
Ezt csak a mi tapasztaltuk.

Planes.: Kissebb roncsok/ törmelékeket külön szállították el, ám volt egy jókora nagyobb része is. Én erre gondoltam. Ez lett elsőnek kiemelve.

Nem akarok senkivel összeveszni, vegyétek úgy, hogy ez csak egy kis kedélyt borzolgató "tanmese" volt.
magoo 668472 2020. január 27. 16:01
Válasz erre
Kedves Planes! Kedves Tamás!
Ez egy tanmese az eltűnt HalifExről, nem vélemény! Kellemesebb lett volna nekünk, ha nincs tanmese! A mese szerint valami eltűnt, akkor valaki lopott, vagy hűtlenül kezelte a közkincset, esetleg varázsló mint a mesében? Melyik?
Üdv: Magó Károly
Planes 668470 2020. január 27. 15:37
Válasz erre
Nem kell ekkorákat pörögni,Uazos kolléga félretájékozódott.Nem Halifax került Szolnokra,hanem a maradványai.Annak idején jártam ott,pár kosár törmelék,egy-két nagyobb darab,semmi felismerhető alkatrész.Enyhén szólva kiállíthatatlan állapotban.
Üdv.P
U.i:ha a moderátorok engedélye kell a saját véleményhez ,akkor nem jó helyen járok(((
magoo 668452 2020. január 27. 05:05
Válasz erre
Tisztelt Fórumozók!
Nagy igazság, hogy amilyen a hozzászólás olyan az ember.
Szerencsések vagyunk, mert van itt olyan ember, aki alapos, nagy tudású és kibugggyan belőle a jó indulat! Nézzük meg, hogy miben alapos, megfontolt és korrekt Uazos tagtárs.
1, Bermuda háromszögológus. Alapos kutatások után rájött, hogy a múzeum és a Bermudák egy része között bizonyítható hasonlóság van. Elsőre arra gondoltam, hogy az alakja került képbe, de nem háromszög. Kicsit tovább olvasva hamar kiderült a lényeg: már tudjuk, hogy itt is és ott is eltűnések vannak. Ezek szerint Uazos tagtárs részletesen kutatta a háromszög és a múzeum eseteit. A Bermuda igazából nem érdekel, de arra kíváncsi vagyok, hogy oknyomozóként milyen Szolnokról eltűnt roncsokat sikerült azonosítania. Ha korrekt ember, akkor ide fogja írni, hogy büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy bizonyítani tudom, hogy ilyen és ilyen roncsdarab tűnt el a szolnoki gyűjteményből. Ha ez nem történik meg, akkor ugyan mennyire korrekt?
2, A repülőtéri múzeum bezárt. Abban biztos vagyok, hogy előtte Uazos járt a múzeumban és „hivatalosan” megtekintette a kiállított darabokat a jászfényszarui gépből. Ezen felül „hivatalosan” megtekintette a szolnoki múzeumnak átadott roncsok listáját, majd később visszatért és „hivatalosan” kinyomozta, hogy mi tűnt el. Átnéztem a vendégkönyveket és látom, hogy járt nálunk Uazos a következő bejegyzéssel: Hol a Halifex?
3, Igen, igen… Uazos a birt Halifax típus hivatalos szakértője. Mindössze egyetlen darab Halifex készült, ezt azért gyártották le, hogy jelképezze Nagy-Britannia kilépését az unióból. A Halifax típus megnevezésből és a Brexit mozaikszóból született a Halifex. Rémlik, hogy egyszer volt egy demonstráció a múzeum előtt, nagy transzparensekkel, hogy „elő a Halifex-el!” Azért nem mentem ki, mert nem kapcsoltam össze a Brexitet és a jászfényszarui roncsot.
Pozitívumot is szeretnék kiemelni Uazos hozzászólásából, van benne vitathatatlan tény: „elmesélem”.
a, Szerinte Halifex zuhant le Jászfényszarun, a kiemelés vezetője szerint a JP-180 jelzésű Halifax.
b, Szerinte eltűnt, ami Szolnokra került, szerintem nem.
Tisztelt Fórumozók! Ebből a hozzászólásból két dolgot emelnék ki: „elmesélem” és „Halifex”. Nos, az első minősíti a tartalmat, a második a hozzáértést! És még egy dolog van, ami pontos: „szégyen”, igen a hozzászólás!
Kérem a moderátorokat, hogy egy több évtizeden keresztül működő múzeumról csak és kizárólag abban az esetben lehessen ilyeneket írni, ha ennek van valami bizonyítható alapja is! Ja, és kérem ne kövezzék meg, mert ezt a mesét egyszerűen nem bírta tovább magában tartani!

Magó Károly
ssanyi 668446 2020. január 26. 21:50
Válasz erre
Üdv!

Most mi a hivatalos állásfoglalás ezzel kapcsolatban?
Nem tudom hogy ezt most mire vélni így, lehet hogy még nincs kiállítható állapotban.?
solyom 668440 2020. január 26. 20:51
Válasz erre
Ha nem tévedek nagyot, akkor a szétszedett gép Franciaországba került.
Talán arra cserélték a Messer/Nord Taifunt...
uazos 668438 2020. január 26. 19:40
Válasz erre
Ha nemleszek megkövezve érte, akkor elmesélem. Szolnok múzeum egy igen érdekes hely. Ha lehet hasonlatot keresni, akkor " bermuda háromszög területnek" nevezném.
Jfszarun lezuhant 2vh Brit Halifex repgépet 2002ben ásták ki, szolnoki múzeumba szállították, hogy kiállítási célra rendbe rakják. Sajnos azóta se tudni (hivatalosan) hol van... szégyen :(
Bocsi az OFF-ért, de ezt megkellett osztanom.
Sennás 668435 2020. január 26. 19:12
Válasz erre
Köszi a választ. És akkor amit ott láttunk a régi szolnoki múzeumban és szétszedtek(Vackor link) az hova kerül(hete)tt?
solyom 668428 2020. január 26. 18:46
Válasz erre
Szerintem NE az ide-oda kiállított gépeket vegyük alapul!
Olyan gépekről kell fotókat keresni, amik még aktív szolgálatban voltak a kép készítésekor!
(Kivéve, ha kiállított gépet szeretnénk a maketten megörökíteni! :) )
Ami a 19-est illeti, ha jól tudom a keceli gép került Szolnokra, azért az egyezés!
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.
1., 2., 3., 4.