/ Fórumok /

Álom-makett és "rémálom"-makett

A kategóriájában kimagaslóan jónak számító,vagy hihetetlen silány minőségű makettekről lehetne pár szóban írni...
Persze ez teljesen szubjektív lesz,de talán segítség lehet"tévelyg" makettező társainknak,akik talán pont a leírt típuson gondolkodnak,hogy megvegyék vagy sem...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9.
Zoli 669094 2020. február 14. 19:00
Válasz erre
Tamiya makettnél ez alapelvárás. Itt kellene kezdődnie egy makettnek.
z
ati27 669092 2020. február 14. 18:51
Válasz erre
Tamiya 1/72 F16-cj. Egy álom! Szinte tökéletes illeszkedés, kis tulzással szinte ragasztó sem kell..
f2d 667518 2020. január 6. 18:36
Válasz erre
Roden DC-7C_01
Roden DC-7C_01

"és annyira azok sem tűnnek reteknek" Na, most majd jól lerombolom az önbizalmad. :)

Dobozba nézegetve ez a Seven Seas se tűnt raphanus sativus-nak, viszont mikor elkezdtem építeni, akkor nagyot változott a kép.

A képen egy teljesen átlagos Roden illeszkedés látható, plusz extraként a nagyobb alkatrészek jelentős mértékben elvetemedve, stb...stb...

Reggel méreg, délben étek, este orvosság: ezt tartja egy régi mondás a retekről.
Ezért én csak este piszkálom, hátha lendít valamit az egészségemen. :D
borisz 667511 2020. január 6. 16:50
Válasz erre
Nekem van TOKO IL-2M3-am, és meg volt a P-63 is. Egyik sem rossz makett. Mai szemmel nézve nem nagy szám, de nincsenek böszme hibái, és ránézésre hasonlít az eredeti gépre.
Aztán van még dobozban AN-26 az Amodeltől, Roden AN-12, LAGG-3 és annyira azok sem tűnnek reteknek. A részletek legalábbis szépek, az illesztést meg majd meglátjuk.
Zoli 667439 2020. január 4. 23:34
Válasz erre
Ez így nem igaz, mert az ICM és néhány Amodel makettek felülete ma is elsőrangú lenne az öntéshibák és a szerszámok hibái nélkül, néhánynál még az átlapolt lemezelést is megjelenítették. A Zvezda és Airfix maketteknek csak simán pozitív felülete volt, és a részletességük is messze elmaradt előbbiek felületétől.
Amúgy az újabb Amodel kitek között is vannak nagyon szépek, bár a könnyű építhetőségre nem vennék mérget.

A GWH Su-35 stb makettek árai tényleg nem normálisak számunkra, de ez van, ha ilyet akarunk építeni, akkor tudomásul kell venni, hogy ennyibe kerülnek. A Modelsvit kitek 8-10000Ft-os árait is sokallom, de elfogadom, mert nekem megérik azt a pénzt. Ezek már tényleg olyan szintűek, hogy a feljavítókat elfelejthetjük és így még gazdaságosabbak is, mint a gyengébb és olcsóbb makettek feljavítókkal együtt.
z
mirazsmarci 667436 2020. január 4. 22:40
Válasz erre
Mert a legkirályabb típusokat az Amodel gyártja.
f2d 667435 2020. január 4. 22:32
Válasz erre
Ugyanez elmondható a régi Zvezdáról, Airfixről, de ők túl tudtak nőni a saját árnyékukon, ahogy az ICM is, viszont a másik két ukrán gyártó a "leghitványabb minőség" címért verseng létezésük óta. Nem is lenne ezzel baj, ha legalább egy kevés önkritikával bírnának, és a minőségtelenséghez igazítanák az áraikat, példának vehetnék a MisterCeraft üzletpolitikáját: sz@r, de legalább olcsó.

(Ki érti ezt, a másik topikba le lett fikázva a G.W.H. Su-35, aminek az ára a minőségével arányba áll, de itt meg a közel ugyanannyiba kerülő Amodelek istenítve vannak.
Hmm, hmm..., nem értek én a fapénzhez.)

Zoli 667431 2020. január 4. 21:03
Válasz erre
A régi ICM makettek is nagyjából a Roden szintjén vannak. Sokszor nagyon finom felületi kidolgozásuk van, de annyira szar a minőségük, hogy a tömítés-csiszolás során ezeket el lehet felejteni, javítani lehetetlenség... Az illesztések meg végképp minősíthetetlenek...
z
migfun 667430 2020. január 4. 20:53
Válasz erre
A sima Mig-9 MPM-ből, az LL Amodellből készült :)
migfun 667429 2020. január 4. 20:52
Válasz erre
Az Amodell Mig-9 más, mint a Skarabei/Maquette? Nekem ezek vannak még, az UTI Maquette építés alatt, a Mig-9M Skarabei.
f2d 667426 2020. január 4. 19:08
Válasz erre
Ha már kemény horror, akkor az Amodel mellet én a Rodennel is riogatnám a labilisabb idegzetűeket, ritka hitvány mindkettő, mondhatni egymást múlják alul.
A két cégnek egy lehet a qualty-se, vagy egymástól lopják a "jobbnál jobb" ötleteket. :D
Amúgy ha csak legalább közepes minőségbe gyártanának, nem is nagyon építenék mást, annyi az érdekes, mások által hanyagolt téma náluk.

Csak halkan megjegyzem, az utóbbi két Revell makettem is megüti ezt a "magas" minőséget, bár a hozzájuk adott DACO matricák azért szebbre festik a képet egy kicsit.
Zoli 667425 2020. január 4. 18:43
Válasz erre
Nekem is van bőven Amodel makettem, de ezek nagyját egyik kategóriába se sorolnám, annyira nem rosszak, de az élvonaltól is messze vannak. Na jó, a Yak-2/-9/27/-28, Ar-2, MiG-9 stb már ránézésre is elég szörnyű az építhetőség alapján, de azért van sok (Hawker Fury, Hart, Ki-32, Devon, EMB-121, Jetstream, Be-10, Yak-18T/-25RV, IAR-81 stb), ami nem tűnik vészesnek. Amúgy nekem is tetszenek, még sokat fogok venni belőlük.
z
sanyi 667416 2020. január 4. 16:30
Válasz erre
Nem rossz, nálam kb. ezek vannak: 3xJak-28, Jak-38, Ka-26, Mi-1 és 6, MiG-9, Szu-15, Il-14. Nem fogok unatkozni velük, de ha csak ők adják ki ezeket 72-ben...
sajti 667414 2020. január 4. 16:19
Válasz erre
Olvasgattam itt a hozzászólásokat, és felpörögtem Amodel ügyben én is! Függetlenül attól, hogy milyen minőségűek, én szeretem ezeket a készleteket. Rám tör valamilyen nosztalgikus hangulat, amit bizonyára a kezdetek tudatalatti emlékei okoznak! Tetszik az a masszív műanyag tömeg, amit előttem is említettetek! Van elkezdve egy GeeBee Racer, Yak.28 (ami borzasztó, de szép repcsi) és egy Mig-9L...van ugyan a 1:48 HB Yak 38 egy és kétüléses, de tuti beszerzek egyet 72 méretben is, meg egy Ka-26..meg ki tudja még mit...egyszóval Amodel fan vagyok én is, ha létezik ilyen!
migfun 667402 2020. január 4. 12:52
Válasz erre
Megnéztem, a következő szépségek várnak még a polcon az Amodelltől: Mig-AT két változatban, Su-11, Su-15TM, Mi-1M, Mi-6 early.

Lesz még mit reszelni :))
sanyi 667382 2020. január 3. 22:20
Válasz erre
Van pár ismerősöm, akik szintén csipázzák a keleti vasak gyártóját! :)
migfun 667378 2020. január 3. 21:23
Válasz erre
Lassan alakul egy Amodell-fan klub
Freddy 667363 2020. január 3. 12:55
Válasz erre
Sose hittem volna, hogy 7mm-es fúrószárat 1/72-es repülőkhöz fogok használni, de az Amodel Il-18-asa bebizonyította, hogy mindig van egy első alkalom.
sanyi 667362 2020. január 3. 12:48
Válasz erre
:)
Jak-28 család több tagja is megvan - elvégre mily' csudás gépmadár...:) -, a három doboz kb. tartalmaz annyi anyagot, mint két igazi!:)
Freddy 667361 2020. január 3. 12:44
Válasz erre
Én ugyan nem versenyszintre építek, de szeretem az Amodelt: van benne anyag. Lehet fúrni-faragni, ha lecsiszolok másfél millimétert, még mindig ott van másik másfél, az 1/72-es Ka-26-ossal a szöget be lehet verni, nem nyeklik-nyaklik, áll minden, mint katiban a gyerek. Éppen az 1/72-es Il-18-ast építem, az masszívabb, mint az igazi.
Zoli 667350 2020. január 3. 11:12
Válasz erre
Szia,

Tudtommal a fákking Su-25 a régi koreai Ace gyártmánya volt és abban az időben kevés információ volt a szovjet típusokról. Inkább az érthetetlen nekem, hogy miért szedte elő újra és újra a német cég ezt, amikor már a Zvezda sokkal jobb makettje is létezett és azt is átvehették volna.
A Yak-38 tényleg érdekes és izgalmas téma, nagyon kellene már egy új szerszámos kit belőle (meg a többi Yak típusból is). Nem is az Amodel készlet minősége és építhetősége okán, hanem a részletek miatt, elég egyszerű a bele... A Hobby Boss kiadhatná 72-ben is, az esetleges pontatlanságaival együtt is jobb lehetne.
z
Zoli 667349 2020. január 3. 11:00
Válasz erre
Szia,

Szinte bármelyik régebbi Amodel makett beleillik a rémálom kategóriába, bár főleg az átlátszó alkatrészek miatt, mert amúgy némi faragással el lehet boldogulni velük.
Viszont ne felejtsük el a mostanában megjelent ukrán, bolgár, lengyel stb (Clear Prop, Modelsvit, Arma stb.) maketteket se megemlíteni, amik a másik végletet képviselik. Igaz, ezekből csak egy Modelsvit MiG-21F készült el majdnem teljesen nálam, de annak az építése is öröm volt. Volt pár gondom vele, de kevesebb, mint az Eduard szintén nagyon jó MiG-21MF makettjével, utóbbi is inkább a tapasztalatlanságom miatt okozott gondot.
Ránézésre nálam most a Clear Prop Claude és Sonia, illetve a Modelsvit Mirage III a kedvenc, remélhetőleg az építésükkel se lesz probléma. Az új GWH F-14 és F-15 készletek is nagyon tetszenek, de az előbbieket - a gyanta és réz alkatrészek nélkül is - többre értékelem valamiért.
z
sanyi 667347 2020. január 3. 10:49
Válasz erre
sanyi 667345 2020. január 3. 10:46
Válasz erre
A Revellt felejtsd el, az a széria mint a Szu-25-ös: szép, normálisan illeszkedik - viszont ne hasonlítsd össze az igazival. Szerintem itt van egy dobozbontás, ami roppant vicces: az író szerint csudajó, álomszép, aztán valaki beírta az igazat - nehéz röhögés nélkül kibírni... Nekem megvolt a Szu-25 - a kerek törzskeresztmetszet valahogy nem jellemző a Békalábra. Szóval az Amodel Jak-38 pontosabb, még ha építés közben négyszer össze is töröd idegedben!:)
Jó ízlésre vall a típus és a hozzáállás!
migfun 667342 2020. január 3. 10:40
Válasz erre
Nekem ez a "legszebb ronda gép", ezért is szereztem be, de harciban van Revell is emlékeim szerint, bár még nem láttam, csak a dobozt valami fórumon.
Szerintem megéri a kihívást :))
sanyi 667341 2020. január 3. 10:34
Válasz erre
Cuki, kár, hogy az oroszokon kívül más nem repülte a -38-ast. Az ukránok, tudtommal, csak pár leselejtezett gépet örököltek, soha nem repültek velük. Nekem a harci van meg az ukrán csapattól, háááát, szerintem sokan sírva dobnák messzire a dobozt...:)
sanyi 667340 2020. január 3. 10:31
Válasz erre
Hali!
A 72-es F-15-ösük volt egyszer egy '95-96 körüli Modell és Makettben bemutatva, kb. hasonló dolgokat írtak - ott Hasegawa másolás volt, de totál selejtre sikerült.
migfun 667338 2020. január 3. 10:28
Válasz erre
ufopete 667336 2020. január 3. 09:16
Válasz erre
Sziasztok,

Volt tapasztalatok a varázslatos „Huan Chiu” termékekkel? Én ’96-ban vettem egy 1:144-es F-102 Delta Dagger-t 195 forintért. Akkoriban a hasonló méretarányú Academy kitek 3-400 forint körül voltak, uh. gondoltam teszek egy próbát az ismeretlen jövevénnyel. A makett gyanítom, hogy valaminek a másolata lehetett, pozitív panelvonalas, borzalmas illeszkedéssel, minimál alkatrészbontással. De ami mindent alulmúlt, az az öntés minősége: konkrétan nem jutott elég sztirol a formába, így búcsút mondhattam a függőleges vezérsíknak. A matricalapban nem vagyok már biztos, hogy leázatatós vagy felragasztós volt, mert a készlet rövid úton a kukában landolt.
Hogy a Huan Chiu nem hódította meg világot, azt abból is gondolom, hogy az említett készletről egy képet sem találok és a scalemates.com sem hozza föl.
Gondoltam leírom, hogy a Takom és Hobbyboss maketteken szocializálódott fiatalabb generáció is lássa, milyen bámulatos fejlődésen mentek keresztül a kínai cégek az elmúlt 20-25 évben.
www.scalemates.com/search.php
lancer 617642 2016. november 8. 17:51
Válasz erre
Szia Tamás!

Sorjás ez igaz, de csak az egyik kabintető, a másikon nincs sorja :)
Zoli 617641 2016. november 8. 17:49
Válasz erre
Szia,

Az F-102 már tényleg jó áron van, én most vettem egyet. Elsőre nagyon szép volt, mikor megjelent, aztán már kevésbé a kicsit szélesebb panelezése miatt, de talán az egyszerűbb formájú lemezeknek is volt szerepe ebben. Mindenesetre egy új cég első makettjeként egyáltalán nem volt rossz akkor, sőt! Az F-106 esetében látszik, mennyit fejlődött a gyártó.
A Trumpeter MiG-29 sorozat tényleg meglepő a kínaiaktól, nemcsak az ára, hanem maga a makett is, remélem nemsokára elérhető a kétüléses és a hajófedélzeti is!
Az L-29 póttankjai tényleg lehetnek dühítők, de továbbra is az a véleményem, hogy inkább az legyen rossz, mint a sárkány, bár még nem ellenőriztem le. A szegecsek és csavarok kidolgozását lehet hiányolni, de elvárni szerintem még nem. Amúgy ebben a méretben nem nagyon szokták azokat eltérően megjeleníteni, vagy minden negatív vagy minden kiálló, ritka a vegyes, esetleg a belső terek lemezeinél lehetnek kiállók, de a külső felületeken szinte mindig süllyesztettek.
Mint már írtam, a Yak-23 hajtómű gondolája túl keskeny a kiömlőnél, illetve a főfutó-aknák kialakítása is rossz és pontatlan formájú.
Ja és valami a Volvo autóiról is. Egyik ismerősömnek az előző V40 volt és a félmilliós szervizek miatt inkább eladta. Pedig külföldön nagyon magas fizetésből él, de itthon is jómódú családból származik, mégse akart ennyit költeni egy olyan autó fenntartásáért, ami amúgy a sokak által lesajnált és sokkal olcsóbb Ford elemeiből áll.
z
pigasos78 617623 2016. november 8. 09:35
Válasz erre
Sziasztok!

Sanyi! Nem tudom az én kollégámnak mennyi idős az autója, az én környezetemben úgy látszik nem szerencsések a Volvosok. :)
A sört sajnálom, ma és holnap napközben pedig Szentesen ügyelek, így a délelőttben én sem gondolkodtam. A gyerkőcnek jó egészséget, mi a 15 hónaposra megyünk jövő hó elején.

Medor! A Hase 14-es (Sundowners) nekem is meg volt, emlékszem akkoriban nekem az volt a legkomolyabb makettem. Tényleg nem érdekelt mi milyen panelvonalas! Jó a meglátásod, nálam is fontos az ár/érték arány, mindig tájékozódom vásárlás előtt.

Lancer! Megnéztem az F-106-ot, tényleg gyönyörű és nekem tetszenek a kiegészítői. Legalább nem nekem kell pótolni innen-onnan.

Üdv
Szabolcs
ltom74 617620 2016. november 8. 07:53
Válasz erre
Az új edu 1:72-es fw 190 -eshez volt már szerencsétek?

Nagyon szép kidolgozás, részletek ha még tamiya összeípíthetőséggel is párosulna igazi álom makett lenne. De szvsz elég nehéz makett, csomó száraz próba kell pl műszerfal nem megy be maratásokkal stb.

A futóműnél meg tök béna a pozicionálás már előre parázok tőle...

Fentebbieket leszámítva nagyon szeretem
ltom74 617619 2016. november 8. 07:48
Válasz erre
A meng f-102/106 kabintetőn a dupla sorja azért elég király...vagy ez ficsör?
lancer 617618 2016. november 8. 06:41
Válasz erre
Szia!

Bocs hogy beleszólok. A Meng védelmében csak annyit, hogy az F-102-ig nem sok repülőt, pláné csöveset adott ki. Ráadásul teljes egészében saját fejlesztés. Az orrkúp formájánál elkövetett baki cserével könnyen javítható. Viszont érdemes megnézni az F-106 dobozának tartalmát. Hatalmas a minőségi ugrás az alkatrészek kidolgozása tekintetében. Persze drágább is, és biztosan sokaknak nem tetszik, hogy elkészítették a készlethez ajánlott gyanta feljavítókat is (kabin, futóakna, kiömlő, elektronikai terek stb.). Egyszerűen gyönyörűek! Szerintem.

Üdv. Csaba
medor 617616 2016. november 7. 23:10
Válasz erre
Sziasztok!
A 'feeling' az megvan.Másképp nem csinálnánk.Jó érzés volt sok évvel ezelőtt amikor kibontottam egy Revell F-101, Academy F-15,Fujimi F-86,A-6... dobozt.
A Hasegawa F-14 makettjét meg se merem említeni.(Azóta sincs ellenfele igazán.)
Ma már belenézhetsz szinte bármelyik makett dobozába a neten.Akkoriban ez az eladó jóindulatán múlt.
A lényeg,hogy lesz@rtuk az alakhibát,a pozitív panelvonalat,a nulla kabinkidolgozást,a bélyeg méretű matricát... Az volt a fontos,hogy megvan a makett!Örültem/tünk (talán írhatok többesszámban) annak amit kaptunk.
Manapság az egész átértékelődött.Mint a világ.DE a pénz itt nem minden!
Meg akarod venni a Hobby Boss Corsair II-t?Vagy az általad is említett Jaguart?
Nem?Mé'nincs pénzed rá?(Ironizálok!Nehogy megsértődj!)Pedig 'trendi' makettek.
Szerencsére mindkettőre van alternatíva.'Ócsóbb' és pontosabb is.
Kis munkát igényelnek az igaz.De ~PONTOS a formájuk!(Tökéletes nincs ugye...)
Sőt!Még kis kiegészítővel is csak fele annyiba kerülnek.(Max. 2/3-ad árba.)
Szerintem ez a legfontosabb.Az ár/érték arány.Kifizetek én is 6-7-8 rongyot egy 1:72-es makettér.Ha tudom,hogy az meg is ér annyit!
pigasos78 617611 2016. november 7. 21:47
Válasz erre
Sziasztok!

Kedves Sokol! Látom neked átment a dolog amit magyaráztam. A "feeling", ami miatt én élvezem a makettépítést. Bizonyos határok közt, a jó ízlés határán belül túlozni kell. Az is például egy "túlzás" volt, mikor kiállításon láttam egy nagy dög 35-ös Mi-24-est, ami mindenhol ki volt bontva, mint egy konzervdoboz. De szép volt! (Mondjuk életszerűbb lett volna műszakiakkal körülvéve ebben az állapotában repülő dioráma kategóriában).

Orosz kontra svéd technika egy korábbi kommentre is... Két kollégámnak van Volvoja. Az egyiknek S70 aminek minden baja van szó szerint, a másiknak V40, ami körbe rohad. Egy haverom dolgozik Land Rover kereskedésben. Nagyon szimpatikus lett a Defender, mikor elmondta, hogy a korai darabokat felhalmozott Spitfire cuccokból építették. Kipróbáltam a Bükkben, isteni volt. Viszont elmondta, hogy két autó is van, ami jobb a Defitől. Az egyik a Mercedes G class, a másik pedig a Lada Niva! :)

Kedves Zoli!Így rávilágítva (Revell, Airfix, stb...) tényleg nem vészes a Meng F-102 ára. Csak mégis valamiért többet vártam attól, ami nem a már megszokott, ismert minőség.
A Hobbyboss Jaguar árát én sem értem, mint ahogy az elcseszett Trumpeter F-100D, és Chinook árát sem...a Trumpi 29-est megnéztem, valóban szép! Az SMT különösen tetszik, lehet, hogy szólok Kocsis Sanyinak... :)
Az L-29 a finishben van és egyre jobban tetszik, kivéve a póttankot. Tudod azért dühít, mert a kínai mérnökök lusták voltak sok dolognak utánanézni. És itt is az a bajom, hogy túl nagy volt a beharangozás és többet vártam, mint az "ezeréves", imert gyártóktól. Ha már szegecselés nincs, legalább a jellegzetes Delfin acél csavarfejek tekintetében lehettek volna következetesebbek. Szépen elkezdték a szárnyakon, de a kabintető keretre már nem jutott.
De mégis, nyilván inkább ez, mint a KP...nem kérdés!

Mi a baj konkrétan a Special Hobby Yak-23-al? Van róla infód? Ja! És áruljátok már el végre ki az a "huancsávóartinezgomez-iazvédó"! :)

Kedves orosháziak! Egy pofa sör mellett holnap folytathatjuk. Holnap, holnapután a közelben dolgozom és holnap estére beterveztem egy kis orosházi nosztalgiát...

Üdv
Szabolcs
Floramilla 617575 2016. november 7. 11:19
Válasz erre
934867-13684-40-pristine
934867-13684-40-...
715_002
715_002
715_001
715_001

Nekem Mig-9-ből még a jó öreg Aviastend vákumformázott van meg. (És a La-150 szintén.)
Ezekkel lehetett eleget dolgozni.
Zoli 617509 2016. november 6. 12:21
Válasz erre
Szia,

Az F-102 ára azért nem olyan túlzó, főleg a vám stb tudatában. Az akciós ár meg végképp nem drága. Egy hagyományos Revell, Airfix stb is kerül ennyibe (Gripen stb), és azokhoz sincs gyanta és egyéb extra, viszont hibák előfordulnak mindegyiknél. Az alakhibák tényleg dühítőek, de inkább legyen egy cserélhető orrkúp hibás, mint mondjuk a törzs vagy szárny. Amúgy a legtöbb makettnél hibás az orrkúp, a Revell Tornado makettjétől szinte minden típus makettjéig. Engem jobban zavar pl a Hobby Boss Jaguar 8-1000Ft-os ára, ami nekem teljesen érthetetlen. Állítólag annak is vannak alakhibái, viszont a szinte tökéletes és nagyon részletes Trumpeter MiG-29-esek sokkal jobbak és csak 5-6000Ft körül vannak.

Az L-29 esetében továbbra se tudom elítélni a céget a szegecsek miatt. Nagyon kevés makettet adnak úgy ki, nekem is tetszik, de ez még nem lehet alapvető elvárás. Ennyivel azt is el lehetne várni, hogy antikolt festéssel adják ki a makettet, amit csak össze kéne rakni, de így mi értelme az egésznek? A póttank szintén dühítő, de még mindig az legyen hibás, mint a sárkány.

A Special Hobby új kitjei tényleg nagyon szépek, viszont azokat még nem néztem át alaposan. De elég sok makettjénél vannak durva hibák (említett Yak-23, Vautour, F-82 stb), és vannak köztük nagyon nem olcsók is. Hiába a maratás vagy gyanta, ha tele vannak alakhibával stb.

Ami most tényleg megéri a pénzét, az a Trumpeter MiG-29 sorozata, szinte tökéletesek és az áruk is jó, ja és szegecseltek, csavaroltak!
z
Sokol 617462 2016. november 5. 18:12
Válasz erre
Igen, de Szabolcsnak teljesen igaza van abban, hogy a makettnek a valóság érzetét/illúzióját kell kelteni, mivel dimenziói miatt a valóságot teljesen leutánozni nem tudja. Egyszóval torzítani és túlozni kell, hogy valósághűnek tetszen :)(persze ettől még bizonyos művészi intuícióktól vezérelve - hunamartinezgomezdellakunbábony tényleg gyakran túllő a célon ha őszinték akarunk lenni)

Ja és orosz kontra svéd...
Az meg van ugye, hogy a rus/rusi/ruso az szabad, -norse és ósvéd anyanyelvű fegyverest jelent a romanos-görög/bizánci és arab fonetika szerint XD ?
pigasos78 617452 2016. november 5. 14:50
Válasz erre
Sziasztok!

Kedves Rumcájsz 52, én sem a hagyományos értelemben vett rozsdára gondoltam. Ismerem a kristályközi korrózió fogalmát és tudom, hogy egy delfin nem ugyanúgy korrodál, mint egy traktor. Talán nem volt egyértelmű amit írtam...az első képen szegecsek, a másodikon csavarfejek. Jelzem nem aktív szolgálatban levő gépre gondoltam, hanem kiállított, "leharcolt" példányra - de ezt írtam is. Én azt kívántam mellékelni a fotókkal, mik azok amiket én hiányolok az adott makettről. Világba én sem szegecselnék, és nem is vettem elő a szegecselőt. Viszont a makettezés kicsit szerintem a túlzások művészete, ezek az apróságok tudnak feldobni egy makettet, a jó ízlés határán belül - természetesen.

Kedves sanyi hobbitárs, nem tudom kire gondolsz, mint huánakárki. Nem kívánok senkit másolni attól, hogy mellékelek egy makettfotót, pláne, hogy a méretarány és szerintem a gyártó sem ugyanaz. Azt érzékelem, hogy neked nem tetszik "gomezlopez" munkája. Ízlések és pofonok, nekem valamiért bejön.
Miggyuri 617446 2016. november 5. 11:24
Válasz erre
Nekem is megvan ez is meg az együléses alapváltozat. Hát, nem egy örömmámor. De ha eléggé elszánt valaki egész repülőszerűt össze lehet hozni belőle.
Rumcájsz_52 617444 2016. november 5. 11:10
Válasz erre
Bocsi, de itt azért hadd szóljak közbe egy kicsit. Az alu-szegecsek nem rozsdásodnak, csak lágyabb anyaguk miatt más a színük mint a burkolat durál-lemezének (van alu-korrózió is, csak azt kristályközi korróziónak hívják és fehéres por formájában hullik ki a lyukacsossá/porózussá váló alu-felületből). A szegecselés (legalábbis a süllyesztett fejű kivitel) addig látszik egy repülőgépen amíg a gép nincs festve, csak színtelen lakkal lefújva korrózióvédelem céljából(tehát már csak ezért sem rozsdásodhatna). Ilyenkor a szegecsfejek eltérő árnyalata látható, de ha akár ezüstre, akár terepszínre lefestik a gépet, attól kezdve a szegecselés már a valódi gépen is csak 1-2m távolságból látható, a nagyon jó lemezes/szegecselő munka után meg jóformán simogatva-tapogatva lehet keresni, hogy hol a szegecs, ami összetartja a gépet (ilyen volt nekem pl. élőben egy osztrák Draken - pedig messze nem új masina volt - mintha gránitból faragták és csiszolták volna, olyan síma volt a felülete)! A második fotón a kabintető-kereten körben a rozsdásodó pöttyök azok nem szegecsek, hanem acél csavarfejek, amik egy múzeumi gépen rozsdásodhatnak ugyan, de ha egy üzemelő gépen ilyet találtak volna, akkor a gép technikusa nagyon sokáig csak belülről látta volna a laktanya kerítését - a fogda rácsos ablaka mögül, mert nem tartotta karban a rábízott gépet! Szóval szerintem csínján a szegecseléssel - ha az élethűségre akarunk törekedni, egy kizárólag színtelen lakkal védett felület megjelenítése még "kívánja" is a szegecselést, de a színre festett gépek makettezésénél azért jó, ha megnézünk néhány eredeti üzemelő gépet vagy róluk készült fotót, és utána döntünk hogy elővegyük-e a szegecselő rádlit.
Üdv R.
pigasos78 617442 2016. november 5. 09:53
Válasz erre
L-29_35
L-29_35
L-29_Delfín_Hu_14
L-29_Delfín_Hu_14
1988-11
1988-11

Szia!

Eduard témában abszolút igazad van! Én úgy tudom nem lesz UM, az együlésest pedig én is kivárom.

23-as tekintetében is az RV az eddigi legjobb, bár az is gyantakiegészítőkért kiált. Az UB-t én is körözöm, egyenlőre hiába.

Az F-102-nél az a bajom, hogy a túlzó ár miatt elvárnám, hogy mondjuk ne rontsanak el egy orrkúpot és hogy adjanak hozzá némi gyantát, hogy értékelhető legyen a kabin. Az rendben van, hogy a Megamakettnél most "baráti" 5390-ért megvehető, de sok kicsi sokra megy alapon a kiegészítőkkel jócskán megugorhat. Még odáig nem jutottam el, hogy elkezdjem és alaposabban átnézzem, de biztos lesznek egyéb dolgok is.

Az L-29 pedig szegecsek nélkül nem L-29. Aki látott már ilyen gépet közelről (kiállítva és nem aktív szolgálatban) az észrevehette, hogy a szegecsek melletti korrózió adja meg a gép jellegzetes patináját. (csatolok pár képet, mire gondolok). A póttank pedig egyszerűen a szemet zavarja. Nem az a makettező vagyok, aki megszámolja a szegecseket, meg komolyan ellenőrzi a méret/alakhűséget...ennyi időm azért nincs. De van ami szemre is feltűnik az embernek, ha egy kicsit is ismeri a típust. Igen, biztos lesz hozzá gyantából, de megint kérdezem: a kb. 4000 Forintos árért nem várhatom el, hogy ne legyen ekkora ökörhiba? Mert ez szerintem lustaság/figyelmetlenség lehet rizsevő barátaink részről, amit mi fizetünk meg.

Special Hobby...eddig egy Fouga Magistert építettem, valamint itt lapul tőlük két Mirage F1. Azt hiszem náluk azt kaptam az árért, amit valóban ér!
Zoli 617438 2016. november 5. 06:39
Válasz erre
Szia,

Nem tudom, hogy lesz-e Eduard UM, de ha nem, akkor is érdemesebb lenne abból egy együlésest átépíteni, mint a jelenlegi vackokkal küszködni.
Szerintem az RV MiG-23UB még a legjobb a típusból, de talán idővel az helyett is lesz jobb, viszont az F-102 alakhibáját nem értem. Ha csak az orr, akkor az semmi, a legkönnyebben cserélhető alkatrész.
Az L-29 problémája is túlzó, nagyon kevés makettet szegecselnek tele. Tényleg mutatós, de az esetek többségében hiányzik. A póttartály szintén nem befolyásolja a gép alakhűségét, biztos az helyett is lesz majd gyanta.
Anno néztem a Mi-4 maketteket is, mindkettő alakhibás, a KP is, a kettőből lehetne egy aránylag jó formájút építeni.
Az SH Yak-23 tényleg szép, annak viszont a hajtómű gondolája alakhibás a főfutó-aknákkal együtt.
z
pigasos78 617407 2016. november 4. 14:22
Válasz erre
Sziasztok!

Úgy tudom az Eduard nem tervez UM-et. 21-esük lesz, a 48-asaik lekicsinyítése...sajnos. Egy szép és jó UM-re én is vevő lennék. Mint ahogy egy 23-as UB-re is. Az Art Model is alakhibás. De annyi alakhibás makett van ráadásul arany árban. Ott van pl a Meng F-102. Itt lapul dobozban, hát vettem hozzá belsőt, meg egy gyanta orrkúpot, mert elég szomorú anélükl a helyzet. Lassan elkészülök az AMK L-29 Delfinnel. Nagyon tetszett még bezacskózva. Sehol egy sorja. A szárny szinte ragasztó nélkül bepattant a helyére, tökéletes mérnöki munka (az orr rész kivételével,ahol nagyon rossz az illeszkedés. De kínai barátaink itt is lusták voltak...nem sok Delfint néztek meg életükben. A felületen szinte mindenhonnan hiányzik a szegecselés, a póttartályok minden szempontból kicsik, a matricalapon a földi csatlakozások jelzései szintén kicsik, és a kis rézlapra egy-két ratyi hülyeség helyett rakhattak volna hevedereket például (megcsináltam csokipapírból és maradék rézből, ha már szépen nyithatóvá tehetjük a kabint). Szóval minden makett melós, ha szép és valósághű dolgot akar kihozni belőle az ember. Már pedig ez a "művészet" a valóság valósághű lekicsinyítése szerintem, attól függetlenül, hogy nevezzük-e munkáinkat versenyre, vagy sem. Kicsit visszakanyarodva az Amodelhez: kétségkívül felülmúlhatatlan a választéka, valószínűleg ezért engedik meg maguknak a pofátlan árat. Mert azért valljuk be, drágák a minőséghez képest... Pl. 2000 Ft körül már megvehető egy Eduard weekend edition. Velük is van meló, nyilván nem annyi, mint az Amodel-el, de ég és föld a minőség. Jó, tudom a készletük szegényes az Amodelhez képest. És szívesen összeraknék már egy ka-26-ot, mert több száz órát repültem rajta, de kivárok, mert az Amodel nem győz meg. Talán kiadja majd más is...

Vagy ott van a Mi-4... Kp, vagy Hobbyboss? A Hobbyboss már szinte torz, annyira hibás! Bevállaltam a Kp-t hiába csavarodott, vetemedett voltak a féltörzsek. De meg lehet említeni a Yak-23-at is. Kp, vagy Special Hobby? Itt én az utóbbira szavaznék már. Mostanában van szerencsém néhány SH-hoz és kimondottan tetszik! Aki nem ismeri, ismerje meg, érdemes!
Zoli 617403 2016. november 4. 11:10
Válasz erre
Szia,
Sajnos a Bilek is alakhibás, én továbbra is várok egy normálisra, hátha lesz, pl az Eduard sorában.
z
migfun 617397 2016. november 4. 09:58
Válasz erre
Nálam még a Bilek UM vezet, bár nagyon nehéz beszerezni... Nekem is csak egy van még tartalékban, hogy US-t készítsek belőle. Meg egy U, hogy hogy U-600 legyen :)
Floramilla 617395 2016. november 4. 09:26
Válasz erre
Gáz készlet, azt tudtuk, de én belevágnék! Nincs valakinek fölösben?
G-cart 617368 2016. november 3. 19:15
Válasz erre
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9.