/ Fórumok /

Tudnátok segíteni?

amp;nbsp
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238.
Sennás 650238 2018. október 21. 18:50
Válasz erre
Esetleg ucsó tipp egy 3mm átmérőjű öntőkeretből vágol éles szikével 1mm karikát. Csak lehetőleg függőleges legyen:)
laja 650235 2018. október 21. 15:21
Válasz erre
Köszi urak a tippeket!
Bőrlyukasztóm van és van 3mm-es is. Már csak az anyagot kell kitalálnom:-)
laja 650234 2018. október 21. 15:20
Válasz erre
Szia!
Azt még nem tudom miből vágom ki de valami műanyag lesz:-) De a korongoknak csak a széle, éle lesz látható és nem hiszem hogy a nagyobbat méretre tudnám csiszolni.
romsitsa 650228 2018. október 21. 13:06
Válasz erre
Hello,

bőrlyukasztó, vagy szerezz egy darab rézcsövet (pl. tollbetét) vágd egyenesre és élezd meg a peremét. kalapáccsal beütöd, egy kisebb átmérőjű rúddal kinyomod a korongot a csőből.

Üdv

Á
lacipapa 650226 2018. október 21. 13:03
Válasz erre
Bőr lyukasztó,már 2mm-től is lehet kapni.
bloke 650224 2018. október 21. 12:23
Válasz erre
Köszönöm szépen. A szerszám zseniális!
Sennás 650223 2018. október 21. 12:23
Válasz erre
Csak kérdem, és milyen anyagból kéne kivágni? Esetleg kiütöd utána kézzel nem tudod kisebbre venni a méretét csiszolva? Látszó alkatrész lesz?
novarock 650222 2018. október 21. 12:22
Válasz erre
Szia!

Csak egy ötlet,
a youtube-on találhatsz videókat ha beütöd "how to zimmerit"

pl: www.youtube.com/watch
laja 650221 2018. október 21. 12:17
Válasz erre
Az én lyukasztóm 5mm-es korongokat csinál és az nagy.
Rumcájsz_52 650220 2018. október 21. 12:15
Válasz erre
Szia bloke
Ha átnézel a Makettező ABC-be (baloldalt kék mezőben) ott a lista végén van leírás hogy lehet zimmeritezéshez házilag szerszámot készíteni. Ha a nyitó-oldalon válogatsz kicsit a makettépítési leírások között, biztos találsz a témához további segítséget is, mások is gyártottak már házilag zimmerites makettet.
Üdv R.
bloke 650218 2018. október 21. 11:51
Válasz erre
Sziasztok! Új vagyok a fórumon, remélem jó helyen teszem fel a kérdésem. Zimmeritet szeretnék egy 1/72-es Elefantra. Azon gondolkodtam, hogy azt a módszert választom, hogy "megolvasztom" a felületet ragasztóval, vagy pedig polisztirolt feloldok és azt kenem rá. Egy angol nyelvű fórumon a metil etil keton nevű anyagot írták erre a legalkalmasabbnak (esetleg aceton mint alternatíva). Jó ötlet vagy inkább máshogy csináljam?
Sennás 650213 2018. október 21. 11:35
Válasz erre
3mm? esetleg 4 nem lehet:)(kurv@r@ nem tudom a nevét) amikor az A4 lapot lefüzik és iratmappába teszik van az a kézi jukasztó na az ekkorát csinál. Még a vastag 1mm stirolt is viszi:)
atika 650212 2018. október 21. 11:31
Válasz erre
Körkiütőnek hívják, angolul punch and die set.
laja 650211 2018. október 21. 11:21
Válasz erre
Sziasztok!
Létezik valami szerszám amivel kicsi, kb 3mm átmérőjű korongokat lehet kivágni, vékony kb 1mm vastag anyagból?
Sennás 650201 2018. október 20. 16:53
Válasz erre
Köszi TAMÁS!

Laci nem 2.5mm akartál írni már az is 88mm azt is elég megemelni ha van vagy 220cm hosszú. de megoldom!
lacipapa 650200 2018. október 20. 16:21
Válasz erre
TAMÁS78 650199 2018. október 20. 15:42
Válasz erre
Sennás 650198 2018. október 20. 15:14
Válasz erre
Teherauto_vonorud__vontatorud_elado_217101245107158
Teherauto_vonorud__v...

Helló egy 3(5)tonna teherbírású vontató rúd mekkora átmérőjű? Gyártanék 1et majd az IFA-ra csak nem tudom milyen "vastag". Köszönöm Sennás
laja 650123 2018. október 18. 10:17
Válasz erre
Szia!
Nem a saját kereke fújására gondoltam. Hanem pl egy gazdasában vagy akkoriban egy kisebb TSZ-ben különböző gépek, járművek, vontatmányok kerekének fújására.
Sennás 650116 2018. október 17. 22:42
Válasz erre
Helló. Én meg "Tüzépes" IFA-t szeretnék:) Vass plató 5m³ sódert kivisz házhoz! Még az se baj hogy csak két oldalra billent:) A 2.tartály jó "kerékfújásra" de ez nem medvetalpas gumi hogy "önfujó" legyen. Nem tudom.
laja 650114 2018. október 17. 22:03
Válasz erre
Szia!
Tuti nem gyári a 2. légtartály. Valami házi barkács szakkör, lehet hogy kerekeket fújt fel a 2. tartállyal és így nem kellett megvárnia amíg újra termeli a rendszer a levegőt. Ki tudja a 60-as 70-es években mire lehetett jó egy ilyen tartály a tanyavilágban vagy valami kis faluban,
laja 650113 2018. október 17. 21:55
Válasz erre
Szia!
Amennyire én emlékszem pótkocsis Ifákat leggyakrabban a mezőgazdaságban használtak Pl: aratáskor a termény szállítására, széna bála, trágya, szállításkor. Vagy bútor és hasonlók szállítására. Gondolom ez azért lehetett mert talán nem voltak igazán erősek a maguk kb 4,5tonnás teher bírásukkat. Ami pl egy Zil 130 esetében 6tonna.
Sennás 650111 2018. október 17. 21:23
Válasz erre
4298285432_43b4e3106b_b
4298285432_43b4e3106...

Bocs akkor ez pótkocsi:) de mi a csának tett rá 2 tartályt?
Rumcájsz_52 650106 2018. október 17. 20:23
Válasz erre
Hát ennyire az IFA-t nem ismerem, de utánfutót soha nem láttam mögötte legfeljebb pótkocsit. Azt is elég ritkán, nagy többségük szerintem szólóban járt.
R.
pmheros 650102 2018. október 17. 18:34
Válasz erre
Szia!

"érdekelne vagy bármilyen megoldás!"-ra írom: az intech, és az olcsó Mistercraft is Hasegawa koppintás

Üdv.: pmheros
Sennás 650100 2018. október 17. 17:59
Válasz erre
légtartály
légtartály

Az tökéletes! Még valami ezen a régi képen miért van 2db légtartály? Így tuti nem "gyári" esetleges utánfutó miatt?
Rumcájsz_52 650099 2018. október 17. 17:48
Válasz erre
Igen, kb. olyan 6-7cm lehetett, több nemigen, mert akkor már csak 50-60-es tempónál is levitte volna a cúg a sofőr fejét. :-)
R.
Sennás 650098 2018. október 17. 17:10
Válasz erre
Köszönet Rumcájsz! Érthető. Annyit esetleg ez kinyitva (3kép-mindenütt nyitva) akkor mekkora távolság lehet? 1:35ben 2mm(7cm) az úgy még megfelelő?
Rumcájsz_52 650097 2018. október 17. 17:02
Válasz erre
Szia Sennás
Nekem úgy tünik, hogy ez az IFA tetőszellőző ugyanaz, mint régen a buszokon is volt. Nincs semmiféle zsanér egyik oldalon sem, hanem nézd meg a 650067-en a belső fotót: a tetőbe épített kerethez kapcsolódó rövidebb karokba 1-1 előfeszített nyomórugó volt beépítve, a hosszabbik összekötő rúd pedig 1-1 függőleges még rövidebb fix rúddal volt a szellőző-tetőhöz bekötve. Alsó, zárt helyzetbe állítva a rugók lefelé nyomva zárva tartották a tetőt (1. kép), felfelé pedig a középső összekötő kart az előfeszített rugók ellen felnyomva lehetett nyitni a tetőt - de a nyitási lehetőség csak pár centi volt. A másik két fotón is látszik, hogy a szellőzőt aszimmetrikusan is lehetett nyitni - de bármelyik irányban, tehát lehetett olyan, hogy csak egyik oldalt van nyílás (2. kép). De lehetett úgy is nyitni, hogy a szellőző körben mindenütt nyitva legyen, párhuzamosan kiemelve a kocsi tetejéből, ilyenkor körben mindenhol azonos szélességű volt a nyílás (3, kép), amennyit a kirugózott rövidebb karok lehetővé tettek (ezek gyakorlatilag kis teleszkópos dugattyúk voltak). Legalábbis a buszokon így volt.
Üdv R.
Sennás 650091 2018. október 17. 13:52
Válasz erre
Na az irányt értem, csak a karok meg a zsanér hejzete nem tiszta. Csak levadászok már egy IFA-t az utcán:) köszi
lacipapa 650087 2018. október 17. 13:34
Válasz erre
Gabi!
Elől-hátul teljesen föl,v. elől v. hátul föl.Ahogy a 2. és 3. képen is látható.
Jobb és bal oldalon volt 2-2 kar,előre,hátra a tető nyílás két oldalán.Azon mozdult a tető a megfelelő irányba.
laja 650083 2018. október 17. 12:59
Válasz erre
Szia4
Köszönöm neked is mindenképpen kipróbálom.
sajti 650081 2018. október 17. 12:41
Válasz erre
44326094_1883262491721158_7575338178517663744_o
44326094_18832624917...

Sziasztok! Egy ilyen készletből lenne szükségem a kabin tetőre cak-pakk...az enyémet bemyelte a lakás...elrontott makett is érdekelne vagy bármilyen megoldás! Köszönöm!

sajti73@gmail.com
badboy 650080 2018. október 17. 12:32
Válasz erre
Szia!

vagy 25 évvel ezelőtt voltam rakodó egy IFA-n, úgy emlékszem 4 zsanér volt a szellőzőn, jobb-bal, elől -hátul, fel lehetett nyitni balra, jobbra, előre, hátra, teljesen ha jól emlékszem. Sajnos felénk eltűntek az IFA-k, azt nem ígérem, hogy fénykép is lesz.

badboy
Gabusch 650079 2018. október 17. 12:25
Válasz erre
Ahogy Rod666 írja, azzal a megoldással kb. egy perc alatt lehet csinálni egy fűrészt. Fogsz egy tetszőleges pengét - a többkésesekben lévő is jó -, megfogod egy fogóval és késsel, vagy a nagyobbik fajta snitzerrel (én azzal szoktam) megcsapkodod az élét. Nem tart ugyan feltétlenül soká, de pár vágást azért kibír és olcsó megoldás.
laja 650078 2018. október 17. 12:22
Válasz erre
Szia!
Köszi ezt kipróbálom gyorsnak és egyszerűnek tűnik a dolog. Ha nem sikerül sem buktam sokat. Bár tartok attól hogy az ütögetéstől kiszélesedik a penge éle.
Laja
laja 650076 2018. október 17. 12:19
Válasz erre
Szia!
Nekem éppen kis távot kellene vágnom vele, úgyhogy tökéletes lenne de rohadt nagy meló ilyen módon befogazni. Sajnos mint a többségünk én is krónikus időhiányban szenvedek, plussz nincs fejre rögzíthető nagyítóm sem állványos.Ollóval próbáltam de azzal túl nagy fogakat sikerült vágni. De természetesen köszönöm a hozzászólást, a tanácsot.
Laja
rod666 650075 2018. október 17. 11:36
Válasz erre
Bocs, nem neked ment, hanem lajának.
rod666 650074 2018. október 17. 11:35
Válasz erre
Késsel sűrűn megütögeted az élét.
Lorco 650073 2018. október 17. 10:20
Válasz erre
Szia,

én a pengét satuba fogva, nagyítóval a fejemen, szikével vagdostam be szép egyenletesen.
Kb. négy éve használok egy kettévágott pengét, tehát két fűrészecskét :)

Nagy távolságokat nem vág pontosan, mivel hajlik, de kisebbekhez teljesen megfelel.

Üdv: Lorco
laja 650072 2018. október 17. 10:10
Válasz erre
Szia!
Hogy csinálsz fogakat a borotva pengére?
Gabusch 650070 2018. október 17. 10:04
Válasz erre
Megkérdeztem hozzáértő barátomat a sisakról. Itt a válasz:

"A képen egy 50 M. sisak van. A hátulja van lefotózva (kívülről) így nem tudni mi lehet a homlokrészén. Ha van rajta vörös csillagos matrica, akkor 6 - 8 E Ft-ot is tudhat, attól függően, milyen állapotú az embléma, ha nincs rajta, akkor 2 - 4 E Ft max. Belül szép. A bélyegző alapján 1954-es a raktározási időpontja."
Sennás 650067 2018. október 17. 01:46
Válasz erre
BIG_0007668188
BIG_0007668188
ifaw50lapv_01
ifaw50lapv_01
30221040811_7acb25cf81_b
30221040811_7acb25cf...

Urak van valakinek IFA W50 az udvarán?:) Hogy nyílik a tető szellező/kibúvó( mi a rendes neve?) Hogy néz ki a zsanér hány irànyba nyílik 2/3?
Köszönöm Sennás
ZsBalage 650064 2018. október 16. 22:59
Válasz erre
IMG_20181015_224251

sisak külső
IMG_20181015_224251
IMG_20181015_224313

sisak belső
IMG_20181015_224313
IMG_20181015_224350

azonosító
IMG_20181015_224350

Sziasztok!
Nem teljesen makettet érintő kérdés (ezért elnézést), de katonai vonulatú. A kezem közé akadt a képen látható rohamsisak, amelyen szeretnék túladni. Abban tudtok segíteni, hogy pontosan melyik nemzeté / mikori lehet és mennyit érhet?
bisza 649850 2018. október 12. 10:01
Válasz erre
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni tőletek. Kinéztem a Meng yun mo retuspisztolyt magamnak, de nem tudok róla semmit. Nincs valakinek infója, hogy milyen minőségű? Vagy inkább ennyiért már egy evolution? Megmondom őszintén az ára meggyőző így a kettő az egyben készletért és szimpatikus is a Meng stuki.
truth 649783 2018. október 9. 19:50
Válasz erre
Nem rossz cucc, nekem is van hasonló, 2 db de azt sajnálnám szétvágni és sokáig tartott míg ideért :)

www.aviationmegastore.com/

Megpróbálkozom a sima pengével, azért nem kár.
badboy 649782 2018. október 9. 19:06
Válasz erre
1608_rd
1608_rd

Akkor a kép
badboy 649781 2018. október 9. 19:05
Válasz erre
Sziasztok!

Egy kis segítséget kérek. Ha valakinek megvan a következő makett, megköszönném ha lemérné a brit felségjelzések átmérőjét. Köszi

badboy
Elnar 649780 2018. október 9. 18:12
Válasz erre
truth 649774 2018. október 9. 16:20
Válasz erre
Hú és mennyire triviális. Bevallom férfiasan még sosem vágtam borotvapengét :)

Köszi a tanácsokat!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238.