/ Fórumok /

Tudnátok segíteni?

amp;nbsp
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238.
zoli1989 668853 2020. február 7. 22:32
Válasz erre
34
34
_IGP0823
_IGP0823
_IGP5951
_IGP5951
_IGP6237
_IGP6237
IMG_1109
IMG_1109
IMG_2369
IMG_2369
IMG_2352
IMG_2352
IMG_2357
IMG_2357

Szia!
Nekem is a koraiból épült a 210-es. :) Még a 2000-es évek elején vagy közepén vettem a makettet, tizenévesen, Vándor Károlytól egy szolnoki börzén. Még arra is emlékszem, hogy nekem engedett egy kicsit az árából is. :) 2016-ra el is készült... Nem könnyű makett!

Az első kép innen a makettinfóról van, a második pedig saját fotóm a szolnoki példányról. Ha esetleg kell még részletfotó, szólj, a szolnoki gépet jól körbefotóztam! Az átalakítás tényleg nem volt vészes. Az ajtón csak simán eltömítettem az ablak helyét, a jobb hajtómű gondolán pedig viszonylag egyszerű volt kialakítani a kérdéses részt.
sys 668851 2020. február 7. 21:42
Válasz erre
Sziasztok!
Nem használtam még Tamiya tomítő, hogyan érdemes használni és tárolni? A segítségetekkel kihagynám a kisérletezgetést, ahhoz drágának tartom. :)
Előre is köszönöm a tanácsokat!
Üdv
Zoli
mimoid 668836 2020. február 7. 11:50
Válasz erre
Üdvözlet,

Karácsonyra a feleségemtől kaptam egy Amodel An-26-ost, amiből szeretném kihozni az egyik magyar gépet. Sajnos a makett a későbbi változatot ábrázolja, és ha jól tudom, a magyar gépek közül csak egyetlen egy volt ami ennek megfelelt (a kecskeméti 110-es oldalszámú gép); az összes többi a régebbi változat volt. Persze megépíthetem a 110-est, de valahogy jobban tetszenek a régi változatok világosabb festése (a magyar zászlós 405-ös szerintem kifejezetten mutatós).

Nehéz igazán jó képekhez hozzáférni (csak amik találhatók a Google segítségével), de tudomásom szerint, csak az egyik motoron belső oldalán lévő beömlőnyílás és a jobb első beszállóajtón lévő kis kerek ablak az egyetlen kívülről látszó különbség. Ez így esetleg nem is tűnik olyan nehéznek...

Valaki megpróbálta már átalakítani a későbbi változatot a korábbira?
maci 77 668810 2020. február 6. 17:33
Válasz erre
Szia!

Egy ismerősömnek kellene ezeket megépítenem,de idő hiányában,mindig kitolódik!
Azért szeretnék,megépített makettet venni!

Üdv: Attila
juge75 668809 2020. február 6. 17:30
Válasz erre
Skif sztrela-10 felejtős, randa. Iszonyat átépítést, javítási munkát igényel. Helyette a Trumpeter készletét javaslom. Mire kell? Jelzések?
maci 77 668808 2020. február 6. 17:22
Válasz erre
WIN_20200206_17_16_32_Pro
WIN_20200206_17_16_3...
WIN_20200206_17_16_59_Pro
WIN_20200206_17_16_5...

Sziasztok!

Keresem az alábbi,2 készlet(1:35)szépen megépített,hiánytalan példányát!
Gyártó mindegy!

Elérhetőségem: attila.maci@gmail.com

Köszönöm!

Üdv: Attila
halaci 668787 2020. február 5. 18:47
Válasz erre
Fura, had kérdezzem meg, hogy mit értesz azon, hogy becsillog? a matrica széle körül lesz ezüstös (silvering) vagy a rákerülő lakkréteg dacára is más a fénytörése? Nem tudnál képet feltenni róla?

Én nagyon hosszú kihagyás után most amolyan állatorvosi lónak csináltam egy őskövület Academy Hellcatot, amihez minimum tíz éve vettem egy Super Decals készletet - Vallejo fényes lakkra Tamiya Strong-gal gyönyörűen felment az is és az Academy saját matricája is. (Soha korábban nem használtam se lakkot, se lágyítót, kifejezetten kísérletezésre, visszaszokásra szántam ezt a régiséget.) Nem hiszem, hogy a lakkokban vagy a lágyítóban lenne a kulcs, amit te használsz azok is általánosan elterjedt cuccok.
sanyi 668781 2020. február 5. 17:51
Válasz erre
Sziasztok!
Köszi a tanácsokat! Természetesen így csináltam, lakkoztam, vegyszereztem, matricáztam, rásimít, vegyszer a tetejére, lakk - végül anyázás. Lakkot cseréltem, Humbrol helyett Gunze, de a jelenség ugyanúgy előjött - itt írtam Nektek... Elmélkedtem egy sort, néztem videókat és van egy ötletem. Mi van, ha öregek a matricák? Tekintve, hogy a felsoroltakból a Hobbyboss jelsor volt az, amit két éve vettem, a többi már mind 5-10-15 éves. Mondjuk az is lehet, hogy én hiába két éve vettem a boltból, ha ők már 5 éve teszik egyik polcról a másikra. Ezen kívül, noha simítózáras tasakban laknak, a levegő a házban baromi száraz. Ez is rátehet, mintegy "kiszárítva" a lapokat - ha ez így van, akkor ez roppant kellemetlen lenne...
Természetesen nem adom fel, egyenlőre kísérletezek nagy gépek belső oldalán - KC-135, Hercules stb. - mert megoldást kell találnom.
Köszi a tippet a matt felületre, ezt is ki fogom próbálni!
Üdv
Sanyi
csabbee 668778 2020. február 5. 17:24
Válasz erre
Szia.
Érdekes a problémád,én is a Gunze cuccait használom,és próbáltam már matt felületre is csak softerrel felrakni matricát,és tökéletesen működik.Az Italerinek van még rohadt kemény lakkréteg a matricáján de azokkal is simán elboldogul.Setter alá,softer fölé.
Ha mégis valahol marad alatta bubi,akkor a szikepenge hegyével megszúrom és alápöttyintek egy kis softert és megszűnik a probléma.Bár alap, de használat előtt felrázom mindegyiket mint a gyógyszert.
Varjúbácsi 668752 2020. február 5. 08:19
Válasz erre
Szia!
Felhelyezés után az anyag maradékát középről kifelé simítom, majd teljes száradás után ugyanazzal a lakkal, amire a matricát felhúztam, átfújom. Ezek után szoktam koszolni, stb.
medor 668749 2020. február 4. 22:35
Válasz erre
Szia!
Vannak szar matricák (pl.az Academy régi kitjei amit nem a Cartograf nyomtatott.)
De még ott is bejött nekem a lágyító+feszítő kombó.
A kemikáliáknak működnie kellene.(Mark Softer,Setter...)
Teljesen kinyomkodod a felhelyezésük után az anyagot alóluk?
Ne csak pozícionáld,hanem rögzítsd is a felületen a matricákat velük.
Egy fültisztító pálca vagy egy papírzsepi összetekerve.Más ötletem nincs.
sanyi 668748 2020. február 4. 22:14
Válasz erre
Üdv!
Segítséget kérnék, mert ott tartok, hogy a két szekrénnyi makettel begyújtok... Zsinórban az 5. - igen, ötödik... - repcsimnél csillog be az az átok matrica! Kicsit már ki vagyok borulva, mert átkozottul frusztráló a célegyenes előtt pofára esni. Lakkot cseréltem, Gunze fényesre mentek a matricák, de hiába - eddig Humbrollal kínlódtam. Tükörfényes, tükörsima felület, mégis becsillog a film. Trumpi, Airfix, Hobbyboss, Aztec, Hidecal, Revell, Mistercraft matrica egyremegy, a késztermék "neméppenpolcgyöngye" kategória. Gunze Mark Softer, Mark setter is aktiválva voltal, de kb. csiganyákot is kenhettem volna rá - nem tudtam, mert ugye téliálmot alszanak.
Kb. mit tudtok javasolni? A matricákat nem hagytam teljesen leázni, "nyúlósan" vált el a papírtól.
Régen is volt ilyen, de akkoriban még nem érdekelt. Most érdekel, talán nem kellene...
Előre is köszi!
Üdv
Sanyi
halaci 668711 2020. február 3. 18:51
Válasz erre
A feladott cucc más, az nincs a kezed ügyében a fedélzeten, persze, hogy nem kobozzák el.
laja 668707 2020. február 3. 18:08
Válasz erre
Szívesen! Én már megvettem mert sajna szükségem is van rá.
PETI 668706 2020. február 3. 18:03
Válasz erre
4WD 668704 2020. február 3. 17:51
Válasz erre
Két éve hoztam az USA-ból festékszóró alkatrészeket, komplett fejet+ tűket.
Nem a kézipoggyászban adtam fel, de mégis kinyitották a bőröndöt az amerikai vámosok, de nem vettek ki belőle semmit.
Nyilván átvilágították a motyót, és nem tudták mire vélni a hosszú, hegyes fémalkatrészt.
halaci 668702 2020. február 3. 17:40
Válasz erre
Köszi, pont ezért kérdeztem, hogy olyanra lennék kíváncsi, akinek személyes tapasztalata van. Ha lehet, akkor nem postáztatnám a cuccot, de azt még kevésébé szeretném, hogy a reptéren kikapják és elvegyék belőle a tűt...
Gabusch 668701 2020. február 3. 17:21
Válasz erre
Bocs, makettice off, de a borotvapenge a mondjuk kétpengés, eldobhatósra is vonatkozik? Illetve, kisebb borotvahabot, golyós dezodort, körömcsipeszt fel lehet vinni? Hol lehet ennek utána nézni?

Lesz egy utunk és csak 2x10 kg kézipoggyászt vettünk.
Muzzy 668700 2020. február 3. 16:43
Válasz erre
Elvileg a 6 cm-ert meghaladó eszköz tilos én nem próbálkoznék vele, mert több dolog is ráhúzható a 2015/1998 (EU) rendelet 4C melléklete alapján. A körömvágó olló vihető, a forgásponttól számolják a 6 centit. viszont a fúrószár is tilos átmérő megjelölése nélkül...
c) hegyes végű vagy éles szélű tárgyak – a súlyos sérülés okozására alkalmas hegyes végű és éles szélű tárgyak, így különösen:
a darabolásra szolgáló eszközök, például a fejsze, a balta és a bárd,
a jégcsákány és a jégvágó,
a borotvapenge,
a sniccer,
a 6 cm-nél hosszabb pengéjű kés,
a forgástengelyétől mérve 6 cm-nél hosszabb pengéjű olló,
a hegyes végű és az éles szélű harcművészeti eszközök,
a kard és a szablya;

d) kéziszerszámok – a súlyos sérülés okozására vagy a légi jármű biztonságának veszélyeztetésére alkalmas szerszámok, így különösen:
a feszítővas,
a fúrógép és a fúrófej, beleértve a kábel nélküli, hordozható tápegységű fúrógépet is,
a fegyverként használható, 6 cm-nél hosszabb pengéjű vagy tollú szerszámok, például a csavarhúzó és a véső,
a fűrész, beleértve a kábel nélküli, hordozható tápegységű fűrészt is,
a forrasztólámpa,
a csapszeg- és a szegbelövő;
halaci 668699 2020. február 3. 16:14
Válasz erre
Meg tudná valaki mondani (ha lehet, akkor személyes tapasztalat alapján), hogy szórópisztolyt kézipoggyászban felengednek-e a repülőre? Mégiscsak van benne egy jó tíz centi hosszú acéltű, az is van olyan veszélyes, mint egy körömolló...
4WD 668698 2020. február 3. 15:45
Válasz erre
Haliho!

Keresek 1/72-es Eduard L-39 Albatros makettet.
Elkezdett-hiányos is érdekel. A matricák, futómű alkatrészek nem fontosak, sőt még a kabintető hiánya sem túl nagy akadály.
Bekmex 668691 2020. február 3. 12:25
Válasz erre
Sziasztok!

Keresek szakembert, aki egyedi lövegcsövek legyártásában tudna segíteni meglévő tervrajzok alapján.
Budapesti lebonyolítást előnyben részesítem.

Elérhetőségem: bex.makett@gmail.com
laja 668539 2020. január 29. 20:20
Válasz erre
Hasznos lehet egy egy sérült átlátszó alkatrésznél. Ha még esetleg nem ismeri valaki.youtu.be/AYDHHRApV_c
4WD 668508 2020. január 28. 20:10
Válasz erre
A-7E Stingers festés
A-7E Stingers festé...
A-7E Stingers decal
A-7E Stingers decal
fujimi-72-vought-7e-corsair-ii_1_33e8a9d77294356ca2608256d31a4b62
fujimi-72-vought-7e-...

Keresek bármilyen méretarányban, jó minőségű matricákat: A-7E Corsair II, VA-113 Stingers jelzéseket.
1/100 ill. 1/144 méretben szeretném legyártatni.
maci 77 668437 2020. január 26. 19:36
Válasz erre
Sziasztok!

Keresek,1:35-ös méretben,PT-76B,ASU-85-ös harckocsikhoz,gumi vagy szemenkénti lánctalpakat!
Pár szem is elég lenne,minden megoldás érdekel!

Elérhetőségem: attila.maci@gmail.com

Üdv: Attila
Mortyi 668429 2020. január 26. 18:46
Válasz erre
Sziasztok!

Valaki tud-e beszerzési forrást, webshop valami ahol forgalmaznak Wilder cuccokat és megbízható!
Egyáltalán érdemes vele foglalkozni?
Martin Red Kovac youtube csatornája nagy kedvencem nálla láttam többször lenne egy két dolog amit kipróbálnék :)

Köszi előre is!
Monty 668275 2020. január 22. 21:42
Válasz erre
Üdv. Megpróbáltam volna gyantával is, de azom nincs itthon.
De azért gratulálok az Eduárdnak, hogy úgy tervezte meg a sárvédőket, hogy élével kell(ene) összeilleszteni őket.
Két dologban biztos vagyok:
aki kitalálta a maratásokat szadista volt,
aki pedig szeret maratással dolgozni, mazochista.

:-)
Monty 668274 2020. január 22. 21:34
Válasz erre
Üdv!
Köszi a tippet, valamivel jobb lett, de nem sikerült megforrasztani. Pedig még egy kis sósavas fürdőt is kapott a maratás...
B.Gábor 668270 2020. január 22. 20:49
Válasz erre
Szia, köszönöm szépen, ezek tényleg nem voltak meg.
reromp 668247 2020. január 22. 08:31
Válasz erre
CU-551 left
CU-551 left
CU-551 right
CU-551 right
CU-571 left
CU-571 left
CU-571 right
CU-571 right
IMAG1358
IMAG1358

B.Gábor kérésére íme a Curtiss fotók, és a Brewster könyv.
juge75 668244 2020. január 22. 04:24
Válasz erre
Gyanta. Forrasztó krém.
A maratással óvatosan, képes elégni. Manapság nem minden maratás tiszta réz, találkoztam kemény, rideg ötvözettel is. Ugyanezt produkálta.
Ha melegíted izzásig, képlékennyé válik.
msanyi 668224 2020. január 21. 16:26
Válasz erre
Szia! Próbáld meg láng felett felforrósítani a maratást. Jó a gyertyaláng is. Amikor kihűlt próbáld meg újra a forrasztást.
Monty 668223 2020. január 21. 14:49
Válasz erre
Sziasztok!

Aki forrasztásban járatos, meg tudná mondani, hogy mi az oka annak, hogy az ón nem folyik meg a felületen? Cseppé áll össze és lehetetlenség a páka hegyére is felvenni. Egyszerűen nem akar megfolyni ott ahol kéne. A pákahegy be volt ónozva használat előtt.
A vicc az, hogy még pillanatragasztó se akarja megfogni. Ez egy Eduárd maratás.
A felületet megcsiszoltam előtte. Forrasztás előtt forrasztóvízzel bekentem a felületet. Stannol KS115-el, majd HS-10-el próbáltam forrasztani, de hiába.
Köszönöm előre is.
Szabi77 667995 2020. január 15. 06:08
Válasz erre
Daala 667976 2020. január 14. 17:09
Válasz erre
Mi-2-höz anno mi is a pisztolyos kiskocsit használtuk. Egyszer poénból ráakasztottuk a századparancsnokunk civil Alekójának vonóhorgára...volt kergetőzés utána.
magyaralba 667970 2020. január 14. 13:45
Válasz erre
Szia!

Az AMZ kocsikat a repülőgépeken használt üzemi folyadékok (hidraulika olaj, hmű olaj) tárolására használták illetve abból töltötték fel a rg rendszereit szükség esetén.
A volt belőle pisztolyos és zárt rendszerű feltöltést biztosító kocsi attól függően hogy melyik típuson használták.
A kocsinak 3 nagy tartálya volt a különböző típusú folyadékok tárolására és egy sűrített levegős tartály, a folyadék kijuttatására.
Az L-39-en pisztolyos kivitel volt a hmű olajhoz is és a hidraulikához is mert nyitott rendszerű volt a feltöltés.
A MiG-ekhez zárt rendszerű volt a hidraulika.
A MiG-29 hez már egy másik kocsit használtak, nagyobb volt hosszabb nem ilyen kis kocka.
Ui: ha találok képet akkor teszek fel
Szabi77 667958 2020. január 14. 10:15
Válasz erre
atika 667957 2020. január 14. 09:51
Válasz erre
"The unit is intended for refueling of aircraft mineral and synthetic oils, hydraulic fluids and hydraulic starter fuel."
Szabi77 667944 2020. január 14. 06:58
Válasz erre
Sziasztok!
Lehet hülye kèrdès,de google-n nem találtam infót.
AMZ-53-as reptèri kiszolgáló kiskocsi mi cèlt szolgált?
Esetleg kèpet tud valaki felrakni használat közbeni állapotáról?
Köszönöm.
Szabi
bagdady 667930 2020. január 13. 20:55
Válasz erre
sziasztok
nincs valakinek véletlenül a jagdpanzer 4 hez az eltérő elsö futógörgőből 4 db? a régi tamiyát csinálnám és ahhoz nem adtak
elöre is köszi
Nagy Zoltán calsberg@freemail.hu
halaci 667929 2020. január 13. 20:21
Válasz erre
Mivel a makettező helyem körül nincs nagyon más szabad csatlakozó, a számomra hasznos, ha az USB töltés nem foglal el konnektor foglalatot. (tudom, létezik elosztó, stb., ne menjünk el erre.)
A lednél is az a helyzet, hogy eléggé el nem ítélhető módon nálam a lámpa mint tárgy is számít. Nem akarom az izzó hibája miatt kidobni és elkezdeni vadászni egy másikat, ami tetszik, nekem tetsző módon állítható, stb. Attól, hogy a fénye miatt kell még nem mindegy, hogy van a szemem előtt naphosszat. Szóval nekem számít, hogy cserélhető-e?
mig31 667850 2020. január 12. 10:39
Válasz erre
Minsi III

"Minsi" III
Minsi III

Keresem 1/48 HobbyBoss 8039 F6f-5 Hellcat készletéből vagy más gyártótól "Minsi" III matricáit.Sajnos az enyém atomjaira hullot.Szívesen megvásárolnám , cserélném.
Előre is köszi!

Tf: 30 9 777 046
Üdv:
mig31
Gabusch 667815 2020. január 11. 17:08
Válasz erre
Elvileg kibír vagy 15000 órát egy LED, így valószínűleg mindegy, hogy cserélhető vagy sem. A LED-es égők is általában a beleépített elektronika-hibája miatt mennek vadászni, ha ez bekövetkezik a lámpán, mindegy, hogy cserélhető maga a LED, avagy sem. USB portnak szerintem nulla értelme van, kivéve, ha mondjuk Arduinot akarsz programozni és breadboardot dugdosni hozzá, avagy nagyon fontos pont arról telefont stb. tölteni.
halaci 667796 2020. január 11. 14:04
Válasz erre
Rákerestem a lámpára, mert jónak néz ki a kialakítása, de két dolog nem egyértelmű:
- az aigo oldalán nem szerepel az usb port - lehet, hogy a most kapható változatról már leszedték?
- cserélhető-e benne a led? Nem vagyok Greta Thunberg, de nem szívesen dobnék ki egy komplett lámpát ha kiég az égője.
zkalos 667794 2020. január 11. 12:55
Válasz erre
Én mindenképp szürkére mázolnám.
kallaipeti 667739 2020. január 10. 17:30
Válasz erre
Egyébként úgy látom járatos vagy a témában,ez eredetileg egy franciaországban állomásozó gép volt az ötvenes években,szerinted matt fekete kabinja lehetett vagy már a világos szürke változat?
Köszi!
kallaipeti 667738 2020. január 10. 17:28
Válasz erre
Szia!
Köszönöm szépen,időközben megrendeltem a modellfutárnál,csak a matrica miatt mivel az Eduard Ultimate Sabre-je megvan,majd annak a matricáival az eredeti Hasegawa makettet tovább adom.
Sajnos az Eduard baromi unalmas festéseket ad szerintem,a képen látható gép eredetijét még anno a Modell és makettben építette meg Szekeres Gábor ami nagy hatással volt rám,ezért szeretném mindenképpen a matricáit.
Üdv,Peti
zkalos 667737 2020. január 10. 16:52
Válasz erre
Még annyi a témához, hogy az általad felrakott kép egy korai, automatikusan lenyíló orrsegédszárnyas, keskeny húrhosszúságú verziót ábrázol (ez egy restaurált F-86E, de nem korhű a festés, fel is van polírozva rendesen a bemutatókra való tekintettel), a valódi gép az viszont egy F-86F-30 volt "6–3"-as széles húrhosszúságú szárnnyal, sokkal mattabb alu festéssel, ahogy a helyesen a Hasegawa is adja.
zkalos 667735 2020. január 10. 16:42
Válasz erre
Szerintem ezzel jól jársz :

www.modellfutar.hu/Hasegawa-F-86F-30-Sabre-U-S-A-F

Ha megelégszel az 1/72 mérettel, akkor nekem is van egy eladó Academy ezzel a festéssel (Microscale).
kallaipeti 667717 2020. január 10. 10:26
Válasz erre
ab4366965d71f53306b2b450083749c9
ab4366965d71f53306b2...

Sziasztok!
Az alábbi festéssel szeretnék megépíteni F-86-ot,viszont nem találok hozzá matricakészletet 1/48-ban.
Esetleg valaki tudna ilyen létezéséről,ami az én figyelmem elkerülte?
A Hasegawa annak idején ezzel adta ki a makettjét,viszont az ma már elérhetetlen szinte.
Peti
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238.