/ Fórumok /

Tudnátok segíteni?

amp;nbsp
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179.
pumba 644968 tegnapelőtt 03:20
Válasz erre
Elkészíted a hordót, aztán teszel bele makettvizet, lehet kapni, egy, éd kétkomponensűt...
Ha, kevés kell, szerintem, haszálj keényrekötő kétkomponensű ragasztót, van, ami átlátszóta szilárdul, kemény felülettel...
juge75 644967 tegnapelőtt 02:33
Válasz erre
Felengeded vízzel...
Gabusch 644966 2018. május 25. 23:06
Válasz erre
Próbálkozz! Esetleg a hordó sötétkék v. fekete belül és egy alulról nagyon picit sárgásra ködölt átlátszó lap a tetejére víznek.

Első körben én a lapot csinálnám meg és szórakoznék a belsővel (papírból, úgy cserélhető és meg is marad). Ha semmi nem tetszik, elkezdeném változtatni az átlátszó lapot, hozzácserélve a papírokat. Valami csak megfelel! Vagy megunom... :)
Sennás 644962 2018. május 25. 20:40
Válasz erre
Na haladunk ez már tetszik. Megoldható. Esetleg akkor van gond ha a szekrénybe majd évek múlva beporosodik:)
juge75 644958 2018. május 25. 19:40
Válasz erre
Esetleg víz tiszta szilikonnal feltölteni?
Sennás 644950 2018. május 25. 16:14
Válasz erre
20180525_160932
20180525_160932

Ez se jó kép nem látszik jól de fényes!
Sennás 644949 2018. május 25. 16:10
Válasz erre
Mondjuk a hordó belsejét érdemes kimenni (sötét)kékre és akkor csak egy átlátszó lap kell a tetejére? Nem tudom
Sennás 644947 2018. május 25. 15:55
Válasz erre
"betonozni" akarok:) abba mondjuk sokszor töltik újra az lehet tiszta Da azt mivel imitáljam? Egy fényes(félfényes) kör lap?
Gabusch 644945 2018. május 25. 15:42
Válasz erre
Az én puffertartályomban a víz ocsmány és kevéssé átlátszó. Inkább barnás és néha levelek is úsznak benne.
Sennás 644944 2018. május 25. 15:16
Válasz erre
200-Liters-Open-Top-Drums
200-Liters-Open-Top-...
70726f647563742f52617570656e2f33352d3030365f322e6a7067003530300000740066
70726f647563742f5261...

Sziasztok. 1:35 méretben egy nyitott tetejű 200l rozsdás hordó ami tele van vízzel azt hogy lehet/kell megmakettezni? Van ilyen képe valakinek? Elég egy sima átlátszó lap "vízvonalnak"? Vagy azt még színezni kellene, hogy csináljam? Köszönet SENNÁS
Horvath_Balazs 644808 2018. május 22. 20:23
Válasz erre
Az alábbi címen van róla némi infó (angol + orosz nyelvű az oldal, de a lényeg szerintem az ábrákon és a fotókon látható):

massimotessitori.altervista.org/sovietwarplanes/pages/il10/details/armament/armament.htm
csosza 644804 2018. május 22. 19:38
Válasz erre
Hahó Urak!

Il-10-es belső bombakamrájáról tud-e valaki informálni. A neten nem találtam használható képet, rajzot, stb. csak szöveges infót. Sajna csak a magyarnyelvű oldalakat értem.(tudom elolvasni)
PETI 644711 2018. május 21. 10:37
Válasz erre
lacipapa 644707 2018. május 21. 10:19
Válasz erre
Szervusztok!
Tudna valaki felhomályosítást adni,hogy a Cs.B.-n kívül,itthon forgalmaz valaki,
SKP fényszóró és lencse maratásokat?
Nekem nem sikerült találni,de hátha.
Üdv,Laci
N. Laci 644671 2018. május 20. 19:43
Válasz erre
... akkor mégsem jó - ez az útmutató a 4motoros "C" változathoz van :(
N. Laci 644670 2018. május 20. 19:39
Válasz erre
Óóóó, köszi, nem tudtam, hogy a scalemateson vannak összeállítasi útmutatók is.
Hálás köszönet!
Forester 644668 2018. május 20. 19:29
Válasz erre
Szia N. Laci!
Itt keresd: https://www.scalemates.com/kits/123632-dragon-5003-arado-ar-234b-2-b-2b-blitz
N. Laci 644656 2018. május 20. 16:27
Válasz erre
Sziasztok!
Keresem a Dragon 5003 Arado Ar-234B 1/72 szetjének összeállítási útmutatóját. A super-hobbyn megtaláltam, csak nagyon zavaró a felirat a képekben. A szken ideális lenne. lackon(at)freemail.hu. Előre is köszi!
Gabusch 644635 2018. május 19. 20:11
Válasz erre
papgyuri 644634 2018. május 19. 20:02
Válasz erre
A 70.903 Intermediate blue jó választás lehet. bár szerintem a korai "csukaszürke" kicsit kékesebb árnyalatú volt...
agriamodeling 644624 2018. május 19. 12:34
Válasz erre
Szia!

A Gorilla régebben a Praktikerben volt készleten a pénztárak mellett, de mostanra kivezették. MCsabi barátom legutóbb egy vidéki ezermesterboltban vett nekem egy 2 darabos kiszerelést, gondolom hasonló mödon megvehető több helyen is. A forgalmazónak egyébként van weboldala és elérhetőségei www.gorillaglue.hu, ott érdekelódhetsz. A praktiker webshopjában esetleg találhatsz ezt-azt.
Nem feltétlenül olcsó cucc, de szerintem a legjobb pill.ragacs hazánkban.

Tamás
truth 644610 2018. május 18. 21:34
Válasz erre
Én Pattex Ultra gelt használok. Elég gyorsan szárad (mondjuk 1 perc) hogy a mm-es darabok megálljanak a helyükön, de ha mégsem jó lehet vele korrigálni. A Revell tűsnél szerintem minden pillanatragasztó gyorsabb.
Zoli 644609 2018. május 18. 21:31
Válasz erre
A Loctite gondolom mindenhol kapható, én a Tescoban szoktam venni.
z
PETI 644608 2018. május 18. 21:28
Válasz erre
Agriamodeling es Zoli: koszonom, koszonom!
Beszerzesi forrast is tudtok mondani?
Zoli 644602 2018. május 18. 19:10
Válasz erre
Szia,
A Loctite super bond gel verziója is nagyon jó, bár rövidebb idő alatt szárad, de mégse azonnal.
z
agriamodeling 644601 2018. május 18. 19:01
Válasz erre
Szia!

Gyantához pillanatragasztóként a Gorilla ragasztóját javasolnám. Cirka 30-50 másodperc alatt köt. Makettragasztó esélytelen, Pattex-et sose próbáltam. Talán a Loctite-nak lehet még valami hasonló, de annak utána kellene járnod.

Tamás
PETI 644589 2018. május 18. 16:37
Válasz erre
Sziasztok!
Revell tűs ragasztóhoz hasonló száradasi idejű ragasztót keresek műgyantához. Mit érdemes használni?
Gabusch 644494 2018. május 15. 21:10
Válasz erre
Azt szeretném kérdezni, hogy csukaszürke egyenruhát (osztrák-magyar, 1915.) melyik Vallejoval festenétek?
Kilmister 644493 2018. május 15. 21:04
Válasz erre
Sziasztok!

MSD 3580 ( PzKpfw T-34 747(r) ) B öntőkeretéről keresem a 3-as, és a 4-es alkatrészeket. (4 db lengőkar ) Illetve gondolom a 3581-es 3528-as, 3507-es dobozok öntőkeretei megegyeznek, így akár ezek valamelyikéből is jó lenne a B öntőkeret lengőkarjai.
Elérhetőségem: headfan66 kukac gmail.com
Vadász 644442 2018. május 14. 05:21
Válasz erre
csosza 644437 2018. május 13. 21:46
Válasz erre
Bocsi. Találtam a neten szovjetet is, meg lengyelt is.
csosza 644435 2018. május 13. 21:44
Válasz erre
Hahó!
Il-10esnek van-e felülzöldalulkék festéstől eltérő festése?
Nagyzo 644315 2018. május 11. 07:46
Válasz erre
Szia!
Nem...sajna nincs, a Müllerben vannak Revell készletek és néhány festék.
zeusz791121 644311 2018. május 11. 00:05
Válasz erre
Sziasztok. Győrben tud valaki makettboltot ?
Tibcsi 644296 2018. május 10. 14:45
Válasz erre
Szia!

Egy A-10-esem van, én már nem fogom megépíteni, ha érdekel megbeszélhetjük. Mivel egy 72-es Italeri nagy tesóval lakik közös dobozban, ezért a sajátjából már csak a lényeg maradt meg.

Én is pécsi vagyok, akár személyesen is elintézhetjük.

Üdv: Tibcsi

kistee kukac gmail com
medor 644295 2018. május 10. 14:16
Válasz erre
Sziasztok!
Dragon 1:144-es maketteket be tudok szerezni magyarországi forgalmazótól,vagy csak külföldről megy? Konkrétan az SR-71A és az A-10A érdekelne.
Zoli 644288 2018. május 10. 10:16
Válasz erre
Szia,
Köszi szépen a megerősítést! És elnézést az elírásért, természetesen sch-val írjuk a német neveket, csak véletlen maradt ki a c.
Nem nagyon van jobb ötletem, így e két pilóta gépe közül választok, remélem az ICM matricái is használhatók majd.
z
ssanyi 644253 2018. május 9. 14:23
Válasz erre
Igen, a Werra gép kabinja biztosan RLM02, a Schroer (nem Shroer) gépének kabinja pedig 66-os volt.

Vannak standard dolgok amelyek nem változtak, és vannak "testvérgépek" alakulatoknál, amelyek segítségével bizonyos részek tisztázhatóak. Nem mindig reménytelen a dolog! :-)

Jó makettezést!
pmheros 644250 2018. május 9. 13:50
Válasz erre
Szerencsénkre a 66 és a 02 között nagy a különbség, így legalább ez a kérdés eldönthető.

(Én Mölders F-1 ?proto? 109 -esével voltam bajban, mert egyes fényképeken óriási a kontraszt a világosabb és sötétebb felső szín között, mintha 02/71 lenne a kamuflázs. Aztán más képeken, más megvilágításban simán lehet akár valamilyen korai 75/74 is.)
Zoli 644249 2018. május 9. 13:35
Válasz erre
Köszi szépen! Nem tudok fekete-fehér képeken színt beazonosítani, de ez alapján tényleg inkább 02 a kabin ebben a gépben.
z
pmheros 644246 2018. május 9. 13:24
Válasz erre
Zoli 644245 2018. május 9. 13:07
Válasz erre
Nem bizalmas, egyelőre von Werra (E-4) vagy Shroer sivatagi gépe (E-7) a célpont, bár utóbbinál a foltos festés nekem több, mint kihívás (72-ben).
z
ssanyi 644244 2018. május 9. 12:51
Válasz erre
Amennyiben nem bizalmas információ, melyik gép lenne konkrétan.?
Zoli 644243 2018. május 9. 12:38
Válasz erre
Köszönöm Neked is! E-4/7 verzió a célpont jelenleg. Sajnos használható fotók nem nagyon vannak a kabinokról, meg azt se fogom megtudni, hogy gyári verzió lenne a kiválasztott vagy már átépített, modernizált stb...
z
Zoli 644242 2018. május 9. 12:34
Válasz erre
Igen, ezek alapján érdeklődtem, és egyelőre az E-4/7 verzióknál a 66-ra szavazok.
Azért köszönöm, hogy megnézted!
z
ssanyi 644241 2018. május 9. 12:32
Válasz erre
Üdv!

Melyik verzió lenne konkrétan (E-1,E-3,E-4,E-7), melyik gép?

Korai Emileken ha van fekete festés a kipufogók körül akkor biztosan 66-os színű a kabin (legalábbis 95% :-D), a Fiesler-nél nagy javított gépek jellemzője.
A többi esetben is az adott gép fotója tudja eldönteni 100%-ra, ha látszik a kabin.
Emil 7-ek esetében is a gyári gépek már biztosan 66-os kabinszínnel jöttek ki, kivéve amelyek javított (régi) és modernizált gépek voltak! :-D
Varjúbácsi 644240 2018. május 9. 12:25
Válasz erre
Varjúbácsi 644239 2018. május 9. 12:23
Válasz erre
Hi Turnerdad,

In accordance with research carried out to date by my colleagues and I and further supported by photographs and the information contained within copies of the relevant RLM & Messerschmitt documentation in our files the basic interior colour for the cockpit areas for the entire 109E, F-0 and the earliest F-1 series is noted as being 02 with the instrument panel in 66 although both the greys 41 and 02 for instrument panels is also mentioned in some documentary references to early E-1s.

However, while it is true that some E models did feature cockpits finished entirely in 66, this was due to which particular sub-contractor (e.g. Arado, Fieseler etc) built the airframe (regardless of sub-type) and not because of any directive, theatre of operation etc.

Incidentally, have you decided which markings (pilot, Staffel etc) you will be finishing it in?

HTH

Dave
Varjúbácsi 644238 2018. május 9. 12:19
Válasz erre
Britmodeller:
Dave,

By and large the cockpit interior colour for the 109E was 02 and remained so until early in the F production.

However, having said this, photos taken of several 109s brought down over the UK where the cockpit interiors are visible show them to be of a very dark finish suggesting the use of 66.

I have several interior shots of E-3s showing this dark colour but equally, I have even more showing what is obviously 02. To confuse the issue further there are photos of downed E-3s, -4s and 7s that clearly show that while the base cockpit colour is 02, the cockpit sills (ledges)and sloped cockpit metalwork aft of the pilot are in 66 while other photos show these areas in 02.

Undisputably and as proven by photographs, a number of 109Es had cockpits finished in 66 but this appears to tie in more with those airframes built by Fiesler, Arado etc than with Messerschmitt built airframes.

I'm currently working on an article for posting here on the Lair which will consist of a listing of each 109E brought down over the UK that will contain the Crashed Enemy Aircraft Report, the contents of each pilot interrogation and other relevant material.

Additionally, I will also include the manufacturer of the airframe and where known and based on photographic evidence, any visible cockpit colours.

At the present point, although the information thus far does suggest that the use of 66 predominated in non-Messerschmitt built airframes, this could well change as I work through my documents and numerous Messerschmitt & 109E files.

As for Teumer's 109E at the RAF Museum, the cockpit has retained its original 02 finish.
Zoli 644233 2018. május 9. 11:12
Válasz erre
Egyértelműen? És mi alapján? Sorra olvasom az egymást cáfoló tényeket...
z
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179.