/ Fórumok /

Tudnátok segíteni?

amp;nbsp
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179.
PETI 644711 ma 10:37
Válasz erre
Köszi a segítséget nektek! Üdv
lacipapa 644707 ma 10:19
Válasz erre
Szervusztok!
Tudna valaki felhomályosítást adni,hogy a Cs.B.-n kívül,itthon forgalmaz valaki,
SKP fényszóró és lencse maratásokat?
Nekem nem sikerült találni,de hátha.
Üdv,Laci
N. Laci 644671 tegnap 19:43
Válasz erre
... akkor mégsem jó - ez az útmutató a 4motoros "C" változathoz van :(
N. Laci 644670 tegnap 19:39
Válasz erre
Óóóó, köszi, nem tudtam, hogy a scalemateson vannak összeállítasi útmutatók is.
Hálás köszönet!
Forester 644668 tegnap 19:29
Válasz erre
Szia N. Laci!
Itt keresd: https://www.scalemates.com/kits/123632-dragon-5003-arado-ar-234b-2-b-2b-blitz
N. Laci 644656 tegnap 16:27
Válasz erre
Sziasztok!
Keresem a Dragon 5003 Arado Ar-234B 1/72 szetjének összeállítási útmutatóját. A super-hobbyn megtaláltam, csak nagyon zavaró a felirat a képekben. A szken ideális lenne. lackon(at)freemail.hu. Előre is köszi!
Gabusch 644635 tegnapelőtt 20:11
Válasz erre
papgyuri 644634 tegnapelőtt 20:02
Válasz erre
A 70.903 Intermediate blue jó választás lehet. bár szerintem a korai "csukaszürke" kicsit kékesebb árnyalatú volt...
agriamodeling 644624 tegnapelőtt 12:34
Válasz erre
Szia!

A Gorilla régebben a Praktikerben volt készleten a pénztárak mellett, de mostanra kivezették. MCsabi barátom legutóbb egy vidéki ezermesterboltban vett nekem egy 2 darabos kiszerelést, gondolom hasonló mödon megvehető több helyen is. A forgalmazónak egyébként van weboldala és elérhetőségei www.gorillaglue.hu, ott érdekelódhetsz. A praktiker webshopjában esetleg találhatsz ezt-azt.
Nem feltétlenül olcsó cucc, de szerintem a legjobb pill.ragacs hazánkban.

Tamás
truth 644610 2018. május 18. 21:34
Válasz erre
Én Pattex Ultra gelt használok. Elég gyorsan szárad (mondjuk 1 perc) hogy a mm-es darabok megálljanak a helyükön, de ha mégsem jó lehet vele korrigálni. A Revell tűsnél szerintem minden pillanatragasztó gyorsabb.
Zoli 644609 2018. május 18. 21:31
Válasz erre
A Loctite gondolom mindenhol kapható, én a Tescoban szoktam venni.
z
PETI 644608 2018. május 18. 21:28
Válasz erre
Agriamodeling es Zoli: koszonom, koszonom!
Beszerzesi forrast is tudtok mondani?
Zoli 644602 2018. május 18. 19:10
Válasz erre
Szia,
A Loctite super bond gel verziója is nagyon jó, bár rövidebb idő alatt szárad, de mégse azonnal.
z
agriamodeling 644601 2018. május 18. 19:01
Válasz erre
Szia!

Gyantához pillanatragasztóként a Gorilla ragasztóját javasolnám. Cirka 30-50 másodperc alatt köt. Makettragasztó esélytelen, Pattex-et sose próbáltam. Talán a Loctite-nak lehet még valami hasonló, de annak utána kellene járnod.

Tamás
PETI 644589 2018. május 18. 16:37
Válasz erre
Sziasztok!
Revell tűs ragasztóhoz hasonló száradasi idejű ragasztót keresek műgyantához. Mit érdemes használni?
Gabusch 644494 2018. május 15. 21:10
Válasz erre
Azt szeretném kérdezni, hogy csukaszürke egyenruhát (osztrák-magyar, 1915.) melyik Vallejoval festenétek?
Kilmister 644493 2018. május 15. 21:04
Válasz erre
Sziasztok!

MSD 3580 ( PzKpfw T-34 747(r) ) B öntőkeretéről keresem a 3-as, és a 4-es alkatrészeket. (4 db lengőkar ) Illetve gondolom a 3581-es 3528-as, 3507-es dobozok öntőkeretei megegyeznek, így akár ezek valamelyikéből is jó lenne a B öntőkeret lengőkarjai.
Elérhetőségem: headfan66 kukac gmail.com
Vadász 644442 2018. május 14. 05:21
Válasz erre
csosza 644437 2018. május 13. 21:46
Válasz erre
Bocsi. Találtam a neten szovjetet is, meg lengyelt is.
csosza 644435 2018. május 13. 21:44
Válasz erre
Hahó!
Il-10esnek van-e felülzöldalulkék festéstől eltérő festése?
Nagyzo 644315 2018. május 11. 07:46
Válasz erre
Szia!
Nem...sajna nincs, a Müllerben vannak Revell készletek és néhány festék.
zeusz791121 644311 2018. május 11. 00:05
Válasz erre
Sziasztok. Győrben tud valaki makettboltot ?
Tibcsi 644296 2018. május 10. 14:45
Válasz erre
Szia!

Egy A-10-esem van, én már nem fogom megépíteni, ha érdekel megbeszélhetjük. Mivel egy 72-es Italeri nagy tesóval lakik közös dobozban, ezért a sajátjából már csak a lényeg maradt meg.

Én is pécsi vagyok, akár személyesen is elintézhetjük.

Üdv: Tibcsi

kistee kukac gmail com
medor 644295 2018. május 10. 14:16
Válasz erre
Sziasztok!
Dragon 1:144-es maketteket be tudok szerezni magyarországi forgalmazótól,vagy csak külföldről megy? Konkrétan az SR-71A és az A-10A érdekelne.
Zoli 644288 2018. május 10. 10:16
Válasz erre
Szia,
Köszi szépen a megerősítést! És elnézést az elírásért, természetesen sch-val írjuk a német neveket, csak véletlen maradt ki a c.
Nem nagyon van jobb ötletem, így e két pilóta gépe közül választok, remélem az ICM matricái is használhatók majd.
z
ssanyi 644253 2018. május 9. 14:23
Válasz erre
Igen, a Werra gép kabinja biztosan RLM02, a Schroer (nem Shroer) gépének kabinja pedig 66-os volt.

Vannak standard dolgok amelyek nem változtak, és vannak "testvérgépek" alakulatoknál, amelyek segítségével bizonyos részek tisztázhatóak. Nem mindig reménytelen a dolog! :-)

Jó makettezést!
pmheros 644250 2018. május 9. 13:50
Válasz erre
Szerencsénkre a 66 és a 02 között nagy a különbség, így legalább ez a kérdés eldönthető.

(Én Mölders F-1 ?proto? 109 -esével voltam bajban, mert egyes fényképeken óriási a kontraszt a világosabb és sötétebb felső szín között, mintha 02/71 lenne a kamuflázs. Aztán más képeken, más megvilágításban simán lehet akár valamilyen korai 75/74 is.)
Zoli 644249 2018. május 9. 13:35
Válasz erre
Köszi szépen! Nem tudok fekete-fehér képeken színt beazonosítani, de ez alapján tényleg inkább 02 a kabin ebben a gépben.
z
pmheros 644246 2018. május 9. 13:24
Válasz erre
Zoli 644245 2018. május 9. 13:07
Válasz erre
Nem bizalmas, egyelőre von Werra (E-4) vagy Shroer sivatagi gépe (E-7) a célpont, bár utóbbinál a foltos festés nekem több, mint kihívás (72-ben).
z
ssanyi 644244 2018. május 9. 12:51
Válasz erre
Amennyiben nem bizalmas információ, melyik gép lenne konkrétan.?
Zoli 644243 2018. május 9. 12:38
Válasz erre
Köszönöm Neked is! E-4/7 verzió a célpont jelenleg. Sajnos használható fotók nem nagyon vannak a kabinokról, meg azt se fogom megtudni, hogy gyári verzió lenne a kiválasztott vagy már átépített, modernizált stb...
z
Zoli 644242 2018. május 9. 12:34
Válasz erre
Igen, ezek alapján érdeklődtem, és egyelőre az E-4/7 verzióknál a 66-ra szavazok.
Azért köszönöm, hogy megnézted!
z
ssanyi 644241 2018. május 9. 12:32
Válasz erre
Üdv!

Melyik verzió lenne konkrétan (E-1,E-3,E-4,E-7), melyik gép?

Korai Emileken ha van fekete festés a kipufogók körül akkor biztosan 66-os színű a kabin (legalábbis 95% :-D), a Fiesler-nél nagy javított gépek jellemzője.
A többi esetben is az adott gép fotója tudja eldönteni 100%-ra, ha látszik a kabin.
Emil 7-ek esetében is a gyári gépek már biztosan 66-os kabinszínnel jöttek ki, kivéve amelyek javított (régi) és modernizált gépek voltak! :-D
Varjúbácsi 644240 2018. május 9. 12:25
Válasz erre
Varjúbácsi 644239 2018. május 9. 12:23
Válasz erre
Hi Turnerdad,

In accordance with research carried out to date by my colleagues and I and further supported by photographs and the information contained within copies of the relevant RLM & Messerschmitt documentation in our files the basic interior colour for the cockpit areas for the entire 109E, F-0 and the earliest F-1 series is noted as being 02 with the instrument panel in 66 although both the greys 41 and 02 for instrument panels is also mentioned in some documentary references to early E-1s.

However, while it is true that some E models did feature cockpits finished entirely in 66, this was due to which particular sub-contractor (e.g. Arado, Fieseler etc) built the airframe (regardless of sub-type) and not because of any directive, theatre of operation etc.

Incidentally, have you decided which markings (pilot, Staffel etc) you will be finishing it in?

HTH

Dave
Varjúbácsi 644238 2018. május 9. 12:19
Válasz erre
Britmodeller:
Dave,

By and large the cockpit interior colour for the 109E was 02 and remained so until early in the F production.

However, having said this, photos taken of several 109s brought down over the UK where the cockpit interiors are visible show them to be of a very dark finish suggesting the use of 66.

I have several interior shots of E-3s showing this dark colour but equally, I have even more showing what is obviously 02. To confuse the issue further there are photos of downed E-3s, -4s and 7s that clearly show that while the base cockpit colour is 02, the cockpit sills (ledges)and sloped cockpit metalwork aft of the pilot are in 66 while other photos show these areas in 02.

Undisputably and as proven by photographs, a number of 109Es had cockpits finished in 66 but this appears to tie in more with those airframes built by Fiesler, Arado etc than with Messerschmitt built airframes.

I'm currently working on an article for posting here on the Lair which will consist of a listing of each 109E brought down over the UK that will contain the Crashed Enemy Aircraft Report, the contents of each pilot interrogation and other relevant material.

Additionally, I will also include the manufacturer of the airframe and where known and based on photographic evidence, any visible cockpit colours.

At the present point, although the information thus far does suggest that the use of 66 predominated in non-Messerschmitt built airframes, this could well change as I work through my documents and numerous Messerschmitt & 109E files.

As for Teumer's 109E at the RAF Museum, the cockpit has retained its original 02 finish.
Zoli 644233 2018. május 9. 11:12
Válasz erre
Egyértelműen? És mi alapján? Sorra olvasom az egymást cáfoló tényeket...
z
Varjúbácsi 644228 2018. május 9. 10:35
Válasz erre
Zoli 644224 2018. május 9. 09:53
Válasz erre
Sziasztok,

Bf-109E építés ügyében kérnék segítséget. A kabin színét találgatjuk, tudnátok valami biztos információt, ami alapján eldönthető, hogy 02 vagy 66?
Állítólag 1938-tól 02, 1941. novembertől 66, de sok cáfolatot is olvastam, pl. már 1940-ben is 66-ot használtak, illetve az angliai csatában részt vett gépek kabinja is már 66 lehetett. Ezenkívül állítólag az E-4 verziótól volt már 66 az alapszín.
Ha van valami biztos információ, várom, előre is köszönöm!
z
vlevi 644070 2018. május 6. 12:26
Válasz erre
Korábban azt olvastam, ezek ugyanazok, mint a spray festék, csak üveges kiszerelésben.
Bishop 644060 2018. május 6. 10:37
Válasz erre
A tamiya kihozta a lacquer festékeket, de ez miben tér el a hagyományos (akrill) festékeitől? Tud erről valaki tapasztalatot megosztani?
Varjúbácsi 644056 2018. május 6. 10:11
Válasz erre
zeusz791121 644046 2018. május 5. 22:24
Válasz erre
Sziasztok. Lenne egy kérdésem milyen festékeket ajáltok nekem! Föleg autó motor és kamionok érdekelnek. A akrilra gondoltam. BD 130E festékszóróm van 0.3 tüvel hozávalo kompreszor.Várom a tanácsokat elöre is köfke. Egy lelkes kezdő
Rumcájsz_52 644045 2018. május 5. 21:51
Válasz erre
Hali
Legegyszerűbb ha nem a maketten kísérletezel, hanem kipróbálod egy selejt alkatrészen, műanyag vonalzón vagy tejfölöspoháron, ha egy hét múlva még nem eszi egymást a festék és a lakk, akkor mehet a makettre is! :-)
Üdv R.
sanyi 644043 2018. május 5. 21:24
Válasz erre
Üdv!
Köszi a válaszokat, de még mindig nem tudom, hogy ráfújjam-e az akrillal lesziszegett F4F-re.:) replica.hu/festekek/spray/mr-super-clear-gloss-spray-170-ml
vlevi 643985 2018. május 4. 17:12
Válasz erre
Bocs, elfelejtettem, spray lakkot pedig ki kell tölteni, és utána pisztolybol használni. Lehet közvetlenül flakonbol is, de úgy sokkal pazarlobb, és jobban kell figyelni arra a bizonyos első 1-2 vékony rétegre.
youtu.be/vH6nT8H0wYA
vlevi 643984 2018. május 4. 17:08
Válasz erre
Lehet agresszív lakkal is dolgozni, például Zero paint ketkomponensu lakk. Akár matricára is. Nem lesz baja. Az a trükkje, hogy 1-2 rétegben át kell kodolni a felületet a lakkal. Ez gyorsan megszarad, de lezárja a felületet. Ezután mehet rá vastagabb, fedo réteg is. A zero-bol van olyan lakk is, ami nem ketkomponensu, nem kell megértetni, gyárilag hígítóval van. Nem olyan tökéletesen fényes, mint a 2k lakk, ezért autó makettre kevésbé jó, de egyéb felhasználásra, matrica alá, koszolashoz, satöbbi, tökéletes. Csak marha büdös..
ElGatoNegro 643982 2018. május 4. 15:01
Válasz erre
spray lakkokkal nincs tapasztalatom.

a lakk akkor marja meg a festéket ha ugyanaz az oldószere.
Ennyit tudtam segíteni:-)
sanyi 643972 2018. május 4. 11:15
Válasz erre
Szia!
Köszi a tippet, de rosszul sejted, a Chpmunkon összemarta a lakk a festéket! Persze a zambiai matrica után, szóval idegösszeomlás volt elég becsülettel... Humbrol Enamelre ment valami akril lakk, már nem emlékszek pontosan, kb. 4,5 éve történt.
Most Humbrol lakkokkal alkotok, de talátam a festékesben két ilyen sprayt is. Az angol cucc remekül bevállt, a dezodorokat csak kipróbálnám.
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179.