<<< Vissza | Tovább >>> |
HungryCoyote | Adatlap | 293622 | 2006. július 13. 21:40 | ||
Fodi | Adatlap | 293621 | 2006. július 13. 20:02 | ||
Utánanéztem, a műanyag gépek azért fehérek, mert hő hatására gyengül a szerkezetük. Ha fehérre van festve a gép, akkor minimalizálni lehet ezt a hatást. A fa és fém gépeknél nem volt ilyen probléma, így ezek színesebbek lehettek. A hetvenes évek óta szinte csak műanyag gépeket gyártanak, így egyre több a "fehérgép". :D | |||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 293620 | 2006. július 13. 19:04 | ||
Régen a hullámtáborok kapcsán a kabin körül feketére festették a törzset, állítólag azért, hogy ne fagyjanak meg a pilóták. www.avia-info.hu/Kep/Vitorlazo/HA-4203.jpg Volt még néhány tarka festés is: www.avia-info.hu/Kep/Vitorlazo/HA-3074.jpg www.avia-info.hu/Kep/Vitorlazo/HA-3319-1.jpg www.avia-info.hu/Kep/Vitorlazo/HA-3409-1.jpg www.avia-info.hu/Kep/Vitorlazo/HA-3430-1.jpg www.avia-info.hu/Kep/Vitorlazo/HA-4133.jpg www.avia-info.hu/Kep/Vitorlazo/HA-4155.jpg www.avia-info.hu/Kep/Vitorlazo/HA-5037.jpg www.avia-info.hu/Kep/Vitorlazo/HA-5063.jpg | |||||
szenko | Adatlap | 293619 | 2006. július 13. 18:26 | ||
pl a gép anyagai között a conticell hab hő hatására szeretne visszaalakulni az eredeti alakjára, az pedig sík lemez, ez egy szárnynak nem tenne túl jót. voltak kisérletek más szinekkel is, pl a finnek gyártottak pik-20d-t sárgában, nálunk is repült egy vagy két ilyen festésű. www.freeweb.hu/horac/Kep/Vitorlazo/HA-4406.jpg by horac | |||||
komppeter | Adatlap | 293618 | 2006. július 12. 15:54 | ||
Általában a teljesítmény gépek színe fehér-ez azért is jó mert nem melegszik fel a gép a napon így nem károsodik a gép anyaga+ nem süt meg ha pl.tolod. A tanuló gépek színesebbek szoktak lenni-például gyakran a szárnyvéget eltérő színre-gyakran pirosra festik-így a magasból jóval könnyebb észrevenni egy esetleg terepre szállt gépet... Üdv | |||||
Fodi | Adatlap | 293617 | 2006. július 11. 22:00 | ||
A modern műanyag gépek (ha jól tudom) a gyártási technológia miatt. A régebbiek nem mindig voltak fehérek, elég sok volt a színes közöttük. A még régebbi "ős-gépek" pedig natúr fa színűek voltak, vászonborítással, ami bézs/szürke színű volt. | |||||
Bundesign | Adatlap | 293616 | 2006. július 11. 21:56 | ||
helló. én repülős vagyok de a vitorlázókhoz nem értek, 1 idióta kérdés : miért fehér szinte mind :) | |||||
Fodi | Adatlap | 293615 | 2006. július 11. 21:18 | ||
| |||||
marshall | Adatlap | 293614 | 2006. július 2. 13:55 | ||
Hi honnan szereztétek a komplett vizsgajelvény sorozatot? nekem még csak b vizsgám van de érdekelne a komplet vizsgajelvény sorozat | |||||
Fodi | Adatlap | 293613 | 2006. június 24. 19:19 | ||
www.youtube.com/watch Hátha valaki nem ismeri - egy régi reklám :D | |||||
Fodi | Adatlap | 293612 | 2006. június 17. 13:13 | ||
modelingmadness.com/reviews/preww2/previews/poiottop.htm 1/32-es Lilienthal vitorlázógép fából, papírborítással és műgyanta figurával. Áááá! :) | |||||
Fodi | Adatlap | 293611 | 2006. május 22. 17:56 | ||
Én is néztem egyet, amikor megláttam. :) Elég gyorsan lecsiszoltam és újrakarcoltam, a szárnyak felső felülete készen is van, a vásznazással együtt. | |||||
szenko | Adatlap | 293610 | 2006. május 21. 21:28 | ||
a vásznazott részek kiállnak a szárnyból? érdekes elképzelés :) | |||||
Fodi | Adatlap | 293609 | 2006. május 21. 17:36 | ||
| |||||
szenko | Adatlap | 293608 | 2006. május 21. 07:42 | ||
nem, nem láttam. nekem gyerekkorom kedvenc gépe a bocian, térdeltem a hátsó ülésen, hogy kilássak. papírból csinálok épp egyet, de ez már másik topic... úgy tudom, hogy a csehek blanikból csináltak valami hasonlót, a két törzs fölött egy konzolon még motor is volt. | |||||
Fodi | Adatlap | 293607 | 2006. május 20. 19:40 | ||
Láttad már ennek a makettváltozatát? NAgyon kemény, 1:48-ban adták ki | |||||
szenko | Adatlap | 293606 | 2006. május 20. 19:37 | ||
szerintem ez a bocian sokkal merészebb: www.piotrp.de/SZYBOWCE/pszd28.htm | |||||
Fodi | Adatlap | 293605 | 2006. május 20. 18:37 | ||
www.piotrp.de/SZYBOWCE/dbopuls.htm Ez kemény... Kísérleti lengyel vit. repülő... :) | |||||
Fodi | Adatlap | 293604 | 2006. május 14. 13:09 | ||
www.epozar.com/militaria.html Rengeteg szép kép Horvátországból, köztük igazán érdekes típusokról is. Nem csak vitorlázógépek! | |||||
Fodi | Adatlap | 293603 | 2006. május 14. 13:08 | ||
[URL[http://www.epozar.com/militaria.html Rengeteg szép kép Horvátországból, köztük igazán érdekes típusokról is. Nem csak vitorlázógépek! | |||||
Fodi | Adatlap | 293602 | 2006. április 30. 20:08 | ||
Full műgyanta kit, nagyon jó minőségben öntve. A gép felülete gyönyörű, nagyon szép a vásznazás megjelenítése. A fa borítás panelvonalai viszont teljesen hiányoznak, mindenképpen kell rajzot szerezni a gépről. A kabinbelső megfelelő, de feljavítás szükséges, a kioldó, a féklapmozgató kar és a hevederek teljesen hiányoznak. A szélvédőt nekünk kell legyártanunk a mellékelt átlátszó lapból, sablont vagy rajzot viszont nem kapunk hozzá. A matricák jónak tűnnek, két német ( egy natúr fa és egy szürke) és egy lengyel (zöld/szürke) géphez kapunk jelzéseket. Ár 5-7e forint között | |||||
Fodi | Adatlap | 293601 | 2006. április 15. 19:48 | ||
HA1245 | Adatlap | 293600 | 2006. április 15. 19:37 | ||
A 2b makettet gyártják még? | |||||
szenko | Adatlap | 293599 | 2006. március 28. 18:15 | ||
akkor talán ez az ASK-21 is elfér itt (szintén papír):www.marian-aldenhoevel.de/modelle/ASK-21.html | |||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 293598 | 2006. március 26. 21:05 | ||
| |||||
Stefan | Adatlap | 293597 | 2006. március 14. 14:43 | ||
Hát, talán egy kicsit off, mert inkább Made of paper, de ha esetleg érdekel, akkor itt van egy Duo Discus, meg egy Swift méretarányos papírból: www.cardmodels.de/en/Download.html | |||||
Fodi | Adatlap | 293596 | 2006. március 7. 18:37 | ||
Ilyen helyet mi is keresünk...:) A legegyszerűbben elérhető makett a Revell 1:32-es ASK-21-es gépe. A többi általában csak külföldről szerezhető be, egyénileg... :( | |||||
balu | Adatlap | 293595 | 2006. március 7. 17:52 | ||
Szia! Segítséget szeretnék kérni!Nem tudok olyan helyet ahol lehetne vitorlázó ma- kettet kapni! Üdv: Laktis Balázs | |||||
Fodi | Adatlap | 293594 | 2006. március 7. 15:59 | ||
Én neten keresztül fizettem, bankkártyával. E-mailben kaptam egy linket és a sorozatszámot. Asszem fizethetsz mezei átutalással is, de az drágább. | |||||
Stefan | Adatlap | 293593 | 2006. március 7. 13:06 | ||
Igen, ezt már néztem én is, csak igazából az lenne érdekes, hogy pl. megrendelem és küldenek valami csekket, vagy kihozzák és a postásnak fizetem? | |||||
Fodi | Adatlap | 293592 | 2006. március 7. 12:51 | ||
www.condorsoaring.com Itt tudod megvenni, kérheted a letölthető verziót is, úgy olcsóbb. Ha kéred, elküldik CD-n is, de mindössze 160 mega, úgyhogy szerintem egyszerűbb letölteni és kiírni. | |||||
Stefan | Adatlap | 293591 | 2006. március 7. 10:03 | ||
Nekem is nagyon tetszik a progi, amennyit még láttam belőle. Nagyon ígéretes. Úgy néz ki, hogy végre van egy jó kis vitorlaszimulátor. Szeretném megkérdezni, hogy hogyan rendelted meg a progit? Postai utánvétellel küldik? Hogyan működött? Mennyibe került? Köszi. | |||||
Fodi | Adatlap | 293590 | 2006. február 18. 15:34 | ||
Mit értesz "kabin" alatt? LEhet, hogy elegendő lenne egy gázkaros/forgatható joystickot venned, azzal a féklapokat és az oldalkormányt is lehet megfelelően szimulálni. Láttam pár "lelkes idiótát" neten, akik Condorhoz csináltak kabint leselejtezett vitorlázórepülőgép törzsekből... A néhol látható többmonitoros megoldásra egyelőre nincs lehetőség, mert a program (még) nem támogatja több monitor egyidejű használatát. | |||||
VUK-79 | Adatlap | 293589 | 2006. február 18. 14:20 | ||
Szia! Én megvettem a programot, és már a 65 órán túlvagyok néhány géptöréssel együtt.(A nyugdíjasnak van ideje!) Állítom az egyik legjobb szimulátor. Viszont, hiányoznak a pedálok és a kabin! Szeretnék összejönni néhány "írástudóval" egy kabin összehozására! Még egy feladat lenne: le kellene fordítani ungarisra, mert nem erősségem a külföldi nyelv, gondolom sokan vannak így, föleg az idősebbek közül. Ha tudtok segítsetek a kis VUK-nak! | |||||
Gavallér | Adatlap | 293588 | 2006. február 7. 19:29 | ||
Akartam felrakni egy pár érdekes képet Blanikról de a minimum 520kB-t volt szal akit érdekel küldjön emilt. Nagyon érdekesek! | |||||
Fodi | Adatlap | 293587 | 2006. február 7. 19:05 | ||
www.airknowledge.com/pr.wmv Valaki felismeri a film alatt hallható zenét? | |||||
HungryCoyote | Adatlap | 293586 | 2006. február 1. 18:34 | ||
Hali! Újabb 1:32-es Revell vitorla a láthatáron! Ezúttal egy LS-8A! :) www.revell.de/typo3/en/products/model_kits/catalogue/article/ | |||||
Fodi | Adatlap | 293585 | 2006. január 16. 21:45 | ||
Háát. :))) Nagyobb. Korszerűbb. Gyorsabb. Jobb teljesítményű. :) Blanikkal nem repültem, de a Góbét biztosan egyszerűbb vezetni. Én csak az IS-28B2-vel tudom Góbét összehasonlítani. Az IS "nagygépesebb, komolyabb", a Góbé hozzá képest érezhetően könyebben kezelhető. | |||||
Mekett | Adatlap | 293584 | 2006. január 16. 20:27 | ||
Szép ez a Blanik. Ez milyen gép amúgy pl a Góbéval összehasonlítva? | |||||
Fodi | Adatlap | 293583 | 2006. január 16. 19:24 | ||
repuloklub.uw.hu/ujkepek/Szep_repulos_kepek/19.jpg
repuloklub.uw.hu/ujkepek/Szep_repulos_kepek/20.jpg repuloklub.uw.hu/ujkepek/Szep_repulos_kepek/21.jpg repuloklub.uw.hu/ujkepek/Szep_repulos_kepek/23.jpg alto.nethit.fi/cpg/albums/blanik_movie/blanik_boogie.avi Ejtőernyős ugrás Blanikból. Eddig csak hallottam róla, de még sosem láttam. Mindenkinek meg kell néznie!!! | |||||
Fodi | Adatlap | 293582 | 2006. január 14. 20:45 | ||
www.condorsoaring.com/ Nagyon jó vitorlázórepülő szimulátor. Teljesen valósághű fizika, időjárás és online versenyek. Folyamatosan fejlesztik, így nincs kizárva, hogy magyar scenery is lesz valamelyik következő patchben. Ajánlom mindenkinek, elsőosztályú program! | |||||
Fodi | Adatlap | 293581 | 2006. január 9. 19:35 | ||
Fodi | Adatlap | 293580 | 2006. január 9. 15:16 | ||
A szétszedhetőre való átalakítás nem rossz ötlet, majd megnézem, hogy milyen módszerel érdemes megcsinálnom. | |||||
komppeter | Adatlap | 293579 | 2006. január 9. 08:58 | ||
Hát a porral én is küszködöm-és egyenlőre nem is nagyon bírok vele valszeg a radiátorok miatt. Ezt is a fürdőszobában festettem és mielőtt elkezdtem a munkát megengedtem a zuhanyt-ennek ellenére került pár porszem a szárnyra is meg a törzsre. Az igazság az hogy fényes festékekkel nem szeretek festeni mert nehezen száradnak és sokkal kényesebb a felület az egyenetlenségekre de itt elkerülhetetlen volt. szóval miután lefestettem a gépet találtam pár csúnya por-szálat -úgyhogy jól elkeseredtem- de mivel a gép felületén nincs semmi kitüremkedő elkezdtem először a szárny csúnya részét-majd az egészet, később pedig az egész gépet a legfinomabb csiszolópapíral+fogkrémmel átcsiszolni majd polírozni-az eredmény sokkal jobb lett mint gondoltam mert a valósághoz sokkal közelebb álló felületet kaptam. A kérdés már csak az ,hogy ha a lakkozásnál hasonló probléma akad azt lehet -e hasonló képpen polírozni+ kell-e az egész gépet lakkozni vagy csak a matricák körűl... Fodi : szerintem arra kell a két törzsfél összeragasztásánál figyelni hogy berakd a kabintetö nyitó vázait meg a kerekeket lehetőleg már festve, mert később sokkal nehezebb lesz...Én nem ragasztottam be a szárnyakat a helyükre mert a modell nagyon nagy (fél méteres fesztáv) és ha valamikor költözni akarok akkor valszeg egy időt ennek is dobozban kell töletenie-ezért a két törzsfél összerakása előtt kialakítottam egy szekrényt a főtartó nyúlványoknak + a szárnyprofil 2/3-ánál 2mm es drótból egy csapot helyztem el ennek megfelelően a törzset is kifúrtam( hát GL-t már nem sikerült bele fabrikálnom) így a modell bármikor elfér egy boros ajándék szatyorban... Üdv | |||||
tray | Adatlap | 293578 | 2006. január 8. 18:49 | ||
komppeter! Lakkozással kapcsolatban egy kis segítség: én mostanában szívok a szöszökkel, apró porszemekkel. Valószínűleg a lakótelepi lakás száraz levegője az oka, ugyanis a párásabb levegő jobban leköti az ilyen apróságokat. Szóval a tanácsom az, ha lakkozol, előtte gondoskodj a levegő párásításáról, valamint fújás után takard le a makettet valamivel, mondjuk egy megfelelő méretű műanyag dobozzal! | |||||
Fodi | Adatlap | 293577 | 2006. január 8. 18:12 | ||
Nekem tetszik! :) A kabintető is szépen illeszkedik annak ellenére, hogy mozgatható. LAssan én is nekiállok a sajátomnak. Jó lenne, ha írnál pár szót az épításről, hogy mire számítsak. Bár ahogy nézem az útmutatót szerencsére nem sok buktató van benne... :) A lakkozás valóban meggondolandó, mert tényleg óvja a makettet de az ellene felhozott érveid is érthetőek. | |||||
komppeter | Adatlap | 293576 | 2006. január 8. 16:36 | ||
Elkészült az ASK-m. Egy pár képet megpróbálok csatolni. Már csak azt nem tudom hogy lakkozzam-e át hogy az idő vas foga ne tegyen kárt az egészben(főleg a matricában)-kockáztatva az eredményt azzal hogy mondjuk megfolyik vagy kosz kerül a festékbe stb... Ha tud vki tanácsot adni akkor kérem hogy tegye meg. Üdv | |||||
HungryCoyote | Adatlap | 293575 | 2006. január 3. 16:11 | ||
Hali! Érdemes megnézni a www.luftarchiv.de linket, a legtöbb vitorla siklószámát is feltüntették. www.leichtwerk.de/eta/de/flugerprobung/leistung.html Ez se semmi... | |||||
Fodi | Adatlap | 293574 | 2006. január 2. 21:00 | ||
www.schempp-hirth.com/en/flugzeuge/nimbus_4/index.html Nimbus 4, siklószám csak diszkréten így jelölve: >60 | |||||
Fodi | Adatlap | 293573 | 2006. január 2. 20:15 | ||
Akkoriban az élmezőnyben volt. :) A műanyag gépek megjelenésével ugrásszerű növekedés indult el, a mostani rekord 1:60 (!!!) körül van, egy 26 méteres szárnyú szabadosztályú gép érte el. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
A fotós spant persze muszáj volt lefotóznod... :)