/ Fórumok /

Kabintető építés, készítés

Hogyan is készítsünk otthon bonyol<abb felépítésampű kabintetampőt?
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.
1., 2., 3., 4.
xcraft 96484 2008. július 13. 22:07
Válasz erre
Szia Fodi!

Itthon vagy? Akkor menj el egy autófestékboltba.

makettinfo.hu/forum/forszoveg.php
Első direktlinkes kísérletem, remélem működik.
Fodi 96483 2008. július 13. 21:59
Válasz erre
Hali,

Tamiya polírpasztát lehet még kapni? A Tamiya oldalán nem találtam, Hannants-nál sem, viszont pár oldalon még szerepel, onnan viszont nem tudok rendelni.
Van egy két gázos kabintetőm...
Gergõ 96482 2007. szeptember 16. 22:06
Válasz erre
Köszönöm!
Megpróbálok a panton-ban beszerezni 0,5-ös műanyaglapot. A gipszben még bízom, mert nagyjából olyan sima mint amibe öntöm. És az eredeti dekkbe öntöm. Ha nem sikerül megpróbálom másból.
Akos 96481 2007. szeptember 16. 20:24
Válasz erre
A plexi nem működik, egyszerűen nem olyan az anyaga.
A modellgipsz forma is érdekes, szerintem nem tudod tükörsimára csiszolni és polírozni.
Húzás után még a porszemek is látszódnak a fólián!
xcraft 96480 2007. szeptember 16. 19:29
Válasz erre
Szia Gergő!
Szerintem a plexit ne erőltesd, házilag nem tudod megformálni. Egy mm még fóliából is vadtag, hogy húzni lehessen, keress vékonyabb anyagot.
Gergõ 96479 2007. szeptember 16. 19:08
Válasz erre
Sziasztok!
Egy 1:48 F15-höz próbáltam kabintetőt húzni, az otthon talált mm vastag plexiből, de mire olyan lágy lett, hogy húzhassam, buborékok jelentek meg benne. :(
Ti nem találkoztatok ezzel a problémával? Egyébként én modellgipszet használtam a forma készítéséhez.
Gergő
Viktor 96478 2007. szeptember 14. 19:49
Válasz erre
Hello Xcraft!

Köszi a segítséget, de nekem ez a megoldás tényleg túl drága lenne!!

Üdv: Viktor
xcraft 96477 2007. szeptember 14. 18:05
Válasz erre
Szia Viktor!
Látom elolvastad, fél siker.
Nézd meg ezt a linket, a Hyperscale tegnapi frissítésén volt.
www.hyperscale.com/galleries/b2672tm_1.htm
Saját gyártású kabinüvegek vannak a gépen. Van egy Panton nevű bolthálózat, főleg grafikai és dekorációs cuccokat árulnak. Itt kapsz átlátszó műanyagot. Nagy tekercsben van, kérhetsz 10 centis csíkot is. A gyári vákuumtetők általában 0,5-es lapból vannak, a vékonyabbat könnyebb megmunkálni, de nincs tartása. Egy 0,3-as még működhet.
Amire ráhúzod, az lehet tömítőpasztából, (kétkomponensű autógitt), keményfából faragott mesterdarab. Fogj kezdetnek egy tömböt, ami kicsit nagyobb mint a kabin, és ebből reszeld ki, apránkánt, sokszor a helyére próbálva. A végén fényesre kell polírozni.
Van egy kétkomponensű modellező anyag, a milliput. Ebből könnyebb lenne mintát készíteni, de a végén ott fogsz tartani, hogy új makettet is vehettél volna, ezért törekedj az olcsó megoldásokra.
Viktor 96476 2007. szeptember 14. 17:48
Válasz erre
Sziasztok!

Nagy segítségre lenne szükségem!! Van egy Tupolev 16 (1:72) Badger makettem. Hogyan és miből tudnék előre új KABINÜVEGET készíteni??? Ugyanis nagyon ívelt a formája és eddig semmivel nem tudtam lekövetni!! Ha valaki tud ezügyben nekem segíteni azt megköszönném!

Üdv: Viktor
Vadász 96475 2007. május 8. 18:23
Válasz erre
Köszi
De van még egy flakon.

Vadász
Muzzy 96474 2007. május 8. 12:54
Válasz erre
Vadász Pisti! Adok neked kipróbálásra Future-t, ha kéred!
Muzzy
Tibcsi 96473 2007. május 8. 09:21
Válasz erre
Érdekes, én a minyóm üvegorrát bekentem Future-ral (pontosabban: W5-tel), utána meg Humbrol Maskollal de nem tapasztaltam semmi károsodást... igaz, a Future-t több napig hagytam száradni... :)
Vadász 96470 2007. május 7. 18:57
Válasz erre
Ma megint tanultam valamit.
Future-t nem szabad padló fényesitésre használni, mert ha kiömlik a bor oda a padló.
Végül is mi az eredeti funkciója???

Vadász
KormosP 96469 2007. május 7. 17:41
Válasz erre
A Future beopálosodik az alkoholtól, de én azt hallottam, hogy a Humbrol maszkolóban lévő ammóniától is opálosodik.

Kár hogy csak most látom mi lett a kabinnal, szólhattam volna előre, hogy a Humbrol maszkolót nem szereti a Future.

kp
Muzzy 96468 2007. május 7. 16:19
Válasz erre
Xcraft!
A Humbrol maszkoló alkoholt tartalmaz, ezért lép reakcióba a Future-val! Próbáld meg a teljes száradás után még egy réteg future-t rákenni, vagy mosd vissza az egészet alkohollal, bár ekkor a Mr Surfacer is eltünhet, ugyanis azt is oldja az alkohol!
Muzzy
Apaka 96467 2007. május 7. 15:44
Válasz erre
Igaz én W5-öt használok de nekem még nem lett ilyen tőle. Jó lesz vigyáznom.
xcraft 96466 2007. május 7. 15:40
Válasz erre
selejt 1

Az első negatív tapasztalat: A FUTURE nem bírja, ha összekenik Humbrol maskol-lal. Valószínűleg a többi latexalapú maszkolóra is allergiás. Kizárólag a végső munkafázisban lehet felhordani. Ködszerű foltok lettek alatta. Most javítom, még nincs megoldva.
selejt 1

Mostmár biztos, hogy a Vadászmódszer egyszerűbb lett volna :(
KormosP 96465 2007. május 7. 13:58
Válasz erre
Na, én azért ebbe nem fogtam volna bele... :-)

Egyébként szerintem is a Vadász féle megoldás egyszerűbb lett volna. Hasonló módon, de Surfacerrel készültek a Fóka csűrőjére a bordák.

kp
xcraft 96464 2007. május 7. 12:41
Válasz erre
KormosP!
Te jobb, ha meg sem szólalsz. :DD
Láttam ám mit művelsz.
KormosP 96463 2007. május 7. 09:30
Válasz erre
Hát nem semmi vagy X!
xcraft 96460 2007. május 6. 20:07
Válasz erre
Szia Vadász!
Igazad van, lehetett volna ezzel az inverz megoldással, eszembe sem jutott. Tulajdonképpen nem is gondolkodtam rajta, ez egy olyan-amilyen kategóriájú makett lesz.
Ha nem fújtam volna le future-rel, még megcsinálhatnám, de ez már tiszteségesen tartja a kereteket. Legközelebb. Úgy látom, hajlamos vagyok túlbonyolítani ez egyszerű dolgokat.:)
Vadász 96458 2007. május 6. 18:13
Válasz erre
X!

Probálkozz egy egyszerübb megoldással.
1. polirozd fel a kabintetőt
2. maszkold ki
3. fújd meg a belső szint egy sűrübb vastag festékkel.
ez a rétegvastagság fogja produkálni a keret vastagságát, és az üvegfelületen átnézve ez látszik belül.
4. fújd le a gépet az álcázó szinekkel.
5. ...

Vadász
xcraft 96457 2007. május 6. 17:52
Válasz erre
Apaka! A próféta szólt belőled, amíg én írtam:)
xcraft 96456 2007. május 6. 17:52
Válasz erre
Sib!
Nem tudom, ezeket nem próbáltam, ez az árazócédula nagyon kicsit ragasztós, többször lehúzható a felületről, ha nem jó helyen van. Csak akkor tapad oda, ha végig rányomkodom. A vastagsága is ideális. Azért is szeretem, mert magábaszívja a festéket. Mikor készen van a makett, le van lakkozva, lehet a csap alatt mosni az éves portalanításnál, nem ázik le róla. De próbálkozni kell mindennel.
Van aki öntapadós alucsíkot használ.
Egy a hátránya: Ha kényes szemmel nézed a képeimet, a kabin belső kerete piszkosfehér a cédulától, holott sötét RLM66-nak kéne lennie, ha megfeszülök, akkor sem tudom ezt kijavítani. (nem is akarom) :))
Célszerű először belülről is felragasztani a keretet, lefesteni, körbetömíteni, utána csinálni a külsejét. Ehez egyszerűen nem volt kedvem.
Apaka 96455 2007. május 6. 17:43
Válasz erre
Xcraft!
Szép munka! Viszont most a keret belső színe nem biztos, hogy ideális.
Kalóz 96454 2007. május 6. 17:38
Válasz erre
Kalóz 96453 2007. május 6. 17:38
Válasz erre
Xcraft! A Képek mögötti szöveget hogyan lehet előhívni. mert csak egy pillanatra látom, mielőtt bejön a kép, annyira gyorsan meg nem tudok olvasni :)
Üdv: Kalóz
sib 96452 2007. május 6. 17:33
Válasz erre
Xcraft!
Fincsi munka :) Szép!
Árazócédula helyett lehetne használni füzetcimkét vagy öntapadós nyomtatható lapot is nem? Csak mert azok nagyobb méretűek. Sőt az A4-es ( tudom ez meg már feleslegesen nagy :)) öntapis lap többfajta fényességben is létezik. Bár a fényesség lehet hogy pont hátrány az "impregnálásnál".
boriszjelszint 96451 2007. május 6. 17:32
Válasz erre
hű...

a földszintre esett az állam...
xcraft 96450 2007. május 6. 17:13
Válasz erre
1

A készlet eredeti, vákuumszívott teteje, mikor megláttam, azonnal balsejtelmeim támadtak.
1
1 (1)

Csak egyet mellékeltek, ezért a kivágásával nagyon vigyáztam. Néhol nagy hézaggal illeszkedett a törzshöz.
1 (1
1 (2)

A tömítéshez a kétkomponensű, gyurmaszerű milliput-ot használtam. Egyenlő arányban kell összegyúrni, 2-3 óra múlva megköt.
1 (2
1 (3)

Kis szálakat sodortam a tömítőanyagból, és egy nedves fogpiszkálóval a helyére nyomkodtam.
1 (3
1 (4)

A két jelölt helyen a milliput benyomódott a tető alá. Nem részletezem, miket gondoltam... Újból levettem a kabinüveget, és kezdtem elölről. A tömítőanyag nedvesen elsimítható, én maradtam a víznél, a sokak által ajánlott nyálazás helyett... Finnyás vagyok, nem kívántam a milliputot. :))
1 (4
1 (5)

Mikor megszáradt a tömítőanyag, körbekentem a Gunze Mr. surfacer 1000-es anyagával is, hogy tökéletes legyen az illesztés.
1 (5
1 (6)

A csiszolás kezdete durva, 500-as vízpapírral.
1 (6
1 (7)

A kabintetőt is megviselték a munkálatok, látszik   néhány finom karcolódás. :)
1 (7
1 (8)

Az 1-8, 1-9, 1-10 képeken a kabin újbóli átlátszóra polírozásából látszik néhány kép. Az 500-as után lépcsőzetesen egyre finomabb, 800-1000-1200-1500-2000 vízpapírokkal csiszoltam az üveget.
1 (8
1 (9)
1 (9
1 (10)
1 (10
1 (11)

Mikor a vízpapíros csiszolás készen van, még nem tükörfényes az üveg, fátyolos fehér a felszíne. Ezt valamilyen polírpasztával kell eltüntetni, amit vagy puha ronggyal, vagy a képen látható miniplexbe fogható filckoronggal lehet megcsinálni. Ez utóbbi kényelmesebb, alacsony fordulatszámon kell használni, különben megégeti a kabintetőt.
1 (11
1 (12)

A polírpaszták egyike a Tamiya compound, nekem bevált. Létezik a Gunzének is, sőt jó a fogkrém is, régebben ezt használtam. Nem minden fogkrém megfelelő, valami átlagos, fehér kivitelűt érdemes használni. A banános-szájvizes-gélállagú-stb paszták nem erre valóak.
1 (12
1 (13)

A polírozott kabintető, amit egyenlőre nevezzünk megfelelőnek.
1 (13
1 (14)

A kabinkeret is felújításra szorul, egyrészt, mert a nagyját lecsiszoltam, másrészt a gyárilag meglévők kontúrtalanok voltak. Ennek alapanyaga a bolti, öntapadós árazócédula.
1 (14
1 (15)

Darabonként méretrevágott csíkokat ragasztok a felületre, amiket vadonatúj szikepengével, a helyén szabok méretre. Az árazócédula hátránya, hogy csak rövid, mintegy 12 mm-es csíkok vághatóak ki belőle, ezért sok a toldási hely.
1 (15
1 (16)

Az ívekre csak a fél mm körüli csík hajtható rá, ha ennél vastagabb kell, finoman be kell vagdosni a felülettől elálló részt, és így, átlapolva ráragasztani. A kabin belsejében vízpára gyűlt össze, ez nem probléma.
1 (16
1 (17)

Mikor minden a helyén van, két réteg akril lakkal átitatom a papírt, ettől vízálló lesz, és rögzül a felületen.
1 (17
1 (18)

A frissen lakkozott, átlapolt keretrészeket próbálom minél simábbra nyomni egy csipesz hegyével.
1 (18
1 (19)

A lakk száradása után a kereteket átecsetelem két réteg híg surfacer 1000-rel, hogy csiszolható legyen. A jelölt helyeken felesleges illesztési vonalak vannak, ezek eltüntetésére különösen figyelek.
1 (19
1 (20)

A surfecerrel kezelt papír.
1 (20
1 (21)
1 (21
1 (22)

Megcsiszolom a száraz surfacert, itt 800-as vízpapírt használtam, SZÁRAZON! nem illendő a papír alkatrészeket vizesen csiszolni. Ne érjen az üveghez, mert tönkretesszük az elvégzett munkát, és kezdhetünk mindent elölről.
1 (22
1 (23)

A felpolírozott papír kabinkeret.
1 (23
1 (24)

Még az antennaszál tartóját injekcióstűből beragasztottam, és az utolsó lépés: az egészet átszórtam a FUTURE nevű padlólakkal, ettől tökéletesen csillogóvá válik az üveg. Ezután továbbfolyik az építés, mint egy normál, gyári kabintető esetében.
1 (24
1 (25)
1 (25
1 (26)
1 (26
1 (27)
1 (27

Sziasztok!
Teszek ide pár (jópár) képet, egy rossz kabintető átalakításáról. A vákuumhuzott tetőket valamivel nehezebb visszapolírozni, mint a fröccsöntöttet, de nem kell tőle tartani.
Reaper 96449 2007. február 21. 16:32
Válasz erre
oké köszi.
xcraft 96448 2007. február 20. 22:08
Válasz erre
Szia Reaper!
Vízpapírral! Ez olyan mint a csiszolóvászon, autófestékboltokban általában tartanak. A vízpapírt bevizezve kell használni, így kell vele csiszolni. Vegyél 1000-es 1200-as 1500-as 2000-es szemcseméretűt. Elöször a durvábbal (1000) utána az egyre finomabbakkal
átpolírozod a kabint, jó alaposan. Ha ez kész, fogkrémmel tükörfényesre polírozod, pld egy vattára kened, és egy csepp vízzel eldörzsölöd. Sokáig tart, akár 10 perc is mire tökéletes.
Vannak drága polírpaszták is, de eleinte ne költs rá.
A gél fogkrémek nem jók, próbálj valami hagyományosabbat beszerezni.
Reaper 96447 2007. február 20. 22:00
Válasz erre
Elég kezdő vagyok még!
ÉS érdekelne hogy hogyan tudok v. mivel tudom felpolirozni az ablakom.
Miggyuri 96446 2007. február 20. 18:11
Válasz erre
ja 1:72-es
Miggyuri 96445 2007. február 20. 18:07
Válasz erre
Kaptam egy Me110 makettet. Nincs kabintető hozzá, Tudna vki húzni újat vagy segíteni kipótolni ezt a hiányt?
Miggyuri
Reaper 96444 2007. február 20. 14:54
Válasz erre
ok köszi
lucky 96443 2007. február 20. 08:21
Válasz erre
Reaper
Hát akkor:
Ha belül van a ragasztó vágd ki az üveget és csiszold le a ragacsot majd polírozd fel .
Ha kívül van akkor megmenekültél a kivágástól.
Gyilkos munka de még mindig olcsóbb mint beruházni a húzásba.
Reaper 96442 2007. február 19. 20:25
Válasz erre
Nem igatán a toronygéppuskákkal hanem a pilotafülkének az ablakai lettek ragasztószak: :(
xcraft 96441 2007. február 18. 18:10
Válasz erre
Menthetetlen?
Ha még le tudod szedni, és átpolírozni, akkor könnyebb a dolgod, mintha mondjuk eltörtek. Ha a polírozásnál eltűnnek a barázdák, az sem baj, festeni lehet rá újat, húzni viszont nem olyan egyszerű, főleg nem ezeket a tagolt, jobbra balra görbe toronygéppuskaablakokat.
Reaper 96440 2007. február 18. 17:13
Válasz erre
Sziasztok
Elszurtam a b-17 esem ablakait és érdekelne hogy hogy tok ujat késziteni.
Előre is köszi a segítséget
Stefan 96439 2006. október 24. 10:04
Válasz erre
Én sem tudok németül :( ,de szerintem a minta az az eredeti, ami a kitben benne van, csak pl. törött, vagy csak másolni szeretné. Viszont az érdekes, hogy mivel van bevonva, hogy a sima legyen a felület és az esetleges hibákat ne másolja le.
Kalóz 96438 2006. október 21. 20:10
Válasz erre
Csak a legfontosabbat nem értem: hogy készül a minta? (nem tudok németül).
Kalóz
lucky 96437 2006. október 21. 11:44
Válasz erre
Apaka 96436 2006. szeptember 14. 22:24
Válasz erre
Akos!
Köszönöm az infot!
Apaka
lucky 96435 2006. szeptember 14. 19:58
Válasz erre
Akos 96434 2006. szeptember 14. 19:27
Válasz erre
Ez a gyurma kétkomponensű autógitt, ez mindenre tapad...
lucky 96433 2006. szeptember 14. 19:20
Válasz erre
Akos!
Szilikonra tapad ez a gyurma? Gondolom nem...
ChevyG 96432 2006. szeptember 14. 19:18
Válasz erre
Akos 96431 2006. szeptember 14. 19:17
Válasz erre
Ha legelőször lemaszkolod belülről Tamiya szalaggal vagy szigetelőszalaggal, akkor nem.
Én azért szoktam húzóformát csinálni, mert az eredeti használhatatlan, ezért nem maszkoltam.
ChevyG 96430 2006. szeptember 14. 19:14
Válasz erre
jól értem, hogy az eredeti akkor "tönkremegy"?
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.
1., 2., 3., 4.