/ Fórumok /

Kabintető építés, készítés

Hogyan is készítsünk otthon bonyol<abb felépítésampű kabintetampőt?
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.
1., 2., 3., 4.
sanyi 595712 2015. november 12. 15:29
Válasz erre
Hali!
Igen tudom, hogy a makettragasztós esemény más probléma, de sokan a pillanatragasztós kabintetőt dobják kifele, nekik szántam az írásomat.
Nálam a Humbrol Clear Gloss Warnish vált be.
medor 595680 2015. november 11. 21:51
Válasz erre
Szia!
A pillanatragasztó 'fehér köd'-je nem akkora probléma,
mint az oldószeres ragasztó által megmart átlátszó alkatrész.
Itt nem segít se az etanol,se a körömlakklemosó,se semmilyen kemikália...
Ilyenkor lehet próbálkozni a csiszolással.
A legvégén jó a Future lakk,vagy a Clearfix,vagy egyéb.(Kinek mi jött be.)
De megfelelő erre néhány géptípusnál a clear festék is.
Pl. F-16,F-117 ahol 'aranybarna' a kabintető,vagy a repülőgépek szélvédőjén
illetve helikoptereknél a felső üvegezésen a zöld vagy kék színű foncsor.
zkalos 595677 2015. november 11. 21:36
Válasz erre
Humbrol Clear Gloss Varnish 125ml (Szikla-Főnix), vagy Alclad Aqua Gloss ALC600(Automakett.hu) a megfelelője.
migi 595675 2015. november 11. 20:49
Válasz erre
Régebben itt is árulták de most már csak kintről , de van a Humbroldnak is ilyen terméke ,
Hubcsi 595674 2015. november 11. 20:43
Válasz erre
Sziasztok!
Az általatok emlegetett future lakkot honnan lehet beszerezni?
sanyi 595673 2015. november 11. 20:42
Válasz erre
Tehát mással is működik! Akkor jó, mindenesetre még nem hallottam erről a javításról, csak olyasmit, hogy a kabintető kuka...
migi 595672 2015. november 11. 20:39
Válasz erre
Erre nagyon jó a future , az nem sárgul meg mint a lakk .
sanyi 595671 2015. november 11. 20:34
Válasz erre
Sziasztok!
A napokban építettem az AML Ki-43 "csodáját." A vákuumos kabintetőt sikeresen megcsócsálta a pillragacs gőze. Kicsit idegösszeomlás volt, de aztán elmúlt és kísérleteztem. Etanollal lemostam a fehér ködöt, majd Humbrol fényes lakkal megtámadtam és csodálatosan helyrehozta! Szóval nem kell kidobni, ki lehet próbálni a műanyagon is majd, mert egy próbát megér...
A megmaradt másik vákuum kabintetőt valószínűleg fogjátok látni a Csereberében...:)
lucky 584157 2015. április 20. 19:51
Válasz erre
Fogkrém helyett a végső fázisban jó lehet a padlófényesítő is.
Csak bele kell mártani,majd pormentesen megszárítani.
berkoka 584076 2015. április 20. 12:10
Válasz erre
*Focke-Wulf 190
berkoka 584075 2015. április 20. 12:09
Válasz erre
Sziasztok!
Keresek 1/32 es Focke-wulf kabintetőt!
berjoho@gmail.com
medor 579291 2015. február 21. 19:40
Válasz erre
Szia!
Működik én már csináltam.Vizes csiszolópapírt használj,durvábbal kezdj és utána egyre finomabbat.(Kb. 800-2000ig.)Nekem a fogkrém nem jött be.Inkább WC papírt vagy papírzsepit használj a végén.Azokat már szárazon.
Egyébként néhány gyártónál előfordul öntési csík is jellemzően a 'buborék' formájú kabintető közepén.(Pl.Hasegawa 1:48 F-16osok.)Ezek eltávolítására is jó.
kzoli91 579285 2015. február 21. 17:00
Válasz erre
Sziasztok!

A makett festék maratása közben észrevettem, hogy a ragasztó egy kicsit a kelleténél szélesebben megmarta a kabintetőt, illetve találtam egy hajszál vékony karcot is. Milyen módszert javasolnátok az eltüntetésükhöz? Olvastam a korábbi írásokban a csiszolás és utána fogkrémmel való felpolírozást, járható ez az út?

Köszi
Zoli
czzoli 558929 2014. április 28. 15:13
Válasz erre
Sziasztok!
Tudna valaki készíteni 1/32-es Trumpeter F7MG-hez egyrészes szélvédőt?
Előre is köszönöm a választ.
grumman 96519 2012. július 10. 21:39
Válasz erre
Sziasztok!
Keresek Hasegawa 1/72 F-16 CJ (block 50)-hez (1 üléses) hátsó kabintető részt, de full kabintető is érdekel. Más gyártó is szóba jöhet természetesen.

E-mail:balazs.meszaros@hotmail.com
Csobi21 96518 2012. július 10. 18:58
Válasz erre
Sziasztok!

Egy magyar Re-2000-es Héját építek, de Smer \"készletében\" csak olyan kabintető van, aminek a hátsó része nem plexis, valaki gyártott már hozzá ilyet?
magyaralba 96517 2012. július 5. 16:31
Válasz erre
Szia!
Keresd meg Molnár Lajost! Átlátszó gyantából nagyon szépeket tud önteni... nekem a 1/72 Mach2 Super Frelonomra készített kabintetőt és csodaszép lett--- klasszisokkal jobb mint a gyári!

Húzni azt nem tudom hogy tud-e de lehet... egy próbát megér.

Üdv Polo
Dreamliner 96516 2012. július 5. 15:14
Válasz erre
Sziasztok. Olyan tapasztalt makettezőt keresnék, aki vállalná egy kabintető másolatának az elkészítését, természetesen megfelelő ellentételezés fejében. Cím: dreamliner@suranyi.info
Ati75 96515 2012. március 31. 10:38
Válasz erre
Sziasztok!
L-39 Albatrosra keresnék kabintetőt,mert az enyém sajna öntéshibás...(KP gyártmány)
Köszi a segítséget!
sanyi 96514 2011. szeptember 29. 12:00
Válasz erre
Ha nagyon gáz a kabintető, nem átlátszó, le lehet önteni átlátszó gyantából. Tudom, mert én a Jet Provost előző tulaj által összemaratott kabintetőjét másoltattam le és egész jó lett.
gaborka 96513 2011. szeptember 28. 19:44
Válasz erre
Ha nem akar kifényesedni mártsd be vizes akrillakkba (Future, plextol, Sidolux, W5, Kleer...). Ez működik általában. Ha nem sikerül akkor meleg vízzel le lehet mosni mielőtt kikeményedik.

c[ ]
Neo954 96512 2011. szeptember 28. 19:38
Válasz erre
Szia!

Maximum kipolírozni tudod, de nagyon nehéz, és sok kitartást igényel.

Üdv.:Neo
STEMI 96511 2011. szeptember 28. 18:35
Válasz erre
Sziasztok.
Ha pillanatragasztó került a kabintetőre és ettől bemattult, azt mivel lehet eltüntetni onnan?
Köszi.
juge75 96510 2011. szeptember 28. 18:13
Válasz erre
juge75 96509 2011. szeptember 28. 18:13
Válasz erre
lucky 96508 2011. szeptember 28. 15:45
Válasz erre
Szia!
Bármelyik fogkrém jó ami nem zselés.
Vagy polírpaszta.
Altengernagy 96507 2011. szeptember 28. 14:44
Válasz erre
Sziasztok, nekem is polir problémám lenne, más színű zárvány volt az üvegben, és amugy is vastag volt (régi készlet). Le kellett csiszolni, utána próbáltam polirozni, sima lett, de matt, nem látszik át... (8000res gunze polirvászon) mit csináltam rosszul vagy mit kellene még? Polirpapir... ? Fogkrém, de milyen, a "whitening"-ek? abban tuti vannak kristályok (a fogamra nem is használok olyat, leszedi a zománcot) És ezután olyan lesz mint a gyári? :o
Starshiptech 96506 2011. április 9. 20:19
Válasz erre
Pele Bácsi...Nekem van 4db 1:32-es figurám ami megmaradt egy Magyar festésű Trumpeter Mig-21-esből...szerintem összelehet hozni belőlük egy ablakmosós akciót is...Igaz hogy össze vannak ragasztva de festve nem.Ráadásul magyar ruházatúak.
miles 96505 2011. február 28. 10:41
Válasz erre
Nekem vékony kabintető kellene. Az eredeti olyan vastag, hogy használhatatlan. Vákumformázott már valaki kabintetőt?
Tommy 96504 2011. február 14. 22:23
Válasz erre
Sziasztok!

Van egy Revell 1/32 Spitfire nálam, aminek a hibáit ki kéne javítanom. A legnagyobb probléma, hogy nincs kabintető. Nincs meg valakinek véletlenül ez a készlete, amiről lehetne másolni egy komplett tetőt?
Üdv
Tommy
lajosmolnar 96503 2011. január 20. 22:45
Válasz erre
Sziasztok!
Ha kabintetőt szeretnétek másoltatni mert valami gond van az eredetivel pl nem kellőképp átlátszó vagy repedt egy picit akkor keressetek bátran mert le tudom önteni kristály tiszta gyantából, persze az eredetire szükség lesz!
kell fotót is küldök.

molnarlajos@colonial.hu
Pele bácsi 96502 2011. január 7. 02:12
Válasz erre
Üdv!
Sajnos az én 1:32-es Revell Eurofighter Typhoon-om is hasonló cipőben "jár"...épp tegnap végeztem vele de a kabintetőre még nem találtam megoldást...ezt a polírozást azonban nem merem rajta kipróbálni:) 
Az én fedő storym a következő lesz: mivel kiengedett futóval és felnyitott kabintetővel csináltam meg, ezért olyan kiszolgáló személyzetre vadászok, ahol van egy olyan figura ami ablakmosáshoz hasonló műveletet végez és az épp foltos részt suvickolná:D
Ez persze még csak terv mert egyenlőre nem találtam ehhez hasonló figurát sem:D (ezért lehet marad a polír:D)

Üdv: Pele bácsi
Guen 96501 2010. december 13. 07:55
Válasz erre
a kabintetőt csak negatív készítésére lehet használni azt kitömöd valami formázó anyaggal megcsinálod rá a negatívot aztán gyantából vagy akármiből megcsinálhatod a munkadarabot. külső méreteire érdemes ráhagyni bőven hogy könnyű legyen vele dolgozni
zoli1989 96500 2010. december 12. 23:14
Válasz erre
Sziasztok!

Tudnátok mondani valami "jófajta" fogkrémmárkát, amivel jól lehet kabintetőt polírozni ?
Égilovag 96498 2009. szeptember 10. 10:56
Válasz erre
igen, talán ez a legjobb megoldás:)D
nem túl vastag a pénztárcám, és ugy vagyok vele mostanság, hogy amilyen maketetet kapok, vagy megmaradt az őskorszakból, mikor 7-8 évesen 10 perc alatt bármit összeragasztóztam, azt mostanság előveszem és újjáépitwem, nincs felesleges makett, az túl nagy luxus lenne:) egyébként se túl nagy felület, 1/144-ben, és nézzük a pozitiv oldalát, ha átlátszó is lennne akkor meg lehetne látni a siralmasan felszerelt, egy daraból álló plótafülkét, amiben ha még jólemlékszem még ülések sincsenek. vmilyen szinnel akkor szerintem lefestem, ez megse fordult a fejemben, ezer köszönet a tippért:DD
Tibcsi 96497 2009. szeptember 10. 10:49
Válasz erre
Hááát... valóban kissé életszerűtlen a leponyvázott kabinnal repülő gép. :)))

És ha kifestenéd az átlátszó részeket sötétszürkével, vagy sötétkékkel? Tudom, favágó megoldás, de még mindig jobb, mint a ragasztóval összekent "átlátszó" plexi látványa...
Égilovag 96496 2009. szeptember 10. 10:25
Válasz erre
sziasztok! köszi a ponyvástippet, de nem tudom megcsinálni, ugyanis ez egy revell 90-es évek legelejéből való makett, amikor még csak az egy műhold által készitett kép, és az a bizonyos norvég F-16 os által készitett kép álhatott rendelkezésre, és nem tudták milyen lehet a futója a gépnek. erre aból kvetkeztettem, hogy a mig-31-es tandem főfutói helyett, szimpla 2 nagy bazi kereket adtak, utánanézttem mindenfelé, és ilyen kereke az életben nem volt a gépnek, legalábis nem találtam olyan képet. szóval, miután full rossz és használhatatlanok voltak a kerekek, becsuktam és beragasztottam a futóműaknákat, és ugy terveztem egy drótból hajlitgatott kis álványra ragasztom fel...
a ragasztás belül van a kabinon, leszedni azóta se tudtam, de ugyanakkor, már tömitettem, csiszoltam farigcsáltam, nagynehezen jól összehoztam minden részét a gépnek, hát, fájna a szivem igyhagyni, nem tudom:(((
lucky 96495 2009. szeptember 10. 09:52
Válasz erre
Szia!
Miért nem lenne érdemes?
Polirozni lehet a kabintetőt.De ha nem bírod leszedni és belül van a marás akkor nem érdemes.Én hagynám, és tennék rá ponyvát ( pl papírzsepiből).Ezután egy repülőtéri állóhely részlete tenném. Így rá lehet fogni, h a gép le van állítva.
Tibcsi 96494 2009. szeptember 10. 09:51
Válasz erre
Fedősztori helyett fedőponyva. Tegyél rá takaróponyvát és fogd rá, hogy most éppen a pihenőidejét tölti. :)
Égilovag 96493 2009. szeptember 10. 09:44
Válasz erre
Sziasztok! Van egy jópár éves félkész Mig-31-esem, 1/144-es méretben, nagyo kicsi voltam mikor kaptam, most elővettem a makettet újra és elkezdtem szinte újjáépiteni. no, hát igazából mindennel jól haladok, de a kabintetőt mikor ráragasztottam annak idején, fogtam rátetem egy rahednyi ragasztót,amitől abszolut de nem lehet átlátni a kabintetőn, és levenni se tudom, már zsilettel meg mindenel próbáltam "leoperálni" a plexit, de nem mozdul. Két kérdésem lenne, az egyik, nektek milyen módszereitek van arra hogy "megszüntessetek" egy ragasztást, a másik, meeg lehet-e tisztitani vhogy egy ilyen kabint, a harmadik, érdemes-e megépiteni a gépet, ha a kabintetőn nem lehet átlátni, magyarrán vmi fedősztorit kitalálhatok-e rá, hogy miért nem lehet XD
lucky 96492 2009. augusztus 30. 20:30
Válasz erre
lehet, kérdés hol és mennyire marta meg.
Csiszolás és polírozás, a végén (már ha van) future
sztriki 96491 2009. augusztus 30. 17:10
Válasz erre
lehet valamit kezdeni az olyna kabintetővel, amit a ragasztó megmart? felpolírozni, stb...
Tibcsi 96490 2009. március 6. 20:41
Válasz erre
Ha tényleg az anyaga sárgult be és nem akarsz szabadtéri múzeumi példányt építeni, akkor szerintem a másolás a járható út. Kitömöd gyurmával (hogy elvezesse a meleget) és sablomként használod egy új dekli húzásához.
Fodi 96489 2009. március 6. 20:24
Válasz erre
Lassú, megfontolt makettező vagyok. :)

Na de lehet vele valamit csinálni? Szerintem az anyaga sárgult be, nem a felszíne. Szóval nem vagyok túl bizakodó... :S
vlevi 96488 2009. március 6. 12:35
Válasz erre
"a dobozban toltott ket ev alatt."
Még jó, hogy "tesztelted" egy kicsit a tartósságát :)
Akkor a vitrinben mennyi idő alatt sárgult volna be?
Fodi 96487 2009. március 6. 12:27
Válasz erre
Anyagaban sargult vakuumos kabintetovel lehet kezdeni valamit? Van egy osszeepitetlen, regi Arado Ar-79 makettem, tegnap elovettem, raneztem az alkatreszekre es bizony rondan megsargult a dobozban toltott ket ev alatt.
balaton 96486 2008. július 13. 22:27
Válasz erre
Bocs, hogy belepofázok, de ha az eredeti kabintetőt öntőfotmának használod, akkor a vastagságából lejön kb. 1,5mm.
Fodi 96485 2008. július 13. 22:12
Válasz erre
Ejj, ma jöttem vissza északra... :(
Majd elnézek az itteni makettboltba is, hátha... Néha elég meglepő dolgokat tudott elővenni a pult mögül a kisöreg. :)
xcraft 96484 2008. július 13. 22:07
Válasz erre
Szia Fodi!

Itthon vagy? Akkor menj el egy autófestékboltba.

makettinfo.hu/forum/forszoveg.php
Első direktlinkes kísérletem, remélem működik.
Fodi 96483 2008. július 13. 21:59
Válasz erre
Hali,

Tamiya polírpasztát lehet még kapni? A Tamiya oldalán nem találtam, Hannants-nál sem, viszont pár oldalon még szerepel, onnan viszont nem tudok rendelni.
Van egy két gázos kabintetőm...
  Tovább >>>
1.,2.,3.,4.
1., 2., 3., 4.